Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-08, 20:45   #1

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

V75 Jägersro 14 januari

Aileron ser ut att ha bra chans att inleda veckans V75:a
I Guld tror jag att Anna Mix bara krossar motståndarna. Läget är avskräcker vissa, hoppas jag. Kör Kim bara kör!!
Aron The Baron blir stor favorit i Silver från perfekt läge. Synd att British Steel fick spår 8.
Omgången avslutas nog med att Örjan vinner med Red Rose America, trots dubbla tillägg.

Lycka till !
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 23:28   #2

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Anna Mix ska väl få ett rent preparé lopp nu inför Prix.. Backas ner på innerspår och klättrar i ryggar på upploppet...
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 00:07   #3
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 117
Standard

Hoppas anna mix drar på sig streck.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 00:19   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Anna Mix ska väl få ett rent preparé lopp nu inför Prix.. Backas ner på innerspår och klättrar i ryggar på upploppet...
Bästa prepare för Anna är att gå i bott nu. Då är hon på topp till nästa....
Gammal 2017-01-09, 00:21   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Hoppas anna mix drar på sig streck.
Det gör hon men inte så mycket som hon borde
Gammal 2017-01-09, 09:54   #6

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Bästa prepare för Anna är att gå i bott nu. Då är hon på topp till nästa....
Sofia Aronsson har ju varit väldigt öppen med att Franck Leblanc beställt en fransk preparé till detta loppet och att hon försökt förklara att det "inte är tillåtet" i Sverige. Ett dilemma säkerligen, då det borde ligga i Sofias intresse att hålla sig väl med kretsen kring hästen för att få möjlighet till att fortsätta med liknande upplägg även i framtiden, samtidigt som hon knappast vill riskera avstängning/böter...

Nu tror jag att hästen pissvinner, så länge den har fritt spår, även om man bara skulle köra sista 100m!

Blir viktigt att inhämta så mycket information som möjligt om detta under veckan.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 11:30   #7

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Sofia Aronsson har ju varit väldigt öppen med att Franck Leblanc beställt en fransk preparé till detta loppet och att hon försökt förklara att det "inte är tillåtet" i Sverige. Ett dilemma säkerligen, då det borde ligga i Sofias intresse att hålla sig väl med kretsen kring hästen för att få möjlighet till att fortsätta med liknande upplägg även i framtiden, samtidigt som hon knappast vill riskera avstängning/böter...

Nu tror jag att hästen pissvinner, så länge den har fritt spår, även om man bara skulle köra sista 100m!

Blir viktigt att inhämta så mycket information som möjligt om detta under veckan.
Är det inte fel att sätta upp Kim Eriksson om man förväntar sig ett preparé rent generellt?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 12:00   #8

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Är det inte fel att sätta upp Kim Eriksson om man förväntar sig ett preparé rent generellt?
Det kan man tycka och det sänder givetvis lite dubbla budskap
Gammal 2017-01-09, 12:06   #9

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Det kan man tycka och det sänder givetvis lite dubbla budskap
Äh han kommer följa körorder, hur de än lyder.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 12:36   #10

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Äh han kommer följa körorder, hur de än lyder.
Äh, vad har han att förlora?
Han kommer sannolikt inte köra hästen igen.

Bomba till dödens och krossa packet! ;-)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 13:29   #11

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Äh, vad har han att förlora?
Han kommer sannolikt inte köra hästen igen.

Bomba till dödens och krossa packet! ;-)
Kim kör väl en hel del åt Aronsson. Rätt mycket att förlora med andra ord.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 14:01   #12

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Om det nu är tal om prepare, så borde kanske loppet ligga utan för det stora streck spelen.

OTP, kördes i varje fall för vinst.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 17:59   #13

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Känns given att gardera. Erik hade vunnit fram och baklänges även med preparékörning, men det känns inte som Kim är på den nivån riktigt än.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 09:49   #14

Standard

En fråga för de riktigt duktiga travexperter, som det finns gott om här på Sharps.
Om ni jämför Aron The Baron vs Carabinieri.
Vem av dom är bäst, häst mot häst över medel, förutsatt att båda tävlar på topp och optimal balans?
Gammal 2017-01-10, 12:00   #15

Standard

Citat:

Jag är mycket förvånad över planerna att köra fransk prepere då Anna inte brukar gå bra i starten efter då
När hon fått tömma sig några gånger så är hon som bäst.
Prepare
Gammal 2017-01-10, 16:14   #16
Banned

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 1363
Standard

Tjenare!

Här kommer lite spontana kommentarer kring omgången innan jag inlett min djupare analys kring varje ekipage. Den slutliga analysen med ranking publicerar jag på fredag.

V75-1
Favoriten: 4:AILERON som helt klart går att fälla kommer jag troligen gardera.
Utmanaren: 6:M.T.KING OF CASH är riktigt kapabel och är tidig på min lapp.
Draget: Mitt troliga första streck är 11:FACE RIBB som för tre starter sedan visade sin enorma kapacitet på V7 och höll bra i spets - slutade till sist 3:a trots hård körning hela vägen. Gången efter blev det triumf efter lite flyt över upploppet. Och senast var en helt ok insats, men spåret var svårt. Denna gång är spåret återigen svårt och hade det varit framstår hade jag spikat - Garantistreck på min lapp!

V75-2
Observera att detta är ett lärlingslopp och dessa är som vanligt svårlösta..
Favoriten: är just nu 13IVA DEO
fast finns fler kapabla ekipage så lär gardera. Tror på hård körning där fram, vilket de är gynnade av.
Utmanarna: Troligen är 15:HANK VON HÅLERYD mitt först streck och är en travare jag gillar. Har mött betydligt svårare motstånd än det här och tror han rundar samtliga.
2:BELLINO B: Från detta utgångsläge kan det omgående bli en intressant position och skall räknas tidigt.
10:WALLABY: Insatsen senast var kanske inget att hänga i julgranen, men innan dess endast topprestationer - vid gardering är detta ett måstestreck.
Dragen: 11IABLO BOKO är just nu totalt bortglömd och definitivt inte sämre än de betydligt mer spelade. Spåret oroar inte nämnvärt då jag tror att det kan bli körning från start och då skall Du verkligen se upp här.

Detta är bara några intressanta ekipage, finns fler...

V75-3:
Favoriten: 8:ANNA MIX är klassen bättre och vinner normalt sett detta enkelt. Men nu råder inga normala förhållande då hon endast skall köras i ryggar då en betydligt större och viktigare uppgift väntar sista helgen i Januari.
Utmanarna: Är egentligen Anna Mix själv då många spelare kommer falla på henne.. Visst hon kan segra ändå, men det är ett kuskminus samtidigt som det är för många frågetecken kring det taktiska upplägget. Jag gardera..
Dragen: 2:VÄSTERBOONTHENEWS: som besitter en jämn och stabil form - från detta utgångsläget räknas han tidigt.
3:CLAES BOKO senaste insatsen glömmer jag inte i första taget och denna gång från ett betydligt bättre spår - intressant!
10:SPRING EROM och 12:NAHAR: Åldermännen skall verkligen inte nonchaleras och den förstnämnda besitter verkligen form.

V75-4
Favoriten: Just nu 1:FLO RIDA SEA, men har en stark känsla att 9:VALENTINO STRIX kommer sluta som en klar favorit. Och har trots sitt nionde spår stora möjligheter att vinna här och är en stark (favorit).
Utmanaren: 8YOUNG FARMER visade senast styrka även om det "endast" blev en andra plats. Spåret är svårt men hittar de en lämplig rygg så kan de utmana.
Draget: 11:FRANKIE BRODDE kan bli något bortglömd här och skall man gardera är han ett tidigt streck - kan straffa samtliga över upploppet.

V75-5

Favoriten: Är just nu 2:CHAMPION MELON, men loppet är öppet och lär gardera.
Utmanaren: 7:STELLA NEWMEN: som med all säkerhet kommer bli avdelningens favorit. Visserligen galoppbenägen, men felfri har de jättestora chanser att triumferar här.
4:REPLAY PELLINI: som presterat stabilt på senaste tiden utan pricken över i:et - dags för Triumf?
10:STARO JERSEY SIDE: är en riktig sprinter och får han spara sin speed kan han utmana.
Dragen: 11:NONSTOP CHERI: från svårt spår men är formtoppad och kan mycket väl vara med på fotot.
12EVS DAREDEVIL: Garderar man vidare får man inte glömma att Örjan sitter upp här och med hårt tempo där fram kan de straffa många till slut. 9:FRANCESCO BOKO: kommer från triumf och är också ett ekipage som är gynnas med tempo där fram.
En hel del streck krävs om man inte väljer att spika..

V75-6

Favoriten: 2:ARON THE BARON blir troligen omgångens största och är en stark favorit. Nu försöker jag i princip alltid fälla de största favoriterna, men visst är segerchanserna goda.
Utmanarna/Dragen:
3:GLOBAL RESPONS är en personlig favorit som besitter en stark form, det enda frågetecknet är distansen - utmanar!
9EVEN'S FIRST BOY behöver klaff härifrån, men löser det sig kan de helt klart utmana.
8:BRITISH STEEL: Glöm inte heller bort detta ekipage som bevisligen besitter form, spåret är svårt men hittar de en bra rygg härifrån så kan de räcka långt - hur långt är frågan?

V75-7
Favoriten: Är just nu 6:MULLIGAN, men är tveksam om det ser ut så på lördag.. I mina ögon en svag favorit..
Utmanaren: och Spiken är min absolut favorit travare 15:JETSET. Hon skall inte göra jobbet själv och är beroende av ryggar, fast med lite klaff på vägen och fritt över upploppet så är det ingen i detta sällskapet som kan svara på hennes magiska spurt. Spik!
Dragen: I nuläget ser jag inget roligt drag då spiken känns klar!

Som sagt så var detta lite spontana tankar - den fullständiga analysen kommer på fredag. Nu är siktet istället inställt på morgondagens V8:a och den analysen ser Ni här framåt morgonkvisten..

Ha det Gött
eveton (+10), Dahle (+10), drakdead (+10), Ardberg (+5), alle (+20), andersson79 (+10), dado (+2), Akke (+10), Carlssonae (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av blavitt81 den 2017-01-10 klockan 16:15.
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 16:37   #17

evetons avatar

Standard

Ett tips i all välmening blavitt81:

Gör alltid ett mellanslag efter : (kolon) så förvandlas inte D till en glad gubbe...

Jag uppskattar annars det du skriver väldigt mycket, men tyvärr drar det ner helhetsintrycket för min del när det dyker upp smileys mitt i allt det bra.

Bra jobbat!

: D
drakdead (+5), alle (+5)

Senast redigerad av eveton den 2017-01-10 klockan 16:38.
Gammal 2017-01-10, 16:50   #18

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ett tips i all välmening blavitt81.
Eller kanske en typisk Grantönskan från mej.

Avsluta gärna dina slutsatser å V75 och V86 med ett mindre systemförslag.
Travmedia drar gärna till med ett 10000:- system som avslutning men det
tyder bara på egna tveksamheter vad gäller kompetensen.

Hade jag kunnat skriva travanalyser hade jag avslutat med ett 100:- system bara
för att visa hur duktig jag är.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 17:34   #19
Banned

Standard

Citat:

Gör alltid ett mellanslag efter : (kolon) så förvandlas inte D till en glad gubbe...

Jag uppskattar annars det du skriver väldigt mycket, men tyvärr drar det ner helhetsintrycket för min del när det dyker upp smileys mitt i allt det bra.

Bra jobbat!

Ja nu får det vara slut på alla glada gubbar hehe
Gammal 2017-01-10, 17:38   #20
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Eller kanske en typisk Grantönskan från mej.

Avsluta gärna dina slutsatser å V75 och V86 med ett mindre systemförslag.
Travmedia drar gärna till med ett 10000:- system som avslutning men det
tyder bara på egna tveksamheter vad gäller kompetensen.

Hade jag kunnat skriva travanalyser hade jag avslutat med ett 100:- system bara
för att visa hur duktig jag är.

Mvh Uffe
Nu var detta bara lite spontana tankar, ett system gör jag efter en helskalig analys. Men när jag presenterar mina analyser så kan jag komma med ett mindre system förslag om det uppskattas. Kan vara en kul sak med ett litet mindre system, då jag varje vecka annars är ansvarig för större andelssystem.

Ha det Gött!
Gammal 2017-01-10, 17:57   #21

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:

Bra jobbat!

Ger sharps för att du talar om hur man gör en smiley :d
alle (+50)
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 17:58   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Ger sharps för att du talar om hur man gör en smiley :d
ska tydligen vara ett stort d
Gammal 2017-01-10, 17:59   #23

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81 Visa inlägg
Men när jag presenterar mina analyser så kan jag komma med ett mindre system förslag om det uppskattas.
Kan vara en kul sak med ett litet mindre system, då jag varje vecka annars är ansvarig för större andelssystem.
En större ram som sammanfattning av en analys behöver inte vara fel.
Men ett mindre solosystem är oftast intressantare.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2017-01-10 klockan 18:01.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 20:43   #24

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 1047
Standard

Bör ha störst segerchans i loppet men sannolik prepare innebär att Anna Mix blir överstreckad.
TomasS50 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 22:56   #25

Sharp$: 3275
Standard

Luktar lite travlotto om veckans guld divisions lopp

Tycker det är märkligt att Anna Mix får starta på V75 då man på förhand går ut med att seger inte är det viktigaste. Ska man vara med och starta på V75 ska det givetvis köras för seger. Stryk ekipaget snarast
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 23:25   #26

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Flex Lane är spelad till 1% och Playing Tua är spelad till 3% - Stor humor!
Förvisso har Flex Lane låg chans till seger men att spela Playing Tua mer än Flex Lane är svårt idiotiskt.

Ja, jag är medveten om att det är ofantligt lite omsatt. Men likförbannat är det idioter som har spelat på detta sätt.

Senast redigerad av oggeb den 2017-01-10 klockan 23:28.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-10, 23:49   #27

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TomasS50 Visa inlägg
Bör ha störst segerchans i loppet men sannolik prepare innebär att Anna Mix blir överstreckad.
Hur kan man ha störst segerchans när man knappt kommer tävla om det? Med Erik eller Örjan upp hade jag kunnat köpa resonemanget men Kim är inte riktigt på den nivån att han både ska ge hästen ett snällt lopp på innerspår och samtidigt trolla fram en magisk lucka som Örjan gör 1-200 meter innan upploppet.

Kommer väl se ut Maharaja's sista lopp på Valla innan han vann PdA. Han tog inte många meter och var fyra-femma i mål.. Kan inte minnas att det var en enda vettig häst med i det loppet förutom OTP som vann enkelt.

Finns många streckvärda hästar här som inte kommer bli spelade tillräckligt mycket. Ska bli intressant att höra om DTT som borde hitta formen snart, satt fast med sparat senast - skrällvarning. Claes levererade en fin spurt senast och bli farlig igen, får tipset. Spring Erom fäller säkert många om tempot är högt där framme. Västerbo kan man inte klandra för senaste loppet då han gick i dödens halva loppet och blev slagen av en smygkörd Flex Lane och Claes. Får ett betydligt mer gynnsamt löpningsförlopp denna gången med garantispets.

Bara att gardera på och sätta Anna som C-häst om procenten håller sig hög och om hon mot förmodan skulle fälla fältet.
Manprinsen (+5)
Gammal 2017-01-11, 01:37   #28

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Hur kan man ha störst segerchans när man knappt kommer tävla om det? Med Erik eller Örjan upp hade jag kunnat köpa resonemanget men Kim är inte riktigt på den nivån att han både ska ge hästen ett snällt lopp på innerspår och samtidigt trolla fram en magisk lucka som Örjan gör 1-200 meter innan upploppet.

Kommer väl se ut Maharaja's sista lopp på Valla innan han vann PdA. Han tog inte många meter och var fyra-femma i mål.. Kan inte minnas att det var en enda vettig häst med i det loppet förutom OTP som vann enkelt.

Finns många streckvärda hästar här som inte kommer bli spelade tillräckligt mycket. Ska bli intressant att höra om DTT som borde hitta formen snart, satt fast med sparat senast - skrällvarning. Claes levererade en fin spurt senast och bli farlig igen, får tipset. Spring Erom fäller säkert många om tempot är högt där framme. Västerbo kan man inte klandra för senaste loppet då han gick i dödens halva loppet och blev slagen av en smygkörd Flex Lane och Claes. Får ett betydligt mer gynnsamt löpningsförlopp denna gången med garantispets.

Bara att gardera på och sätta Anna som C-häst om procenten håller sig hög och om hon mot förmodan skulle fälla fältet.

Tycker inte man borde få starta , om man inte tävlar om det. Har en känsla att Kim inte kommer vila på hanen d v s en offensiv styrning. Krossar allt ?
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-11, 06:16   #29

muumiins avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1616

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Flex Lane är spelad till 1% och Playing Tua är spelad till 3% - Stor humor!
Förvisso har Flex Lane låg chans till seger men att spela Playing Tua mer än Flex Lane är svårt idiotiskt.

Ja, jag är medveten om att det är ofantligt lite omsatt. Men likförbannat är det idioter som har spelat på detta sätt.
Hade jag vald mellan vem som har störst chans att skrälla? Uhrberg såklart.
Flex lane inte vunnit på 18 månader. Såg bra ut sist med de är en av få gånger......Den hästen har haft sitt år. Iskall för mig är dock båda! Spår 5 auto gör nog sitt
Gammal 2017-01-11, 23:42   #30

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Alltid kul med jägers!
Fylliga analyser utav Emeffeff och AndyMart är väl att vänta?

3 Claes Boko vill jag ha med på den fina avslutningen senast. Hästen har alltid haft skallen till att vilja vinna.

9 Valentino Strix vill jag ha med på mina system tills den torskar på nytt, åtminstone.
Väldigt klassigt intryck på den individen.

2 Classic Kimble har fått perfekta bricka 2.
Det är bara att ligga lugn och låta de betrodda med Kolgjini i spetsen köra hårt mot varandra.
En svepning på bortre lång och att slutligen landa runt 13 blankt skapar gott om tid för Henriette att hinna vinka till publiken.
V75 är tufft gentemot Jägersrolunken. Den senaste insatsen var inte heller särskilt imponerande, men sade egentligen ingenting.
Preparé inför större uppgifter, måhända?

Red: 13 blankt på 2640 kanske är lite väl mycket önsketänkande. Det räcker att hon hinner vinka i lugn och ro till singelprocent för att det ska kännas helt bra.

Favoriten att fälla får bli 7 Stella Newmen. Hästen har varit fin i sina Sverigestarter, men motståndet har varit beskedligt. På V75 blir det syn!

Senast redigerad av Fidus den 2017-01-11 klockan 23:53.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 10:32   #31

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1025
Standard

Nån som har koll på jetset och geisha sund som bägge är med i startlistorna till prix de belgique på söndag? Var ska dom strykas nånstans? Om geisha sund startar i sverige tror jag på bra chans!��
Josve88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 12:08   #32

Helges avatar

Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Josve88 Visa inlägg
Nån som har koll på jetset och geisha sund som bägge är med i startlistorna till prix de belgique på söndag? Var ska dom strykas nånstans? Om geisha sund startar i sverige tror jag på bra chans!��
Båda borta från franska startlistan.

Pssst, Redén hela fem hästar med, nytt rekord.
(?)

Josve88 (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 00:31   #33

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Tidiga tankar:

avd1.
Uncle Tupelo tar spets intialt men lär släppa över distansen. Jag väljer att tippa Aileron etta eftersom hela Berghs stall verkar uppåt i form, kan öppna! nr 6 Har sett riktigt formstark ut på slutet. Fjärdespår på slutvarvet senast, höll strålande. Med en snällare resa nu kan det gå vägen. nr 8 Spurtade starkt i fint treåringslopp som Ioana Hanover vann, läget blev uselt men formen är i Zenit! Ny kusk är också spännande! nr 11 gick ett starkt slutvarv fram till seger senast och verkar på gång. Han var helt okej i finalen gången innan frågan är vart han hamnar härifrån? ändå inte helt borta. nr 2 har varit riktigt bra vid vinsterna, men har inte fått till det efteråt. Ganska ovan vid lång distans. Men får räknas in i outsider skaran..

avd2.
Fyra hästar höjer sig och jag stänger igen där. Hank Von Håleryd fick göra mycket jobb i spåren senast mot tufft motstånd (hades hålleryd vann) Oskar är dessutom vass och han blir första strecket för mig. nr 14 Går riktigt starkt varje gång, både från spets och bakifrån. Vaccinerad efter senast bu eller bä? 6%? är tok för lite. nr 13 diva deo Gick 10,5/800 i spåren vid V75-seger senast. Riktig vinnarhäst med två lopp i kroppen. Given på alla bongar. Passa även nr 3 som är snabb ut och såg fin ut efter fel senast hade i det läget mycket sparat, fint läge och en rolig seger kandidat på knappa 5%

avd3.
Efter all kritik och uppståndelse om Anna Mix känns det läge att gå "all in" spelar ingen roll vilket lopp hon får hon vinner ändå precis som Angel Rain gjorde i onsdags på ren klass! Hur ofta är Kim defensiv? har det hänt tidigare? Blir 30% och det tackar jag för... Spik!

avd4
Öppet lopp i lägsta klassen men intrycket senast på flemmings häst gav mersmak en häst som är ärlig och gör alltid sitt. Blir troligen svårslagen på nytt men loppet är vidöppet bakom. Skräller!?

avd5.
Flo Rida blir favorit spelad skulle jag tro pga läget men hästen är ny i klassen och det skall alltid bedömas med försiktighet. Frankie gjorde minst sagt en lika bra insats senast som favorit duon men är knappt spelad. Peter brukar ha i ordningställt på Jägersro och detta är inget nytt här heller. Dödens kross!? 5%

avd6.
Aaron the baron blir allas spik och utdelningen ligger troligen här, faller han ja då blir utdelningen därefter. Visst är det en vettig uppgift men allt kan hända i trav och när man ser en häst som British steel som flög fram senast bli 0%are måste man våga ta med och ta betalt. Hela Sverige flyger kanske i detta loppet!? Global Response ger ett gediget intryck varje gång satt femte utvändigt senast men var ändå bäst över upploppet och såg ut att ha en del sparat. 2% Sedan vill jag varna lite för Rapide du Pommeau som hade ett ton i linorna bakom Cabanneri senast och hade nog vunnit med lucka i tid. Läget är så klart uselt men med tempo och rätta ryggar kan han städa av alla här och 0% vi snackar högt spelvärde. Even First boy får nog även den ett bra lopp, ryggar väl nr 2 i starten och hittar 3 utv? Håller ofta farten.. 3%

avd7.
Sangria night blir nog en kommunare men faktum är att hon var gedigen i sin nya regi senast och såg riktigt fin ut skulle hon nå ledningen så blir det svårt för övriga att ta 40 meter på henne. Men inte helt säkert att hon kommer till spets därför anser jag henne inte som en spik. Mulligan kan hitta till plankan först, hästen kan öppna och såg pigg ut i sin mini comback lopp i kroppen nu. Jetset blev fast länge senast på Vincennes har en bättre uppgift nu, går dock i en vanlig vagn istället för jänkarvagn. Red Rose America har tre lopp i kroppen efter en längre paus. Formen börjar infinna sig och snart blåser hon förbi alla. På lördag redan? nr 12 Hade varit ifrån i fyra månader innan senast, gick bra bakom Anna Mix då. Ännu bättre nu? nr 10 Fin vid enkel spetsvinst senast. Går även bakifrån. Siktar på ryggresa och kan spurta bra.

Troliga spiken:
Anna Mix avd3.

Dragen:
Uncle Tupelo

Rainbow of Nando

Frankie Brodde

Sangria Knight

Devs Daredevl

Bedövaren:

British Steel (DD1) 0%

God tur!
mr_stylez (+3)

Senast redigerad av Klanke den 2017-01-13 klockan 00:33.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 02:47   #34

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Tidiga tankar:

avd1.
Uncle Tupelo tar spets intialt men lär släppa över distansen. Jag väljer att tippa Aileron etta eftersom hela Berghs stall verkar uppåt i form, kan öppna! nr 6 Har sett riktigt formstark ut på slutet. Fjärdespår på slutvarvet senast, höll strålande. Med en snällare resa nu kan det gå vägen. nr 8 Spurtade starkt i fint treåringslopp som Ioana Hanover vann, läget blev uselt men formen är i Zenit! Ny kusk är också spännande! nr 11 gick ett starkt slutvarv fram till seger senast och verkar på gång. Han var helt okej i finalen gången innan frågan är vart han hamnar härifrån? ändå inte helt borta. nr 2 har varit riktigt bra vid vinsterna, men har inte fått till det efteråt. Ganska ovan vid lång distans. Men får räknas in i outsider skaran..

avd2.
Fyra hästar höjer sig och jag stänger igen där. Hank Von Håleryd fick göra mycket jobb i spåren senast mot tufft motstånd (hades hålleryd vann) Oskar är dessutom vass och han blir första strecket för mig. nr 14 Går riktigt starkt varje gång, både från spets och bakifrån. Vaccinerad efter senast bu eller bä? 6%? är tok för lite. nr 13 diva deo Gick 10,5/800 i spåren vid V75-seger senast. Riktig vinnarhäst med två lopp i kroppen. Given på alla bongar. Passa även nr 3 som är snabb ut och såg fin ut efter fel senast hade i det läget mycket sparat, fint läge och en rolig seger kandidat på knappa 5%

avd3.
Efter all kritik och uppståndelse om Anna Mix känns det läge att gå "all in" spelar ingen roll vilket lopp hon får hon vinner ändå precis som Angel Rain gjorde i onsdags på ren klass! Hur ofta är Kim defensiv? har det hänt tidigare? Blir 30% och det tackar jag för... Spik!

avd4
Öppet lopp i lägsta klassen men intrycket senast på flemmings häst gav mersmak en häst som är ärlig och gör alltid sitt. Blir troligen svårslagen på nytt men loppet är vidöppet bakom. Skräller!?

avd5.
Flo Rida blir favorit spelad skulle jag tro pga läget men hästen är ny i klassen och det skall alltid bedömas med försiktighet. Frankie gjorde minst sagt en lika bra insats senast som favorit duon men är knappt spelad. Peter brukar ha i ordningställt på Jägersro och detta är inget nytt här heller. Dödens kross!? 5%

avd6.
Aaron the baron blir allas spik och utdelningen ligger troligen här, faller han ja då blir utdelningen därefter. Visst är det en vettig uppgift men allt kan hända i trav och när man ser en häst som British steel som flög fram senast bli 0%are måste man våga ta med och ta betalt. Hela Sverige flyger kanske i detta loppet!? Global Response ger ett gediget intryck varje gång satt femte utvändigt senast men var ändå bäst över upploppet och såg ut att ha en del sparat. 2% Sedan vill jag varna lite för Rapide du Pommeau som hade ett ton i linorna bakom Cabanneri senast och hade nog vunnit med lucka i tid. Läget är så klart uselt men med tempo och rätta ryggar kan han städa av alla här och 0% vi snackar högt spelvärde. Even First boy får nog även den ett bra lopp, ryggar väl nr 2 i starten och hittar 3 utv? Håller ofta farten.. 3%

avd7.
Sangria night blir nog en kommunare men faktum är att hon var gedigen i sin nya regi senast och såg riktigt fin ut skulle hon nå ledningen så blir det svårt för övriga att ta 40 meter på henne. Men inte helt säkert att hon kommer till spets därför anser jag henne inte som en spik. Mulligan kan hitta till plankan först, hästen kan öppna och såg pigg ut i sin mini comback lopp i kroppen nu. Jetset blev fast länge senast på Vincennes har en bättre uppgift nu, går dock i en vanlig vagn istället för jänkarvagn. Red Rose America har tre lopp i kroppen efter en längre paus. Formen börjar infinna sig och snart blåser hon förbi alla. På lördag redan? nr 12 Hade varit ifrån i fyra månader innan senast, gick bra bakom Anna Mix då. Ännu bättre nu? nr 10 Fin vid enkel spetsvinst senast. Går även bakifrån. Siktar på ryggresa och kan spurta bra.

Troliga spiken:
Anna Mix avd3.

Dragen:
Uncle Tupelo

Rainbow of Nando

Frankie Brodde

Sangria Knight

Devs Daredevl

Bedövaren:

British Steel (DD1) 0%

God tur!

Lägsta klassen är v75-5.....
Gammal 2017-01-13, 08:34   #35

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Veckans bästa drag: V75-4 nr 10 CONNY SISU en kanon som möter lätta hästar här.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 08:43   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Veckans bästa drag: V75-4 nr 10 CONNY SISU en kanon som möter lätta hästar här.
Kapacitet , men Veijos hästar bäst barfota.
Gammal 2017-01-13, 08:58   #37

Standard

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/NNY7-5SE3-28985
Gammal 2017-01-13, 10:05   #38

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Hade jag vald mellan vem som har störst chans att skrälla? Uhrberg såklart.
Flex lane inte vunnit på 18 månader. Såg bra ut sist med de är en av få gånger......Den hästen har haft sitt år. Iskall för mig är dock båda! Spår 5 auto gör nog sitt
Hur många år sedan var det Playing Tua vann med skor på hovarna? Hästen rör sig knappt framåt på balansen.
Gammal 2017-01-13, 11:36   #39

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 3295
Standard

Citat:

avd2.

Tänker du lämna Bellino B utanför? Var en tidig spiktanke för mig då jag tror Henriette kommer få komma till ledningen tidigt och dessutom tycker jag att hon är riktigt talangfull kusk! Att de tuffaste motbuden står på bricka 13 och 15 försämrar ju inte direkt chanserna heller. Men jag kommer nog inte kunna lämna Hank Von Håleryd utanför systemet och funderar faktiskt på att låsa loppet på bara dessa två. Diva Deo har bara mött ston i de senaste V75-vinsterna men kan såklart duga gott här också även om det blir tufft från spår 13. Lärlingslopp brukar vara antingen favorit eller skräll så här låser jag antingen på de två eller plockar med många hästar. Rainbow Of Nando måste med vid gardering.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 13:22   #40
Banned

Standard

Tjenare!

Nu är min Analys till lördagens omgång publicerad i en egen tråd.
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...-a/#post516717

Finns även på min Blogg: http://v75tipset.bloggo.nu/

Ha det Gött
Gammal 2017-01-13, 17:12   #41

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-2

2 Bellino B hade "allt kvar" genom mål senast. Är ännu bättre nu. Henriette Larsen kör till ledningen. Hästen kan en 13-tid. Det är vad värsta motståndarna på bakspåren kan.

Tre hästar är favoritstreckade till 20 %. Det räcker med en - spika Bellino B.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 18:32   #42

putte64s avatar

Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det där är en intressant häst.
När han sitter fast i rygg ser han kanonbra ut, men de gånger han får chansen kan han ingenting.
Jag är ännu inte övertygad ...

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-2

2 Bellino B hade "allt kvar" genom mål senast. Är ännu bättre nu. Henriette Larsen kör till ledningen. Hästen kan en 13-tid. Det är vad värsta motståndarna på bakspåren kan.

Tre hästar är favoritstreckade till 20 %. Det räcker med en - spika Bellino B.
Gammal 2017-01-13, 19:44   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
En större ram som sammanfattning av en analys behöver inte vara fel.
Men ett mindre solosystem är oftast intressantare.

Mvh Uffe
Vore trevligt att få en ranking utan spelvärde,så jag som är bland dom som göder potten har något att gå på
Gammal 2017-01-13, 20:17   #44

Standard

- 2 Bellino B. (V75-2) är vi nöjda med de senaste loppen och därför prövar ni nu på V75. Henriette Larsen kör då Marc är på semester och Markus är avstängd men hon är lika erfaren som dom och har visat goda körkunskaper tidigare. Hästen har bra form för dagen och har mött bättre motstånd. De finns två hästar som sticker ut och kanske kan han få ett lopp i rygg på ledaren.

Det låter inte som att Conrad tror alls på ledning?
Gammal 2017-01-13, 20:32   #45

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Saxat ur Expressen:

– Jag hade inte så stora förväntningar
på honom men vi har ändrat på några
småsaker och de senaste månaderna
har Bellino B. blivit bättre och bättre.
Näst senast var han fyra i toppsällskap
och senast satt han fast med sparade
krafter på V75. Jag tror att han kan leda
runt om, säger Conrad Lugauer

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
- 2 Bellino B. (V75-2) är vi nöjda med de senaste loppen och därför prövar ni nu på V75. Henriette Larsen kör då Marc är på semester och Markus är avstängd men hon är lika erfaren som dom och har visat goda körkunskaper tidigare. Hästen har bra form för dagen och har mött bättre motstånd. De finns två hästar som sticker ut och kanske kan han få ett lopp i rygg på ledaren.

Det låter inte som att Conrad tror alls på ledning?
Gammal 2017-01-13, 20:40   #46

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Saxat ur Expressen:

– Jag hade inte så stora förväntningar
på honom men vi har ändrat på några
småsaker och de senaste månaderna
har Bellino B. blivit bättre och bättre.
Näst senast var han fyra i toppsällskap
och senast satt han fast med sparade
krafter på V75. Jag tror att han kan leda
runt om, säger Conrad Lugauer
Blandar i sina uttalanden värre än PU.. men han borde ju komma till ledningen! Kommer han inte dit av sig själv så blir han väl släppt dit
Gammal 2017-01-13, 20:46   #47

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Ja, Yrr släpper.

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
Blandar i sina uttalanden värre än PU.. men han borde ju komma till ledningen! Kommer han inte dit av sig själv så blir han väl släppt dit
Gammal 2017-01-13, 20:53   #48

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1370
Standard

Avd 1 Örjan från spår 1 ungefär samma som killarna som alltid ha med Jansson i kallblod annars 4 5 6 11
Avd 2. 2, 3 eller 7 i spets ta med 15 som är bra
Avd 3 om nu det stämmer att Anna mix är så mycket sämre utan norsken så chansspikar jag dreams take time till 3% chansen om Anna mix (inte) är med i loppet borde vara iaf minst 1/10
Avd 4 första tanken Örjan runt om men hästen tjänat snabba pengar 8 9 11 bra hästar
Avd 5 tre hästar lås 4 7 10
Avd 6 spik Örjan men visst med den formen nr 9 ha var ju med i silverfinalen elitloppshelgen hästar som starta på i silver (skräller rätt som det är) form att vinna från dödens?
Avd 7 lås 3 12 untersteiners val av häst plus streckprocenten val av häst på tillägg 40

Senast redigerad av Stimmet den 2017-01-13 klockan 20:55.
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 20:57   #49

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Kikade lite på stora vinster och TT:s ranking. Det är typ guidens tisdagstips. Känns lite nja inte så spnnande
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 21:26   #50

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Kim i form ikväll, kanske han vinner ändå med Anna mix imorgon
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 22:27   #51

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

Min känsla är att Spring Erom vinner men jag brukar ha fetfel
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 22:40   #52

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Kim i form ikväll, kanske han vinner ändå med Anna mix imorgon
Ja kommer dom våga förlora med Anna mix imorgon efter all uppståndelse i veckan?
Gammal 2017-01-13, 22:57   #53

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4786
Standard

"dom" det är väl bara en kusk eller..........och han beslutar säkert hur han vill loppet ska göras efter start
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 00:19   #54

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Det där är en intressant häst.
När han sitter fast i rygg ser han kanonbra ut, men de gånger han får chansen kan han ingenting.
Jag är ännu inte övertygad ...
Ja , den typen av favoritspelade kusar ratar jag ständig. Det är exakt min tanke.

Loppet blir jag inte klok på. Detsamma gäller omgången. Vad ska spikas? En dansk till 80%. Nej, tack. Det blir annat upplägg.
(Jag spikade Örjan-storis nyligen och det vill jag inte hålla på med varje omgång.
Ioana Hanover till mer lämpliga 62%. En häst jag trodde mer på än vad jag tror på baronen.)

Avd II:
Ett lopp med många kandidater, som gjort det bra. Flera betrodda hotas av trafikproblem.
Jag tar tre hästar, två jag gillar mycket och ett formkort med kusk jag tycker får fart på hästarna.

5 Very Esterel har gjort det riktigt bra så långt tillbaka i lopparkivet jag orkar titta. 10% och framspår gör hästen given för min del. Betydligt tyngre lopp än 3, som tipsters hetsar kring som väldigt trolig skräll, senast. I övrigt har hästen tagit i klart tilltalande i upploppsstriderna överlag.

14 Rainbow Of Nando (6%) är en häst med ett rejält kliv. Det är fina insatser och flera segrar i regi Aronsson. Tung stå emot häst mot häst. 13,5 när Felicia satte sig upp på Kalmar.

11 Diablo Boko (3%)har visat form och bra resultat senaste starterna.
Danne har ett stall i form överlag är känslan.
Visst var hästen efter 7:an i ett lopp nyligen, men kusk C.E. försökte väl knappast vinna mer mark så som loppet utvecklade sig i slutfasen för ekipaget. Han var chanslös på det, men hästen såg formstark ut då blev 5:a.
Jonna är duktig på att få fart på hästarna och vågar välja varierade upplägg beroende på häst och motstånd. Ofta gör hon det med bra förstånd.

Bort med de betrodda för min del den här gången. 13 och 15 gillar jag en hel del av de mer streckade. Självklart är de väl så tidiga streck som mina val vid en normal gardering utan ställningstagande emot favoriterna.

Spikarna?:
Jo, 9 Valentino Strix. En häst jag kommit rätt på och till runt 35% får hästen chansen igen. Känslan är att han är med där framme med sin tunga avslutning.

Ett chansupplägg denna vecka kräver ju också sin chansspik. Jag spikade 9 Fransesco Boko på Jägers-V5 i maj. Minnet av att 1 Quattro Töll spurtade piggt förbi minns jag klart och tydligt, då jag strax innan satt min andraspik till högt odds. Det såg ju klart ut för FB en bra bit in på upploppet...
Spår 1 till 6% känns klart tilltalande. Nedplockad av Gideon Boko senast, vilket inte är någonting att skämmas över.
Uhrbergs andra häst i loppet hade jag i ett tvåhästarslås vid andraplatsen, som skrällidén för den omgången. Det var då till låg procent och den får alltså inte plats på mitt system den här gången. Jockes häst har fart, men jag vet inte om skor är så lyckat? 11:an har alltid varit långklivad, fast svår att få runt. Nu med ny kusk.
Många jag velat strecka...

niveon (+5)
Gammal 2017-01-14, 00:59   #55

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blavitt81 Visa inlägg
Draget: 11:FRANKIE BRODDE kan bli något bortglömd här och skall man gardera är han ett tidigt streck - kan straffa samtliga över upploppet.
...usch! Jag har redan ångest!
(Jag håller med.)

Trevligt att läsa dina fylliga analyser! Starkt jobbat.

Gammal 2017-01-14, 01:20   #56

Fiduss avatar

Standard

Citat:

Sedan vill jag varna lite för Rapide du Pommeau som hade ett ton i linorna bakom Cabanneri senast och hade nog vunnit med lucka i tid. Läget är så klart uselt men med tempo och rätta ryggar kan han städa av alla här och 0% vi snackar högt spelvärde.
Bra jobbat, Klanke.

Rapide har sett lysande ut i tre raka Sverigestarter som 1:a, 7:a och 6:a.
Given på alla seriösa bongar, heter det så?
Jag plockar med utan någon tvekan. 0,82 procent just nu och en av två hästar på mitt system som orsakar stormras i kuponghögen. Den andra är naturligvis Henriettes uppsittning i avd I.

Se Thomas vinka till publiken!

Gammal 2017-01-14, 03:19   #57

Sharp$: 405
Standard

Två ston med nr 13 är tills vidare spikar i mitt blivande system. Det är Diva Deo i lärlingsloppet och Red Rose America i avd 7.

13 Diva Deo i avd 2 har finfin rad sista fem starterna, fyra vinster och en andraplats. Ingår också 2 V75-vinster, varav den ena togs med hjälp av Linus Svensson, som kör henne i detta lopp.

När jag såg 13 Red Rose America följa Anna Mix i hälarna var det som en uppenbarelse - klart att hon ska spelas och spikas nästa gång om det så blir i Pd'A (nja inte riktigt)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 03:36   #58

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag bestämde mig tidigt för att spika 4% Secret Mission.
Nu har tipsdårarna sabbat det, så jag vet inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Ja , den typen av favoritspelade kusar ratar jag ständig. Det är exakt min tanke.

Loppet blir jag inte klok på. Detsamma gäller omgången. Vad ska spikas? En dansk till 80%. Nej, tack. Det blir annat upplägg.
(Jag spikade Örjan-storis nyligen och det vill jag inte hålla på med varje omgång.
Ioana Hanover till mer lämpliga 62%. En häst jag trodde mer på än vad jag tror på baronen.)

Avd II:
Ett lopp med många kandidater, som gjort det bra. Flera betrodda hotas av trafikproblem.
Jag tar tre hästar, två jag gillar mycket och ett formkort med kusk jag tycker får fart på hästarna.

5 Very Esterel har gjort det riktigt bra så långt tillbaka i lopparkivet jag orkar titta. 10% och framspår gör hästen given för min del. Betydligt tyngre lopp än 3, som tipsters hetsar kring som väldigt trolig skräll, senast. I övrigt har hästen tagit i klart tilltalande i upploppsstriderna överlag.

14 Rainbow Of Nando (6%) är en häst med ett rejält kliv. Det är fina insatser och flera segrar i regi Aronsson. Tung stå emot häst mot häst. 13,5 när Felicia satte sig upp på Kalmar.

11 Diablo Boko (3%)har visat form och bra resultat senaste starterna.
Danne har ett stall i form överlag är känslan.
Visst var hästen efter 7:an i ett lopp nyligen, men kusk C.E. försökte väl knappast vinna mer mark så som loppet utvecklade sig i slutfasen för ekipaget. Han var chanslös på det, men hästen såg formstark ut då blev 5:a.
Jonna är duktig på att få fart på hästarna och vågar välja varierade upplägg beroende på häst och motstånd. Ofta gör hon det med bra förstånd.

Bort med de betrodda för min del den här gången. 13 och 15 gillar jag en hel del av de mer streckade. Självklart är de väl så tidiga streck som mina val vid en normal gardering utan ställningstagande emot favoriterna.

Spikarna?:
Jo, 9 Valentino Strix. En häst jag kommit rätt på och till runt 35% får hästen chansen igen. Känslan är att han är med där framme med sin tunga avslutning.

Ett chansupplägg denna vecka kräver ju också sin chansspik. Jag spikade 9 Fransesco Boko på Jägers-V5 i maj. Minnet av att 1 Quattro Töll spurtade piggt förbi minns jag klart och tydligt, då jag strax innan satt min andraspik till högt odds. Det såg ju klart ut för FB en bra bit in på upploppet...
Spår 1 till 6% känns klart tilltalande. Nedplockad av Gideon Boko senast, vilket inte är någonting att skämmas över.
Uhrbergs andra häst i loppet hade jag i ett tvåhästarslås vid andraplatsen, som skrällidén för den omgången. Det var då till låg procent och den får alltså inte plats på mitt system den här gången. Jockes häst har fart, men jag vet inte om skor är så lyckat? 11:an har alltid varit långklivad, fast svår att få runt. Nu med ny kusk.
Många jag velat strecka...

Gammal 2017-01-14, 03:44   #59

Standard

Citat:
Fortfarande mkt streckvärd. 6 % i nuläget. Tog med ekipaget på fyra hästar.
Gammal 2017-01-14, 05:53   #60

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Replay Pellini kan va en bra chans spik idag.
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 09:33   #61

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Vad finns att säga? Tränaren kan sin sak, tycker jag det verkar som.
Dolce Vici hade han fina framgångar med förra året i ganska tuffa lopp. En häst jag lirade mest hela tiden.

S.M. har tagit sig allt mer med starter i kroppen i regin.
Tyngst lopp av den och 10 Wallaby har kommit till korta, såhär långt, dem emellan under senaste mötena.
Av de mötena då båda haft fritt till slut. Senast satt ju S.M. fast. (5 V.E. höll på att slå av dem båda två den 3 dec...)

Chansspik på det? Jo, varför inte om känslan är den rätta? Då har du fortfarande en trevlig spik till låg %.
Nu var det tydligen lättare skor senast och visst såg det taggat ut där invändigt i gröten av hästar över upploppet.

Därifrån till att samtliga tipsdårar ska tycka lika väl om den känns riktigt långsökt. Vaddå visat mycket för att "alla" ska vara halvfrälsta på den som idé? Tyckande om trav är lustigt emellanåt. När travmedia fikat ihop går iallafall drevet rejält.
För min del är det en häst jag vill se visa mer innan jag är såld på den i V7-sammanhang. Åtminstone i amatörregi.
Kanske nästa gång...

(Jovisst hade jag hästen streckad vid senaste vinsten, men det var ju i ett ihåligt lopp där bara få kunde vinna. Wallaby var alldeles för stor favve den gången och behövde garderas upp. Jag streckade då på att hästen gjort bra lopp tidigare i Untersteinerregi och nu kom ut i ett dassigt vardagslopp. Dessutom på att Dolce Vici gjort det så bra för tränaren.)

Vad är det som får dig att vilja spika hästen?

Jag läser i aftonbladet att även Glud Hansen, tiomiljonersmannen, har S.M. som drag i omgången. Hästen är het som spelobjekt.

Senast redigerad av Fidus den 2017-01-14 klockan 10:18.
Gammal 2017-01-14, 11:11   #62

Standard

Intressant att vi har en seriös debatt om V75-2. Lärlingslopp och spårtrappa borgar för svårigheter. Kollektivet streckar 20 %-arna 2,13 och 15. Några dokumenterat travkunniga spelare här lyfter upp 3 och 5. Osv.

Min spik blir 2 Bellino B. Putte menar, att han alltid ser bra ut i ryggar men visar inget, när han får chansen. Lugauer har legat lågt om hästens kapacitet ända tills senaste starten på V75 i Halmstad. Då klättrade han i ryggar och fick aldrig visa Putte och oss andra hur han varit med fritt. Vi hade fått 20 ggr vid vinst. Gången innan blev han fyra bakom Treasure Kronos, Twister Bi och dagens största favorit Aron The Baron. Han slog Timbal och Poet Broline. Kusken Henriette Larsen har kört 3 Secret Mission sex gånger, bl a två gånger i V75. Hon är duktig och vet vad hon har att köra med. Idag blir det ledning och inga ryggar.

Mina spikar idag blir Bellino B. och Aron The Baron. Återkommer snart med hela systemet.
asgaya3141 (+3)
Gammal 2017-01-14, 11:40   #63

Standard

1. A: 6 B: 1 4 5 11
2. 2 3 7 10 15
3. 7
4. A: 1 B: 7 8 9 11
5. 4
6. 2 9
7. 2 3 6 12 13
Gammal 2017-01-14, 11:49   #64

Standard

Mitt bolagssystem. Kan bli en Örjan-dag.

1) 4,5,6 r11-12 (5 tar ledningen. Släpper till 4? 6 urstark och gynnas av distansen)

2) 2 r15-13 (se mina två tidigare inlägg)

3) 2,3,8 r12-10 (svårt lopp i och med att 8 inte körs med maximal balans - fasta öronproppar, öppet huvudlag osv. Hon kommer att backas sist och körs sista 250-300 m. Upploppet är kort - 190 m och det blir svårt att hinna ikapp ledarhästarna om det inte blir överpace. 2 tar ledningen och Örjan med 3 blir tuff mot mål)

4) 1,7,8,9,10,11 r6-12 (öppet lopp som kräver många garderingar. Jag missade V75 senast med Frankie Brodde som spik. Bra chans i ryggar till 8 %)

5) 1,2,4,7,9,10,11,12 r6-8 (lägsta klassen, där danske favoriten 7 vunnit tre och hoppat två - bl a V75 - av de fem senaste starterna. 12 är kraftigt kuskförstärkt med Örjan och streckas trots tolftespår på sprint till 5 %. Gardera)

6) 2 r9-3 (Örjan säger att "det är en riktigt bra chans med perfekt läge". Och fortsätter "en bättre chans får man inte". Som en tränare svarade mig, när jag frågade, om min häst vinner? "En sa' nog inte behöve te å gardere!")

7) 2,3,6,7,12,13,15 r10-11 (det här är ett riktigt getingbo för ston. Danskan 2 vet jag alltför lite om. 3 är Peters bästa chans under dagen. 6 tar ledningen från springspår med startraketen Uhrberg, som varnar för sin egen totalt bortglömde 7 även från springspår. 12 och 15 skulle starta i Paris men kom inte med. 13 var dunderfin bakom Anna Mix senast och Björn tror, att hon rundar detta. Nu med örjan)

Kostar 1512:-. Lycka till!
Torstens (+10), dado (+2)

Senast redigerad av mackpeter den 2017-01-14 klockan 11:51.
Gammal 2017-01-14, 11:57   #65

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3583
Standard

Tror det blir körning mellan 4,5 i avd 1? Tänkt på att det kanske hjälper för 6:an? Vad tror ni? Är det så att Örjan bara vinner avd 6? Känns som vill gradera allt kan ju hända 81% men vinner han hur än loppet blir kört? Är det bara galopp emot?
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 12:02   #66

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 1412
Standard

Mr Pellegrino struken i avd 6. Vilket innebär att Aron The Baron blir nedstruken till spår 1.
Gamen99 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 12:07   #67

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

då äre klart. då vinner den, global respons släpper ju direkt även om den skulle komma förbi.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 12:15   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
Tror det blir körning mellan 4,5 i avd 1? Tänkt på att det kanske hjälper för 6:an? Vad tror ni? Är det så att Örjan bara vinner avd 6? Känns som vill gradera allt kan ju hända 81% men vinner han hur än loppet blir kört? Är det bara galopp emot?
Aron The Baron är förmodligen redan som nybliven femåring Danmarks bästa häst. Andrastreckad i detta lopp är likaledes danske 9 Even's First Boy. Aron har kanonspår 2 på passande sprint och med Örjan i jollen. Läs Sjödéns statistik, som säger att dunderfavoriten "alltid" vinner sådana här lopp. Aron är understreckad med 81 %.

Såg just att 1 är struken, vilket öppnar för spekulationer för Aron. 6 Orizzonte Trio är snabb ut och kanske någon annan. Tror knappast inte, att detta har någon betydelse. Aron vinner ändå.
Gammal 2017-01-14, 12:40   #69
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1307
Standard

1 Mr Pellegrino i avd 6 struken för infektion. Hur skall man värdera stall Lugauers andra chans 2 Bellino B som man tänkt spika, nu när de har skit i stallet ?
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 12:42   #70

Sharp$: 921
Standard

Citat:
Aron The Baron är förmodligen redan som nybliven femåring Danmarks bästa häst. Andrastreckad i detta lopp är likaledes danske 9 Even's First Boy. Aron har kanonspår 2 på passande sprint och med Örjan i jollen. Läs Sjödéns statistik, som säger att dunderfavoriten "alltid" vinner sådana här lopp. Aron är understreckad med 81 %.

Såg just att 1 är struken, vilket öppnar för spekulationer för Aron. 6 Orizzonte Trio är snabb ut och kanske någon annan. Tror knappast inte, att detta har någon betydelse. Aron vinner ändå.
Nja, nog är väl både Takethem och Winston Sisa bättre än Aron än så länge.

Vinner säkert lätt men det lockar att gardera då resten av fältet är singelprocentare. Får bli två system och chansgardering på det ena.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 12:53   #71

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
1 Mr Pellegrino i avd 6 struken för infektion. Hur skall man värdera stall Lugauers andra chans 2 Bellino B som man tänkt spika, nu när de har skit i stallet ?
Är det någon här, som har ingång till att fråga Lugauer om de tagit prover på Bellino B idag?
Gammal 2017-01-14, 12:59   #72

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Du menar, "förutom att jag tror den vinner"
Jag har följt den ett tag, och tycker den är bra nog för att vinna.
Jag tänker ta "kalsongrycket" på spelarkåren !!!

Citat:
Vad finns att säga? Tränaren kan sin sak, tycker jag det verkar som.
Dolce Vici hade han fina framgångar med förra året i ganska tuffa lopp. En häst jag lirade mest hela tiden.

S.M. har tagit sig allt mer med starter i kroppen i regin.
Tyngst lopp av den och 10 Wallaby har kommit till korta, såhär långt, dem emellan under senaste mötena.
Av de mötena då båda haft fritt till slut. Senast satt ju S.M. fast. (5 V.E. höll på att slå av dem båda två den 3 dec...)

Chansspik på det? Jo, varför inte om känslan är den rätta? Då har du fortfarande en trevlig spik till låg %.
Nu var det tydligen lättare skor senast och visst såg det taggat ut där invändigt i gröten av hästar över upploppet.

Därifrån till att samtliga tipsdårar ska tycka lika väl om den känns riktigt långsökt. Vaddå visat mycket för att "alla" ska vara halvfrälsta på den som idé? Tyckande om trav är lustigt emellanåt. När travmedia fikat ihop går iallafall drevet rejält.
För min del är det en häst jag vill se visa mer innan jag är såld på den i V7-sammanhang. Åtminstone i amatörregi.
Kanske nästa gång...

(Jovisst hade jag hästen streckad vid senaste vinsten, men det var ju i ett ihåligt lopp där bara få kunde vinna. Wallaby var alldeles för stor favve den gången och behövde garderas upp. Jag streckade då på att hästen gjort bra lopp tidigare i Untersteinerregi och nu kom ut i ett dassigt vardagslopp. Dessutom på att Dolce Vici gjort det så bra för tränaren.)

Vad är det som får dig att vilja spika hästen?

Jag läser i aftonbladet att även Glud Hansen, tiomiljonersmannen, har S.M. som drag i omgången. Hästen är het som spelobjekt.
Gammal 2017-01-14, 13:07   #73

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 629
Standard

Läste i atg tillsammanstråden att Anna Mix ska köras med jänkarvagn. Det kan bli årets bästa spik då jag anser att den vinner loppet mer än 4 av 10 ggr som strecken indikerar just nu
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:09   #74

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rakka Visa inlägg
Läste i atg tillsammanstråden att Anna Mix ska köras med jänkarvagn. Det kan bli årets bästa spik då jag anser att den vinner loppet mer än 4 av 10 ggr som strecken indikerar just nu
Vinner ändå inte om dom ska köra den på speed.
Gammal 2017-01-14, 13:12   #75

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Är du kanske den enda spelaren som inte följt debatten ?

Citat:
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:16   #76

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

Förbättrades inte hans chanser ytterligare när Flemming riskerar att bli instängd bakom om han ryggar Aron, innan strykningen satt han iaf i andraspår...
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:21   #77

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Jag spikar Claes Boko och Stella Newmen på V5. Draget är Geisha Sund.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:22   #78

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 629
Standard

Citat:
Jag är fullt medveten om, och anser att spelarkollektivet överanalyserar situationen kring Anna Mix. Detta var en utrustningsändring som jag snappade upp och ville dela med mig av då de flesta här verkar såga chanserna. Vet inte riktigt vart du vill komma med en sån kommentar?
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:30   #79

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag är bara BITTER.
Så j-a tungt bära guldet till Riksbanken.

Citat:
Jag är fullt medveten om, och anser att spelarkollektivet överanalyserar situationen kring Anna Mix. Detta var en utrustningsändring som jag snappade upp och ville dela med mig av då de flesta här verkar såga chanserna. Vet inte riktigt vart du vill komma med en sån kommentar?
Gammal 2017-01-14, 13:32   #80

evetons avatar

Standard

Citat:
Onekligen är Anna Mix bästa hästen i fältet. Men, är hon tillräckligt bra för att vinna med det upplägg som aviseras? Pendlar mellan att inte ha henne med alls till att singla... hur beslutet till slut än faller så finns risken att man sitter med dumstruten på - singlar jag så torskar hon förmodligen. Garderar jag eller plockar bort henne så vinner hon säkert.

Men att se Anna Mix streckad på 35% är nästan lite overkligt
Gammal 2017-01-14, 13:38   #81

Manprinsens avatar

Standard

Smygkörning med Anna Mix känns ungefär lika hett som om Untersteiner hade aviserat dödenskross med Nothing but class.
Gammal 2017-01-14, 13:38   #82

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Onekligen är Anna Mix bästa hästen i fältet. Men, är hon tillräckligt bra för att vinna med det upplägg som aviseras? Pendlar mellan att inte ha henne med alls till att singla... hur beslutet till slut än faller så finns risken att man sitter med dumstruten på - singlar jag så torskar hon förmodligen. Garderar jag eller plockar bort henne så vinner hon säkert.

Men att se Anna Mix streckad på 35% är nästan lite overkligt
Lika overkligt är det att Unibet och Betsson hade oddset 5,50 tidigare idag vilket indikerar hennes vinstchans till endast 18,18% enligt dessa bolagen.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:41   #83

Sharp$: 6093

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad händer med Aron nu när Pellegrini blivit struken? Kan han få svar eller får han ännu enklare spets?

train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:45   #84

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Jag har inte heller följt debatten. Varför skulle jag?
Karlsson73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:45   #85

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Replay Pellini kan va en bra chans spik idag.
Frågan är om Pellini kommer förbi nr 1 i starten? nja! känns som det kan bli tempi i detta loppet.
Gammal 2017-01-14, 13:47   #86

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Vad händer med Aron nu när Pellegrini blivit struken? Kan han få svar eller får han ännu enklare spets?
Aaron är ju inte super kvick i starten, viss risk att han hamnar i maskin men man får hoppas Örjan löser det ändå.
Gammal 2017-01-14, 13:54   #87

Standard

Som strecken sitter på Aaron hittar spets/ hittar ut 8/10 eller sitter han fast fler gånger än strecken visar
Gammal 2017-01-14, 13:58   #88

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4306
Standard

Citat:
Aaron är ju inte super kvick i starten, viss risk att han hamnar i maskin men man får hoppas Örjan löser det ändå.
Du driver här va? Har du sett hästens förra lopp? Dessutom är det vinklad vinge på Jägersro om du inte hade koll på det!
bergomiotmail är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 13:59   #89

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Det gick ju hur bra som helst i Örebro från innerspåret, finns inte mycket som talar emot nu heller.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 14:05   #90

Sharp$: 1610
Standard

När röken har lagt sig står Anna Mix där som vinnare
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 14:18   #91

Sharp$: 2231
Standard

Örjan Örjan du skulle hållit fast med platschans i sjätte
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 14:21   #92

Standard

Citat:
ORIZZONTE TRIO är jävligt snabb ut, hoppas det kan häxa lite för ÖRJAN.
Är EVENS FIRST BOY lika grym som den 14/12, då får dom det svettigt. KÖR NU HELA VÄGEN FLEMMING.
Gammal 2017-01-14, 14:21   #93

Sharp$: 2231
Standard

Det är en förbannad plikt att gardera Örjan i sjätte efter strykning
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 14:23   #94

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Du driver här va? Har du sett hästens förra lopp? Dessutom är det vinklad vinge på Jägersro om du inte hade koll på det!
Vinklad vinge för spåren 6-7-8 men fördel för 7-8, dock är doseringen kraftig in i första sväng, har själv kört en del på jägersro håller på att ta min licens där. Det är tufft att ta något i spåren på jägersro eftersom doseringen är kanske något brantare än andra banor men fördelen är att de har nedförsbacke på upploppet (eller sista sväng) och stallbacken efter mål.

Visst har Aaron en toppchans men samtidigt 82%? han är ju ingen Järvsöfaks!

Senast redigerad av Klanke den 2017-01-14 klockan 14:26.
Gammal 2017-01-14, 14:32   #95

Manprinsens avatar

Standard

När brände Örjan senast med en 80%:are?
Gammal 2017-01-14, 14:37   #96

Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
När brände Örjan senast med en 80%:are?

Med Maharajah den 11 januari 2014 spelad till 81,33%
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 14:37   #97

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Med Maharajah den 11 januari 2014 spelad till 81,33%
Då när dom körde preparé inför PDA?
Gammal 2017-01-14, 14:38   #98

Standard

Därefter har han kört 4 stycken över 80% och vunnit med alla.
Gammal 2017-01-14, 14:39   #99

Standard

Citat:
Då när dom körde preparé inför PDA?

Yes, det var nog då.
Gammal 2017-01-14, 14:46   #100

Standard

Var det avslag på ENJOY MY DOLL ???
Gammal 2017-01-14, 15:13   #101

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 327
Standard

Nytt svar

Tror inte det är sant när man hör tränare/kuskar vid intervjuer-säger-
tack snälla-, trodde det tillhör programmen i TV som leds av damer.
Man slutar inte att förvånas över travets nerförsbacke.
Det är lika oproffisgt som Atg lives experter, tackar hit och dit för ett "bra jobb",
löjligt, gör man inte ett bra jobb skall man inte fortsätta!!!!
Det är många gånger ett löjets skimmer hur språk och användande av
vett och etikett används!
Tänk till alla "experter".
TACK SNÄLLA!
Vad då snälla, lär Dig Svenska språket!

Senast redigerad av Knutman den 2017-01-14 klockan 15:15.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 15:21   #102

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Tror inte det är sant när man hör tränare/kuskar vid intervjuer-säger-
tack snälla-, trodde det tillhör programmen i TV som leds av damer.
Man slutar inte att förvånas över travets nerförsbacke.
Det är lika oproffisgt som Atg lives experter, tackar hit och dit för ett "bra jobb",
löjligt, gör man inte ett bra jobb skall man inte fortsätta!!!!
Det är många gånger ett löjets skimmer hur språk och användande av
vett och etikett används!
Tänk till alla "experter".
TACK SNÄLLA!
Vad då snälla, lär Dig Svenska språket!
Gör som jag,tänk inte på det.Måste finnas annat att reta sig på
mackpeter (+3), lenninen (+3)
Gammal 2017-01-14, 15:28   #103

Standard

Tack snälla

Du har helt rätt!
Gammal 2017-01-14, 15:30   #104

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3047
Standard

Trav-tv fruktansvärt usel journalistik. Noll objektivitet och enorm rädsla för att vilja utveckla programmen rent sportslig, prata om t ex stallkörningar, diffusa tränarkommentarer och dessutom självrannsakan för hur man skriker ut saker som sedan går helt åt skogen.
lokatten (+3), hammmmmar (+1)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 15:34   #105

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Går inte Ludde finns inte på kartan
Gammal 2017-01-14, 15:39   #106

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Går inte Ludde finns inte på kartan
Sorgligt att se sådana här luddekörningar. Hästens öron sprutade mjölksyra redan 800 m kvar.
Spiken64 (+5)
Gammal 2017-01-14, 15:41   #107

Standard

Kör du ner hästen bakom Eklundh Ludde så är du 2a i mål.Det är hemskt att se på hur hästen får springa sig trött.

Senast redigerad av Spiken64 den 2017-01-14 klockan 15:44.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 16:00   #108

Standard

Staketkusken

Du har rätt, "experterna" saknar utbildning, det är bevisat.
Enligt uppgift från "säker källa" följer dom spelvärdes analyser, själv saknas
ofta egna ideér, undantag Fernlund som ofta framhåller Westholms hästar
svagt av en "expert" som går ärenden åt en arbetsgivare.
Svaret är enkelt: Ingen, nästan, många spelförstörda, har någon utbildning i journalistik.
Vid ett tillfälle pratade jag med en genom tidernas bäste körsven om uttagningen till Årets kusk, vilka som utser, experter- han sade att om någon
vid något tillfälle vunnit en stor V75:a därefter är han/ EXPERT.
Eskils tjat om Halmstad och hans enögda värmningar, ryck upp dig!
Sant som det är sagt!
Staketkusken (+1)

Senast redigerad av Knutman den 2017-01-14 klockan 16:02.
Gammal 2017-01-14, 16:02   #109

evetons avatar

Standard

Spikar Aron och Mr Hot Shot - minst en av dessa bränner idag alltså
Gammal 2017-01-14, 16:15   #110

Sharp$: 1397
Standard

V75:3 Guld..
8 Anna Mix 30%
5 hästar streckade över 10% i detta lopp..
Plötsligt enormt spelvärde på Anna som spik..
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 16:24   #111

Manprinsens avatar

Standard

Tack Johan
Gammal 2017-01-14, 16:26   #112

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Trav-tv fruktansvärt usel journalistik. Noll objektivitet och enorm rädsla för att vilja utveckla programmen rent sportslig, prata om t ex stallkörningar, diffusa tränarkommentarer och dessutom självrannsakan för hur man skriker ut saker som sedan går helt åt skogen.
Är det inte så,att ATG betalar detta,och då blir man inte gammal om man sitter och hackar?
Gammal 2017-01-14, 16:28   #113
Banned

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1216
Standard

Travnet

Visserligen är svåraste motbudet 6 M.T.King of Cash säkert mer gynnad av den långa distansen (stark insats i spåren senast) men han är osäker och långsam från start och måste efter en troligen trevande inledning fram i spåren och göra grovjobbet utvändigt om Aileron. Att han ska knäcka denne och sedan vinna själv är lite långsökt som jag ser det och jag kan bara tacka ägaren Lähdekorpi som gått ut och sagt att hans häst knappast kan förlora. Hoppas att tillräckligt många lyssnar mer på Kari än på mig…

tacka kari ,

Senast redigerad av hestfaust den 2017-01-14 klockan 16:29. Anledning: copy
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 16:33   #114

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 2003
Standard

Citat:
Är det inte så,att ATG betalar detta,och då blir man inte gammal om man sitter och hackar?
Varför skulle trav tv ha något med journalistik att göra över huvud taget?
Snacket ska vara speldrivande. ATG står för fiolerna.
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 16:46   #115

Standard

Gött nu alla spikar klara hoppas lite på skrällar nu som man har med på kupongen
Gammal 2017-01-14, 16:46   #116

Sharp$: 3848
Standard

grattis mackpeter
mackpeter (+5), znipstern (+1)
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 16:48   #117

Standard

Citat:
Intressant att vi har en seriös debatt om V75-2. Lärlingslopp och spårtrappa borgar för svårigheter. Kollektivet streckar 20 %-arna 2,13 och 15. Några dokumenterat travkunniga spelare här lyfter upp 3 och 5. Osv.

Min spik blir 2 Bellino B. Putte menar, att han alltid ser bra ut i ryggar men visar inget, när han får chansen. Lugauer har legat lågt om hästens kapacitet ända tills senaste starten på V75 i Halmstad. Då klättrade han i ryggar och fick aldrig visa Putte och oss andra hur han varit med fritt. Vi hade fått 20 ggr vid vinst. Gången innan blev han fyra bakom Treasure Kronos, Twister Bi och dagens största favorit Aron The Baron. Han slog Timbal och Poet Broline. Kusken Henriette Larsen har kört 3 Secret Mission sex gånger, bl a två gånger i V75. Hon är duktig och vet vad hon har att köra med. Idag blir det ledning och inga ryggar.

Mina spikar idag blir Bellino B. och Aron The Baron. Återkommer snart med hela systemet.
Härlig spik. Suveränt Henrietta
Drphilsner (+20)
Gammal 2017-01-14, 17:08   #118

Manprinsens avatar

Standard

Helvete vad dålig Claes Boko var, pissusel.
Gammal 2017-01-14, 17:08   #119

Sharp$: 3431
Standard

Bra trioodds nu
Gammal 2017-01-14, 17:11   #120

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
När röken har lagt sig står Anna Mix där som vinnare
Hoppas du inte klev in med hela spelkassan.
MatsE (+2)
Gammal 2017-01-14, 17:12   #121

Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Helvete vad dålig Claes Boko var, pissusel.
well ,Silverhäst..överspelad som få..Anna Mix.....trots utrustningen borde varit bättre....
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 17:13   #122

Standard

Attans den var svår funnen. Hade dock drama taket inte med den fick ju inte vinna :/
Gammal 2017-01-14, 17:14   #123

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Varför skulle trav tv ha något med journalistik att göra över huvud taget?
Snacket ska vara speldrivande. ATG står för fiolerna.
Lyssna bara på Nybrink nu när han ber om ursäkt för att Kim missförstod hans fråga angående Anna Mix. Journalistik - pyttsan.
enstahill (+2), Staketkusken (+10)
Gammal 2017-01-14, 17:15   #124

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
well ,Silverhäst..överspelad som få..Anna Mix.....trots utrustningen borde varit bättre....
Nja, Anna var precis så bra som man körde med henne. Det är ingen häst som levererar när den körs på speed.
Gammal 2017-01-14, 17:21   #125

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 1342
Standard

PREPARE`är nu tillåtet i Sverige!
lokatten (+25)
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 17:21   #126

Sharp$: 1298
Standard

Anna Mix var usel, men väntat med det upplägget och ej optimal utrustning.

Men, den kan alltså inte hänga på Obi Wan, klart sämre än normalt. Den tappar ju alltid i Frankrike men tar ner dom flesta till slut.
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 17:23   #127

Sharp$: 1298
Standard

Men hur kunde nån spela vinnare på den? Alla visste ju att det var preparé...
Yoast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 17:23   #128

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av enstahill Visa inlägg
Du kan iaf inte säga att du inte var förvarnad. All heder åt Sofia Aronsson som tänkte på spelarna och var 100% ärlig från början.
asgaya3141 (+3), drakdead (+5), SO (+3), abstruse (+1)
Gammal 2017-01-14, 17:25   #129

Standard

Citat:
Och Kim Eriksson tror att det är "olagligt" att köra invändigt.
Gammal 2017-01-14, 17:25   #130

Standard

Enstahill

Vakna, prepare körs varje dag i Sverige,se Wallman-Örjan!
Gammal 2017-01-14, 17:27   #131

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4665
Standard

Det enda vettiga Sofie Aronsson skulle ha gjort var att stryka hästen så fort som möjligt tidigt i veckan efter sitt uttalande. Det kommer bara att bli fel oavsett vad som sker.

Rätt passande att sådana (Sofia) sen får stå i studion och fördärva varumärket V75. (vilket det gör när sådana här saker kommer på tal), vilket inte verkar betyda ett skit i sammanhanget.

Vågar dom ens fråga om hästen var trött i mål?
enstahill (+2), znipstern (+1), mocka (+5)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 17:27   #132

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Härlig spik. Suveränt Henrietta
Bra val. Jag fick in tvilling.

Fast lite bitter att Felicia inte hann dit, då jag hade med mitt ständiga garderingstreck i guld: Obi Wan. Äntligen kom spurten i tid så att den fick lov att bita!

Trav när det är som roligast, när favoriterna till slut levererar. Hoppas på V5!

Kom igen nu Valentino Strix!

Red: Ångesten var befogad. Nya tag nästa vecka.
Hoppas du tog med Frankie, Blavitt81.

Senast redigerad av Fidus den 2017-01-14 klockan 17:33.
Gammal 2017-01-14, 17:33   #133

Manprinsens avatar

Standard

Unter kan skicka en tårta till Uhrberg.
Gammal 2017-01-14, 17:33   #134

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Det enda vettiga Sofie Aronsson skulle ha gjort var att stryka hästen så fort som möjligt tidigt i veckan efter sitt uttalande. Det kommer bara att bli fel oavsett vad som sker.

Rätt passande att sådana (Sofia) sen får stå i studion och fördärva varumärket V75. (vilket det gör när sådana här saker kommer på tal), vilket inte verkar betyda ett skit i sammanhanget.

Vågar dom ens fråga om hästen var trött i mål?
Skulle de stryka alla hästar vars tränare i intervjuerna säger att det blir ett försiktigt eller passivt upplägg skulle det fan bli tunt i startlistorna till V75
Manprinsen (+5), drakdead (+5), SO (+5), lenninen (+5)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 17:35   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Lyssna bara på Nybrink nu när han ber om ursäkt för att Kim missförstod hans fråga angående Anna Mix. Journalistik - pyttsan.
Men för---n gå på penklubbens möten diskutera journalistik
mackpeter (+2)
Gammal 2017-01-14, 17:40   #136

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Skulle de stryka alla hästar vars tränare i intervjuerna säger att det blir ett försiktigt eller passivt upplägg skulle det fan bli tunt i startlistorna till V75
Det var mest för hennes egen skull.
Gammal 2017-01-14, 17:41   #137

Standard

Citat:
Men för---n gå på penklubbens möten diskutera journalistik

Det är en känd travjournalists sätt att backa direkt när kusken är tjurig jag pekar på. Han vågar inte ens misstänkas för att kritisera.
Det är en stor jävla ryggkliar-klubb som spelarna sponsrar.
1William (+5), Staketkusken (+50)
Gammal 2017-01-14, 17:50   #138

Standard

Hoppas på en skräll här. Kanske man kan få vettig utdelning. Obi Wan var rankad hos mig som femte. Med tre streck rök jag där.
Gammal 2017-01-14, 17:54   #139

Standard

Bara 6 hästar kom i mål
Gammal 2017-01-14, 17:59   #140

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Jo visst är det så att ATG står bakom sändningarna och i en monopolkanal vill man förstås få ut "sin sanning". Men det gör ont i själen att gemene man tar dessa lusar till "journalister" och "experter" som någon form av riktmärken. Travjournalistiken har flera kunniga tyckare, men dessa syns förstås inte i tv.
Gammal 2017-01-14, 18:00   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Bara 6 hästar kom i mål
Jobbigt att få 7rätt på top7 då
Gammal 2017-01-14, 18:05   #142

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Jo visst är det så att ATG står bakom sändningarna och i en monopolkanal vill man förstås få ut "sin sanning". Men det gör ont i själen att gemene man tar dessa lusar till "journalister" och "experter" som någon form av riktmärken. Travjournalistiken har flera kunniga tyckare, men dessa syns förstås inte i tv.
Det är svårt att vara bra när man både ska vara "expert" och jobba för TV4.
Gammal 2017-01-14, 18:06   #143

Staketkuskens avatar

Standard

De här på Sharps travforum som skriver att vi som kritiserar den blinda journalistiken i trav-tv, kan göra det någon annanstans, har inte förstått helheten.

Nej, de som är i trav-tv är inte "riktiga" objektiva journalister. Det är fel nummer ett, men beror förstås på att ATG som spel- och vinstdrivande bolag vill ha ut "sin sanning". Däremot bör det finns ett samhällsansvar när X antal miljoner står på spel t ex varje helg. Är det okej att köra snälla, okritiska frågor när gemene man lirat X antal kronor?

Jämför t ex med en fotbollsmatch. Om Sverige förlorar "utreds" saken i pressen obegränsat mycket. Om ett proffsstall i trav stallkör så står trav-teves "journalister" och bölar om hur vackert det är med trav för att alla kan vinna.

Sofia Aronsson ska ha enorm respekt för att hon sa exakt vilken plan hon hade med Anna Mix i dag. Exakt alla lusar till travtränare och kuskar kör ett enormt rävspel som vi dödliga aldrig får reda på i efterhand – trots att vi gött sporten med våra kronor vecka efter vecka.
drakdead (+5), lenninen (+3)
Gammal 2017-01-14, 18:08   #144

Manprinsens avatar

Standard

Månne om Uhrberg är nöjd med Ingves styrning?
Gammal 2017-01-14, 18:11   #145

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Månne om Uhrberg är nöjd med Ingves styrning?
Det är en tramsregel.
Om ekipaget inte sköter sig ska det diskas. Det vore det enda vettiga.
Nästa gång galopperar den störda hästen och blir diskad för oren gångart över upploppet.
Trots det ska inte det orsakande ekipaget gå lottlös!

Värna om dem som inte kan ta sig till mål regelrätt, vilket trams.

Senast redigerad av Fidus den 2017-01-14 klockan 18:12.
Gammal 2017-01-14, 18:16   #146

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Lopp 7/V75-3: Kim Eriksson hördes ang. Anna Mix prestation då hon bitvis verkade ovillig och hade svårt att följa övriga. Eriksson förklarade att hästen har svårt att följa med i snabba tempohöjningar men att hon fullföljde loppet på ett godkänt sätt men utan segerchans då hon hade alldeles för långt fram. Förklaringen gdk.
asgaya3141 (+3), mackpeter (+2)
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 18:23   #147

Standard

Skandal jägersro visst är Ingves 2a i mål utan att störa ekipage.
Gammal 2017-01-14, 18:25   #148
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Då måste de diska Örjan också.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 18:25   #149

Standard

Hur tog sig Örjan sig ut vid starten diska han.
Gammal 2017-01-14, 18:26   #150

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 734
Standard

dalborgs häst bröt ut säger en jag känner som kan det där med hästar.
Putterik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 18:26   #151

Sharp$: 405
Standard

Om preparé

Svenska travsporten MÅSTE samordna sina regler med Frankrike. Det stod ju förr om det, att man hade någon form av samarbete med andra länders travsport för att jämka ihop reglerna. Så här kan det ju inte få vara. Sofia sa från början att hon skulle köra preparé. Så det så. Hon visste inte bättre då, och inte franska tränaren heller verkar det, än att visst fick man köra så även i Sverige. Och som ni säger, det körs ju preparé i alla fall på alla svenska travbanor dagligdags höll jag på att säga.

I alla fall tur för Sofia att hon är Sofia och inte t ex - ja, Peter Ingves kanske. När hon tittar på ett manfolk med sina stora mörkblå kattungeögon, viftar med lösögonfransarna och ler lite blygt, ja då känner nog de flesta manspersoner att Sofia har helt rätt och OM hon har gjort fel, ja då är det oförstånd och ska ej straffas eller ens kritiseras.

Senast redigerad av lokatten den 2017-01-14 klockan 18:28.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 18:26   #152

Sharp$: 3431
Standard

Är det bara min live som laggar?
Gammal 2017-01-14, 18:26   #153
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Olika regler för olika kuskar.
Spiken64 (+5), Staketkusken (+5)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 18:30   #154

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Skandal jägersro visst är Ingves 2a i mål utan att störa ekipage.
Men nu stör han Dahlborg och ska därför flyttas ned bakom honom i resultatlistan.
drakdead (+1)
Gammal 2017-01-14, 18:31   #155

Standard

Har Örjan vip-kort?
Gammal 2017-01-14, 18:34   #156

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

V75-5
Bestraffningar: Bergh Robert, 300 kr, för felaktig tävlingsdräkt.
Ingves Peter, 2000 kr, avstängning 170128-170130, för snäv körning/ridning.
Nordström Per, 2000 kr, avstängning 170128-170203, för snäv körning/ridning som grovt stört medtävlare.

Per Nordström (Francesco Boko) snäv körning som grovt stört Joakim Lövgren (Staro Jersey Side) ingången till sista sväng.
Peter Ingves (Quattro Töll) snäv körning Thomas Dalborg (Stuck on Joe) kort före mål.
Nr 1 Quattro Töll inkom som tvåa i mål men flyttas ner bakom nr 6 efter störning mot denne på upploppet.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 18:34   #157

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Svenska travsporten MÅSTE samordna sina regler med Frankrike. Det stod ju förr om det, att man hade någon form av samarbete med andra länders travsport för att jämka ihop reglerna. Så här kan det ju inte få vara. Sofia sa från början att hon skulle köra preparé. Så det så. Hon visste inte bättre då, och inte franska tränaren heller verkar det, än att visst fick man köra så även i Sverige. Och som ni säger, det körs ju preparé i alla fall på alla svenska travbanor dagligdags höll jag på att säga.

I alla fall tur för Sofia att hon är Sofia och inte t ex - ja, Peter Ingves kanske. När hon tittar på ett manfolk med sina stora mörkblå kattungeögon, viftar med lösögonfransarna och ler lite blygt, ja då känner nog de flesta manspersoner att Sofia har helt rätt och OM hon har gjort fel, ja då är det oförstånd och ska ej straffas eller ens kritiseras.

Finns det inget sätt att lägga -sharps?
mackpeter (+5), SO (+5), lenninen (+5)
Gammal 2017-01-14, 18:34   #158

Sharp$: 5996
Standard

Ingves får väl vara glad att Dahlborg inte fick galopp

då hade Dahlborg blivit diskad och Ingves skall ner bakom Dahlborg dvs också diskas

tycker det känns rätt, man skall inte chansa med små marginaler, det värsta är hästar som stupar med skador på både hästar oh kuskar, Farligt spel kallas det i andra sporter, straffas ganska hårt
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 18:34   #159

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Men nu stör han Dahlborg och ska därför flyttas ned bakom honom i resultatlistan.
Vet du vad som hänt om Flemmings häst blivit störd till galopp, som en följdreaktion av att Dahlborg tvingades ut?
Gammal 2017-01-14, 18:36   #160

Standard

Har tre sexor och en bunt femmor om 2,3,6,7,12,13 eller 15 vinner. Man kan ju hoppas 2,7 eller 12 vinner.
Gammal 2017-01-14, 18:37   #161

Standard

Om jag förstått regeln rätt så ska hästen bli nedflyttad för en förseelse den skulle blivit diskad för 2016. Om detta stämmer så är det en regelvidrig nedflyttning.

Den hade aldrig blivit diskad för detta 2016 eftersom den inte hann fram. Den hade blivit två oavsett och inte ändrat resultatordningen.
Gammal 2017-01-14, 18:40   #162

Fiduss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Om jag förstått regeln rätt så ska hästen bli nedflyttad för en förseelse den skulle blivit diskad för 2016. Om detta stämmer så är det en regelvidrig nedflyttning.

Den hade aldrig blivit diskad för detta 2016 eftersom den inte hann fram. Den hade blivit två oavsett och inte ändrat resultatordningen.
Nä, Flemming hade varit tvåa. Det visade målfotot.
Gammal 2017-01-14, 18:43   #163

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 554
Standard

Undrar om inte Ingves hade blivit diskad om det inte rört sig om skandalspelet Top7. Nu finns endast sju godkända ekipage och utan Ingves hade endast sex giltiga ekipage ingått i spelet. Högt pris på många sätt för detta genuina skitspel när de till och med måste ändra regelverket för att rädda skiten. Lägg ner snälla Top7 tack!
tomtom2 (+3)
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-14, 18:58   #164

Standard

Citat:
Vet du vad som hänt om Flemmings häst blivit störd till galopp, som en följdreaktion av att Dahlborg tvingades ut?
VET inte, men gissar att Ingves då blivit nedflyttad bakom Flemmings. Dvs diskad. Är ju Ingves som startar det hela.
Fidus (+1)
Gammal 2017-01-14, 19:11   #165

Staketkuskens avatar

Standard

Vet inte om jag tycker det är schysst att en häst flyttas ner. Ja, schysst mot de bakom som "skött" sig loppet igenom.
Gammal 2017-01-14, 19:18   #166

Standard

Nästa helg silver 2640 meter favorit fossens bonus? Idag spik på dreams take time så som vanligt nära...
Gammal 2017-01-14, 19:36   #167

Standard

Citat:
Nä, Flemming hade varit tvåa. Det visade målfotot.
Kollade loppet igen och det kan nog faktiskt stämma.
Gammal 2017-01-14, 19:45   #168

Standard

http://www.equidia.fr/live/anna-mix-...rsro-en-suede/
Gammal 2017-01-14, 23:10   #169

Standard

Citat:
Märkligt! Ja uppenbarligen och då är ju ändå Maharajah och "grisfösar'n" ute ur leken!

Varför ställde man ens upp?

Det måste vara den mest passiva styrningen sedan Åke Svanstedt var här och gjorde bort sig!
Gammal 2017-01-14, 23:23   #170

Standard

Citat:
Du kan iaf inte säga att du inte var förvarnad. All heder åt Sofia Aronsson som tänkte på spelarna och var 100% ärlig från början.
Visst fint att hon efter några snurriga kommentarer fick ur sig något slags info som spelarna kan ha nytta av. Men varför startar man en häst med intentionen att enbart köra preparé i Sverige och på V75 dessutom? Vi måste få ett slut på det här lallandet.
Gammal 2017-01-14, 23:32   #171

Standard

me
Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Du är betydligt smartare än så, hoppas vi alla.

Startar man med en kanon, som är startklar för PDA, på V75 och varnar för passivt upplägg så är det bäddat för tjafs och du är inte dummare än att du fattar det. I Frankrike och andra obskyra travländer så köper man det här med preparé. Men i Sverige kör man alltid för att vinna för spelarnas skull.
Gammal 2017-01-15, 00:36   #172

Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
me

Du är betydligt smartare än så, hoppas vi alla.

Startar man med en kanon, som är startklar för PDA, på V75 och varnar för passivt upplägg så är det bäddat för tjafs och du är inte dummare än att du fattar det. I Frankrike och andra obskyra travländer så köper man det här med preparé. Men i Sverige kör man alltid för att vinna för spelarnas skull.

Varför är preparé fel om man är tydlig med det? Visst jag kan köpa att det inte ska ingå i streckspel men att kräva att alla hästar alltid ska gå på maxbalans och köras upp i dödens är ju djurplågeri och betydligt värre.
Klagas mer på någon som går ut med infon än på andra kuskars uppenbara preparé som hemlighålls innan. Mer öppenhet skulle bara gynna travsporten.

Edit: Inser nu när jag har sovit att du kanske var ironisk om så är fallet så kan du ignorera det jag skrev

Senast redigerad av sigh den 2017-01-15 klockan 13:20.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 09:26   #173

Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Varför är preparé fel om man är tydlig med det? Visst jag kan köpa att det inte ska ingå i streckspel men att kräva att alla hästar alltid ska gå på maxbalans och köras upp i dödens är ju djurplågeri och betydligt värre.
Klagas mer på någon som går ut med infon än på andra kuskars uppenbara preparé som hemlighålls innan. Mer öppenhet skulle bara gynna travsporten.
Jag har inte följt denna tråd till punkt och pricka. Men av det som skrivits på t ex Twitter så handlar kritiken mer om reglerna och hanteringen av loppet än något sågande av varken Sofia eller Kim. Att det skulle bli exakt så här konstaterades ungefär mitt i förra veckan. Helt enligt praxis och helt enligt nuvarande regler som inte kräver mer än en välformulerad förberedd bortförklaring.
Gammal 2017-01-15, 12:28   #174

Standard

Igår hur räkna man ut (om) dreams take tame vunnit 3% vad hade utdelningen på 7 6 och 5 rätt varit då?

Senast redigerad av Stimmet den 2017-01-15 klockan 12:32.
Gammal 2017-01-15, 13:18   #175

Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag har inte följt denna tråd till punkt och pricka. Men av det som skrivits på t ex Twitter så handlar kritiken mer om reglerna och hanteringen av loppet än något sågande av varken Sofia eller Kim. Att det skulle bli exakt så här konstaterades ungefär mitt i förra veckan. Helt enligt praxis och helt enligt nuvarande regler som inte kräver mer än en välformulerad förberedd bortförklaring.

Svarade Mocka som (jag tolkade) verkade tycka att Sofia också gjorde fel.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 14:06   #176

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Lopp 7/V75-3: Kim Eriksson hördes ang. Anna Mix prestation då hon bitvis verkade ovillig och hade svårt att följa övriga. Eriksson förklarade att hästen har svårt att följa med i snabba tempohöjningar men att hon fullföljde loppet på ett godkänt sätt men utan segerchans då hon hade alldeles för långt fram. Förklaringen gdk.
Nu hade de ett bra läge att statuera ett exempel på vad man inte får göra i Svensk travsport. Alltså gå ut i förhandsintervjuerna och säga att detta lopp gäller "ingenting" och sedan också köra därefter. Jag tror inte jättemånga hade sagt att det var "rent fel" möjligen på sin höjd lite hårt.

Det hade varit en perfekt tillfälle att hitta en riktlinje så man hade sluppit se styrningar typ kuskar som Kihlström och Haugstad sitta sist i loppet och vrida ut på upploppet och sen spurta där kusken sen tänker, "Om den blir tvåa eller trea spelar ingen bara den går med full fart över mållinjen. Där kommer fler lopp."

Det är småspelarna som äts upp ännu mer av sådant här skit och utan dom skulle inte V75 funka.

Men som vanligt kom de fram till den absolut enklaste lösningen att förklaringen var godkänd. De jävla lallarna.....
Svara

td