|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Administrator
|
Lördag 10 februari - Solvalla V75 mm.
Här pratar vi om lördagens tävlingar på Solvalla.
Längd: 1000 m Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m) Upplopp: 196 m Open stretch: Nej Vinklad startbilsvinge: Nej Lycka till därute!
|
|
|
#2 |
|
Kompletteringslistorna klara. Det blir fantastiska lopp på lördag för att vara februari och ser äntligen även betydligt svårare ut spelmässigt jämfört med alla de ihåliga omgångarna som körts senaste månaden
Inleds med silverfinalen och återstår att se om Peter U lämnar klart igen på Justice Ås men borde vara en toppchans trots flera bra emot. Bl a Jocke Lövgrens megastjärna Jairo som var ruggigt bra sist. Avd 2 ett 3140 m lopp av god klass som ser oerhört svårlöst ut. Tre volter med bra hästar på alla. Ready Ribb blir kanske favorit men detta ser betydligt värre ut än senast. Ingen gulddivision denna vecka som spelarna kan spika sig genom utan en guldfinal med flera tänkbara där spåren blir närmast avgörande för några. Tänker speciellt på Dante Boko och Västerboonthenews som vill till spets. On Track piraten lär tappa enormt i värde efter vinsten senast. Återigen tränarkörd. Zenit Brick lopp i kroppen men detta lopp är också oerhört mycket värre än det den vann igår på Åby. Klass 2 finalen hur rolig som helst med idel bra hästar. Snackisarna lär bli Weekend Fun och Divine. Frågan är vem som ska köra Divine . Erik A önskemål 1, Björn Goop 2 och Örjan 3 men alla verkar ha styrningar där från stamkunder redan. Även klass 1 finalen väldigt svårlöst. Två fina Nurmos hästar och Mats Rånlunds nya superstjärna Ole Rols (han har väl inte haft någon superhäst sen Good As Gold). Här krävs garderingar liksom i alla andra lopp denna omgång. Ruggigt fint och vidöppet stolopp inleder dagens dubbel. Finns väl typ 7-8 troliga vinnare . Drar till med Sharp Dream som det verkligen var plus på senast vid vinsten i Kalmar. Bronsfinalen avslutar omgången.även den spelmässigt väldigt intressant och svårlöst. National Prince förstahäst troligen om spetsläge men Qahar QC är med så lär inte bli något blufflopp för spetshästen. Finns ju hur många utmanare som helst till dessa två. Sammanfattningsvis en härlig finalomgång och den mest svårlösta omgången på mycket länge spelmässigt. Det blir inte ny femrättsjackpot är känslan. Skulle solvallas bana bli lika dålig som flera onsdagar tror jag tom att det kan bli svårt för någon förutom tyskarna att lösa V75 gåtan denna gång. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
En trav amatörs tankar inför lördagens spel....
Avd 1. Silver....och med många bra hästar tycker jag... Tror det behövs många för att vara säker. De jag tycker sticker ut är. 3 Augustus F...skulle vinna senast,gör det kanske nu. 4 Island Life alltid nära känns det som. 5 Jairo vinner var annan gång....då vinner han inte nu...lika bra läge som senast. 7 Justice Ås 8 Nakoda Goj 9 Slide so Easy 3 hästar som är med i striden. Jag hoppas på Nr 4..... Avd 2 Ska 8 Platon Face hålla dom stången igen......eller reder Goop ut det med sin 14 Redy Ribb... Min favo...hur klarar den sig...15 Mind Your Face 10 Dani Boko har jag jagat de senaste gångerna.... Jag har en liten känsla för Mika Fors och 4 Asiha Simoni. Avd 3 Spik på 2 Västerbonnthenews. Tro det blir full gas på många håll. 1 Zenit Brick stretar han emot 4 Dreames Take Time har jag för mig att den är snabb... 3 Luringar: 6 BBS sugarlight 8 On Track Piraten 10 Dante Boko Avd 4 Kan man spika 4 Weekend Fun... Annars tar man tre 4 Weekend Fun 5 Minnestads Ecuador 6 Divine Avd 5 1 Olle Rols eller 12 Erik Sting tror jag vinner. Där emellan så tycker jag det är öppet 9 Jaques Noir 6Twings Briard 3 Global Science kan vara med i striden. Avd 6 Här tror jag Kaj med 6 Maintainability tar spets, om inte 1 Barbara L Hanover får fart på benen... 13 Indoor Voices känns på G 8 Orkidee Skift med en bra kusk 3 Hope and Dreams med många ettor.. Avd 7 Detta ska väl 4 Qahar QC vinna....eller ska han galoppera... 5 Tobacco har det surras om innan 8 National Prince med en vinst med sig 2 Han Herred tar väl ledningen och kanske leder hela vägen 3 Persos Smokie från giftigt läge...och så gillar jag 9 Forecast. Glöm inte 10 Västerbo Exact..... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
steff (+30) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
V75 2018-02-10 Final Solvalla
Otroligt fina lopp på lördag!
Zenit Brick mot Västerboonthenews ska bli väldigt intressant att se. Vem är vassast? Omgångens bästa spik måste man hitta i Weekend Fun i Avdelning 4. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Atgs propagandakanal basunerar ut ”gigantmöte” och ”miljonfest” inför lördagen.
Gigantmöte en sanning med modifikation. Jag vill nog se mer av giganterna Västerboonthenews och Zenit Brick när det blir klass på guldloppen igen till våren innan jag kallar dom giganter. Miljonfest är det väl varje lördag på V75. Om dom menar att det är jackpot så är det numera mer läge för rubriker när det inte är det. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1) |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hästen har ju sett otroligt fin ut senaste starterna och har fått ett bra spår.
De andra loppen i omgången ser väldigt jämna ut och Weekend Fun bör ha god chans att vinna mot gänget han möter. Gotland öppnade en annan tråd för lördagen så vi får skriva där verkar det som
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banned
|
Västerbo, Weekend, Qahar, 3 st spikförslag.
Undra om det blir utdelning. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Men 20m tillägg på 1640 är väl lite av en uppgift. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
steff (+20) |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banned
|
Citat:
Hyfsade hästar där framme, 20m tillägg, sen ska den komma ut också eller backa sist. Sen ska den runda. Trafikproblem. Mycket som behöver stämma. Senast redigerad av trance_error den 2018-02-07 klockan 09:18. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Edit: Bara för att man skrev så verkar han ha vaknat till idag Senast redigerad av sigh den 2018-02-07 klockan 21:42. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Är det inte en del som talar för Tobacco i sista? Det kan bli bra drön på loppet med startsnabba ekipage från spåren längst ut, och Qahar Q.C. lär inte tillåta att det fuskas bort något. Haugstad som kör i flytet för dagen droppar ner mitt i rågen från bästa spåret och fyrar av en rykande avslutning. Hästen vann ju en bronsfinal i november och är kvar i klassen.
Sällan man blir sugen på att spika Haugstad, men till singelprocent kan det vara en sexig jackpotspik. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Några rader om mina tankar inför lördagen.
V75:1 Slide to easy skulle varit ett spikförslag med seriös kusk men med Flemming så blir det bara förstarank då man aldrig vet var man har honom. Jairo har ju rejäl toppform och är självskriven Justice Ås Imponerade väl inte förra starten på v75 trots att den fick bestämma i spets men åker med tidigt då det är en klasshäst med lopp i kroppen. Formkorten Nakoda Goj Island Life och Trinity Lux streckas också samt spetshästen Augustus F trots att den inte verkar trivas så bra över medel. V75:2 Blir troligen att gå kort här. Platon Face lär ju vinna om felfritt och om den kommer ut men då den är så osäker så tittar jag på 15 MYF som går ner väldigt mkt i klass, formkortet Dizzy River som verkar ha hittat sig själv och Zeus Karsk som står på tur. Rankar ner Ready Ribb då den nog får göra mer jobb än vanligt. V75:3 VBOTN Förstahäst men frångår nog första tanken på spik och kör utg alt matematisk gardering stängt på 3-4 hästar. Nurmos envisas med att Zenit kan öppna bra men de verkar inte vilja trycka av honom. OTP har kämpat sig upp i vinterform och stallet har ju sjuk form. B.B.S Sugarlight är en fidus men blir nog bara förstareserv, slinker förmodligen med om jag kör utgång med VBOTN. V75:4 Tycker jag ser öppen ut då jag inte vill spika favoriten med nuvarande kusk i final, hästen är väl tillsammans med Global Unlimited bästa hästarna i loppet. Kollar på några skrällar här: Tentacles Långspurtade som en tok senast och lyser form. Fairplay Pellini Första Goop och är alltid hårt betrodd annars. Slår till nu när den är bortglömd? Divine Känns lite seg men vinner alltid som en klasshäst. Lär öka i procent The Real Star Stallskrik senast och gick väl ok men verkar småseg ut. Möter hårdare nu än senast. V75:5 Kan Olle Rols svara Lundbergs? Lär väl bli överfallen även om det lyckas så nöjer mig med utgång. Erik Sting Är andrarankad för mig på kapacitet och två lopp i kroppen. Twigs Briard Första Goop och har fått en nytändning i danmark. Går alltid in till mål och kuskförstärkningen är enorm. Öppet bakom dessa 3 Senast redigerad av sigh den 2018-02-08 klockan 11:59. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
V75:6/ DD1 Risk för många omstarter så blir att gardera på och även om Indoor Voices borde ha en väldigt bra chans så nöjer jag mig med utgång på henne.
Izzy är en klasshäst men var hamnar hon från springen med Jorma? Orkidee Skift Har ju verkligen hittat toppform men rygg på trög häst i starten talar emot. Maintainability Widell lyckades volta bort dem senast men hur kan hästen öppna från springen? Är ju en klasshäst så har väl liten chans om den skulle snabbstarta. Unaffected Laugh Körde de prepare med senast. V75:7/ DD2 Hinner Quahar med i en final? Brukar ju vara hårt tempo igenom hela loppet så finns ju risk att han blir hängande och nerspeedad tillslut. Tobacco Snackar de alltid upp och står väl lite på tur. Formkusk Sambucca Knight Har hittat formen igen men kommer väl inte förbi 2 och 3 från start. National Prince Får inte spetsen idag, defensiv kusk och är därför lite mer sårbar. Mellby Demon Bättre form än raden och ännu en gång en som får första Goop. 10,11,12 har tunga spurtar att tillgå. Senast redigerad av sigh den 2018-02-08 klockan 15:35. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
sigh (+50) |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
sigh (+20) |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Samma sak i sista Qahar och Princen mfl. kommer köra loppet i halsen på min hat häst (alltid överskattad) Han Herred som har gått ut ur klassen. I första där klassen är viktigast (ingen vill upp i GULD). Tävlar Jairo att bli tvåa (perfekt bygga trio på). Medans tyvärr de två favoriterna redan är i Guld nästa meeting.
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Frågan är ju hur de gör med Han Herred om de testar i spets om de tar sig förbi puntes eller om de tar rygg ledaren. |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
[QUOTE
V75:7/ DD2 Hinner Quahar med i en final? Brukar ju vara hårt tempo igenom hela loppet så finns ju risk att han blir hängande och nerspeedad tillslut. Tabacco Snackar de alltid upp och står väl lite på tur. Formkusk Sambucca Knight Har hittat formen igen men kommer väl inte förbi 2 och 3 från start. National Prince Får inte spetsen idag, defensiv kusk och är därför lite mer sårbar. Mellby Demon Bättre form än raden och ännu en gång en som får första Goop. 10,11,12 har tunga spurtar att tillgå.[/QUOTE] I sista tycker jag att både Niky Flax och speciellt Vic de Lux som ofta gör bra ifrån sig från tråkiga spår är intressanta/Janne |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Nu tar ju inte den ledningen utan jag tror faktiskt Erik lär försöka komma före QC. Då får han en bra rygg i andra utvändigt. Bakom ligger Han och gottar sig. Spetsen borde Smokie kunna ta. Var nära att komma förbi Princen senast. Tror Christoffer får order att inte köra mot sonen. efter 500 meter 3 spets 7 rygg ledaren 5 tredje inv. 8 dödens 2 andra utv. 5 tredje utv. QC långt ner i tredje spår fram till dödens efter 8-900 meter. Ett annat senario är att 2 tar ryggen på 3:an. dödens till 7:an och 8 backas sist. Måste säga att jag är väldigt kluven med Demonen, känns som lite smyg form på den. Nurmos/Goop har gjort det förr vill jag minnas. ![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Den är med. Har alla utom 10,11 och 15 där Senast redigerad av sigh den 2018-02-09 klockan 08:54. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Blir v5:a kommer jag undan med en spik. Blir väl kattskit i utd el så får man säga grattis till Tyskland igen.
1 Ja om Örjan vill vinna guld så gör han det, blir spets och sen får den va bra som ska ta ner VBN från dödens. Slösar sällan streck i guld. 2 Ja här vinner väl Weekend fun, men bara jag tydligen som är impad av 10, grym spurt och ska va i toppform.. Långsökt, men testar med lås där "alla" andra spikar 3 klass 1 tar med lite kul drag för Olle kommer väl inte ut o Erik hinner väl inte fram, kan ju drömma om det ialf.. 4 Sto 1640 med tillägg. Kan nog hända lite el så gör det inte och Örjan o Jonny gör upp om det. Men drömmer långsökt vidare o tar med några drag. Trav är ju trav och under har hänt förr. 5 Ja om det bara är galopp emot och distansen är för kort. Det sist nämnda har man hört förr o galopp var ju ett tag sen. Man har garderat förgäves när det gäller Q.C, säkert på lördag igen. En sista gång går jag emot Favoriten. Tabacco kan smyga med och överraska men blir väl skrikhäst nr 1 sen ska Västerbo köras all in,ska bli kul att se.. Avd 1: 2 VästerboontheNews (1, 8) 2: 4, 10 (6, 7) 3: 1, 2, 4, 6, 7, 12 (3, 9) 4: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 13 (14, 9) 5: 4, 5, 10 (3, 8) Senast redigerad av kire1111 den 2018-02-09 klockan 10:26. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banned
|
Citat:
KalleKlut (+5) |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
BLH ger 4,35 på unibet(bet365 3,00), måste vara ett bra odds för den som tror att hon leder hela vägen...
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Nurmo är nöjd med spår 1 med Zenit och tror att han kan hålla ledningen.
Jag är inne på att spika indoor voices & weekend fun. I avdelning 1 så får man inte missa Trinity Lux, riktigt bra fart på den |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kanske får överväga ranken i det loppet. Vet inte varför jag fick för mig att hon var trög ut.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ska vara lite tråkig och dra en lans för Olle Rols, överstreckad(troligtvis?), men överraskade alla genom att spetsa från andraspåret i volten senast, PI tror att den kan öppna riktigt bra och om Petter tar sig förbi, så lär han nog släppa till favoriten sen...mm....
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Olle står i 3,50 på bolagen, kan dock bli drag emot pga"överstreckningen", märkligt(?) nog, kan det redan(i mina ögon)rätt höga vinnaroddset åka upp ytterligare då...vi får si..
Senast redigerad av mikaels den 2018-02-09 klockan 13:04. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Normalt de som i första hand är spetsbud. Snabbt kom han iväg iaf
|
|
|
|
#36 |
|
Minnestads E lär braka till spets, frågan är om favven(direkt eller efter en bit när det lugnat ner sig) har något annat val än att lägga sig lugn i dödens och sedan är detta lopp gissningsvis låst, plockar WF ner ME från dödens??? GU skulle iofs också kunna hamna i dödens, lär vara låst även med detta scenario...
Senast redigerad av mikaels den 2018-02-09 klockan 15:50. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Jepp och skulle vilja säga att den är kraftigt understreckad med sina 11%, men lär nog stiga några enheter...gick 14,7 på 2640 senast, kan säkert gå en 13,5 och blir tuff att sänka då...
Senast redigerad av mikaels den 2018-02-09 klockan 16:05. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Platon face utan galopp vinner lätt
Gotland (+2) |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Skoglund säger i någon intervju att han ska göra allt för att komma till spets och köra där med Weekend Fun så frågan är om den kommer dit i morgon. Skoglund visade ju i onsdags att om han bestämt sig för att ladda och köra i ledningen så gör han det oavsett tempo.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Såg att "statistik"-nissen Sjöden menade att Jairo inte bara har det bättre läget utan även är "bästa hästen" av favorittrion i V7-1...
Vad får han det ifrån? Vad säger ni? Jag menar att Justice Ås är stjärnan i gänget! Konstaterar att Peter U ödmjukt placerar Justice Ås som tvåa efter Slide so Easy men före Jairo... ..Att Anders Malmroth spikar Justice Ås, vilket borde betyda att han anser den vara bäst? Kan iofs tänkas spetsa? Edit: i "Fem tippar V75" talar jag om vad gäller tips/spikar samt i Sjödéns krönika. Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-02-09 klockan 18:19. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Rätt många spelvärda kusar på kupongen imorrn. Mina 2 cent kommer här:
V75-1: 3 Augustus F. 11% Spetsar väl ganska säkert? Sen är det väl troligt att det släpps kanske, men det är inte säkert och beror helt på hur det utvecklar sig. Burmans stall går som tåget för tillfället! V75-2: 8 Platon Face 14% Trodde den här strulpellen trots bakspår skulle vara klar favorit i ett sånt här lopp. Istället är 14 Ready Ribb jättelampa trots att han står på mellanvolten och precis gått ur klassen för att stå på start. Märkligt. V75-4: 9 Tentacles 4% Gediget facit på V75 och bästa kusken. Ska dessutom köras med jänkarvagn för första gången imorrn säger de. V75-5: 9 Jaques Noir 6% Ännu en med grymt V75-facit och ett rakt igenom kanon-ekipage! Storfavoriten behöver lite klaff från innerspåret. V75-6: 4 Sharp Dream 7% Har 4-1-1 på de 6 starter han gjort för Lövgren och då är tre av loppen doterade 100k eller mer. Har visat sig klara snäva spår och kommer han bara iväg hyggligt så... V75-7: 8 National Prince 20% Inget skrällbud direkt, men väl den som borde vara förstahäst och favorit i min bok. Står långt ut, men man ska ladda och jag tror de kommer ta sig till ledningen efter en bit. Kostar nog lite, men den klarar rätt tuffa öppningar. Favoriten 4 Qahar Q.C. har bästa spåret men det hjälper inte ett smack för den traktorn kommer hamna sist från start ändå. För kort distans i kombination med hårt motstånd och förmodligen snabb bana för årstiden gör att jag tror den får väldigt svårt att blanda sig i segerstriden den här gången.
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Har dock inget givet tvåhästarslås att bjuda på denna vecka.. tror att Lövgren vinner första har ju fin stallform, ska det spelas tvilling så är Trinity Lux given. I andra är det Mindre your Face som du oxå tror på. Som är min första tanke Tycker guld kan köras i halsen på OTP. Tror inte Björn låter VOTN sitta still i spets. I fjärde måste det nog skrälla, ok Tentacles har du ju med so far. I femte veckans bästa spik 12 Erik Sting. Kör hårt
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Banned
|
Citat:
Kan nog räcka ändå.... |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Inte? Då kan man ju i princip gå rakt ut på Weekend Fun.
steff (+20) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Det kan man garanterat göra ändå - om man på förhand vet att hästen kommer prestera som senast.
Spännande ändå att Rickard N Skoglund är favorit i loppet och att han tillsammans med Stjernström står för över 50% av insatserna. Sällan man ser sådant skräp till kuskar vara så mycket spelade. Det är tydligt att spelarna inte tagit hänsyn till ekipage utan gått rakt ut på hästarnas kapacitet. Dock hade det varit lite paradoxalt att benämna någon annan häst än Weekend Fun som motiverad favorit. Jag är ytterst kluven! |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Apropå det så är jag inne på att banka Erik Sting. Han står i en alldeles för låg klass, och om Olle Rols får förväntade trafikbekymmer kan Uffe styra loppet från dödens igen. Weekend Fun var en annan som hoppade ur listan, men bike-ryktet på Minnestads Ecuador lockade till gardering. Som sagt, om det blir vanlig vagn på femman är det nog läge att hamra in spiken på Norrlands-ekipaget. Alternativet, för min del, vore att gå på Tobacco i sista, men så stora balls har man kanske inte ändå. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
narmi (+9) |
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Men ibland spelar det ingen roll att man är en medioker kusk när hästen man sitter bakom är överlägsen. |
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Gör som alltid sticker ut hakan.Har bestämt mig för att spika Juvels Boy avd 2 är nog rätt ensam om det ingen tipster vill nämna den.Fort jag såg listan i söndags så bestämde jag för att spika Juvels Boy
Juvels Boy lirad hos bet-bolagen Lyser verkligen form och kommit tillbaks ordentligt efter sin knäskada. https://www.travet.se/travhastar/juvels-boy-724707/
steff (+10) Senast redigerad av Spiken64 den 2018-02-10 klockan 05:36. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Tror inte heller Björn Goop kör bort Twigs Briard borde vara favorit.
Twigs Briard kuskförstärkt till max tackar för 6gånger fast odds.
|
|
|
|
#53 |
|
Fjärde loppet är riktigt intressant, men jag gillar Weekend Fun som jag spikade på V75 från bakspår och jag singlar igen. Tar han spets så borde loppet vara över. Annars så är chansen vettig ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Jackpot med 21 miljoner extra i sjurättspotten. Det är vi själva, som sparat ihop pengarna och då önskar jag, att de återbetalas till oss på sharps. Jag unnar inga inhoppade sömmerskesnikare att ta hem våra pengar. Bolagssystemet:
1) 5,7,9 r4-3 (ledningen tar 3, som är sprinterbetonad och viker sig liksom senast. 5 är formstark. 7 laddas framåt och är fältets bästa häst. Den som vågar gå kort i första spikar 7. 9 är hårt betrodd och jag vågar inte lämna utanför - men jag tror inte den vinner) 2) 4,7,8,14 r13-15 (det känns som helgarderat med dessa. Min förstahäst är 7. Björn tror mycket på sin egen 14. Finnpajsaren 4 har SISU. Om Ludde får 8 felfritt har han chans) 3) 2 r1-8 (favoriten 2 sitter tidigt i ledningen och dirigerar loppet. Han såg inte bra ut i målgång senast men med världens bästa kusk lotsas han idag in som vinnare) 4) 4,7 r6-5 (4 bygger staket men garderas med 7, som har en långt mer erfaren kusk. Den som vill gardera streckar även 5,6,11 och kanske 9) 5) 1,6,7,12 r9-10 (bästa kapacitet har 12, som med Ulf sannolikt vinner. 3 tar ledningen och hur ska då 1 ta sig ut utan att bli diskad. 1 borde lämnas utanför kupongen, men skulle han vinna blir jag avsatt som bolagets VD. 6 har tänt till i sin nya regi och Björn är enorm kuskförstärkning. 7 har kapacitet att skrälla till 3 %) 6) 1,2,3,6,7,13 r4-12 (svårlöst sprinterlopp för ston. Gardera) 7) 1,3,4,7,8 r11-2 (3 leder länge. Strykningarna av 5 och 6 gynnar kraftigt 7 och 8. Många med chans) Kostar 1440:-. Just nu en minusgrad på Valla. Under tävlingarna blir det runt nollan och något mulet. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+2) Senast redigerad av mackpeter den 2018-02-10 klockan 11:18. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Peter varnar för att Justice Ås kan bli hängades, men kommer han före Jairo så borde Justice kunna ta över ledningen. Kanske Takter vill något annat. Trinity Lux vet jag inte hur snabb den är från start.
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Aisha verkar vara ganska barfotaberoende om man kollar raden. Har ju inte precis rosat marknaden med skor.
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Jag är heller inte helt säker på att Augustus tar sig förbi BG i starten heller. Nu har jag inte kollat Björnkollen ännu, men jag är rätt säker på att Björn söker en bra rygg och det är inte inte Augustus som är det. |
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Indoor Voices är jag också sugen på. Det är 10 hästar att runda och med ett par galopper så blir de färre. Normalt sett så klarar inte 20-metershästarna att ta in sitt tillägg i sådana här lopp, men ju färre hästar som blir kvar på start, desto mer ökar chansen. Bara ston emot och Indoor har ju en helt annan hårdhet. Kanske spik för mig idag.
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
jag har tre klara vinnare som vill dela med er .
1- 7 Justice Ås 2- 4 Weekend Fun 3- 13 Indoor Voices
|
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
Även i andra har Peter bra chans med 7 Dizzy River. Måste tidigt med på kupongen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7) |
||
|
|
|
|
|
#61 |
|
Mina idéer om pengar..
Avd1. 3,4,5,6,7,8,9 Svårt att ranka detta lopp då jag tror på körning från flera håll och är tveksam till att spets håller undan. Island Life från Normans formstall tror jag hamnar 3e/4e ytter och blir farlig. Avd2. 7,15 Dizzy River i spets? Kanske bara håller undan men jag är inne på att Mind Your Face blir framdragen från ensam volt och då blir han livsfarlig. Jag hade gärna petat i Ready Ribb och Abano H också men måste hålla nere kostnaden.. Avd3. 2 VästerboOTN Toppchans på att spåra runt om! Avd4. 3,4,5,6,7,9,10,11 Här vankas det gas från start på åtminstone två ekipage. Då är jag inte den som håller Skoglunds hand.. Varnar lite för Pedersens Staro Leonardo som kommer sitta bra till och har laddats inför detta lopp. Avd5. 6 Twigs Briard Jag måste ta ställning i detta lopp och då jag tror att Goop når ledningen så hamnar rösten på Twigs B. Dock livrädd för Erik Sting men spåret ställer till det. Avd6. 1,2,6 Jag tror ju att Maintainability sitter i ledningen efter 500 och blir hästen att slå. Något tveksam till Barbara LH men skulle det bli spets så måste 1,2 med på dokumenterad smygform Tilläggshästarna bör inte hinna fram i tid.Avd7. 1,2,3,4,7,8,9,10,11,12 Känns jävligt bra efter 6 lopp att sitta med alla i sista.. Otroligt svårt att ranka då jag absolut inte köper Qahar QC i en bronsfinal. Sambuca Night nedstruken till toppspår och 7%! 3,4,5,6,7,8,9 7,15 2 3,4,5,6,7,8,10,11 6 1,2,6 1,2,3,4,7,8,9,10,11,12 1680 pixers, nu håller vi tummarna! Lycka till gott folk! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
steff (+10) Senast redigerad av KalleKlut den 2018-02-10 klockan 12:09. |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
steff (+10) |
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
- 5 Jairo (V75-1, bilden) är fantastiskt bra och jag har länge sagt att han går upp i Gulddivisionen och där är han nu. Hästen känns fin och möter tuffa hästar och han är en av dom som kan vinna och Jairo är min bästa chans i dag. |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Sista loppet tycker jag är helöppet och är inne på att ta alla.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glöm Sambuca den har inte en sportmössa att ta en längd på Persos!! Kolla arkivet om ni tvekar!!
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Allt handlar inte om hästarna min vän. Du spelar på ekipage (kusk oxå). Sambuca sitter i spets i första sväng.
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Administrator
|
Någon som vet vad det blir för utrustning på Twigs Briard?
Inne på att spika Erik Sting men blir det bike och spets och BG upp så på TB så tvekar jag...
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Har själv spikat Sambuca Night!
Hade även spik innan Tobacco ströks och från ett femte spår känns det som en bra chans, Då Christoffer inte vilar på hannen och sänder iväg dem mot spets! Sedan blir ekipaget svårslaget och 7 % är taget!
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Petter Lundberg lär tydligen svara med Global Science. Om man nu är inne på att Twigs Briard enkelt släpps till spets.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Var själv inne på den som utg men nu när PA spikar så vettefan hur man ska hantera den..
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Tror det ska vara uppsnack med bl a Nurmos på Solvalla nu kl 13.45 enligt travprogrammet så god idé att sätta på solvallas bansändning på atg live premium då om det funkar .
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Indoor Voices och Erik Sting är mina troliga spikar idag.
Sedan kör jag 2 av 5 på Jairo, Aisha Simoni, VBTN, Weekend Fun, Sambuca Knight Roliga rensare idag: Trinity Lux, Toronto Love, Sir Ratzeputz, Vic de Luxe. Lycka till alla! Vad som helst kan hända! |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Banned
|
Citat:
Qaharen lite märklig favorit. Inte favoritdistans direkt. Kan inte runda det här gänget från sistaplats utvändigt över en långsida och måste väl då fram i dödens? Trycker sönder ledaren men står inte emot de som kommer i tredje spår. Fördel Mika Forss och 12 Vic the luxe, bra vid vinsterna, höll sånär att knäppa Sambuca från dödens och nu gynnad av två strykningar. Tvilling 12 mot 9,11,10,7,8? |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banned
|
Fler som varit inne på det men 8 Platon Face till 11% måste väl vara dagens spikdrag? Kanske dubblar med 13 Juvels Boy, stark rackare som fick bra urblåsare senast - alternativt en rak tvilling.
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
A: 7 B: 4,5,9
14,15 1,2,8 4,6,7,9 A:12 B: 1,3,6 13 10 |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Dom tog bort ljudet i atg live premium och censurerade uppsnacket med Timo Nurmos och Lövgren från banan.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Banned
|
Ska bli intressant att se om 10 D.D’s Perseverance står på benen idag. Också en stark rackare som gynnas av att det blir lite tempo i loppet - och det blir det väl, med Kamikaze-Lundberg? Inga underdjur direkt, favoriterna från vingellägen (spår 1 och 12), det här kan bli riktigt bra. 3 %!
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Banned
|
3 Hope and Dreams tycker jag borde vara mer streckad i stoloppet men det är bara att tacka och ta emot. Det här är ingen bluff. Satt i fjärdepar utvändigt när de svängde in på upploppet senast - men hann ändå fram. Har förmodligen gynnats av att ha UO senaste starterna, tredje gången gillt? 10%!
7 Izzy streckas också, skulle kunna vara snudd på spikförslag om någon garanterar att Klantio inte missar starten helt från besvärliga spår 7. En märr som varit megalampa i ett par starter, har en vinstprocent på 67 - enbart 5% idag. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Haft lite för lite tid att läsa på i veckan så det blir inget V75-spel för mig. Men om jag gjort det skulle det blivit så här. Vid stort system även bred gardering i andra, det vimlar av streckvärda 1%-are där. Många lite konstiga och sårbara favoriter. Justice Ås i första och Zenit Brick fina spikbud som andrahandare! Lycka till om någon ryggar.
3,4,5,6,7,9 8 1,2 2,4,6,7,9,11 1,2,3,6,7,9,10,12 1,2,13 8 1728 rader
|
|
|
|
#83 |
|
Haha ja radieux var ju den som såg klart bäst ut .
För 3 minuter sen var det nånting som störde hästen njaaa osvosv |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Tycker att Qahar Qcär underskattad av de flesta experter. Staketet är ingen slump, han rundade ett gäng över 2140 efter startgalopp i dec. och har följt upp prestationen med 2 enkla segrar över längre distans. Blir det lite körning i inledningen håller han garanterat farten över upploppet!
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Edit (resultat senaster starter i 100k-lopp - äldsta listat först): 0g dg dg 4g dg 2 dg 3 1
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2018-02-10 klockan 15:14. |
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Den mest underspelade i veckan är nog qqc, efter strykningarna så kommer han kunna glida ner i andraspråk tämligen enkelt och sedan kliva fram o sätta fart...gud vad tråkig jag är, men 3.75 på bet365 måste vara ett överodds...
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Super Moderator
|
Det känns lite väl favoritbetonat i dag. Så jag nöjer mig med en liten V5 med två spikar: VOTN och Erik Sting. Sen får man hitta kantbollarna i de andra loppen.
|
|
|
#88 |
|
Jag tror att det blir en hygglig slant idag. Tveksamma favoriter pga. spår, form, distans etc. i några av loppen och finaler. Dessutom jackpot på V75 och då vill jag gärna åt sju rätt.
Senast redigerad av Shooter den 2018-02-10 klockan 15:24. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
|
#90 |
|
4u,5,6
7,15,14,13,4,9 2 4u,9u,11,7,2,3,5,6 6u,12,10,1,3,2,7,9 6 7,8,10,3 krav minst 1u |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Till skillnad från omgångarna tidigare i år finns det inga givna spikar. Guld har haft en i princip klar vinnare de flesta gånger, men idag får favoritspelarna betala för två hästar där och har därmed bara råd till hälften så många streck i övriga lopp till samma kostnad. Borde bli femsiffrig utdelning. Körs det dessutom rejält kan några hästar utanför ramarna ramla in och då drar värdet snabbt iväg. Men blir nog inte miljonutdelning som senaste finalomgången då det då var den usla banan annandag jul som fällde många betrodda. Ska inte själv gå in på V75 spelet idag utan försöka ta betalt på andra spelformer.
znipstern (+1) |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Intressant info i liven för er som inte är klara med avd 2, tränaren baissar rejält på Aisha Simoni enligt Forss. Bara att ta bort så hårt spelad som den är.
2,40 på att Mind Your Face dänger den på b365 för er som lirar bookie, skynda fynda!
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Edit: Några till fina på b365: Explosive De Vie före Dreams Take Time och West Wing @2,40 Zenit Brick före On Track Piraten @1,45 Weekend Fun före Divine och Global Unlimited @2,00 National Prince före Han Herred och Qahar Q.C. @2,30
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Stekel den 2018-02-10 klockan 16:06. |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Enligt spelvärdes senaste nytt ska Fairplay Pellini i avd 4 eventuellt tävla med jänkarvagn . Inget som Nurmos meddelat i tipsintervjuer men skriver på twitter idag att det ska bestämmas efter värmningen. Gått med vanlig vagn på slutet.
Major (+2) |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
”Okej på 1 Zenit Brick och 2 Västerboonthenews (V75-3) i rätvarven. Fortsätter hävda 8 On Track Piraten är dagens bästa värmning, kom ut igen i rätvarv. Smällfin i avslutning, bland det bästa jag sett utav honom i värmning! Allt väl på 5 Minnestads Equador (V75-4).”
Från twitter |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Där passerade V75 omsättningen 100 miljoner. Bara att lyfta på hatten för Hans Skarplöth.
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Jäklar vad bra Justice Ås var efter den rejäla gungan! Skit att den skulle hoppa bort sig. Kan inte tro annat än att den vunnit annars.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Favoritseger i avd 1. Härligt jobb Jocke Lövgren gjort med sin nya megastjärna Jairo. Men nu är den uppe i guld.
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Den var bra.Att han vann med den senast ser jag mer som ett olycksfall i arbetet. Jag skulle gissa på ett fjärdepris. Men om 30 minuter vet vi.
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Behöver man ju inte om man redan leder loppet. Vi får aldrig veta tyvärr, hade nog kunnat bli en kul duell.
|
|
|
|
#106 |
|
Kombinationen VOTN såg rätt kass ut senast, Zenit Brick troligtvis blir fast initialt och att OTP såg bättre ut på länge gör ju att risken/chansen ökar markant för att OTP faktiskt vinner loppet. Men som du säger - om 30 minuter får vi se!
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Noterar att ingen av betaltjänsterna rankat Jairo etta så där hade spelarkollektivet bättre koll.
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Dock mötte den inte mycket vid vinsten på Romme. Anna Mix som var stor favorit funkade ju inte alls i det loppet. Andrahandare var Indoor Voices .
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Förnekelsen har aldrig inträffat!
Vissa dagar, som idag, funderar man på om man inte skulle ta och fria till Statistik-Jens! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Justice Ås har aldrig hoppat tidigare, självklart skulle den göra det idag.
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Vinner Ready Ribb nu som storfavorit så dör omgången rätt rejält spelmässigt.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Nej visst mötte han skit.. Men det har ju Västerboonthenews och Zenit Brick också gjort. Intrycket på hästen är dock detsamma oavsett var han mötte.
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
11,7/1900 m gick Justice Ås efter galoppen!
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Det var en idiotisk helgardering efter spiken på Jairo i första
|
|
|
|
|
#118 |
|
Usch . Två favoritvinster. Nu måste nog 1 och 2 falla i guld om det inte ska bli jackpot igen är känslan.
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Ready Ribb borde ha stått i 70%. Bara att tacka.
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Nu vinner Goop igen , blir instängd?
inte en chans..Goop är ute i andra spår efter 100m.
|
|
|
|
#121 |
|
Banned
|
V75 JACPOT,JACKPOT;JACKPOT FAVORITTER
pajas v75
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Nu lär ju en av de tre favoriterna vinna. Ska bli kul att se om OTP har återfått sin gamla vinterform.
|
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Vinner West Wing så ska jag ta mig en allvarlig funderare på om travspel är något jag ska hålla på med.
Stekel (+5) |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
Spoiler:
|
|
|
|
#126 |
|
Jag skulle ha två C-hästar i guldloppet. Jag valde BBS Sugarlight och... en till häst jag inte tänker nämna. Men den hade lägre spelprocent än den statistiskt lägsta vinstchansen en häst kan ha. Och en positiv tränare.
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Helt skamlöst citerar jag mig själv
Citat:
|
|
|
|
#128 |
|
Suverän utveckling på Zenit.
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Super Moderator
|
Kevin O på BBS känns inte som en lyckad kombo......
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
jag hann inte lämna in mitt system i dag pga att en bekant som inte spelar i vanliga fall och inte har något konto bad att få lämna genom mig. Gjorde det först och sedan gick inte mitt att lämna, var tvungen att föra över pengar och datorn eller ATG krånglade så när skulle lämna in var spelet stängt.
![]() Raden: 1) 1, 5, 7 2) 4, 14 3) 1, 2, 8 4) 4 5) 1 6) 1, 7 7) 4, 8 Hoppas innerligt att det inte ska gå in just i dag... Nu har jag fyra av fyra... Senast redigerad av 777 den 2018-02-10 klockan 17:35. |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Riktigt fint lopp som kommer nu, där jag hoppas och tror att Weekend Fun segrar.
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Proppskåpet brann för Örjan.
joppe59 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
Ja 4 av 4 än så länge ... Spik på weekend fun, Indoor Voices och National Prince
Snacka om att jag garderade i fel lopp haha... 8 hästar i första och 7 i andra . Dagens dubbel - Maintainability - Västerbo Exact. |
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Erik spelar i B-laget nu mera, har tappat all finess
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Oj, det där gick lite lättare än väntat! 1,82 på toton och här fick man 2,00 på att spöa bara 2 av konkurrenterna!
Örjan borde väl ha backat ner där i näst sista sväng, men samtidigt vore det att ge upp. Blev jävligt fel med facit i hand men sånt händer. Kunde ha blivit bra om han tagit sig förbi eller om någon av de andra pressats i galopp i speedkörningen. Om han varit bra alltså. Men nu stapplade han ju i mål sist så det spelade ju ingen roll. Och vinnaren orubblig.
|
|
|
|
#144 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Banned
|
Ser ut som att det är många som kommer att bli glada över alla rätt idag....
Dags för dagens första torskspel: tvilling 6,10 mot 4,5,7,12 - 150kr kombon och en rak tvilling 6-10 ggr 250kr. Lycka till! |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Hejsan! Var är alla ni som skrivit hur usel kusk Rikard Skoglund är?
Och lyft Minnestads Ecuadors och Tentacles' vinstchanser. Nu lyfter vi på hatten och gratulerar ekipaget Weekend Fun med kusk
|
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
62 miljoner kronor snor atg idag om ny jackpot. 35,6 i normalt spelavdrag. Och 26,5 från femrättspoolen. Skarplöth har nog redan lagt champagnen på kylning.
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Det här är bland de sämsta jag läst på sharps. Dags att inför körkort för inläggen?
Spännande ändå att Rickard N Skoglund är favorit i loppet och att han tillsammans med Stjernström står för över 50% av insatserna. Sällan man ser sådant skräp till kuskar vara så mycket spelade. Det är tydligt att spelarna inte tagit hänsyn till ekipage utan gått rakt ut på hästarnas kapacitet. Dock hade det varit lite paradoxalt att benämna någon annan häst än Weekend Fun som motiverad favorit. Jag är ytterst kluven! ----------------------------- Att kalla Rickard för skräp till kusk anser jag vara på gränsen till förtal. dessutom har han sista åren haft riktigt skapliga framgångar, vunnit med hästar som varit långt ifrån favorittippade. Skämmes |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
SO (+5) |
||
|
|
|
|
|
#154 |
|
Är väl dock hästen , tränaren och skötaren som ska hyllas mest. Mer en hästseger än kuskseger. Kuskarna fick prestera mer i avdelningarna innan.
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Han var bra, men ME var riktigt bra den ocks�����..
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Jasså? Tycker han körde grymt näst sist till störst chans och maximal utdelning...
|
|
|
|
#157 |
|
Då steg värdet till 349 kr med två avdelningar kvar. Härligt med jackpotomgångar.
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Fint att dom släpper ut favoriten när han är inlåst. Nu var det förvisso en dansk inblandad men ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Åter fick vi se att innerspår för en favorit i princip alltid löser sig. En stor myt bland tipsters o tyckare att det läget är en fälla.
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#161 |
|
Banned
|
Det värsta är inte att hästen är helt j-a överlägsen från dödens utan att hon i studion sopar in Grand Slam...dumstrut på!
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Nu gick jag in och tittade på värdet. 282 kr!!!
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Både silverfinalen och klass 1 finalen till jägersrotränade hästar. Otroligt imponerad av vilket material som tränas där. Och då ska vi komma ihåg att de bästa jägersrohästarna vintervilar just nu.
Trinity (+1) |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Spik på Indoor Voices i nästa (V5+V75) och så helgardering i sista.
Major (+5) |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Jag tror att vanans makt är stor och att man spelar för sin vanliga insats vecka ut och vecka in oberoende av hur mycket atg tar.
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
ang avdrag, jackpot pengar som flyttas mm ??
|
|
|
|
#171 | |
|
Citat:
Lockar kankse en och annan svensson också till att spela när det är jackpott. |
||
|
|
|
|
|
#173 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Avslutar med lite vinnare på Västerbo Exact.
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Lasse Kinch: "Nu tar jag ny sats och räknar med att i avd.6 nr 2 Hankypanky Frances vinner Hon var bra i debuten för Nurmos och borde vara ändå bättre nu."
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
För en gångs skull så vann inte favoriten när jag helgarderar ett lopp i alla fall, men det gjorde ingen större skillnad idag.
|
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Banned
|
Citat:
Tack för kaffet! |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Kul med lite norrlandsframgångar i V75 finaler. Två som vann idag. Hoppas dom fortsätter även till våren även om hästarna där uppe nog är gynnade av vintriga banor.
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Jag tycker tvärtom mot stänkarn.
Synd vic delux spurta så bra. Hade fleris x 20 med QC. Om den inte tappat fart 600 kvar hade den vunnit. Alltid trist när sämre hästar får vinna. När ska dom köra på rad i egna spår så alla får dödens. Då vinner alltid bästa hästen 1000m rakt fram en kurva sen 1000 meter till. Osv osv bästa och starkaste vinner alltid.Om qahar av lär sig öppna lite bättre. Då kommer den bli bra på riktigt. Om den spetsade och vic delux låg i dödens i 1500 meter. Hade varit gode jävla omvänt ![]() Grattis stänkarn
|
|
|
|
|
|
|
#181 |
|
Vad gjorde Rikard som motiverar hyllning? Det är väl snarare Ken Ecce som ska hyllas för Weekend Fun's seger?!
|
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Citat:
Vill du på riktigt ha ett stasiforum? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
||
|
|
|
|
|
#183 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#184 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Det hedrar dig, Olle, att du kan ge beröm åt Norrlands-ekipagen! Tänkte just gå in och fråga hur du skulle tackla dessa framgångar.
|
|
|
|
|
|
|
#186 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Någon sa tråkigt att inte bästa hästen får vinna . Dom som inte inser att vic de Lux var överlägsen i sista borde byta spelform . Ligger sist hela loppet , backa sig ut 900 kvar , på i 3/4 spår resten o bara vinner !! Sämre lopp kan man ju aldrig få !!!Alla kan ju backa sist o köra i spåren 900 kvar !!
|
|
|
|
|
|
|
|