|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Jägersro 14 januari
Aileron ser ut att ha bra chans att inleda veckans V75:a
I Guld tror jag att Anna Mix bara krossar motståndarna. Läget är avskräcker vissa, hoppas jag. Kör Kim bara kör!! Aron The Baron blir stor favorit i Silver från perfekt läge. Synd att British Steel fick spår 8. Omgången avslutas nog med att Örjan vinner med Red Rose America, trots dubbla tillägg. Lycka till ! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Anna Mix ska väl få ett rent preparé lopp nu inför Prix.. Backas ner på innerspår och klättrar i ryggar på upploppet...
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banned
|
Hoppas anna mix drar på sig streck.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Nu tror jag att hästen pissvinner, så länge den har fritt spår, även om man bara skulle köra sista 100m! Blir viktigt att inhämta så mycket information som möjligt om detta under veckan. |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Äh han kommer följa körorder, hur de än lyder.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Äh, vad har han att förlora?
Han kommer sannolikt inte köra hästen igen. Bomba till dödens och krossa packet! ;-)
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Om det nu är tal om prepare, så borde kanske loppet ligga utan för det stora streck spelen.
OTP, kördes i varje fall för vinst. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Känns given att gardera. Erik hade vunnit fram och baklänges även med preparékörning, men det känns inte som Kim är på den nivån riktigt än.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
En fråga för de riktigt duktiga travexperter, som det finns gott om här på Sharps.
Om ni jämför Aron The Baron vs Carabinieri. Vem av dom är bäst, häst mot häst över medel, förutsatt att båda tävlar på topp och optimal balans? |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
![]() När hon fått tömma sig några gånger så är hon som bäst. Prepare
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banned
|
Tjenare!
Här kommer lite spontana kommentarer kring omgången innan jag inlett min djupare analys kring varje ekipage. Den slutliga analysen med ranking publicerar jag på fredag. V75-1 Favoriten: 4:AILERON som helt klart går att fälla kommer jag troligen gardera. Utmanaren: 6:M.T.KING OF CASH är riktigt kapabel och är tidig på min lapp. Draget: Mitt troliga första streck är 11:FACE RIBB som för tre starter sedan visade sin enorma kapacitet på V7 och höll bra i spets - slutade till sist 3:a trots hård körning hela vägen. Gången efter blev det triumf efter lite flyt över upploppet. Och senast var en helt ok insats, men spåret var svårt. Denna gång är spåret återigen svårt och hade det varit framstår hade jag spikat - Garantistreck på min lapp! V75-2 Observera att detta är ett lärlingslopp och dessa är som vanligt svårlösta.. Favoriten: är just nu 13 IVA DEO fast finns fler kapabla ekipage så lär gardera. Tror på hård körning där fram, vilket de är gynnade av. Utmanarna: Troligen är 15:HANK VON HÅLERYD mitt först streck och är en travare jag gillar. Har mött betydligt svårare motstånd än det här och tror han rundar samtliga. 2:BELLINO B: Från detta utgångsläge kan det omgående bli en intressant position och skall räknas tidigt. 10:WALLABY: Insatsen senast var kanske inget att hänga i julgranen, men innan dess endast topprestationer - vid gardering är detta ett måstestreck. Dragen: 11 IABLO BOKO är just nu totalt bortglömd och definitivt inte sämre än de betydligt mer spelade. Spåret oroar inte nämnvärt då jag tror att det kan bli körning från start och då skall Du verkligen se upp här. Detta är bara några intressanta ekipage, finns fler... V75-3: Favoriten: 8:ANNA MIX är klassen bättre och vinner normalt sett detta enkelt. Men nu råder inga normala förhållande då hon endast skall köras i ryggar då en betydligt större och viktigare uppgift väntar sista helgen i Januari. Utmanarna: Är egentligen Anna Mix själv då många spelare kommer falla på henne.. Visst hon kan segra ändå, men det är ett kuskminus samtidigt som det är för många frågetecken kring det taktiska upplägget. Jag gardera.. Dragen: 2:VÄSTERBOONTHENEWS: som besitter en jämn och stabil form - från detta utgångsläget räknas han tidigt. 3:CLAES BOKO senaste insatsen glömmer jag inte i första taget och denna gång från ett betydligt bättre spår - intressant! 10:SPRING EROM och 12:NAHAR: Åldermännen skall verkligen inte nonchaleras och den förstnämnda besitter verkligen form. V75-4 Favoriten: Just nu 1:FLO RIDA SEA, men har en stark känsla att 9:VALENTINO STRIX kommer sluta som en klar favorit. Och har trots sitt nionde spår stora möjligheter att vinna här och är en stark (favorit). Utmanaren: 8YOUNG FARMER visade senast styrka även om det "endast" blev en andra plats. Spåret är svårt men hittar de en lämplig rygg så kan de utmana. Draget: 11:FRANKIE BRODDE kan bli något bortglömd här och skall man gardera är han ett tidigt streck - kan straffa samtliga över upploppet. V75-5 Favoriten: Är just nu 2:CHAMPION MELON, men loppet är öppet och lär gardera. Utmanaren: 7:STELLA NEWMEN: som med all säkerhet kommer bli avdelningens favorit. Visserligen galoppbenägen, men felfri har de jättestora chanser att triumferar här. 4:REPLAY PELLINI: som presterat stabilt på senaste tiden utan pricken över i:et - dags för Triumf? 10:STARO JERSEY SIDE: är en riktig sprinter och får han spara sin speed kan han utmana. Dragen: 11:NONSTOP CHERI: från svårt spår men är formtoppad och kan mycket väl vara med på fotot. 12 EVS DAREDEVIL: Garderar man vidare får man inte glömma att Örjan sitter upp här och med hårt tempo där fram kan de straffa många till slut. 9:FRANCESCO BOKO: kommer från triumf och är också ett ekipage som är gynnas med tempo där fram. En hel del streck krävs om man inte väljer att spika.. V75-6 Favoriten: 2:ARON THE BARON blir troligen omgångens största och är en stark favorit. Nu försöker jag i princip alltid fälla de största favoriterna, men visst är segerchanserna goda. Utmanarna/Dragen: 3:GLOBAL RESPONS är en personlig favorit som besitter en stark form, det enda frågetecknet är distansen - utmanar! 9EVEN'S FIRST BOY behöver klaff härifrån, men löser det sig kan de helt klart utmana. 8:BRITISH STEEL: Glöm inte heller bort detta ekipage som bevisligen besitter form, spåret är svårt men hittar de en bra rygg härifrån så kan de räcka långt - hur långt är frågan? V75-7 Favoriten: Är just nu 6:MULLIGAN, men är tveksam om det ser ut så på lördag.. I mina ögon en svag favorit.. Utmanaren: och Spiken är min absolut favorit travare 15:JETSET. Hon skall inte göra jobbet själv och är beroende av ryggar, fast med lite klaff på vägen och fritt över upploppet så är det ingen i detta sällskapet som kan svara på hennes magiska spurt. Spik! Dragen: I nuläget ser jag inget roligt drag då spiken känns klar! Som sagt så var detta lite spontana tankar - den fullständiga analysen kommer på fredag. Nu är siktet istället inställt på morgondagens V8:a och den analysen ser Ni här framåt morgonkvisten.. Ha det Gött Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+10), Dahle (+10), drakdead (+10), Ardberg (+5), alle (+20), andersson79 (+10), dado (+2), Akke (+10), Carlssonae (+5), asgaya3141 (+5) Senast redigerad av blavitt81 den 2017-01-10 klockan 16:15. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ett tips i all välmening blavitt81:
Gör alltid ett mellanslag efter : (kolon) så förvandlas inte D till en glad gubbe... Jag uppskattar annars det du skriver väldigt mycket, men tyvärr drar det ner helhetsintrycket för min del när det dyker upp smileys mitt i allt det bra. Bra jobbat! ![]() : D Senast redigerad av eveton den 2017-01-10 klockan 16:38. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Eller kanske en typisk Grantönskan från mej.
Avsluta gärna dina slutsatser å V75 och V86 med ett mindre systemförslag. Travmedia drar gärna till med ett 10000:- system som avslutning men det tyder bara på egna tveksamheter vad gäller kompetensen. Hade jag kunnat skriva travanalyser hade jag avslutat med ett 100:- system bara för att visa hur duktig jag är. Mvh Uffe |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Banned
|
Citat:
Ja nu får det vara slut på alla glada gubbar hehe |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banned
|
Citat:
Ha det Gött! |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
alle (+50) |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Men ett mindre solosystem är oftast intressantare. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2017-01-10 klockan 18:01. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bör ha störst segerchans i loppet men sannolik prepare innebär att Anna Mix blir överstreckad.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Luktar lite travlotto om veckans guld divisions lopp
![]() Tycker det är märkligt att Anna Mix får starta på V75 då man på förhand går ut med att seger inte är det viktigaste. Ska man vara med och starta på V75 ska det givetvis köras för seger. Stryk ekipaget snarast
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Flex Lane är spelad till 1% och Playing Tua är spelad till 3% - Stor humor!
![]() Förvisso har Flex Lane låg chans till seger men att spela Playing Tua mer än Flex Lane är svårt idiotiskt. Ja, jag är medveten om att det är ofantligt lite omsatt. Men likförbannat är det idioter som har spelat på detta sätt. Senast redigerad av oggeb den 2017-01-10 klockan 23:28. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Kommer väl se ut Maharaja's sista lopp på Valla innan han vann PdA. Han tog inte många meter och var fyra-femma i mål.. Kan inte minnas att det var en enda vettig häst med i det loppet förutom OTP som vann enkelt. Finns många streckvärda hästar här som inte kommer bli spelade tillräckligt mycket. Ska bli intressant att höra om DTT som borde hitta formen snart, satt fast med sparat senast - skrällvarning. Claes levererade en fin spurt senast och bli farlig igen, får tipset. Spring Erom fäller säkert många om tempot är högt där framme. Västerbo kan man inte klandra för senaste loppet då han gick i dödens halva loppet och blev slagen av en smygkörd Flex Lane och Claes. Får ett betydligt mer gynnsamt löpningsförlopp denna gången med garantispets. Bara att gardera på och sätta Anna som C-häst om procenten håller sig hög och om hon mot förmodan skulle fälla fältet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Tycker inte man borde få starta , om man inte tävlar om det. Har en känsla att Kim inte kommer vila på hanen d v s en offensiv styrning. Krossar allt ? |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Citat:
Flex lane inte vunnit på 18 månader. Såg bra ut sist med de är en av få gånger......Den hästen har haft sitt år. Iskall för mig är dock båda! Spår 5 auto gör nog sitt
|
|
|
|
#30 |
|
Alltid kul med jägers!
Fylliga analyser utav Emeffeff och AndyMart är väl att vänta? 3 Claes Boko vill jag ha med på den fina avslutningen senast. Hästen har alltid haft skallen till att vilja vinna. 9 Valentino Strix vill jag ha med på mina system tills den torskar på nytt, åtminstone. Väldigt klassigt intryck på den individen. 2 Classic Kimble har fått perfekta bricka 2. Det är bara att ligga lugn och låta de betrodda med Kolgjini i spetsen köra hårt mot varandra. En svepning på bortre lång och att slutligen landa runt 13 blankt skapar gott om tid för Henriette att hinna vinka till publiken. ![]() V75 är tufft gentemot Jägersrolunken. Den senaste insatsen var inte heller särskilt imponerande, men sade egentligen ingenting. Preparé inför större uppgifter, måhända? ![]() Red: 13 blankt på 2640 kanske är lite väl mycket önsketänkande. Det räcker att hon hinner vinka i lugn och ro till singelprocent för att det ska kännas helt bra. Favoriten att fälla får bli 7 Stella Newmen. Hästen har varit fin i sina Sverigestarter, men motståndet har varit beskedligt. På V75 blir det syn! Senast redigerad av Fidus den 2017-01-11 klockan 23:53. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nån som har koll på jetset och geisha sund som bägge är med i startlistorna till prix de belgique på söndag? Var ska dom strykas nånstans? Om geisha sund startar i sverige tror jag på bra chans!
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Pssst, Redén hela fem hästar med, nytt rekord. (?)
Josve88 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Tidiga tankar:
avd1. Uncle Tupelo tar spets intialt men lär släppa över distansen. Jag väljer att tippa Aileron etta eftersom hela Berghs stall verkar uppåt i form, kan öppna! nr 6 Har sett riktigt formstark ut på slutet. Fjärdespår på slutvarvet senast, höll strålande. Med en snällare resa nu kan det gå vägen. nr 8 Spurtade starkt i fint treåringslopp som Ioana Hanover vann, läget blev uselt men formen är i Zenit! Ny kusk är också spännande! nr 11 gick ett starkt slutvarv fram till seger senast och verkar på gång. Han var helt okej i finalen gången innan frågan är vart han hamnar härifrån? ändå inte helt borta. nr 2 har varit riktigt bra vid vinsterna, men har inte fått till det efteråt. Ganska ovan vid lång distans. Men får räknas in i outsider skaran.. avd2. Fyra hästar höjer sig och jag stänger igen där. Hank Von Håleryd fick göra mycket jobb i spåren senast mot tufft motstånd (hades hålleryd vann) Oskar är dessutom vass och han blir första strecket för mig. nr 14 Går riktigt starkt varje gång, både från spets och bakifrån. Vaccinerad efter senast bu eller bä? 6%? är tok för lite. nr 13 diva deo Gick 10,5/800 i spåren vid V75-seger senast. Riktig vinnarhäst med två lopp i kroppen. Given på alla bongar. Passa även nr 3 som är snabb ut och såg fin ut efter fel senast hade i det läget mycket sparat, fint läge och en rolig seger kandidat på knappa 5% avd3. Efter all kritik och uppståndelse om Anna Mix känns det läge att gå "all in" spelar ingen roll vilket lopp hon får hon vinner ändå precis som Angel Rain gjorde i onsdags på ren klass! Hur ofta är Kim defensiv? har det hänt tidigare? Blir 30% och det tackar jag för... Spik! avd4 Öppet lopp i lägsta klassen men intrycket senast på flemmings häst gav mersmak en häst som är ärlig och gör alltid sitt. Blir troligen svårslagen på nytt men loppet är vidöppet bakom. Skräller!? avd5. Flo Rida blir favorit spelad skulle jag tro pga läget men hästen är ny i klassen och det skall alltid bedömas med försiktighet. Frankie gjorde minst sagt en lika bra insats senast som favorit duon men är knappt spelad. Peter brukar ha i ordningställt på Jägersro och detta är inget nytt här heller. Dödens kross!? 5% avd6. Aaron the baron blir allas spik och utdelningen ligger troligen här, faller han ja då blir utdelningen därefter. Visst är det en vettig uppgift men allt kan hända i trav och när man ser en häst som British steel som flög fram senast bli 0%are måste man våga ta med och ta betalt. Hela Sverige flyger kanske i detta loppet!? Global Response ger ett gediget intryck varje gång satt femte utvändigt senast men var ändå bäst över upploppet och såg ut att ha en del sparat. 2% Sedan vill jag varna lite för Rapide du Pommeau som hade ett ton i linorna bakom Cabanneri senast och hade nog vunnit med lucka i tid. Läget är så klart uselt men med tempo och rätta ryggar kan han städa av alla här och 0% vi snackar högt spelvärde. Even First boy får nog även den ett bra lopp, ryggar väl nr 2 i starten och hittar 3 utv? Håller ofta farten.. 3% avd7. Sangria night blir nog en kommunare men faktum är att hon var gedigen i sin nya regi senast och såg riktigt fin ut skulle hon nå ledningen så blir det svårt för övriga att ta 40 meter på henne. Men inte helt säkert att hon kommer till spets därför anser jag henne inte som en spik. Mulligan kan hitta till plankan först, hästen kan öppna och såg pigg ut i sin mini comback lopp i kroppen nu. Jetset blev fast länge senast på Vincennes har en bättre uppgift nu, går dock i en vanlig vagn istället för jänkarvagn. Red Rose America har tre lopp i kroppen efter en längre paus. Formen börjar infinna sig och snart blåser hon förbi alla. På lördag redan? nr 12 Hade varit ifrån i fyra månader innan senast, gick bra bakom Anna Mix då. Ännu bättre nu? nr 10 Fin vid enkel spetsvinst senast. Går även bakifrån. Siktar på ryggresa och kan spurta bra. Troliga spiken: Anna Mix avd3. Dragen: Uncle Tupelo Rainbow of Nando Frankie Brodde Sangria Knight Devs Daredevl Bedövaren: British Steel (DD1) 0% God tur! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+3) Senast redigerad av Klanke den 2017-01-13 klockan 00:33. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Lägsta klassen är v75-5..... |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Veckans bästa drag: V75-4 nr 10 CONNY SISU en kanon som möter lätta hästar här.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Hur många år sedan var det Playing Tua vann med skor på hovarna? Hästen rör sig knappt framåt på balansen.
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Tänker du lämna Bellino B utanför? Var en tidig spiktanke för mig då jag tror Henriette kommer få komma till ledningen tidigt och dessutom tycker jag att hon är riktigt talangfull kusk! Att de tuffaste motbuden står på bricka 13 och 15 försämrar ju inte direkt chanserna heller. Men jag kommer nog inte kunna lämna Hank Von Håleryd utanför systemet och funderar faktiskt på att låsa loppet på bara dessa två. Diva Deo har bara mött ston i de senaste V75-vinsterna men kan såklart duga gott här också även om det blir tufft från spår 13. Lärlingslopp brukar vara antingen favorit eller skräll så här låser jag antingen på de två eller plockar med många hästar. Rainbow Of Nando måste med vid gardering. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banned
|
Tjenare!
Nu är min Analys till lördagens omgång publicerad i en egen tråd. https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-a/#post516717 Finns även på min Blogg: http://v75tipset.bloggo.nu/ Ha det Gött |
|
|
|
|
|
#41 |
|
V75-2
2 Bellino B hade "allt kvar" genom mål senast. Är ännu bättre nu. Henriette Larsen kör till ledningen. Hästen kan en 13-tid. Det är vad värsta motståndarna på bakspåren kan. Tre hästar är favoritstreckade till 20 %. Det räcker med en - spika Bellino B. |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Det där är en intressant häst.
När han sitter fast i rygg ser han kanonbra ut, men de gånger han får chansen kan han ingenting. Jag är ännu inte övertygad ...
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
- 2 Bellino B. (V75-2) är vi nöjda med de senaste loppen och därför prövar ni nu på V75. Henriette Larsen kör då Marc är på semester och Markus är avstängd men hon är lika erfaren som dom och har visat goda körkunskaper tidigare. Hästen har bra form för dagen och har mött bättre motstånd. De finns två hästar som sticker ut och kanske kan han få ett lopp i rygg på ledaren.
Det låter inte som att Conrad tror alls på ledning? |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Saxat ur Expressen:
– Jag hade inte så stora förväntningar på honom men vi har ändrat på några småsaker och de senaste månaderna har Bellino B. blivit bättre och bättre. Näst senast var han fyra i toppsällskap och senast satt han fast med sparade krafter på V75. Jag tror att han kan leda runt om, säger Conrad Lugauer Citat:
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ja, Yrr släpper.
|
|
|
#48 |
|
Avd 1 Örjan från spår 1 ungefär samma som killarna som alltid ha med Jansson i kallblod annars 4 5 6 11
Avd 2. 2, 3 eller 7 i spets ta med 15 som är bra Avd 3 om nu det stämmer att Anna mix är så mycket sämre utan norsken så chansspikar jag dreams take time till 3% chansen om Anna mix (inte) är med i loppet borde vara iaf minst 1/10 Avd 4 första tanken Örjan runt om men hästen tjänat snabba pengar 8 9 11 bra hästar Avd 5 tre hästar lås 4 7 10 Avd 6 spik Örjan men visst med den formen nr 9 ha var ju med i silverfinalen elitloppshelgen hästar som starta på i silver (skräller rätt som det är) form att vinna från dödens? Avd 7 lås 3 12 untersteiners val av häst plus streckprocenten val av häst på tillägg 40 Senast redigerad av Stimmet den 2017-01-13 klockan 20:55. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Kikade lite på stora vinster och TT:s ranking. Det är typ guidens tisdagstips. Känns lite nja inte så spnnande
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Kim i form ikväll, kanske han vinner ändå med Anna mix imorgon
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Min känsla är att Spring Erom vinner men jag brukar ha fetfel
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
"dom" det är väl bara en kusk eller..........och han beslutar säkert hur han vill loppet ska göras efter start
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
Loppet blir jag inte klok på. Detsamma gäller omgången. Vad ska spikas? En dansk till 80%. Nej, tack. Det blir annat upplägg. (Jag spikade Örjan-storis nyligen och det vill jag inte hålla på med varje omgång. Ioana Hanover till mer lämpliga 62%. En häst jag trodde mer på än vad jag tror på baronen.) Avd II: Ett lopp med många kandidater, som gjort det bra. Flera betrodda hotas av trafikproblem. Jag tar tre hästar, två jag gillar mycket och ett formkort med kusk jag tycker får fart på hästarna. 5 Very Esterel har gjort det riktigt bra så långt tillbaka i lopparkivet jag orkar titta. 10% och framspår gör hästen given för min del. Betydligt tyngre lopp än 3, som tipsters hetsar kring som väldigt trolig skräll, senast. I övrigt har hästen tagit i klart tilltalande i upploppsstriderna överlag. 14 Rainbow Of Nando (6%) är en häst med ett rejält kliv. Det är fina insatser och flera segrar i regi Aronsson. Tung stå emot häst mot häst. 13,5 när Felicia satte sig upp på Kalmar. ![]() 11 Diablo Boko (3%)har visat form och bra resultat senaste starterna. Danne har ett stall i form överlag är känslan. Visst var hästen efter 7:an i ett lopp nyligen, men kusk C.E. försökte väl knappast vinna mer mark så som loppet utvecklade sig i slutfasen för ekipaget. Han var chanslös på det, men hästen såg formstark ut då blev 5:a. Jonna är duktig på att få fart på hästarna och vågar välja varierade upplägg beroende på häst och motstånd. Ofta gör hon det med bra förstånd. Bort med de betrodda för min del den här gången. 13 och 15 gillar jag en hel del av de mer streckade. Självklart är de väl så tidiga streck som mina val vid en normal gardering utan ställningstagande emot favoriterna. Spikarna?: Jo, 9 Valentino Strix. En häst jag kommit rätt på och till runt 35% får hästen chansen igen. Känslan är att han är med där framme med sin tunga avslutning. Ett chansupplägg denna vecka kräver ju också sin chansspik. Jag spikade 9 Fransesco Boko på Jägers-V5 i maj. Minnet av att 1 Quattro Töll spurtade piggt förbi minns jag klart och tydligt, då jag strax innan satt min andraspik till högt odds. Det såg ju klart ut för FB en bra bit in på upploppet... ![]() Spår 1 till 6% känns klart tilltalande. Nedplockad av Gideon Boko senast, vilket inte är någonting att skämmas över. Uhrbergs andra häst i loppet hade jag i ett tvåhästarslås vid andraplatsen, som skrällidén för den omgången. Det var då till låg procent och den får alltså inte plats på mitt system den här gången. Jockes häst har fart, men jag vet inte om skor är så lyckat? 11:an har alltid varit långklivad, fast svår att få runt. Nu med ny kusk. ![]() Många jag velat strecka...
niveon (+5) |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Rapide har sett lysande ut i tre raka Sverigestarter som 1:a, 7:a och 6:a. Given på alla seriösa bongar, heter det så? Jag plockar med utan någon tvekan. 0,82 procent just nu och en av två hästar på mitt system som orsakar stormras i kuponghögen. Den andra är naturligvis Henriettes uppsittning i avd I. Se Thomas vinka till publiken!
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Två ston med nr 13 är tills vidare spikar i mitt blivande system. Det är Diva Deo i lärlingsloppet och Red Rose America i avd 7.
13 Diva Deo i avd 2 har finfin rad sista fem starterna, fyra vinster och en andraplats. Ingår också 2 V75-vinster, varav den ena togs med hjälp av Linus Svensson, som kör henne i detta lopp. ![]() När jag såg 13 Red Rose America följa Anna Mix i hälarna var det som en uppenbarelse - klart att hon ska spelas och spikas nästa gång om det så blir i Pd'A (nja inte riktigt)
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Jag bestämde mig tidigt för att spika 4% Secret Mission.
Nu har tipsdårarna sabbat det, så jag vet inte. Citat:
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Replay Pellini kan va en bra chans spik idag.
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Dolce Vici hade han fina framgångar med förra året i ganska tuffa lopp. En häst jag lirade mest hela tiden. S.M. har tagit sig allt mer med starter i kroppen i regin. Tyngst lopp av den och 10 Wallaby har kommit till korta, såhär långt, dem emellan under senaste mötena. Av de mötena då båda haft fritt till slut. Senast satt ju S.M. fast. (5 V.E. höll på att slå av dem båda två den 3 dec...) Chansspik på det? Jo, varför inte om känslan är den rätta? Då har du fortfarande en trevlig spik till låg %. Nu var det tydligen lättare skor senast och visst såg det taggat ut där invändigt i gröten av hästar över upploppet. Därifrån till att samtliga tipsdårar ska tycka lika väl om den känns riktigt långsökt. Vaddå visat mycket för att "alla" ska vara halvfrälsta på den som idé? Tyckande om trav är lustigt emellanåt. När travmedia fikat ihop går iallafall drevet rejält. För min del är det en häst jag vill se visa mer innan jag är såld på den i V7-sammanhang. Åtminstone i amatörregi. Kanske nästa gång... (Jovisst hade jag hästen streckad vid senaste vinsten, men det var ju i ett ihåligt lopp där bara få kunde vinna. Wallaby var alldeles för stor favve den gången och behövde garderas upp. Jag streckade då på att hästen gjort bra lopp tidigare i Untersteinerregi och nu kom ut i ett dassigt vardagslopp. Dessutom på att Dolce Vici gjort det så bra för tränaren.) Vad är det som får dig att vilja spika hästen? ![]() Jag läser i aftonbladet att även Glud Hansen, tiomiljonersmannen, har S.M. som drag i omgången. Hästen är het som spelobjekt. Senast redigerad av Fidus den 2017-01-14 klockan 10:18. |
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Intressant att vi har en seriös debatt om V75-2. Lärlingslopp och spårtrappa borgar för svårigheter. Kollektivet streckar 20 %-arna 2,13 och 15. Några dokumenterat travkunniga spelare här lyfter upp 3 och 5. Osv.
Min spik blir 2 Bellino B. Putte menar, att han alltid ser bra ut i ryggar men visar inget, när han får chansen. Lugauer har legat lågt om hästens kapacitet ända tills senaste starten på V75 i Halmstad. Då klättrade han i ryggar och fick aldrig visa Putte och oss andra hur han varit med fritt. Vi hade fått 20 ggr vid vinst. Gången innan blev han fyra bakom Treasure Kronos, Twister Bi och dagens största favorit Aron The Baron. Han slog Timbal och Poet Broline. Kusken Henriette Larsen har kört 3 Secret Mission sex gånger, bl a två gånger i V75. Hon är duktig och vet vad hon har att köra med. Idag blir det ledning och inga ryggar. Mina spikar idag blir Bellino B. och Aron The Baron. Återkommer snart med hela systemet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
1. A: 6 B: 1 4 5 11
2. 2 3 7 10 15 3. 7 4. A: 1 B: 7 8 9 11 5. 4 6. 2 9 7. 2 3 6 12 13 |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Mitt bolagssystem. Kan bli en Örjan-dag.
1) 4,5,6 r11-12 (5 tar ledningen. Släpper till 4? 6 urstark och gynnas av distansen) 2) 2 r15-13 (se mina två tidigare inlägg) 3) 2,3,8 r12-10 (svårt lopp i och med att 8 inte körs med maximal balans - fasta öronproppar, öppet huvudlag osv. Hon kommer att backas sist och körs sista 250-300 m. Upploppet är kort - 190 m och det blir svårt att hinna ikapp ledarhästarna om det inte blir överpace. 2 tar ledningen och Örjan med 3 blir tuff mot mål) 4) 1,7,8,9,10,11 r6-12 (öppet lopp som kräver många garderingar. Jag missade V75 senast med Frankie Brodde som spik. Bra chans i ryggar till 8 %) 5) 1,2,4,7,9,10,11,12 r6-8 (lägsta klassen, där danske favoriten 7 vunnit tre och hoppat två - bl a V75 - av de fem senaste starterna. 12 är kraftigt kuskförstärkt med Örjan och streckas trots tolftespår på sprint till 5 %. Gardera) 6) 2 r9-3 (Örjan säger att "det är en riktigt bra chans med perfekt läge". Och fortsätter "en bättre chans får man inte". Som en tränare svarade mig, när jag frågade, om min häst vinner? "En sa' nog inte behöve te å gardere!") 7) 2,3,6,7,12,13,15 r10-11 (det här är ett riktigt getingbo för ston. Danskan 2 vet jag alltför lite om. 3 är Peters bästa chans under dagen. 6 tar ledningen från springspår med startraketen Uhrberg, som varnar för sin egen totalt bortglömde 7 även från springspår. 12 och 15 skulle starta i Paris men kom inte med. 13 var dunderfin bakom Anna Mix senast och Björn tror, att hon rundar detta. Nu med örjan) Kostar 1512:-. Lycka till! Senast redigerad av mackpeter den 2017-01-14 klockan 11:51. |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Tror det blir körning mellan 4,5 i avd 1? Tänkt på att det kanske hjälper för 6:an? Vad tror ni? Är det så att Örjan bara vinner avd 6? Känns som vill gradera allt kan ju hända 81% men vinner han hur än loppet blir kört? Är det bara galopp emot?
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Mr Pellegrino struken i avd 6. Vilket innebär att Aron The Baron blir nedstruken till spår 1.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
då äre klart. då vinner den, global respons släpper ju direkt även om den skulle komma förbi.
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
Såg just att 1 är struken, vilket öppnar för spekulationer för Aron. 6 Orizzonte Trio är snabb ut och kanske någon annan. Tror knappast inte, att detta har någon betydelse. Aron vinner ändå. |
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
1 Mr Pellegrino i avd 6 struken för infektion. Hur skall man värdera stall Lugauers andra chans 2 Bellino B som man tänkt spika, nu när de har skit i stallet ?
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Vinner säkert lätt men det lockar att gardera då resten av fältet är singelprocentare. Får bli två system och chansgardering på det ena. |
||
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Du menar, "förutom att jag tror den vinner"
![]() Jag har följt den ett tag, och tycker den är bra nog för att vinna. Jag tänker ta "kalsongrycket" på spelarkåren !!! Citat:
|
|
|
|
#73 |
|
Läste i atg tillsammanstråden att Anna Mix ska köras med jänkarvagn. Det kan bli årets bästa spik då jag anser att den vinner loppet mer än 4 av 10 ggr som strecken indikerar just nu
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Är du kanske den enda spelaren som inte följt debatten ?
|
|
|
|
#76 |
|
Förbättrades inte hans chanser ytterligare när Flemming riskerar att bli instängd bakom om han ryggar Aron, innan strykningen satt han iaf i andraspår...
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Jag spikar Claes Boko och Stella Newmen på V5. Draget är Geisha Sund.
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Jag är fullt medveten om, och anser att spelarkollektivet överanalyserar situationen kring Anna Mix. Detta var en utrustningsändring som jag snappade upp och ville dela med mig av då de flesta här verkar såga chanserna. Vet inte riktigt vart du vill komma med en sån kommentar?
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Jag är bara BITTER.
Så j-a tungt bära guldet till Riksbanken. Citat:
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Men att se Anna Mix streckad på 35% är nästan lite overkligt |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Smygkörning med Anna Mix känns ungefär lika hett som om Untersteiner hade aviserat dödenskross med Nothing but class.
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
Vad händer med Aron nu när Pellegrini blivit struken? Kan han få svar eller får han ännu enklare spets?
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Som strecken sitter på Aaron hittar spets/ hittar ut 8/10 eller sitter han fast fler gånger än strecken visar
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
När röken har lagt sig står Anna Mix där som vinnare
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Örjan Örjan du skulle hållit fast med platschans i sjätte
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Är EVENS FIRST BOY lika grym som den 14/12, då får dom det svettigt. KÖR NU HELA VÄGEN FLEMMING. |
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
Det är en förbannad plikt att gardera Örjan i sjätte efter strykning
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
Visst har Aaron en toppchans men samtidigt 82%? han är ju ingen Järvsöfaks! Senast redigerad av Klanke den 2017-01-14 klockan 14:26. |
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
När brände Örjan senast med en 80%:are?
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Därefter har han kört 4 stycken över 80% och vunnit med alla.
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Var det avslag på ENJOY MY DOLL ???
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
Nytt svar
Tror inte det är sant när man hör tränare/kuskar vid intervjuer-säger-
tack snälla-, trodde det tillhör programmen i TV som leds av damer. Man slutar inte att förvånas över travets nerförsbacke. Det är lika oproffisgt som Atg lives experter, tackar hit och dit för ett "bra jobb", löjligt, gör man inte ett bra jobb skall man inte fortsätta!!!! Det är många gånger ett löjets skimmer hur språk och användande av vett och etikett används! Tänk till alla "experter". TACK SNÄLLA! Vad då snälla, lär Dig Svenska språket! Senast redigerad av Knutman den 2017-01-14 klockan 15:15. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
Trav-tv fruktansvärt usel journalistik. Noll objektivitet och enorm rädsla för att vilja utveckla programmen rent sportslig, prata om t ex stallkörningar, diffusa tränarkommentarer och dessutom självrannsakan för hur man skriker ut saker som sedan går helt åt skogen.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Går inte Ludde finns inte på kartan
|
|
|
|
#106 |
|
Sorgligt att se sådana här luddekörningar. Hästens öron sprutade mjölksyra redan 800 m kvar.
Spiken64 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Kör du ner hästen bakom Eklundh Ludde så är du 2a i mål.Det är hemskt att se på hur hästen får springa sig trött.
mackpeter (+2) Senast redigerad av Spiken64 den 2017-01-14 klockan 15:44. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
Staketkusken
Du har rätt, "experterna" saknar utbildning, det är bevisat.
Enligt uppgift från "säker källa" följer dom spelvärdes analyser, själv saknas ofta egna ideér, undantag Fernlund som ofta framhåller Westholms hästar svagt av en "expert" som går ärenden åt en arbetsgivare. Svaret är enkelt: Ingen, nästan, många spelförstörda, har någon utbildning i journalistik. Vid ett tillfälle pratade jag med en genom tidernas bäste körsven om uttagningen till Årets kusk, vilka som utser, experter- han sade att om någon vid något tillfälle vunnit en stor V75:a därefter är han/ EXPERT. Eskils tjat om Halmstad och hans enögda värmningar, ryck upp dig! Sant som det är sagt! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) Senast redigerad av Knutman den 2017-01-14 klockan 16:02. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Spikar Aron och Mr Hot Shot - minst en av dessa bränner idag alltså
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
V75:3 Guld..
8 Anna Mix 30% 5 hästar streckade över 10% i detta lopp.. Plötsligt enormt spelvärde på Anna som spik.. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#113 |
|
Banned
|
Travnet
Visserligen är svåraste motbudet 6 M.T.King of Cash säkert mer gynnad av den långa distansen (stark insats i spåren senast) men han är osäker och långsam från start och måste efter en troligen trevande inledning fram i spåren och göra grovjobbet utvändigt om Aileron. Att han ska knäcka denne och sedan vinna själv är lite långsökt som jag ser det och jag kan bara tacka ägaren Lähdekorpi som gått ut och sagt att hans häst knappast kan förlora. Hoppas att tillräckligt många lyssnar mer på Kari än på mig… tacka kari ,
Senast redigerad av hestfaust den 2017-01-14 klockan 16:29. Anledning: copy |
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Gött nu alla spikar klara hoppas lite på skrällar nu som man har med på kupongen
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
grattis mackpeter
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
Drphilsner (+20) |
||
|
|
|
|
|
#118 |
|
Helvete vad dålig Claes Boko var, pissusel.
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Bra trioodds nu
|
|
|
|
#120 |
|
Hoppas du inte klev in med hela spelkassan.
MatsE (+2) |
|
|
|
|
|
|
#121 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#122 |
|
Attans den var svår funnen. Hade dock drama taket inte med den fick ju inte vinna :/
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Lyssna bara på Nybrink nu när han ber om ursäkt för att Kim missförstod hans fråga angående Anna Mix. Journalistik - pyttsan.
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
PREPARE`är nu tillåtet i Sverige!
lokatten (+25) |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Anna Mix var usel, men väntat med det upplägget och ej optimal utrustning.
Men, den kan alltså inte hänga på Obi Wan, klart sämre än normalt. Den tappar ju alltid i Frankrike men tar ner dom flesta till slut. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Men hur kunde nån spela vinnare på den? Alla visste ju att det var preparé...
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Du kan iaf inte säga att du inte var förvarnad. All heder åt Sofia Aronsson som tänkte på spelarna och var 100% ärlig från början.
asgaya3141 (+3), drakdead (+5), SO (+3), abstruse (+1) |
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
Enstahill
Vakna, prepare körs varje dag i Sverige,se Wallman-Örjan!
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Det enda vettiga Sofie Aronsson skulle ha gjort var att stryka hästen så fort som möjligt tidigt i veckan efter sitt uttalande. Det kommer bara att bli fel oavsett vad som sker.
Rätt passande att sådana (Sofia) sen får stå i studion och fördärva varumärket V75. (vilket det gör när sådana här saker kommer på tal) , vilket inte verkar betyda ett skit i sammanhanget. Vågar dom ens fråga om hästen var trött i mål? |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Bra val. Jag fick in tvilling.
![]() Fast lite bitter att Felicia inte hann dit, då jag hade med mitt ständiga garderingstreck i guld: Obi Wan. Äntligen kom spurten i tid så att den fick lov att bita! Trav när det är som roligast, när favoriterna till slut levererar. Hoppas på V5! ![]() Kom igen nu Valentino Strix! Red: Ångesten var befogad. Nya tag nästa vecka. Hoppas du tog med Frankie, Blavitt81. Senast redigerad av Fidus den 2017-01-14 klockan 17:33. |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Unter kan skicka en tårta till Uhrberg.
|
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Citat:
Manprinsen (+5), drakdead (+5), SO (+5), lenninen (+5) |
||
|
|
|
|
|
#135 |
|
Men för---n gå på penklubbens möten diskutera journalistik
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Det är en känd travjournalists sätt att backa direkt när kusken är tjurig jag pekar på. Han vågar inte ens misstänkas för att kritisera. Det är en stor jävla ryggkliar-klubb som spelarna sponsrar. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Hoppas på en skräll här. Kanske man kan få vettig utdelning. Obi Wan var rankad hos mig som femte. Med tre streck rök jag där.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Jo visst är det så att ATG står bakom sändningarna och i en monopolkanal vill man förstås få ut "sin sanning". Men det gör ont i själen att gemene man tar dessa lusar till "journalister" och "experter" som någon form av riktmärken. Travjournalistiken har flera kunniga tyckare, men dessa syns förstås inte i tv.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#143 |
|
De här på Sharps travforum som skriver att vi som kritiserar den blinda journalistiken i trav-tv, kan göra det någon annanstans, har inte förstått helheten.
Nej, de som är i trav-tv är inte "riktiga" objektiva journalister. Det är fel nummer ett, men beror förstås på att ATG som spel- och vinstdrivande bolag vill ha ut "sin sanning". Däremot bör det finns ett samhällsansvar när X antal miljoner står på spel t ex varje helg. Är det okej att köra snälla, okritiska frågor när gemene man lirat X antal kronor? Jämför t ex med en fotbollsmatch. Om Sverige förlorar "utreds" saken i pressen obegränsat mycket. Om ett proffsstall i trav stallkör så står trav-teves "journalister" och bölar om hur vackert det är med trav för att alla kan vinna. Sofia Aronsson ska ha enorm respekt för att hon sa exakt vilken plan hon hade med Anna Mix i dag. Exakt alla lusar till travtränare och kuskar kör ett enormt rävspel som vi dödliga aldrig får reda på i efterhand – trots att vi gött sporten med våra kronor vecka efter vecka. |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Månne om Uhrberg är nöjd med Ingves styrning?
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Det är en tramsregel.
Om ekipaget inte sköter sig ska det diskas. Det vore det enda vettiga. Nästa gång galopperar den störda hästen och blir diskad för oren gångart över upploppet. Trots det ska inte det orsakande ekipaget gå lottlös! ![]() Värna om dem som inte kan ta sig till mål regelrätt, vilket trams. Senast redigerad av Fidus den 2017-01-14 klockan 18:12. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Lopp 7/V75-3: Kim Eriksson hördes ang. Anna Mix prestation då hon bitvis verkade ovillig och hade svårt att följa övriga. Eriksson förklarade att hästen har svårt att följa med i snabba tempohöjningar men att hon fullföljde loppet på ett godkänt sätt men utan segerchans då hon hade alldeles för långt fram. Förklaringen gdk.
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Skandal jägersro visst är Ingves 2a i mål utan att störa ekipage.
|
|
|
|
#149 |
|
Hur tog sig Örjan sig ut vid starten diska han.
|
|
|
|
#150 |
|
dalborgs häst bröt ut säger en jag känner som kan det där med hästar.
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
Om preparé
Svenska travsporten MÅSTE samordna sina regler med Frankrike. Det stod ju förr om det, att man hade någon form av samarbete med andra länders travsport för att jämka ihop reglerna. Så här kan det ju inte få vara. Sofia sa från början att hon skulle köra preparé. Så det så. Hon visste inte bättre då, och inte franska tränaren heller verkar det, än att visst fick man köra så även i Sverige. Och som ni säger, det körs ju preparé i alla fall på alla svenska travbanor dagligdags höll jag på att säga.
I alla fall tur för Sofia att hon är Sofia och inte t ex - ja, Peter Ingves kanske. När hon tittar på ett manfolk med sina stora mörkblå kattungeögon, viftar med lösögonfransarna och ler lite blygt, ja då känner nog de flesta manspersoner att Sofia har helt rätt och OM hon har gjort fel, ja då är det oförstånd och ska ej straffas eller ens kritiseras.![]()
Senast redigerad av lokatten den 2017-01-14 klockan 18:28. |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Är det bara min live som laggar?
|
|
|
|
#153 |
|
Guest
|
Olika regler för olika kuskar.
|
|
|
|
#154 |
|
Men nu stör han Dahlborg och ska därför flyttas ned bakom honom i resultatlistan.
drakdead (+1) |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Har Örjan vip-kort?
|
|
|
|
#156 |
|
V75-5
Bestraffningar: Bergh Robert, 300 kr, för felaktig tävlingsdräkt. Ingves Peter, 2000 kr, avstängning 170128-170130, för snäv körning/ridning. Nordström Per, 2000 kr, avstängning 170128-170203, för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare. Per Nordström (Francesco Boko) snäv körning som grovt stört Joakim Lövgren (Staro Jersey Side) ingången till sista sväng. Peter Ingves (Quattro Töll) snäv körning Thomas Dalborg (Stuck on Joe) kort före mål. Nr 1 Quattro Töll inkom som tvåa i mål men flyttas ner bakom nr 6 efter störning mot denne på upploppet. |
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#158 |
|
Ingves får väl vara glad att Dahlborg inte fick galopp
då hade Dahlborg blivit diskad och Ingves skall ner bakom Dahlborg dvs också diskas tycker det känns rätt, man skall inte chansa med små marginaler, det värsta är hästar som stupar med skador på både hästar oh kuskar, Farligt spel kallas det i andra sporter, straffas ganska hårt |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Har tre sexor och en bunt femmor om 2,3,6,7,12,13 eller 15 vinner. Man kan ju hoppas 2,7 eller 12 vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Om jag förstått regeln rätt så ska hästen bli nedflyttad för en förseelse den skulle blivit diskad för 2016. Om detta stämmer så är det en regelvidrig nedflyttning.
Den hade aldrig blivit diskad för detta 2016 eftersom den inte hann fram. Den hade blivit två oavsett och inte ändrat resultatordningen. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#163 |
|
Undrar om inte Ingves hade blivit diskad om det inte rört sig om skandalspelet Top7. Nu finns endast sju godkända ekipage och utan Ingves hade endast sex giltiga ekipage ingått i spelet. Högt pris på många sätt för detta genuina skitspel när de till och med måste ändra regelverket för att rädda skiten. Lägg ner snälla Top7 tack!
tomtom2 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
VET inte, men gissar att Ingves då blivit nedflyttad bakom Flemmings. Dvs diskad. Är ju Ingves som startar det hela.
Fidus (+1) |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Vet inte om jag tycker det är schysst att en häst flyttas ner. Ja, schysst mot de bakom som "skött" sig loppet igenom.
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Nästa helg silver 2640 meter favorit fossens bonus? Idag spik på dreams take time så som vanligt nära...
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Visst fint att hon efter några snurriga kommentarer fick ur sig något slags info som spelarna kan ha nytta av. Men varför startar man en häst med intentionen att enbart köra preparé i Sverige och på V75 dessutom? Vi måste få ett slut på det här lallandet.
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
me
Citat:
Startar man med en kanon, som är startklar för PDA, på V75 och varnar för passivt upplägg så är det bäddat för tjafs och du är inte dummare än att du fattar det. I Frankrike och andra obskyra travländer så köper man det här med preparé. Men i Sverige kör man alltid för att vinna för spelarnas skull. |
||
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
Varför är preparé fel om man är tydlig med det? Visst jag kan köpa att det inte ska ingå i streckspel men att kräva att alla hästar alltid ska gå på maxbalans och köras upp i dödens är ju djurplågeri och betydligt värre. Klagas mer på någon som går ut med infon än på andra kuskars uppenbara preparé som hemlighålls innan. Mer öppenhet skulle bara gynna travsporten. Edit: Inser nu när jag har sovit att du kanske var ironisk om så är fallet så kan du ignorera det jag skrev
Senast redigerad av sigh den 2017-01-15 klockan 13:20. |
||
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#174 |
|
Igår hur räkna man ut (om) dreams take tame vunnit 3% vad hade utdelningen på 7 6 och 5 rätt varit då?
Senast redigerad av Stimmet den 2017-01-15 klockan 12:32. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Citat:
Svarade Mocka som (jag tolkade) verkade tycka att Sofia också gjorde fel. |
||
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Citat:
Det hade varit en perfekt tillfälle att hitta en riktlinje så man hade sluppit se styrningar typ kuskar som Kihlström och Haugstad sitta sist i loppet och vrida ut på upploppet och sen spurta där kusken sen tänker, "Om den blir tvåa eller trea spelar ingen bara den går med full fart över mållinjen. Där kommer fler lopp." Det är småspelarna som äts upp ännu mer av sådant här skit och utan dom skulle inte V75 funka. Men som vanligt kom de fram till den absolut enklaste lösningen att förklaringen var godkänd. De jävla lallarna.....
|
||
|
|
|
|
|
|