Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-08, 14:56   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

V75 Åby 14 maj (jackpot)

Tätt mellan V75 omgångarna på Åby, men efter lördagens omgång dröjer det länge till nästa gång. Tätt är det minst sagt mellan V75 omgångarna också i maj. Även denna helg dubbla V75or. Kanske lite intressantare söndags V75a på Charlottenlund jämfört med en omgång i Finland, men ändå bäst att hålla sig till travet i Sverige känns det som vad gäller att satsa pengar. Höjdpunkterna på lördag är såklart finalerna i pokalloppen. Gulddivisionen får ju också ett lyft nu när vinnaren får en plats i elitloppet. Gissar att det är viktigare än de 150 tkr som är förstapriset i loppet för flera.

Kungapokalen

Farbror Lasse blir gigantisk favorit är känslan. Det intressanta är att det finns väldigt mycket att göra utrustningsmässigt på den hästen till skillnad från de hetaste kandidaterna som gick maxade balansmässigt redan i försöken. Skulle Tarzan bestämma sig för att det nu är dags för första barfota och skygglappar så är det nog en spelvärd spik oavsett insatsfördelningen.

Drottningpokalen

Känns på förhand mycket mer öppet efter att Timbal försvann redan innan kvalen. Det är nog ett lopp där spelarna tar med i första hand försöksvinnarna. Treasure Kronos är en fantastisk häst barfota så drar till med den från innerspåret på Åby.

Klass 2

Fint lopp, men obesegrade Erik Stig står perfekt inne och är troligen obesegrad även efter lördagens lopp. En väldigt fin häst ser det ut att vara. Men motstånd saknas inte så skulle den få ett dåligt spår vet alla vad det betyder på Åby. Då blir loppet spelvänligt.

Klass 1

Här ska Helena Burmans nya megastjärna Eldrick Boko ut och ha ett lopp inför finalen elitloppshelgen som den redan är klar för. Därför lite vanskligt spelmässigt med den. Moststånd saknas verkligen inte här heller. Everning Prayer (om barfota) och Legend Brodde som såg väldigt fin ut sist är två som ska nämnas.

Brons

Härligt lopp. King Sir Kir är verkligen värd en vinst nu efter flera riktiga toppinsatser. Heartbreaker VS såg dock väldigt fint ut med bike och barfota igår så får den bättre spår på lördag blir den farligt. Flera andra kanonfina hästar med.

Silver

Fridericus om bra spår även om distansen på lördag inte känns som ett plus efter vad Veijo sagt innan.

Guld

Blandad kompott. Topphästar och chanslösa i loppet. De som kan vinna är On Track Piraten, Papagayo E, Hillustrious med lopp i kroppen och Nahar om det skulle bli sämre yttre förutsättningar. Vill dock även nämna Al Dente som såg väldigt fin ut sist. Får den typ spår 1 och skygglapparna skulle sättas på som i fyraårseliten under elitloppshelgen i fjor så kommer det gå undan.

Lycka till Nu med V75an. Ska kolla skånderbyt i fotboll nu på C more.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dodo (+10), Champinj0nen (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-08, 19:48   #2

Standard

Spårlottningen i flera lopp gjorde omgången väldigt mycket svårare. Nu får man hoppas på lite positiva utrustningsändringar på farbror Lasse så att det finns en säker spik. Drottningens pokal kändes nästan mer spelvänlig så undrar varför dom inte lade det på dd istället.
Gammal 2016-05-08, 20:46   #3

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Åby levererar topplopp igen vilken lördag.
Gammal 2016-05-08, 23:53   #4

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Synd på spåret för Sir Ratzeputz. Den tokrusade ju in i mål senast trots en tidig galopp och en resa långt bak i fältet.

Klass 2 är ju ett ruggigt spännande lopp på förhand med fina Erik Sting med pisspår mot Erik, Malkin och Platon Face har ju blivit kraftigt kuskförstärkt.

Riktig kusk på Princess Face och nu ryker dojjorna. In Toto Sund ser ju verkligen läcker ut för dagen. Undrar om Bergh vågar rycka alla skorna på Angel Rain. Kul lopp detta med.

Spikar nog Goop i V75-6.

Hillustrious hamnade ju snett på det i årsdebuten och hade skor på dessutom men det såg ruggigt segt ut. Gör säkert en bättre insats på lördag utan skor och från bättre läge och med Erik i vagnen. Papagayo har varit struken inför detta. OTP trots bakspår över fel distans kanske ändå sänker allt.

Kul omgång på förhand i alla fall.

Senast redigerad av mocka den 2016-05-09 klockan 00:01.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 09:39   #5

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

...kul omgång, verkligen. Högoktanig travsport!

Sir R, dunderavslutning senast. Jo, jo, men jag måste ta omtag på 1 Kemas Magic. Luktar spetschans här väl? Jag gillar grundklassen på den här pållen. Givet streck för min del.

Klass II: 6 Sevilla står för helgjutna insatser alltid. Ej någon sköntravare, men bär på stora resurser. Jag plitar ner ett streck. Saknar maxfarten för att kunna hamna helt i topp med det taskiga travet?
Flera hästar som osar klass i löpet.

Även Ludde erkänner att Björn är överlägsen, när det kommer till att få ut maximal fart och prestation av en häst som visar tveksam(förlorad moral passar nog bättre på denna individ!) moral? Han är inte dum, Ludde. Jag avstår ändå.
Jovisst är Örjan lika överlägsen på att gjuta nytt mod i hästar. Han kanske vinner loppet med en häst i knallform?
Nä, jag är mer rädd för Berghs häst än Luddes, vad gäller "tanks" i loppet. Det blir till att måla på eller spika 1 Treasure Kronos. Open Stretch och slut för Christoffer?

Spikar nog 2 Shogun D.K. i avd 6.
Spets och slut. Äntligen bra spår och kort distans känns bra.
Hästen tappade lite över upploppet vid 5:e-platsen näst senast. En varningsklocka? Det bortser jag ifrån den här gången.
Tillägg: Tveksamt om hästen håller spets, men jag tror den som tar tidig spets släpper och vill ha rygg på just Shogun. Vi får se.

Guld känns svårt.

Senast redigerad av Fidus den 2016-05-09 klockan 09:51. Anledning: Anklaga Princess Face för tveksam moral är att vara orättvis!
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 09:49   #6

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg

Spikar nog 2 Shogun D.K. i avd 6.
Spets och slut. Äntligen bra spår och kort distans känns bra.
Hästen tappade lite över upploppet vid 5:e-platsen näst senast. En varningsklocka? Det bortser jag ifrån den här gången.

Detta är även min första tanke :-)

Många formstarka i loppet dock, så man får nog höra lite vad de säger under veckan.
Lövgrens från vinnarhålet känns farlig med då ledaren knappast kommer få sitta i fred

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Fidus (+1)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 11:44   #7

Standard

Arazi Boko torskar inte på lördag stenklar här.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 13:35   #8

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Arazi Boko torskar inte på lördag stenklar här.
Var min första tanke också från det läget. Kan inte bli bättre förutsättningar än så här.
Spiken64 (+5)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 14:59   #9

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Tidiga tankar inför v75 Åby

v75-1
1 Kemas Magic var stallskriket senast. Såg fin ut i sista sväng, då galoppen kom. Givet streck! 8 Sir Ratzeputz gick oerhört fort efter galopp bakom vinnande Global Patriot. Kan sitta i vinnarhålet om ettan håller upp ledningen. Se upp! 4 Tosca Victory är på gång liksom Conny Lugauers stall. Sista strecket går till självklare 9 Fridericus.

v75-2
Låser loppet med spetshästen 6 Legend Brodde och 11 Eldrick Boko

v75-3
1 Arazi Boko lär få ett fint lopp från innerspåret och kan därmed välja taktik. 2 Hillastrious lär köras optimalt nu d v s barfota runt om. Erik upp ffg. Streckvärda hästar är 5 Exodus Hannover & Smilin Eli. 11 On Track Piraten lär säkert blanda sig i slutstriden trots läget.

v75-4

Tar alla tolv och hoppas på Fru Fortuna.

v75-5

Låser loppet med 1 Treasure Kronos & 2 Angel Rain.

v75-6
Körning väntas. Medveten om att OP finns att tillgå, chansspikas 11 Heartbreaker V.S.

v75-7
4 Uncle Lasse vinner alla vägar. Spik!

Systemet (inlämnat)
1.4.8.9 (10,3)
6.11 (12,7)
1.2.5.6.11 (8,3)
Alla tolv (6,11)
1.2 (4,11)
11 Heartbreaker V.S (5,2)
4 Uncle Lasse (2,12)

960 rader / 10 pers

Senast redigerad av spalato den 2016-05-09 klockan 15:02.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 20:30   #10

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

I Guld tror jag att Hillustrious vinner. Erik lär inte sumpa detta och hästen är ju ofantligt mycket bättre barfota runt om (förutsätter att det blir så om det är Elitloppet som är målet för hästen).

I första avdelningen tror jag att det äntligen är dags för Flemming Jensen och Evens First Boy - har varit favorit ett antal ggr (vilket inte varit rättvist mot hästen), men nu när det är rätt förutsättningar med distansplus och Flemmings favoritbana, Åby, så känns den väldigt intressant. Även Navigator Sib med formstallet Westholm och formkusken Takter är mycket intressant nu när det är distansplus.

Jag litar inte på Shogun DK som vissa har nämnt, på tok för opålitlig för min smak. Tror att det är dags för Jockes häst Xlnt Chili Tripel - bra spår och toppform.
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 20:39   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
I Guld tror jag att Hillustrious vinner. Erik lär inte sumpa detta och hästen är ju ofantligt mycket bättre barfota runt om (förutsätter att det blir så om det är Elitloppet som är målet för hästen).

I första avdelningen tror jag att det äntligen är dags för Flemming Jensen och Evens First Boy - har varit favorit ett antal ggr (vilket inte varit rättvist mot hästen), men nu när det är rätt förutsättningar med distansplus och Flemmings favoritbana, Åby, så känns den väldigt intressant. Även Navigator Sib med formstallet Westholm och formkusken Takter är mycket intressant nu när det är distansplus.

Jag litar inte på Shogun DK som vissa har nämnt, på tok för opålitlig för min smak. Tror att det är dags för Jockes häst Xlnt Chili Tripel - bra spår och toppform.
Anders Svanstedt sa inför årsdebuten sist att det var nu man skulle maxa och gå till elitloppet. Ändring till bike och barfota runt om . Lär komma i intervjuerna i morgon om han står fast vid det. Årsdebuten blev inte så bra. Takter körde hästen i botten trots att den skulle få ett rätt snällt lopp.
Gammal 2016-05-09, 20:54   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Anders Svanstedt sa inför årsdebuten sist att det var nu man skulle maxa och gå till elitloppet. Ändring till bike och barfota runt om . Lär komma i intervjuerna i morgon om han står fast vid det. Årsdebuten blev inte så bra. Takter körde hästen i botten trots att den skulle få ett rätt snällt lopp.
Stämmer, men jag tror nog att en "urblåsare" kan vara bra för att få hästen att "vakna upp" - kommer trots allt bli ca 2,5 vecka från den starten till lördagens start.
Gammal 2016-05-09, 21:11   #13

Standard

Spontant drog den ju vinstlotten i spårlottningen men det är inte bara den där framme som är startsnabb så man får läsa på spetsstriden och ev taktik från dom ekipagen ordentligt i veckan.
Gammal 2016-05-09, 23:46   #14

Standard

Eftersom Tillman säger att Food Money är Sveriges startsnabbaste häst så tror jag att dom skulle få svårt att ta en längd på Arazi Boko när dom trycker av den rejält.
Gammal 2016-05-09, 23:46   #15

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Var är Kontio, som vann tre segrar senaste helgen på V75?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 23:59   #16

Standard

Drömscenariot är rygg ledaren och vinst via open stretch. Om Arazi Boko vinner lördagens kval till Elitloppet är det ingen tvekan om att tränaren Henrik Södervall tänker utmana världseliten sista söndagen i maj.

– Då kommer jag fem dagar i förväg. Det är väl Elitloppet som är det riktiga loppet man vill vara med i som svensk.

Stall Pirat vet hur det känns att vara med i Elitloppet. 2007 blev Red Chili Pirat trea i finalen 2008 blev han fyra. 2016 kan det vara dags igen för Stall Pirat – Arazi Boko och kusken Christoffer Eriksson drog drömlotten när spåren lottades inför lördagens kvallopp (V75-3) till Elitloppet.

– Ja, absolut, det är hans favoritspår, säger tränaren Henrik Södervall.

Hur ser drömscenariot ut?

– Det är rygg på Papagayo E. och sedan open stretch. Min tanke är att köra i ledningen och sedan släpper vi bara till Papagayo E. Att släppa ledningen till någon annan som sedan släpper till nästa och så vidare, det finns inte. Jag kan inte styra hur Christoffer tänker, men det är mina tankar, säger Henrik Södervall.

Du låter säker på att Arazi Boko kan försvara innerspåret?

– Det är nästan omöjligt att ta en längd på honom, han är jävligt kvick. Nej, det har nog aldrig hänt…det går köra hårt med honom ända in i svängen och Christoffer brukar inte heller vara blyg.

51 starter på V75
Få hästar är så härdade på V75 som Arazi Boko. Nioåringen har gjort 51 starter i travets elitserie och vunnit åtta V75-lopp.

– Det är enormt stort för mig. Bara att få en häst till start på V75 är stort. Han vann tre lopp i gulddivisionen förra året så han är en bra häst, säger Henrik Södervall.

Arazi Boko var med och kvalade till Elitloppet i det här loppet även i fjol.

– Min häst gick utvändigt då mot Magic Tonight. Men dödens är inte hans grej.

Hur länge har du haft det här loppet (Elitloppet) i sikte?

– Inte alls, faktiskt. Vi försökte kvala till Olympiatravet men då var han sjuk och efter det fick vi tänka om, säger Henrik Södervall.

Hur är formen för dagen?

– Han känns stark i träningen. Jag ska även vässa upp honom inför helgen, på mitt sätt. Han kan bli väl vass, men samtidigt måste vi ha honom skärpt, säger Henrik Södervall.

Hur ser du på loppet och motståndet i övrigt?

– Det är förstås tufft att möta hästar som framför allt Papagayo E. och On Track Piraten, men samtidigt har jag ingen aning hur mycket som skiljer. Jag skulle behöva köra dem för att veta, säger Henrik Södervall.

Gör du några ändringar inför lördagens start?

– Nej, det finns inga att göra. Han går med helstängt huvudlag, ufo-vagn och barfota runt om.

Om ni kvalar in till Elitloppet, vad skulle det betyda?

– Så långt har jag inte vågat fantisera.

Men om det går vägen på lördagen, du skulle väl tacka ja till en rosa biljett?

– Då kommer jag fem dagar i förväg. Det är väl Elitloppet som är det riktiga loppet man vill vara med i som svensk.

Om Arazi Boko vinner V75-3 skulle det vara en skräll. V75-omgången kryddas dessutom av en jackpot där en eventuell ensam vinnare med sju rätt får 48 miljoner kronor.

Lars-Ove Pettersson, Kanal 75
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 21:12   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Drömscenariot är rygg ledaren och vinst via open stretch. Om Arazi Boko vinner lördagens kval till Elitloppet är det ingen tvekan om att tränaren Henrik Södervall tänker utmana världseliten sista söndagen i maj.

Stall Pirat vet hur det känns att vara med i Elitloppet. 2007 blev Red Chili Pirat trea i finalen 2008 blev han fyra. 2016 kan det vara dags igen för Stall Pirat – Arazi Boko och kusken Christoffer Eriksson drog drömlotten när spåren lottades inför lördagens kvallopp (V75-3) till Elitloppet.

– Ja, absolut, det är hans favoritspår, säger tränaren Henrik Södervall.

Hur ser drömscenariot ut?

– Det är rygg på Papagayo E. och sedan open stretch. Min tanke är att köra i ledningen och sedan släpper vi bara till Papagayo E. Att släppa ledningen till någon annan som sedan släpper till nästa och så vidare, det finns inte. Jag kan inte styra hur Christoffer tänker, men det är mina tankar, säger Henrik Södervall.

Du låter säker på att Arazi Boko kan försvara innerspåret?

– Det är nästan omöjligt att ta en längd på honom, han är jävligt kvick. Nej, det har nog aldrig hänt…det går köra hårt med honom ända in i svängen och Christoffer brukar inte heller vara blyg.

51 starter på V75
Få hästar är så härdade på V75 som Arazi Boko. Nioåringen har gjort 51 starter i travets elitserie och vunnit åtta V75-lopp.

– Det är enormt stort för mig. Bara att få en häst till start på V75 är stort. Han vann tre lopp i gulddivisionen förra året så han är en bra häst, säger Henrik Södervall.

Arazi Boko var med och kvalade till Elitloppet i det här loppet även i fjol.

– Min häst gick utvändigt då mot Magic Tonight. Men dödens är inte hans grej.

Hur länge har du haft det här loppet (Elitloppet) i sikte?

– Inte alls, faktiskt. Vi försökte kvala till Olympiatravet men då var han sjuk och efter det fick vi tänka om, säger Henrik Södervall.

Hur är formen för dagen?

– Han känns stark i träningen. Jag ska även vässa upp honom inför helgen, på mitt sätt. Han kan bli väl vass, men samtidigt måste vi ha honom skärpt, säger Henrik Södervall.

Hur ser du på loppet och motståndet i övrigt?

– Det är förstås tufft att möta hästar som framför allt Papagayo E. och On Track Piraten, men samtidigt har jag ingen aning hur mycket som skiljer. Jag skulle behöva köra dem för att veta, säger Henrik Södervall.

Gör du några ändringar inför lördagens start?

– Nej, det finns inga att göra. Han går med helstängt huvudlag, ufo-vagn och barfota runt om.

Om ni kvalar in till Elitloppet, vad skulle det betyda?

– Så långt har jag inte vågat fantisera.

Men om det går vägen på lördagen, du skulle väl tacka ja till en rosa biljett?

Om Arazi Boko vinner V75-3 skulle det vara en skräll. V75-omgången kryddas dessutom av en jackpot där en eventuell ensam vinnare med sju rätt får 48 miljoner kronor.

Lars-Ove Pettersson, Kanal 75
Toppen! Låter som ett klockrent nej tack! Ska han svara alla som vill överta och enbart släppa till Papagayo så kommer bensinen vara slut ganska så snart. Erik har en startsnabb häst och kommer knappast att backa om man vill vara med i Elitloppet. Vore perfekt för OTP det här scenariot.

Även om Arazi skulle ramla undan till seger så har han inget i Elitloppet att göra. Alldeles för enkel och ospektakulär häst. Bra mycket hellre Food Money, Royal Fighter eller någon kul norsk, dansk eller finsk häst så vi får in det nordiska och lite skön stämning som det var förr under Elitloppet.

Senast redigerad av mocka den 2016-05-10 klockan 21:14.
Gammal 2016-05-10, 22:09   #18

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Toppen! Låter som ett klockrent nej tack! Ska han svara alla som vill överta och enbart släppa till Papagayo så kommer bensinen vara slut ganska så snart. Erik har en startsnabb häst och kommer knappast att backa om man vill vara med i Elitloppet. Vore perfekt för OTP det här scenariot.

Även om Arazi skulle ramla undan till seger så har han inget i Elitloppet att göra. Alldeles för enkel och ospektakulär häst. Bra mycket hellre Food Money, Royal Fighter eller någon kul norsk, dansk eller finsk häst så vi får in det nordiska och lite skön stämning som det var förr under Elitloppet.
Om det vore så enkelt att få tillbaka stämningen så skulle de fixa det snabbt och lätt.

Tyvärr så har ett flertal av de speloptimerande förändringarna gjort att stämningen aldrig igen kommer att bli vad den en gång var.

1) Det är för många lopp innan Elitloppsförsöken börjar.

2) Finalen går för sent på dagen.
Gammal 2016-05-10, 22:23   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om det vore så enkelt att få tillbaka stämningen så skulle de fixa det snabbt och lätt.

Tyvärr så har ett flertal av de speloptimerande förändringarna gjort att stämningen aldrig igen kommer att bli vad den en gång var.

1) Det är för många lopp innan Elitloppsförsöken börjar.

2) Finalen går för sent på dagen.
Håller helt med dig om det! Man borde vaska om i schemat. Lägg försöken tidigare och kör de ointressanta första loppen längst bak eller plocka bort ett par av dem helt. Få är intresserade av dem. Men det kommer aldrig att hända för det handlar bara om pengar för ATG dessvärre. Folk spelar tills kassan är slut och börjar slanta upp med ens de kommit in på banan.

Tyckte det var helt underbart som det var förr med lite finska, norska och danska klackar som viftade sina flaggor och fyllebrölade något obegripligt åt ett totalt chanslöst ekipage från respektive land. Det var tider det!
Gammal 2016-05-11, 10:43   #20

Standard

Guldloppet blir allt vanskligare att bena ut när nu Stefan Melander meddelar barfota runt om och helstängt huvudlag på Al Dente i sin krönika i expressen idag. Tror inte den gått så sedan den vann fyraårseliten under elitloppshelgen i fjor, och då gav ju som alla minns den utrustningen enorm effekt (som nästan barfota runt om och helstängt alltid gör på hans hästar). Allt mindre talar därmed i alla fall för enkel spets och slut vinst för Anders Svanstedts häst.
Gammal 2016-05-11, 13:33   #21

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Guldloppet blir allt vanskligare att bena ut när nu Stefan Melander meddelar barfota runt om och helstängt huvudlag på Al Dente i sin krönika i expressen idag. Tror inte den gått så sedan den vann fyraårseliten under elitloppshelgen i fjor, och då gav ju som alla minns den utrustningen enorm effekt (som nästan barfota runt om och helstängt alltid gör på hans hästar). Allt mindre talar därmed i alla fall för enkel spets och slut vinst för Anders Svanstedts häst.

Enkel spets med Arazi Boko innanför?
Nja, va?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 23:55   #22

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1338
Standard

Citat:
Al dente kommer de får bära in i mål.. Chanslös och hoppas den drar på sig streck oavsett om den ska gå med en raketmotor där bak
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 00:16   #23

Standard

Citat:
Tvärtom! Det gör det desto enklare att bena ut. Al Dente kanske kan ställa till det för Arazi och Hillustrious i jakten efter spets men har ju inget med segerstriden att göra. Den fege streckar 8 och 11 för att vara säker på att överleva till nästa lopp men visst är det toppchans för OTP!

Nahar är fjärdehandare och streckad på hela 14%! Jag fattar ingenting men hoppas verkligen att folk fortsätter att strecka den totalt chanslösa pållen.

Trodde att Copimade och Nosy Face skulle dra fler streck på sig än hittills och ligger de så här lågt i procenten så är de ju hyperintressanta från perfekta lägen. En felfri Copimade kan ju en hel del för den här låga klassen. Urstark pålle som jag gärna sett OJ på istället för Jörgen.

Örjan med In Toto Sund från fint läge är streckad på 6%!?

Alkalizer Am med Erik i jollen har två lopp i kroppen efter vila och var senast fin tvåa efter Propulsion. Den är streckad på 13% just nu. Kommer att få fin draghjälp.
Gammal 2016-05-13, 07:52   #24

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Tvärtom! Det gör det desto enklare att bena ut. Al Dente kanske kan ställa till det för Arazi och Hillustrious i jakten efter spets men har ju inget med segerstriden att göra. Den fege streckar 8 och 11 för att vara säker på att överleva till nästa lopp men visst är det toppchans för OTP!

Nahar är fjärdehandare och streckad på hela 14%! Jag fattar ingenting men hoppas verkligen att folk fortsätter att strecka den totalt chanslösa pållen.

Trodde att Copimade och Nosy Face skulle dra fler streck på sig än hittills och ligger de så här lågt i procenten så är de ju hyperintressanta från perfekta lägen. En felfri Copimade kan ju en hel del för den här låga klassen. Urstark pålle som jag gärna sett OJ på istället för Jörgen.

Örjan med In Toto Sund från fint läge är streckad på 6%!?

Alkalizer Am med Erik i jollen har två lopp i kroppen efter vila och var senast fin tvåa efter Propulsion. Den är streckad på 13% just nu. Kommer att få fin draghjälp.
Al Dente tar knappast en längd på Arazi eller Hillustrious...När de springer en 10 tid där framme så har jag svårt att se att det skulle vara en "toppchans" för OTP! Alltid denna övertro på denna häst....fast jag är ju som sagt inget fan av den så jag kanske är överkritisk?!

Egentligen ligger vägen till spets öppen och det blir en enkel seger?

Hoppas OTP blir streckad på 50%.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 08:42   #25

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Papagayo E kommer sitta i dödens då de andra har kört klart om ledningen. Sedan orkar ingen stå emot sista 500. Klar spik!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 08:58   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Papagayo E kommer sitta i dödens då de andra har kört klart om ledningen. Sedan orkar ingen stå emot sista 500. Klar spik!
Kommer Papagayo tidigt så släpper Arazi.
Gammal 2016-05-13, 09:36   #27

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4126

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vill vurma lite för en riktig skräll i guld. Blir det körning och Arazi släpper till Papagayo kan ju Repay Merci få tredje invändigt. Den har vi sett speeda förut. Verkar uppåt formmässigt och höll riktigt bra i senaste starten i dödens. Klar tredje häst för mig efter de två ovanstående.
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 10:02   #28

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1921
Standard

Ni har glömt pojkar !!??!

Efter kollat intervjun inför förra starten med Nahar där Bergh myser o små ler, tyvärr galopp för PU körde ber mot benen, har jag klar uppfattning inför morgondagen...Nahar vinner ganska enkelt..
micho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 11:25   #29

Sharp$: 757
Standard

Nån som har koll på vad Pontus & Matte spikar imorgon? ger mig fan på att de sätter spiken imorgon med, 9 raka är ju sjukt...
Liljeholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 11:52   #30

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljeholm Visa inlägg
Nån som har koll på vad Pontus & Matte spikar imorgon? ger mig fan på att de sätter spiken imorgon med, 9 raka är ju sjukt...
Pontus och Matte vem?
Gammal 2016-05-13, 12:58   #31

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Pontus och Matte vem?
Ja, ibland undrar man och blir förvånad. Pontus och Matte, liksom.
Spriten kan vara farlig i många lägen. Sjukt farlig.

Jag känner flera med dessa namn. Det kanske är nån bekant till mig?

hugotheboss (+5)
Gammal 2016-05-13, 14:15   #32

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1333
Standard

Kan inte Repay merci bli farlig? rygg på arazi/hillustrious och var med o tog några placeringar i storlopp förra året? Ingen som vinner ihjäl sig men från vinnarhålet när hästarna framför har kört färdig?
Rulf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 16:04   #33

Standard

9 grader och en vind som blåser nordost det får en att tänka på hösten igen.
Gammal 2016-05-13, 17:25   #34
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Tidiga fredagstankar

V75:1
Kan man hoppas på en fetsmäll i första? Lång distans, mänga ovana med voltstart.

Jag har tittat på 5 Lightning Force i lopparkivet. Näst senast krossade han Star Advisor Jolie (som fick husera i spets). Det är det väl inte alla som gör? Senast blev det ett blufflopp, jag har under 1.08 sista 600 men kunde inte ta något i den snabba avslutningen. Nästan enbart ägg i raden - men ni ser väl vilka han har sprungit på? Al Dente, Propulsion JT Express m fl. Dessutom handikappats med Haugstad i flera av de starterna. Har ingen aning om han klarar spåret, var han hamnar men varning utfärdad. 3%!

Veijos bäst?

V75:2
Funderar på att spika 4 Bottnas Commandeur - rejält kuskminus (ingen nytta av jänkarbike direkt) men tänkbar SOS. 7%.

5 Önas Ida är helt bortglömd. Har vunnit på stretchen förut, så att säga. Och har slagit Legend Brodde - regelrätt. Haft taskiga lägen i årets samtliga starter men kan förmodligen hamna hur bra på det som helst härifrån. Är iaf van vid voltstart och har öppnat bra från start i de lopp jag kollat. Över 25% i vinstprocesen men bara enprocentare på strecken. Definitivt ett roligt Tvillingdrag.

Favoriten 3 Talassio ska alltså försöka komma iväg bra från start - i sitt livs andra voltstartslopp?

11 Eldrick Boko vill man väl inte bli bättre än trea med?

V75:3
11 On Tack Piraten, favorit? Som i princip var näst sist i senaste starten? Som inte klarade av att köra lite om ledningen utan skrynklade ihop sig helt från spets sista 100...? Och nu tycker spelarkollektivet att han bara ska gå ut och vinna från elftespår, på Åby, över 1609 meter....med Papagayo E i spets eller dödens? Dream on...!

1 Arazi Boko, startsnabb, inriktad på spets, har vunnit från stretchen förut, ska tydligen bara släppa till Pappen. Ser ingen Sauveaur med i loppet så om inte Uffe kör så offensivt undrar jag nästan om det inte kan vara spets och slut. Är förmodligen med på ritsen iaf.

Erik har inte varit sig riktigt lik sen han kom hem. Men Hillen gillar nog bytet. Tyvärr har han inte visat ett skit sen i somras.

3 Al Dente på formel 1-balans. Men Peter Ingves....

Vad kan 5 Exodus Hanover? Walman har en förmåga att få hästarna 30-40 meter bättre i "nästa start".

V75:4
Garderar.

Westholm verkar ha kommit in i ett "stim". Kan inte 2 Copimade bara vara underbart stenklar här? Ni såg väl förra starten, första starten för i år, 3140 meter....Borde vara ännu bättre nu. Alltså, den här var med i Kriteriet ifjol. Har bättre läge än favoriterna - 7%?

Alternativet är nog att ta alla och hoppas på en riktig stänkare. 10 Run Ceasar Run och 1 Mellby Duke (på läget och Untersteiner Jr).

V75:5
Familjen Kolgjini sätter äntligen upp vettiga kuskar och funderar på om man borde gå All-in på Goop....eller? Nerstruken ett hack nu.

Nja, man kanske får "ge" sig. Rygg ledaren för favoriten, vrålspeedig.....lås på 1,6 och hoppas att Björn gungar henne först i mål?

V75:6
Så sugen att spika 2 Shogun D.K. Imponerade tidigare i vinter. Är väl ändå bättre häst än Lövgrens? Lite strulig men ändå. Ska fundera.

Påstås att 5 Photo Gardenia ska vara riktigt vass ut. Har gått bra mot bra motstånd i Danmark. Helt bortglömd, 4%!

Bortglömd är också 1 Amour Du Coglais. F-n, har ju vunnit nästan hälften av sina starter...och Untersteiner är väl inte fel?

V75:7
Roaaggau ska tydligen köra i spets så länge lampan lyser. Gynnar normalt sett favoriten? Eller kan 2/3 glida ner i rygg och få perfekt lucka...tror att jag garderar Larsa och tar med både Goop och Adielsson...

2 Poet Broline såg verkligen bra ut i kvalet. Undrar om inte PU fått tillbaka honom till den nivå han var på för ett år sedan (när han bland annat sprang 12-tid över medel och utklassade sån som Heavy Sound).

Har tittat på Farbror Larsas två senaste lopp men det är ju inte så att man ser en ny Nuncio direkt. Jämn fart, 13 sista varvet. Det kan ju konkurrenterna i sömnen. Mer och mer övertygad om att det är rätt att gardera. Eller spika emot.

Stänkarn'

Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-14 klockan 01:19.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 18:00   #35

Sharp$: 757
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Ja, ibland undrar man och blir förvånad. Pontus och Matte, liksom.
Spriten kan vara farlig i många lägen. Sjukt farlig.

Jag känner flera med dessa namn. Det kanske är nån bekant till mig?

Haha kanske utryckte mig lite dåligt. Men har på senare tid börjat spela på ATG Tillsammans vilket jag tycker är grymt när man har lite mindre plånbok. Jag har då spelat i Pontus och Mattes system och de har vart galet rätt ute, 9 raka spikar! Själv tycker jag det är roligare att vara med i ett större system och gillar det här alternativet. Såg nu att de kommenterat lite om tänkbara spikar: https://www.facebook.com/VinnaTillsa...070580416659:0
hugotheboss (+3), Fidus (+3)
Liljeholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 18:43   #36

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Spikar Xlnt Chili i sjätte. Känns solklar efter den vilsamma resan i rygg på Fossens Bonus. Sköt dessutom till fint när luckan kom.. SoS och relativt låg procent för att vara favorit.

Shoguns form ser inte ut att vara i närheten av Xlnt's och bättre form tillsammans med ledningen köper jag alla dagar i veckan. Har han ens torskat i spets? Jag kan då inte minnas det..
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 19:09   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Spikar Xlnt Chili i sjätte. Känns solklar efter den vilsamma resan i rygg på Fossens Bonus. Sköt dessutom till fint när luckan kom.. SoS och relativt låg procent för att vara favorit.

Shoguns form ser inte ut att vara i närheten av Xlnt's och bättre form tillsammans med ledningen köper jag alla dagar i veckan. Har han ens torskat i spets? Jag kan då inte minnas det..

Knappast garantispets på Xlnt?!

Finns väl ett par hästar i loppet som är bättre iaf. Själv spikar jag hellre Shogun i såna fall.
Gammal 2016-05-13, 20:16   #38

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

Citat:
Haha kanske utryckte mig lite dåligt. Men har på senare tid börjat spela på ATG Tillsammans vilket jag tycker är grymt när man har lite mindre plånbok. Jag har då spelat i Pontus och Mattes system och de har vart galet rätt ute, 9 raka spikar! Själv tycker jag det är roligare att vara med i ett större system och gillar det här alternativet. Såg nu att de kommenterat lite om tänkbara spikar: https://www.facebook.com/VinnaTillsa...070580416659:0
Har prövat men inbjudningskoden felaktig......Nja tveksamt.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 20:21   #39

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Knappast garantispets på Xlnt?!

Finns väl ett par hästar i loppet som är bättre iaf. Själv spikar jag hellre Shogun i såna fall.
Nej inte garantispets men jag tror han sitter i spets.
Gammal 2016-05-13, 20:57   #40

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1150
Standard

avd1. 1 Kemas magic och 8 Sir ratzeputz förstaspår o lång distans tidiga, 9 Fredericus också tidig från hyffsat läge. 10 Alkalizer am möjligen starkast tillslut. Tänkbara 3 Evens first boy o 11 Navigator sib.

avd2. 4 Bottnas commenduer, 6 Legend brodde och 11 Eldrick boko förstahästar. Sedan flera tänkbara där Örjan o Björn kmr tidigt.

avd3. Borde bli körning så 11 On track piraten förstahäst, 8 Papagayo e. andra, 2,3,5,6,10 tänkbara.

avd4. Har inte sett Erikarna, ser hyffsat öppet ut mellan 2 Copimade, 3 Nosy face, 5 Platon face, 8 Erik sting, 9 Erik och 12 Malkin.

avd5. 1 Treasure kronos något före 5 Pioneer face, tätt bakom 2 Angel rain och 6 Princess face. 3 Natalie de vie och 8 Amity tänkbara.

avd6. 2 Shogun dk förstahäst, 4 Xlnt chili tripel andra o 3 Protecter tredje. Sedan 11 Heartbreaker vs o 12 King sir kir.

avd7. 3 Heavy sound knappt före 2 Poet Broline och 4 Uncle lasse. 12 Pythagoras face är kanske den med liknande kapacitet fast 1 Farzad boko rankas nog 4a på läget, körning mellan 2 o 3 o farzad i rygg.

Underbara lopp och otroligt öppet
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 22:04   #41

Melanders avatar

Sharp$: 4786
Standard

Citat:
Bli seriös mannen,skicka inte länkar som inte fungerar.Puck.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 22:23   #42
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9034
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Fast det var ju en länk till en FB-sida, som för övrigt funkade 100% för mig....
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 22:24   #43
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Funkar utmärkt med länkarna.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-13, 23:35   #44

Standard

Mina mest spelvärda:
(min vinstchansbedömning)

avd7. 2 Poet Broline 8 % (23%) och 3 Heavy sound 12 % (27%)
avd2. 4 Bottnas Commandeur 7 % (20%)
avd5. 5 Pioneer face 7 % (20%)
avd4. 2 Copimade 7 % (20%)
avd4. 3 Nosy Face 3 % (15%)
avd4. 12 Malkin 4 % (13%)
avd6. 3 Protector 6 % (14%)
benny28hbg (+5)

Senast redigerad av Champinj0nen den 2016-05-14 klockan 01:13.
Gammal 2016-05-14, 00:44   #45

Sharp$: 2867
Standard

Du ger alltså noisy face, copimade och Malkin 56% vinstchans ???
Så platon face, erik sting och erik har alltså max 44% vinstchans om vi räknar alla andra hästar i loppet som helt chanslösa och ger dem 0% vinstchans ???
Ja, jisses säger jag.....
Har nog blivit nån grogg för mycket ikväll kan jag ana.

Senast redigerad av peozz den 2016-05-14 klockan 00:46.
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 01:08   #46

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av peozz Visa inlägg
Så platon face, erik sting och erik har alltså max 44% vinstchans om vi räknar alla andra hästar i loppet som helt chanslösa och ger dem 0% vinstchans ???
Tack, jag hade räknat fel! Erikarna och Platon blir nu till 46 %. Nosy face, copimade o Malkin blir 48 %. Jag kör bara på känsla o undervärderar säkert Erikarna.
Gammal 2016-05-14, 01:27   #47
Banned

Standard

Citat:
Kan man tänka sig att procenten baseras på dött lopp mellan dessa tre?
Gammal 2016-05-14, 01:36   #48

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

spik: Avd6: Xlnt Chili Trippel 22%

outsider: Avd1: Sir Ratzeputz 13%

glädjedödare: Avd4: Sandsjöns Revenue 1%
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 01:57   #49

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Jag tycker de 3 hästarna är sjukt bra lås i ett lop. Måste sålla bort favoriter i vissa lopp för att få de stora cashen.
Anser även highspeed call vara ett roligt streck framför många andra hästar
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 02:35   #50

2018

Standard

Citat:
Nu bedömer jag inte lika som honom men jag ligger inte speciellt mycket högre än 50% chans att Erik Sting, Erik & Platon Face vinner loppet. Finns alldeles för mycket osäkerhetsfaktorer för att dessa hästar tillsammans ska vara mordvinnare.

Platon Face förstår jag verkligen inte procenten på. Det är ett jävla skämt att han är spelad till 14-15%. Jag ger han på sin höjd 35% chans att ens hålla sig i trav. Erik, som inte ens känner hästen, bör ta sin livs lugnaste start och att Platon skulle vara 2 klasser bättre än 2,8,9 och bara svepa fältet köper jag inte. Ska man lyssna på snacket så är det en jävligt kapabel häst. Men i dagsläget så tror jag inte han vinner detta loppet oftare än 1/4 på sin höjd. Platon bedömer jag ha 10% vinstchans.

Erik Sting bedömer jag ha 35% chans att vinna om han når ledningen, vilket jag tror han gör.

Erik har för dåligt spår för att han ska vara en trolig vinnare. Skulle någon trycka upp tempot tillräckligt för att möra ner Erik Sting så tror jag att Erik har en bra chans. Problemet är att det inte bör finnas någon som är villig att göra jobbet i dödens på Erik Sting. 10%

Copimade är sjukt. Får minst rygg ledaren och har chans på ledningen. Från bägge positioner finns det bra chans att ta ner favoriten. Kriteriefinalist förra året. Väldigt undervärderad enligt mig. Värderar till 20-25% vinstchans.

Resten av fältet orkar jag inte chansbedöma i text.
Gammal 2016-05-14, 02:36   #51

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus Visa inlägg
Jag tycker de 3 hästarna är sjukt bra lås i ett lop. Måste sålla bort favoriter i vissa lopp för att få de stora cashen.
Anser även highspeed call vara ett roligt streck framför många andra hästar
Förutom att han är ett roligt streck. Kan du ge en motivering till varför han är ett roligt streck? Vilket löpningsförlopp tänker du dig där han profiterar mer än en bra häst?
Gammal 2016-05-14, 03:51   #52

Sharp$: 128
Standard

xint chili tripel klart
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 07:55   #53

Sharp$: 1354
Standard

Citat:
Kommer Papagayo tidigt så släpper Arazi.
Så trevligt! Då är den ju ännu mer klar...
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 11:26   #54

Standard

Vad fick du för odds OLLE på nr 11 I sista V75an?
Gammal 2016-05-14, 12:30   #55

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

doob´s spikar

Använder tre spikar idag!

8 Sir Ratzeputz som har absolut toppform! Björn Goop verkade lyrisk över formen på den kanten. Får bra lopp från åttonde volt och Björn är vaken att välja rygg ledaren på Kemas (om spets hålls) eller så drar han i högertömmen och tar sig ut per omgående. 15% är underbart bra och här tas grepp om kollektivet direkt!!

Målar på som fan fram till dubbeln där jag hoppas att det är skapligt värde inför avslutningen som jag spikar rätt ut!

4 Xlnt Chilli Tripel har bra spetschans annars är hästen så snabb att den högst troligt kör till sig rygg ledaren! Därifrån biter spurten fint! Toppform! Tror den är klar från spets men jättefin möjlighet även från stretchen!

4 Uncle Lasse spräcker inte många system i sista men en klar är klar! Av annan sort i det här gänget!
Gammal 2016-05-14, 12:37   #56

Sharp$: 405
Standard

OTP

On Track Piraten har startat 84 ggr och vunnit 25 lopp. Nu startar han över kort. Det har han gjort 11 ggr tidigare. Resultat: en vinst! V75 Romme 151205.

Tror inte på Piraten denna gång.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 12:45   #57

2018

Standard

Glöm inte bort Bottnas Commandeur om ni garderar andra. Äntligen fått ett vettigt läge och Tobbe känner hästen. Bör gå iväg felfritt i volten och det är inga monster han måste jobba ner från dödens. Under 7% - märkligt bortglömd.

Senast redigerad av oggeb den 2016-05-14 klockan 12:59.
Gammal 2016-05-14, 12:48   #58

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
On Track Piraten har startat 84 ggr och vunnit 25 lopp. Nu startar han över kort. Det har han gjort 11 ggr tidigare. Resultat: en vinst! V75 Romme 151205.

Tror inte på Piraten denna gång.
Såhär lätt är det med travspel och motiveringar.

Ett ekipage som vinner vinner och ett ekipage som förlorar förlorar ( på distansen ).

Mvh Uffe
lokatten (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 12:50   #59

Sharp$: 1436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Glöm inte bort Bottnas Commandeur om ni garderar fjärde. Äntligen fått ett vettigt läge och Tobbe känner hästen. Bör gå iväg felfritt i volten och det är inga monster han måste jobba ner från dödens. Under 7% - märkligt bortglömd.
Fjärde??? Den går i andra eller ? Nej Bottnas åker inte med. Här är det klart redan Nr 6 Legend Brodde.
Björnland (+20)
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 12:58   #60

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bridgeman Visa inlägg
Fjärde??? Den går i andra eller ? Nej Bottnas åker inte med. Här är det klart redan Nr 6 Legend Brodde.
Ja givetvis.. Blev alldeles för exalterad över att han har spår 4 och inte bakspår denna gången. Andra avdelningen spår 4 ska det givetsvis vara!
Gammal 2016-05-14, 13:34   #61

Sharp$: 3761
Standard

doob vad har du för system idag tack
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 14:17   #62

AndyMarts avatar

Sharp$: 7099

Standard

Sevilla vinner V75-4 idag. Tack för mig!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 14:31   #63

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 241
Standard

5* 7-4 Uncle Lasse
4* 1-8 Sir Ratzeputs, 5-1 Treasue Kronos
larockma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 14:55   #64

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
doob´s spikar

Använder tre spikar idag!

8 Sir Ratzeputz som har absolut toppform! Björn Goop verkade lyrisk över formen på den kanten. Får bra lopp från åttonde volt och Björn är vaken att välja rygg ledaren på Kemas (om spets hålls) eller så drar han i högertömmen och tar sig ut per omgående. 15% är underbart bra och här tas grepp om kollektivet direkt!!

Citat:
Sir Ratzeputz får ha vilken utrustning den vill - hur mycket du än polerar en bajskorv är det ändå skit!

Här ändrar man sig fort ser jag
Emeffeff (+5), oggeb (+50), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1), oggeb (+1)
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 14:56   #65

Standard

Vad har hänt med barfotainfon idag? Skulle precis in och kolla på atg.se men balans nästan inte anmäld på en enda V75 häst med snart bara en timme till spelstopp.
Gammal 2016-05-14, 15:12   #66

Standard

Citat:
Vad har hänt med barfotainfon idag? Skulle precis in och kolla på atg.se men balans nästan inte anmäld på en enda V75 häst med snart bara en timme till spelstopp.
Nu kom det en uppdatering äntligen
Gammal 2016-05-14, 15:18   #67

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Väljer att måla på rejält i v75 1 och 2 och hoppas det smäller redan där.

Går kort i dom 2 sista loppen men spik 4 spik 4 gör ett system för 900kr vilket
är ovanligt mycket för mig som brukar lägga 200kr men gått hyffsat på
slutet och e trots allt JP idag
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 15:24   #68

Manprinsens avatar

Standard

Fredrik Persson är så jävla skön människa. Unnar honom en seger idag.
Gammal 2016-05-14, 15:24   #69

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 15:32   #70

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

"Legend Brodde hade jag spikat idag om jag hade spelat." säger Peter i en betaltjänstintervju.
asgaya3141 (+3)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 15:41   #71

Manprinsens avatar

Standard

Är det lönt att strecka Navigator Sib? Westholm har bra snurr på hästarna men den har aldrig vunnit på v75 och läget är skit. Dock bästa kusken.
Gammal 2016-05-14, 15:46   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Är det lönt att strecka Navigator Sib? Westholm har bra snurr på hästarna men den har aldrig vunnit på v75 och läget är skit. Dock bästa kusken.
Form ska aldrig underskattas. Spikar du inte i den avdelningen så är det bäst att ta med den...
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-05-14, 15:47   #73

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Det beror väl på hur bred pensel man har - tar med den som sjunde-åttonde streck. Många minusfaktorer, spåret inte minst, men han var ju nära att nypa Fridericus för tre starter sedan, och är det någon som ska trolla in den så är det ju Johnny.
Manprinsen (+5)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 15:51   #74
Banned

Standard

Så här blev det för mig idag...!

Avd
1: 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 11
2: 4, 5, 6
3: 1, 8
4: 2, 8
5: 1 Treasure Kronos
6: 2, 5, 10
7: 1, 2, 3, 4, 9

8x3x2x2x1x3x5 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Gammal 2016-05-14, 15:56   #75

Sprites avatar

Sharp$: 8427
Standard

Känns ganska lätt idag med de spelvärda spikarna.

Papagayo E. 21% går lätt 1.10,0 och ska bli släppt till ledning av Arazi Boko som håller ut det enda motbudet Hillustrious de första 500m. Är väl ingen som tror att Nahar eller OTP går motsvarande 1.08,5 då de måste ut i andra och tredjespår och gå 1.10,0 där ute och harva. Folk glömmer fort och det räcker väl att säga Windy ways för ett antal veckor sedan som hade liknande uppgift och maxade insatsen totalt men bara blev tvåa.

Platon Face 16% har bästa spåret i loppet och offensiva körorder. Gick 1.13,6a full väg förra året från spår 8 på Åby och 1.13,7a full väg från spår 10 på Jägerso. Lutfi säger att han stabiliserats under vintern. Den här hästen har förlorat massor med pengar på galopperna och startar i en för låg division. Vem ska kunna plocka ner denna idag för vem ska svara invändigt när han körs fram av Adielsson.

Och glöm inte Amity 2% trots spåret. Den ska gå med rycktussar för första gången idag och var inte långt ifrån i försöket trots en galopp och spår 8. Jag har respekt för Catarina Lundström när det gäller unghästar och storlopp.
Gammal 2016-05-14, 15:59   #76

Manprinsens avatar

Standard

Nån som tror att Helena Burman var sanningsenlig?
alle (+5)
Gammal 2016-05-14, 16:10   #77

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1374
Standard

1,8u,9,10
1,3,4,6,8
1,2,3,8
5,6,8,9,12
1,6
1,2,3,4u,10,11,12
4
Krav minst 1u
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:14   #78

Helges avatar

Standard

Nu tar jag första kalla och sätter mig för att avnjuta dagens fina V75-lopp.
Skål och lycka till alla! Mina rysare Natalie, Photo G, Sevilla och Al Dente.

Gammal 2016-05-14, 16:14   #79

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 5062
Standard

V75
Inlämnat: 2016-05-14, 15:54
Åby
Lördag 2016-05-14
Start: 16:20
Kostnad: 67,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Sir Ratzeputz
2: 6 Legend Brodde
3: 1, 8, 11
4: 5 Platon Face
5: 1 Treasure Kronos
6: 2, 4, 10, 11, 12
7: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11

1x1x3x1x1x5x9 = 135 rader.
135 x 1 x 0,50 kr = 67,50 kr.
Totalt: 67,50 kr.
Rättningskod: KPB QHX TZF

Lycka till grabbar och tjejer om de finns några här =)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:15   #80

Helges avatar

Standard

Citat:
Japp det tror jag. Ska visa en intervju efter loppet som visar det än mer.
Gammal 2016-05-14, 16:17   #81

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Japp det tror jag. Ska visa en intervju efter loppet som visar det än mer.
Hade nog spikat Johan ändå på läget. Återstår att se om det var rätt beslut.
Chiron (+2), Helge (+2)
Gammal 2016-05-14, 16:20   #82

Standard

1
13810

2
6Legend Brodde

3
11On Track Piraten

4
235812

5
12568

6
1234

7
23

Lycka till!
Gammal 2016-05-14, 16:21   #83

Standard

Kom igen nu ÖK Kööööööör
Gammal 2016-05-14, 16:22   #84

Helges avatar

Standard

Citat:
Hade nog spikat Johan ändå på läget. Återstår att se om det var rätt beslut.
Inte ofta Peter U säger han skulle spika sin, om han spelade, men lättare säga med ,när man inte kör själv.
Gammal 2016-05-14, 16:23   #85

Standard

Bra reklam med en massa utrusningsfel och över 90 mkr i omsättning inför första loppet.
Gammal 2016-05-14, 16:23   #86

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Spelar ingen roll, Takter kör inte prepare och då får tränaren säga vad den vill.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:26   #87

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2181
Standard

Omstart 100%
rasa59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:26   #88

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Spelar ingen roll, Takter kör inte prepare och då får tränaren säga vad den vill.
Inte i normala fall, men vettefan om ens Johnny vill peta in den i en klass 1 final där den får betydligt svårare att vinna?
Gammal 2016-05-14, 16:27   #89

Standard

Räkna med omstart i alla voltstart idag.
Gammal 2016-05-14, 16:29   #90

Sharp$: 2216
Standard

Vafan gör Fredrik Persson ?
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:32   #91

Manprinsens avatar

Standard

God natt då när man hade 6 hästar här. Jävla piss när ingen gör något.
Gammal 2016-05-14, 16:33   #92

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52686
Standard

Världens bästa kusk slog till direkt!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:34   #93

Manprinsens avatar

Standard

Ja Björn är fan hopplös. Kom lite på vingel från start men löste det ändå.
Gammal 2016-05-14, 16:37   #94

Sharp$: 2216
Standard

Någon som kan förklara varför Persson sitter kvar i ryggen på Olsson ? Otroligt dålig kusk han är Persson
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:37   #95

Helges avatar

Standard

Citat:
Ja Björn är fan hopplös. Kom lite på vingel från start men löste det ändå.
En putsad bajskorv kan
SO (+5)
Gammal 2016-05-14, 16:37   #96

Sharp$: 650
Standard

för mycke grogg nu=)) ! V75-1
8911
V75-2
6LEGEND BRODDE
V75-3
181011
V75-4
5PLATON FACE
V75-5
12611
V75-6
23410
V75-7
234
576 rader x 0,50 kr x
1

system = 288,00 kr

Senast redigerad av benny28hbg den 2016-05-14 klockan 16:38.
benny28hbg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:38   #97

Standard

Citat:
Inte ofta Peter U säger han skulle spika sin, om han spelade, men lättare säga med ,när man inte kör själv.
Bet365 erbjöd 6 ggr på den såg jag precis. Ser inte ut att bli i närheten av det oddset hos statliga spelmonopolet.
Gammal 2016-05-14, 16:38   #98
Banned

Standard

Nog för att Sir R var bra men resten - vilket sopgäng...!

1.13 i ett varv och det ser ut som att de har sprungit 7 dar genom Gobi-öknen...
Gammal 2016-05-14, 16:39   #99

Helges avatar

Standard

Citat:
Bet365 erbjöd 6 ggr på den såg jag precis. Ser inte ut att bli i närheten av det oddset hos statliga spelmonopolet.
oj då!
Gammal 2016-05-14, 16:39   #100

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
En putsad bajskorv kan
Ja, från bajskorv till formkort på 1 vecka typ.

Men i ärlighetens namn var inte motståndet mycket att hänga i granen idag heller...
Helge (+3)
Gammal 2016-05-14, 16:46   #101
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sejoh Visa inlägg
Någon som kan förklara varför Persson sitter kvar i ryggen på Olsson ? Otroligt dålig kusk han är Persson
Trevlig kille det där.

....men har ingen susning om vad han ska göra i sulkyn. Han sitter mest och tittar sig omkring och väntar på att nån annan ska göra något - och hoppas på turen!
Gammal 2016-05-14, 16:47   #102

Manprinsens avatar

Standard

Kalmartravets Roger Nilsson med andra ord.
Gammal 2016-05-14, 16:47   #103

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Ja du.... Det ändras från lopp till lopp vet du...

Förra gången var den chanslös! Idag, mot dagens motstånd och kuskar, TOPPCHANS!!

Vilket det var.... SKÖÖÖÖÖN inledning!
Gammal 2016-05-14, 16:48   #104

doobs avatar

Standard

Nu sitter jag med 10x8x8x3x1x1 kvar....
Gammal 2016-05-14, 16:49   #105

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sejoh Visa inlägg
Vafan gör Fredrik Persson ?
Ingenting annat än vad man kan förvänta sig av denne man till kusk.
Gammal 2016-05-14, 16:50   #106

Grants avatar

Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Trevlig kille det där.

....men har ingen susning om vad han ska göra. Han sitter mest och tittar sig omkring
och väntar på att nån annan ska göra något - och hoppas på turen!
Beskrivning av en travspelare.

Mvh Uffe
lokatten (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:52   #107

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rasa59 Visa inlägg
Räkna med omstart i alla voltstart idag.
Varför ska det ALLTID bli så här?
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 16:53   #108

Helges avatar

Standard

Citat:
Ja du.... Det ändras från lopp till lopp vet du...

Förra gången var den chanslös! Idag, mot dagens motstånd och kuskar, TOPPCHANS!!

Vilket det var.... SKÖÖÖÖÖN inledning!
Hoppade då och hade kunnat vunnit utan det stora tappet, blev ju allas
ng-hästen på den avslutningen då. Så nej på förhand var den inte chanslös alls då, visade enorm form.
Gammal 2016-05-14, 16:54   #109
Banned

Standard

Och André Eklundh - snacka om att vara i vägen....stackars Untersteiner...
Gammal 2016-05-14, 16:55   #110

Standard

Citat:
Hoppade då och hade kunnat vunnit utan det stora tappet, blev ju allas
ng-hästen på den avslutningen då. Så nej på förhand var den inte chanslös alls då, visade enorm form.
Fast hur en häst går efter en galopp ska man ta lite med en nypa salt med...
Gammal 2016-05-14, 16:56   #111

Manprinsens avatar

Standard

Så fick den där skiten vinna också.
Gammal 2016-05-14, 16:58   #112

Helges avatar

Standard

Citat:
Fast hur en häst går efter en galopp ska man ta lite med en nypa salt med...
Oftast sant men detta var lite annat, lånar Spelvärdes ord, för lat skriva.

Gammal 2016-05-14, 16:59   #113

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 885
Standard

Fyfan för omstart....
Gammal 2016-05-14, 17:00   #114

Manprinsens avatar

Standard

Johan prickar första starten perfekt tycker jag. Var han tidig eller störde han nån?
Gammal 2016-05-14, 17:02   #115

Helges avatar

Standard

Kemas kändes inte bra idag och han fick startförbud 160514-160524 (orent trav).
Gammal 2016-05-14, 17:02   #116
Banned

Standard

Citat:
Johan prickar första starten perfekt tycker jag. Var han tidig eller störde han nån?
Ta en titt på andra starten. André Eklund - mannen, myten, legenden....hur f-n kan man vara så fel på det efter att ha kört så många lopp? Mr Papphammar himself!
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-05-14, 17:02   #117

Cleon_9s avatar

Sharp$: 2737
Standard

Verkar inte var nån fara att välja innerspåret i alla fall som Veijo varnade för. Två spetssegrare hittills. #jägersrolunken

Hoppas på lite tävling nu.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 17:03   #118

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 5062
Standard

Citat:
Så fick den där skiten vinna också.
Pga omstart, annars vinner ju Legend Brodde
Manprinsen (+1), niveon (+1)
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 17:07   #119

Sharp$: 405
Standard

Citat:
Fredrik Persson är så jävla skön människa. Unnar honom en seger idag.
Men sorgligt nog så vinner han inte så ofta på V75. Han har sagt att han blir nervös och saknar självförtroende. Med riktigt bra hästar, typ Viola Silas känner han sig säker. Är inte någon dålig kusk men det blir ju så här när nerverna ine håller. Ta exempel av t ex Adrian Kolgjini. Han tror alltid att han ska vinna!
Manprinsen (+10)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 17:13   #120

drakens avatar

Sharp$: 8028
Standard

Känns som jag gjort väldigt fel idag. Började med alla x spik x alla. Glest på slutet. Kommer iaf få 3 rätt :-). Var inne på att spika i första men slutade på alla. Får ta ett par bira och se vad som händer
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 17:15   #121

Sprites avatar

Sharp$: 8427
Standard

Det va det sjukaste. 1.10,1 i andra och tredjespår. Blir väl 1.08,0 eller liknande på innern jämförelsevis?
Gammal 2016-05-14, 17:16   #122

Standard

OTP borde tacka Eriksson/Arazi Boko - alltid bra med en "hare" i lopp...
Gammal 2016-05-14, 17:16   #123

Manprinsens avatar

Standard

Vilken skitomgång det här blev?

Christoffer Eriksson ditt ärkemongo, begriper du att du sitter bakom hästen för att du ska styra den? Sitter som en jävla pinne där bak fast den vill springa i 05-tempo.
Chiron (+5)
Gammal 2016-05-14, 17:17   #124

Standard

Varför drog inte Strömberg alla skorna i olympiatravet ? Vilken härlig första barfota runt om på länge effekt.
Gammal 2016-05-14, 17:17   #125
Banned

Standard

Spets hur enkelt som helst - men fortsätter att köra 1.06 i 450 meter till...?
Gammal 2016-05-14, 17:17   #126

Helges avatar

Standard

Vad tyst det blev

Grattis till fina On Track Piraten!
Gammal 2016-05-14, 17:18   #127

Cleon_9s avatar

Sharp$: 2737
Standard

OTP kissade på dem
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 17:18   #128

Standard

Citat:
Varför drog inte Strömberg alla skorna i olympiatravet ? Vilken härlig första barfota runt om på länge effekt.
Elitloppet, viktigare?
Gammal 2016-05-14, 17:18   #129

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

oj oj inta säkert att nuncio slår piraten vilken häst
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 17:19   #130
Banned

Standard

...och hur bra måste inte Sauveur vara...som mosar honom från dödens...
asgaya3141 (+3)
Gammal 2016-05-14, 17:21   #131

Standard

Bara bajskorvar som vinner idag :(
SO (+3)
Gammal 2016-05-14, 17:21   #132

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
OTP borde tacka Eriksson/Arazi Boko - alltid bra med en "hare" i lopp...
Varför gör han inte en tillstymmelse till att försöka reglera hästen? Jag fattar inte... Tycker hästen såg ut att vara i bra slag, men finns ju ingen som pallar det tempot hela vägen.

Tror han hade haft grymt bra chans från stretchen.
Gammal 2016-05-14, 17:24   #133

Standard

Citat:
Varför gör han inte en tillstymmelse till att försöka reglera hästen? Jag fattar inte... Tycker hästen såg ut att vara i bra slag, men finns ju ingen som pallar det tempot hela vägen.

Tror han hade haft grymt bra chans från stretchen.
Absolut - hjärnsläpp? Christoffer är väldigt ojämn i sina styrningar, var ju toppklass för ett tag sedan, nu verkar han ha tappat formen...

Vad gjorde Erik med Hillustrious i loppet när de bakre hästarna kom. Sov han eller vad? Varför stanna kvar bakom Arazi Boko om nu Elitloppet var målet för hästen?
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-05-14, 17:24   #134

Helges avatar

Standard

Här har du intervjun jag lovade efter loppet, lånad från Spelvärde.

Gammal 2016-05-14, 17:26   #135
Banned

Standard

Citat:
Här har du intervjun jag lovade efter loppet, lånad från Spelvärde.

Men...då fick han ju ett rejält träningspass idag då....
Helge (+3)
Gammal 2016-05-14, 17:26   #136

Sharp$: 554
Standard

Citat:
På grund av att hästen blir mycket svårare att ladda med då med tappad startsnabbhet som följd.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 17:28   #137

Standard

Äh, lirar en rak tvilling, måste ju skrälla snart :

2-6 (38 ggr pengarna just nu)
Gammal 2016-05-14, 17:31   #138

Manprinsens avatar

Standard

Goop, Kihlström, Takter...

Spelar ingen roll hur förutsättningarna ser ut på förhand.
Gammal 2016-05-14, 17:32   #139

Standard

Citat:
Goop, Kihlström, Takter...

Spelar ingen roll hur förutsättningarna ser ut på förhand.
Omstarter och tokkörningar gynnar oftast (?) de bästa kuskarna...
Gammal 2016-05-14, 17:36   #140

Manprinsens avatar

Standard

Såja Jörgen!! Äntligen nån som överraskar positivt.
Gammal 2016-05-14, 17:36   #141

Helges avatar

Standard

Westholm har en galen stallform!

Gammal 2016-05-14, 17:37   #142

Manprinsens avatar

Standard

Den var given på systemet, synd att omgången blev bortpissad i dom 2 loppen innan...
Gammal 2016-05-14, 17:37   #143

Standard

Fantastisk stallform hos Westholm!

Förresten, kan någon förklara detta med stallform. Hur kommer det sig att alla hästar presterar så bra samtidigt nästan oavsett tidigare kapacitet?
Gammal 2016-05-14, 17:39   #144
Banned

Standard

Citat:

Westholm verkar ha kommit in i ett "stim". Kan inte 2 Copimade bara vara underbart stenklar här? Ni såg väl förra starten, första starten för i år, 3140 meter....Borde vara ännu bättre nu. Alltså, den här var med i Kriteriet ifjol. Har bättre läge än favoriterna - 7%?
Tack för kaffet....! Nästan 6 ggr pengarna var helt ok...!
Helge (+3)
Gammal 2016-05-14, 17:39   #145

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Fantastisk stallform hos Westholm!

Förresten, kan någon förklara detta med stallform. Hur kommer det sig att alla hästar presterar så bra samtidigt nästan oavsett tidigare kapacitet?
Bättre preparat?

Det är som det ryska idrottsundret...
Chiron (+20)
Gammal 2016-05-14, 17:42   #146

Standard

Kör en rak tvilling: 2-6

Angel Rain - Love You, barfota runt om och Bergh borde ju betyda något.
Princess Face - barfota runt om och första gången Goop borde också betyda något.

Kör en hundring på detta, ger just nu 11 ggr...
Gammal 2016-05-14, 17:43   #147

Helges avatar

Standard

Citat:
Bättre preparat?

Det är som det ryska idrottsundret...
Lägg ned med sådana uttalanden, ytterst vidrigt.
SO (+2)
Gammal 2016-05-14, 17:45   #148

Standard

Citat:
Kör en rak tvilling: 2-6

Angel Rain - Love You, barfota runt om och Bergh borde ju betyda något.
Princess Face - barfota runt om och första gången Goop borde också betyda något.

Kör en hundring på detta, ger just nu 11 ggr...
Ja det blir spännande med Berghs häst. Han brukar kunna ställa i ordning till rätt lopp.
Gammal 2016-05-14, 17:45   #149

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Lägg ned med sådana uttalanden, ytterst vidrigt.
Tänk om du inte skulle vara så förbannat skitnödig hela tiden?
Gammal 2016-05-14, 17:48   #150

Helges avatar

Standard

Citat:
Tänk om du inte skulle vara så förbannat skitnödig hela tiden?
Råkar vara det, hård mage ingen lek, kan ju missa massa lopp, sittande på
ett skithus.

Nej men verkligen illa med sådana anklagelser tagna ur luften oavsett vem det gäller.
Gammal 2016-05-14, 17:49   #151
Banned

Standard

Christoffer - upp till bevis nu! Kan vi få se 1.05 första 500?
Chiron (+5)
Gammal 2016-05-14, 17:49   #152

Standard

Citat:
Den var given på systemet, synd att omgången blev bortpissad i dom 2 loppen innan...
Håller med dig, en omstart i avd 2 förstörde loppet helt, och att Örjan skulle spetsa fanns inte på kartan. Sen en kamikaze kusk i 3:e som bäddar för piraten...trav är inte lätt
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-05-14, 17:50   #153

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Råkar vara det, hård mage ingen lek, kan ju missa massa lopp, sittande på
ett skithus.

Nej men verkligen illa med sådana anklagelser tagna ur luften oavsett vem det gäller.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Råkade förglömma den enkla självklarheten att fruntimmer inte förstår ironi och jargong.
Gammal 2016-05-14, 17:53   #154

Helges avatar

Standard

Citat:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Råkade förglömma den enkla självklarheten att fruntimmer inte förstår ironi och jargong.

Detsamma, har ingen hård mage och lopp kan jag se på skithuset.

Nog om detta.

Tillägg lopp 6:
Untersteiner Johan (Legend Brodde) 2000 kr för snäv körning mot Söderkvist Stefan (Önas Ida) efter ca 400m kört av loppet.
znipstern (+5), SO (+2)
Gammal 2016-05-14, 17:54   #155

Helges avatar

Standard

Kom igen Stig H och Erik, skräll till nu.
Gammal 2016-05-14, 17:55   #156
Banned

Standard

Citat:
Kom igen Stig H och Erik, skräll till nu.
Håller hellre på Takter.....
Gammal 2016-05-14, 17:57   #157
Banned

Standard

Som att ha Northug i ryggen.....?
Gammal 2016-05-14, 17:59   #158

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Som att ha Northug i ryggen.....?
Ändå kunde den inget på upploppet. Snacka om antiklimax...
Gammal 2016-05-14, 17:59   #159

Standard

Kuskplus!

Varför galopperade Berghs?
Gammal 2016-05-14, 18:01   #160

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Kuskplus!

Varför galopperade Berghs?
Jag skulle kunna sätta en redig slant på att den inte hade vunnit med Adrian eller Ludde bakom spakarna iaf.
Chiron (+5)
Gammal 2016-05-14, 18:01   #161

Standard

Ännu en storseger till Jägersro. Man måste imponeras av alla fantastiska hästar som tränas där. Princess Face har potential att bli ett riktigt supersto även som äldre.
Gammal 2016-05-14, 18:01   #162

Helges avatar

Standard

Citat:
Håller hellre på Takter.....
Sket sig för båda. Nya tag och V75 med fina lopp imorgon
Gammal 2016-05-14, 18:01   #163
Banned

Standard

Citat:
Ändå kunde den inget på upploppet. Snacka om antiklimax...
Stenkall. Som ett blysänke. Men lämnar också över "det taktiska" till Björn som är helt outstanding. Bara att hålla med Chrille (56-miljonersmannen) - ingen kan köra i spets på Åby bättre än Björn Goop.
Gammal 2016-05-14, 18:02   #164

Standard

Citat:
Jag skulle kunna sätta en redig slant på att den inte hade vunnit med Adrian eller Ludde bakom spakarna iaf.
Håller med! Tydligt att hästen var trött på upploppet men Goopen jobbade in hästen...
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-05-14, 18:03   #165

Standard

Citat:
Ännu en storseger till Jägersro. Man måste imponeras av alla fantastiska hästar som tränas där. Princess Face har potential att bli ett riktigt supersto även som äldre.
Om den matchas smart och om man inte tömmer tanken á la Kolgjini varje gång...
Gammal 2016-05-14, 18:03   #166

Standard

Citat:
Sket sig för båda. Nya tag och V75 med fina lopp imorgon
Aviseras regn i morgon. Om jag minns rätt var det enorma klagomål på Lundens banunderlag senast det kördes stora lopp där med dom förutsättningarna :(
Helge (+3)
Gammal 2016-05-14, 18:05   #167

Standard

Christoffer - är sämst.
Gammal 2016-05-14, 18:05   #168

Standard

Citat:
Om den matchas smart och om man inte tömmer tanken á la Kolgjini varje gång...
Hoppas hon är anmäld till Stochampionatet. Men det brukar Ludde inte missa med sina megastjärnor.
Chiron (+2)
Gammal 2016-05-14, 18:05   #169

Standard

När jag ser platsoddset på 6 Pretty Trio och att den ska gå barfota runt om för första gången så känns det lockande...
Gammal 2016-05-14, 18:08   #170

Manprinsens avatar

Standard

Vad är anledningen till att Goop körde den idag? Avstängning?
Gammal 2016-05-14, 18:08   #171
Banned

Standard

Christoffer Eriksson - upp till bevis nu! Tredje raka, 1.04 första 500?
Gammal 2016-05-14, 18:08   #172

Standard

Citat:
Vad är anledningen till att Goop körde den idag? Avstängning?
Yes - 14-18 Maj

Edit: Eller kanske inte, Peter Untersteiner fick väl dispens...

Senast redigerad av Chiron den 2016-05-14 klockan 18:10.
Gammal 2016-05-14, 18:09   #173

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rasa59 Visa inlägg
Christoffer - är sämst.
Han som blev portad från Elitloppet i år?

Stod om i någon kvällstidning.
Gammal 2016-05-14, 18:09   #174

newbranchs avatar

Standard

Det är ju jävl... märkligt att innan systemen ska lämnas in så finns det chans för alla hästar o kuskar. Men när resultatlistan kommer så är det i de stora loppen de meriterade kuskarna som vinner.
Verkar inte heller som om hästarna/ekipagen tar ngt på open stretch.
Gammal 2016-05-14, 18:10   #175
Banned

Standard

Citat:
Hoppas hon är anmäld till Stochampionatet. Men det brukar Ludde inte missa med sina megastjärnor.
"Megastjärnor"? Känns som att var och varannan häst som startar på Jägers är "Megastjärna". Vad ska man då använda för riktiga kanoner? "MegaMegaMegastjärnor"?

Gammal 2016-05-14, 18:11   #176

Manprinsens avatar

Standard

Berglund på travnet var helt offside i sina analyser gällande Chrille.

Christoffer Eriksson är en klok kusk som sällan är med i tokkörningar och jag tror nog att han väljer att släppa till Hillustrious och få ett perfekt lopp bakom.
Gammal 2016-05-14, 18:11   #177

Standard

Nu är stormatchen på Cmore slut. Då är det dags att börja lira också. Första barfota runt om på Amour Du Coglais från spår 1 på Åby känns intressant, men om inte skorycket ger effekt på startsnabbheten blir det nog ingen kanonpositiion. Chansar ändå med den på DD. Photo Gardenia känns också väldigt spelvärd på spetschans. Står väl mellan den och Lövgrens.

DD-2 vinner väl Farbror Lasse men ointressant spelmässigt. Det är ju ett antal jänkare som varit favoriter i detta lopp som floppat under årens lopp. Får bli en chansning på hårt tempo och att barfota ffg ger rätt effekt på 11an.

1,4,5 - 11 får det bli

Tre kombinationer x 5 kr

Totalinsats 15 kr.

Lycka till nu med DD spelet
Gammal 2016-05-14, 18:12   #178
Banned

Standard

5 Photo Gardenia får ett tröstlir. 500V och tvilling mot 2, 10 lika mycket.

Tärningen är kastad!
Gammal 2016-05-14, 18:13   #179

Manprinsens avatar

Standard

Jo, riktig stormatch... Malmö-Gefle i en blåbärsliga.
SO (+5)
Gammal 2016-05-14, 18:13   #180

Sharp$: 1145

Standard

Hur snabbt öppnar Amour Du Couglais?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 18:14   #181
Banned

Standard

Citat:
Berglund på travnet var helt offside i sina analyser gällande Chrille.

Christoffer Eriksson är en klok kusk som sällan är med i tokkörningar och jag tror nog att han väljer att släppa till Hillustrious och få ett perfekt lopp bakom.
Men han hade ju rätt. Han var inte med in någon tokkörning. Han var helt ensam i sin egen tokkörning...
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-05-14, 18:16   #182

Standard

Citat:
Nu är stormatchen på Cmore slut. Då är det dags att börja lira också. Första barfota runt om på Amour Du Coglais från spår 1 på Åby känns intressant, men om inte skorycket ger effekt på startsnabbheten blir det nog ingen kanonpositiion. Chansar ändå med den på DD. Photo Gardenia känns också väldigt spelvärd på spetschans. Står väl mellan den och Lövgrens.

DD-2 vinner väl Farbror Lasse men ointressant spelmässigt. Det är ju ett antal jänkare som varit favoriter i detta lopp som floppat under årens lopp. Får bli en chansning på hårt tempo och att barfota ffg ger rätt effekt på 11an.

1,4,5 - 11 får det bli

Tre kombinationer x 5 kr

Totalinsats 15 kr.

9 Clemenza Am kan också vara intressant om man letar skrällar. Första barfota runt om och jänkarvagn...
Gammal 2016-05-14, 18:17   #183

Fiduss avatar

Standard

Citat:

1,4,5 - 11 får det bli

Tre kombinationer x 5 kr

Totalinsats 15 kr.

F-n. Du tar i så du spräcker budgeten direkt när du fångat höga odds.

Jag kör 2,3,8 mot Jägersrostjärnan 1 Farzad Boko.
Vad kan gå fel?
Gammal 2016-05-14, 18:18   #184

Manprinsens avatar

Standard

Lirar en skräll DD som knappast lär gå in. Men fina odds iaf.

1,3,5 i DD1 mot Cruzado Dela Noche i DD2. Björn är stekhet idag.
Gammal 2016-05-14, 18:19   #185

Standard

Kör en tok DD för en femma bara för att: 12-9, ger ca 400 ggr just nu...
Gammal 2016-05-14, 18:20   #186

Standard

Citat:
9 Clemenza Am kan också vara intressant om man letar skrällar. Första barfota runt om och jänkarvagn...
Ja den är också spelvärd men första barfota och första helstängt på en Melanderhäst till dom oddsen lockade för mycket.
Chiron (+2)
Gammal 2016-05-14, 18:23   #187

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Har väntat VÄLDIGT länge på att Clemenza Am ska provas barfota rom. Lät otroligt bra från stall Koljini i början på hästens karriär. Sedan har i ärlighetens namn hästen inte levt upp till de förväntningarna. Men nu är det dags! ��
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 18:24   #188

Standard

Fint lopp av King Sir Kir...
Gammal 2016-05-14, 18:25   #189

Manprinsens avatar

Standard

Shogun DK känns aningen överskattad.
Gammal 2016-05-14, 18:26   #190

Standard

Citat:
Formlös skulle jag nog säga. Hade ju sin formtopp för ett tag sedan...
1William (+5)
Gammal 2016-05-14, 18:29   #191

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Formlös skulle jag nog säga. Hade ju sin formtopp för ett tag sedan...
Lövgrens häst bra iofs, men trodde aldrig den skulle plocka ner Shogun utvändigt.
Chiron (+2)
Gammal 2016-05-14, 18:31   #192
Banned

Standard

Citat:
Hade fått spets även om Christoffer inte kört fortare än 1.19 första 500. Men nu laddades det för fullt...! Nu skulle det visas vart skåpet ska stå! Och då blir det ju så här...
Gammal 2016-05-14, 18:32   #193

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Hade fått spets även om Christoffer inte kört fortare än 1.19 första 500. Men nu laddades det för fullt...! Nu skulle det visas vart skåpet ska stå! Och då blir det ju så här...
Grabben har verkligen förvaltat sina chanser bra idag! Känns som han klev in i lite för stora stövlar.
Gammal 2016-05-14, 18:34   #194

Standard

Jag har en konstigt känsla av att Kenneth Haugstad vinner. Ingen har tänkt på Heavy Sound. KH är ju bäst när det inte finns några förväntningar på honom.

Så mitt vinnartips är 3 Heavy Sound - kommer nog få loppet kört i halsen...
Gammal 2016-05-14, 18:34   #195

Standard

Var kan man se eventuell utdelning inför sista loppet ?
Gammal 2016-05-14, 18:35   #196

Standard

Citat:
Grabben har verkligen förvaltat sina chanser bra idag! Känns som han klev in i lite för stora stövlar.
Händer även de bästa kuskarna. Jag har lagt märke till att det ofta blir sådana felkalkyleringar i lopp när man har flera bra vinstchanser under dagen. Då brukar det bli raka motsatsen, att man kör uselt och inte lyckas vinna något...
Manprinsen (+2)
Gammal 2016-05-14, 18:36   #197

Sharp$: 6224
Standard

Patetiska Magdalena Eriksson. Kan ingen ta bort den människan från TV-rutan!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 18:36   #198
Banned

Standard

Citat:
Jag har en konstigt känsla av att Kenneth Haugstad vinner. Ingen har tänkt på Heavy Sound. KH är ju bäst när det inte finns några förväntningar på honom.

Så mitt vinnartips är 3 Heavy Sound - kommer nog få loppet kört i halsen...
Avslutar med en rak tvilling, 2,3. Tror mycket väl att Skalman kan vara med på fotot. Så länge han inte är favorit....
Chiron (+1)
Gammal 2016-05-14, 18:36   #199

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
1 Farzad Boko 183 234 kr
2 Poet Broline 45 378 kr
3 Heavy Sound 37 214 kr
4 Uncle Lasse 5 810 kr
5 Telecomando O.K. *
6 Nobel Southwind *
7 Pajas Face *
8 D.D's Perseverance *
9 Clemenza Am *
10 Pampalo *
11 Cruzado Dela Noche 66 799 kr
12 Pythagoras Face 122 537 kr
* = Över 200 000 kr / Jackpot
Dodo (+5)
Gammal 2016-05-14, 18:37   #200

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Rätta - Resultatkalender - V75 - Gå ner till mellan avd 6 och avd 7, står Eventuell utdelning inför sista avdelningen. Klicka på den fliken.

Lycka till!
Dodo (+8)

Senast redigerad av Chiron den 2016-05-14 klockan 18:38.
Gammal 2016-05-14, 18:38   #201

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Patetiska Magdalena Eriksson. Kan ingen ta bort den människan från TV-rutan!
Kan du utveckla det där lite mer? Tycker själv hon ser rätt sexig ut...
SO (+5)
Gammal 2016-05-14, 18:40   #202

Standard

Citat:
Rätta - Resultatkalender - V75 - Gå ner till mellan avd 6 och avd 7, står Eventuell utdelning inför sista avdelningen. Klicka på den fliken.

Lycka till!
Tack !
Chiron (+1)
Gammal 2016-05-14, 18:40   #203
Banned

Standard

Citat:
Händer även de bästa kuskarna. Jag har lagt märke till att det ofta blir sådana felkalkyleringar i lopp när man har flera bra vinstchanser under dagen. Då brukar det bli raka motsatsen, att man kör uselt och inte lyckas vinna något...
Finns kuskar som t o m är med i Elitloppet som enda styrning och ändå kör rätt uselt...
Chiron (+5)
Gammal 2016-05-14, 18:42   #204
Banned

Standard

Var vi överens om att 2 Poet Broline vinner det här från ledningen?
Gammal 2016-05-14, 18:46   #205

Standard

Citat:
Var vi överens om att 2 Poet Broline vinner det här från ledningen?
Snyggt!
Gammal 2016-05-14, 18:47   #206

Manprinsens avatar

Standard

Uj vilket antiklimax med galopperna... :(
Chiron (+1)
Gammal 2016-05-14, 18:48   #207

Standard

Travnet e snuskigt jävla bra i sin ranking idag oxå
Gammal 2016-05-14, 18:51   #208

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1376
Standard

Citat:
Kan du utveckla det där lite mer? Tycker själv hon ser rätt sexig ut...
Suck... och suck.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 18:51   #209

Standard

Bra utdelning sett till hur lätt omgången var. Synd att man valde fel spik bara (Legend Brodde).

Grattis alla som vann något idag. Jag och resten får slicka såren och förhoppningsvis vinna nästa omgång.
Gammal 2016-05-14, 19:01   #210

2018

Standard

Trist med omstarten i andra, annars hade det sannolikt blivit 7 rätt. Får väl prova lyckan imorgon istället. Återinvestera vinsten i Danmark!
Gammal 2016-05-14, 19:02   #211

Standard

Drottningpokalen till Jägersro och Kungapokalen till Halmstad. Årets första storlopp för unghästarna. Travets framtid finns i sydvästra Sverige . Men även på Solvalla väldigt många bra unghästar.
Gammal 2016-05-14, 19:02   #212
Banned

Standard

Citat:
Bra utdelning sett till hur lätt omgången var. Synd att man valde fel spik bara (Legend Brodde).

Grattis alla som vann något idag. Jag och resten får slicka såren och förhoppningsvis vinna nästa omgång.
Riktigt bra betalt.

Idel toppkuskar, förutom Lövgren. Enda "smällarna" (Copimade och Poet Broline) var förstarankade i min bok.
Gammal 2016-05-14, 19:04   #213

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Travnet e snuskigt jävla bra i sin ranking idag oxå
Om jag räknat rätt i all hast så de/Berglund rankat in 7:an på 12 st.
1-2-2-2-2-1-2
Gammal 2016-05-14, 19:05   #214

Sharp$: 6224
Standard

Citat:
Riktigt bra betalt.

Idel toppkuskar, förutom Lövgren. Enda "smällarna" (Copimade och Poet Broline) var förstarankade i min bok.
Westholm toppkusk? Den största nollan av alla! Är du helt sinnes?
hoola (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 19:06   #215

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Riktigt bra betalt.

Räknar du Westholm som toppkusk?
Migge (+1)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 19:09   #216

whatons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 1361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Om jag räknat rätt i all hast så de/Berglund rankat in 7:an på 12 st.
1-2-2-2-2-1-2
spelar ju ingen roll hur man rankar när man är helt fel på spikarna kan ja tycka!
Wagner (+10)
whaton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 19:11   #217

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whaton Visa inlägg
spelar ju ingen roll hur man rankar när man är helt fel på spikarna kan ja tycka!
Håller med men nu var det inte det som frågan gällde.
Gammal 2016-05-14, 20:19   #218

Standard

Citat:
Al Dente tar knappast en längd på Arazi eller Hillustrious...När de springer en 10 tid där framme så har jag svårt att se att det skulle vara en "toppchans" för OTP! Alltid denna övertro på denna häst....fast jag är ju som sagt inget fan av den så jag kanske är överkritisk?!

Egentligen ligger vägen till spets öppen och det blir en enkel seger?

Hoppas OTP blir streckad på 50%.
Gillar inte att komma så här i efterhand men missade denna kommentar! OTP var ju helgrym. Det är en fantastisk häst som trots ett stentufft avslut vinner lätt över en opassande distans. Han var streckad på ofattbart låga 23%!!! Det är sådana finfina spikar man letar efter varje gång men sällan hittar.

Kul med Copimade och Sir Ratzeputz också. Och Björn gjorde allt rätt med Princess Face. Underbar omgång detta och fantastiskt bra betalt för sju rätt.
Gammal 2016-05-14, 20:35   #219

Sharp$: 2394
Standard

Ja som vanligt en grym omgång på Schyssta Åby! Satte sjuan i jokerramen men föll tyvärr på kravet. DDn in plus toppsport gjorde det till en mycket trevlig lördag ändå.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 22:41   #220

Sharp$: 7301
Standard

Störigt bra betalt på den raden. Men anade att det skulle bli en sådan dag när när 4,6 gjorde mig besviken i andra och OTP (all cred) höll undan för Nahar. Bommade spikarna på Angel Rain och Mellby Collector och hur jag än vrider på det hade det varit svårt hitta lämpliga spikar idag. Möjligen i första.

Reflektioner:
Varför satt Erik kvar med Hillustrious??
Det är för tråkigt att de tillåts byta positioner som Malkin och Erik Sting gör.
Mellby Collector synbart märkt av senaste loppet?
Nästagångare (om barfota): Heartbreaker VS och Cruzado Dela Noche.
Erik Adielsson är helt under isen:
1: 13%, näst sist
2: Struken
3: 17%, sist
4: 16%, galopp, sist
5: 7%, 5:a
6: 5%, oplacerad
7: 3%, oplacerad
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-14, 23:24   #221
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Räknar du Westholm som toppkusk?
Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Westholm toppkusk? Den största nollan av alla! Är du helt sinnes?
Tror att alla härinne - förutom er två - är medveten om vad jag tycker om Jörgens kuskegenskaper.
Gammal 2016-05-14, 23:29   #222

AndyMarts avatar

Sharp$: 7099

Standard

Citat:
Högst troligt avel efter denna säsong.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-15, 06:15   #223

Standard

Citat:
Gillar inte att komma så här i efterhand men missade denna kommentar! OTP var ju helgrym. Det är en fantastisk häst som trots ett stentufft avslut vinner lätt över en opassande distans. Han var streckad på ofattbart låga 23%!!! Det är sådana finfina spikar man letar efter varje gång men sällan hittar.

Kul med Copimade och Sir Ratzeputz också. Och Björn gjorde allt rätt med Princess Face. Underbar omgång detta och fantastiskt bra betalt för sju rätt.
Han vann på det enda sätt han kunde vinna detta lopp...får det kört i halsen av Christoffer....men för all del. Höj han till skyarna precis som många andra. Han vinner elitloppet osv....
Gammal 2016-05-15, 09:01   #224

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5996
Standard

Det var 7 dagar och några 10 tal mil mellan V75 omgångarna

men upplevelse skillnaden mellan Örebro och Åby var av astronomiska måttstockar. långloppet på Örebro var helt OK resterande 6 lopp är redan glömda .
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-15, 09:18   #225

Standard

Citat:
Den har man tjänat fina pengar på som vinnare.
Gammal 2016-05-16, 00:24   #226

Standard

Citat:
Han vann på det enda sätt han kunde vinna detta lopp...får det kört i halsen av Christoffer....men för all del. Höj han till skyarna precis som många andra. Han vinner elitloppet osv....
Vi tycker olika helt enkelt. Han har tjänat 10,5 miljoner och vunnit bland annat SM x 2, Müllers x 2, Prix de Luxembourg, E3-Revanschen plus ett antal Gulddivisionslopp. Det är rätt så hyfsat kan man ju tycka. Och han är ju bara 8 år så bör kunna dra in ett par mille till innan karriären är över om man väljer att fortsätta att starta. Så är det ju rätt skön blandning på hästen med Kool du Caux som farsa och speedkulan Rite On Line (som han hade älskat open stretch!!!) som morfar.
Gammal 2016-05-16, 09:29   #227

Standard

Citat:
Vi tycker olika helt enkelt. Han har tjänat 10,5 miljoner och vunnit bland annat SM x 2, Müllers x 2, Prix de Luxembourg, E3-Revanschen plus ett antal Gulddivisionslopp. Det är rätt så hyfsat kan man ju tycka. Och han är ju bara 8 år så bör kunna dra in ett par mille till innan karriären är över om man väljer att fortsätta att starta. Så är det ju rätt skön blandning på hästen med Kool du Caux som farsa och speedkulan Rite On Line (som han hade älskat open stretch!!!) som morfar.
Jag har aldrig påstått annat än att det är en riktigt bra häst! Speciellt i gulddivisionen vintertid där han verkligen är överlägsen.

Tycker ändå att han höjs till skyarna alldeles för mycket.
Svara

td