|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Bergsåker 6 jan
V75 winter burst över och dröjer till sista helgen i denna månad till nästa extra V75a. Lite nya. Propositioner och lite högre prispengar nyheterna, men annars blir det mesta som vanligt på lördagarna.
Aviseras bra vinterväder just nu. Kallt och soligt och det lär bli brodd som gäller. Lite frågetecken för det kanske framförallt på Nurmoshästarna, men annars en väldigt ihålig omgång som på förhand ser ut att ge väldigt låg utdelning. Nyckeln till det Robert Bergh som kommer ha flera gigantiska favoriter. V75-1 Här blir Geisha Sund megafavorit. Ute i stoeliten annandag jul som stor favorit. Ingen mening att dra slutsatser av det loppet då banan var så usel den dagen. Vann sedan tre dagar senare men mötte då mest skräphästar på Bergsåker. Möter sannerligen inga kanoner på lördag heller och borde bara vinna mot sånt här skräpmotstånd. V75-2 Ser spelvänligt ut men inget av de bättre klass 2 försök som körts snällt sagt. Twinkle Kronos rätt hyfsad och är väl spetschans. FairPlay Pellini med Mika Forss intressant men en barfotahäst hos Nurmos som ska upp till Norrland och tävla med brodd. Dom två i första hand. V75-3 Digital Ink till spets och sen utmanar Zenit Brick. Är väl bara dom två som har chans att vinna denna urvattnade gulddivisionen på papperet. V75-4 Många chanslösa nästan poänglösa kallblod här. Odin Tabac visade senast att den kan prestera även med skor. Bättre än jag trodde. Möter ingen Månprinsen nu utan svårigheten ligger väl i att den ska ta sig runt ett stort fält mestadels dåliga hästar. V75-5 Angel Of Attack omgångens största favorit troligen. Fick perfekt spår för spets och slut och möter heller ingenting i detta lopp jämfört med vid V75 vinsterna på Jägersro och Åby. Finkade heller inte på solvallas usla bana annandag jul. Brodd måste vara en nyhet och det är 2640m nu, så om den inte gillar brodd finns det en förlustfara trots allt över 2,5 varv. V75-6 Ännu en storfavorit troligen i Persos Smokie som vann lätt på V75 senast på Axevalla efter rätt sen lucka. Helt annat banunderlag nu. Hård broddbana troligen istället för lite potatisåker som det väl var på Axevalla och även näst senast. V75-7 Ser rätt öppet ut till skillnad från de flesta loppen denna lördag. Frågan här också hur Nurmoshästarna ska funka med brodd. Bästa hästen troligen Erik Sting som bara gjorde en start 2017 och gjorde det då bra. Bäst barfota runt om dock så flera osäkra faktorer att beakta. Sammanfattningsvis ser det inte ut som en omgång som kommer ge särskilt mycket i utdelning på förhand, men nytt med brodd för många hästar. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Så var det nytt år,nya lopp,nya insatser och förhoppningsvis nya vinster. Lördagen spel tycker jag går i Robert Berghs och Mika Fors Favör. Avd 1. Jag tror någon av hästarna 13 Raffinos, 14 Evin Boko och 15 Geisha Sund vinner. 6 U.Bergs Oppzi var väl en snackis häst för någon vecka sedan. 12 New Flame är väl en kanske häst och 1 Global Trustful, vem vet,den kanske vinner. Avd 2 Här hoppas jag på 3 Fairplay Pellini, 6 Mellby Ess och 7 Jaguar Håleryd. 2 Twinkel Kronos och 11 Weeken Fun kanske har med det att göra. Avd 3 Mina första val är 3 Digital Ink och 5 Zenit Brick. 7 Beau Mec har varit på tapeten ett tag och varför inte... 1 Indoor Voices kanske vinner igen 2 Poochai kanske lurar i vassen... eller så är det bara att spika 5 Zenit Brick.. Avd 4 Här blir det 3 Eldvin 4 Storsjarmören Ska 15 Odin Tabac hinna i kapp eller är det så att 12 Art Kjarsvald vinner med Torbjörn Jansson.. Avd 5 Här får Robert Berg förtroendet med 2 Angle of Attack...Spik Avd 6 Min första häst är 7 Forcast, igen, haft honom som vinnare innan.. 4 Taffy var lite av en snackis i helgen...om jag inte minns fel.. 11 Sambuca Knight och 1 Mellby Brunello tror jag på och långt där bak smyger 12 Tabacco fram och vinner.....kanske.. Avd 7 Jag avslutar enkelt....Spik på 6 Erik Sting.. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ja Roberts kanoner vill man hålla i hand, som bara skulle vinna varje lopp nu under jul typ. Ja gick ju bra..
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Oroande att se unibets odds. Det är aldrig kul på förhand med ett flertal hästar till under 2 ggr pengarna på V75. Angle Of Attack allra lägst till 1,40. Är nog läge att leta andra spel på lördag om man tror att Geisha Sund, Zenit Brick och Angle Of Attack vinner för då lär återbetalningsprocenten på V75 hamna på genomusla 26-39 procent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jag vidhåller att Berghs form är stort frågetecken. Många hästar underpresterar fortsatt. Gardera Angel of attack eller stå över i min bok...
Problemet är att motbuden har dåliga lägen samt tveksam form. Senast redigerad av Espo den 2018-01-04 klockan 19:30. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Det är väldiga skrik på Weekend Fun tills i morgon. Intressant häst från svårt läge.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Trots all dissning här på sharps vann Bergh 2017 en hoper ligor av olika slag. Stallet körde in 60 miljoner. Imorgon vinner han med favoriterna Geisha Sund och Angel of Attack, som jag spikar. I guld låser jag på Digital Ink och Zenit Brick. Därmed blir det plats för rejäl gardering i övriga lopp.
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Moderator
|
Jag är en av dom som dissat Bergh här. Men det är inte för att hästarna är kassa, mer att jag känner att jag inte vet var man har Bergh. Han kan ge avslag och vinna med flera längder. Eller så är allt glasklart och hästen går i mål veckan efter.
Samma som Pihlströms snack om sina hästar.
|
|
|
#9 |
|
Geisha Sund borde ha vettig chans att runda dessa och Berg brukar ha iordningställt när det vankas Bergs (åker)
A 15 b 11~14~1avd2. Draget blåser ner dem om jag läser loppet rätt. Fullfart från flera händer och en låg tidsnotering på varvet lockar spel Skoglunds häst. Har bra fart för sin klass och 7% är ett fynd! A 11~2 b.4~9~6~,3~5 avd3. Zenit brick har varit outständing på slutet och att Mikka Foss sitter upp är ingen nackdel precis. Blir lite väl stor och draget måste ändå vara nr 1 med Örjan som kan få en fin smygare och spurten är vass, duell mellan 3 och 5 skulle vara mumma för Örjans del. ![]() avd4. Sjö vin kommer från formstall och så gör även Sjö odin som har sätt finfin ut på slutet. Båda 8% Jisses! Vi streckar på en del.. a 2~10 b 15~3~7~4~1 avd5. Spets och slut.... nr2 res 8 avd6. Här finns mycket godis, Hagentoy på 6%?? vettigt läge och bra spurtkrut till slut. Tobacco som är vass i spurten vann 600 000 för 2 år sedan med denne som spik - kommer ni ihåg? A 9~12 b 3~2~11~4Här höjer sig fyra hästar över mängden och blir också utgång på vårat system... Draget får kanske loppet med kungen av bergsåker? A 12~1~5~6 b.,4~3 |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tänkte förklara varför jag låser guld på Digital Ink och Zenit Brick.
Zenit Brick är en oerhörd häst och ägaren/uppfödaren Anders Bredberg är att gratulera. Han är värd denna guldklimp. Senast kördes Zenit av Björn Goop från spår 1. Björn lyckades inte få ut Zenit från innern utan hamnade långt bak. Ut i fjärdespår sista kurvan. Därifrån skall ingen häst kunna vinna ett guldlopp. Men fantastiske Zenit vann lätt trots tattarloppet. I morgon får Digital Ink ledningen utan att offra mycket energi. Innerspåret på Solvallas lervälling senast var katastrofalt för Inken. Nu får Zenit kämpa sig fram till dödens och göra loppet därifrån. Det blir håååårt i måååål. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Man tar aldrig 2 hästar i ett lopp. Antingen spikar man eller så tar man flera.
I det här fallet är det solklart att värdet ligger i att spika Inken om man tror på ett tvåhästarsrace. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Guest
|
|
|
|
|
#14 |
|
Var det på lås på de två mest spelade? Månprinsen har ju ganska rätt. Tar man två streck och Zenit B vinner så är det inte så positivt. Noll värdeutveckling men man har betalt lika mycket för en häst till.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Exakt! Vill man absolut dubbla systemkostnaden med en häst till så skulle iaf jag chansa bort favoriten och försöka hitta vem som profiterar på ev överpace.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Citat från travronden längst ner på sid 43 i dagens tidning
”Odin Tabac har 20 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker” Det måste ta mig fan vara oslagbart
Staketkusken (+1), sjukstuga (+5), Klanke (+2), znipstern (+1), Moonfala (+1) |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moe Svarten vinner i morgon om kusken får till det.
Spiritus (+1) |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
"9 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker". Men vinner han? Jag kan inget om kallblod - men vad säger SO och andra kallblodsexperter om att strecka 2,3,4,7,10 och 15. |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Låste avd5 på Tudor Kronos och Mack Dragan som var favorit och andrahandsfavorit
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Det intressantaste är väl att Odin Tabac nu har ytterligare 20 m tillägg jämfört med sist på V75 mot bl a den stora charmören. Knappast tryckfel på det. Men 9 av 10 system i morgon bygger väl på spik på ännu större favoriter och då betalar gardering här inte lika bra.
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
Men efter att ha lyssnat på intervjun med Westholm från Kanarieöarna kommer jag definitivt att strecka kuskförstärkte 3 Eldvin. Med spik på andra stora favoriter får jag råd med fler garderingar i kallblodsloppet, där jag känner mig som på ett gungfly. Jag funderar på att strecka 2,3,4,7,10,15. 14 måste kunna en 24-tid, vilket han inte visat att han är kapabel till. Tacksam för synpunkter från SO och övriga kallblodsexperter. Senast redigerad av mackpeter den 2018-01-06 klockan 00:28. |
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Manprinsen (+10) |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
God Morgon ,
Jag ser att 2 Angle of attack är spelad till nästan 80% idag... Visst var banan usel + kamelen fick gå i dödens senast, men.. Aot fick öppna lungnt till dödens ,låg ej på ,1:a varvet efter 1.18 Även om det fanns minustecken skall en sån häst inte agera rundningsmärke på upploppet. Färdigkört 300 kvar och gick som ett sänke. Att en häst med en så usel senaste prestation blir en sådan megafavorit är ofattbart. Jag blir inte förvånad om det trots allt blir spets och slut , men tycker nog att hästen underpresterade enormt senast. (Jag har ett antal gånger varit med om "bra" hästar som gjort en dålig prestation och tränare och experter är rörande överens om att allt går att skylla på banan/position/mm) i nästa start är hästen lika dålig och då säger tränaren "det måste vara något fel som vi får kolla upp" Dessutom utlovas stenhård bana -hakar behövs. Om AOT blev muskeltrött pga skitbanan senast , hur funkar han på denna bana med långa hakar 1:a ggn? Ingen spik för mig iaf. Lycka Till! , L
bokis29 (+5), Torstens (+2), jocklon (+10), Staketkusken (+5) Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 08:08. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jag fortsätter med lite tankar re. V75:5
Favoriten plus och minus= Plus = * spetsläge * Bra kapacitet Minus= * Usel insats senast med "vaga bortförklaringar" Form dalande? * Långa hakar (troligtvis behövs) 1:a gången * Distans? (1 vinst över lång på 8 försök) * Årstid? Aldrig vunnit period 6 dec-Februari (förra året res 161215-170128 =5-0-5-0) varav 1 start från spets på 2640m vek ned sig helt på upploppet.. * Kanske inte minus på hästen men , 80% ??? Motbud: 3 Flip a coin (loppets minst streckade - 0.4%) Tittar man på det senaste loppet utan att veta vilka hästar som springer så streckar man Flip och tar bort AoA..senast 1:a lopp efter vila , gick snabbast över upploppet mot Nahar och Beau Mec.. Långsökt= javisst men inte otänkbar. 4 Above A.Å (0.84%) Startsnabb o uppåt i form , tänkbar rygg på favoriten och med perfekt lucka och AOA stannar på upploppet så.. Sedan så förordar jag streck för 7,9,10,11 . Xtra varning för 9 Merry Broline -perfekt läge med rygg på startsnabba AOA + gillar distans + gillar vintern 2.97% !! 1:a rankad av mig och trolig A-häst på systemet. Well ,lite tidiga tankar . Kan vara så enkelt att Angle O A. spetsar och vinner enkelt..men jag tycker det är på tok för mycket minus på den . Blir inte förvånad om den vinner..men lite förbannad troligtvis ![]() Lycka Till boys! Mvh , L Edit* Jag har läst/hört en massa tips och så gott som samtliga är överens om att Angle OA är omgångens bästa spik.Kan förklara streck % Den enda som delar mina tankar är Jens S.(Finns under service plays) Sammanfattningsvis så förutspår jag att AOA blir årets mest överstreckad häst. Det enda som talar för hästen nu är "Murphys Law" ....Har jag skrivit detta= Enkel vinst!
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 09:45. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Analys V75:3
Här måste jag till skillnad från V75:5 säga att det är rätt favorit. Zenit Brick ser bara bättre och bättre ut. Gått och vunnit med hakar (gävle , mestadels från dödens) Startsnabb från spår 4-5 "endast"65 % Känns som omgångens klaraste spik Jag kallar inte Zenit för den "bästa" spiken för det är han inte.. Bästa spiken är ju helt enkelt den spik som vinner till lägst spel % inget annat. Skrattar alltid lite uppgivet när så kallade experter kallar omgångens största favorit för "bästa spiken" = helt enkelt fel tänk.. Good Luck , L
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 09:59. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Erik Sting är nog omgångens banker! Jag hade gärna sett att den hade haft ett till lopp i kroppen, men kapacitetsmässigt är den totalt överlägsen och kommer den bara ner i dödens så vinner den med en gäspning. 22% just nu, vilket är rejält i underkant.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
En chansspik = absolut! Men jag måste säga att jag inte har en susning hur han går idag. Lycka Till , L
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Om Eldvin går felfritt kan han under 25. Därför måste Moe Svarten kunna under 24 för att vinna. Sjö Odin kan 25. Därför måste Moe Svarten kunna en 24-tid för att vinna. Alfie slog 30/11 Sjö Odin från bakspår. Nu har han springspår och startar 20 m före Sjö Odin. Snart får vi se vem som eldar upp sina pengar. Lycka till med ditt system Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
affe56 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erik Sting vinner om den är i 50% form. Dock inte helt säkert att den är det.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ovana vid broddar kan ställa till det för hästar söder om kallare delar av landet. Vi har t ex storfavoriter från Nurmosstallet. Så här blev bolagssystemet.
1) 15 r14-13 (favoriten 15 har överlägsen styrka och kapacitet. Hon är inte helt att lita på. Felfri äter hon motståndarna till frukost) 2) 2,3,4,5,6,7,9,11 r8-10 (här kan vem som helst vinna) 3) 3,5 r1-10 (tar Zenit Digital Ink från dödens? Jag betalar för båda och låser) 4) 2,3,4,7,10,15 r14-1 (om Örjan lotsar 3 felfritt bör han vinna. Stallkamraten 15 får jobba ute i spåren. Det skräller ofta - när inte Månprinsen är med - i kallblodsloppen. Garderar med några tänkbara) 5) 2 r8-10 (dunderfavoriten är härdad i tuff V75-konkurrens. Möter skralt motstånd) 6) 3,4,6,7,8,9,11,12 r2-1 (med två favoritspikar och ett tvåhästarslås har jag råd att gardera storfavoriten 3, som aldrig i regi Nicklas Westerholm startat på volt) 7) 1,4,6,9 r12-3 (de två Nurmostränade gör väl upp om detta. 4 visar uppåtform liksom kusken. 9 får Örjan i jollen vilket är ett plus) Kostar 1536:-. Lycka till med era system. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Årets första V75-omgång går på ett vintrigt Bergsåker. Banmästaren Peter Nilsson svarar i telefon vid 11.30-tiden.
- Vi har fyra-fem minusgrader och det behövs fäste i hästarnas skor. Brodd runt om. Det var en som var inne på banan i går fredag som sa att det behövdes lite grövre brodd bak, lite mera normalt i framskorna, säger Peter Nilsson. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Oskar J Andersson: "- 15 Odin Tabac (V75-4) har tidigare inte fungerat så bra med brodd, men det var positivt med en vettig insats senast och han kämpade på bra. Vi slipper ju möta Månprinsen nu, men samtidigt så står vi dock tjugo meter sämre till här och det kan bli en strulig väg fram för vår del. Klart att jag annars tycker jag har bästa hästen och tror på chans, men han har inte den där absoluta toppformen trots allt. Det är öppet huvudlag och jänkarvagn som gäller för hans del. I övrigt går han med smala järnskor bak och aluminiumskor fram. Brodd bak hade han som nämnt senast, skulle banan på lördag kräva brodd runt om tycker jag det vore minus." Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2) |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Gjorde några tokbongar tidigare i veckan med hög potentiall...
avd1. 1-11-15 - Får Rejo L en ny chans med nr 1? fin resa väntar? avd2. 3-4-5-11 Tidiga tanken är nr 11 som får rygg på nr 3 och sätter in stöten 800 kvar. Pang! ![]() avd3. 1-5 - Indoor V kanske kan få loppet i draget? avd4. 2 Sjö Vinn - formstall och får rygg på Eldvin? avd5. 2 Angel of attack - får nog lunka hem det? avd6. 9 Hagentoy vann enkelt senast, gjorde många topplopp i fjol på 13 tider, vettigt läge och en kusk som ofta vinner på Bergsåker.. ![]() avd7. 1-5-6-12 där jag varnar för nr 12 som står fint inne och är i tokform, läget är som det är men kusken är kingen him self. ![]() inlämningskostnad 48 kr sedan även: avd1. 14-15 avd2. 11 Weekend Fun avd3. 1-3-5-10 avd4. 2 Sjö Vinn avd5. 2-8 avd6. 3-4-9 avd7. 1-12 = 48 kr ![]() och avd1. 11-15 avd2. 2-6-9-11 avd3. 1-3-5-10 avd4. 1-3-4-7-10-15 avd5. 2 Angel of attack avd6. 12 Tobacco avd7. 12 Melby Don Juan ca 100 kr Gäller att sikta högt ;=) God tur ![]() Bolagsliret.. https://app.jokersystemet.se/share/M2muhU4eqaPZ TOP7 BOLAGET: TOP 7 Inlämnat: 2018-01-06, 08:59 Mario Lundqvists andelsspel Bergsåker Lopp 9 Lördag 2018-01-06 Start: 17:50 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 2, 5, 8, 9, 10 2:a: 2, 5, 8, 9, 10 3:a: 2, 5, 8, 9, 10 4:a: 2, 5, 8, 9, 10 5:a: 2, 5, 8, 9, 10 6:a: 4 Above All Ås 7:a: 7 Danne Edel Din ranking: 2 8 10 9 5 4 7 Reserver: 6 11 120 x 4,00 kr = 480,00 kr. Totalt: 480,00 kr. Min kostnad: 480,00 kr x 2/10 = 96,00 kr Rättningskod: FDJ PDF RNB Senast redigerad av Klanke den 2018-01-06 klockan 12:34. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Eldvin tävlat barfota runt om 8 av de 9 senaste. Verkar inte 100 att det blir bike. Örjan ska tydligen bestämma sent. Tränaren till Moe Svarten sa i någon intervju att brodd runt om skulle vara ett plus. Inte lätt att bena ut hur man ska ranka baserat på att det kommer krävas brodd runt om. |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Härligt att se att Angel of attack stigit över 80% , jag är "speechless" + att alla fortsätter att hävda att detta är den "bästa" spiken (även om han vinner är det ej en bra spik)
Vad har jag missat???
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
3 10 14 och 15. Anser att detta borde räcka. Vill inte spika Odin tabac eftersom nån favorit måste torska! Så här sedan systemet inlämnats inser jag att det saknas en häst på systemet, nämligen 1 Tand tuff. Får väl göra ett eget med den då! Lycka till Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3) |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Efter strykningen av 1:an i avd.2 går jag all in på 7 Jaguar Håleryd som inte missgynnas av att banan kräver brodd.
Tobacco blir min andra spik i omgången. Man har medvetet låtit bli att starta för att inte gå ur klassen och bakspåret behöver inte vara fel med det längre upploppet. Samtliga favoriter garderas på mitt system. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Bergh är ojämn men nog ska de vinna minst ett lopp idag! Samma med Nurmos som har ett gäng bra chanser.
Min enda spik idag blir Twinkle Kronos i andra. Där ödslar alla andra streck så det gäller att ta ställning för att komma steget före. Startsnabb nog att kunna leda hela vägen, absolut en av de bästa kuskarna och tränarna i loppet, står perfekt inne och fick bra uppladdning senast med massor sparat bakom bromskloss. Lägger hellre pengarna på att försöka fälla Angle Of Attack som visserligen är loppets klart bästa häst men bombar emellanåt och är "Järvsöfaks-stor" den här gången i brist på motstånd. Men det finns några få där bakom som kommer ta det om han inte är på topp, under 5% på dessa är enormt spelvärt! Digital Ink intressant, det finns ju en hel del scenarios då den vinner och den är streckad lååångt efter favoriten som andrahandare. Storfavorit från spår 5 brukar ju betyda walk over men det känns inte troligt den här gången faktiskt. Hamnar Forss i tredje ytter och inte styr fram till dödens i tid är det nog kört. Konstiga hål i strecklistan idag (12 Tobacco med Haugstad före 7 Forecast med Örjan t ex), förhoppningsvis får man betalt för det!
|
|
|
|
#42 |
|
Problemet är väl att det inte finns något naturligt motbud. Antingen en eller alla känns det nästan som. Skulle Angel Of Attack av någon anledning inte vinna (typ att offensiva Jessica Sidbäck skulle få för sig att toktrycka i dödens) kan väl nästan vem som helst vinna. Då blir det ett antal procent extra när billigaste lösningen är spik medan ett vettigt alternativ kostar många streck.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Super Moderator
|
Jag åker på bandy och dricker glögg. Gjorde en liten egen i går. Där spikades Örjan x 2. Återkommer in här lagom till V5.
Heja Boltic!
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Eftersom jag är lite statistikspelare och funderar på att utgånga några Bergh-hästar idag kollade jag upp hur de presterat på Bergsåker. Statistik är ju bara statistik men den är ju inte jättelovande.
Geisha 6/16 Inken 0/1 Angle 1/5 Sambuca 0/0 Pacific 0/3 Å andra sidan har Bergh tagit minst en seger i 10 av de 14 V75-omgångarna under 2016-2017. Och i de flesta där han inte satte någon hade de få direkta chanser, max 1 knapp favorit per omgång. Så det talar ju för, den här gången är det två storfavoriter och en klar andrahandare. Jag landar nog på ett utgångskrav med Geisha/Inken/Angle där minst en ska vinna.
|
|
|
|
#46 |
|
Bergh tar nog minst en seger på sin gamla hemmabana. Angle of Attack är svår att gå emot, men han har ju ytterligare ett par bra chanser.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Väldigt trist att legolas bet inte alla satsar på lördagarna. Idag om man tror Angel Of Attack och någon till av megafavoriterna vinner hade P76 varit oerhört mycket mer intressant än atgs V75 spel som ju känns totalt iskallt med dessa spikar (garantijackpot och konfiskering av vinstpengar om det blir så). Men att gå in på P76 med just nu ca 2000 kr i sjurättspoolen känns ju ännu mer iskallt trots att varenda krona i vinstpoolen kommer betalas tillbaka.
Ingen hårdsatsning från atg live heller. Robin och Malla i studion. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bergh har en "förmåga" att bränna med största favoriter så Angle of Attac provar jag fälla. Tar med 8,9,10 och hoppas nån av de vinner.
Sen brukar Bergh vinna ett lopp på sin gamla hemmabana och det tror jag han gör direkt i första med Geisha Sund, så den spikar jag. Zenit Brick har imponerat stort i guld på slutet, men en annan kusk idag och Inken innanför gör att jag garderar där också. Hoppas mest på Narold Vox. Ingen Månprinsen AM i listan idag, och 2640m gör att Odin Tabac har extra tid att runda dessa och % på den gör att det är värt och chansspika. Så Odin Tabac blir spik nr.2 Lycka till |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nu får ni bestämma er, heter hästen Angel of Attack eller Angle of Attack?
lenninen (+15) |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Angle. Är väl bara Goopen som säger Angel?
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Jag är inte nöjd med procenten, men har gjort en massa olika varianter av system och kommer ändå fram till att det måste vara toppchans. Svårt nog att få sju rätt och det kan bli en hygglig utdelning i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | ||
|
Citat:
Det är väl inget problem att det inte "finns ngt motbud" + det är väl en gåva??att jessica skulle toktrycka är väl inte lösningen här? jag tror angle oa viker ned sig..med eller utan tryck =spelvärde. Och Citat:
(ps..nu är han klar enligt Murphys law....)
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 14:58. |
|||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Om man kollar i anmälningslistorna vad betyder (N)?
Exempel i avd 2 Kihlström på Lionize och weekend fun |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Berg kör bike på Pacific W.F och vill försöka köra i ledningen säger han. Vinner han med den?
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Hade bike näst senast på Åby. Då räckte den inte från spets men idag Norrland och 500 m kortare distans. Kanske kan ställa till det för 1 som den populära betaltjänsten sv utsett till omgångens bästa spik.
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
7,32 i v odds på 3 procentaren som vann V4-2 överlägset. Vad visste v spelarna i Sundsvall som V4 spelarna missade totalt?
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Lycka till själv! |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Det betyder att Örjan har gått in och "tackat nej" till styrningen. Står det (1) är det kusken förstahandsval, (2) är kuskens andrahandsval, osv. (N) betyder alltså att man inte vill ha styrningen ens i sista hand.
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Varför är det typ ingen här som nämner Food Money? Grym avslutningen senast när han spurtade förbi Nuncio precis innan mållinjen. I skrivande stund 4,82%.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Banned
|
5 PACIFIC W.F. ska tydligen till spets i V75:7, Bergh lät så där lagom lurig, jänkarvagn lät ju också positivt. 11%.
Senast redigerad av Stankarn den 2018-01-06 klockan 15:33. Anledning: Pucktvåa..������ |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Då finns förklaringen . Bantipsen kablas inte ut i atg live på lördagen och livens spelexpert idag Mohammed Malla skrek säkert inte om den (lyssnade inte på V4 genomgången då jag inte skulle spela till dom loppen).
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ove A tror på Moe Svarten.
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Det här lade Bergsåker ut i torsdags. Titta från ca 2 min in.
|
|
|
|
#66 |
|
Banned
|
3,50 tillbaka på 8 Izzy - är inte det spelbart?
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
Det blir en chansrad idag..
Garderar Angle OA (såklart) spikar Zenit,,sen tycker jag att det vimlar av tänkbara storskrällar..får se hur det blir..Lutar åt spik på Tobacco (12 avd 6) inte så dåligt spår med volt och klart bäst kapacitet i det här gänget... L
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
1 procent på 10an i avd 2 som ska gå med bike ffg en sådan som rensar. Den är betydligt högre rankad än så i många tips. Ingen direkt koll själv.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Huzzah!!
Angle of attack stigit till 82% nu!!!! Seriöst? , Tittar ingen i lopparkivet numera?Är han som senast platsar han inte i klass2 ens.......
|
|
|
|
#72 |
|
lol med i 3 andelsspel och varenda jävel spikar Angle. Kan omöjligt vara så stenklar med tanke på stallformen och procenten. Vad har jag missat med den? Är den inte väldigt missgynnad av brodd?
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#74 |
|
När tom betaltjänsterna som älskar att gå emot sådana megafavoriter alla spikar den undrar man om det är lönt att gardera.
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
*Edit* kör med lite C-hästar= han kommer med L
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 16:19. |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Kanske för att Nuncio är slut
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
Men din signatur? Snarare 1992-93 än 2006, väl?! |
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
1.8 på en häst som borde behandlas av veterinär.
|
|
|
|
#79 |
|
Nu när "Spelexperten MALLA säger att Angle of Attack är klar är gard. given...)
SYS = V75 - 2018-01-06 - Bergsåker Systemet skapat med 'Hjälp på traven!' (http://www.hpt.nu) V75-1: Stolopp - 1:A PRIS 125 000, 2640 V 1(B) - Global Trustful(6,7) 5(C) - Sahara Sun(7,3) 6(B) - U.Bergs Oppzi(9,7) 11(A) - Qatrine Gel(3,7) 12(C) - New Flame(11,3) 13(B) - Raffinos(2,3) 14(B) - Evin Boko(4,0) 15(B) - Geisha Sund(1,0) V75-2: FM Reklam - Klass II, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 2140 A 2(B) - Twinkle Kronos(4,0) 3(B) - Fairplay Pellini(1,7) 4(B) - Orkidee Skift(4,0) 7(B) - Jaguar Håleryd(5,0) 9(B) - Toreador(5,3) 10(C) - Gobo's Mystery(10,3) 11(A) - Weekend Fun(5,0) V75-3: Malms Rör - Zoogins lopp - Gulddivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 200 000, 2140 A 5 - Zenit Brick(1,0) V75-4: Kvisslebruns lopp - 1:A PRIS 125 000, 2640 V 10(B) - Sjö Odin* (NO)(4,0) 14(A) - Moe Svarten* (NO)(6,0) 15(B) - Odin Tabac(1,0) V75-5: Nextrent - Top 7 - Silverdivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 150 000, 2640 A 2(B) - Angle of Attack(1,0) 3(B) - Flip a Coin(10,7) 4(C) - Above All Ås(7,7) 9(A) - Merry Broline(3,7) 10(B) - Lincoln Lawyer (US)(2,0) 11(C) - Cupido Sisu(8,3) V75-6: AIAB Energy - Bronsdivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 2140 V 12 - Tobacco(2,0) V75-7: Stål & Fasad AB - Klass I, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 1640 A 1(B) - Jaques Noir(1,7) 2(B) - Andreas Boy(8,0) 3(B) - Zorro Swing(4,3) 4(A) - Harmon Boko(8,0) 6(B) - Erik Sting(2,0) Systemstorlek: 5 040 Reducerad storlek: 2 960 Kostnad: 1 480,00 kr Reduceringsgrad: 41,3 % ABCD-Villkor 1,2,3,4,5 A-Hästar 0,1,2,3,4 B-Hästar 0,1 C-Hästar Lycka Till !½ L
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Den näst bästa möjliga starten, förutom vinst för Qatrine Gel. Forza!
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Bergh vs Bergsåker = 0-1
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 16:31. |
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Nurmoshästar på V75 uppe i Norrland slutade som oftast.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Spelvärde hade den som 7:e rankad. Svårbegripligt.
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Toppstall, toppkusk, ihåligt motstånd. Bara spelad till 13%.
Är inte det spelvärt så då vettefan... |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Ingen positiv omsättning idag direkt. Årets första V75a förra året omsatte drygt 3 mkr mer.
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Maken till idiot tips vet jag inte ens hur jag skall kommentera.. Senast var V86: Yankee Boy /som jag spikade o satte V86-Rankad näst sist
|
|
|
|
|
#93 |
|
Nu ligger mina ägg i en och samma korg... 7 Jaguar Håleryd
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Spelvärde har väl marknadsfört stenhårt i en vecka nu att dom gick nästan 600 tkr plus på V75 förra året. Mystiskt. Vet inte hur det gått till.
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Weekend Fun var riktigt bra. Skriket befogat för en gångs skull.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Härligt att få in en A-häst till 14% (lillspik)
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Jävligt bra start och skönt att man gick kort i båda loppen.
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
Lycka Till! Mvh , L
|
|
|
|
|
#100 |
|
Skönt att få dit en bakspårsspik i ett öppet lopp, det blev lite allt eller inget där.
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Btw Månprinsen , hur ser ditt sys ut?
L
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Skönt att Fernlund vågar säga vad han tycker. Ingen jätteerfarenhet av honom, men ser saker ingen annan så kallad expert ser. Som att Geisha inte såg bra ut.
Det måste alla här lära sig, tv-experterna jobbar för ATG. Sedan finns det såna som Fernlund och Hultman som kan trav och säger vad de tycker. De blir kvar i rutan en tid för att sedan snyggt försvinna när deras kommentarer är spelhämmande. Likaså betaltjänster. De kan tippa vad som helst men alla torskar köper ändå deras tips för att de gör reklam om att de kanske vunnit 600 tusen papp ett år. Men till vilka insatser sen? Ingenting som vanligt folk kan lira ändå när systemen är på flera hundra eller tusen. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Dax för Zenit B. nu
Har jävligt svårt att se denna torska. Är ju själv en notorisk favorithatare...Men denna köper jag till "låga" 62% Digital Ink känns enormt överspelad faktiskt.. L
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
Staketkusken (+1) |
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Super Moderator
|
Hej igen!
Boltic-Gripen: 5-5 i en väääldigt tveksam övertid på mer än 7minuter. V5-dags!! V5 Inlämnat: 2018-01-06, 12:47 Bergsåker Lördag 2018-01-06 Start: 17:05 Kostnad: 294,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Zenit Brick (1, 3) 2: 2, 3, 4, 10, 12, 14, 15 (1, 7) 3: 2, 5, 10 (9, 4) 4: 3, 7 (12, 11) 5: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 10 (9, 11) 1x7x3x2x7 = 294 rader. 294 x 1 x 1,00 kr = 294,00 kr. Totalt: 294,00 kr. Rättningskod:
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#110 |
|
Ouch..tomte styning där..
Hästen kan ju öppna men Mika drar hårt i linorna från start????
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 17:09. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Det ska vara Goop bakom Zenit Brick. Forss är duktig men det här var en bortkörning.
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Det var bra för omgången att Zenit B torskade även om det var klara andrahandaren som vann, men bröt den inte ut på upploppet ?
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Kul om Inken kan bli lika bra som i fornstora dagar igen.
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#115 |
|
Nuncio pensioneras. Väntat ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Super Moderator
|
Och nu ställer de Nuncio...... Nog ett bra beslut. Han var nog inte så bra som Melander sa....egentligen.
|
|
|
#117 |
|
Nuncio ..Karriären över..
Viking Kronos försvann när han var som bäst.. Starta 2 åringar = nej tack... Ungefär likvärdigt med grisfösare imho.....BORT Pengar/USA styr tyvärr... L EDIT* Well , hur många 2-3 åringar har vi sett som ramlat till botten när dom blivit äldre? Känns lite som Rysk/kinesisk Gymnastik på 80-talet... L (Medlem i Svenska landslaget i Gymnastik på 80-talet) ...vad skall man säga när man försöker tävla mot en 12 åring som var "uppfödd" för detta.... Dom som var överjävliga i den åldern höll inte ..slut innan dom fyllde 20..)
Trust the FoxGod Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 17:37. |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Varför kan inte Tarzan bara erkänna att skallen är slut på hästen? Kördes hårt i USA som unghäst och sedan två elitlopp i dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Bra affär ändå. Kostade småpengar. Sprungit in 30 miljoner och kommer nu dra in massor av miljoner till i aveln. Önskar man gjort en sådan hästaffär.
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Fotstödet gått sönder efter två omstarter på Eldvin. Vagnbyte. Sådant strul vill man inte se på V75.
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Super Moderator
|
Men för i hela helvete!!
|
|
|
#122 |
|
Nu spricker TV schemat ordentligt.
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Haha, nu börjar dom få panik på vissa håll.
|
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
![]() Tittar du på TV sändningen???? Ha ha ... allvarligt?
|
|
|
|
#127 |
|
När JO Persson lämnar avslag ska man spela. Syntes redan i de återkallade starterna.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Klarar inte av Malla och Robin i liven...
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Premium- slipper Malla, och Robin!
![]() Premium bäst i alla lägen, handlar om trav, ingen sandlåda. |
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Ingen av oss på sharps lämnade något framgångsrikt tips i kallblodsloppet.
Ove A Lindqvist påstods ha tippat Moe Svarten. Den fick ju ett smörlopp i rygg på favoriten Odin Tabac - men hade gjort sitt halvvarvet kvar - sjuk eller riktigt usel. En av de stora betaltjänsterna rankade Tand Tuff som sexa. Det var med facit i hand riktigt bra. Senast redigerad av mackpeter den 2018-01-06 klockan 18:06. |
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Travnet flög också i kallblodsloppet. Sen är det svårt att säga hur mycket alla omstarter påverkade utgången av loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Bara att gratulera Bergh till två fina segrar och en andraplats.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Vinkeln vann. Precis så ihålig lopp som man kunde ana. Lincoln Lawyer är nog ingen som ska mörsa i dödens heller.
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#136 |
|
Även en blind höna...
lenninen (+3) |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Super Moderator
|
Att sålla i alla dessa tips om drag, spelvärd, omgångens bästa, bästa spik, näst bästa, o.s.v..... Är ju helt omöjligt. Sannolikt har ganska få av oss pengar att följa allt detta.
Bättre att vi skapar en Sharps-kanal där vi lägger allt då?
|
|
|
#139 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Att dom orkar hålla på med att haussa lotto-spelet Top7 ...
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Hade jag haft råd till sådana system hade 7an suttit idag. 8 + 6 hästar kvar på jokerramen. Men redan borta pga otillräckligt a krav. 4500 kr hade det kostat matematiskt men nerreducerat till 250 kr.
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Hade varit intressant att jämföra tipstjänsterna om dom enbart lirade 500kr system.
Staketkusken (+5) |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Valt 2 dåliga spikar (Geisha o Odin), får se om man räddar dagen med en DD.
Kör en rak 3-6 ×200kr Galopp direkt på 3, hehe. Gick inte det heller Senast redigerad av Dahle den 2018-01-06 klockan 18:26. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Super Moderator
|
Ska vi inte köra igång en Sharps-kanal då? Med tillhörande Tillsammans-system? Där vi roterar spelläggare allteftersom de som är med vill köra?
Hade inte det varit kul? Det finns en tanke hos Sharps att "uppa" travet med ett videotips på lördagar inför V75. Vill man vara med får man anmäla sig hos mig via DM.
|
|
|
|
#147 |
|
Nu får man ta på sig dumstruten själv. Tog inte med vinnaren på 8 hästar.
Har jag missat något?
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Spelvärde borta på sitt 4000 kr system nu med. Hade vinnaren i avd 6 som första reserv trots 8 streck.
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Super Moderator
|
Malla tipsade om Vic de Luxe i fredags.......
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Även Goop nämnde den i Björnkollen (lyssna efter 7:16) och jag vet att Nybrink kollar på den så det är närmast skandalöst att höja Nybrink till skyarna som inte första gången snor andras idéer.
Senast redigerad av hoola den 2018-01-06 klockan 18:38. Anledning: tillägg |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Banned
|
Citat:
Chrille Kruka trodde att Örjan skulle sitta i spets efter 200 körda. Inte så lätt...! ???? |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Tyckte det var omgångens öppnaste lopp. Forecast är en ärkelus så jag fattar inte hur Chrille tänkte där. Hade annars inte kostat mig många kronor att ta med den också men är man dumsnål så är man.
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
7 rätt på 1,4,5,6,9,11 om jag haft råd att lämna in mitt system oreducerat. Hade då slagit alla betaltjänster för system på deras nivå.
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Nu har den här på Sharps behånade Bergh kört in en halv miljon till sina hästägare på V75.
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Vardagshästar från Norrland vann de två sista loppen. Båda Nurmoshästarna i avd 7 borta direkt trots att brodd skulle vara ett plus enligt tränaren.
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Det var nog Pacific WF stora chans att vinna på V75.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Super Moderator
|
Okej Peeps.
Ska vi göra nåt av Sharps? Som ett Tillsammans-system med tillhörande video-blogg/tips? Det finns intressenter. Kanske finns det fler som vill vara med?
|
|
|
#159 |
|
Nästa helg sjöar vi på Jägers med olle. Inga broddar, hakar och annat skit som kan störa.
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Banned
|
Jag fick in tvillingen men hade hellre sett Pacifik WF som vinnare.
Inlämnat: 2018-01-06, 18:32 Bergsåker Lopp 11 Lördag 2018-01-06 Start: 18:42 Kostnad: 300,00 kr HÄSTAR 3456 VINSTBERÄKNING RÄTT KOMBINATION ODDS 3/4 59,48 Utbetalt: 2 974,00 kr Vek han inte ner sig onödigt billigt? |
|
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Riktigt dålig utdelning idag. Visst storfavoriten vann men sen då?
3-4-2-7-7-7 Enligt strecklistan... |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
Bra spel! |
||
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
System för 2500-3000kr vanliga omgångar Och det dubbla jackpottomgångar? För att det ska fungera måste 1-3 ansvariga utses. 3 sharpsare med olika favoritbanor ? Bäst lämpad tipster får ansvaret den aktuella omgången. En tråd för tillsammans v7:an kan finnas varje vecka. Deltagare kan lämna sina spikförslag / drag i den tråden fram till fredag kväll. Men veckans Systemläggare måste få frihet att spela som han/hon vill. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+10) |
||
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Citat:
V&PInlämnat: 2018-01-06, 18:24 Bergsåker Lopp 10 Lördag 2018-01-06 Start: 18:20 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer 8 Vic de Luxe 1 x 2 x 100,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: CGD NHM VVM |
||
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Vad finns för tankar om pris per andel ?
|
|
|
|
#168 |
|
SO
Hur gick det med systemet som du skulle lämna in med tandtuff spik? Vart det inlämnat och hur gick det? |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#171 |
|
Travtjänsten hade 7 rätt på sitt sena förslag har dom gått ut med på twitter. Snyggt.
|
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
Kanske 2 storlekar på system som sharps stryktips fungerar. Har inte vart med på stryktipset men tror dom kör ett 250kr och ett 500kr Sharps V75 kanske kan ha ett : 800-1000kr system i 10 andelar för de som inte har något emot lite större insatser. Och ett mindre för 3000kr i 30 andelar så många får chansen att delta- köpa fler än en andel går ju alltid om man tycker att 1:30 är för liten andel. |
||
|
|
|
|
|
#173 |
|
Satte sjuan där sist. Var kanon med knappt 27 tkr i början av dec. Men nyckeln till det två hästar från framspår med första jänkarvagn. Inte alls säkert sådan kanoninfo kommer nästa lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Jag var så jävla rätt ute... men ändå skiter det sig!
Fortsatt trevlig lördag gott folk |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Banned
|
Citat:
? |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
#177 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Vi /Sharps måste börja på en storlek så att systemen fylls upp vecka efter vecka.
Ofta dör nystartade tilsammansbolag efter 3-4 veckor om man fått en dålig start. Det gäller att hålla ut länge. 1-2 sjuor per år med utdelning 50-200 k skulle täcka hela året. Är väl realistiskt att ha de förhoppningarna. Men sen finn ju alltid chansen till miljonutdeling också.. ![]() Vi får starta en tråd och kolla av intresset! En enkät typ 1 ) skulle du vara intresserad av en andel i en Sharps v75:a? 2) vilken storlek på din andel tycker du är hållbart för dig i längden? Alt 1. 50-100kr /veckan Alt 2. 2-300 kr /veckan Alt 3 500 och uppåt |
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Super Moderator
|
Det finns en tråd för Tillsammansbolaget nu.
|
|
|
#182 | |
|
Citat:
Fäll ner pungen och landa.... Var ödmjuk och förstå att en megafavvo även kan vinna när sjuan ger över 100 kkr, |
||
|
|
|
|
|
#183 |
|
Jag trodde endel på Zorro Swing, men det gjorde inte betalsidorna. Ändå trendade Zorro Swing endel upp till 6%. Det sjuka är att hästen inte rensa något alls. Fanns på 16% av kvarvarande! Detta kan väl bara förklaras med att det va mängder med stora andelssystem kvar som satt tjocka med hästar i sista avdelningen. Matematiskt skulle V75 idag gett över 350k.
Surt att få så lite betalt för de småspelare som väl satte denna rad. Jag hävdar som vissa andra att ATG tillsammans med gigantiska system och mängder av andelar förstör för oss vanliga spelare. Atg borde sätt max tak på 10 andelar. Löjligt med tex Expressens live system på typ 100 000kr och 100 andelar. Konstigt att de jämt sätter 7an.... |
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
Fattar ingenting. Var der skrik på tandtuff eller varför har många med den på 2-3 hästar?
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
Med facit i hand får vi skämmas över våra analyser på Sharps av kallblodsloppet. I programmet var den chansvärderad som trea.
Malla (som väl "bor i stallet" mer eller mindre hos JOP) nämnde inte Tand Tuff i "Vass eller Kass" efter vad jag noterade. Jag hörde honom inte nämna hästen i tid före vare sig V5- eller V75-inlämningen på atg.se. Det vore lämpligt om redaktionen kallade in Malla till förhör. Hans förklaring skulle många av oss spelare vilja höra. Inte minst då Malla väl är med i 10 % av ATGs sändningar. Tand Tuff fick en smörresa i vinnarhålet bakom Eldvin. Även om motståndarna var oförklarligt usla - utom ospelade Katla Kiro och Art Kjarvald - är det underbetyg, att vi inte noterade hästens remarkabla formförbättring här på Sharps. |
|
|
|
|
|
|
#187 |
Senast redigerad av Klanke den 2018-01-07 klockan 20:13. |
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
[QUOTE=mackpeter;556479]Med facit i hand får vi skämmas över våra analyser på Sharps av kallblodsloppet. I programmet var den chansvärderad som trea.
Skämmas över att man som småspelare med kaffepengar inte tar med en häst som inte vunnit på typ 1 år, kallblod som de två mest spelade vinner över 80 %, enligt statistik. Där den enbart vann pga rygg ledare och sedan får den berömda tur-luckan på upploppet. Skulle nog säga att den vann för att de andra var skit för dagen och hade 100 % tur.. Kommer inte hända igen troligtvis o kommer blir sjukt överspelad nästa gång, men bara tacka för det då ..
|
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Citat:
Inför V75 hade de 1079 systemen sammanlagt ca 2694.3 RADER kvar fördelat på 1079 system. I snitt ca 2,5 streck per system. Av dessa 2694.3 rader satt alltså 167,1 på Zorro Swing. Det blir 6.02% av de kvarvarande raderna jämfört med 5,67% av samtliga rader. Zorro var mycket riktigt hårdare betrodd av de som klarade 7 rätt jämfört med resten av spelarkollektivet. Men det var mycket marginellt. 6% vs 6% med en vettig avrundning. Matematiskt borde raden mycket riktigt ha gett mycket, mycket mer. Men underutdelningen berodde nästan inte alls på Zorro Swing. ( Det totala antalet kvarvarande RADER går att räkna ut genom att dividera 7-rättspotten med ev utd på varje häst i V75-7 och sedan summera dessa. )
|
|
|
|
#190 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Citat:
Att det är svårt att räkna på stämmer bra. Det är bara mellan näst sista och sista avdelningen som ATGs info räcker till för att räkna ut rad-renset. Mellan övriga avdelningar blir det bara gissningar och spekulationer. I flera år har jag tjatat på ATG att de ska redovisa antalet kvarvarande RADER efter varje avdelning. Men jag får svaret att de inte ser någon efterfrågan för detta från sina kunder. Om ni saknar ett bra sätt att läsa av den VERKLIGA värde-utvecklingen längs med omgångeb bör ni skriva till ATG och kräva att de ska börja visa RAD-nedräkning istället för den trubbiga och snudd på meningslösa system-nedräknaren.
|
|
|
|
|