![]() |
Citat:
|
För en lite mer positiv nyhet:
ATG testar med V65 istället för V64 på Solvallas tisdagar! https://www.solvalla.se/travsport-sp...-tisdagsspelet Kanske ingen revolutionerande förändring men känns ändå mycket mer attraktivt än V64. |
Citat:
Skippar alla V75:or fram till 10:e november. Hoppas verkligen Atg tappar massvis i omsättning den här perioden. Det här var droppen . Rent vidrigt hur giriga dom är på Atg. Är folk så här lättlurade? Kanske harry boy spelarna, men de någorlunda seriösa måste väl inse att V75 blir ospelbart den här hösten. |
Citat:
Upp till kamp mot dårarna på ATG! |
Citat:
|
Kolla plats odds för favoriten och lagt märke till en skillnad, vet inte om det är slumpen.
Tog en titt på Dagens Dubbel. DD-1 har 14 plats odds under 1.25 medans DD-2 endast har 1 under 1.25. Ingen större resultat lista, kolla typ 40 dagars lopp då skillnaden blev tydlig. Skiljer det mycket i omsättning och fördelning mellan DD-1 & DD-2 Har även noterat att favoriten inte har 50/50 att vinna ett lopp. Nämner det för jag vill minnas att man läst det, men det stämmer inte. Kolla man några månader så tenderar förlustsviterna stadig öka i takt med ju fler resultat man samlar. MVH |
Citat:
Mest burleskt spel har man som regel i V75-7 på lördagar. ATG säljer någon "lördagsgodispåse" där det bland annat ingår ett vinnarspel på en häst i sista avdelningen. Hög omsättning och inte sällan helt galna odds, som inte blir bättre av att några börjar kludda in vinnarspel för att vara säkra på vinst om de man har streck för på V75 förlorar. Favoriterna vinner i drygt en tredjedel av alla lopp. På V75 räknat utifrån spelprocent är det 38%. |
Citat:
|
Citat:
Kör de fortfarande med lördagspåsen verkligen? Eller är det bara jagande av spelarna som gått back under omgången? Hursomhelst är det helt rätt, dessa lopp är spelvärda som få andra! I sista loppet för dagen på lördagarna, det som går efter V75, kan det också finnas en del att hämta. Mycket väldigt oöverlagda spel som läggs där också, även om omsättningen givetvis inte är i närheten av vad det är i V75-7. |
Citat:
|
Citat:
|
Ur Thomas Uhrbergs blogg:
"Förbjud jänkarvagn i voltstart. Mina kusk- och tränarkollegor är överens om att det inte ska få förekomma jänkarvagnar i voltstart, det av säkerhets- och rättviseskäl. I voltstart är de längre jänkarvagnarna ett problem, inte minst för de som har springspår. Det blir liksom ingen plats över. Och, är inte bara en sportslig fråga utan också en fråga om säkerhet då det kan bli trångt om plats, inte minst för hästen ifråga. Och, vi kuskar och tränare är positivt inställda till att lämna ut vilken balans och vagn hästarna ska ha före första start på tävlingsdagen. Sedan får vi se vad de som bestämmer tycker. Egentligen är det inget problem, tycker jag. De som sitter i styrelserummet på Svensk Travsport bör följa de rekommendationer som utövarna i branschen ger – ja, det är ju vi som tränar och kör våra hästar i loppen och det är vi som vet vad som gäller när det är dags att köra upp till start … |
Lånar den här tråden för att ställa en fråga om Trio Flex. Hur funkar procentfördelningen egentligen?
Säg att jag satsar en hundring på 1: 6 Propulsion 2: 2 Cyber Lane 3: Alla (dvs. nio kombinationer) Då blir vadprocenten 1 111,1. Om det ger, säg, 20 ggr pengarna – hur mycket vinner jag? En rak trio för en hundring ger 10 000 i vadprocent. Varför ger det inte 5 000, med tanke på att en rad kostar två kronor? |
Citat:
100 kr jämnt fördelat på 9 komber = 100/9 = 11,11kr/komb Om du får 20ggr blir det alltså 11,11*20 = 222,20kr |
Citat:
Oddset har alltid visats per satsad krona. Det är bara på flerloppsspelen man visar utdelningen ( som egentligen är odds per radpris ) räknat per rad med grundradpriset. |
1 november är det idkoll för att göra spel på atg. Är det någon som vet hur det påverkar spelare som slänger in en bong i butiken som stängt av sig själv eller har insättnings alt spelgränser på atg.se?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
nån som kommer in på dagens V4 i östersund på atg.se?
|
Citat:
|
Ingen dispens för identifierat spel på travbanorna vid årsskiftet har Lotteriinspektionen beslutat. Så då får man inte glömma telefonen eller ID om man vill lira trav i framtiden.
Men då dom flesta lever i telefonen nu för tiden så blir det väl inga problem;)Värre för utländska gäster vid typ Elitlopp osv.med allt krångel för dom att registrera sig,eller vad dom kommer fram till. |
Citat:
|
Citat:
Ja, så länge inte mobilnäten blir överbelastade eller fallerar just under denna helg... :innocent: |
Citat:
Om man går tillbaka 5-10 år var det rena kaoset. Gick knappt att sms-a varandra då. Jag tror att mobilnäten hänger med bättre numera faktiskt. |
Citat:
Enda gångerna då mobilnät idag får kapacitetsproblem är när stora mängder människor vistas där det normalt sett knappt vistas någon alls. Kiviks Marknad i Skåne och Jokkmokks eller Åsele marknad i Norrland är typiska exempel på lite utmanande evenemang. Orienteringstävlingen O-ringen och några av de här musikfestivalerna som ligger ute på landsbygden är också lite besvärliga. Bland travevenemangen tror jag att Årjängs V75-dag har störst risk att få problem med mobiltrafiken. Men inte Solvalla som med Stockholms expansion ligger allt mer centralt i folkvimlet. |
Hur vet ni vilka avdelningar som är bra spiklopp? Något speciellt i startlistan man kan titta efter?
|
En nybörjarfråga här...Kan ha missat något uppenbart men nej jag har inte knäckt frågan..
När butiker säljer andelar till system sig att varje system är 10 andelar men det är inte ett unikt system. Alltså det lämnas in många gånger. Om dom säljer t.ex 54 Andelar totalt det blir ju 5 fyllda system men vad händer med det sjätte systemet som inte blir slutsålt? Köper butiken automatiskt upp de sista andelarna? Eller vem står för den kostnaden? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Detta tar åratal att lära sig och alla har sina parametrar man mest lägger vikt vid, men startspår, kusk, utrustning (får du oftast läsa om i tidningar eller lyssna på på ATG-Live), upploppets längd, banunderlag osv. osv... Lycka till! |
Citat:
streckfavoriter. Eventuellt så mörkar man anledningen. Mvh Uffe :) |
Citat:
Typ 1000kr/10st 100krs andelar självklart måste dom köpa upp dom någonstans,är ju inte datastyrda bongar du håller i handen när du köper en 10%andel. "Bara wow titta på min bong hälften av kusarna försvann" eller denna bong fungerar inte längre för butiken lyckades inte sälja dom andra fem. |
Citat:
Om vi antar att det systemet är det enda med 7 rätt imorgon, så kommer ATG redovisa att det är 1,2 rader med 7 rätt om det är 12 sålda andelar. Säljs 54 andelar, så blir det alltså på samma sätt 5,4 rader med 7 rätt. |
Citat:
|
Citat:
Sedan varierar det förstås om man är ute efter en ”säker” favoritspik eller en spelvärd chansspik. I det senare fallet kan det ju bara vara oddshöjande med ett snävt spår i volten och en okänd lallarkusk om man ändå bedömer att hästen är överlägsen motståndet. I riktigt låga klasser kan ju en häst ha utvecklats från ena starten till den andra och kliva runt hela rasket från spår 12, gentemot brons- eller silverdivisionen där fälten ofta är jämna. |
Citat:
Och här blir det snabbt vimsigt när ombuden skapar andelsspel med "ensam vinnare"-potential. Även om 1/54 av hela potten är en fin vinst så är det ju helt bedrövligt lågt odds jämfört med 1/10. När jag går med på system som har med många skrällar är det ett krav från mig att det bara säljs 1,0 system. |
Påverkas insättningsgränsen man valt på atg.se köp av andelar i butik?
Enkelt exempel sig att du har satt en veckogräns på 100 kr och du vill köpa en andel i fysisk butik för 150 kr. Kan du då göra det eller kommer dom att neka dig pga insättningsgränsen? |
Citat:
Såpass styr inte dom över oss...ännu... Så det gick alldeles fint att lämna in i butik även om man inte hade kvar tillräckligt för sin insättningsgräns.. Var lite fundersam nu när man var tvungen att visa legg osv. |