Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-14, 12:07   #1
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3842
Standard

v64 Örebro


nya tag...Bästa spik? Bästa drag?

nu kör vi
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 13:10   #2
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Intressant, kan även bli skoryck idag ffg. Isf spikar jag.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 13:18   #3
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Fast Veijo har intressanta debutanter idag som måste kollas upp med balanser och färska
intervjuer. Lubeck är given på kupongen.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 14:11   #4
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Fast Veijo har intressanta debutanter idag som måste kollas upp med balanser och färska
intervjuer. Lubeck är given på kupongen.
Måste dubbla Insoglio, med Veijos debutant i V64-2, blir ffg ¢¢ och ffg jänkarvagn idag. Tar med alla Veijos idag
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 14:12   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3842
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Måste dubbla Insoglio, med Veijos debutant i V64-2, blir ffg ¢¢ och ffg jänkarvagn idag. Tar med alla Veijos idag
Vilka spikar du Helge?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 14:21   #6
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Vilka spikar du Helge?
Bara en spik idag. Redan lämnat in en rad då jag fick klarhet i Veijos tänkta skoryck och jänkarvagnar Ska iväg nu men hemma till 19:00 då min beredskap börjar.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 14:27   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Va säger veijo om sina, någon som har koll?

Från ATG:

Veijo Heiskanen inför kvällen:
– 1 Västerboflashlight (V64–2) är en trevlig och fin travare som tränat väldigt bra. Jag räknar med en bra insats, men det är självklart svårt att sätta in henne i det här sällskapet. Jag gillar henne och det blir barfota runt om samt jänkarvagn. Jag kommer försöka ladda det som går från början och hon ska räknas.
– 7 Lubeck (V64–4) blir bara bättre och bättre. Allt verkar väl efter senast. Jag förväntar mig en bra prestation igen och löser det sig kan han utmana favoriterna. Han har gått låga 1.13 och de andra springer absolut inte ifrån honom. Han går som senast och jag ser detta som min bästa chans i omgången.
– 7 Sentence Ås (V64–5) är en liten märr som är snabb i benen och har ett fint trav. Hon är nog inte så tokig, men det kanske blir svårt mot hingstarna den här gången. Hon ska dock passas framöver. Det blir barfota runt om och jänkarvagn.
– 1 Raspberrysky (V64–6) är bättre än raden, men inte så snabb från start och det är tveksamt var vi hamnar. Barfota igen och hon är en av de som kan vinna. Distansen passar bra och med en perfekt löpning är hon med i segerstriden.

Senast redigerad av alle den 2016-07-14 klockan 16:18.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 14:44   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Måste dubbla Insoglio, med Veijos debutant i V64-2, blir ffg ¢¢ och ffg jänkarvagn idag. Tar med alla Veijos idag
Måste väl rekordsänka 4 sekunder i alla fall i kväll för vinst, men Veijo har trollat förr. Hästen visade väl inget som gör att den borde räcka här i tidigare regi.

Men skorycket och biken verkar ha spridit sig. När Unibet släppte den till 5,50 så rasade den direkt i odds. 5,50 är ju annars inget superodds precis på en 15 procentare. Nu har den sänkts i odds tre ggr på 20 min till 4 ggr så måste komma in rätt mycket spel hos dom.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 15:27   #9
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Per Lennartsson är megafavorit i V64:1 med 1 Order To Fly. Ingen som kan se den fastna invändigt, som den gjorde för tre starter sedan från samma läge? Eller är det önsketänkande, att Åke Lindblom kör till spets med 6 M.T.James (Prins Alf är snabbast ut men släpper väl?), att Örjan Kihlström mer eller mindre blir tvingad att ta dödens med 8 Raffinos? Hon har tröttnat i dödens tidigare (bl a med Haugstad i sulkyn) men även krossat Trust Launcher från samma position. 5 Scacco Matto är inte helt oäven, hyfsad från start men har försvarat sig med galopp till slut i flera lopp. Resten är väl bara utfyllnad? Nja, blir nog spik på 6 eller 8 här.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 15:47   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Per Lennartsson lär väl inte kunna hålla spets med nästa lampa heller, nr 1 Gareth Boko i V64:4. Annars har den ju slagit andrahandsdfavoriten 5 Algot Sott regelrätt (även om det ser ut som att den här 50 meter bättre i dag än förra gången de möttes). Janne Norberg passar nog bra på den här välstammade herren, från detta utgångsläge. Veijo Heisjkanens 7 Lubeck har absolut visat vissa kvalitéer på slutet men inte f-n kommer den väl till spets härifrån? Får nog dödens igen men visade näst senast att den (nästan) klarar av att vinna även därifrån (favoritspelad då mot men nerspeedad av Policy of Truth). Nja, undrar om det inte blir en spik på pangsionären Norberg i det här loppet....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 16:48   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Fonda Boko i avdelning 5 känns som en överskattad favorit, många bra och bättre hästar här! Det lär inte bli någon gratisledning heller!

Kan inte janne Norberg vinna här med med nummer 9? känns väl bortglömd!
Nummer 5 Temple om Dreams har haft bakspår länge nu och äntligen fått bra läge! Känns intressant!

Hall of fashion tror jag är överlägsen i avdelning 3, tar spets trots sitt femtespår och sen vinner han enkelt. Spikar även veijo i avd 2, som är omgångens skrik känns det som!

Senast redigerad av alle den 2016-07-14 klockan 17:31.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 17:42   #12
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Fonda Boko i avdelning 5 känns som en överskattad favorit, många bra och bättre hästar här! Det lär inte bli någon gratisledning heller!

Kan inte janne Norberg vinna här med med nummer 9? känns väl bortglömd!
Nummer 5 Temple om Dreams har haft bakspår länge nu och äntligen fått bra läge! Känns intressant!
Upplagt för en liten stänkare här, kanske? Jag tycker att 8 Pompalo är helt bortglömd. Riktigt bra som tvåa bakom Heavy Sound för några starter sedan, bra även när han vann på Åmål senast, däremellan ett par galopper men Örjan Kihlström i sulkyn borgar väl för bästa möjliga löpning, trots risigt spår. En annan helt bortglömd är 1 Kalashnikov, nerspelad till dubbla pengarna på V75 tidigare i år - nu 2% i ett breddlopp på V64....

Troligast? Jag förespråkar 3 Trovatore, vann senast efter att ha fått en kusk i sulkyn som kör för vinst. Strax över 1.10 i 800 meter på min klocka,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+2)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 17:42   #13
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 375
Sharp$: 1142
Standard

Har aldrig sett Fashion Hall i lopp, men raden imponerar ju inte jättemkt... Kan inte springspåren utmana?

Kajan har ju 2 segrar med hästen på 5 starter, resten galopper.

Per Nilsson är ju en enorm kuskförstärkning på sin uppsittning, hästen har ju inte haft en "bra" (trav)kusk på över ett år, dessutom är den ju bfro nu, och stammen lovar mer än resultaten.
millekung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:04   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3842
Standard

kom hem nu, nån som såg värmn. på Veijos häst i avd 2 ? såg den bra ut? nån bra värmn.?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:12   #15
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

kör en rak DD idag till lite över 65 ggr fläsket..

DD1. 3 Trovatore - vann lätt på åby senast, nu med stefan söderkvist. Blåser förbi dem!?
DD2. 5 Jula Hardhead - var bra vid lätt spetsseger näst senast, Örjan förstärker, tar spets?
* 50 Spänn...

God tur!


övriga ideer.

Spiken:

1 Order to fly som var fyra i en v75 final senast möter mycket enklare nu och hittar per ut i tid så vinner han detta 9 av 10. Straffspark med en dålig målvakt.

Dragen:

avd2 är lurigt. Passa 12 Mr Magnifique som var rejäl vid sin årsseger och skall inte glömmas bort trots sitt usla läge. Magnus kan soppa rent. 3 Noble Dancer vann från ledningen i maj, gick utvändigt ledaren senast och gjorde det bra.

avd3. 1 Star ml vann lätt från ledningen näst senast, blev diskad senast (glöm) fint läge och måste med på lappen. Drag!

avd4. 3 rafiki fri har spurtat ettrigt vid sina segrar och får sitt eldop här. Varning!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:12   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
kom hem nu, nån som såg värmn. på Veijos häst i avd 2 ? såg den bra ut? nån bra värmn.?
Dagens värmning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:27   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Varför släpper troels ut lennartsson???? så jäkla dum!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:28   #18
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Bra kört Troels...vilken jävla styrning...tar upp för att släppa ut Lennartsson för att han tror han ska få andra utvändigt...haha...

Jävla pajas...
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:28   #19
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 880
Sharp$: 37894
Standard

Det där gjorde han snyggt den gode Per.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:31   #20
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Diska sopan. Släpper ju ut han ,tittar ner och allt. Bara diska och bötfälla maxbelopp. Vet inte vad det är men minst 20k sånt där jävla skit ska kännas. Jag spelade enbart på att han skulle bli fast, vilket han skulle ha också.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:32   #21
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

fantastiskt, 48 % stanna order to fly på tack vara att folk/kunniga ?/speltjänster snackar upp m.t james som trolig ledare efter första sväng. lopparkiv kan väl inte vara så svårt att studera ? när fan blev m.t james startsnabb...
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:32   #22
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Jag har f-n imig inte ord.

Troels Andersson!?


Det där finns ju bara inte....! Att släppa ut favoriten från fjärdepar invändigt? Kan inte någon i studion ställa honom mot väggen nån gång?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:33   #23
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 375
Sharp$: 1142
Standard

Jag glömde bort den där gamla regeln om att man vinkar ut favoriten från fjärde inner och lägger fram den röda mattan till spetsen. Dumt av mig
millekung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:33   #24
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Diska sopan. Släpper ju ut han ,tittar ner och allt. Bara diska och bötfälla maxbelopp. Vet inte vad det är men minst 20k sånt där jävla skit ska kännas. Jag spelade enbart på att han skulle bli fast, vilket han skulle ha också.
Snälla, läs tråd V4 Bergis.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:33   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Troels vinner ju troligtvis det här om han inte kör med huvudet under armen, ujuj....dock inte säkert att jorma släppt till honom och då kanske han "bara" blivit tvåa ändå...

Senast redigerad av mikaels den 2016-07-14 klockan 18:36.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:35   #26
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
fantastiskt, 48 % stanna order to fly på tack vara att folk/kunniga ?/speltjänster snackar upp m.t james som trolig ledare efter första sväng. lopparkiv kan väl inte vara så svårt att studera ? när fan blev m.t james startsnabb...
Med tanke på hur öppningen blev och hur loppet borde körts så hade väl Order to fly 25% för mycket oavsett med tanke på att han skulle fastna invändigt vilket han oxå gjorde...

Jag har inte läst en rad om M.T James, det behövdes inte för att förstå att det var en väldigt överspelad favorit.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:39   #27
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 880
Sharp$: 37894
Standard

Nu får Veijo se till att inte fastna.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:39   #28
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Med tanke på hur öppningen blev och hur loppet borde körts så hade väl Order to fly 25% för mycket oavsett med tanke på att han skulle fastna invändigt vilket han oxå gjorde...

Jag har inte läst en rad om M.T James, det behövdes inte för att förstå att det var en väldigt överspelad favorit.
Nja, läser man loppet vet man att lucka kommer tidigt för order to fly, att den då skulle få överta behöver man inte vara raketforskare för att förstå. Nu hängs Troel ut, men alla kuskar i detta lopp hade gjort samma sak.

För att bemöta din andra del har jag svårt att svara för. Får inte citera bet.tjänster, men kan kopiera Travnet som är gratis iaf & därav inte förbjudet att kopiera in.

För 6 M.T.James spurtade bra senast på Örebro, med skor runt om, och kan dessutom vara loppets ledare här. Läge för Åke Lindblom att testa i front denna gång sett till att motståndet är enklare än normalt, fråntaget Order To Fly, och i spets har femåringen bara förlorat en gång. Det lutar dessutom åt barfota runt om denna gång vilket gör hingsten klart intressant och på det fina spelvärdet väljer jag att spika. Kör bara kör Åke!!!
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:39   #29
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Snälla, läs tråd V4 Bergis.

Så du menar att det trollet gör är rätt ? Om resten av kuskarna hade gjort sådär ? Mjaa erik, örjan, ludde, björn? Skiter väl i tidigare tråd, så när England var favorit mot Island i fotbollen, så skulle Islands målvakt ställa sig vid stolpen så fort det blev anfall. Lika jävla illa det där beteendet.

Han var väl rädd för mordbrännarns farsa. Mä
Jag mår illa så jävla fult var det. Om något borde han punktmarkeras när "värsta" motbudet är inlåst.

Jag skulle vilja göra förklaringen

Senast redigerad av shjuve9le den 2016-07-14 klockan 18:41.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:43   #30
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Så du menar att det trollet gör är rätt ? Om resten av kuskarna hade gjort sådär ? Mjaa erik, örjan, ludde, björn? Skiter väl i tidigare tråd, så när England var favorit mot Island i fotbollen, så skulle Islands målvakt ställa sig vid stolpen så fort det blev anfall. Lika jävla illa det där beteendet.

Han var väl rädd för mordbrännarns farsa. Mä
Jag mår illa så jävla fult var det. Om något borde han punktmarkeras när "värsta" motbudet är inlåst.

Jag skulle vilja göra förklaringen
Förklaringen kommer du aldrig få, tro mej. Jag säger inte att han gör rätt, men det gör varken dej lr mej rikare. Du MÅSTE läsa loppen. Bara för att DU vill att en favorit ska bli instängd innebär det INTE att den blir det.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:45   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Allvarligt robfri...tror du verkligen att någon annan någotsånär etablerad kusk, hade valt att göra som Troels?...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:45   #32
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Nja, läser man loppet vet man att lucka kommer tidigt för order to fly, att den då skulle få överta behöver man inte vara raketforskare för att förstå. Nu hängs Troel ut, men alla kuskar i detta lopp hade gjort samma sak.

För att bemöta din andra del har jag svårt att svara för. Får inte citera bet.tjänster, men kan kopiera Travnet som är gratis iaf & därav inte förbjudet att kopiera in.

För 6 M.T.James spurtade bra senast på Örebro, med skor runt om, och kan dessutom vara loppets ledare här. Läge för Åke Lindblom att testa i front denna gång sett till att motståndet är enklare än normalt, fråntaget Order To Fly, och i spets har femåringen bara förlorat en gång. Det lutar dessutom åt barfota runt om denna gång vilket gör hingsten klart intressant och på det fina spelvärdet väljer jag att spika. Kör bara kör Åke!!!

Vad är det som säger att det skall komma en tidig lucka?

Jag har sett en god del travlopp och tydligare och fulare än sådär blir det inte!!

Om det nu var så fruktansvärt självklart så förstår jag inte varför Troels släppte ut honom om han ändå skulle få dödens?!


Jag ser inte att det står skrivet att MT skulle spetsa i starten utan snarare köra till för att överta..
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:50   #33
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 880
Sharp$: 37894
Standard

Fan, så hoppar Veijos häst när det är så liten bit kvar.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:51   #34
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Hur ska jag läsa det dör loppet annorlunda än att pers häst är långsam. Minst 3.e inv. Var garanterat, sen att troels är en liten kärring och medvetet med berått mod absolut inte kör för bästa placering och släpper ut han, ALLA borde ha försökt hålla inne han när han hamnade där?

Fattar inte du det då är det np fel. Hur läste du loppet? Ryggradslösa karlar släpper ut han direkt , Jamen då är det en bra spik? Vem fan är per å va rädd för ? Spenslig karl utan en massa bra hästar, troels får ändå inte köra nån av hans

Sen om han får luckan npra hundra kvar ,vilket han ,om man kollar på loppet inte fått. Då är det en annan femma.

Det där var sämt gjort, hoppas han blir riktigt jävla hånad på stallbacken.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 18:57   #35
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Ska bli kul å se om gareth blir utsläppt. Lika långsam ut. Mjaaa ja tror inte det

Hoppas trolle fick hälften av pengarna. Jag tvivlar ju dock, inte gått så bra på sistone

Senast redigerad av shjuve9le den 2016-07-14 klockan 19:01.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:11   #36
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Där försökte han med en fuling till med 1an, kör ut mot springspårshästarna istället för att köra rakt fram.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:13   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Jaha, då var det dags för nästa groda...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:14   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Annars vakne erik sitter och sover...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:16   #39
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Det där förlorade tyvärr Erik A på egen hand. Sitta kvar i rygg på en 17 oddsare som knappt travar brukar inte båda gott.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:24   #40
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57361
Standard

Kom precis hem. Det måste ha varit enormt skrik på Veijos häst i avd 2. Vinnarodds under 2 ggr. Det måste till mer än ett skoryck för att en häst som t ex var rankad näst sist i V75 guiden ska bli så nerspelad . Ska kolla loppet senare i lopparkivet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:24   #41
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3204
Standard

Travnets 2a rankade spettsfavo vinner
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:25   #42
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Då kan du njuta av avd 1 också, säg mig sen olle om det är nått konstigt som sker
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:26   #43
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57361
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Då kan du njuta av avd 1 också, säg mig sen olle om det är nått konstigt som sker
Ska se det loppet med. Dusch dock först efter två timmar på gymmet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:27   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Händelserik dag hittills...tyvärr inte mycket positiva händelser...mm...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:30   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Troels förklaring säger en heldel, han är så dåligt påläst så han inte fattar att kontio kommer att släppa till Pl...stackarn tror att jompe svarar alltid med allt, men så är ju inte fallet och detta var ett typiskt sådant...

Senast redigerad av mikaels den 2016-07-14 klockan 19:32.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:34   #46
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Annars vakne erik sitter och sover...
frågade samma men svaret ser du här

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+2)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:36   #47
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Måste väl rekordsänka 4 sekunder i alla fall i kväll för vinst, men Veijo har trollat förr. Hästen visade väl inget som gör att den borde räcka här i tidigare regi.

Men skorycket och biken verkar ha spridit sig. När Unibet släppte den till 5,50 så rasade den direkt i odds. 5,50 är ju annars inget superodds precis på en 15 procentare. Nu har den sänkts i odds tre ggr på 20 min till 4 ggr så måste komma in rätt mycket spel hos dom.
Bara det att Tillman sitter bakom bästa hästen i loppet.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:46   #48
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Super nice var tränaren jukt nöjd med sist, fast med sås kvar. Mot betydligt värre än idag. Synd att man åkte i första bara :(
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:51   #49
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5211
Standard

Dagens första torskspel, Tvilling 3 - 1,2,7,8, en hundring runt om.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:54   #50
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Adielssons sätt att agera efter ett felaktigt/tveksamt beslut är ändå fantastiskt.
Även om man förlorat så känns det skönt att få ett ärligt och förklarande svar på varför han inte körde som man tyckte han skulle. Skyller aldrig bort sina misstag heller utan erkänner dom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)

Senast redigerad av TravPeter den 2016-07-14 klockan 19:57.
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:56   #51
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravPeter Visa inlägg
Adielssons sätt att agera efter ett felaktigt/tveksamt beslut är ändå fantastiskt.
Även om förlorat så känns det skönt att få ett ärligt och förklarande svar på varför han inte körde som man tyckte han skulle. Skyller aldrig bort sina misstag heller utan erkänner dom.
Kung på det (med).
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:58   #52
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Allvarligt robfri...tror du verkligen att någon annan någotsånär etablerad kusk, hade valt att göra som Troels?...
Beror på var benämningen etablerad går, men av de som var med framme bland de 6 första in i första sväng: JA
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 19:59   #53
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Dagens chans dubbel 8-2
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:00   #54
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Tillman du kan inte torska nu.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:03   #55
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Vilken stjärna Per E Eriksson har där.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:04   #56
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Temple mördade rättvist Fonda. Rätt häst vann
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:10   #57
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Synd om dom som spelade upp hela semesterkassan på Veijo
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:11   #58
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Temple mördade rättvist Fonda. Rätt häst vann
Det här är ingen skithäst.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:11   #59
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Beror på var benämningen etablerad går, men av de som var med framme bland de 6 första in i första sväng: JA
...mm...som du förstår så delar jag inte din åsikt
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:15   #60
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
...mm...som du förstår så delar jag inte din åsikt
Haha, nä det förstår jag. Å andra sidan tur är väl det att man har olika åsikter. Säger som sagt inte att det var snyggt kört, långt ifrån. Det jag säger är att det inte var en överraskning det som skedde & att flertalet kuskar gjort likadant.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:22   #61
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Tack Veijo där satt den bästa chansen för dagen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:24   #62
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

24.83 helt okej odds på en femetta.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:24   #63
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
24.83 helt okej odds på en femetta.
Stod tyvärr mycket högre för ett par timmar sedan
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:28   #64
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Stod tyvärr mycket högre för ett par timmar sedan
1) Tidigare under dagen utgör "Fetodds"-pengarna en större andel av potten och därför blir "tidiga oddsen" ganska felvisande.

2) Spelvärde.se rekommenderade maxinsats för 5-1.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:28   #65
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Stod tyvärr mycket högre för ett par timmar sedan
Tyvärr så sjönk den en del men ändå konstigt att v64an ger så bra med den som vinnare i sista.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:32   #66
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57361
Standard

Ingen jackpot. Då känns det rätt tveksamt att gå in på V6 i morgon med tanke på loppen då. Men det kanske dyker upp potentiella skrällar. Wesrholm bl a verkar ju ha en del ändringar på gång med första barfota och första bike.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:32   #67
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Tyvärr så sjönk den en del men ändå konstigt att v64an ger så bra med den som vinnare i sista.
Det var kanonutdelning på i princip alla hästar i sista avdelningen.

Inte helt lätt att förklara men gissningsvis var det skrällarna i 3e+4e som tog kol på de flerbongar som borde funnits kvar. Eller så var det ovanligt få V6-vinnare.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:39   #68
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Rekommenderade inte liven 5-1 på dubbeln? Där kan vi delvis ha svaret.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:47   #69
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Rekommenderade inte liven 5-1 på dubbeln? Där kan vi delvis ha svaret.
Javisst. Det var "draget" på flera håll.

Men mest beror det på "fetodds"-pengarna. 300.000 kr ger dubbla oddset jämfört med det odds spelarnas insatser ger vid omsättning = 300k.

Allteftersom omsättningen stiger så minskar "fetodds"-effekten. Och när det gäller DD så kommer ju lejonparten av omsättningen in den sista timmen.

Jag säger inte att fetodds är en dålig sak. Men det ställer till det en del när man ska försöka lista ut vilket odds man tycker är spelvärt för respektive kombination.

Oddsen rasar på SAMTLIGA kombinationer även om spelarkollektivet skulle spela helt proportionerligt med redan lagda insatser. ( Vilket skulle ge noll oddsrörelse utan fetodds! )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammmmmar (+25)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:50   #70
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57361
Standard

Undrar hur länge ATG har råd med saxbanor ? Det var väl för att vara Skellefteå rätt hyfsade lopp där i kväll, men när man ser totalomsättningen och tar bort utdelade prispengar , vinster till spelarna och skatt till staten är man glad att man inte är ekonomiansvarig för det. Rena förlustaffären för travsporten tyvärr. Hur ska man få folk att spela igen till annat än lunch V4, V64, V86 och V75? Det är ju en skrämmande utveckling av spelet till annat, och på sommarhalvåret körs det ju fortfarande väldigt mycket tävlingar som inte får plats på de stora spelen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:50   #71
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Per k har fått lr köpt ett par bra pållar. Pierre å den här nu, kan bli kul för han
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 20:59   #72
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Veijos var bra, men bakspårshästarna körde bort sig rätt fint där. 1500m på 16.5 ingen körde fram, melker ska ju vara stark, kern gjorde rätt som lät stackarn vila, avslutade ju fint.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 21:02   #73
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Haha, nä det förstår jag. Å andra sidan tur är väl det att man har olika åsikter. Säger som sagt inte att det var snyggt kört, långt ifrån. Det jag säger är att det inte var en överraskning det som skedde & att flertalet kuskar gjort likadant.
Mkt ryggdunkning inom "sporten" om alla var som Erik eller ludde, bara ett rakt ut "go fuck yourself" som han sa förra året till nån fransos.

Det är ju trots allt tävling om andras pengar. Så reglerna borde skärpas.

Ursäkter som "jag trodde" tror gör man i kyrkan.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 21:05   #74
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Mkt ryggdunkning inom "sporten" om alla var som Erik eller ludde, bara ett rakt ut "go fuck yourself" som han sa förra året till nån fransos.

Det är ju trots allt tävling om andras pengar. Så reglerna borde skärpas.

Ursäkter som "jag trodde" tror gör man i kyrkan.
Det är snart 7 år sedan Ludde och Souloy rök ihop efter Åby Stora Pris.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 21:47   #75
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Tittar man i efterhand kan man misstänka att insatsutvecklingen på tre hästar bidrog till att det blev väldigt bra utdelning.

V64-1: Order to fly gick från 68,13% till 48,32%, många sena system som tog bort den?

V64-2: Västerbo flashlight gick från 12,14% till 32,68%, många som spikade den på slutet?

V64-6: Raspberrysky gick från 4,37% till 9,26%. De sena systemen hade den med, men försvann i avdelningarna ovan? De tidiga systmemen hade inte med den och försvann.

Första siffrorna är från tiotiden i förmiddags.
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-14, 22:07   #76
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Tittar man i efterhand kan man misstänka att insatsutvecklingen på tre hästar bidrog till att det blev väldigt bra utdelning.

V64-1: Order to fly gick från 68,13% till 48,32%, många sena system som tog bort den?

V64-2: Västerbo flashlight gick från 12,14% till 32,68%, många som spikade den på slutet?

V64-6: Raspberrysky gick från 4,37% till 9,26%. De sena systemen hade den med, men försvann i avdelningarna ovan? De tidiga systmemen hade inte med den och försvann.

Första siffrorna är från tiotiden i förmiddags.

Tror inte vinnaren av sista bidrog så mycket till "över"-utdelningen. Det var ju högre än förväntad utdelning på i princip alla hästar i sista. Det fanns helt enkelt betydligt färre rader kvar inför sista än V64%en pekade på.

En förklaring till att Order To Fly rasade så mycket kan ha varit att den var inte anmäldes barfota runt om förrän ett fåtal minuter innan spelstopp.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 11:55   #77
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 318
Sharp$: 6225
Standard

Atgs fel eller pers fel ?
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-15, 14:12   #78
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2438
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Atgs fel eller pers fel ?
Det är i princip aldrig ATGs fel när det handlar om felaktig info på en enstaka häst. Om det hade handlat om tekniska orsaker så blir det fel på fler än en häst.

Nästan alltid beror det på en eller två av två olika faktorer.

1) Slarv av den som tränaren har utsett att hämta ut vojlocken ( och därmed meddela balansen ).

Här tycker jag att det borde ingå i tränaransvaret att tillse att det dubbelkollas att rätt balans är inmatad. Det är inget svårt eftersom skärmen står placerad så att man kan se inmatningen.

2) Slarv av personalen vid banans inskrivning.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td