Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-08-11, 20:14   #256
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Åby levererar bästa loppet i år och kanon tävlingar.
Kanon tävling.

Avd.
Vilken Haubits sköt längst?
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 20:27   #257
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Kanon tävling.

Avd.
Vilken Haubits sköt längst?

???

En haubits är väl ingen kanon? Hänger inte med alls här.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 20:37   #258
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Rent generellt lönar det sig bättre att lira på spelbolag som betalar ut hela potten i aktuell omgång om det blir mer favve-betonat.

Hos ATG finns det alltid en risk att det blir antingen låg-utd-jackpott eller ingen med alla rätt. Då går pengarna vidare till en senare omgång. Det är bara bra för de som spelar i den senare omgången. För de som hade vinstrader i den aktuella omgången är det jättedåligt. Om man spelar favve-rader hos ATG så förlorar man om utfallet blir för svårt och om man får in vinstrader så får man inte betalt då heller. Att spela favoritbetonat på V75 hos ATG är ett riktigt, riktigt dåligt val. Hellre stå över i såna fall.

MEN...när det är så väldigt låg omsättning som det är på Legolas så riskerar du att inte få rätt betalt från potten i förhållande till utfallets svårighetsgrad. Du kan ju bara vinna potten som mest.


När det gäller vinnaroddsen så går det säkert att hitta bra spel bland de fasta oddsen. Svårigheten kan vara att få spela med så hög insats som man har tänkt sig. Var gränserna går idag vet jag inte.
För mig har det aldrig blivit fel hittills när jag valt legolas poolspel. Dock är det numera bara 10 öres P76 som lockar ibland bland deras poolspel. P54 för svårt sett till hur små poolerna blivit sedan dopningen togs ner till 2-3 tkr.

Senast i onsdags i Boden lyckades jag få ett antal femmor på P76. Trots ett lopp mindre och 10 öre i insats jämfört med 25 på V86 gav femmorna hos legolas nästan dubbelt så hög utdelning och det var ju pga deras för spelarna förmånliga regler. Hade dom haft samma regler som atg hade ju alla vinstpengar från 7 och 6 rätt gått till framtida jackpots när ingen lyckades få mer än 5 rätt. Dessutom var omsättningen 18 tkr och därmed spelavdraget 5400 kr samtidigt som dom tillförde 10 tkr. Då blir ju återbetalningen till spelarna långt över 100 procent och i längden vinner man betydligt lättare på spel med 110 procents återbetalning jämfört med spel som V86 med max 65 procent tillbaka till spelarna (blev bara 39 i onsdags hos atg mot 110 typ hos legolas)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 20:39   #259
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3949
Standard

Det är nog bara jag och Berglund som kommer sova gott i natt. Äntligen fick Propulsion visa att det är han som är världens bästa häst. Jag tror Örjan hade vunnit enklare om han kommit ut tidigare i dödens och börjat massera, men en vinst är en vinst. Ingen är nog ändå mer besviken än tomtarna som bommade 19 mille
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 20:43   #260
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Det är nog bara jag och Berglund som kommer sova gott i natt. Äntligen fick Propulsion visa att det är han som är världens bästa häst. Jag tror Örjan hade vunnit enklare om han kommit ut tidigare i dödens och börjat massera, men en vinst är en vinst. Ingen är nog ändå mer besviken än tomtarna som bommade 19 mille
Själv tror jag att de centimeter som skilde i mål blivit till Readly Express fördel om den kunnat gå med optimal balans. Readly är minst 10 centimeter bättre över 3 kilometer barfota jämfört med skor.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 20:46   #261
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Själv tror jag att de centimeter som skilde i mål blivit till Readly Express fördel om den kunnat gå med optimal balans. Readly är minst 10 centimeter bättre över 3 kilometer barfota jämfört med skor.
Han fick ändå maska bort 2 varv, och ännu enklare blev det när Rajesh galopperade. Sen blåljuger Nurmos när han säger att formen är en skala 7-8 av 10. Det är väl klart som tusan att han trimmat dag och natt. I intervjun i tv före loppet så såg man att han var skitnervös över att torska mot proppen. Vi får hoppas på ett revanschmöte, men den här gången hoppas jag Örjan kör i spets eller dödens hela vägen
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 21:02   #262
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Det är nog bara jag och Berglund som kommer sova gott i natt. Äntligen fick Propulsion visa att det är han som är världens bästa häst. Jag tror Örjan hade vunnit enklare om han kommit ut tidigare i dödens och börjat massera, men en vinst är en vinst. Ingen är nog ändå mer besviken än tomtarna som bommade 19 mille
Vad snackar du om...Världens bästa häst?

Försök förstå att Readly förlorade med MILLIMETER, med SKOR RUNT OM! Alltså långtifrån optimal balans.

Olle är försiktig när han säger att det skiljer 10cm mellan skor och barfota, det skiljer betydligt mer än 1 dm när vi pratar om världens bästa häst.

Sist jag kollade var det Readly Express som vann världens största/tuffaste lopp i år, där ALLA stjärnor var med.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Det är väl klart som tusan att han trimmat dag och natt.
Och det vet du hur? Readly gick 3 lopp i år, Propulsion 9. Det säger allt om vem som var mest formtoppad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+11)

Senast redigerad av Cyran den 2018-08-11 klockan 21:13.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 21:25   #263
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Vad snackar du om...Världens bästa häst?

Försök förstå att Readly förlorade med MILLIMETER, med SKOR RUNT OM! Alltså långtifrån optimal balans.

Olle är försiktig när han säger att det skiljer 10cm mellan skor och barfota, det skiljer betydligt mer än 1 dm när vi pratar om världens bästa häst.

Sist jag kollade var det Readly Express som vann världens största/tuffaste lopp i år, där ALLA stjärnor var med.



Och det vet du hur? Readly gick 3 lopp i år, Propulsion 9. Det säger allt om vem som var mest formtoppad.
Readly kommer aldrig vara en lika mångsidig häst som Propulsion. Jag säger som Hultman att den är totalt chanslös mot Propulsion på sprinterdistans. Den har inte samma speed, och dessutom hade den inte ens vunnit Prix d'Amerique om inte Örjan kört bort Propulsion då.

Du får twittra till Nurmos att han ska köra barfota nästa gång, fast ikväll är det nog lönlöst då han deppar under bordet

Sen gällande formen där så förstår du nog själv att varje häst Nurmos tar ut efter uppehåll är på topp. Det har vi sett gång på gång.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 21:38   #264
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Readly kommer aldrig vara en lika mångsidig häst som Propulsion. Jag säger som Hultman att den är totalt chanslös mot Propulsion på sprinterdistans. Den har inte samma speed, och dessutom hade den inte ens vunnit Prix d'Amerique om inte Örjan kört bort Propulsion då.

Du får twittra till Nurmos att han ska köra barfota nästa gång, fast ikväll är det nog lönlöst då han deppar under bordet

Sen gällande formen där så förstår du nog själv att varje häst Nurmos tar ut efter uppehåll är på topp. Det har vi sett gång på gång.
Världens bästa häst är Prix d'Amérique vinnaren så enkelt är det. Just för det är det lopp där världseliten möts. Du får drömma vidare, kanske infrias din dröm nästa år. Tragiska sanningen är dock att han nog inte blir bättre till nästa år då han börjar bli gammal. Ska fylla 8 i April. Tävlat en hel del i år redan, många sprinterlopp, som tyvärr kommer sätta sina spår i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
dessutom hade den inte ens vunnit Prix d'Amerique om inte Örjan kört bort Propulsion då.

Senast redigerad av Cyran den 2018-08-11 klockan 21:41.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 21:42   #265
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Komplettarade med vinnarspel på Aileron och Ryssebo Reine, förmodligen pengar i sjön med sämsta lägena på Åby. Men mörka moln hör lite söder om stan och även regn igen, om än mer sansat.
Haha. Det verkar uppenbart att jag borde lira mer vinnare och mindre V75. Förra veckan satt en dryg 50-oddsare, nu Ryssebo. Och shit vilket lopp Aileron gjorde, flög fram över upploppet. Synd bara att Kåsgård var för bra, 40 ggr hade suttit fint.
På V75 var det fantastiskt långt ifrån
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 22:22   #266
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Vad snackar du om...Världens bästa häst?

Försök förstå att Readly förlorade med MILLIMETER, med SKOR RUNT OM! Alltså långtifrån optimal balans.

Olle är försiktig när han säger att det skiljer 10cm mellan skor och barfota, det skiljer betydligt mer än 1 dm när vi pratar om världens bästa häst.

Sist jag kollade var det Readly Express som vann världens största/tuffaste lopp i år, där ALLA stjärnor var med.



Och det vet du hur? Readly gick 3 lopp i år, Propulsion 9. Det säger allt om vem som var mest formtoppad.
propulsion står ju för 2 av dom 3 mest brutala lopp på svenskmark på senare tid att folk anser att han är bäst är ju inte så konstigt? För övrigt ger Örjan readly ett vettigt lopp.

Senast redigerad av pelleplutt den 2018-08-11 klockan 22:23.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 22:55   #267
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 715
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
propulsion står ju för 2 av dom 3 mest brutala lopp på svenskmark på senare tid att folk anser att han är bäst är ju inte så konstigt? För övrigt ger Örjan readly ett vettigt lopp.
Det är faktiskt konstigt att folk saknar logiskt tänkande, då han uppenbarligen inte är bäst.
Påminn mig om vad Propulsions rekordtid på full väg är? Readly har sprungit 9.9 vilket är VÄRLDSREKORD. Om jag minst rätt så är det nästan en sekund snabbare än Propulsions! Det faktumet + Readlys vinst i PdA säger allt! Det finns inget att debattera. Man förlöjligar sig själv bara om man hävdar att Propulsion är världens bästa häst.

Det enda Propulsion är bäst på--tillsammans med Ringostarr Treb--är kort distans.

Låt mig också tillägga att Readly har ALDRIG VARIT SÄMRE ÄN TREA! på 28 starter. Vinnare av Kriteriet, Svenskt Travderby, Europa Derby, Jubileumspokalen, PdA...Vi pratar om en unik häst som kan gå till historien som världens bästa travhäst genom tiderna om han vinner PdA igen nästa år..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+5)

Senast redigerad av Cyran den 2018-08-11 klockan 23:06.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 23:14   #268
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 42
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Readly kommer aldrig vara en lika mångsidig häst som Propulsion. Jag säger som Hultman att den är totalt chanslös mot Propulsion på sprinterdistans. Den har inte samma speed, och dessutom hade den inte ens vunnit Prix d'Amerique om inte Örjan kört bort Propulsion då.

Du får twittra till Nurmos att han ska köra barfota nästa gång, fast ikväll är det nog lönlöst då han deppar under bordet

Sen gällande formen där så förstår du nog själv att varje häst Nurmos tar ut efter uppehåll är på topp. Det har vi sett gång på gång.
Två fantastiska hästar och ett underbart lopp vi fick se. Vilken som är bästa hästen kan man såklart ha olika åsikter om. Nästan lite Ronaldo vs. Messi-feeling på tugget här. Propulsion vann och var uppenbarligen den bästa idag.

Min subjektiva åsikt är dock, utan tvekan, att Readly Express totalt sett är världens bästa häst. Propulsion har gjort många fina lopp de senaste åren men har inte vunnit något av de tre största loppen. Ska man anses vara världens bästa häst bör man nog gjort det.

Kollar man bara på loppet idag så gick Propulsion med optimal utrustning, fick ett optimalt lopp och har dessutom 100 %-ig form. Readly gick med skor, drog fram Propulsion till upploppet och har startat en gång sedan januari.

Vad gäller Readly Express kapacitet över sprinterdistans tror jag tvärt emot dig och Hultman. Han har startsnabbhet samt en förmåga att springa väldigt fort under en lång sträcka. Han har ju dessutom inte haft i närheten av någon racerbalans på sig heller. Drömmen vore ju att se honom i toppform i Elitloppet nästa år. Får man drömma ännu mer skulle man ju gärna se Goop, bike, barfota och helstängt. Då tror jag han med lätthet skulle plocka hem även en seger i Elitloppet, vilket Propulsion jagat i tre år.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gorgonzolastank (+10)
tosjodin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 07:52   #269
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 100
Sharp$: 1380
Standard

Ett stort frågetecken för Örjans beslut med Perfect Spirit. Jag tycker inte att han gjorde sitt jobb när han väljer tredje in med en 75%are. En lugn dödens hade gett spelarna valuta för pengarna, iaf en ärlig chans.
Mitt andels-spel åker på 7 rätt med Örjans tabbe.
Lätt att vara staket-kusk, men som jag sa, han gjorde inte sitt jobb som kusk till omgångens spik för många.
Någon kommentar?
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 10:15   #270
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Det är faktiskt konstigt att folk saknar logiskt tänkande, då han uppenbarligen inte är bäst.
Påminn mig om vad Propulsions rekordtid på full väg är? Readly har sprungit 9.9 vilket är VÄRLDSREKORD. Om jag minst rätt så är det nästan en sekund snabbare än Propulsions! Det faktumet + Readlys vinst i PdA säger allt! Det finns inget att debattera. Man förlöjligar sig själv bara om man hävdar att Propulsion är världens bästa häst.

Det enda Propulsion är bäst på--tillsammans med Ringostarr Treb--är kort distans.

Låt mig också tillägga att Readly har ALDRIG VARIT SÄMRE ÄN TREA! på 28 starter. Vinnare av Kriteriet, Svenskt Travderby, Europa Derby, Jubileumspokalen, PdA...Vi pratar om en unik häst som kan gå till historien som världens bästa travhäst genom tiderna om han vinner PdA igen nästa år..
Det är ju bara omständigheterna som avgör det, twister bi var ju ännu bättre i det loppet om han hade haft spåret innanför så hade readly förlorat med längder. Propulsion vann ju igår och då fick readly sitta och bestämma som han ville i ledningen.

Nej, så fall har du inte koll gamla stjärnor. Varenne vann elitloppet 2ggr, pda 2, breeders Crown, jubileumspokalen, lotteria m.m. Han är inte ens uppe i bold eagle meriter med den vinsten.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td