Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-02-26, 21:17   #91
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Det krav nedåt man generellt vill sätta är ju att få bort rader som ger jackpot på 5 rätt.

Dock är det svårt att åstadkomma med god precision så man får höfta på ett ungefär.
Alla utdelningsvillkor är höftningar i någon mån.

Men visst är det exakt så. Kopplingen mellan utd 7r och 5r är inte så linjär att det går att säga med någon större precision. Man får nöja sig med att oftast lyckas.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-26, 21:45   #92
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Det krav nedåt man generellt vill sätta är ju att få bort rader som ger jackpot på 5 rätt.

Dock är det svårt att åstadkomma med god precision så man får höfta på ett ungefär.
Ja det kan man göra, men oftast har man överseende med att inte få utdelning på 5-rätt dom gångerna när man väl får 7-rätt. Det kan ge rätt hyfsat på 7-rätt även när man blir utan på 5-rätt.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-26, 22:06   #93
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag har satt 20-30k som gräns och bara gått vidare när jag har haft 15-20k i total insats på stora andelsspel.

Den exakta smärtgränsen är nog lite olika från person till person.
Säg att man har 400 kr av ett spel med 20k i total insats. Att spelläggaren reducerar bort en återbäring på 600 kr kan man nog oftast smälta rätt lätt. Allra helst om det man får tillbaka i andra änden är riktiga högutdelningsrader.

Intressant ämne.

Ja mycket Intressant ämne.
Att spela riktiga högutdelningsrader istället för rader med låg utdelning är helt rätt, men inte är det helt självklart vilka rader som måste stryka på foten och lämna plats. Speciellt inte i gränslandet runt utdelningskravet.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-01, 20:55   #94
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 66
Sharp$: 217
Standard

Lurigt med Joker systemreducering på minsta utdelningen (tex 29 000kr) när man spricker på en spik, plötsligt så försvinner spelprocent fördelning på flera spelade hästar i nästa lopp.

Av 5 hästar så får man bara ha en häst kvar (den först rankade) för att systemet skall behålla 7-rätt på v86. Sen vinner näst rankade hästen som är också spelad på kupongen fast Joker tog bort spel% på den och då är man på 6 rätt..

Blir det en hög utdelning på v86 så vill man inte spricka på 7 rätt för att man reducerade bort den låga utdelningen, fast poäng gränsen låg på 9 av max 16 poäng.. Jag får inte ihop det..ibland får jag känslan att man spelar inte bara mot andra spelare utan mot Joker också ?!

Senast redigerad av Baltasar den 2023-03-01 klockan 21:27.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-01, 21:44   #95
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2084
Standard

Tänker att den viktigaste anledningen till att reducera är att man inte vill betala för rader som knappt ger insatsen tillbaka vid sju rätt. Många ”kafferummet-på-jobbet”-system innehåller kanske inte en enda rad som ger mer än 10.000 kr vid alla rätt. Så dessa system vill man ”slå” i första hand. Jag vet inte hur stor andel av V75-systemen idag som ser ut på detta sättet.

Sen är det mer tycke och smak som avgör om man vill ha en gigantisk ram med mycket slumpreducering eller en mer fokuserad ram med tuffare villkor. Ju mer kunskap desto mer det senare antar jag.
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+10)
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 06:03   #96
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Lurigt med Joker systemreducering på minsta utdelningen (tex 29 000kr) när man spricker på en spik, plötsligt så försvinner spelprocent fördelning på flera spelade hästar i nästa lopp.

Av 5 hästar så får man bara ha en häst kvar (den först rankade) för att systemet skall behålla 7-rätt på v86. Sen vinner näst rankade hästen som är också spelad på kupongen fast Joker tog bort spel% på den och då är man på 6 rätt..

Blir det en hög utdelning på v86 så vill man inte spricka på 7 rätt för att man reducerade bort den låga utdelningen, fast poäng gränsen låg på 9 av max 16 poäng.. Jag får inte ihop det..ibland får jag känslan att man spelar inte bara mot andra spelare utan mot Joker också ?!
Raderna reduceras bort med avseende på vad utdelningen skulle bli på 8 rätt om din spik hade vunnit.

Det går inte att både reducera bort rader och ha kvar samma rader samtidigt.

Sedan är det även så här:

Använd aldrig utdelningsvillkor med Jokersystemet eller någon annan reduceringstjänst förutom BT+ från baratrav.se när det är Jackpott.

Jokern och övriga program övervärderar extrapengarnas påverkan på utdelningen eftersom hela omsättningen ännu inte är inne. Felet blir mindre och mindre ju närmare spelstopp vi kommer. Men det försvinner inte helt förrän efter spelstopp.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 06:11   #97
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Tänker att den viktigaste anledningen till att reducera är att man inte vill betala för rader som knappt ger insatsen tillbaka vid sju rätt. Många ”kafferummet-på-jobbet”-system innehåller kanske inte en enda rad som ger mer än 10.000 kr vid alla rätt. Så dessa system vill man ”slå” i första hand. Jag vet inte hur stor andel av V75-systemen idag som ser ut på detta sättet.

Sen är det mer tycke och smak som avgör om man vill ha en gigantisk ram med mycket slumpreducering eller en mer fokuserad ram med tuffare villkor. Ju mer kunskap desto mer det senare antar jag.
Det går alldeles utmärkt att ha en stor/gigantisk ram och icke-slumpreduceringar.

Men jag håller med dig om att en stor ram och en hel röra av villkor sällan är en bra strategi. De tenderar att jobba emot varandra på svårförutsägbara sätt.

Dock håller jag inte alls med på att jättestor ram automatiskt skulle medföra eller kräva slumpartade reduceringar.

Att skära ner din ram är ett slags brutal reducering det med.

Tänkvärt: För att kunna pricka alla rätt måste man till att börja med ha alla vinnare med på ramen. Sedan är det precis som du säger en smaksak om man vill spricka på att man inte har med en häst på ramen eller att spricka på ett villkor. Det är högst personligt och jag förstår att det finns spelare som föredrar det första av spelarpsykologiska skäl. Men det finns inget inneboende "bättre" med den metoden.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 13:22   #98
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Raderna reduceras bort med avseende på vad utdelningen skulle bli på 8 rätt om din spik hade vunnit.

Det går inte att både reducera bort rader och ha kvar samma rader samtidigt.

Sedan är det även så här:

Använd aldrig utdelningsvillkor med Jokersystemet eller någon annan reduceringstjänst förutom BT+ från baratrav.se när det är Jackpott.

Jokern och övriga program övervärderar extrapengarnas påverkan på utdelningen eftersom hela omsättningen ännu inte är inne. Felet blir mindre och mindre ju närmare spelstopp vi kommer. Men det försvinner inte helt förrän efter spelstopp.

Att aldrig använda utdelningsvillkor med Jokersystemet eller någon annan reduceringstjänst förutom BT+ från baratrav.se när det är Jackpott det är väl kanske att ta i. Det beror väl på syftet med utdelningsvilkoret. Om du skapat ett system på 4300 rader men bara har råd med 4000 rader och vill ta bort dom 300 rader som ger minst så spelar det ingen roll vilken reduceringstjänst du använder även om det är jackpott.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 14:12   #99
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att aldrig använda utdelningsvillkor med Jokersystemet eller någon annan reduceringstjänst förutom BT+ från baratrav.se när det är Jackpott det är väl kanske att ta i. Det beror väl på syftet med utdelningsvilkoret. Om du skapat ett system på 4300 rader men bara har råd med 4000 rader och vill ta bort dom 300 rader som ger minst så spelar det ingen roll vilken reduceringstjänst du använder även om det är jackpott.
Stämmer bra.

Ska förtydliga:

Om man vill kunna förvänta sig att den nominella utdelning man har valt för sitt villkor ska ha en hygglig chans att landa i den verkliga gränsen för ens rader så bör man undvika utdelningsvillkor för allt annat än BT+.

Jag skulle nog tro att folk i allmänhet resonerar i termer av den gräns de har valt hellre än ett visst antal bottenutdelningsrader.

Om man har en viss budget att hålla sig till är BT+ ett utmärkt alternativ av andra anledningar. Det går ju att göra en egen poängrank och få programmet att välja ut de rader som har lägst poängprodukt upp till en given urvalsbudget.

Eller att om man råkar landa under sin valda budget så får det bli dubbletter av lågutdelningsraderna. Så länge det är "bra rader" nere i bottenintervallet så är det inte lika märkligt som det kanske låter.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 14:13   #100
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att aldrig använda utdelningsvillkor med Jokersystemet eller någon annan reduceringstjänst förutom BT+ från baratrav.se när det är Jackpott det är väl kanske att ta i. Det beror väl på syftet med utdelningsvilkoret. Om du skapat ett system på 4300 rader men bara har råd med 4000 rader och vill ta bort dom 300 rader som ger minst så spelar det ingen roll vilken reduceringstjänst du använder även om det är jackpott.
OM man vet vad man gör ja. Och förstår innebörden av sitt agerande.

De 300 rader som "ger minst" vid speltillfället lär inte ge vad systemet anger att de "borde" ge. Om man inte använder ett program som beräknar siffrorna korrekt vill säga.

Funkar ju om man lirar ensam och förstår vad som hänt när utdelningen hamnar inom tänkt intervall men raden inte finns med.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-02, 16:55   #101
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
OM man vet vad man gör ja. Och förstår innebörden av sitt agerande.

De 300 rader som "ger minst" vid speltillfället lär inte ge vad systemet anger att de "borde" ge. Om man inte använder ett program som beräknar siffrorna korrekt vill säga.

Funkar ju om man lirar ensam och förstår vad som hänt när utdelningen hamnar inom tänkt intervall men raden inte finns med.


Ja det är alltid bra att veta vad man gör.
Jag ville bara belysa att det blir samma rader som försvinner oavsett vilket reduceringstjänst man än använder vid jackpott, så ingen tror något annat.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 05:34   #102
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ja det är alltid bra att veta vad man gör.
Jag ville bara belysa att det blir samma rader som försvinner oavsett vilket reduceringstjänst man än använder vid jackpott, så ingen tror något annat.

Samma rader försvinner, absolut.

Men inte samma avsedda rader för de som läser av den nominella utdelningsgränsen. Vilket är vad nog 999 av 1000 tänker. Jag får förklara effekten och skillnaden om och om igen för de som utdelningsreducerat och är fundersamma, arga eller besvikna.

Du får det att låta som att det är samma sak och det håller jag absolut inte med om.

Om övriga reduceringstjänster hade valt att kalla villkoret "Ta bort X rader med lägst förväntad utdelning" utan att räkna ut och visa en garanaterat felaktig siffra för gränsen så hade det varit en helt annan femma. Men det är det inte.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 09:43   #103
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Samma rader försvinner, absolut.

Men inte samma avsedda rader för de som läser av den nominella utdelningsgränsen. Vilket är vad nog 999 av 1000 tänker. Jag får förklara effekten och skillnaden om och om igen för de som utdelningsreducerat och är fundersamma, arga eller besvikna.

Du får det att låta som att det är samma sak och det håller jag absolut inte med om.

Om övriga reduceringstjänster hade valt att kalla villkoret "Ta bort X rader med lägst förväntad utdelning" utan att räkna ut och visa en garanaterat felaktig siffra för gränsen så hade det varit en helt annan femma. Men det är det inte.
Precis så!

Försök förklara för någon att man tagit bort raderna upp till fem lax och så stannar sjuan på åtta och man har den ändå inte...
Men lirar man själv så räcker det ju med att man förstår vad man gjort. Det som saknas är ju kanske främst tydligheten från verktygen om vad deras funktioner gör/innebär.

Själv tycker jag BT+ är överlägset. Och jag får varken betalt för att säga det eller rabatt på mitt inköp där.
Jag bara tycker det och rekommenderar er alla att testa.

BT+ är ljusår bättre än övriga på marknaden OM man vill göra lite mer avancerade saker.
Vill man inte det så räcker speltjanst.se eller ATGs eget verktyg för de flesta.

För min del är det särskilt vid pluggandet som BT+ är ett fantastiskt hjälpmedel!
Snabba enkla länkar till såväl svenska som finska lopparkivet är bara en av många funktioner som underlättar mitt pluggande.

Galet bra!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2023-03-03 klockan 09:47. Anledning: Plugg
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 14:43   #104
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Precis så!

Försök förklara för någon att man tagit bort raderna upp till fem lax och så stannar sjuan på åtta och man har den ändå inte...
Men lirar man själv så räcker det ju med att man förstår vad man gjort. Det som saknas är ju kanske främst tydligheten från verktygen om vad deras funktioner gör/innebär.

Själv tycker jag BT+ är överlägset. Och jag får varken betalt för att säga det eller rabatt på mitt inköp där.
Jag bara tycker det och rekommenderar er alla att testa.

BT+ är ljusår bättre än övriga på marknaden OM man vill göra lite mer avancerade saker.
Vill man inte det så räcker speltjanst.se eller ATGs eget verktyg för de flesta.

För min del är det särskilt vid pluggandet som BT+ är ett fantastiskt hjälpmedel!
Snabba enkla länkar till såväl svenska som finska lopparkivet är bara en av många funktioner som underlättar mitt pluggande.

Galet bra!


Jag noterar att rätt svar aldrig blir Jokersystemet?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 15:42   #105
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2487
Standard

Funktionsmässigt saknar jag bara faktor på ATG's reducering. Osmidigt om fler än en faktorhäst
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td