Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-08-11, 18:05   #241
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag tror att de som var kvar till sista hade spik på Readly. Och de trodde väl att han skulle springa utan skor idag....


Ett antal 5:or för mig idag, man får vara glad för det lilla.
Synd att du inte spelade P76 hos legolas . 5 ggr lägre insats men 10 ggr så hög utdelning på 5 rätt. Hade dock sjunkit rejält om ditt system lämnats in där. Men oerhörd skillnad i spelvärde jämfört med atgs V75 spel trots en omsättning på bara 28 tkr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:14   #242
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Synd att du inte spelade P76 hos legolas . 5 ggr lägre insats men 10 ggr så hög utdelning på 5 rätt. Hade dock sjunkit rejält om ditt system lämnats in där. Men oerhörd skillnad i spelvärde jämfört med atgs V75 spel trots en omsättning på bara 28 tkr.
Dessutom får man på förhand info här på forumet huruvida Legolas-kungen spelar eller ej
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:18   #243
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bowery Visa inlägg
Bästa loppet i år!! Fan så gött det var
Det tycker jag att Åbergs är.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:27   #244
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Dessutom får man på förhand info här på forumet huruvida Legolas-kungen spelar eller ej
Spelade inte idag. Det blev klockrent för hade inte fått 5 rätt ens med 10 öres radinsats hos legolas. Jag är helt enkelt värdelös som spelare på tunga regniga banor och oerhört jämna lopp på förhand. Det mest skickliga jag gjorde idag var att avstå streckspel. I längden är sådana beslut också nödvändiga för att långsiktigt kunna gå plus.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:41   #245
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Spelade inte idag. Det blev klockrent för hade inte fått 5 rätt ens med 10 öres radinsats hos legolas. Jag är helt enkelt värdelös som spelare på tunga regniga banor och oerhört jämna lopp på förhand. Det mest skickliga jag gjorde idag var att avstå streckspel. I längden är sådana beslut också nödvändiga för att långsiktigt kunna gå plus.
Ja du känner väl dig själv och dina strategier så jag säger inte emot om ditt deltagande .

Själv älskar jag tunga banor särskilt efter en längre period med helt andra förutsättningar. Essensen i poolspel är ju att spela lite annorlunda än motståndarna, låt vara att där är en del hemskt välinformerade motståndare i hästspel...

Legolas är ju fantastiskt på det viset att de istället för att stjäla pengar till en jackpot delar ut till den som har flest rätt, synd att de har en så kass sida att folk blir avskräckta.... sen förstår rätt få spelteori och stirrar istället sig blinda på ATGs miljonutdelningar, även om de bara är hypotetiska

Frågan är om Legolas kan vända trenden, känns som ett sjunkande skepp :(

Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-08-11 klockan 18:42. Anledning: stavfel
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:44   #246
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Ja du känner väl dig själv och dina strategier så jag säger inte emot om ditt deltagande .

Själv älskar jag tunga banor särskilt efter en längre period med helt andra förutsättningar. Essensen i poolspel är ju att spela lite annorlunda än motståndarna, låt vara att där är en del hemskt välinformerade motståndare i hästspel...

Legolas är ju fantastiskt på det viset att de istället för att stjäla pengar till en jackpot delar ut till den som har flest rätt, synd att de ar en så kass sida att folk blir avskräckta.... sen förstår rätt få spelteori och stirrar istället sig blinda på ATGs miljonutdelningar, även om de bara är hypotetiska

Frågan är om Legolas kan vända trenden, känns som ett sjunkande skepp :(
Det värsta är deras små pooler. Streckspel med större potential kan vara väldigt farliga att lämna in där. Tänk om någon lämnat in en rad där idag som gett alla rätt. Den spelaren hade då vunnit ca 20 tkr . Samma system inlämnat hos atg hade gett typ 40 miljoner.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:48   #247
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 264
Sharp$: 4943
Standard

Var kan man se målfoto mellan Propulsion och Readly?
Irwin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:51   #248
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det värsta är deras små pooler. Streckspel med större potential kan vara väldigt farliga att lämna in där. Tänk om någon lämnat in en rad där idag som gett alla rätt. Den spelaren hade då vunnit ca 20 tkr . Samma system inlämnat hos atg hade gett typ 40 miljoner.
Ja man kan inte både ha och äta kakan, hänger väl lite ihop med chansen att få en fin slant på flest rätt?
Förargligt, absolut, men är ett helt annat spel vi talar om.
Tänkte själv ungefär så idag och skippade Legolas... illa.
Än mer illa på Axevalla då jag hade tagit hela potten på om jag minns rätt 6 rätt, på ATG blev systemet för dyrt...

Nej, Legolas är en kul aktör men inte lika rolig när man fastnar på inlämningen och förlorat många timmars slit till ingen nytta pga deras skitteknik (hände Elitloppslördagen).

Vi kämpar på!?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:55   #249
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Irwin Visa inlägg
Var kan man se målfoto mellan Propulsion och Readly?
Menar du originalet före Photoshoppningen ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Irwin (+1), Cyran (+2)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 19:15   #250
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det värsta är deras små pooler. Streckspel med större potential kan vara väldigt farliga att lämna in där. Tänk om någon lämnat in en rad där idag som gett alla rätt. Den spelaren hade då vunnit ca 20 tkr . Samma system inlämnat hos atg hade gett typ 40 miljoner.
Har inte reggat mig på Legolas, men lite förstrött följt kommentarer om det. Nyfiken är jag men vill bättre förstå bäst risk/reward. Min hypotes utifrån vad jag tror mig förstått är att det kan gå att hitta högre vinnarodds där jämfört ATG? Att det kan bära sig att spela Legolas variant av V75 hellre än ATG. Men hur ska man värdera vilket spelupplägg som passar bäst i respektive Legolas vs ATG? Går det att se nåt mönster där i förhand lätta/svåra omgångar passar bättre för spel i ATG vs Legolas?

Förlåt för ev dumma frågor. Jag vill bara förstå.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 19:22   #251
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Har inte reggat mig på Legolas, men lite förstrött följt kommentarer om det. Nyfiken är jag men vill bättre förstå bäst risk/reward. Min hypotes utifrån vad jag tror mig förstått är att det kan gå att hitta högre vinnarodds där jämfört ATG? Att det kan bära sig att spela Legolas variant av V75 hellre än ATG. Men hur ska man värdera vilket spelupplägg som passar bäst i respektive Legolas vs ATG? Går det att se nåt mönster där i förhand lätta/svåra omgångar passar bättre för spel i ATG vs Legolas?

Förlåt för ev dumma frågor. Jag vill bara förstå.
Rent generellt lönar det sig bättre att lira på spelbolag som betalar ut hela potten i aktuell omgång om det blir mer favve-betonat.

Hos ATG finns det alltid en risk att det blir antingen låg-utd-jackpott eller ingen med alla rätt. Då går pengarna vidare till en senare omgång. Det är bara bra för de som spelar i den senare omgången. För de som hade vinstrader i den aktuella omgången är det jättedåligt. Om man spelar favve-rader hos ATG så förlorar man om utfallet blir för svårt och om man får in vinstrader så får man inte betalt då heller. Att spela favoritbetonat på V75 hos ATG är ett riktigt, riktigt dåligt val. Hellre stå över i såna fall.

MEN...när det är så väldigt låg omsättning som det är på Legolas så riskerar du att inte få rätt betalt från potten i förhållande till utfallets svårighetsgrad. Du kan ju bara vinna potten som mest.


När det gäller vinnaroddsen så går det säkert att hitta bra spel bland de fasta oddsen. Svårigheten kan vara att få spela med så hög insats som man har tänkt sig. Var gränserna går idag vet jag inte.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+100), SO (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 19:24   #252
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Ja du känner väl dig själv och dina strategier så jag säger inte emot om ditt deltagande .

Själv älskar jag tunga banor särskilt efter en längre period med helt andra förutsättningar. Essensen i poolspel är ju att spela lite annorlunda än motståndarna, låt vara att där är en del hemskt välinformerade motståndare i hästspel...

Legolas är ju fantastiskt på det viset att de istället för att stjäla pengar till en jackpot delar ut till den som har flest rätt, synd att de har en så kass sida att folk blir avskräckta.... sen förstår rätt få spelteori och stirrar istället sig blinda på ATGs miljonutdelningar, även om de bara är hypotetiska

Frågan är om Legolas kan vända trenden, känns som ett sjunkande skepp :(
Skeppet började sjunka i mitten av april 2017.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 19:40   #253
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Åby levererar bästa loppet i år och kanon tävlingar.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 19:42   #254
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

50 mille nästa vecka då.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 19:44   #255
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Har inte reggat mig på Legolas, men lite förstrött följt kommentarer om det. Nyfiken är jag men vill bättre förstå bäst risk/reward. Min hypotes utifrån vad jag tror mig förstått är att det kan gå att hitta högre vinnarodds där jämfört ATG? Att det kan bära sig att spela Legolas variant av V75 hellre än ATG. Men hur ska man värdera vilket spelupplägg som passar bäst i respektive Legolas vs ATG? Går det att se nåt mönster där i förhand lätta/svåra omgångar passar bättre för spel i ATG vs Legolas?

Förlåt för ev dumma frågor. Jag vill bara förstå.
Varken orkar / kan ge ett heltäckande svar.

Förutom det spelteoretiska (vilket till stor del handlar om gissningar i lågvolyms poolspel) finns den filosofiska aspekten på huruvida man vill ge sig själv chansen att vinna miljoner vilket är möjligt hos ATG.

Lägg därtill det rent praktiska att du behöver tid att reda ut fel via Legolas support och ett psyke av stål när det blir dags för inlämning och skiten inte fungerar samtidigt som, åtminstone inte jag, hittar någon beskrivning av regler för filspel angående kupongstorlek etc utan bara får ilskna felmeddelanden som uppmanar en att dela upp spelfilerna....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+100)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td