Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-11-03, 19:34   #61
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Jag har en lite fundering på hur man bör hantera olika typer av favoriter:

1. Stor favorit som är överspelad, men man anser fortfarande hästen ha störst vinstchans. Säg att den är spelad till 60% och jag anser att den borde vara 30%. Lägga som neutral B-häst?

2. Stor favorit som bör ha bra vinst chans, men smula överspelad. Säg 70% spelad och taxerar den till 50%. Lägga denna som A-häst, om vi säger att ramen innehåller totalt 6-7 A-hästar med krav på 3st.

3. Överspelad favorit som vi tror mindre på. Lägga som C-häst eller plocka bort helt?
Man får ta det här med överspelade hästar med en stor nypa salt, det går inte att tänka lika dant som med vinnarspel.

Det är inte enskilda hästar som är överspelade på streckspelen utan det finns bara överspelade rader eller underspelad rader, även om en stor så kallad överspelad häst förkommer på massor av dom överspelade raderna, så finns den även med på vissa av dom underspelade raderna!

Man ser ofta exempel på att en så kallad överspelad häst rensar mer än en eller två hästar i en avd mot slutet. Då inser man att just den raden inte var så överspelad fast den så kallade överspelade hästen var med på raden!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 02:50   #62
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Man får ta det här med överspelade hästar med en stor nypa salt, det går inte att tänka lika dant som med vinnarspel.

Det är inte enskilda hästar som är överspelade på streckspelen utan det finns bara överspelade rader eller underspelad rader, även om en stor så kallad överspelad häst förkommer på massor av dom överspelade raderna, så finns den även med på vissa av dom underspelade raderna!

Man ser ofta exempel på att en så kallad överspelad häst rensar mer än en eller två hästar i en avd mot slutet. Då inser man att just den raden inte var så överspelad fast den så kallade överspelade hästen var med på raden!
Om en häst bedöms vara dubbelt så hårt spelad som sin vinstchans måste övriga vinnare på den raden vara ordentligt underspelade för att raden som helhet ska vara underspelad ( dvs ha +EV ).

För att en "överspelad" häst ska rensa mer än förväntat på slutet krävs att det är relativt få rader kvar totalt. Med få kvarvarande rader ( obs, ej system ) kan det avvika ordentligt från förväntade utdelningar. Men det beror nästan aldrig på att en rejält överspelad häst visade sig vara underspelad, utan på något som kallas varians. Kort förklarat kan man säga att de statistiska modellerna för förväntad utdelning tappar i noggrannhet när det är "få" rader kvar.

Sedan ska det sägas att det är väldigt få överspelade storfavoriter som verkligen har begränsad vinstchans. 60%are med 30% chans att vinna är mycket mer sällsynta än man tror. ( Någon kan drömma och hoppas att vinstchansen bara är halva spelprocenten, men att det verkligen är så är inte vanligt. ) De flesta hästar som är underspelade eller överspelade är bara lite under- respektive över-spelade.


Så nej. Man ska inte tänka särskilt mycket annorlunda. V75 är ett avancerat 7-ling-spel med löpande odds och tröstpriser på 1&2 fel.

Däremot finns det inget särskilt komplett publikt verktyg för det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 08:14   #63
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

En hypotes från en uttråkad retsticka är att alltför många back-end snubbar förblindats av faktumet att ett reduceringsverktyg, som vilken indier som helst skulle knåpa ihop på en vecka, dragit in miljoner år efter år.

Många har tänkt att de ska bli miljonärer på att göra ett modernt Jokersystem med lite mer bling-bling-funktioner åt korkade travspelare som inte förstår programmering (som ju är den högsta läran!).

Men så lätt är det inte.
Om man inte är nyfiken på riktigt förstås?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 09:17   #64
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Sedan ska det sägas att det är väldigt få överspelade storfavoriter som verkligen har begränsad vinstchans. 60%are med 30% chans att vinna är mycket mer sällsynta än man tror. ( Någon kan drömma och hoppas att vinstchansen bara är halva spelprocenten, men att det verkligen är så är inte vanligt. ) De flesta hästar som är underspelade eller överspelade är bara lite under- respektive över-spelade.

Izzy känns i min bok riktigt överspelad idag. Folk ser 8raka och svårt med spikar i övrigt, så då går man på denna. Jag taxerar chansen till 30-40%. Så även om jag tror hästen har en rimlig chans ska jag plocka bort den helt på ramen eftersom jag anser hästen ganska kraftigt överspelad?

Det jag inte riktigt köper är att hästen vinner ju 3-4gånger av 10. Om jag sättet övriga delar bra så skulle jag ofta åka på denna favorit. Varför inte lägga denna som B-häst om det finns bra potential i övrigt?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 10:02   #65
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Så nej. Man ska inte tänka särskilt mycket annorlunda. V75 är ett avancerat 7-ling-spel med löpande odds och tröstpriser på 1&2 fel.

Däremot finns det inget särskilt komplett publikt verktyg för det.
Vad är det för verktyg/funktion du vill ha? Ett där du kan sätta dina egna procentsatser/chansvärdering på alla hästar och låta verktyget göra EV-beräkningar och sålla fram dina bästa +EV-rader med hänsyn till strecksson och tröstpriser med 1-fel och 2-fel (och risken att de brinner inne) i streckspel som har det? Utveckla gärna...
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 10:19   #66
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MoniMakerApp Visa inlägg
Vad är det för verktyg/funktion du vill ha? Utveckla gärna...
1. Gör en ram.
2. Ställ in insatsfördelning (personlig) för respektive ekipage.
3. Sätt inlämningskostnad.
4. Tryck på processknappen.
5. Lämna in filen/systemet.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 14:03   #67
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
1. Gör en ram.
2. Ställ in insatsfördelning (personlig) för respektive ekipage.
3. Sätt inlämningskostnad.
4. Tryck på processknappen.
5. Lämna in filen/systemet.

Mvh Uffe
Du blixtrar till ibland Uffe, det där vore finemang faktiskt! Man sätter parametrarna helt själv men sen blir det lite Harry på det hela.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 14:14   #68
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
1. Gör en ram.
2. Ställ in insatsfördelning (personlig) för respektive ekipage.
3. Sätt inlämningskostnad.
4. Tryck på processknappen.
5. Lämna in filen/systemet.

Mvh Uffe
Denna funktionen fanns i PC-versionen av Jokersystemet, där kallades den "Max.Kr".

Tyvärr togs funktionen bort då utvecklarna påstår att det inte fanns någon efterfrågan alternativt nyttjades för sällan av kunderna
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 14:31   #69
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du blixtrar till ibland Uffe, det där vore finemang faktiskt! Man sätter parametrarna helt själv men sen blir det lite Harry på det hela.
Jag skrev lite förenklat men det går att styra detta i webjoker med lite tålamod.
Men precisionen blir inte 100.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 14:35   #70
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag skrev lite förenklat men det går att styra detta i webjoker med lite tålamod.
Men precisionen blir inte 100.

Mvh Uffe
Hur styr man detta i webbjoker?

Enda chansen är ju att minska garantiprocenten men då riskerar man att komma över maximala 5000 st. kuponger ganska rejält.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 15:27   #71
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Hur styr man detta i webbjoker?

Enda chansen är ju att minska garantiprocenten men då riskerar man att komma över maximala 5000 st. kuponger ganska rejält.
I rankingfliken står insatsprocenten uppe till vänster (rött) i varje ekipageruta.

Nere i mitten (blått) står din egen insatsprocent.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 18:26   #72
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
I rankingfliken står insatsprocenten uppe till vänster (rött) i varje ekipageruta.

Nere i mitten (blått) står din egen insatsprocent.

Mvh Uffe
Nu är du tillbaka till trollningen igen va? Det enda som är i blått när jag har framme ranking är kusknamnet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 19:34   #73
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu är du tillbaka till trollningen igen va? Det enda som är i blått när jag har framme ranking är kusknamnet.
Jag trollar aldrig, däremot ställer jag stora krav på min omgivning, eller inte.

Gör en ram tex 5x5x5x5x5x5x5 låt Joker processa färdigt sen lär det stå
20% i blått på samtliga ekipage under kusknamnet. De 20% är din
insatsfördelning.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 20:20   #74
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 201
Sharp$: 1940
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du blixtrar till ibland Uffe, det där vore finemang faktiskt! Man sätter parametrarna helt själv men sen blir det lite Harry på det hela.
Det där går väl att göra i HPT?
Har inte testat själv i praktiken men du sätter egen chansvärdering i avdelningsmenyn och sedan kravet i fliken "enkelrader".
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-05, 12:57   #75
 
MoniMakerApps avatar
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 98
Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
1. Gör en ram.
2. Ställ in insatsfördelning (personlig) för respektive ekipage.
3. Sätt inlämningskostnad.
4. Tryck på processknappen.
5. Lämna in filen/systemet.

Mvh Uffe
Ja så långt är jag med och jag antar att det ska ske en EV-beräkning av raderna i ramen när du trycker på processa knappen (och inte en slumpvis Harry-Boy från din fördelning) och sedan en EV-rangordning så att du sållar fram dina t.ex. bästa 500 rader (om du har angivit att 500 st ska plockas ut, förutsatt att det finns/blir minst så många som ger +EV). Det borde vara fullt möjligt och inte så avancerat eller betungande att beräkna när det gäller alla-rätt-spelen med en vinstpool V3,V4,V5...men hur hantera streckspel med flera vinstpooler (V86,V75,GS75,V65,V64) med jackpotregler där det finns risk att rader brinner inne. T.ex kan ju en favoritrad säg 1-1-1-1-1-1-1 brinna inne vid två fel när det är två andra betrodda som vinner men ge förhållandevis "bra" utdelning om den spricker på två nollprocentare. För V64, V65 kan man ju välja att markera/spela endast V6 på "för enkla rader" men även där vill man ha någon bra regel för när en rad ska sorteras som godkänd och om den ska spelas bara i V6-poolen. Jackpotreglerna (eller regeln om uppflyttning av vinstpool) ställer till det med EV-beräkningarna vid 1-fel och 2-fel för man måste ju ta hänsyn till om det blir utdelning eller ej på raden vilket beror på vem som vinner i det eller de lopp du spricker, hade varit mycket enklare om alla pengarna delas ut per omgång som i V3,V4,V5 och om det bara finns en vinstpool.
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td