![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Nu vet jag inte hur god syn du har men om inte "experterna" på ATG-Live kommer berätta vilken sulky ALLA ekipage gick med förra och/eller för flera starter bakåt så blir detta ganska meningslöst... Detta kan hjälpa ett fåtal, tror jag, för vem härinne kan se skillnad på alla varianter utav ex. "jänkarbikearna" som finns på banorna nu? Får vi inte hjälp med detta så är det kört. Och även om vi får det så måste det ju till mer kontinuitet än sista/förra starten för att veta om detta gett kommer ge resultat. För det är ju inte alltid jänkarbiken på, för första gången, ger önskat resultat - ej heller så med skoningen och/eller huvudlagsförändringar. Jag har gett upp all utrustningshysteri och går främst på värmningsintrycken (spelar mest V/P), detta har gett resultat för mig - tyvärr dock ej på streckspelen då denna, nya, info är av större värde, men jag tror ändå inte många kommer kunna använda den - men grattis till er som kan! |
Någon som vet om Betfair har rules 4 vid strykning?
|
Citat:
|
Vad är skillnaden på seger- respektive vinstrikaste kusk eller häst?
|
pengar/vinster
|
Citat:
Vinst = hur mycket prispengar häst eller kusk har tjänat in i vinster oavsett placering. |
Tack!
|
Undrar hur mycket tid travronden lägger på att ranka loppen och göra sina spelförslag när det inte handlar om de stora spelen. Kan rekommendera en titt på sidan 66 i senaste travronden.
Där rankar man den överlägsna vinnaren i V5-1 som kördes i Åmål precis trea i loppet. Nr 2 Racer Neo. Sen lämnar man ett V5 förslag där man streckar 1,5,8,9,11 och markerar 6,7 som reserver. Man har således inte med tredjerankade nr 2 ens som reserv. Hur tänkte tipsredaktören Joakim Brundin där ? |
Kollar stammen på Åby stora vinnaren
Pappa Diesel Don - känner man ju igen men kan inte närmare ´Mamman heter Yankee Blondie oj då tänker jag å fan ser sen att pappa till Diesel Don är muscles yankee WOW Diesel Don är född 2002 så någon kanske tycker det är en gammal stam, visst men 2006 föds det en helbror t Diesel Don Han sprang in 25 millar en skitsumma jämfört med han drar in i avel, där fixar han väl det varje år. ´Brodern heter nämligen Musscle Hill Lite tokigt att på avelsvärderingen står det är idag på Diesel Dons mor och således Musscle Hills Mor, Härstamning Mor Yankee Blondie är relativt ung i aveln där Diesel Don är den främste. Hon startade själv 13 gånger. Inte ett ord om att mor också lämnat Muscle Hill - nu är Diesel Don död men håll med om att nog tusan borde man kunna få till lite uppdateringar på avelsvärderingarna år 2017, tex 3 vinstrikasta avkommorna i moderstammen (mor + mormor) |
Citat:
|
Citat:
Du spelar alltså inte system, utan endast vinnare och plats när du försöker pricka rätt häst. Stämmer det? Mitt intryck är att de flesta på denna forum sektion med hästar spelar hela system och använder program för att reducera och spelar för att vinna större summor pengar. Själv så tänkte jag börja spela DD och sikta in mig på vinnare och plats och ju mer man lär sig, så kan man kanske avancera till att börja spela system. Kollar resultat bakåt i tiden på ATG. Som jag förstått det hela rätt så gör experter sina utlåtanden om visa hästar och på så sätt skapas favoriter som de flesta spelar på, vilka då får låga odds. Men kan inte se att dom har rätt i någon större utsträckning, eftersom jag upplever resultaten som 50/50 om en favorit vinner eller om en annan häst med högre odds tar första platsen. Tänker det är bra på ett sätt eftersom favoriter ger så lite pengar i vinst och då har möjligheten att ha andra hästar i loppet med i sina beräkningar om vem som ska vinna eller hamna bland dom första tre. MVH |
Läser på Travnet att Solvalla planerar att göra tisdagar till en fast tävlingsdag. Samtidigt som Jägersro med andra ord! Hur jäkla dumma får man va? Man ska alltså ställa två stora banor mot varandra och tror att det ska gynna travsporten/spelet???
|
Citat:
"Enligt Sulkysport är det på gång att Solvalla ska få en fast tävlingsdag på tisdagar. Om det i så fall innebär att Solvalla inte blir del av saxtävlandet på onsdagar kan jag köpa den nya tävlingsdagen, exakt veckodag spelar ingen roll - bara man blir konsekventa i satsningen och behåller den dagen över tid." |
galopp
Måste bara säga att jag fullkomligt älskar att spela lite komb osv på galoppen. Riktigt bra odds och man kör mer som lotto bara tar 2 3 hästar som 1 och likaså 2a i mål. Med tanke på att dom i studion är fullkomligt usla på att tippa så kör jag rakt emot dom och belönar sig väldigt ofta :). Tips om ni för en liten peng vill spela ihop till kvällens spelkassa
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://www.travnet.se/blog/2017/08/2...rt-med-xpress/ |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Blir mäkta förvånad när ATG påstår att bl.a. Top7 är en bidragande del i omsättningsökningen hos ATG :omfg:
Månad efter månad har man matats i olika medier hur katastrofalt dåligt Top7 går rent omsättningsmässigt, mycket märkligt uttalande ifrån ATG's sida. http://www.expressen.se/sport/trav/a...te-fortsatta-/ |
Citat:
|
Citat:
Reagerade mycket på att omsättningen på vinnare och plats ofta uppgick till en halv miljon vardera, och inte ovanligt med omsättning över en miljon i ett enda lopp. Jag är väldigt skeptisk till spelformer med många avdelningar flera gånger i veckan. Det är för mycket att analysera, för många skräplopp som kommer på kupongerna och det tar för lång tid att se resultatet. Xpress har löst tidsperspektivet vad gäller att se själva upplösningen, men inte det andra. |
|
Citat:
|
Citat:
Det är en STOR förklaring. Gränsen för vilken svårighetsgrad på utfallet som är gränsen för spearkollektivet är direkt proportionell mot antalet inlämnade rader. Det är helt normalt och förväntat att det blir "få eller inga" med 7r i extraomgångar med extra låg omsättning. |
Stor dag för Enköpings.Melander idag
3 segrar på valla idag för det mörkblå stallet har bara tagit 2 segrar i August tidigare PS DET VAR B-LOPPS DAG PÅ VALLA DVS 10 LAX I 1A PRIS |
Citat:
Citat:
|
Älskar att hata galopp! Finns inget spel som är så härligt! Dom sk experterna försöker verka kunniga och man går emot deras tips så sätter man komb och trio enkelt :) V4 är svårt men komb betalar ofta väldigt bra. Blunda o kryssa jo jag tackar :)
|
Citat:
Men inget styr ensam vinnare-frekvensen lika mycket som antal inlämnade rader. Ju fler inlämnade rader, desto mer extrem svårighetsgrad krävs för att inte minst två rader ska klara alla rätt. Och omvänt, ju färre inlämnade rader, desto lättare svårighetsgrad på rader som får en eller ingen vinnare. |
|
Som jag har fattat det så får man skriva om allt som gäller trav i den här tråden. Eller?
Vill kommentera beslutet att Solvalla ska få massa travdagar nästa år. Behövs det ingen publik längre? Finns inga nollåttor som vill åka ut till Solvalla en vardagskväll under vinterhalvåret och stå där och frysa. |
Locket på!
Varför inte ett ord/rad om vad som hänt på Dalatravet Romme? Klotter/skadegörelse, ev. olaga hot/övergrepp i rättssak. Dalatravet Romme och ST känner till händelsen. Åtgärd? |
Citat:
|
Citat:
|
Går det att annullera (i butik) ett spel när en kusk ersätts? hade LD med Earn N´Burn idag på lunchen och spelade innan Örjan byttes ut till Kenneth.
|
Citat:
Nej. Enligt reglerna ska kusken ersättas med en likvärdig kusk ( även om KH givetvis inte är likvärdig med ÖK ), och därför finns det inte med som anledning till att få makulera spelet. I princip är det bara ändrad startmetod och ändrad bana som är giltiga anledningar utöver ordniarie makuleringstidsgräns. |
Du har någon minut på dig att annulera spelet, tror jag.
Jag har inte tagit tid, men annulerat bongar lite då och då, i direkt anslutning till spelet då något blivit fel. Citat:
|