![]() |
Citat:
Annars föredrar jag numera att läsa tidningar på paddan. |
Citat:
|
Är det sant att TR skall komma ut digitalt på tisdagar är det början till slutet.
Jag håller med Olle till 100 %, startlistorna på pränt är det enda som TR har av intresse. Kommer att sluta pren. efter många år, jag är övertygad om att många kommer att göra detsamma. De flesta av mina "travbekanta" har tidningen pga startlistorna, inte tipsen! |
Citat:
|
OK, har inte läst dagens TR, snökaos har orsakat inställd utdelning av tidningar i området.
|
Citat:
|
Pågår en konferens just nu i Stockholm om framtidens tävlingsstruktur. Såg på twitter att det bl a presenterats statistik för 2017 idag gällande totonettot (vad som blir kvar av omsättningen när vinsterna utbetalts).
Det är ju ganska givet att breddtravet ska läggas ner och att det ska köras betydligt mer V75 i framtiden om det är det ekonomiska som ska få mer fokus vad gäller tävlandet från 2020 som konferensen handlar om. 8,5 procent av tävlingarna 2017 var V75 men dom stod för 58 procent av totonettot. 13,5 procent av tävlingarna var breddtrav, men dom stod bara för 0,5 procent av totonettot. Tar man med även prispengar och kostnaderna för att köra tävlingarna inte svårt att räkna ut att det är en rejäl förlust. |
Örjan fortsatta ryggproblem och kommer ej köra på Valla imorgon eller på V86 onsdag.
Förhoppningsvis kör han lördagens V75-finaler på Solvalla. Blir ändring på följande just nu: http://piclair.com/data/qxi6q.jpg |
21:00 idag!
För er som missat är detta kanon. Ställ frågor eller bara lyssna. Senast intressant då Robert Bergh blev uppringd och tillfrågad om sina sena skoändringar ;) https://www.youtube.com/vadtyckerduomtrav http://piclair.com/data/7lm1b.jpg |
Jägersro gör det svensk travsport vägrar göra. Enligt travronden kommer Jägersro från och med nästa lördag att i samband med inskrivningen begära information om vilken vagn hästarna ska tävla med. När info samlats in från alla kommer den att delges spelarna bl a via sociala medier. Ett mycket bra initiativ som förhoppningsvis ännu mer kommer visa att svensk travsport själva måste ta tag i detta med bättre rapportering av ändrad utrustning nu.
|
Citat:
|
Citat:
Ser Åby verkar haka på nu. http://piclair.com/data/08mmy.jpg |
Citat:
|
Citat:
Åby med sitt eminenta travtjöt, Jägersros info på sociala medier, bodens jeppekoll igår, Börje Anderssons tips på Youtube till Bergsåker. Många banor som gör mycket bra. Men bad gör Solvalla ? Ingenting förutom att på tisdagar stänga av banljudet i samband med tipsgenomgången från banan. |
Citat:
|
Citat:
|
https://www.aftonbladet.se/sportblad...a-stjarnhasten
Härligt med någon som lyssnar på hästen och ger den pension direkt när det är "dags", oavsett när nu det är! :hattenav: |
Vem på Travronden har kommit på att loppnummer är inget som behöver anges klart å tydligt.
Gissar att någon kommer spela Vinnare i lopp 4 , fast avser spela V4-4 dvs lopp 5. Lunchrtrav med V4 + V5 är ju helrörigt, Var inte vänster sida de första loppen, och höger sedan, Nu är översta raden lopp 1-5 och loppet längst ner på 1a sidan inte 4e loppet utan lopp 6 (läser Rättvik idag på sidan 44-45 i ronden fredag ) |
Eftersom det inte finns någon särskild tråd om kvällens tävlingar på Östersund skriver jag här:
Tittade just på situationen i lopp 8 (V64-5) igen, där Kolbergs Lillefot galopperar efter att ha blivit av med ledningen till Euforia. Huruvida Kim Metsälä gick ner snävt eller inte är svårt att avgöra, men det är det som sker efteråt som jag reagerar på. I stället för att styra ut den galopperande Kolbergs Lillefot i banan så ser det nästan ut som att Hasse Bergh medvetet styr upp i rygg (bokstavligt talat) på Metsälä. Det kan ju knappast vara för att få hästen i trav? Med tanke på att Bergh sedan galopperar upp jämsides och ser ut att skälla ut Metsälä undrar man ju vad det var som brann till i huvudet... Att medvetet trycka upp en galopperande häst i ryggen på framförvarande kusk låter inte särskilt trevligt, och dessutom ganska riskfyllt. Tillägg: Båda kuskarna fick böter för sina "insatser". Bergh Hans, 1100 kr, för olämpligt uppträdande. Metsälä Kim, 1500 kr, avstängning 180423-180513, för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare. |
Jag har en fråga och behöver infoga en bild, för att göra det måsta jag skriva 3 meddelanden innan jag kan göra det. Så här är första meddelandet.
|
Här är andra meddelandet.
|
Efter det här meddelandet kommer frågan :-)
|
Vilka tider under loppet representerar tiderna jag har ringat in i bilden nedan?
http://i65.tinypic.com/29lbb5t.jpg http://i65.tinypic.com/29lbb5t.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tiderna som anges är på ledaren ja och det som skrivs i kommentaren är på hästen som kommentaren handlar om (vart nu den sitter under loppet). Den är väl dessutom "handklockad" och ska tas med en liten nypa salt.
Sista 500-tiden visar alltså tiden sista 500 oavsett vem som ledde 500 kvar och vem som vann till slut. Spurtar någon in från kön till vinst går den ju rätt fort, medan sista 500-tiden för den sakens skull blir så värst snabb. Vinner en häst från rygg ledaren blir sista 500-tiden och sista 500 för vinnaren rätt lika. |
Åh, jösses. Jari Åkerfeldt ska referera loppen i Grand Slam-sändningen i dag. Håll i hatten.
|
På måndag möts 1an och 2 an i derbyt i fjor i Halmstad. Cyber Lane och Monark Newman i V64-1. Snacka om vårkänslor .....
|
V75
Inlämnat: 2018-04-14, 16:04 Jägersro Lördag 2018-04-14 Start: 16:20 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 7, 8 (6, 1) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12, 14 (7, 6) 3: 6 Day or Night In (2, 1) 4: 4 DontbreakthebankÅs (3, 5) 5: 2, 9, 12 (3, 4) 6: 8 Rajesh Face (1, 2) 7: 1, 2, 4, 5, 11 (3, 6) 4x10x1x1x3x1x5 = 600 rader. 600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: LZB JHV VZL Lite väl otur på den va? Kunde ju gått liiite annorlunda så hade jag fått mig en riktigt fin vinst. ..... 3 spikar och får 4 rätt :rolleyes: |
Propulsion anmäld till ett snabblopp i Gävle nästa torsdag........
|
Kl 15.08 på fredag startar sista loppet på Dannero som Ulf O kör på lunchtravet i Norrland. Kl 19.30 kör han första uttagningsloppet till drottningens pokal. Går det verkligen att förflytta sig från dannerotravet till Åbytravet på max 4 timmar ?
|
Citat:
|
Citat:
Tar väl runt en timme från Dannero till Sundsvall med bil (taxi) och sen från Landvetter tar det väl runt 30 minuter men det är ju ett tajt schema iaf :D |
Det låter minst sagt tight. Speciellt att förflytta sig från Landvetter till Åby på 45 minuter mitt i fredagsrusningen i Göteborgstrafiken. Det krävs att planet landar i exakt tid samt att trafiken flyter för att han ska kunna defilera till V64-1. Vill se det innan jag tror det.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Det går, men det är tight. Och skall han följa reglementet som säger att man skall vara kvar på banan 15 minuter efter sista loppet och vara på banan en timme före första loppet är det helt omöjligt. Att flyga i något mindre privatplan låter sig inte heller göras, det är för lång sträcka på för kort tid som skall avverkas. Räkna med 2,5 timmars flygtid i ett litet plan. Då får det bli ett större plan, och det kostar mycket pengar.
|
Citat:
|