![]() |
Citat:
Finns en anledning att de stora spelen har 3 pooler, v86, v75 och v64. Sen kan man väl ifrågasätta detta, men jag förstår tänket! |
Citat:
|
VEM är ute efter fler pooler?
Hur bevisa att det är optimalt? Snittomsättningen ökade inte på vare sig V64 eller V86 jämfört med V65/RiksV5 osv.Ökningen av omsätting kommer av fler v75tävlingar, inte ökad snittomsättning. 3pools funkade på 90-2010. Därefter började dels inflation men främst datoriserade spelsystem men också transparent info devalverat spelen så alla pooler ger allt lägre utdelningar. Färre starthästar spelar också roll. |
Som Daniel Redén fan är det underbara dagar nu ♥
En hel armada ut i Prix d’Amérique. Har det hänt innan att en svensk tränare haft det? :cheers: |
Citat:
|
Citat:
http://piclair.com/data/25pgb.jpg |
...i detta "annars" så fantastiska lopp(Bold Eagle och i viss mån Propulsion undantagna)...synd att inte Anders Lindqvist hade haft Topper, Mr Nixon, Unor Boy mm i startklart skick, då hade vi nog haft 5-6 st från samma stall, men på den tiden var konkurrensen stenhård till skillnad från i år. Vi får hoppas på bättre till nästa gång...ingen skugga över Daniel R dock...
|
Alla dessa tramskommentarer om ATG-live. Kajsa gör ett bra jobb som håller reda på fakta med en bra och tydlig röst.
|
Citat:
Gör ett bra jobb, det är det få av de som besöker studion som gör. Men finns en handfull. Sedan att tipsnissarna inte håller måttet är ingen direkt hemlighet |
Citat:
Mvh Uffe |
Ett spelkvitto från en travbana går det att lösa in hos ett ombud? Har pengar på ett kvitto från början på januari och kommer nog inte på trav på ett tag. Eller går det lösa på något annat sätt?
|
Citat:
|
Citat:
|
En fråga, ser att LD idag på Axevalla gav 6,97 i odds, samtidigt var vinnaroddsen 2,23 respektive 4,20 vilket ger 9,36.
Är det vanligt att vinnaroddsen tillsammans är större än LD oddset? Bara lite nyfiken |
Du kan sätta in pengarna på Visa/Maestro eller Mastercard. Tar oftast en bankdag, så har du stålarna på kontot. Dock måste (totala)vinsten vara över 1000kr för att kunna göra en insättning. Glöm inte id-kortet.
|
Citat:
|
Citat:
Störst skevheter får man vanligen när oddsen är riktigt höga. Där är det inte ovanligt med skevheter på 50-100% när det inträffar eftersom få har haft koll på oddsen för sådana kombinationer och överslagsräknat. När Paribet härjade som värst minskade sådana här skeva odds markant. Jag tolkar det som att det var här de skaffade sig övertaget med massiv informationsbearbetning och möjlighet att instruera datorn att lägga stora och exakta spel de sista 10-15 sekunderna före spelstopp. Under förra året ökade åter storleken på skevheter i oddsen något, även om det ännu inte är uppe på den nivå vi hade före 2010. Men det kan ju bero på att det är fler som har datorer, stora informationsmängder att bearbeta och kan lägga spel sent via dator. |
Citat:
5000 på den DD-komben hade inte flyttat oddset något nämnvärt. Hade det däremot gjort om man vänt kvitto på toton. |
https://www.travronden.se/nyheter/sp...ravsport-98723
Vad är detta för klipp, har jag inte hört något om tidigare? |
Citat:
max 8 hästar skulle det ha varit. bara autostart, inga tillägg. låga utdelningar , perfekt för fleris |
8hästar max kördes i första V86avd under en tid, men ATG insåg att det just DÅ inte var vägen att gå, numera är det andra toner, så din ide shjuve9le kanske kommer förverkligas.
|
Citat:
|
Sitter och tittar i ett travprogram från slutet av 50 talet och ser startfällt med runt 20 hästar i varje lopp och ställer mig frågan: var det bättre förr?
|
Är det bara jag som är trött på att höra om spektaklet Nuncio och Stefan Melander?
|
Har jag missat nåt? Sen när är Robin värmningsexpert?
"...Frågan bollades ner till värmningsexperten och kommentatorn Robin Hedström, som inte heller han hade en aning om vad som försiggick" Har inte han bara åkt på ett bananskal in i Tv4 pga en tävling för ett par år sedan, och nu värmningsexpert!? http://www.expressen.se/sport/trav/f...va-vad-hander/ |
Citat:
Det finns många saker jag skulle kunna kalla Robin, men värmningsexpert är inte en av dem. |
Han kan inte skilja en häst från en åsna, MEN DET ÄR BRA.
Fattar du ? |
Offensive Kim på vältränad Bergh häst verkar funka bra
6 vinster på 15 varav 4 st till över 10 i odds Bs 170311-11 r 7/2140 5 13,9ag 44 SAMBUCA KNIGHT Bs 170311-10 r 4/2640 1 14,2a 19 DIGITAL ARCHIVE Bs 170311-7 r 7/2140 5 13,3a 399 KADETT C.D. Bs 170311-2 4/2660 2 14,1 67 MALKIN Å 170308-8 1/2140 1 13,6a 18 BALFOUR (FR) Å 170308-6 12/2640 1 15,4a 235 VÄSTERBO ARTHUR Å 170308-2 7/1640 1 13,7a 247 DEAR FRIEND Å 170112-8 5/2640 3 16,8a 587 ADRIANS GIRL Ax 161230-1 1/3180 4 17,2 12 BULLYOUNG Å 161229-9 4/3140 1 15,6 108 DIGITAL ARCHIVE Å 161229-7 8/2640 8 16,6a 203 PORSCHE COMMERCIAL* Å 161229-6 11/1640 0 14,9a 167 CATCH ME W.F. Å 161229-1 8/2140 1 18,6 226 DARWIN STAR* (FR) J 161227-8 3/2140 2 13,9a 221 TOURNADO DREAM Ax 161119-5 6/2640 3 16,7a 50 KIRIN DE ZEUN |
GS75. Är det bara jag som stör mig på den svartgråvita fotoreklamen? Hur skulle det locka nya spelare till vår färgglada travsport? Dålig "fotokonst" om ni frågar mig, deprimerande.
(Upplyftande svartvit konst: filmen The Addiction med Lili Taylor och Christopher Walken (1995).) |
All färg tog slut när man gjorde V75 och V86 program
Slår man upp dessa program finns det inte plats att skriva egna anteckningar , tex värmningar eller en tipsrank |
GS75 är den absolut sämsta produkten från ATG någonsin. Max 10
hästar, och de lockar med 15 miljoner till en ensam vinnare. om någon någonsin blir ensam vinnare, så ska jag jogga 7 varv runt Valla i Borat dräkt och pjäxor. Boost, top7 och nu detta trams.. Skärpning ATG! |
Citat:
Deras marknadsföringsbilder osar pixelplågeri. Så även färgbilderna. Dessa svartvita är dock jobbiga så till den grad att det stör. |
Hur kan jag se aktuella jackpots hos ATG? Finns inget listat under fliken Jackpot, betyder det att det inte finns någon aktuell jackke?
|
Går det att få tag i statistik över hästar placeringar i loppen utifrån rankning?
Den enda statistik jag hittar är över vinnare. Med Top7 borde väl sådan statistik vara efterfrågad? Gäller ju och för sig även tvilling och trio, som funnits desto längre |
Citat:
V75GS omgång :lol: |
Citat:
|
Ingen som har Dd spelvärde? Sharps ges
|
Atg har börjat med loppkommentarer :thumbup:
|
Citat:
|
999 kr för travfakta guld som get historisk vagninfo. 99 kr för atg premium som nu också gör det. Blir till att kolla vagnar extra noga nu i värmning och provstarter när man får tillgång till infon för en billig peng.
|