Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-06-25, 23:04   #106
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ja intressant att inte Federbet skickat upp en artikel ännu via Aftonbladet att någon satsat 1 miljon euro och förlorat men å andra sidan är det kanske självklart att det bara är intressant att skriva om avvikande spelmönster när det visar sig stämma
Fast sist hörde dom ju av sig före matchen. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19025477.ab
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 11:35   #107
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Fast sist hörde dom ju av sig före matchen. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19025477.ab
Jo fast om inte jag missminner mig så publicerades artikeln först efter att matchen spelats. Vem vet Federbet kanske mailar aftonbladet dagligen
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 11:36   #108
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

På tal om riggade matcher så ta en titt på Karlskrona idag borta mot BW90, stängd på svs och oddset har ju rört sig endel för att uttrycka det milt
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 19:20   #109
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
På tal om riggade matcher så ta en titt på Karlskrona idag borta mot BW90, stängd på svs och oddset har ju rört sig endel för att uttrycka det milt
Handlade nog mest om att Svenska Spel låg helt fel mot övriga marknaden från start. 2.2 på Karslkronaseger. Gick att spela på 1X till samma odds, 2.2, i början av dagen på flera sajter.
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 19:22   #110
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3894

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Dock har oddset på Karlskrona dykt från ~2.3 till 1.50.. Så fel tror jag inte alla bolag ligger även internetbookies..
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 19:48   #111
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
Handlade nog mest om att Svenska Spel låg helt fel mot övriga marknaden från start. 2.2 på Karslkronaseger. Gick att spela på 1X till samma odds, 2.2, i början av dagen på flera sajter.
Fast den logiken fungerar ju inte på detta objektet då även alla internet bookies började på bortaseger till 2.20. Om alla hade arbat matchen som du föreslår så hade ju oddset hoppat tillbaka på eu siterna. Nu kom ju ganska tydligt mycket pengar in på Karlskrona överallt igår kväll.

Inte för att de spelar så stor roll men med tanke på 0-4 i HT borde man ju maxxat även allt som fanns till 1.40-1.50 :(
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-26, 20:23   #112
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Fast den logiken fungerar ju inte på detta objektet då även alla internet bookies började på bortaseger till 2.20. Om alla hade arbat matchen som du föreslår så hade ju oddset hoppat tillbaka på eu siterna. Nu kom ju ganska tydligt mycket pengar in på Karlskrona överallt igår kväll.

Inte för att de spelar så stor roll men med tanke på 0-4 i HT borde man ju maxxat även allt som fanns till 1.40-1.50 :(
OK.Jag ger mig direkt.
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 00:28   #113
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1375
Standard

Svenska Spel har tydligen voidat spel på den matchen BW90-Karlskrona) i efterhand. Märkligt och olustigt om "trygga" statliga Svenska Spel ska börja me såna metoder att "oj här sjönk oddset lite väl mkt för vår smak den tar vi nog och voidar". Det var ju inget felsatt odds från start som dom ibland hänvisar till. Enl folk på twitter hade hemmalaget rätt stora problem med sjukdom och skador? Nån som vet mer?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), faremisch (+5)
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 08:40   #114
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
Svenska Spel har tydligen voidat spel på den matchen BW90-Karlskrona) i efterhand. Märkligt och olustigt om "trygga" statliga Svenska Spel ska börja me såna metoder att "oj här sjönk oddset lite väl mkt för vår smak den tar vi nog och voidar". Det var ju inget felsatt odds från start som dom ibland hänvisar till. Enl folk på twitter hade hemmalaget rätt stora problem med sjukdom och skador? Nån som vet mer?
Det var inte alls bra.
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 14:29   #115
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Voidade dom för att dom inte hann med i svängarna med info? isf låter det inge vidare. Tänk om alla använde sig av sånt, då vågade man inte ens spela om bolagen kan voida stora odds ändringar senare.

...dvs om nu så är fallet här och inget tryckfelnisse eller nåt.


Annars är ju lösningen att kassera alla småligor och ha med endast de där infon är någorlunda öppen för alla parter. Vilket också antagligen är enda hållbara i längden.
Torde inte finnas behov för alla jäkla dagskvoter då heller.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 14:55   #116
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Kan man få någon länk till det här beslutet?

Inte för att jag är drabbad men det horribla intresserar mig.

edit: öppningsoddset var för övrigt 2,53 - 3,60 - 2,30. http://www.oddsportal.com/soccer/swe...rona-IFaD5fAa/

Inget "felsatt" odds som synes och det här ska bli intressant att följa. Var är Hatten när man behöver honom?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+1)

Senast redigerad av Wagner den 2014-06-27 klockan 15:01.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 15:20   #117
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Kan man få någon länk till det här beslutet?

Inte för att jag är drabbad men det horribla intresserar mig.

edit: öppningsoddset var för övrigt 2,53 - 3,60 - 2,30. http://www.oddsportal.com/soccer/swe...rona-IFaD5fAa/

Inget "felsatt" odds som synes och det här ska bli intressant att följa. Var är Hatten när man behöver honom?
Jag har mailat support och frågat vad de egentligen pysslar med när de voidar vinnande spel i efterhand. Hade 500:- på rak bortaseger till 2.2 och 500:- på AH -0.5 till 2.17. Jag är nog mer förbluffad än arg. Skulle vara största blåsningen jag åkt på hittills av något spelbolag och då har man ju ändå haft affärer med ett antal bolag av mindre fin sort.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 16:36   #118
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

En fråga bara. Varför spelade du inte bägge femhundringarna till 2,20?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 16:47   #119
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Inga FELSATTA odds eller tryckfelsnisse, dock ett av lagen som har en tidigare historia av misstänkta matcher, samt enligt obekräftade rykten mycket tveksam ekonomi.
Vilket innebar att förmodligen hade inte marknaden gjort jobbet som vanligt, och när information kom ut gällande frånvarande spelare så sjönk oddsen som en sten. Men HELA marknaden hade liknande startodds.

Oddsen spelades ner till runt 1.50 vilket är oerhört mycket, men ingen asiat hade livespel och därmed fanns knappast någon volym att tala om.

Intressant om SS voidade INNAN eller EFTER match. Innan är naturligtvis inte så mycket att göra åt, men EFTER är direkt förkastligt.

Så kan någon påvisa voidade spel efter matchstart så hör gärna av er.

Enär ingen asiat hade livespel, och heller inte odds prematch vad jag kan upptäcka, så kan jag inte misstänka något i denna match enär volymen är så oerhört låg, oddsen skalas ner någon tiondel för varje 2-3000kr eller kanske något mer?
Vad anser ni som jobbat inom branschen, hur mycket krävs det för att putta oddset från 2.35 ner till 1.50 på spel hos lallarbookies?
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-27, 17:41   #120
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Inga FELSATTA odds eller tryckfelsnisse, dock ett av lagen som har en tidigare historia av misstänkta matcher, samt enligt obekräftade rykten mycket tveksam ekonomi.
Vilket innebar att förmodligen hade inte marknaden gjort jobbet som vanligt, och när information kom ut gällande frånvarande spelare så sjönk oddsen som en sten. Men HELA marknaden hade liknande startodds.

Oddsen spelades ner till runt 1.50 vilket är oerhört mycket, men ingen asiat hade livespel och därmed fanns knappast någon volym att tala om.

Intressant om SS voidade INNAN eller EFTER match. Innan är naturligtvis inte så mycket att göra åt, men EFTER är direkt förkastligt.

Så kan någon påvisa voidade spel efter matchstart så hör gärna av er.

Enär ingen asiat hade livespel, och heller inte odds prematch vad jag kan upptäcka, så kan jag inte misstänka något i denna match enär volymen är så oerhört låg, oddsen skalas ner någon tiondel för varje 2-3000kr eller kanske något mer?
Vad anser ni som jobbat inom branschen, hur mycket krävs det för att putta oddset från 2.35 ner till 1.50 på spel hos lallarbookies?

Nope. Kollade igen. De voidade spelet 16.27 enligt spelloggen på sidan. Matchstart 19.30. Jag var förstås inte inne på sidan förrän dagen efter så den ovälkomna överraskningen kom då.

Och Wagner. Hade jag spelat båda femhundringarna till 2.2 hade jag ju kunnat gå 1200 kronor plus. Enligt mina modeller och exceller är det mest optimala för mig i det långa loppet att gå 1185 kronor plus på just den här typen av lite marknadssvajiga matcher.
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td