Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-17, 14:56   #166
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

thinfilm e uppe i 7.48 känns som att saker e på G nu!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 15:05   #167
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Min portfölj är upp över 25% pa mindre än ett ar, och jag vet att man inte kan "timea" marknaden, men det börjar kännas lite bubbelscenario över den här utvecklingen.

Är det kanske dags att vinstsäkra nu eller ska man lata det ligga? Vad säger ni som har varit med ett tag?
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 15:10   #168
 
musse33s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 204
Sharp$: 1935
Standard

Det beror helt på vad för aktier du har eller om du har fonder så är de bara att ha kvar dom och köpa på dej nya varje månad, AvanzaZero kan jag varmt rekommendera den har jag haft ett tag nu tror det är 2 år och har 78% plus på den just nu.
musse33 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 15:15   #169
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Är inne och spelar pa den tyska marknaden och har fastighetsbolag och banker (aktier). Har inga fonder alls, men kommer nog köpa pa mig avanza zero om det kommer en rekyl pa omx.

Är överlag väldigt svart att hitta köpvärda aktier nu. Tycker värderingarna pa de flesta bolag man kollar pa är alldeles för höga.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-04, 20:24   #170
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tankar gällande Thinfilm någon? Kursen har droppat senaste veckan, köp?
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-05, 20:44   #171
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Är inne och spelar pa den tyska marknaden och har fastighetsbolag och banker (aktier). Har inga fonder alls, men kommer nog köpa pa mig avanza zero om det kommer en rekyl pa omx.

Är överlag väldigt svart att hitta köpvärda aktier nu. Tycker värderingarna pa de flesta bolag man kollar pa är alldeles för höga.
Även Nordnet har en avgiftsfri fond:
https://www.nordnet.se/superfonderna
Skillnaden mellan Avanza Zero och Superfonden är att AZ bygger på de 30 största och mest omsatta aktierna medan Superfonden är bredare med de 70 största och mest omsatta aktierna.
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 17:51   #172
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av WizardofAhhs Visa inlägg
Tankar gällande Thinfilm någon? Kursen har droppat senaste veckan, köp?
Bump.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 18:54   #173
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6016
Standard

Söker aktiernas motsvarighet till Sharps Böcker, hemsidor, forum osv för att lära sig det här med aktier bra. Tips?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-07, 19:20   #174
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Söker aktiernas motsvarighet till Sharps Böcker, hemsidor, forum osv för att lära sig det här med aktier bra. Tips?
Det är rätt så enkelt egentligen, det enda du behöver tänka på är att: För varje affär du gör, så finns det minst 1 som tycker tvärtom.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 16:17   #175
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur ser era portföljer ut och vilka fonder kör ni på? Hur riskfördelar ni och vad är rimlig BRM i förhållande till riskbedömning?

Senast redigerad av WizardofAhhs den 2015-03-18 klockan 16:18.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 21:09   #176
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror knappast det här är bästa sajten att rådfråga om sånt här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 16:30   #177
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1438
Standard

Själv har jag en lyckosam sits med ett skapligt jobb samt blygsamt överskott på min trading. Allt överskott plus vinst går oavkortat till högavkastande aktier plus lite spekulationspapper.
Portfölj f n är Ncc, Tele2, HM sedan en spekulativ del med Transmode, Anoto och en fond Tundra sub Sahara Nigeria. Kompletterar med kortsiktig trading med minifutures long eller short.
Ser egentligen ingen skillnad på sportstrading och aktiehandel. Ska man bli en framgångsrik spelare så måste man ha backup i form aktier och olika former av derivat.
Blir aldrig klok på dessa hårt kämpande spelare som ligger ngn enstaka procent plus på roi och sedan när dom är inne i en flytperiod plötsligt börjar strö pengar runt sig. Ett väldigt effektivt sätt att döda sin rulle.
Disciplinen att ta hand om sina vinster är en viktig del av brm.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
WizardofAhhs (+3)
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 17:49   #178
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Tror knappast det här är bästa sajten att rådfråga om sånt här.
Av vilken anledning? Odds och spel på aktier går kanske inte hand i hand, men är nära besläktade. Dessutom så lär den genomsnittlige Sharpen vara mer vaksam över att hålla sund BRM än den genomsnittlige aktieinvesteraren.

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Själv har jag en lyckosam sits med ett skapligt jobb samt blygsamt överskott på min trading. Allt överskott plus vinst går oavkortat till högavkastande aktier plus lite spekulationspapper.
Portfölj f n är Ncc, Tele2, HM sedan en spekulativ del med Transmode, Anoto och en fond Tundra sub Sahara Nigeria. Kompletterar med kortsiktig trading med minifutures long eller short.
Ser egentligen ingen skillnad på sportstrading och aktiehandel. Ska man bli en framgångsrik spelare så måste man ha backup i form aktier och olika former av derivat.
Blir aldrig klok på dessa hårt kämpande spelare som ligger ngn enstaka procent plus på roi och sedan när dom är inne i en flytperiod plötsligt börjar strö pengar runt sig. Ett väldigt effektivt sätt att döda sin rulle.
Disciplinen att ta hand om sina vinster är en viktig del av brm.
Inga långsiktiga aktieinvesteringar? Alltså runt 10-15 år? Hur många % investerar du som mest och detta i förhållande till låg-/högrisk?

Spekulativt så borde våra nischade inhemska banker vara intressanta att se över i och med att noll/minusränta tillkommer hos storbankerna? Avanza har till exempel 2% av den svenska sparmarknaden - en siffra som, i enlighet med ovanstående - innebär god tillväxtpotential kommande tiden.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 18:22   #179
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1438
Standard

Tror faktiskt att många som sitter dygnet runt och analyserar olika spel skulle tjäna på att byta sida och börja med aktier. Med en enkel fundamental analys
så är förlustsidan begränsad (speciellt i en dopad marknad som nu).
Själv avsätter jag 60% av kassan till högavkastande aktier. Av dessa så gör jag en fundamental analys och kompletterar med flytande stoploss.
Är således inte av den skolan att jag behåller oavsett vad som händer.
30 % använder jag för mer spekulativa placeringar.
10% är ren trading och då använder jag uteslutande mini futures för kortsiktig
handel max 5 dagar. Minifutures är överlägset om man har lite mindre kapital att satsa. På 5 dagar blir räntekostnaden väldigt låg och förhållandet mot aktien är i princip1:1.
Att lära sig hur man handlar med minifutures tar ca 30 minuter och det är väl värda lärminuter.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-19, 18:41   #180
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Tror faktiskt att många som sitter dygnet runt och analyserar olika spel skulle tjäna på att byta sida och börja med aktier. Med en enkel fundamental analys
så är förlustsidan begränsad
(speciellt i en dopad marknad som nu).
Själv avsätter jag 60% av kassan till högavkastande aktier. Av dessa så gör jag en fundamental analys och kompletterar med flytande stoploss.
Är således inte av den skolan att jag behåller oavsett vad som händer.
30 % använder jag för mer spekulativa placeringar.
10% är ren trading och då använder jag uteslutande mini futures för kortsiktig
handel max 5 dagar. Minifutures är överlägset om man har lite mindre kapital att satsa. På 5 dagar blir räntekostnaden väldigt låg och förhållandet mot aktien är i princip1:1.
Att lära sig hur man handlar med minifutures tar ca 30 minuter och det är väl värda lärminuter.
Speciellt med tanke på att vi som spelare kämpar på en marknad som återbetalar mindre än 100%. På Aktiemarknaden har man vinden i ryggen då den historiskt på sikt gått uppåt. Borde vara självklart för de flesta att investera en del av rullen i annat än spel.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td