Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-03, 13:32   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61671
Standard

V75 Bergsåker 6 jan

V75 winter burst över och dröjer till sista helgen i denna månad till nästa extra V75a. Lite nya. Propositioner och lite högre prispengar nyheterna, men annars blir det mesta som vanligt på lördagarna.

Aviseras bra vinterväder just nu. Kallt och soligt och det lär bli brodd som gäller. Lite frågetecken för det kanske framförallt på Nurmoshästarna, men annars en väldigt ihålig omgång som på förhand ser ut att ge väldigt låg utdelning. Nyckeln till det Robert Bergh som kommer ha flera gigantiska favoriter.

V75-1

Här blir Geisha Sund megafavorit. Ute i stoeliten annandag jul som stor favorit. Ingen mening att dra slutsatser av det loppet då banan var så usel den dagen. Vann sedan tre dagar senare men mötte då mest skräphästar på Bergsåker. Möter sannerligen inga kanoner på lördag heller och borde bara vinna mot sånt här skräpmotstånd.

V75-2

Ser spelvänligt ut men inget av de bättre klass 2 försök som körts snällt sagt. Twinkle Kronos rätt hyfsad och är väl spetschans. FairPlay Pellini med Mika Forss intressant men en barfotahäst hos Nurmos som ska upp till Norrland och tävla med brodd. Dom två i första hand.

V75-3

Digital Ink till spets och sen utmanar Zenit Brick. Är väl bara dom två som har chans att vinna denna urvattnade gulddivisionen på papperet.

V75-4

Många chanslösa nästan poänglösa kallblod här. Odin Tabac visade senast att den kan prestera även med skor. Bättre än jag trodde. Möter ingen Månprinsen nu utan svårigheten ligger väl i att den ska ta sig runt ett stort fält mestadels dåliga hästar.

V75-5

Angel Of Attack omgångens största favorit troligen. Fick perfekt spår för spets och slut och möter heller ingenting i detta lopp jämfört med vid V75 vinsterna på Jägersro och Åby. Finkade heller inte på solvallas usla bana annandag jul. Brodd måste vara en nyhet och det är 2640m nu, så om den inte gillar brodd finns det en förlustfara trots allt över 2,5 varv.

V75-6

Ännu en storfavorit troligen i Persos Smokie som vann lätt på V75 senast på Axevalla efter rätt sen lucka. Helt annat banunderlag nu. Hård broddbana troligen istället för lite potatisåker som det väl var på Axevalla och även näst senast.

V75-7

Ser rätt öppet ut till skillnad från de flesta loppen denna lördag. Frågan här också hur Nurmoshästarna ska funka med brodd. Bästa hästen troligen Erik Sting som bara gjorde en start 2017 och gjorde det då bra. Bäst barfota runt om dock så flera osäkra faktorer att beakta.

Sammanfattningsvis ser det inte ut som en omgång som kommer ge särskilt mycket i utdelning på förhand, men nytt med brodd för många hästar.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 13:41   #2

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Så var det nytt år,nya lopp,nya insatser och förhoppningsvis nya vinster.
Lördagen spel tycker jag går i Robert Berghs och Mika Fors Favör.

Avd 1.

Jag tror någon av hästarna 13 Raffinos, 14 Evin Boko och 15 Geisha Sund
vinner.
6 U.Bergs Oppzi var väl en snackis häst för någon vecka sedan.
12 New Flame är väl en kanske häst och 1 Global Trustful, vem vet,den kanske vinner.

Avd 2

Här hoppas jag på 3 Fairplay Pellini, 6 Mellby Ess och 7 Jaguar Håleryd.
2 Twinkel Kronos och 11 Weeken Fun kanske har med det att göra.

Avd 3

Mina första val är 3 Digital Ink och 5 Zenit Brick.
7 Beau Mec har varit på tapeten ett tag och varför inte...
1 Indoor Voices kanske vinner igen
2 Poochai kanske lurar i vassen...
eller så är det bara att spika 5 Zenit Brick..

Avd 4

Här blir det
3 Eldvin
4 Storsjarmören
Ska 15 Odin Tabac hinna i kapp eller är det så att 12 Art Kjarsvald vinner med Torbjörn Jansson..

Avd 5

Här får Robert Berg förtroendet med 2 Angle of Attack...Spik

Avd 6

Min första häst är 7 Forcast, igen, haft honom som vinnare innan..
4 Taffy var lite av en snackis i helgen...om jag inte minns fel..
11 Sambuca Knight och 1 Mellby Brunello tror jag på och långt där bak smyger 12 Tabacco fram och vinner.....kanske..

Avd 7

Jag avslutar enkelt....Spik på 6 Erik Sting..
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 15:13   #3

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Ja Roberts kanoner vill man hålla i hand, som bara skulle vinna varje lopp nu under jul typ. Ja gick ju bra..
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-04, 18:34   #4

Standard

Oroande att se unibets odds. Det är aldrig kul på förhand med ett flertal hästar till under 2 ggr pengarna på V75. Angle Of Attack allra lägst till 1,40. Är nog läge att leta andra spel på lördag om man tror att Geisha Sund, Zenit Brick och Angle Of Attack vinner för då lär återbetalningsprocenten på V75 hamna på genomusla 26-39 procent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Gammal 2018-01-04, 19:22   #5

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

Jag vidhåller att Berghs form är stort frågetecken. Många hästar underpresterar fortsatt. Gardera Angel of attack eller stå över i min bok...

Problemet är att motbuden har dåliga lägen samt tveksam form.

Senast redigerad av Espo den 2018-01-04 klockan 19:30.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 16:45   #6

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39610
Standard

Det är väldiga skrik på Weekend Fun tills i morgon. Intressant häst från svårt läge.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 17:57   #7

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Trots all dissning här på sharps vann Bergh 2017 en hoper ligor av olika slag. Stallet körde in 60 miljoner. Imorgon vinner han med favoriterna Geisha Sund och Angel of Attack, som jag spikar. I guld låser jag på Digital Ink och Zenit Brick. Därmed blir det plats för rejäl gardering i övriga lopp.
SO (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 18:08   #8
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Jag är en av dom som dissat Bergh här. Men det är inte för att hästarna är kassa, mer att jag känner att jag inte vet var man har Bergh. Han kan ge avslag och vinna med flera längder. Eller så är allt glasklart och hästen går i mål veckan efter.
Samma som Pihlströms snack om sina hästar.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle (+10), Staketkusken (+1), abstruse (+10)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 18:31   #9

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Geisha Sund borde ha vettig chans att runda dessa och Berg brukar ha iordningställt när det vankas Bergs (åker) A 15 b 11~14~1

avd2.
Draget blåser ner dem om jag läser loppet rätt. Fullfart från flera händer och en låg tidsnotering på varvet lockar spel Skoglunds häst. Har bra fart för sin klass och 7% är ett fynd! A 11~2 b.4~9~6~,3~5

avd3.
Zenit brick har varit outständing på slutet och att Mikka Foss sitter upp är ingen nackdel precis. Blir lite väl stor och draget måste ändå vara nr 1 med Örjan som kan få en fin smygare och spurten är vass, duell mellan 3 och 5 skulle vara mumma för Örjans del.

avd4.
Sjö vin kommer från formstall och så gör även Sjö odin som har sätt finfin ut på slutet. Båda 8% Jisses! Vi streckar på en del.. a 2~10 b 15~3~7~4~1

avd5.
Spets och slut.... nr2 res 8

avd6.
Här finns mycket godis, Hagentoy på 6%?? vettigt läge och bra spurtkrut till slut. Tobacco som är vass i spurten vann 600 000 för 2 år sedan med denne som spik - kommer ni ihåg? A 9~12 b 3~2~11~4

Här höjer sig fyra hästar över mängden och blir också utgång på vårat system... Draget får kanske loppet med kungen av bergsåker? A 12~1~5~6 b.,4~3
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 18:34   #10

Standard

Tänkte förklara varför jag låser guld på Digital Ink och Zenit Brick.

Zenit Brick är en oerhörd häst och ägaren/uppfödaren Anders Bredberg är att gratulera. Han är värd denna guldklimp. Senast kördes Zenit av Björn Goop från spår 1. Björn lyckades inte få ut Zenit från innern utan hamnade långt bak. Ut i fjärdespår sista kurvan. Därifrån skall ingen häst kunna vinna ett guldlopp. Men fantastiske Zenit vann lätt trots tattarloppet.

I morgon får Digital Ink ledningen utan att offra mycket energi. Innerspåret på Solvallas lervälling senast var katastrofalt för Inken. Nu får Zenit kämpa sig fram till dödens och göra loppet därifrån. Det blir håååårt i måååål.
Staketkusken (+1)
Gammal 2018-01-05, 18:37   #11

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Tänkte förklara varför jag låser guld på Digital Ink och Zenit Brick.

Zenit Brick är en oerhörd häst och ägaren/uppfödaren Anders Bredberg är att gratulera. Han är värd denna guldklimp. Senast kördes Zenit av Björn Goop från spår 1. Björn lyckades inte få ut Zenit från innern utan hamnade långt bak. Ut i fjärdespår sista kurvan. Därifrån skall ingen häst kunna vinna ett guldlopp. Men fantastiske Zenit vann lätt trots tattarloppet.

I morgon får Digital Ink ledningen utan att offra mycket energi. Innerspåret på Solvallas lervälling senast var katastrofalt för Inken. Nu får Zenit kämpa sig fram till dödens och göra loppet därifrån. Det blir håååårt i måååål.
Om inte Örjan gottar sig av detta?
Gammal 2018-01-05, 21:07   #12

Manprinsens avatar

Sharp$: 2366
Standard

Man tar aldrig 2 hästar i ett lopp. Antingen spikar man eller så tar man flera.
I det här fallet är det solklart att värdet ligger i att spika Inken om man tror på ett tvåhästarsrace.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 21:55   #13
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Man tar aldrig 2 hästar i ett lopp. Antingen spikar man eller så tar man flera.
I det här fallet är det solklart att värdet ligger i att spika Inken om man tror på ett tvåhästarsrace.
Säg det till Harry Boy som kammade hem 20 millar i helgen som var.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 21:58   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Var det på lås på de två mest spelade? Månprinsen har ju ganska rätt. Tar man två streck och Zenit B vinner så är det inte så positivt. Noll värdeutveckling men man har betalt lika mycket för en häst till.
Gammal 2018-01-05, 22:19   #15

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var det på lås på de två mest spelade? Månprinsen har ju ganska rätt. Tar man två streck och Zenit B vinner så är det inte så positivt. Noll värdeutveckling men man har betalt lika mycket för en häst till.
Exakt! Vill man absolut dubbla systemkostnaden med en häst till så skulle iaf jag chansa bort favoriten och försöka hitta vem som profiterar på ev överpace.
Gammal 2018-01-05, 22:43   #16

Standard

Citat från travronden längst ner på sid 43 i dagens tidning

”Odin Tabac har 20 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker”

Det måste ta mig fan vara oslagbart
Staketkusken (+1), sjukstuga (+5), Klanke (+2), znipstern (+1), Moonfala (+1)
Gammal 2018-01-05, 23:07   #17

Manprinsens avatar

Standard

Moe Svarten vinner i morgon om kusken får till det.
Spiritus (+1)
Gammal 2018-01-05, 23:10   #18

Standard

Citat:
Citat från travronden längst ner på sid 43 i dagens tidning

”Odin Tabac har 20 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker”

Det måste ta mig fan vara oslagbart
Olle - du kan vara med i TV-programmet "Landet Runt" med deras tyrckfel.

"9 segrar och fem andrapris på 20 starter på Bergsåker". Men vinner han?
Jag kan inget om kallblod - men vad säger SO och andra kallblodsexperter om att strecka 2,3,4,7,10 och 15.
Gammal 2018-01-05, 23:24   #19

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1521
Standard

Citat:
Låste avd5 på Tudor Kronos och Mack Dragan som var favorit och andrahandsfavorit
ricrok är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 23:47   #20

Standard

Citat:

Jag kan inget om kallblod - men vad säger SO och andra kallblodsexperter om att strecka 2,3,4,7,10 och 15.
Det intressantaste är väl att Odin Tabac nu har ytterligare 20 m tillägg jämfört med sist på V75 mot bl a den stora charmören. Knappast tryckfel på det. Men 9 av 10 system i morgon bygger väl på spik på ännu större favoriter och då betalar gardering här inte lika bra.
Gammal 2018-01-06, 00:12   #21

Standard

Citat:
Det intressantaste är väl att Odin Tabac nu har ytterligare 20 m tillägg jämfört med sist på V75 mot bl a den stora charmören. Knappast tryckfel på det. Men 9 av 10 system i morgon bygger väl på spik på ännu större favoriter och då betalar gardering här inte lika bra.
Är nog 40 m skillnad som i Gävle mellan O T och Storsjarmören. Däremot extra tillägg mot t ex Sjö Odin mot då och ska även ha mött Eldvin tidigare utan att ha 40 m längre att trava.
Gammal 2018-01-06, 00:26   #22

Standard

Citat:
Odin Tabac slog senast de möttes Storsjarmören med 25 m och är väl 45 m bättre. Nu är det längre distans, vilket bör gynna Odin Tabac.

Men efter att ha lyssnat på intervjun med Westholm från Kanarieöarna kommer jag definitivt att strecka kuskförstärkte 3 Eldvin. Med spik på andra stora favoriter får jag råd med fler garderingar i kallblodsloppet, där jag känner mig som på ett gungfly. Jag funderar på att strecka 2,3,4,7,10,15. 14 måste kunna en 24-tid, vilket han inte visat att han är kapabel till. Tacksam för synpunkter från SO och övriga kallblodsexperter.

Senast redigerad av mackpeter den 2018-01-06 klockan 00:28.
Gammal 2018-01-06, 00:34   #23

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Odin Tabac slog senast de möttes Storsjarmören med 25 m och är väl 45 m bättre. Nu är det längre distans, vilket bör gynna Odin Tabac.

Men efter att ha lyssnat på intervjun med Westholm från Kanarieöarna kommer jag definitivt att strecka kuskförstärkte 3 Eldvin. Med spik på andra stora favoriter får jag råd med fler garderingar i kallblodsloppet, där jag känner mig som på ett gungfly. Jag funderar på att strecka 2,3,4,7,10,15. 14 måste kunna en 24-tid, vilket han inte visat att han är kapabel till. Tacksam för synpunkter från SO och övriga kallblodsexperter.
Varför måste Moe Svarten kunna en 24-tid? Vann ett motsvarande V75-lopp på 25,1 på Romme för precis ett år sedan och är knappast sämre nu. Streckar du Alfie före Moe Svarten kan du ligga gärna elda upp pengarna.
Manprinsen (+10)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 08:01   #24

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1397
Standard

God Morgon ,
Jag ser att 2 Angle of attack är spelad till nästan 80% idag...
Visst var banan usel + kamelen fick gå i dödens senast, men..
Aot fick öppna lungnt till dödens ,låg ej på ,1:a varvet efter 1.18
Även om det fanns minustecken skall en sån häst inte agera rundningsmärke på upploppet.
Färdigkört 300 kvar och gick som ett sänke.
Att en häst med en så usel senaste prestation blir en sådan megafavorit är ofattbart.
Jag blir inte förvånad om det trots allt blir spets och slut , men tycker nog att hästen underpresterade enormt senast.
(Jag har ett antal gånger varit med om "bra" hästar som gjort en dålig prestation och tränare och experter är rörande överens om att allt går att skylla på banan/position/mm) i nästa start är hästen lika dålig och då säger tränaren "det måste vara något fel som vi får kolla upp"

Dessutom utlovas stenhård bana -hakar behövs. Om AOT blev muskeltrött pga skitbanan senast , hur funkar han på denna bana med långa hakar 1:a ggn?
Ingen spik för mig iaf.
Lycka Till! ,
L

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 08:08.
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 09:37   #25

Standard

Jag fortsätter med lite tankar re. V75:5
Favoriten plus och minus=
Plus = * spetsläge
* Bra kapacitet
Minus= * Usel insats senast med "vaga bortförklaringar" Form dalande?
* Långa hakar (troligtvis behövs) 1:a gången
* Distans? (1 vinst över lång på 8 försök)
* Årstid? Aldrig vunnit period 6 dec-Februari (förra året res 161215-170128 =5-0-5-0) varav 1 start från spets på 2640m vek ned sig helt på upploppet..
* Kanske inte minus på hästen men , 80% ???

Motbud:
3 Flip a coin (loppets minst streckade - 0.4%)
Tittar man på det senaste loppet utan att veta vilka hästar som springer så streckar man Flip och tar bort AoA..senast 1:a lopp efter vila , gick snabbast över upploppet mot Nahar och Beau Mec.. Långsökt= javisst men inte otänkbar.
4 Above A.Å (0.84%) Startsnabb o uppåt i form , tänkbar rygg på favoriten och med perfekt lucka och AOA stannar på upploppet så..
Sedan så förordar jag streck för 7,9,10,11 .
Xtra varning för 9 Merry Broline -perfekt läge med rygg på startsnabba AOA + gillar distans + gillar vintern 2.97% !! 1:a rankad av mig och trolig A-häst på systemet.

Well ,lite tidiga tankar .
Kan vara så enkelt att Angle O A. spetsar och vinner enkelt..men jag tycker det är på tok för mycket minus på den . Blir inte förvånad om den vinner..men lite förbannad troligtvis
Lycka Till boys!
Mvh ,
L

Edit* Jag har läst/hört en massa tips och så gott som samtliga är överens om att Angle OA är omgångens bästa spik.Kan förklara streck %
Den enda som delar mina tankar är Jens S.(Finns under service plays) Sammanfattningsvis så förutspår jag att AOA blir årets mest överstreckad häst.
Det enda som talar för hästen nu är "Murphys Law" ....Har jag skrivit detta= Enkel vinst!

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 09:45.
Gammal 2018-01-06, 09:57   #26

Standard

Analys V75:3
Här måste jag till skillnad från V75:5 säga att det är rätt favorit.
Zenit Brick ser bara bättre och bättre ut.
Gått och vunnit med hakar (gävle , mestadels från dödens)
Startsnabb från spår 4-5
"endast"65 %
Känns som omgångens klaraste spik
Jag kallar inte Zenit för den "bästa" spiken för det är han inte..
Bästa spiken är ju helt enkelt den spik som vinner till lägst spel % inget annat.
Skrattar alltid lite uppgivet när så kallade experter kallar omgångens största favorit för "bästa spiken" = helt enkelt fel tänk..
Good Luck ,
L

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 09:59.
Gammal 2018-01-06, 10:04   #27

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4507
Standard

Erik Sting är nog omgångens banker! Jag hade gärna sett att den hade haft ett till lopp i kroppen, men kapacitetsmässigt är den totalt överlägsen och kommer den bara ner i dödens så vinner den med en gäspning. 22% just nu, vilket är rejält i underkant.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 10:10   #28

Standard

Citat:
Erik Sting är nog omgångens banker! Jag hade gärna sett att den hade haft ett till lopp i kroppen, men kapacitetsmässigt är den totalt överlägsen och kommer den bara ner i dödens så vinner den med en gäspning. 22% just nu, vilket är rejält i underkant.
Kan så vara! men inte startat pga förkylning sen 1: November så formen = stort ? Hakar = ?
En chansspik = absolut! Men jag måste säga att jag inte har en susning hur han går idag.
Lycka Till ,
L
Gammal 2018-01-06, 10:32   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Varför måste Moe Svarten kunna en 24-tid? Vann ett motsvarande V75-lopp på 25,1 på Romme för precis ett år sedan och är knappast sämre nu. Streckar du Alfie före Moe Svarten kan du ligga gärna elda upp pengarna.
Odin Tabac kan en 24-tid lätt. Därför måste Moe Svarten kunna det för att vinna.

Om Eldvin går felfritt kan han under 25. Därför måste Moe Svarten kunna under 24 för att vinna.

Sjö Odin kan 25. Därför måste Moe Svarten kunna en 24-tid för att vinna.

Alfie slog 30/11 Sjö Odin från bakspår. Nu har han springspår och startar 20 m före Sjö Odin.

Snart får vi se vem som eldar upp sina pengar. Lycka till med ditt system
affe56 (+5)
Gammal 2018-01-06, 10:39   #30
SAO

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 2864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Erik Sting vinner om den är i 50% form. Dock inte helt säkert att den är det.
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 11:29   #31

Standard

Ovana vid broddar kan ställa till det för hästar söder om kallare delar av landet. Vi har t ex storfavoriter från Nurmosstallet. Så här blev bolagssystemet.

1) 15 r14-13 (favoriten 15 har överlägsen styrka och kapacitet. Hon är inte helt att lita på. Felfri äter hon motståndarna till frukost)

2) 2,3,4,5,6,7,9,11 r8-10 (här kan vem som helst vinna)

3) 3,5 r1-10 (tar Zenit Digital Ink från dödens? Jag betalar för båda och låser)

4) 2,3,4,7,10,15 r14-1 (om Örjan lotsar 3 felfritt bör han vinna. Stallkamraten 15 får jobba ute i spåren. Det skräller ofta - när inte Månprinsen är med - i kallblodsloppen. Garderar med några tänkbara)

5) 2 r8-10 (dunderfavoriten är härdad i tuff V75-konkurrens. Möter skralt motstånd)

6) 3,4,6,7,8,9,11,12 r2-1 (med två favoritspikar och ett tvåhästarslås har jag råd att gardera storfavoriten 3, som aldrig i regi Nicklas Westerholm startat på volt)

7) 1,4,6,9 r12-3 (de två Nurmostränade gör väl upp om detta. 4 visar uppåtform liksom kusken. 9 får Örjan i jollen vilket är ett plus)

Kostar 1536:-. Lycka till med era system.
Gammal 2018-01-06, 11:48   #32

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3047
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazze Visa inlägg
God Morgon ,
Jag ser att 2 Angle of attack är spelad till nästan 80% idag...
Visst var banan usel + kamelen fick gå i dödens senast, men..
Aot fick öppna lungnt till dödens ,låg ej på ,1:a varvet efter 1.18
Även om det fanns minustecken skall en sån häst inte agera rundningsmärke på upploppet.
Färdigkört 300 kvar och gick som ett sänke.
Att en häst med en så usel senaste prestation blir en sådan megafavorit är ofattbart.
Jag blir inte förvånad om det trots allt blir spets och slut , men tycker nog att hästen underpresterade enormt senast.
(Jag har ett antal gånger varit med om "bra" hästar som gjort en dålig prestation och tränare och experter är rörande överens om att allt går att skylla på banan/position/mm) i nästa start är hästen lika dålig och då säger tränaren "det måste vara något fel som vi får kolla upp"

Dessutom utlovas stenhård bana -hakar behövs. Om AOT blev muskeltrött pga skitbanan senast , hur funkar han på denna bana med långa hakar 1:a ggn?
Ingen spik för mig iaf.
Lycka Till! ,
L
ATG och deras så kallade experter är som bekant travets största hycklare. Så som travet fungerar nu är det enbart positivt med en ny spellag i Sverige så såna som ATG inte kan göra som de vill med våra pengar.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 11:59   #33
lou

lous avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 255
Standard

Är det vinterbana idag?
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:03   #34

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lou Visa inlägg
Är det vinterbana idag?
Årets första V75-omgång går på ett vintrigt Bergsåker. Banmästaren Peter Nilsson svarar i telefon vid 11.30-tiden.
- Vi har fyra-fem minusgrader och det behövs fäste i hästarnas skor. Brodd runt om. Det var en som var inne på banan i går fredag som sa att det behövdes lite grövre brodd bak, lite mera normalt i framskorna, säger Peter Nilsson.
mackpeter (+2)
Gammal 2018-01-06, 12:12   #35

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Årets första V75-omgång går på ett vintrigt Bergsåker. Banmästaren Peter Nilsson svarar i telefon vid 11.30-tiden.
- Vi har fyra-fem minusgrader och det behövs fäste i hästarnas skor. Brodd runt om. Det var en som var inne på banan i går fredag som sa att det behövdes lite grövre brodd bak, lite mera normalt i framskorna, säger Peter Nilsson.
Definitivt ett minus för favoriten i avd.4, alltså.

Oskar J Andersson: "- 15 Odin Tabac (V75-4) har tidigare inte fungerat så bra med brodd, men det var positivt med en vettig insats senast och han kämpade på bra. Vi slipper ju möta Månprinsen nu, men samtidigt så står vi dock tjugo meter sämre till här och det kan bli en strulig väg fram för vår del. Klart att jag annars tycker jag har bästa hästen och tror på chans, men han har inte den där absoluta toppformen trots allt. Det är öppet huvudlag och jänkarvagn som gäller för hans del. I övrigt går han med smala järnskor bak och aluminiumskor fram. Brodd bak hade han som nämnt senast, skulle banan på lördag kräva brodd runt om tycker jag det vore minus."
mackpeter (+2)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:23   #36

Klankes avatar

Standard

Gjorde några tokbongar tidigare i veckan med hög potentiall...

avd1. 1-11-15 - Får Rejo L en ny chans med nr 1? fin resa väntar?
avd2. 3-4-5-11 Tidiga tanken är nr 11 som får rygg på nr 3 och sätter in stöten 800 kvar. Pang!
avd3. 1-5 - Indoor V kanske kan få loppet i draget?
avd4. 2 Sjö Vinn - formstall och får rygg på Eldvin?
avd5. 2 Angel of attack - får nog lunka hem det?
avd6. 9 Hagentoy vann enkelt senast, gjorde många topplopp i fjol på 13 tider, vettigt läge och en kusk som ofta vinner på Bergsåker..

avd7. 1-5-6-12 där jag varnar för nr 12 som står fint inne och är i tokform, läget är som det är men kusken är kingen him self.

inlämningskostnad 48 kr

sedan även:

avd1. 14-15
avd2. 11 Weekend Fun
avd3. 1-3-5-10
avd4. 2 Sjö Vinn
avd5. 2-8
avd6. 3-4-9
avd7. 1-12
= 48 kr

och

avd1. 11-15
avd2. 2-6-9-11
avd3. 1-3-5-10
avd4. 1-3-4-7-10-15
avd5. 2 Angel of attack
avd6. 12 Tobacco
avd7. 12 Melby Don Juan
ca 100 kr

Gäller att sikta högt ;=)
God tur

Bolagsliret..
https://app.jokersystemet.se/share/M2muhU4eqaPZ

TOP7 BOLAGET:
TOP 7
Inlämnat: 2018-01-06, 08:59
Mario Lundqvists andelsspel
Bergsåker Lopp 9
Lördag 2018-01-06
Start: 17:50
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2, 5, 8, 9, 10
2:a: 2, 5, 8, 9, 10
3:a: 2, 5, 8, 9, 10
4:a: 2, 5, 8, 9, 10
5:a: 2, 5, 8, 9, 10
6:a: 4 Above All Ås
7:a: 7 Danne Edel

Din ranking:
2 8 10 9 5 4 7

Reserver:
6 11

120 x 4,00 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Min kostnad: 480,00 kr x 2/10 = 96,00 kr
Rättningskod: FDJ PDF RNB

Senast redigerad av Klanke den 2018-01-06 klockan 12:34.
Gammal 2018-01-06, 12:35   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Definitivt ett minus för favoriten i avd.4, alltså.

Oskar J Andersson: "- 15 Odin Tabac (V75-4) har tidigare inte fungerat så bra med brodd, men det var positivt med en vettig insats senast och han kämpade på bra. Vi slipper ju möta Månprinsen nu, men samtidigt så står vi dock tjugo meter sämre till här och det kan bli en strulig väg fram för vår del. Klart att jag annars tycker jag har bästa hästen och tror på chans, men han har inte den där absoluta toppformen trots allt. Det är öppet huvudlag och jänkarvagn som gäller för hans del. I övrigt går han med smala järnskor bak och aluminiumskor fram. Brodd bak hade han som nämnt senast, skulle banan på lördag kräva brodd runt om tycker jag det vore minus."
Alfie funkade inte alls med brodd senast heller enligt flera intervjuer.

Eldvin tävlat barfota runt om 8 av de 9 senaste. Verkar inte 100 att det blir bike. Örjan ska tydligen bestämma sent.

Tränaren till Moe Svarten sa i någon intervju att brodd runt om skulle vara ett plus.

Inte lätt att bena ut hur man ska ranka baserat på att det kommer krävas brodd runt om.
Gammal 2018-01-06, 12:39   #38

Standard

Härligt att se att Angel of attack stigit över 80% , jag är "speechless" + att alla fortsätter att hävda att detta är den "bästa" spiken (även om han vinner är det ej en bra spik)
Vad har jag missat???
Gammal 2018-01-06, 12:39   #39
SO

SOs avatar

Sharp$: 3719
Standard

Citat:

Kan tala om att i vårt bolagssystem har jag streckat för 4 hästar nämligen
3 10 14 och 15. Anser att detta borde räcka. Vill inte spika Odin tabac eftersom nån favorit måste torska! Så här sedan systemet inlämnats inser jag att det saknas en häst på systemet, nämligen 1 Tand tuff. Får väl göra ett eget med den då! Lycka till
mackpeter (+3)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:40   #40

evetons avatar

Standard

Efter strykningen av 1:an i avd.2 går jag all in på 7 Jaguar Håleryd som inte missgynnas av att banan kräver brodd.

Tobacco blir min andra spik i omgången. Man har medvetet låtit bli att starta för att inte gå ur klassen och bakspåret behöver inte vara fel med det längre upploppet.

Samtliga favoriter garderas på mitt system.
Gammal 2018-01-06, 12:41   #41

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Bergh är ojämn men nog ska de vinna minst ett lopp idag! Samma med Nurmos som har ett gäng bra chanser.

Min enda spik idag blir Twinkle Kronos i andra. Där ödslar alla andra streck så det gäller att ta ställning för att komma steget före. Startsnabb nog att kunna leda hela vägen, absolut en av de bästa kuskarna och tränarna i loppet, står perfekt inne och fick bra uppladdning senast med massor sparat bakom bromskloss.

Lägger hellre pengarna på att försöka fälla Angle Of Attack som visserligen är loppets klart bästa häst men bombar emellanåt och är "Järvsöfaks-stor" den här gången i brist på motstånd. Men det finns några få där bakom som kommer ta det om han inte är på topp, under 5% på dessa är enormt spelvärt!

Digital Ink intressant, det finns ju en hel del scenarios då den vinner och den är streckad lååångt efter favoriten som andrahandare. Storfavorit från spår 5 brukar ju betyda walk over men det känns inte troligt den här gången faktiskt. Hamnar Forss i tredje ytter och inte styr fram till dödens i tid är det nog kört.

Konstiga hål i strecklistan idag (12 Tobacco med Haugstad före 7 Forecast med Örjan t ex), förhoppningsvis får man betalt för det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 12:48   #42

Standard

Citat:
Härligt att se att Angel of attack stigit över 80% , jag är "speechless" + att alla fortsätter att hävda att detta är den "bästa" spiken (även om han vinner är det ej en bra spik)
Vad har jag missat???
Problemet är väl att det inte finns något naturligt motbud. Antingen en eller alla känns det nästan som. Skulle Angel Of Attack av någon anledning inte vinna (typ att offensiva Jessica Sidbäck skulle få för sig att toktrycka i dödens) kan väl nästan vem som helst vinna. Då blir det ett antal procent extra när billigaste lösningen är spik medan ett vettigt alternativ kostar många streck.
Gammal 2018-01-06, 12:53   #43
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Jag åker på bandy och dricker glögg. Gjorde en liten egen i går. Där spikades Örjan x 2. Återkommer in här lagom till V5.
Heja Boltic!

Gammal 2018-01-06, 13:21   #44

Sharp$: 5062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Harry har mest tur i världen
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 13:38   #45

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Eftersom jag är lite statistikspelare och funderar på att utgånga några Bergh-hästar idag kollade jag upp hur de presterat på Bergsåker. Statistik är ju bara statistik men den är ju inte jättelovande.

Geisha 6/16
Inken 0/1
Angle 1/5
Sambuca 0/0
Pacific 0/3

Å andra sidan har Bergh tagit minst en seger i 10 av de 14 V75-omgångarna under 2016-2017. Och i de flesta där han inte satte någon hade de få direkta chanser, max 1 knapp favorit per omgång. Så det talar ju för, den här gången är det två storfavoriter och en klar andrahandare.

Jag landar nog på ett utgångskrav med Geisha/Inken/Angle där minst en ska vinna.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 13:41   #46

Shooters avatar

Standard

Bergh tar nog minst en seger på sin gamla hemmabana. Angle of Attack är svår att gå emot, men han har ju ytterligare ett par bra chanser.
Gammal 2018-01-06, 14:03   #47

Standard

Väldigt trist att legolas bet inte alla satsar på lördagarna. Idag om man tror Angel Of Attack och någon till av megafavoriterna vinner hade P76 varit oerhört mycket mer intressant än atgs V75 spel som ju känns totalt iskallt med dessa spikar (garantijackpot och konfiskering av vinstpengar om det blir så). Men att gå in på P76 med just nu ca 2000 kr i sjurättspoolen känns ju ännu mer iskallt trots att varenda krona i vinstpoolen kommer betalas tillbaka.

Ingen hårdsatsning från atg live heller. Robin och Malla i studion.
Gammal 2018-01-06, 14:05   #48

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Bergh har en "förmåga" att bränna med största favoriter så Angle of Attac provar jag fälla. Tar med 8,9,10 och hoppas nån av de vinner.
Sen brukar Bergh vinna ett lopp på sin gamla hemmabana och det tror jag han gör direkt i första med Geisha Sund, så den spikar jag.
Zenit Brick har imponerat stort i guld på slutet, men en annan kusk idag och Inken innanför gör att jag garderar där också. Hoppas mest på Narold Vox.
Ingen Månprinsen AM i listan idag, och 2640m gör att Odin Tabac har extra tid att runda dessa och % på den gör att det är värt och chansspika. Så Odin Tabac blir spik nr.2
Lycka till
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 14:14   #49

Staketkuskens avatar

Standard

Nu får ni bestämma er, heter hästen Angel of Attack eller Angle of Attack?
lenninen (+15)
Gammal 2018-01-06, 14:25   #50

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bergh tar nog minst en seger på sin gamla hemmabana. Angle of Attack är svår att gå emot, men han har ju ytterligare ett par bra chanser.
Angle of Attack är spelad till 81 %. För mig är det hur lätt som helst att gå emot. Lex Nuncio 2017.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 14:27   #51

Manprinsens avatar

Standard

Angle. Är väl bara Goopen som säger Angel?
Gammal 2018-01-06, 14:30   #52

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Angle of Attack är spelad till 81 %. För mig är det hur lätt som helst att gå emot. Lex Nuncio 2017.
Jag är inte nöjd med procenten, men har gjort en massa olika varianter av system och kommer ändå fram till att det måste vara toppchans. Svårt nog att få sju rätt och det kan bli en hygglig utdelning i alla fall.
Gammal 2018-01-06, 14:46   #53

Standard

Citat:
Problemet är väl att det inte finns något naturligt motbud. Antingen en eller alla känns det nästan som. Skulle Angel Of Attack av någon anledning inte vinna (typ att offensiva Jessica Sidbäck skulle få för sig att toktrycka i dödens) kan väl nästan vem som helst vinna. Då blir det ett antal procent extra när billigaste lösningen är spik medan ett vettigt alternativ kostar många streck.
He he ...
Det är väl inget problem att det inte "finns ngt motbud" + det är väl en gåva??att jessica skulle toktrycka är väl inte lösningen här? jag tror angle oa viker ned sig..med eller utan tryck =spelvärde.
Och
Citat:
Jag är inte nöjd med procenten, men har gjort en massa olika varianter av system och kommer ändå fram till att det måste vara toppchans.
Jag kan fortfarande inte förstå all argument gällande denna kuse?? Vad jag främst tittar på är senaste insatsen ..och då platsar han inte ens på top7..
(ps..nu är han klar enligt Murphys law....)

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 14:58.
Gammal 2018-01-06, 14:54   #54

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1370
Standard

Om man kollar i anmälningslistorna vad betyder (N)?
Exempel i avd 2 Kihlström på Lionize och weekend fun
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 15:01   #55

Sharp$: 4803
Standard

Berg kör bike på Pacific W.F och vill försöka köra i ledningen säger han. Vinner han med den?
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 15:06   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Berg kör bike på Pacific W.F och vill försöka köra i ledningen säger han. Vinner han med den?
Hade bike näst senast på Åby. Då räckte den inte från spets men idag Norrland och 500 m kortare distans. Kanske kan ställa till det för 1 som den populära betaltjänsten sv utsett till omgångens bästa spik.
Gammal 2018-01-06, 15:18   #57

Standard

7,32 i v odds på 3 procentaren som vann V4-2 överlägset. Vad visste v spelarna i Sundsvall som V4 spelarna missade totalt?
Gammal 2018-01-06, 15:22   #58

Standard

Citat:
Odin Tabac kan en 24-tid lätt. Därför måste Moe Svarten kunna det för att vinna.

Om Eldvin går felfritt kan han under 25. Därför måste Moe Svarten kunna under 24 för att vinna.

Sjö Odin kan 25. Därför måste Moe Svarten kunna en 24-tid för att vinna.

Alfie slog 30/11 Sjö Odin från bakspår. Nu har han springspår och startar 20 m före Sjö Odin.

Snart får vi se vem som eldar upp sina pengar. Lycka till med ditt system
Aktar mig för att göra exakta beräkningar av tider, med tanke på att brodden kan slå så olika. Däremot vet jag att Alfie är ett sto (alltså inte en han), och kallblodsston i högsta klassen vinner typ en gång per decennium på V75, om de inte har 20 meters försprång på hingstarna eller heter Lannem Silje.

Lycka till själv!
Gammal 2018-01-06, 15:24   #59

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stimmet Visa inlägg
Om man kollar i anmälningslistorna vad betyder (N)?
Exempel i avd 2 Kihlström på Lionize och weekend fun
Det betyder att Örjan har gått in och "tackat nej" till styrningen. Står det (1) är det kusken förstahandsval, (2) är kuskens andrahandsval, osv. (N) betyder alltså att man inte vill ha styrningen ens i sista hand.
Gammal 2018-01-06, 15:24   #60

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 337
Standard

Varför är det typ ingen här som nämner Food Money? Grym avslutningen senast när han spurtade förbi Nuncio precis innan mållinjen. I skrivande stund 4,82%.
janbanan1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 15:25   #61

Standard

Citat:
7,32 i v odds på 3 procentaren som vann V4-2 överlägset. Vad visste v spelarna i Sundsvall som V4 spelarna missade totalt?
De sa på TV12 att Börje Andersson hade varnat för den här. Tydligen enda hästen han pratat om.
Gammal 2018-01-06, 15:31   #62
Banned

Sharp$: 5246
Standard

5 PACIFIC W.F. ska tydligen till spets i V75:7, Bergh lät så där lagom lurig, jänkarvagn lät ju också positivt. 11%.

Senast redigerad av Stankarn den 2018-01-06 klockan 15:33. Anledning: Pucktvåa..������
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 15:32   #63

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
De sa på TV12 att Börje Andersson hade varnat för den här. Tydligen enda hästen han pratat om.
Då finns förklaringen . Bantipsen kablas inte ut i atg live på lördagen och livens spelexpert idag Mohammed Malla skrek säkert inte om den (lyssnade inte på V4 genomgången då jag inte skulle spela till dom loppen).
Gammal 2018-01-06, 15:37   #64

Manprinsens avatar

Standard

Ove A tror på Moe Svarten.
Spiritus (+1), Lazze (+25)
Gammal 2018-01-06, 15:47   #65

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1018
Standard

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=qn2Q...ature=youtu.be

Det här lade Bergsåker ut i torsdags. Titta från ca 2 min in.
Gammal 2018-01-06, 15:48   #66
Banned

Standard

3,50 tillbaka på 8 Izzy - är inte det spelbart?
Gammal 2018-01-06, 15:51   #67

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grönvitt Visa inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=qn2Q...ature=youtu.be

Det här lade Bergsåker ut i torsdags. Titta från ca 2 min in.
Inte många V4 spelare som kollade det då.
Gammal 2018-01-06, 16:03   #68

Standard

Det blir en chansrad idag..
Garderar Angle OA (såklart) spikar Zenit,,sen tycker jag att det vimlar av tänkbara storskrällar..får se hur det blir..Lutar åt spik på Tobacco (12 avd 6) inte så dåligt spår med volt och klart bäst kapacitet i det här gänget...
L
Gammal 2018-01-06, 16:08   #69

oinkks avatar

Sharp$: 985
Standard

Citat:
Inte många V4 spelare som kollade det då.
Börje var rätt på det idag, hade spik på 9 i sista också
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 16:11   #70

Standard

Citat:
Garderar Angle OA (såklart) spikar Zenit,,sen tycker jag att det vimlar av tänkbara storskrällar..får se hur det blir..Lutar åt spik på Tobacco (12 avd 6) inte så dåligt spår med volt och klart bäst kapacitet i det här gänget...
L
1 procent på 10an i avd 2 som ska gå med bike ffg en sådan som rensar. Den är betydligt högre rankad än så i många tips. Ingen direkt koll själv.
Gammal 2018-01-06, 16:11   #71

Standard

Huzzah!!
Angle of attack stigit till 82% nu!!!!
Seriöst? , Tittar ingen i lopparkivet numera?Är han som senast platsar han inte i klass2 ens.......
Gammal 2018-01-06, 16:11   #72

Sharp$: 43
Standard

lol med i 3 andelsspel och varenda jävel spikar Angle. Kan omöjligt vara så stenklar med tanke på stallformen och procenten. Vad har jag missat med den? Är den inte väldigt missgynnad av brodd?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 16:13   #73

Standard

Citat:
lol med i 3 andelsspel och varenda jävel spikar Angle. Kan omöjligt vara så stenklar med tanke på stallformen och procenten. Vad har jag missat med den? Är den inte väldigt missgynnad av brodd?
Läs mina inlägg= mer än ett minus imho
Gammal 2018-01-06, 16:15   #74

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
När tom betaltjänsterna som älskar att gå emot sådana megafavoriter alla spikar den undrar man om det är lönt att gardera.
Gammal 2018-01-06, 16:16   #75

Standard

Citat:
1 procent på 10an i avd 2 som ska gå med bike ffg en sådan som rensar. Den är betydligt högre rankad än så i många tips. Ingen direkt koll själv.
Håller med , bara vinst% kvalifecerar denna , har nog ej råd med deanna...får se
*Edit* kör med lite C-hästar= han kommer med
L

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 16:19.
Gammal 2018-01-06, 16:18   #76

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av janbanan1 Visa inlägg
Varför är det typ ingen här som nämner Food Money? Grym avslutningen senast när han spurtade förbi Nuncio precis innan mållinjen. I skrivande stund 4,82%.
Kanske för att Nuncio är slut

Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 16:20   #77

Standard

Citat:
L
Jag kanske gör ett undantag idag och tar med en Haugstadkörd kuse. Sedan lutar det åt spik på Weekend Fun, även om jag gärna vill ha några storskrällar där.

Men din signatur? Snarare 1992-93 än 2006, väl?!
Gammal 2018-01-06, 16:21   #78

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1018
Standard

1.8 på en häst som borde behandlas av veterinär.
Gammal 2018-01-06, 16:23   #79

Standard

Nu när "Spelexperten MALLA säger att Angle of Attack är klar är gard. given...)
SYS =
V75 - 2018-01-06 - Bergsåker
Systemet skapat med 'Hjälp på traven!' (http://www.hpt.nu)

V75-1: Stolopp - 1:A PRIS 125 000, 2640 V
1(B) - Global Trustful(6,7)
5(C) - Sahara Sun(7,3)
6(B) - U.Bergs Oppzi(9,7)
11(A) - Qatrine Gel(3,7)
12(C) - New Flame(11,3)
13(B) - Raffinos(2,3)
14(B) - Evin Boko(4,0)
15(B) - Geisha Sund(1,0)

V75-2: FM Reklam - Klass II, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 2140 A
2(B) - Twinkle Kronos(4,0)
3(B) - Fairplay Pellini(1,7)
4(B) - Orkidee Skift(4,0)
7(B) - Jaguar Håleryd(5,0)
9(B) - Toreador(5,3)
10(C) - Gobo's Mystery(10,3)
11(A) - Weekend Fun(5,0)

V75-3: Malms Rör - Zoogins lopp - Gulddivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 200 000, 2140 A
5 - Zenit Brick(1,0)

V75-4: Kvisslebruns lopp - 1:A PRIS 125 000, 2640 V
10(B) - Sjö Odin* (NO)(4,0)
14(A) - Moe Svarten* (NO)(6,0)
15(B) - Odin Tabac(1,0)

V75-5: Nextrent - Top 7 - Silverdivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 150 000, 2640 A
2(B) - Angle of Attack(1,0)
3(B) - Flip a Coin(10,7)
4(C) - Above All Ås(7,7)
9(A) - Merry Broline(3,7)
10(B) - Lincoln Lawyer (US)(2,0)
11(C) - Cupido Sisu(8,3)

V75-6: AIAB Energy - Bronsdivisionen, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 2140 V
12 - Tobacco(2,0)

V75-7: Stål & Fasad AB - Klass I, Försök 2 i Meeting 1 (Final Solvalla 10 februari 2018) - 1:A PRIS 125 000, 1640 A
1(B) - Jaques Noir(1,7)
2(B) - Andreas Boy(8,0)
3(B) - Zorro Swing(4,3)
4(A) - Harmon Boko(8,0)
6(B) - Erik Sting(2,0)

Systemstorlek: 5 040
Reducerad storlek: 2 960
Kostnad: 1 480,00 kr
Reduceringsgrad: 41,3 %

ABCD-Villkor
1,2,3,4,5 A-Hästar
0,1,2,3,4 B-Hästar
0,1 C-Hästar

Lycka Till !½
L
Gammal 2018-01-06, 16:23   #80

Standard

Jag kör utgång på Qatrine Gel
Gammal 2018-01-06, 16:24   #81

Standard

Citat:

Sharp$: 2071
Standard
Jag kör utgång på Qatrine Gel
Välkommen i klubben...
Gammal 2018-01-06, 16:26   #82

Standard

Citat:
Välkommen i klubben...
? Nu hänger jag inte med...
Gammal 2018-01-06, 16:28   #83

Manprinsens avatar

Standard

Fuckin Mika Forss!!!
Gammal 2018-01-06, 16:29   #84

Standard

Citat:
Fuckin Mika Forss!!!
Den näst bästa möjliga starten, förutom vinst för Qatrine Gel. Forza!
Manprinsen (+5)
Gammal 2018-01-06, 16:30   #85

Standard

Citat:
? Nu hänger jag inte med...
Titta på mitt sys..A-häst ,glad att Evin slog av favven! 12.5% köper jag!
Bergh vs Bergsåker = 0-1

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 16:31.
Gammal 2018-01-06, 16:30   #86

Standard

Nurmoshästar på V75 uppe i Norrland slutade som oftast.
Gammal 2018-01-06, 16:30   #87

Manprinsens avatar

Standard

Spelvärde hade den som 7:e rankad. Svårbegripligt.
Gammal 2018-01-06, 16:31   #88

Sharp$: 43
Standard

Citat:
Haha hur fan har de resonerat
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 16:33   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Det går inte att ta reda på då dom bara skrev om de sex först rankade i sin grundliga analys av loppet. Ingenting om den 7e rankade som vann.
Gammal 2018-01-06, 16:35   #90

Manprinsens avatar

Standard

Toppstall, toppkusk, ihåligt motstånd. Bara spelad till 13%.
Är inte det spelvärt så då vettefan...
Gammal 2018-01-06, 16:36   #91

Standard

Ingen positiv omsättning idag direkt. Årets första V75a förra året omsatte drygt 3 mkr mer.
Gammal 2018-01-06, 16:37   #92

Standard

Citat:
Standard
Citat:
Spelvärde har inte haft många rätt sista tiden . värst måste ju vara Vi Tippa dock..
Maken till idiot tips vet jag inte ens hur jag skall kommentera..
Senast var V86: Yankee Boy /som jag spikade o satte V86-Rankad näst sist
Gammal 2018-01-06, 16:43   #93

evetons avatar

Standard

Nu ligger mina ägg i en och samma korg... 7 Jaguar Håleryd
Gammal 2018-01-06, 16:44   #94

Standard

Citat:
Spelvärde har inte haft många rätt sista tiden . värst måste ju vara Vi Tippa dock..
Maken till idiot tips vet jag inte ens hur jag skall kommentera..
Senast var V86: Yankee Boy /som jag spikade o satte V86-Rankad näst sist
Spelvärde har väl marknadsfört stenhårt i en vecka nu att dom gick nästan 600 tkr plus på V75 förra året. Mystiskt. Vet inte hur det gått till.
Gammal 2018-01-06, 16:47   #95

Manprinsens avatar

Standard

Weekend Fun var riktigt bra. Skriket befogat för en gångs skull.
Gammal 2018-01-06, 16:48   #96

Standard

Härligt att få in en A-häst till 14% (lillspik)
Gammal 2018-01-06, 16:48   #97

Standard

Citat:
Weekend Fun var riktigt bra. Skriket befogat för en gångs skull.
Två värmningsvinnare i atg live som vunnit nu och ingen av dom favorit på V75.
Gammal 2018-01-06, 16:48   #98

Manprinsens avatar

Standard

Jävligt bra start och skönt att man gick kort i båda loppen.
Gammal 2018-01-06, 16:51   #99

Standard

Citat:
Jävligt bra start och skönt att man gick kort i båda loppen.
=bra spelat! , själv hade jag målat på en del , men krav=1 A häst inne så nöjd ändå.
Lycka Till!
Mvh ,
L
Gammal 2018-01-06, 16:53   #100

Standard

Citat:
Jag kanske gör ett undantag idag och tar med en Haugstadkörd kuse. Sedan lutar det åt spik på Weekend Fun, även om jag gärna vill ha några storskrällar där.

Men din signatur? Snarare 1992-93 än 2006, väl?!
Skönt att få dit en bakspårsspik i ett öppet lopp, det blev lite allt eller inget där.
Gammal 2018-01-06, 16:54   #101

Standard

Btw Månprinsen , hur ser ditt sys ut?
L
Gammal 2018-01-06, 16:54   #102

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Skönt att få dit en bakspårsspik i ett öppet lopp, det blev lite allt eller inget där.
Det var en modig spik. Hoppas du blir belönad för den idag.
Gammal 2018-01-06, 16:57   #103

Staketkuskens avatar

Standard

Skönt att Fernlund vågar säga vad han tycker. Ingen jätteerfarenhet av honom, men ser saker ingen annan så kallad expert ser. Som att Geisha inte såg bra ut.

Det måste alla här lära sig, tv-experterna jobbar för ATG. Sedan finns det såna som Fernlund och Hultman som kan trav och säger vad de tycker. De blir kvar i rutan en tid för att sedan snyggt försvinna när deras kommentarer är spelhämmande.

Likaså betaltjänster. De kan tippa vad som helst men alla torskar köper ändå deras tips för att de gör reklam om att de kanske vunnit 600 tusen papp ett år. Men till vilka insatser sen? Ingenting som vanligt folk kan lira ändå när systemen är på flera hundra eller tusen.
Lazze (+75), Manprinsen (+10), lenninen (+5)
Gammal 2018-01-06, 16:58   #104

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Btw Månprinsen , hur ser ditt sys ut?
L
3x3x1x6x1x8x1 har jag på V75. Spikat Zenit, Angle och Jacques.

På V5 har jag spik på Zenit och Jacques, garderat upp Angle of Attack som en liten motbong.
Gammal 2018-01-06, 17:01   #105

Standard

Dax för Zenit B. nu
Har jävligt svårt att se denna torska.
Är ju själv en notorisk favorithatare...Men denna köper jag till "låga" 62%
Digital Ink känns enormt överspelad faktiskt..
L
Gammal 2018-01-06, 17:01   #106

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Skönt att Fernlund vågar säga vad han tycker. Ingen jätteerfarenhet av honom, men ser saker ingen annan så kallad expert ser. Som att Geisha inte såg bra ut.

Det måste alla här lära sig, tv-experterna jobbar för ATG. Sedan finns det såna som Fernlund och Hultman som kan trav och säger vad de tycker. De blir kvar i rutan en tid för att sedan snyggt försvinna när deras kommentarer är spelhämmande.

Likaså betaltjänster. De kan tippa vad som helst men alla torskar köper ändå deras tips för att de gör reklam om att de kanske vunnit 600 tusen papp ett år. Men till vilka insatser sen? Ingenting som vanligt folk kan lira ändå när systemen är på flera hundra eller tusen.
Spelvärde har chanserat helt tyvärr. Tycker dom hade riktigt bra kvalitet på sitt material för 2-3 år sedan.
Gammal 2018-01-06, 17:02   #107

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg

Spelvärde har många system varje dag. Dels matematiska och dels reducerade spelförslag. Det stora matematiska idag hade kostat 3500 kr att lämna in och det reducerade ännu mer troligen. Sen har dom väl en massa ännu större och dyrare andelssystem som jag inte vet om dom tar med i sina beräkningar . Dom brukar i alla vara snabba att skryta på sociala medier när något spelförslag sitter.
Staketkusken (+1)
Gammal 2018-01-06, 17:02   #108
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Hej igen!
Boltic-Gripen: 5-5 i en väääldigt tveksam övertid på mer än 7minuter.

V5-dags!!
V5
Inlämnat: 2018-01-06, 12:47
Bergsåker
Lördag 2018-01-06
Start: 17:05
Kostnad: 294,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Zenit Brick (1, 3)
2: 2, 3, 4, 10, 12, 14, 15 (1, 7)
3: 2, 5, 10 (9, 4)
4: 3, 7 (12, 11)
5: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 10 (9, 11)

1x7x3x2x7 = 294 rader.
294 x 1 x 1,00 kr = 294,00 kr.
Totalt: 294,00 kr.
Rättningskod:

Gammal 2018-01-06, 17:05   #109

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Spelvärde har många system varje dag. Dels matematiska och dels reducerade spelförslag. Det stora matematiska idag hade kostat 3500 kr att lämna in och det reducerade ännu mer troligen. Sen har dom väl en massa ännu större och dyrare andelssystem som jag inte vet om dom tar med i sina beräkningar . Dom brukar i alla vara snabba att skryta på sociala medier när något spelförslag sitter.
Exakt. Jag har större respekt för Harry Boys miljonvinst på 96 spelade.
Gammal 2018-01-06, 17:08   #110

Standard

Ouch..tomte styning där..
Hästen kan ju öppna men Mika drar hårt i linorna från start????

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 17:09.
Gammal 2018-01-06, 17:09   #111

Manprinsens avatar

Standard

Det ska vara Goop bakom Zenit Brick. Forss är duktig men det här var en bortkörning.
Gammal 2018-01-06, 17:10   #112

Standard

Det var bra för omgången att Zenit B torskade även om det var klara andrahandaren som vann, men bröt den inte ut på upploppet ?
Gammal 2018-01-06, 17:10   #113

Manprinsens avatar

Standard

Kul om Inken kan bli lika bra som i fornstora dagar igen.
Gammal 2018-01-06, 17:12   #114

Standard

Citat:
Kul om Inken kan bli lika bra som i fornstora dagar igen.
Tveksamt....imponerade inte direkt
Gammal 2018-01-06, 17:14   #115

Manprinsens avatar

Standard

Nuncio pensioneras. Väntat ändå.
Gammal 2018-01-06, 17:14   #116
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Och nu ställer de Nuncio...... Nog ett bra beslut. Han var nog inte så bra som Melander sa....egentligen.

Gammal 2018-01-06, 17:17   #117

Standard

Nuncio ..Karriären över..
Viking Kronos försvann när han var som bäst..
Starta 2 åringar = nej tack...
Ungefär likvärdigt med grisfösare imho.....BORT
Pengar/USA styr tyvärr...
L
EDIT*
Well , hur många 2-3 åringar har vi sett som ramlat till botten när dom blivit äldre?
Känns lite som Rysk/kinesisk Gymnastik på 80-talet...
L
(Medlem i Svenska landslaget i Gymnastik på 80-talet) ...vad skall man säga när man försöker tävla mot en 12 åring som var "uppfödd" för detta....
Dom som var överjävliga i den åldern höll inte ..slut innan dom fyllde 20..)

Senast redigerad av Lazze den 2018-01-06 klockan 17:37.
Gammal 2018-01-06, 17:18   #118

Manprinsens avatar

Standard

Varför kan inte Tarzan bara erkänna att skallen är slut på hästen? Kördes hårt i USA som unghäst och sedan två elitlopp i dödens.
Gammal 2018-01-06, 17:22   #119

Standard

Citat:
Varför kan inte Tarzan bara erkänna att skallen är slut på hästen? Kördes hårt i USA som unghäst och sedan två elitlopp i dödens.
Bra affär ändå. Kostade småpengar. Sprungit in 30 miljoner och kommer nu dra in massor av miljoner till i aveln. Önskar man gjort en sådan hästaffär.
Gammal 2018-01-06, 17:35   #120

Standard

Fotstödet gått sönder efter två omstarter på Eldvin. Vagnbyte. Sådant strul vill man inte se på V75.
Gammal 2018-01-06, 17:39   #121
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Men för i hela helvete!!

Gammal 2018-01-06, 17:39   #122

Manprinsens avatar

Standard

Nu spricker TV schemat ordentligt.
Gammal 2018-01-06, 17:40   #123

Standard

Citat:
15 min försening ungefär just nu.
Gammal 2018-01-06, 17:41   #124

Manprinsens avatar

Standard

Haha, nu börjar dom få panik på vissa håll.
Gammal 2018-01-06, 17:43   #125

Standard

Citat:

Tittar du på TV sändningen????
Ha ha ... allvarligt?
Gammal 2018-01-06, 17:47   #126

Manprinsens avatar

Standard

JOP!
Gammal 2018-01-06, 17:48   #127

Standard

När JO Persson lämnar avslag ska man spela. Syntes redan i de återkallade starterna.
Gammal 2018-01-06, 17:48   #128

Manprinsens avatar

Standard

Citat:

Tittar du på TV sändningen????
Ha ha ... allvarligt?
Klarar inte av Malla och Robin i liven...
Knutman (+10), Spiritus (+1)
Gammal 2018-01-06, 18:02   #129

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 327
Standard

Premium- slipper Malla, och Robin!
Premium bäst i alla lägen, handlar om trav, ingen sandlåda.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 18:03   #130

Standard

Ingen av oss på sharps lämnade något framgångsrikt tips i kallblodsloppet.
Ove A Lindqvist påstods ha tippat Moe Svarten. Den fick ju ett smörlopp i rygg på favoriten Odin Tabac - men hade gjort sitt halvvarvet kvar - sjuk eller riktigt usel.

En av de stora betaltjänsterna rankade Tand Tuff som sexa. Det var med facit i hand riktigt bra.

Senast redigerad av mackpeter den 2018-01-06 klockan 18:06.
Gammal 2018-01-06, 18:04   #131

Standard

Citat:
När JO Persson lämnar avslag ska man spela. Syntes redan i de återkallade starterna.
Problemet är, att man då inte kan lämna in vare sig V75 eller V5.
Gammal 2018-01-06, 18:05   #132

Manprinsens avatar

Standard

Travnet flög också i kallblodsloppet. Sen är det svårt att säga hur mycket alla omstarter påverkade utgången av loppet.
Gammal 2018-01-06, 18:09   #133

Standard

Bara att gratulera Bergh till två fina segrar och en andraplats.
Gammal 2018-01-06, 18:09   #134

Manprinsens avatar

Standard

Vinkeln vann. Precis så ihålig lopp som man kunde ana. Lincoln Lawyer är nog ingen som ska mörsa i dödens heller.
Gammal 2018-01-06, 18:10   #135

Standard

Citat:
Ingen av oss på sharps lämnade något framgångsrikt tips i kallblodsloppet.
Ove A Lindqvist påstods ha tippat Moe Svarten. Den fick ju ett smörlopp i rygg på favoriten Odin Tabac - men hade gjort sitt halvvarvet kvar - sjuk eller riktigt usel.

En av de stora betaltjänsterna rankade Tand Tuff som sexa. Det var med facit i hand riktigt bra.
Spelvärde hade den rankad tvåa och som ett av omgångens speldrag.
Gammal 2018-01-06, 18:12   #136

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Spelvärde hade den rankad tvåa och som ett av omgångens speldrag.
Även en blind höna...
lenninen (+3)
Gammal 2018-01-06, 18:15   #137

Standard

Citat:
Även en blind höna...
Dom får 7 rätt på sitt 3500 kr system om ettan vinner sista . Dom har 8 streck i nästa lopp.
Gammal 2018-01-06, 18:16   #138
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Att sålla i alla dessa tips om drag, spelvärd, omgångens bästa, bästa spik, näst bästa, o.s.v..... Är ju helt omöjligt. Sannolikt har ganska få av oss pengar att följa allt detta.
Bättre att vi skapar en Sharps-kanal där vi lägger allt då?

Gammal 2018-01-06, 18:16   #139

Standard

Citat:
Dom får 7 rätt på sitt 3500 kr system om ettan vinner sista . Dom har 8 streck i nästa lopp.
3920 kr är det systemet dom är kvar på förresten .
Gammal 2018-01-06, 18:17   #140

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
3920 kr är det systemet dom är kvar på förresten .
Dom har spik på favoriten i sista. Skräller det inte i nästa lopp får dom knappt igen pengarna.
Gammal 2018-01-06, 18:18   #141

oinkks avatar

Sharp$: 985
Standard

Att dom orkar hålla på med att haussa lotto-spelet Top7 ...
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 18:20   #142

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Att sålla i alla dessa tips om drag, spelvärd, omgångens bästa, bästa spik, näst bästa, o.s.v..... Är ju helt omöjligt. Sannolikt har ganska få av oss pengar att följa allt detta.
Bättre att vi skapar en Sharps-kanal där vi lägger allt då?
Hade jag haft råd till sådana system hade 7an suttit idag. 8 + 6 hästar kvar på jokerramen. Men redan borta pga otillräckligt a krav. 4500 kr hade det kostat matematiskt men nerreducerat till 250 kr.
Gammal 2018-01-06, 18:21   #143

Manprinsens avatar

Standard

Hade varit intressant att jämföra tipstjänsterna om dom enbart lirade 500kr system.
Staketkusken (+5)
Gammal 2018-01-06, 18:23   #144

Standard

Citat:
Hade varit intressant att jämföra tipstjänsterna om dom enbart lirade 500kr system.
Spelvärdes 600 kr system redan borta.
Gammal 2018-01-06, 18:23   #145

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Valt 2 dåliga spikar (Geisha o Odin), får se om man räddar dagen med en DD.
Kör en rak 3-6 ×200kr

Galopp direkt på 3, hehe. Gick inte det heller

Senast redigerad av Dahle den 2018-01-06 klockan 18:26.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 18:24   #146
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Ska vi inte köra igång en Sharps-kanal då? Med tillhörande Tillsammans-system? Där vi roterar spelläggare allteftersom de som är med vill köra?
Hade inte det varit kul? Det finns en tanke hos Sharps att "uppa" travet med ett videotips på lördagar inför V75. Vill man vara med får man anmäla sig hos mig via DM.

Staketkusken (+5)
Gammal 2018-01-06, 18:28   #147

Manprinsens avatar

Standard

Nu får man ta på sig dumstruten själv. Tog inte med vinnaren på 8 hästar.
Har jag missat något?
Gammal 2018-01-06, 18:29   #148

Standard

Spelvärde borta på sitt 4000 kr system nu med. Hade vinnaren i avd 6 som första reserv trots 8 streck.
Gammal 2018-01-06, 18:30   #149
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Har jag missat något?
Malla tipsade om Vic de Luxe i fredags.......

Gammal 2018-01-06, 18:31   #150

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Tyckte den var helt iskall på spår och kusk, även om Haapakangas har vältränat.
Gammal 2018-01-06, 18:35   #151

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52685
Standard

Citat:
Även Goop nämnde den i Björnkollen (lyssna efter 7:16) och jag vet att Nybrink kollar på den så det är närmast skandalöst att höja Nybrink till skyarna som inte första gången snor andras idéer.

Senast redigerad av hoola den 2018-01-06 klockan 18:38. Anledning: tillägg
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 18:37   #152
Banned

Standard

Citat:
Har jag missat något?
Jag plöjde arkivet i förmiddags, rätt given med 4-5 streck efter att ha sett svepning och spetsvinst.

Chrille Kruka trodde att Örjan skulle sitta i spets efter 200 körda.

Inte så lätt...! ????
Gammal 2018-01-06, 18:41   #153

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag plöjde arkivet i förmiddags, rätt given med 4-5 streck efter att ha sett svepning och spetsvinst.

Chrille Kruka trodde att Örjan skulle sitta i spets efter 200 körda.

Inte så lätt...! ????
Tyckte det var omgångens öppnaste lopp. Forecast är en ärkelus så jag fattar inte hur Chrille tänkte där. Hade annars inte kostat mig många kronor att ta med den också men är man dumsnål så är man.
Gammal 2018-01-06, 18:42   #154

Standard

7 rätt på 1,4,5,6,9,11 om jag haft råd att lämna in mitt system oreducerat. Hade då slagit alla betaltjänster för system på deras nivå.
Gammal 2018-01-06, 18:45   #155

Standard

Nu har den här på Sharps behånade Bergh kört in en halv miljon till sina hästägare på V75.
Gammal 2018-01-06, 18:49   #156

Standard

Vardagshästar från Norrland vann de två sista loppen. Båda Nurmoshästarna i avd 7 borta direkt trots att brodd skulle vara ett plus enligt tränaren.
SO (+5)
Gammal 2018-01-06, 18:50   #157

Manprinsens avatar

Standard

Det var nog Pacific WF stora chans att vinna på V75.
Gammal 2018-01-06, 18:52   #158
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Okej Peeps.
Ska vi göra nåt av Sharps? Som ett Tillsammans-system med tillhörande video-blogg/tips? Det finns intressenter. Kanske finns det fler som vill vara med?

Gammal 2018-01-06, 18:55   #159

Manprinsens avatar

Standard

Nästa helg sjöar vi på Jägers med olle. Inga broddar, hakar och annat skit som kan störa.
Gammal 2018-01-06, 19:00   #160
Banned

Standard

Citat:
Det var nog Pacific WF stora chans att vinna på V75.
Jag fick in tvillingen men hade hellre sett Pacifik WF som vinnare.

Inlämnat:
2018-01-06, 18:32
Bergsåker Lopp 11
Lördag 2018-01-06
Start: 18:42
Kostnad: 300,00 kr
HÄSTAR
3456
VINSTBERÄKNING
RÄTT KOMBINATION ODDS
3/4 59,48
Utbetalt: 2 974,00 kr

Vek han inte ner sig onödigt billigt?
Gammal 2018-01-06, 19:01   #161
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Nu har den här på Sharps behånade Bergh kört in en halv miljon till sina hästägare på V75.
Kungen kom hem och visade vart skåpet ska stå
Gammal 2018-01-06, 19:02   #162

Standard

Riktigt dålig utdelning idag. Visst storfavoriten vann men sen då?

3-4-2-7-7-7

Enligt strecklistan...
Gammal 2018-01-06, 19:03   #163

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jag fick in tvillingen men hade hellre sett Pacifik WF som vinnare.

Inlämnat:
2018-01-06, 18:32
Bergsåker Lopp 11
Lördag 2018-01-06
Start: 18:42
Kostnad: 300,00 kr
HÄSTAR
3456
VINSTBERÄKNING
RÄTT KOMBINATION ODDS
3/4 59,48
Utbetalt: 2 974,00 kr

Vek han inte ner sig onödigt billigt?
Ja, men han har ju visat tidigare att han inte riktigt räcker till. Fick det halvserverat med Nurmos galopper dessutom.

Bra spel!
Gammal 2018-01-06, 19:05   #164

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Okej Peeps.
Ska vi göra nåt av Sharps? Som ett Tillsammans-system med tillhörande video-blogg/tips? Det finns intressenter. Kanske finns det fler som vill vara med?
Ett tillsammansbolag modell "lite större" vore kul.

System för 2500-3000kr vanliga omgångar
Och det dubbla jackpottomgångar?

För att det ska fungera måste 1-3 ansvariga utses.
3 sharpsare med olika favoritbanor ?
Bäst lämpad tipster får ansvaret den aktuella omgången.

En tråd för tillsammans v7:an kan finnas varje vecka. Deltagare kan lämna sina spikförslag / drag i den tråden fram till fredag kväll.
Men veckans Systemläggare måste få frihet att spela som han/hon vill.
lenninen (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 19:08   #165
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Den som såg loppet i Umeå (med sparat) och läste Ronden inför bergsåker kunde knappast vissa att strecka den, tack för kaffet

V&P
Inlämnat: 2018-01-06, 18:24
Bergsåker Lopp 10
Lördag 2018-01-06
Start: 18:20
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

8 Vic de Luxe

1 x 2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: CGD NHM VVM
Basse (+10), Rob (+10)
Gammal 2018-01-06, 19:09   #166

Standard

Citat:
Spår 8 är ruggigt underskattat i volt.
Gammal 2018-01-06, 19:09   #167

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Okej Peeps.
Vad finns för tankar om pris per andel ?
Gammal 2018-01-06, 19:11   #168

Standard

SO
Hur gick det med systemet som du skulle lämna in med tandtuff spik?
Vart det inlämnat och hur gick det?
Gammal 2018-01-06, 19:12   #169
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

En tråd för tillsammans v7:an kan finnas varje vecka. Deltagare kan lämna sina spikförslag / drag i den tråden fram till fredag kväll.
Jag skulle gärna se ett system på 8000-10 000 rader, gärna uttalat med andrahandare som spikar (Digital Ink/Evin Boko).
Gammal 2018-01-06, 19:13   #170

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Kan tala om att i vårt bolagssystem har jag streckat för 4 hästar nämligen
3 10 14 och 15. Anser att detta borde räcka. Vill inte spika Odin tabac eftersom nån favorit måste torska! Så här sedan systemet inlämnats inser jag att det saknas en häst på systemet, nämligen 1 Tand tuff. Får väl göra ett eget med den då! Lycka till
Detta system :-)
Gammal 2018-01-06, 19:19   #171

Standard

Travtjänsten hade 7 rätt på sitt sena förslag har dom gått ut med på twitter. Snyggt.
Gammal 2018-01-06, 19:22   #172

Standard

Citat:
Jag skulle gärna se ett system på 8000-10 000 rader, gärna uttalat med andrahandare som spikar (Digital Ink/Evin Boko).
Gärna för mig. Gillar den storleken.

Kanske 2 storlekar på system som sharps stryktips fungerar.
Har inte vart med på stryktipset men tror dom kör ett 250kr och ett 500kr

Sharps V75 kanske kan ha ett :

800-1000kr system i 10 andelar för de som inte har något emot lite större insatser.

Och ett mindre för 3000kr i 30 andelar så många får chansen att delta- köpa fler än en andel går ju alltid om man tycker att 1:30 är för liten andel.
Gammal 2018-01-06, 19:22   #173

Standard

Citat:
Nästa helg sjöar vi på Jägers med olle. Inga broddar, hakar och annat skit som kan störa.
Satte sjuan där sist. Var kanon med knappt 27 tkr i början av dec. Men nyckeln till det två hästar från framspår med första jänkarvagn. Inte alls säkert sådan kanoninfo kommer nästa lördag.
Gammal 2018-01-06, 19:27   #174

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Jag var så jävla rätt ute... men ändå skiter det sig!
Fortsatt trevlig lördag gott folk
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 19:32   #175
Banned

Standard

Citat:
Gärna för mig. Gillar den storleken.

Kanske 2 storlekar på system som sharps stryktips fungerar.
Har inte vart med på stryktipset men tror dom kör ett 250kr och ett 500kr

Sharps V75 kanske kan ha ett :

800-1000kr system i 10 andelar för de som inte har något emot lite större insatser.

Och ett mindre för 3000kr i 30 andelar så många får chansen att delta- köpa fler än en andel går ju alltid om man tycker att 1:30 är för liten andel.
Lenninen kanske kan sätta ihop ngt? 8000 - 10 000 rader, 250kr per andel så kan alla vara med och den med kassa köper två andelar....

?
Gammal 2018-01-06, 19:34   #176
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:

Ja. Precis. Nåt sånt tänkte vi också. Men finns det intresse för det då?

Gammal 2018-01-06, 19:50   #177

Standard

Citat:
Jag skulle vara med
Gammal 2018-01-06, 19:51   #178

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Citat:
Låter kanon ju
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 20:00   #179

Standard

Vi /Sharps måste börja på en storlek så att systemen fylls upp vecka efter vecka.

Ofta dör nystartade tilsammansbolag efter 3-4 veckor om man fått en dålig start.

Det gäller att hålla ut länge. 1-2 sjuor per år med utdelning 50-200 k skulle täcka hela året.
Är väl realistiskt att ha de förhoppningarna.
Men sen finn ju alltid chansen till miljonutdeling också..

Vi får starta en tråd och kolla av intresset!

En enkät typ

1 ) skulle du vara intresserad av en andel i en Sharps v75:a?
2) vilken storlek på din andel tycker du är hållbart för dig i längden?
Alt 1. 50-100kr /veckan
Alt 2. 2-300 kr /veckan
Alt 3 500 och uppåt
Gammal 2018-01-06, 20:14   #180

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

Citat:
jag är på
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-06, 20:20   #181
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Det finns en tråd för Tillsammansbolaget nu.

Gammal 2018-01-06, 20:33   #182
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1307
Standard

Citat:
Vad har jag missat???

Fäll ner pungen och landa....

Var ödmjuk och förstå att en megafavvo även kan vinna när sjuan ger över
100 kkr,
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 02:05   #183

Standard

Jag trodde endel på Zorro Swing, men det gjorde inte betalsidorna. Ändå trendade Zorro Swing endel upp till 6%. Det sjuka är att hästen inte rensa något alls. Fanns på 16% av kvarvarande! Detta kan väl bara förklaras med att det va mängder med stora andelssystem kvar som satt tjocka med hästar i sista avdelningen. Matematiskt skulle V75 idag gett över 350k.

Surt att få så lite betalt för de småspelare som väl satte denna rad. Jag hävdar som vissa andra att ATG tillsammans med gigantiska system och mängder av andelar förstör för oss vanliga spelare. Atg borde sätt max tak på 10 andelar. Löjligt med tex Expressens live system på typ 100 000kr och 100 andelar. Konstigt att de jämt sätter 7an....
Gammal 2018-01-07, 02:18   #184
lou

lous avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 255
Standard

Fattar ingenting. Var der skrik på tandtuff eller varför har många med den på 2-3 hästar?
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 09:23   #185

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lou Visa inlägg
Fattar ingenting. Var der skrik på tandtuff eller varför har många med den på 2-3 hästar?
Ett par betalsidor hade den som drag.
Gammal 2018-01-07, 14:25   #186

Standard

Med facit i hand får vi skämmas över våra analyser på Sharps av kallblodsloppet. I programmet var den chansvärderad som trea.

Malla (som väl "bor i stallet" mer eller mindre hos JOP) nämnde inte Tand Tuff i "Vass eller Kass" efter vad jag noterade. Jag hörde honom inte nämna hästen i tid före vare sig V5- eller V75-inlämningen på atg.se. Det vore lämpligt om redaktionen kallade in Malla till förhör. Hans förklaring skulle många av oss spelare vilja höra. Inte minst då Malla väl är med i 10 % av ATGs sändningar.

Tand Tuff fick en smörresa i vinnarhålet bakom Eldvin. Även om motståndarna var oförklarligt usla - utom ospelade Katla Kiro och Art Kjarvald - är det underbetyg, att vi inte noterade hästens remarkabla formförbättring här på Sharps.
Gammal 2018-01-07, 20:09   #187

Klankes avatar

Standard

Senast redigerad av Klanke den 2018-01-07 klockan 20:13.
Gammal 2018-01-08, 16:49   #188

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

[QUOTE=mackpeter;556479]Med facit i hand får vi skämmas över våra analyser på Sharps av kallblodsloppet. I programmet var den chansvärderad som trea.

Skämmas över att man som småspelare med kaffepengar inte tar med en häst som inte vunnit på typ 1 år, kallblod som de två mest spelade vinner över 80 %, enligt statistik. Där den enbart vann pga rygg ledare och sedan får den berömda tur-luckan på upploppet. Skulle nog säga att den vann för att de andra var skit för dagen och hade 100 % tur.. Kommer inte hända igen troligtvis o kommer blir sjukt överspelad nästa gång, men bara tacka för det då..
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 19:27   #189

Reg.datum: jun 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Jag trodde endel på Zorro Swing, men det gjorde inte betalsidorna. Ändå trendade Zorro Swing endel upp till 6%. Det sjuka är att hästen inte rensa något alls. Fanns på 16% av kvarvarande! Detta kan väl bara förklaras med att det va mängder med stora andelssystem kvar som satt tjocka med hästar i sista avdelningen. Matematiskt skulle V75 idag gett över 350k.

Surt att få så lite betalt för de småspelare som väl satte denna rad. Jag hävdar som vissa andra att ATG tillsammans med gigantiska system och mängder av andelar förstör för oss vanliga spelare. Atg borde sätt max tak på 10 andelar. Löjligt med tex Expressens live system på typ 100 000kr och 100 andelar. Konstigt att de jämt sätter 7an....
Nej. Visserligen klarade 167.1 av 1079 kvarvarande system Zorro Swing men det går inte att jämföra med spelprocenten som anger hur stor andel av alla RADER som en häst är spelad på.

Inför V75 hade de 1079 systemen sammanlagt ca 2694.3 RADER kvar fördelat på 1079 system. I snitt ca 2,5 streck per system.

Av dessa 2694.3 rader satt alltså 167,1 på Zorro Swing. Det blir 6.02% av de kvarvarande raderna jämfört med 5,67% av samtliga rader.

Zorro var mycket riktigt hårdare betrodd av de som klarade 7 rätt jämfört med resten av spelarkollektivet. Men det var mycket marginellt. 6% vs 6% med en vettig avrundning.

Matematiskt borde raden mycket riktigt ha gett mycket, mycket mer. Men underutdelningen berodde nästan inte alls på Zorro Swing.

( Det totala antalet kvarvarande RADER går att räkna ut genom att dividera 7-rättspotten med ev utd på varje häst i V75-7 och sedan summera dessa. )
Gammal 2018-01-09, 20:03   #190

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Visserligen klarade 167.1 av 1079 kvarvarande system Zorro Swing men det går inte att jämföra med spelprocenten som anger hur stor andel av alla RADER som en häst är spelad på.

Inför V75 hade de 1079 systemen sammanlagt ca 2694.3 RADER kvar fördelat på 1079 system. I snitt ca 2,5 streck per system.

Av dessa 2694.3 rader satt alltså 167,1 på Zorro Swing. Det blir 6.02% av de kvarvarande raderna jämfört med 5,67% av samtliga rader.

Zorro var mycket riktigt hårdare betrodd av de som klarade 7 rätt jämfört med resten av spelarkollektivet. Men det var mycket marginellt. 6% vs 6% med en vettig avrundning.

Matematiskt borde raden mycket riktigt ha gett mycket, mycket mer. Men underutdelningen berodde nästan inte alls på Zorro Swing.

( Det totala antalet kvarvarande RADER går att räkna ut genom att dividera 7-rättspotten med ev utd på varje häst i V75-7 och sedan summera dessa. )
Ja feltänkt från min sida. Svårt att räkna på vilken häst som rensade alldeles för lite? Jag tippar att kallblodsloppet rensade alldeles för dåligt...
Gammal 2018-01-10, 07:00   #191

Reg.datum: jun 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Ja feltänkt från min sida. Svårt att räkna på vilken häst som rensade alldeles för lite? Jag tippar att kallblodsloppet rensade alldeles för dåligt...

Att det är svårt att räkna på stämmer bra. Det är bara mellan näst sista och sista avdelningen som ATGs info räcker till för att räkna ut rad-renset. Mellan övriga avdelningar blir det bara gissningar och spekulationer.

I flera år har jag tjatat på ATG att de ska redovisa antalet kvarvarande RADER efter varje avdelning. Men jag får svaret att de inte ser någon efterfrågan för detta från sina kunder.

Om ni saknar ett bra sätt att läsa av den VERKLIGA värde-utvecklingen längs med omgångeb bör ni skriva till ATG och kräva att de ska börja visa RAD-nedräkning istället för den trubbiga och snudd på meningslösa system-nedräknaren.

td