Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-09, 10:54   #61
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är nog lika bra att lägga ner tankarna på spel idag redan nu. Låter som att slumpfaktorn kommer bli ännu högre än vad den alltid blir vid dåligt väder :(

Banrapport 10.00
Det har snöat sedan i morse. Snön kommer dras av innan tävlingarna. Enligt prognoserna ska det tyvärr snöa hela tävlingsdagen med temperatur 0-1 grad, därmed omöjligt just nu att säga om snön kommer smälta till vatten eller lägga sig i banmaterialet. Balansrekommendation kan vi inte lämna i detta läge.

Lotto är väl kul? Du kan väl spela en liten rad bara för skojs skull där du går rakt ut på dina idéer och ser hur detta blir. Behöver inte kosta skjortan - räcker ju med en femtiolapp, eller tjuga, för den delen...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:16   #62
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Det går inte ut på att försöka få alla rätt. Det går ut på att försöka göra i längden vinnande spel och sedan låta tiden ta ut sin rätt.

Om man inte "får ihop systemet" utan att spika någon som man anser vara övervärderad finns det ytterligare ett alternativ....

HOPPA ÖVER ATT SPELA!

Kommer man fram till att den spik man har valt är överspelad så kommer man inte att få tillräckligt betalt för de skrällar man prickar i övriga avdelningar.

25000 kr kan vara en kanonutdelning på V75 samtidigt som 250000 kr är uselt betalt.

Beror väl mycket på varför man spelar? Jag spelar både för skoj och intresset skull, samt för att ha möjligheten att vinna stort och smått, för den delen. Och självklart har du egentligen rätt, men stora utdelningar sker ju titt, som tätt även med storfavoriter i raden... Och, som sagt - jag anser INTE att Piraten är överstreckad, varför skulle jag då stå över omgången? Det får andra då göra...

Och självklart går det ut på att få alla rätt - varför annars en spela?! Jag förstår vad du vill förklara, men att säga att det inte går ut på att ALLTID få alla rätt, det köper jag inte, då jag gärna tar små vinster i väntan på den stora jackpotten...

EDIT: INGENTING som säger att den stora vinsten någonsin kommer - de flesta, skulle tippa på 99.9% blir aldrig ekonomiskt oberoende eller ens får in en storvinst på flera hundra tusen, varför då ens spela om man enkom går för de stora pengarna. Det är ju dömt att misslyckas, egentligen...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)

Senast redigerad av Fulsprit den 2019-03-09 klockan 11:21.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:33   #63
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stinsen Visa inlägg
Blir det ingen svettig Stekel idag?
Är i fjällen och var osäker på hur mycket jag skulle hinna läsa på, så jag öppnade inte svettiga. Har ändå kunnat lägga en del tid så jag aktiverade och kommer lämna in 3x3x3-systemet. Den ligger prellad och närmar sig slutsåld, tycker det är en omgång som passar ganska bra för ett sånt system.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:40   #64
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Tycker den här omgången är svårare än på länge. Skulle bli förvånad om det blir mer än två rätt för mig...

Detta är första gången på mer än ett år som jag lyssnat på ATG och kollat v75-procenten. Tycker skoinfo, vad folk tror med mera, är hindersamt och svårt att hålla reda på.

Förresten, på slutet bör man väl inte ha trott som de stora massorna? Dom har ju fallit bort då förhoppningsvis

Har några här som kanske hamnar på kupongen:

Avd 1:
Måste ta med

2 Perfect Dynamite med kusk i flytet.

Min som jag vill ha med trots inte stor tilltro från spelare och tipsare.
1 Uappa di Azzurra

Örjan och Timo med
9 Global Undecided.

Avd 2:
Japp.
13 Southwind Feji.
Och någon mer.

Avd 3 Guld:
Stor lust att spika
5 On Track Piraten med senaste underbarnet Rickard N Skoaglund i sulkyn. Blir nog så om jag inte tar med
10 Phantasm Soa/Johan Untersteiner.
Men nog onödigt.

Avd 4 Kallblod:
Blir att ta med utan att tänka närmare, då jag alltid tycks tänka fel med kallblod:
3 Rus Can/Torbjörn Jansson. Heja Tobbe!
11 Ådne Odin/Björn Goop.

Avd 5:
Stayerlopp som är fullständigt omöjligt för ut att bena ut, Ska gå in på ATG och titta...
Blev inte klokare för det Nu hittar jag på själv efter egna ant samt rankinglistan:
12 Wilmer Gel/JU
1Magic Cash, Örjan/Timo
5 Tony Africa/Adrian

Avd 6:
Har för mig att jag hade en spik här. Ja
9 Hawk Cliff

Avd 7:
1 Marvelous, Örjan/Timo
2 Silent Hill/JU

LYCKA TILL!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:45   #65
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Beror väl mycket på varför man spelar? Jag spelar både för skoj och intresset skull, samt för att ha möjligheten att vinna stort och smått, för den delen. Och självklart har du egentligen rätt, men stora utdelningar sker ju titt, som tätt även med storfavoriter i raden... Och, som sagt - jag anser INTE att Piraten är överstreckad, varför skulle jag då stå över omgången? Det får andra då göra...

Och självklart går det ut på att få alla rätt - varför annars en spela?! Jag förstår vad du vill förklara, men att säga att det inte går ut på att ALLTID få alla rätt, det köper jag inte, då jag gärna tar små vinster i väntan på den stora jackpotten...

EDIT: INGENTING som säger att den stora vinsten någonsin kommer - de flesta, skulle tippa på 99.9% blir aldrig ekonomiskt oberoende eller ens får in en storvinst på flera hundra tusen, varför då ens spela om man enkom går för de stora pengarna. Det är ju dömt att misslyckas, egentligen...
Det går inte ut på att försöka få alla rätt i alla omgångar. Att ta en liten vinst i väntan på den stora vinsten minskar chansen att få den stora vinsten.

Om det hade gått ut på att få så många ( alla! ) rätt i varje enskild omgång hade spelfördelningen helt saknat värde att följa. För att få så många rätt som möjligt är rätt strategi att enbart gå efter vinstchansen och helt strunta i hur hästarna är spelade.

Vinstchansen styr hur ofta respektive häst vinner.

Vinstchansen i förhållande till spelfördelningen styr hur mycket man vinner när man väl vinner i förhållande tills ens långsiktiga spelande.


Återigen. En utdelning på 25000 kr kan vara kanonbra samtidigt som en miljonutdelning är helt värdelös i förhållande till hur svår en rad egentligen var att hitta.

De mest underbetalda storvinsterna hittar du i omgångarna där en eller flera storfavoriter vunnit. Utdelningen ser hög ut. Men det är inte de omgångarna som ger långsiktig lönsamhet i spelandet. "Miljoner trots Järvsöfaks&Victory Tilly"-argumentet är kanske det sämsta av alla.

Självklart spelar det roll varför man spelar. Och det är ju olika från person till person. Men det fascinerar mig alltid att så många tror att singelspel ( t ex Vinnare på travet ) skiljer sig från multipelspel när det gäller vad som är långsiktigt korrekt. Vill man spela suboptimalt av olika anledningar som får en själv att må bättre så är det inget större fel med det. Däremot att argumentera för det mot det som är rätt i längden är en smula snurrigt enligt mig.

När man är beroende av småvinster mellan fullträffarna kanske man spelar för högt?

Det är faktiskt så att de allra flesta spelar alldeles för högt på streckspelen om man tillämpar Kelly.

Nästan ingen borde spela högre än kanske en andel på 1 av 20 på de flesta av sina högutdelningsrader.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stinsen (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:46   #66
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Perfect Dynamite och Rushmore Face blir spikarna idag på V75

Senast redigerad av trance_error den 2019-03-09 klockan 12:44.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:47   #67
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Lotto är väl kul? Du kan väl spela en liten rad bara för skojs skull där du går rakt ut på dina idéer och ser hur detta blir. Behöver inte kosta skjortan - räcker ju med en femtiolapp, eller tjuga, för den delen...


Man ska alltid gå rakt på sina idéer. Varför skulle man göra det i högre utsträckning när man spelar lägre än vanligt ( t ex för 20 eller 50 kr ) ?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:59   #68
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag talade just med min rådgivare, som körde genom Åmål. Han sa att ryktet säger bff kan man ha idag. Bolagssystemet

1) 2 r9-3 (Rikard körde för långsamt senast med Perfect Dynamite och blev avslagen av snabbare Global Undecided, som denna gång har bakspår. Distansen passar urstarke favoriten och inleder dagen med en spik)

2) 8,10,13,15 r4-1 (8 visade form senastvid segern. 10 kommer från två galopper, som kunde varit ettor. 13 bästa hästen. 15 är urstark och visade form senast efter galopp. Bra treprocentare på tung bana om kusken kör i tid)

3) 5 r9-10 (stallkörning av luddarna hjälper inte mot storfavoriten)

4) 1,3,6,9,10,11,13,15 r12-7 (kan inte kallbloden och garderar därför)

5) 1,2,5,10,12 r8-9 (1 galopp eller vinst. Skrik på 2. 5 är stark. Om jag skulle gå kort låser man på 10 och 12 eller spikar 12)

6) 1,8,9 r2-5 (förstarank är 9. 1 körs bfb. 8 vill gärna ha broddar)

7) 1,2,3,6,9,10 r (1 kan vara spik. Men jag har råd att gardera sista. 10 skall rankas högt)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Du brukar ha bra koll. Du tror inte alls på Lutecia i avd.2? Vet du ngt om den?
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:04   #69
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Man ska alltid gå rakt på sina idéer. Varför skulle man göra det i högre utsträckning när man spelar lägre än vanligt ( t ex för 20 eller 50 kr ) ?
Det som du skriver om Strappa är spelteori men det är alltid svårt
att göra det i praktiken. Jag har egentligen aldrig sett ett matematiskt
system som är rätt i förhand. Och även ett reducerat blir väl fel då
spikarna får 100% av din insats?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:27   #70
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det går inte ut på att försöka få alla rätt i alla omgångar. Att ta en liten vinst i väntan på den stora vinsten minskar chansen att få den stora vinsten.

Om det hade gått ut på att få så många ( alla! ) rätt i varje enskild omgång hade spelfördelningen helt saknat värde att följa. För att få så många rätt som möjligt är rätt strategi att enbart gå efter vinstchansen och helt strunta i hur hästarna är spelade.

Vinstchansen styr hur ofta respektive häst vinner.

Vinstchansen i förhållande till spelfördelningen styr hur mycket man vinner när man väl vinner i förhållande tills ens långsiktiga spelande.


Återigen. En utdelning på 25000 kr kan vara kanonbra samtidigt som en miljonutdelning är helt värdelös i förhållande till hur svår en rad egentligen var att hitta.

De mest underbetalda storvinsterna hittar du i omgångarna där en eller flera storfavoriter vunnit. Utdelningen ser hög ut. Men det är inte de omgångarna som ger långsiktig lönsamhet i spelandet. "Miljoner trots Järvsöfaks&Victory Tilly"-argumentet är kanske det sämsta av alla.

Självklart spelar det roll varför man spelar. Och det är ju olika från person till person. Men det fascinerar mig alltid att så många tror att singelspel ( t ex Vinnare på travet ) skiljer sig från multipelspel när det gäller vad som är långsiktigt korrekt. Vill man spela suboptimalt av olika anledningar som får en själv att må bättre så är det inget större fel med det. Däremot att argumentera för det mot det som är rätt i längden är en smula snurrigt enligt mig.

När man är beroende av småvinster mellan fullträffarna kanske man spelar för högt?

Det är faktiskt så att de allra flesta spelar alldeles för högt på streckspelen om man tillämpar Kelly.

Nästan ingen borde spela högre än kanske en andel på 1 av 20 på de flesta av sina högutdelningsrader.

Jag köper inte detta fullt ut, men det är kanske därför jag nästan aldrig vinner på streckspelen, heller. Återkommer senare ikväll med mina funderingar kring det du skrivit, om lusten och tiden finnes. Nu skall pengarna in - äntligen, hehe!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:33   #71
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Man ska alltid gå rakt på sina idéer. Varför skulle man göra det i högre utsträckning när man spelar lägre än vanligt ( t ex för 20 eller 50 kr ) ?

Menade mer att han då får chansa mer och spika fler av de som han tror mest på, i flera avdelningar än normalt, så att han kommer ner i en låg, passande, summa...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2019-03-09 klockan 12:34.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:33   #72
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Du brukar ha bra koll. Du tror inte alls på Lutecia i avd.2? Vet du ngt om den?
Tack för berömmet. Var ute i landet igår och begravde en gammal vän och höll tal inför 60 pers. Är därför inte så påläst i avdelning två. Lutecia har gjort mycket bra ifrån sig de senaste tre månaderna. Nyss fyllt fyra år. Love You stoet skall funka på dagens bana. Johan har aldrig kört henne tidigare. Han ser egentränade Willmer Gel i femte som sin bästa vinstchans och lyfter inte Lutecia. Hennes rekord på 15,5 imponerar inte. Får tufft mot hårdingarna därbak - främst 8, 10, 13 och 15.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), SakanAA (+5), Torstens (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:54   #73
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Det kan väl bli lite körning i sista avdelningen. Både 1 Marvelous och 6 Ronzon Face vill väl gärna gå i spets, även 3 Expesinve River dock lät tränaren som han låg lite lågt om chansen där.... Jag spikar 10 Zio Tom Yet som spurtvann snyggt senast trots dålig värming. Loppet där innan blev det galopp men första starten i Sverige så spurtade den riktigt bra från sista plats och tog in många längder på de där framme som var Panamera och Sevilla bl.a.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:55   #74
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Nu har du SF blivit lite van att gå från dubbla tillägg. Blev ju faktiskt tvåa bakom Great King Wine sist och detta måste den ju bara vinna. Tyvärr tycker jag inte om Micke J som favorit på v7. Hellre som outsider. Tycker att det måste vara en rätt bra chans ändå. Vad tror ni Björn kan göra från spets med en hemmahäst då? Trolla bort loppet?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:08   #75
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ville varna lite för 9 Undazzled Eyes. Jörgen verkar ha form på sina hästar och starka brukar dem vara dessutom. Ett långskott kanske men det känns som att Jörgen kan skrälla till med någon av sina styrningar idag och den är endast streckad på en procent. Lite kan jag tycka.

Även 7 Peakster som jag tror Björn kommer försöka ta sig till spets med och släppa till Adrian i hopp om bra resa och lucka. 12 utvändigt efter en bit och trion är klar 5,7,12 5+7=12

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-03-09 klockan 13:12.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td