Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-03-03, 16:02   #106
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Funktionsmässigt saknar jag bara faktor på ATG's reducering. Osmidigt om fler än en faktorhäst
Sätter du faktor för att få upp antalet ggr du spelar de mest favorittyngda raderna ( bland de rader du har kvar såklart då! )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 16:21   #107
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2490
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Sätter du faktor för att få upp antalet ggr du spelar de mest favorittyngda raderna ( bland de rader du har kvar såklart då! )
I regel inte, kan hända på V4, ev V6.

Extra intressant drag på V75 som inte chansspikas sätter jag ibland faktor på. Ibland motiveras förstås chansspik, beroende på hur tydliga linjer jag anar i omgången som helhet.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 16:37   #108
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
I regel inte, kan hända på V4, ev V6.

Extra intressant drag på V75 som inte chansspikas sätter jag ibland faktor på. Ibland motiveras förstås chansspik, beroende på hur tydliga linjer jag anar i omgången som helhet.
För V4/V6 rekommenderar jag då Urvalsbudget/Automult i BT+.

Där får du flerbong på radnivå istället för på hästnivå. "Minsta-vinsten" höjs.

För V75 har jag mer fullt upp med att få ihop så många rätt som möjligt snarare än att sätta flera likadana rader.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 16:46   #109
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2490
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För V4/V6 rekommenderar jag då Urvalsbudget/Automult i BT+.

Där får du flerbong på radnivå istället för på hästnivå. "Minsta-vinsten" höjs.

För V75 har jag mer fullt upp med att få ihop så många rätt som möjligt snarare än att sätta flera likadana rader.
Instämmer angående V75, men ibland ska bågen spännas. Blir det inte träff så vet jag iaf vad som hände respektive inte.

Skulle testa BT+ pronto om jag hade windows. Tar en kik på deras video så länge
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 17:08   #110
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Instämmer angående V75, men ibland ska bågen spännas. Blir det inte träff så vet jag iaf vad som hände respektive inte.

Skulle testa BT+ pronto om jag hade windows. Tar en kik på deras video så länge
Det är ju det här med icke-windows också.

Då väljer man bort en hel del av det bästa samtidigt.

Win10&Win11 har varit extremt bekymmersfria operativsystem för mig. Har full förståelse för bortvalet förr om åren. Inte lika mycket längre.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 17:18   #111
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2490
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är ju det här med icke-windows också.

Då väljer man bort en hel del av det bästa samtidigt.

Win10&Win11 har varit extremt bekymmersfria operativsystem för mig. Har full förståelse för bortvalet förr om åren. Inte lika mycket längre.
Det var länge sen man meckade med Win och en stärkande virre bredvid, verkar funka de gånger jag använder det nuförtiden
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 20:20   #112
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2085
Standard

Vi kanske kan lägga upp våra reducerade system imorgon och sen analysera lite (vad som troligen gick fel)
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 20:57   #113
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2490
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Vi kanske kan lägga upp våra reducerade system imorgon och sen analysera lite (vad som troligen gick fel)
Örebro och Gävle har jag pausat på spellistan
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-05, 22:43   #114
 
BowTiedBettors avatar
 
Reg.datum: aug 2022
Inlägg: 8
Sharp$: 66
Standard

En graf som kanske kan intressera någon härinne.

https://imgur.com/cwIRrlr
__________________
Bookies are zeros.
BowTiedBettor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-06, 15:49   #115
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3331
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Samma rader försvinner, absolut.

Men inte samma avsedda rader för de som läser av den nominella utdelningsgränsen. Vilket är vad nog 999 av 1000 tänker. Jag får förklara effekten och skillnaden om och om igen för de som utdelningsreducerat och är fundersamma, arga eller besvikna.

Du får det att låta som att det är samma sak och det håller jag absolut inte med om.

Om övriga reduceringstjänster hade valt att kalla villkoret "Ta bort X rader med lägst förväntad utdelning" utan att räkna ut och visa en garanaterat felaktig siffra för gränsen så hade det varit en helt annan femma. Men det är det inte.

Det är helt rätt att alla reduceringstjänster inte kallar det "Ta bort X rader med lägst förväntad utdelning" men en del spelare använder utdelningskravet just på det sättet för att trimma in sitt system med syftet på att ta bort rader. Och om syftet bara är det så går det bra att använda vilken tjänst som helst i alla lägen. För övrigt håller jag med om att BT+ verkar vara ett fantastiskt hjälpmedel, man blir nästan matt av att läsa om allt som går att göra.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-06, 15:50   #116
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3331
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Precis så!

Försök förklara för någon att man tagit bort raderna upp till fem lax och så stannar sjuan på åtta och man har den ändå inte...
Men lirar man själv så räcker det ju med att man förstår vad man gjort. Det som saknas är ju kanske främst tydligheten från verktygen om vad deras funktioner gör/innebär.

Själv tycker jag BT+ är överlägset. Och jag får varken betalt för att säga det eller rabatt på mitt inköp där.
Jag bara tycker det och rekommenderar er alla att testa.

BT+ är ljusår bättre än övriga på marknaden OM man vill göra lite mer avancerade saker.
Vill man inte det så räcker speltjanst.se eller ATGs eget verktyg för de flesta.

För min del är det särskilt vid pluggandet som BT+ är ett fantastiskt hjälpmedel!
Snabba enkla länkar till såväl svenska som finska lopparkivet är bara en av många funktioner som underlättar mitt pluggande.

Galet bra!



Jag förstår vad du menar, men om du måste förklara för någon att man tagit bort raderna upp till fem lax och så stannar sjuan på åtta och man har den ändå inte, ja så kan det bli, det är ju bara en ungefärlig siffra men faktum är att det är störst risk att råka ut för just detta scenario
med BT+ vid jackpott, eftersom BT+ räknar rätt och övriga program räknar fel och får på så sätt ytterligare en buffert mot just detta. Men å andra sidan så räknar dom även fel på uppsidan och att behöva förklara det för någon att vi gick miste om 500.000 fast gränsen var satt till 800.000 det är nog mycket värre.

Senast redigerad av GGS den 2023-03-06 klockan 16:28.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-06, 19:51   #117
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Jag förstår vad du menar, men om du måste förklara för någon att man tagit bort raderna upp till fem lax och så stannar sjuan på åtta och man har den ändå inte, ja så kan det bli, det är ju bara en ungefärlig siffra men faktum är att det är störst risk att råka ut för just detta scenario
med BT+ vid jackpott, eftersom BT+ räknar rätt och övriga program räknar fel och får på så sätt ytterligare en buffert mot just detta. Men å andra sidan så räknar dom även fel på uppsidan och att behöva förklara det för någon att vi gick miste om 500.000 fast gränsen var satt till 800.000 det är nog mycket värre.
Va? Nej. BT+ räknar inte mer fel på uppsidan än på nersidan. Vad har du fått det ifrån?

Sedan är det ju ett kraftigt tips att INTE begränsa uppåt med utdelningsvillkor. Begränsning uppåt löser man bäst med andra mer konkreta sätt att filtrera.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2023-03-06 klockan 19:52.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-06, 19:56   #118
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det är helt rätt att alla reduceringstjänster inte kallar det "Ta bort X rader med lägst förväntad utdelning" men en del spelare använder utdelningskravet just på det sättet för att trimma in sitt system med syftet på att ta bort rader. Och om syftet bara är det så går det bra att använda vilken tjänst som helst i alla lägen. För övrigt håller jag med om att BT+ verkar vara ett fantastiskt hjälpmedel, man blir nästan matt av att läsa om allt som går att göra.
Väldigt få har det tänket skulle jag säga.

Effekten blir ju ALLTID att man trimmar sitt system när man använder utdelningsvillkor. Men att det är antalet rader man siktar på när man filtrerar måste vara extremt ovanligt.

100 av 100 av de som jag pratar med tänker i form av att sortera bort skräprader. INTE att trimma sitt system med x rader på låtutdelningssidan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 11:33   #119
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3331
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Va? Nej. BT+ räknar inte mer fel på uppsidan än på nersidan. Vad har du fått det ifrån?

Sedan är det ju ett kraftigt tips att INTE begränsa uppåt med utdelningsvillkor. Begränsning uppåt löser man bäst med andra mer konkreta sätt att filtrera.

Ska försöka vara lite tydligare med vad jag menar.

Om du måste förklara för någon att man tagit bort raderna upp till fem lax och så stannar sjuan på åtta och man har den ändå inte. Ja så kan det bli det är ju bara en ungefärlig siffra, men faktum är att det är störst risk att råka ut för just detta scenario med BT+ vid jackpott, eftersom BT+ räknar RÄTT och övriga program räknar FEL och då får övriga program på så sätt ytterligare en buffert mot just detta scenario. Men å andra sidan så räknar dom övriga programmen även fel på uppsidan (vilket INTE BT+ gör) och att behöva förklara det för någon att vi gick miste om 500.000 fast gränsen var satt till 800.000 det är nog mycket värre.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 19:48   #120
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ska försöka vara lite tydligare med vad jag menar.

Om du måste förklara för någon att man tagit bort raderna upp till fem lax och så stannar sjuan på åtta och man har den ändå inte. Ja så kan det bli det är ju bara en ungefärlig siffra, men faktum är att det är störst risk att råka ut för just detta scenario med BT+ vid jackpott, eftersom BT+ räknar RÄTT och övriga program räknar FEL och då får övriga program på så sätt ytterligare en buffert mot just detta scenario. Men å andra sidan så räknar dom övriga programmen även fel på uppsidan (vilket INTE BT+ gör) och att behöva förklara det för någon att vi gick miste om 500.000 fast gränsen var satt till 800.000 det är nog mycket värre.
Jag förstår exakt vad du menar....men....

Ingen borde sätta utd-villkor på max 800k till att börja med.

Enda gången ett max-utd-villkor är på sin plats är om man delar upp systemet så att olika utdelningsintervall har olika "övriga villkor". Men det översta delintervallet bör alltid vara "öppet uppåt". Begränsningar uppåt bör hanteras med mer konkreta villkor.

Det jag menar är att det scenario som du spelar upp helt enkelt aldrig bör inträffa för en hyggligt kunnig spelläggare.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td