Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-03-06, 22:21   #1
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Färjestad V75 9/3.


Längd: 1000 m

Bredd: 20,4 m (2140 m)

21,1 m (1640 m)

Upplopp: 177 m

Open stretch: Nej

Vinklad startbilsvinge: Nej

Än så länge verkar väderprognosen vara ganska dyster. En god vän till mig som är tränare på Färjestad berättade att det fortfarande är fruset under ytlagret, vilket leder till att det blir en sörja ovanpå när det kommer nederbörd.
Nu kommer man nog att skrapa av topplagret och lägga på nytt material. Ändå värt att tänka på.
Färjestad har många ggr fått kritik för att stallkurvan är alldeles för mjuk.

Alltid värt att hålla ett öga på hemmakuskar här.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 11:20   #2
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Är lite inne på att singla Rus Can.
Vad säger expert-panelen?
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 12:11   #3
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Är lite inne på att singla Rus Can.
Vad säger expert-panelen?

Ingen expert men bevisat att den va "bra" senast i v 64 o sto. Möter nu tuffare hingstar bla och norska med bra kuskar. Som förmodligen inte kommer ge bort loppet, trotts tillägg 40. Spika lite vågat kanske
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 17:10   #4
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Ingen expert men bevisat att den va "bra" senast i v 64 o sto. Möter nu tuffare hingstar bla och norska med bra kuskar. Som förmodligen inte kommer ge bort loppet, trotts tillägg 40. Spika lite vågat kanske
Tack, hade lite samma tankar.
Spik i kallblod dessutom brukar sällan vara bra
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-07, 17:25   #5
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Tack, hade lite samma tankar.
Spik i kallblod dessutom brukar sällan vara bra
Otroligt spännande med Torbjörn i vagnen denna gången!
Börjar väl bli tjötigt men kallblod+Torbjörn=sant.
Kört Rus Can 3 gånger tidigare med en vinst, en tredjeplats och en fjärdeplats.

Dock är spetsbudet Fanny Tabac riktigt duktig sen regi bytet till Skoglund, 33% i segerprocent sen dom kom till Robert.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 02:23   #6
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Har pluggat hela veckan nu.
För tillfället ligger spikarna på Perfect Dynamite, Rushmore Face och Marvelous.
Spets och slut på samtliga.
Den jag känner mig orolig för är Rushmore.
Någon som har en analys på loppet där Rushmore face körs?
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 03:16   #7
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Här är mitt bidrag till omgången.

V75
Inlämnat: 2019-03-08, 04:15
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 13 Southwind Feji (8, 10)
3: 2, 5, 9, 10 (7, 6)
4: 1, 3, 9, 11, 15 (13, 6)
5: 1, 2, 5, 10, 12 (6, 7)
6: 8 Weekend Fun (9, 1)
7: 1 Marvelous (6, 10)

1x1x4x5x5x1x1 = 100 rader.
100 x 1 x 0,50 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: BBQ SDQ KCL
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 06:40   #8
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 93
Sharp$: 471
Standard

Är Piraten stenklar? Över 70% känns väl saftigt men finns ju inte jättemånga motbud.
inournature är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 13:12   #9
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Tack, hade lite samma tankar.
Spik i kallblod dessutom brukar sällan vara bra
Jag har säkert fel. Kan spika dock i kallblod
Sägs väl va bra spikobjekt, favoriten i kallblod.
Men vill nog ha bra kusk, rätt kön och bevisat något i v75 å bra form. Gärna norsk också om jag ska spika.. Spikar sällan ston mot hingstar ialf... Lycka till på lördag
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 13:31   #10
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av inournature Visa inlägg
Är Piraten stenklar? Över 70% känns väl saftigt men finns ju inte jättemånga motbud.
Blir Piraten släppt till ledningen känns han väl ganska klar men frågan är om han kommer dit? Initialt spetsar väl Ludde med Target Kronos, om han sedan väljer att köra den i ledningen öppnar ju loppet upp sig något.

Jag tänker nog gardera om inte Ludde aviserar släpp till 100% vilket jag tvivlar på. 70-75% på piraten är lite väl högt.

Senast redigerad av ab5 den 2019-03-08 klockan 13:36.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 13:39   #11
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
Inlämnat: 2019-03-08, 14:38
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8, 9 (1, 11)
2: 10 Nouvelle Avenue (8, 5)
3: 5, 9 (10, 2)
4: 1, 3, 9, 10, 11, 13 (6, 15)
5: 5 Tony Afrika (1, 10)
6: 1, 8, 9 (2, 7)
7: 1, 4, 10 (6, 2)

4x1x2x6x1x3x3 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: CHV PHQ LCM
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 13:45   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Piraten spets el inte, tog väl ingen ledning sist heller. Den hästen har väl klarat förr driva utvändigt i en rygg och sedan säga hejdå på upploppet dessutom. Nog bara dumt eg att gardera den
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 14:03   #13
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9130
Standard

Ludde har väl utlovat svar med Target vilket skulle öppna upp loppet och jag garderar nog Piraten den här gången.

Vidare är väl Dooleys UNG väldigt tidig i femte. Kanske rent av en chansspik till nuvarande 10%!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 15:09   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Ludde har väl utlovat svar med Target vilket skulle öppna upp loppet och jag garderar nog Piraten den här gången.

Vidare är väl Dooleys UNG väldigt tidig i femte. Kanske rent av en chansspik till nuvarande 10%!
Jag är inne på att singla Tony Afrika i det loppet. Adrian vill till spets och hästen verkar stark och rejäl.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 15:15   #15
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Ludde har väl utlovat svar med Target vilket skulle öppna upp loppet och jag garderar nog Piraten den här gången.

Vidare är väl Dooleys UNG väldigt tidig i femte. Kanske rent av en chansspik till nuvarande 10%!
2 Target Kronos (Lutfi Kolgjini) tränar fint och var förvånansvärt bra i den senaste starten på Axevalla över fel distans. Han är startsnabb och han sitter nog i ledningen i loppet, sen får Lutfi bestämma om han vill ­köra där eller inte. Det blir barfota runt om i det här loppet, säger Dante Kolgjini.

inte svar
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 16:11   #16
 
oinkks avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 575
Sharp$: 1011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travbonus Visa inlägg
2 Target Kronos (Lutfi Kolgjini) tränar fint och var förvånansvärt bra i den senaste starten på Axevalla över fel distans. Han är startsnabb och han sitter nog i ledningen i loppet, sen får Lutfi bestämma om han vill ­köra där eller inte. Det blir barfota runt om i det här loppet, säger Dante Kolgjini.

inte svar

Går väl att tolka hur man vill?

Men hur ofta släpper Lutfi spets med häst i form? Och särskilt också att en annan av stallets hästar tjänar på att favoriten får gå i dödens?

Jag tror han kör i spets och Piraten får dödens.
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 16:50   #17
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oinkk Visa inlägg
Går väl att tolka hur man vill?

Men hur ofta släpper Lutfi spets med häst i form? Och särskilt också att en annan av stallets hästar tjänar på att favoriten får gå i dödens?

Jag tror han kör i spets och Piraten får dödens.

Gillar Ludde men hans hästar galopperar i mer än 50% av sina starter. Antingen är de osäkra eller så överforcerar han dem - samma resultat...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 16:54   #18
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Blir Piraten släppt till ledningen känns han väl ganska klar men frågan är om han kommer dit? Initialt spetsar väl Ludde med Target Kronos, om han sedan väljer att köra den i ledningen öppnar ju loppet upp sig något.

Jag tänker nog gardera om inte Ludde aviserar släpp till 100% vilket jag tvivlar på. 70-75% på piraten är lite väl högt.

Dumt att slösa streck - spika och gå vidare...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 18:30   #19
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lajban80 Visa inlägg
Piratens önskedistans är väl 2640a. Ludde släpper aldrig ledningen så lär bli dödens imorgon. Piraten kan givetvis vinna även från dödens men garderingen lockar.
En felfri Platon Face? (Vilket inte är ofta) eller Phantasm Soa vid gardering är tidiga.

Vad motiverar att Ludde skall svara? Hur ofta säger de inte detta och sedan står de där och skyller på att hästen inte tog i från start eller inte kändes bra nog, eller att farten blev för hög från början. Piraten vinner dessutom detta sovandes, från dödens 9/10...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 18:45   #20
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travbonus Visa inlägg
2 Target Kronos (Lutfi Kolgjini) tränar fint och var förvånansvärt bra i den senaste starten på Axevalla över fel distans. Han är startsnabb och han sitter nog i ledningen i loppet, sen får Lutfi bestämma om han vill ­köra där eller inte. Det blir barfota runt om i det här loppet, säger Dante Kolgjini.

inte svar
"Han är snabb ut och jag laddar för ledningen.Kommer vi dit har jag inga planer på att släppa." Lutfi i Guiden, han har tydligen redan bestämt sig. Frågan är väl snarare om han tar ledningen. Och om det har nån betydelse?
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 19:32   #21
 
bokis29s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 401
Sharp$: 1355


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om Mikael J får rätt blir det svårt utan skor i morron https://www.sverigetravet.se/v75-tip...ag-9-mars-2019
bokis29 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 19:49   #22
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lajban80 Visa inlägg
Brukar du inte titta på trav? Ludde och Jorma släpper aldrig ju om de kommer till ledningen. Sedan säger ju inte att Ludde vinner men att loppet kan bli mera öppet och då som 70% på V75 brukar jag då gardera. En stor favorit på V86 kan man ta

Frågar dig detsamma - ser du inte på trav?! Hur ofta säger de inte en sak och gör sedan en annan. Nu är väl Ludde en av de mer reko, men ändå ingen jag skulle hålla i handen. Allt för mången galopper och dessutom har Piraten visat sig vara riktigt snabb ut i ganska mången lopp, när denne laddas och det gör han göras här, var så säker... Bättre med ett andrapris kommer Ludde sedan tänka!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 19:58   #23
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

DD:

9/3, 4
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 20:04   #24
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lajban80 Visa inlägg
Ja i drygt 35år. Piraten är snabb ut det vet alla. För Ludde är ett andra pris skit det vet också alla. Ludde kör i ledningen punkt slut om det nu inte blir en galopp

Jaja, tro du det - det är lov att ha fel, vilket du kommer bli varse i morgon, men lycka till!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 20:05   #25
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Femtespåret för Piraten är dessutom MYCKET mer fördelaktigt än Luddes andraspår - kolla i morgon, får du se...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 20:07   #26
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Lite förvånande hur ofta det gapas om att det bara är att "spika och gå vidare" på överspelade favoriter. Sen att det är Sveriges mest folkkäre häst lär inte direkt öka spelvärdet. Liknande favoriter som Piraten har fallit som käglor hela 2019. Senast var det Perfect Dynamite som skulle vara oövervinnelig...

Som sagt, jag garderar. Om nu utfallet blir att Piraten vinner så är man inte bitter. Det var ändå spelmässigt korrekt att gardera.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 20:27   #27
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Lite förvånande hur ofta det gapas om att det bara är att "spika och gå vidare" på överspelade favoriter. Sen att det är Sveriges mest folkkäre häst lär inte direkt öka spelvärdet. Liknande favoriter som Piraten har fallit som käglor hela 2019. Senast var det Perfect Dynamite som skulle vara oövervinnelig...

Som sagt, jag garderar. Om nu utfallet blir att Piraten vinner så är man inte bitter. Det var ändå spelmässigt korrekt att gardera.
Citat:
Ursprungligen postat av Lajban80 Visa inlägg
Exxat så. Alla vi Travspelare älskar Piraten! men som spelare så måste man ibland tänka annorlunda för att inte bli en i mängden

Ok! Jag trodde det var viktigare att få alla rätt än att försöka fälla alla storfavoriter men det kanske är jag som har fel. V75 är såpass svårt ändå så att göra detta till en V65 (om man tror hårt på kusen) så är det ingenting som säger att man alltid skall försöka få in en skräll. Denna omgång kommer bjuda på skrällar, men icke i Guld, det kan jag lova. Att Piraten vinner detta mer än 7/10 är i alla fall jag övertygad om...

Piraten är solklart bästa hästen, bra form, kanonspår, kuskförstärkt och på en självspringande bana så anser jag detta vara en kanonspik...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 20:55   #28
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lajban80 Visa inlägg
"V75 är såpass svårt ändå" skämtar du eller? Klart alla vet att Piraten vinner 7/10 men då är det ju så att vi spelar alla utifrån vad man hoppas på ! hoppas du att dina 100kr skall bli 1000kr? eller hoppas du att dina 100kr skall bli mera? Vad hoppas ni på när ni spelar på trav?
Inte ens spelbolagen tror att Piraten vinner 7/10. Oddset hos svenska spel är 1,90. Då borde de uppskatta vinstchansen till under 50% med tanke på att de har en marginal. Sen om de har rätt är en annan femma. Om inte, så kan jag bjuda på ett rejält överodds till de som nu tycker chansen är 70%+.

Jag förstår dock de som spikar, man måste få ihop helheten och man behöver inte söka "spelvärde" i samtliga lopp. Jag tycker dock inte att det bara är att "spika o gå vidare".

För övrigt så tycker jag t.ex Ladyofthelake är åter intressant i avdelning 2. Var ju grym senast trots galopp. Dock kortare distans nu men kanske kan kompenseras med en tung bana. Tar för givet att den kommer leverera en grym avslutning igen.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 21:10   #29
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Streckspel skiljer sig avsevärt gentemot singelspel när det kommer till spelvärde (även om principen som sådan är likadan) anser jag.

När det gäller streckspel så måste man kolla potentialen som helhet i sitt system och inte kolla för mycket på enskilda hästar.

Ex: Piraten står i 70% men du tycker bara den har 60% segerchans men ändå den med klart högst chans i omgången. Då kan det enligt mig fortfarande vara en riktigt bra spik trots allt om du har riktigt fina drag och feeling för stora skrällar i övriga lopp. Miljonutdelningar har förekommit förr trots att stora favoriter vinner.

Har man däremot en annan riktigt bra spik som man är inne på och dessutom tror på de tre-fyra mest betrodda i övriga lopp är det inte läge att spika Piraten ens om man tror den har 85% segerchans. Hela potentialen att få stora pengar ryker med ett sådant upplägg.

Detsamma gäller skrällar på systemet. Visst tar reptilhjärnan hellre med en underspelad skräll med uppskattad 10% (strecklistan 4%) segerchans än en ruskigt överspelad favorit med uppskattad 35% (strecklistan 50%) segerchans men det beror ju också helt på hur övriga systemet ser ut vilken som är rätt val av de två.

Ytterst få (om ens någon) har känslan att komponera system på absolut bästa sätt med spelvärde i förhållande till segerchans totalt över sju lopp och ändå ha vettig chans att få alla rätt till bra pengar på V75. Även proffsen vet och säger själva att man hela tiden lär sig och aldrig blir fullärd när det gäller just delen att komponera. Att plocka bort alla överstreckade varje omgång håller inte, inte heller att bara spela med underspelade.


Min tanke är alltså: Det är svårt att säga att det är är rätt att gardera en överspelad favorit bara på grund av att den är just överspelad. Allt beror på hur systemet som helhet ser ut.


(Att däremot göra ett singelspel på ex Piraten till underodds är ju garantiback i längden. Där är ju rätt odds för varje enskilt spel givetvis helt avgörande!)

Håller ni med?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25), ab5 (+5)

Senast redigerad av grobben den 2019-03-08 klockan 21:23.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 21:11   #30
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ladyofthelake skall alltid med - både stark och speedig med rätt lopp. Kan göra mycket själv men måste såklart köras i god tid...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 21:13   #31
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Streckspel skiljer sig avsevärt gentemot singelspel när det kommer till spelvärde (även om principen som sådan är likadan) anser jag.

När det gäller streckspel så måste man kolla potentialen som helhet i sitt system och inte kolla för mycket på enskilda hästar.

Ex: Piraten står i 70% men du tycker bara den har 60% segerchans men ändå den med klart högst chans i omgången. Då kan det enligt mig fortfarande vara en riktigt bra spik trots allt om du har riktigt fina drag och feeling för stora skrällar i övriga lopp. Miljonutdelningar har förekommit förr trots att stora favoriter vinner.

Har man däremot en annan riktigt bra spik som man är inne på och dessutom tror på de tre-fyra mest betrodda i övriga lopp är det inte läge att spika Piraten ens om man tror den har 85% segerchans. Hela potentialen att få stora pengar ryker med ett sådant upplägg.

Detsamma gäller skrällar på systemet. Visst tar man hellre med en underspelad skräll med uppskattad 10% (istället för 4%) segerchans än en ruskigt överspelad favorit med uppskattad segerchans 35% (istället för 50%) men det beror också helt på hur övriga systemet ser ut vilken som är rätt val av de två.

Ytterst få (om ens någon) har känslan att komponera system på absolut bästa sätt med spelvärde i förhållande till segerchans totalt över sju lopp och ändå ha vettig chans att få alla rätt till bra pengar på V75. Även proffsen vet och säger själva att man hela tiden lär sig och aldrig blir fullärd. Att plocka bort alla överstreckade varje omgång håller inte, inte heller att bara spela med underspelade.


Det jag egentligen vill säga är att det är svårt att säga att det är är rätt att gardera en överspelad favorit bara på grund av att den är just överspelad. Allt beror på hur systemet som helhet ser ut.


(Att däremot göra ett singelspel på ex Piraten till underodds är ju däremot garantiback i längden. Där är ju rätt odds för varje enskilt spel givetvis helt avgörande!)

Håller ni med?

Håller helt med!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 21:24   #32
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 76
Sharp$: 2390
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ladyofthelake skall alltid med - både stark och speedig med rätt lopp. Kan göra mycket själv men måste såklart köras i god tid...
Tack, är gick snacket vidare ang. Piraten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 21:36   #33
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lajban80 Visa inlägg
Det första man letar efter är spikar så vad spikar NI på v75 imorgon?

Piraten, hehe!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 22:06   #34
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14790
Standard

Går igenom mina spikförslag ock skrällar lite kort fattat. Med tanken på dem dåliga förhållanden som varit så vet vi inte om de kommer gå att köra barfota imorgon. Så jag kommer lämna in i sista sekund för att se vilken balans det blir på hästarna.

Spikförslag: Har 3 st som jag kommer att välja i mellan. 5 On Track Piraten om dåliga förhållande, annars gardering i guld. Sedan har vi 9 Hawk Cliff i avd 6 , som kan få loppet helt kört i halsen om det blir tempo. Och i sista 1 Marvelous som kan leda runt om.

Skrällarna: Avd:1 8 Sir Henry P.Hill som har fått ett lopp i kroppen och kommer va ännu bättre nu om han kommer ut från sitt spår. Avd:2 11 Thorn Bird som jag har följt länge nu som är värld en vinst! Kommer den gå barfota så lovar jag att den tar ner många på upploppet! Avd:5 Lång loppet har jag god känsla för 10 Testa Di Cavolo som trivs utmärkt på längre distanser.

Hoppas på ett bättre spel denna helg än förra helgen för min del. Hoppas ni ryggar någon av mina ideer.
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 22:10   #35
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tror 5 BullYoung kan skrälla till. Vet att man inte ska stirra sig blind på tider men den kom tvåa från dubbla tillägg på Åby och slog Pacific Face på en 13,6 tid vilket är rätt bra. Och står bra inne på pengarna. Har väl inte mött det tuffaste motståndet på ett tag så det kanske blir tufft men man vet aldrig. Har ju mött bra motstånd tidigare. Har ju gjort en 11,9am tid. Ingen har sett sådana tider i detta lopp. Varit ute mot Platon Face.. Racing Mange... Michelangelo Ås.. Mulligan.. Västerbo Exact mf.. Kommer ta med den eventuellt chansspika.

Urstark dessutom och kommer han till ledningen så lär han vara svår att plocka ner... Har oxå bästa spåret nr 5. Bergh börjar få lite form på sina hästar men han galopperar nästan lika mycket som Ludde. Så det är verkligen en chansspik.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-03-08 klockan 22:38.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 22:19   #36
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Hur tror ni Marvelous hanterar en tung bana? Skulle banan varit bra tror jag det hade blivit spets o slut. Nu är jag dock mer osäker.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 23:00   #37
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Blir det jobbig bana imorgon kanske Expensiv River kan skrälla för Marvelous går inte lika bra med skor. Ronzon Face tror jag inte så mycket på. Men Björn är Björn och hemmabana men som häst känns den si sådär.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 23:36   #38
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

5 Mr Dream Cocktail slog 9 Global Undicided i klass 1 finalen. Kan mycket väl skrälla i inledningen här med.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-08, 23:56   #39
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Går på min magkänsla och spikar Rus Can (förmodligen) och givet Marvelous.
Dubblar On Track Piraten med Platon Face.
Håller Platon sitt trav och har en bra dag så vet vi alla hur vass han är.

Några outsiders som jag tycker ser intressanta ut

Avdelning 1: Uappa Di Azzurra
Avdelning 2: Thorn Bird & LadyOfTheLake
Avdelning 5: Livi Majesty
Avdelning 6: Bullyoung & Super Zantos
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 04:00   #40
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Tung sprungen bana lika med seger för Monfalcone och hela Sverige sitter med spik på Weekend Fun jösses.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 06:45   #41
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Snöar rätt bra i Karlstadområdet just nu.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 07:12   #42
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Avd 5 känns riktigt lurigt , 3140m i den låga klassen...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 07:37   #43
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Snö eller snöblandat regn hela dagen säger SMHI prognosen just nu. Ingen, inte ens banmästaren, verkade igår veta hur banan kommer bli. Men Färjestad har väl inte varit kända för att ha landets bästa bana direkt vid besvärligt väder.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 07:57   #44
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ok! Jag trodde det var viktigare att få alla rätt än att försöka fälla alla storfavoriter men det kanske är jag som har fel. V75 är såpass svårt ändå så att göra detta till en V65 (om man tror hårt på kusen) så är det ingenting som säger att man alltid skall försöka få in en skräll. Denna omgång kommer bjuda på skrällar, men icke i Guld, det kan jag lova. Att Piraten vinner detta mer än 7/10 är i alla fall jag övertygad om...

Piraten är solklart bästa hästen, bra form, kanonspår, kuskförstärkt och på en självspringande bana så anser jag detta vara en kanonspik...


Nej. Det går inte ut på att försöka få alla rätt. Det går ut på att försöka göra i längden vinnande spel och sedan låta tiden ta ut sin rätt.

Om man inte "får ihop systemet" utan att spika någon som man anser vara övervärderad finns det ytterligare ett alternativ....

HOPPA ÖVER ATT SPELA!

Kommer man fram till att den spik man har valt är överspelad så kommer man inte att få tillräckligt betalt för de skrällar man prickar i övriga avdelningar.

25000 kr kan vara en kanonutdelning på V75 samtidigt som 250000 kr är uselt betalt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 08:04   #45
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Streckspel skiljer sig avsevärt gentemot singelspel när det kommer till spelvärde (även om principen som sådan är likadan) anser jag.

När det gäller streckspel så måste man kolla potentialen som helhet i sitt system och inte kolla för mycket på enskilda hästar.

Ex: Piraten står i 70% men du tycker bara den har 60% segerchans men ändå den med klart högst chans i omgången. Då kan det enligt mig fortfarande vara en riktigt bra spik trots allt om du har riktigt fina drag och feeling för stora skrällar i övriga lopp. Miljonutdelningar har förekommit förr trots att stora favoriter vinner.

Har man däremot en annan riktigt bra spik som man är inne på och dessutom tror på de tre-fyra mest betrodda i övriga lopp är det inte läge att spika Piraten ens om man tror den har 85% segerchans. Hela potentialen att få stora pengar ryker med ett sådant upplägg.

Detsamma gäller skrällar på systemet. Visst tar reptilhjärnan hellre med en underspelad skräll med uppskattad 10% (strecklistan 4%) segerchans än en ruskigt överspelad favorit med uppskattad 35% (strecklistan 50%) segerchans men det beror ju också helt på hur övriga systemet ser ut vilken som är rätt val av de två.

Ytterst få (om ens någon) har känslan att komponera system på absolut bästa sätt med spelvärde i förhållande till segerchans totalt över sju lopp och ändå ha vettig chans att få alla rätt till bra pengar på V75. Även proffsen vet och säger själva att man hela tiden lär sig och aldrig blir fullärd när det gäller just delen att komponera. Att plocka bort alla överstreckade varje omgång håller inte, inte heller att bara spela med underspelade.


Min tanke är alltså: Det är svårt att säga att det är är rätt att gardera en överspelad favorit bara på grund av att den är just överspelad. Allt beror på hur systemet som helhet ser ut.


(Att däremot göra ett singelspel på ex Piraten till underodds är ju garantiback i längden. Där är ju rätt odds för varje enskilt spel givetvis helt avgörande!)

Håller ni med?
Nej. Blanda inte ihop "spelvärde" och potential med någon nivå på utdelningen.

Däremot har du rätt i att man inte ska plocka bort exakt alla överspelade. Det räcker bra att bara tillåta ett visst antal av dem så att ens rader bara har med enstaka överspelade hästar.

Det är lika mycket värt att vinna 25000 x 10 som 250000 x 1. Med rätt verktyg kan du styra så att du vinner lika mycket vid en lägre utdelning som vid en högre.

För V75 går brytpunkten vid utdelning eller ej på 5 rätt. Rader med stor risk för JP på 5 rätt har för låg potential. För alla andra rader med högre utdelning mäts potentialen i form av spelvärde. Inte i absolut utdelningsnivå.

Vinnande spel på V75 lyder under exakt samma principer som alla andra vinnande spel.

Får du inte ihop systemet utan att spika någon som du anser vara ordentligt övervärderad så borde du stå över istället.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 08:10   #46
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Lurigt med banan idag då och svårt veta vilka som är gynnade av tungt. Men barfota känns väl rätt tveksamt. Tankar:
1: Svårt se det gå utanför de två favoriterna. PD är nog gynnad av tungt men svårt spika efter senast.
2: Nouvelle Avenue klart förstastreck. Dock svårt släppa som funnits med på lapparna det senaste och nu (tyvärr) för ÖK. Tror inget på SF
3: Spikar Platon Face mest sannolikt. Tror det är galopp emot.
4: Som alltid hopplöst med kallblod. Sjö Kongen surras det om på sina håll och den är tidigt. Goop upp på 11 är väl plus men är det ett lika stort plus på kallblod. Garderar så mkt jag kan.
5: Var med Tony sist och den känns som klart förstastreck. Låter dock obehagligt bra på 2. Nr 1 svår räkna på men borde hamna illa till. Skrällstrecket är nr 11 annars borde de längst bak få svårt.
6: Hawk Cliff kan vara klar om den kan gå bfro. Men tveksamt. Mkt påställt på 1 och dubblar ev med den. Bullyoung är skrällen.
7: Svåraste loppet ihop med avd 4. Favoriten bra men risk bli av med ledningen. 6 släpper knappast. 10 mkt bra senast och given igen. 12 är skrällen som måste med.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 09:11   #47
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

S Value
Spikar. Platon Face och Perfect Dynamite (i den ordningen)

Mest överspelade. Global U, Southwind F och OTP.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 09:49   #48
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Det är nog lika bra att lägga ner tankarna på spel idag redan nu. Låter som att slumpfaktorn kommer bli ännu högre än vad den alltid blir vid dåligt väder :(

Banrapport 10.00
Det har snöat sedan i morse. Snön kommer dras av innan tävlingarna. Enligt prognoserna ska det tyvärr snöa hela tävlingsdagen med temperatur 0-1 grad, därmed omöjligt just nu att säga om snön kommer smälta till vatten eller lägga sig i banmaterialet. Balansrekommendation kan vi inte lämna i detta läge.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+6)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 09:52   #49
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Har funderat färdigt på stoloppet. Tar 13 Southwind Feji plus någon till. Feji blev antagligen litet knäckt när hon tävlade mot stoeliten 11 nov -18, bl a In Toto Sund, Shadow Gar... Feji är ju enastående duktig men har väl sällan mött de hårdaste stona?
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:00   #50
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Bronsdivisionen.
Av ingen anledning alls känner jag mig tveksam till den stora publikmagneten 2 Perfect Dynamite. Trots att han har senaste stjärnskottet, Rikard N Skoglund, i sulkyn...

Tror en del på nr 9 men brukar göra det.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:14   #51
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Nu säger Andreas Lövdal att Global Undecided ska gå med jänkarvagn - i ett voltstartlopp? och barfota bak, när banan verkar så tveksam???
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:17   #52
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Blir det ingen svettig Stekel idag?
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:19   #53
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stinsen Visa inlägg
Blir det ingen svettig Stekel idag?
Tyvärr inte, han drog iväg på weekend denna helgen och hade inte möjlighet att plugga tillräckligt till denna omgången.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:20   #54
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag talade just med min rådgivare, som körde genom Åmål. Han sa att ryktet säger bff kan man ha idag. Bolagssystemet

1) 2 r9-3 (Rikard körde för långsamt senast med Perfect Dynamite och blev avslagen av snabbare Global Undecided, som denna gång har bakspår. Distansen passar urstarke favoriten och inleder dagen med en spik)

2) 8,10,13,15 r4-1 (8 visade form senastvid segern. 10 kommer från två galopper, som kunde varit ettor. 13 bästa hästen. 15 är urstark och visade form senast efter galopp. Bra treprocentare på tung bana om kusken kör i tid)

3) 5 r9-10 (stallkörning av luddarna hjälper inte mot storfavoriten)

4) 1,3,6,9,10,11,13,15 r12-7 (kan inte kallbloden och garderar därför)

5) 1,2,5,10,12 r8-9 (1 galopp eller vinst. Skrik på 2. 5 är stark. Om jag skulle gå kort låser man på 10 och 12 eller spikar 12)

6) 1,8,9 r2-5 (förstarank är 9. 1 körs bfb. 8 vill gärna ha broddar)

7) 1,2,3,6,9,10 r (1 kan vara spik. Men jag har råd att gardera sista. 10 skall rankas högt)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2), Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:21   #55
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Har funderat färdigt på stoloppet. Tar 13 Southwind Feji plus någon till. Feji blev antagligen litet knäckt när hon tävlade mot stoeliten 11 nov -18, bl a In Toto Sund, Shadow Gar... Feji är ju enastående duktig men har väl sällan mött de hårdaste stona?
Inte så stort underbetyg att förlora mot Great King Wine, tycker jag. Hur bra den är såg vi i senaste starten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:21   #56
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Tyvärr inte, han drog iväg på weekend denna helgen
Finns det inte bastu?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:25   #57
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Vart är Basse?
Väntar på hans idéer
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:34   #58
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Vart är Basse?
Väntar på hans idéer
De är han bäst att svara på själv, men de jag vet är att han har ett litet uppehåll från de större streckspelen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:36   #59
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Lite roliga drag som tränarna tror på men är helt bortglömda är nr 2 och nr 7 i avd 2
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:44   #60
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Hård bana och barfota fram är vad man kan hoppas på med tanke på omständigheterna. Ser upplagt ut för en fin utdelning och hittills så har jag inte hittat något som ändrar mitt val av spikar: Perfect Dynamite (Står bra till och jag tror att loppet näst sist satt i benen förra gången), Ådne Odin (Bästa hästen? Jag tror det och plus med Goopen i jollen) samt Tony Afrika (Ledningen runt om).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 10:54   #61
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är nog lika bra att lägga ner tankarna på spel idag redan nu. Låter som att slumpfaktorn kommer bli ännu högre än vad den alltid blir vid dåligt väder :(

Banrapport 10.00
Det har snöat sedan i morse. Snön kommer dras av innan tävlingarna. Enligt prognoserna ska det tyvärr snöa hela tävlingsdagen med temperatur 0-1 grad, därmed omöjligt just nu att säga om snön kommer smälta till vatten eller lägga sig i banmaterialet. Balansrekommendation kan vi inte lämna i detta läge.

Lotto är väl kul? Du kan väl spela en liten rad bara för skojs skull där du går rakt ut på dina idéer och ser hur detta blir. Behöver inte kosta skjortan - räcker ju med en femtiolapp, eller tjuga, för den delen...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:16   #62
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Det går inte ut på att försöka få alla rätt. Det går ut på att försöka göra i längden vinnande spel och sedan låta tiden ta ut sin rätt.

Om man inte "får ihop systemet" utan att spika någon som man anser vara övervärderad finns det ytterligare ett alternativ....

HOPPA ÖVER ATT SPELA!

Kommer man fram till att den spik man har valt är överspelad så kommer man inte att få tillräckligt betalt för de skrällar man prickar i övriga avdelningar.

25000 kr kan vara en kanonutdelning på V75 samtidigt som 250000 kr är uselt betalt.

Beror väl mycket på varför man spelar? Jag spelar både för skoj och intresset skull, samt för att ha möjligheten att vinna stort och smått, för den delen. Och självklart har du egentligen rätt, men stora utdelningar sker ju titt, som tätt även med storfavoriter i raden... Och, som sagt - jag anser INTE att Piraten är överstreckad, varför skulle jag då stå över omgången? Det får andra då göra...

Och självklart går det ut på att få alla rätt - varför annars en spela?! Jag förstår vad du vill förklara, men att säga att det inte går ut på att ALLTID få alla rätt, det köper jag inte, då jag gärna tar små vinster i väntan på den stora jackpotten...

EDIT: INGENTING som säger att den stora vinsten någonsin kommer - de flesta, skulle tippa på 99.9% blir aldrig ekonomiskt oberoende eller ens får in en storvinst på flera hundra tusen, varför då ens spela om man enkom går för de stora pengarna. Det är ju dömt att misslyckas, egentligen...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)

Senast redigerad av Fulsprit den 2019-03-09 klockan 11:21.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:33   #63
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stinsen Visa inlägg
Blir det ingen svettig Stekel idag?
Är i fjällen och var osäker på hur mycket jag skulle hinna läsa på, så jag öppnade inte svettiga. Har ändå kunnat lägga en del tid så jag aktiverade och kommer lämna in 3x3x3-systemet. Den ligger prellad och närmar sig slutsåld, tycker det är en omgång som passar ganska bra för ett sånt system.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:40   #64
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Tycker den här omgången är svårare än på länge. Skulle bli förvånad om det blir mer än två rätt för mig...

Detta är första gången på mer än ett år som jag lyssnat på ATG och kollat v75-procenten. Tycker skoinfo, vad folk tror med mera, är hindersamt och svårt att hålla reda på.

Förresten, på slutet bör man väl inte ha trott som de stora massorna? Dom har ju fallit bort då förhoppningsvis

Har några här som kanske hamnar på kupongen:

Avd 1:
Måste ta med

2 Perfect Dynamite med kusk i flytet.

Min som jag vill ha med trots inte stor tilltro från spelare och tipsare.
1 Uappa di Azzurra

Örjan och Timo med
9 Global Undecided.

Avd 2:
Japp.
13 Southwind Feji.
Och någon mer.

Avd 3 Guld:
Stor lust att spika
5 On Track Piraten med senaste underbarnet Rickard N Skoaglund i sulkyn. Blir nog så om jag inte tar med
10 Phantasm Soa/Johan Untersteiner.
Men nog onödigt.

Avd 4 Kallblod:
Blir att ta med utan att tänka närmare, då jag alltid tycks tänka fel med kallblod:
3 Rus Can/Torbjörn Jansson. Heja Tobbe!
11 Ådne Odin/Björn Goop.

Avd 5:
Stayerlopp som är fullständigt omöjligt för ut att bena ut, Ska gå in på ATG och titta...
Blev inte klokare för det Nu hittar jag på själv efter egna ant samt rankinglistan:
12 Wilmer Gel/JU
1Magic Cash, Örjan/Timo
5 Tony Africa/Adrian

Avd 6:
Har för mig att jag hade en spik här. Ja
9 Hawk Cliff

Avd 7:
1 Marvelous, Örjan/Timo
2 Silent Hill/JU

LYCKA TILL!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:45   #65
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Beror väl mycket på varför man spelar? Jag spelar både för skoj och intresset skull, samt för att ha möjligheten att vinna stort och smått, för den delen. Och självklart har du egentligen rätt, men stora utdelningar sker ju titt, som tätt även med storfavoriter i raden... Och, som sagt - jag anser INTE att Piraten är överstreckad, varför skulle jag då stå över omgången? Det får andra då göra...

Och självklart går det ut på att få alla rätt - varför annars en spela?! Jag förstår vad du vill förklara, men att säga att det inte går ut på att ALLTID få alla rätt, det köper jag inte, då jag gärna tar små vinster i väntan på den stora jackpotten...

EDIT: INGENTING som säger att den stora vinsten någonsin kommer - de flesta, skulle tippa på 99.9% blir aldrig ekonomiskt oberoende eller ens får in en storvinst på flera hundra tusen, varför då ens spela om man enkom går för de stora pengarna. Det är ju dömt att misslyckas, egentligen...
Det går inte ut på att försöka få alla rätt i alla omgångar. Att ta en liten vinst i väntan på den stora vinsten minskar chansen att få den stora vinsten.

Om det hade gått ut på att få så många ( alla! ) rätt i varje enskild omgång hade spelfördelningen helt saknat värde att följa. För att få så många rätt som möjligt är rätt strategi att enbart gå efter vinstchansen och helt strunta i hur hästarna är spelade.

Vinstchansen styr hur ofta respektive häst vinner.

Vinstchansen i förhållande till spelfördelningen styr hur mycket man vinner när man väl vinner i förhållande tills ens långsiktiga spelande.


Återigen. En utdelning på 25000 kr kan vara kanonbra samtidigt som en miljonutdelning är helt värdelös i förhållande till hur svår en rad egentligen var att hitta.

De mest underbetalda storvinsterna hittar du i omgångarna där en eller flera storfavoriter vunnit. Utdelningen ser hög ut. Men det är inte de omgångarna som ger långsiktig lönsamhet i spelandet. "Miljoner trots Järvsöfaks&Victory Tilly"-argumentet är kanske det sämsta av alla.

Självklart spelar det roll varför man spelar. Och det är ju olika från person till person. Men det fascinerar mig alltid att så många tror att singelspel ( t ex Vinnare på travet ) skiljer sig från multipelspel när det gäller vad som är långsiktigt korrekt. Vill man spela suboptimalt av olika anledningar som får en själv att må bättre så är det inget större fel med det. Däremot att argumentera för det mot det som är rätt i längden är en smula snurrigt enligt mig.

När man är beroende av småvinster mellan fullträffarna kanske man spelar för högt?

Det är faktiskt så att de allra flesta spelar alldeles för högt på streckspelen om man tillämpar Kelly.

Nästan ingen borde spela högre än kanske en andel på 1 av 20 på de flesta av sina högutdelningsrader.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stinsen (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:46   #66
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Perfect Dynamite och Rushmore Face blir spikarna idag på V75

Senast redigerad av trance_error den 2019-03-09 klockan 12:44.
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:47   #67
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Lotto är väl kul? Du kan väl spela en liten rad bara för skojs skull där du går rakt ut på dina idéer och ser hur detta blir. Behöver inte kosta skjortan - räcker ju med en femtiolapp, eller tjuga, för den delen...


Man ska alltid gå rakt på sina idéer. Varför skulle man göra det i högre utsträckning när man spelar lägre än vanligt ( t ex för 20 eller 50 kr ) ?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 11:59   #68
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag talade just med min rådgivare, som körde genom Åmål. Han sa att ryktet säger bff kan man ha idag. Bolagssystemet

1) 2 r9-3 (Rikard körde för långsamt senast med Perfect Dynamite och blev avslagen av snabbare Global Undecided, som denna gång har bakspår. Distansen passar urstarke favoriten och inleder dagen med en spik)

2) 8,10,13,15 r4-1 (8 visade form senastvid segern. 10 kommer från två galopper, som kunde varit ettor. 13 bästa hästen. 15 är urstark och visade form senast efter galopp. Bra treprocentare på tung bana om kusken kör i tid)

3) 5 r9-10 (stallkörning av luddarna hjälper inte mot storfavoriten)

4) 1,3,6,9,10,11,13,15 r12-7 (kan inte kallbloden och garderar därför)

5) 1,2,5,10,12 r8-9 (1 galopp eller vinst. Skrik på 2. 5 är stark. Om jag skulle gå kort låser man på 10 och 12 eller spikar 12)

6) 1,8,9 r2-5 (förstarank är 9. 1 körs bfb. 8 vill gärna ha broddar)

7) 1,2,3,6,9,10 r (1 kan vara spik. Men jag har råd att gardera sista. 10 skall rankas högt)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Du brukar ha bra koll. Du tror inte alls på Lutecia i avd.2? Vet du ngt om den?
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:04   #69
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Man ska alltid gå rakt på sina idéer. Varför skulle man göra det i högre utsträckning när man spelar lägre än vanligt ( t ex för 20 eller 50 kr ) ?
Det som du skriver om Strappa är spelteori men det är alltid svårt
att göra det i praktiken. Jag har egentligen aldrig sett ett matematiskt
system som är rätt i förhand. Och även ett reducerat blir väl fel då
spikarna får 100% av din insats?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:27   #70
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det går inte ut på att försöka få alla rätt i alla omgångar. Att ta en liten vinst i väntan på den stora vinsten minskar chansen att få den stora vinsten.

Om det hade gått ut på att få så många ( alla! ) rätt i varje enskild omgång hade spelfördelningen helt saknat värde att följa. För att få så många rätt som möjligt är rätt strategi att enbart gå efter vinstchansen och helt strunta i hur hästarna är spelade.

Vinstchansen styr hur ofta respektive häst vinner.

Vinstchansen i förhållande till spelfördelningen styr hur mycket man vinner när man väl vinner i förhållande tills ens långsiktiga spelande.


Återigen. En utdelning på 25000 kr kan vara kanonbra samtidigt som en miljonutdelning är helt värdelös i förhållande till hur svår en rad egentligen var att hitta.

De mest underbetalda storvinsterna hittar du i omgångarna där en eller flera storfavoriter vunnit. Utdelningen ser hög ut. Men det är inte de omgångarna som ger långsiktig lönsamhet i spelandet. "Miljoner trots Järvsöfaks&Victory Tilly"-argumentet är kanske det sämsta av alla.

Självklart spelar det roll varför man spelar. Och det är ju olika från person till person. Men det fascinerar mig alltid att så många tror att singelspel ( t ex Vinnare på travet ) skiljer sig från multipelspel när det gäller vad som är långsiktigt korrekt. Vill man spela suboptimalt av olika anledningar som får en själv att må bättre så är det inget större fel med det. Däremot att argumentera för det mot det som är rätt i längden är en smula snurrigt enligt mig.

När man är beroende av småvinster mellan fullträffarna kanske man spelar för högt?

Det är faktiskt så att de allra flesta spelar alldeles för högt på streckspelen om man tillämpar Kelly.

Nästan ingen borde spela högre än kanske en andel på 1 av 20 på de flesta av sina högutdelningsrader.

Jag köper inte detta fullt ut, men det är kanske därför jag nästan aldrig vinner på streckspelen, heller. Återkommer senare ikväll med mina funderingar kring det du skrivit, om lusten och tiden finnes. Nu skall pengarna in - äntligen, hehe!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:33   #71
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Man ska alltid gå rakt på sina idéer. Varför skulle man göra det i högre utsträckning när man spelar lägre än vanligt ( t ex för 20 eller 50 kr ) ?

Menade mer att han då får chansa mer och spika fler av de som han tror mest på, i flera avdelningar än normalt, så att han kommer ner i en låg, passande, summa...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2019-03-09 klockan 12:34.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:33   #72
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Du brukar ha bra koll. Du tror inte alls på Lutecia i avd.2? Vet du ngt om den?
Tack för berömmet. Var ute i landet igår och begravde en gammal vän och höll tal inför 60 pers. Är därför inte så påläst i avdelning två. Lutecia har gjort mycket bra ifrån sig de senaste tre månaderna. Nyss fyllt fyra år. Love You stoet skall funka på dagens bana. Johan har aldrig kört henne tidigare. Han ser egentränade Willmer Gel i femte som sin bästa vinstchans och lyfter inte Lutecia. Hennes rekord på 15,5 imponerar inte. Får tufft mot hårdingarna därbak - främst 8, 10, 13 och 15.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), SakanAA (+5), Torstens (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:54   #73
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Det kan väl bli lite körning i sista avdelningen. Både 1 Marvelous och 6 Ronzon Face vill väl gärna gå i spets, även 3 Expesinve River dock lät tränaren som han låg lite lågt om chansen där.... Jag spikar 10 Zio Tom Yet som spurtvann snyggt senast trots dålig värming. Loppet där innan blev det galopp men första starten i Sverige så spurtade den riktigt bra från sista plats och tog in många längder på de där framme som var Panamera och Sevilla bl.a.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 12:55   #74
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Nu har du SF blivit lite van att gå från dubbla tillägg. Blev ju faktiskt tvåa bakom Great King Wine sist och detta måste den ju bara vinna. Tyvärr tycker jag inte om Micke J som favorit på v7. Hellre som outsider. Tycker att det måste vara en rätt bra chans ändå. Vad tror ni Björn kan göra från spets med en hemmahäst då? Trolla bort loppet?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:08   #75
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ville varna lite för 9 Undazzled Eyes. Jörgen verkar ha form på sina hästar och starka brukar dem vara dessutom. Ett långskott kanske men det känns som att Jörgen kan skrälla till med någon av sina styrningar idag och den är endast streckad på en procent. Lite kan jag tycka.

Även 7 Peakster som jag tror Björn kommer försöka ta sig till spets med och släppa till Adrian i hopp om bra resa och lucka. 12 utvändigt efter en bit och trion är klar 5,7,12 5+7=12

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-03-09 klockan 13:12.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:30   #76
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Tack för berömmet. Var ute i landet igår och begravde en gammal vän och höll tal inför 60 pers. Är därför inte så påläst i avdelning två. Lutecia har gjort mycket bra ifrån sig de senaste tre månaderna. Nyss fyllt fyra år. Love You stoet skall funka på dagens bana. Johan har aldrig kört henne tidigare. Han ser egentränade Willmer Gel i femte som sin bästa vinstchans och lyfter inte Lutecia. Hennes rekord på 15,5 imponerar inte. Får tufft mot hårdingarna därbak - främst 8, 10, 13 och 15.
Tackar så mycket för givande svar. Jag får fundera en runda till om den avdelningen.
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:31   #77
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

En snackis under veckan tycker jag är avd 3 10 Phantasm Soa .
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:41   #78
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Byter ut kallblodsspiken, pga. galopprisk och ej full form, mot Weekend Fun, trots läget.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:43   #79
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

lopp v75-2: Southwind Feji för 4.25 vinnare - Bet365. Känslan är att det blir tempo och då gynnas hon samt blir det dålig bana? Borde ha runt 30%+.
lopp v75-6: Bullyyoung tror jag hittar ner till andra spår relativt fort det var största dilemmat sedan får han gå med eller utan skor? Han har mött så mycket bättre motstånd än detta får han barfota runt om så har han en bra chans. 30ggr på betsafe
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:46   #80
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V4
Inlämnat: 2019-03-09, 14:44
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 14:45
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Assault (2, 3)
2: 5, 8, 10, 13 (12, 14)
3: 4 Armagnac (5, 6)
4: 1, 2, 5, 10, 13, 14 (7, 15)

1x4x1x6 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: DKN WHZ JCV

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 14:45
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 5, 6, 8, 10, 11, 13, 15 (1, 14)
3: 5, 9 (2, 10)
4: 1, 3, 10, 11, 13, 15 (12, 6)
5: 5 Tony Afrika (1, 10)
6: 8 Weekend Fun (9, 1)
7: 1, 2, 3, 6, 9, 10 (8, 5)

1x7x2x6x1x1x6 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: FKW XHX LCS

Senast redigerad av Shooter den 2019-03-09 klockan 13:50.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:47   #81
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Tänker inte förlita mig på varken Southwind, Piraten eller Marvelous och kommer gå rakt på magkänslan i kallisloppet, har varit en hel del snack på 13 Sjö Vinn senaste 2 som vunnits av ingen mindre än Smedsbo Faksen och med kuskplusset ÖK och lite lämpligare omgivning blir jag inte alls fövånad ifall det är dags för vinst! 8% på denna känns mycket spelvärt och jag går allin i detta annars mycket streckkrävande lopp.

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 14:01
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 446,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 8, 10, 11, 13, 14, 15 (5, 1)
3: 2, 5, 9, 10 (7, 6)
4: 13 Sjö Vinn (3, 11)
5: 5, 10 (1, 12)
6: 1, 8, 9 (2, 7)
7: 1, 2, 3, 6, 9, 10 (8, 5)

1x6x4x1x2x3x6 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Avgift 14,00 kr.
Totalt: 446,00 kr.
Rättningskod: 7RÄ TTT ACK
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 13:51   #82
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2673
Standard

Spikarna just nu : Perfect Dynamite och Marvellous. Vill gärna ha med Platon Face men han verkar väldigt bankänslig, galopp? Kan sluta med spik på Piraten också. På tal om spelvärde så är jag medveten om att det inte blir nån miljonrad av detta men jag är just nu nöjd med det lilla Blir det gardering i första måste man ju ha med Sir P Henry, smygläge och stallform. Blir inte förvånad om ÖK vinner avd. 5, innerspår från början sen dyker han upp sista 80.....
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:00   #83
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Det finns några kommunare idag.

11 FairPlay Pellini, barfota runt om och nerstruken till ett betydligt bättre spår.

15 Björs Frej, kan hamna riktigt bra på det här, kanske kan ge Per Lennartsson sin första V75-vinst på länge.

10 Testa Di Cavolo, kommer när de andra kört klart. Med tanke på klass, distans och startspår förmodligen redan 800 kvar.

5 Bullyoung, förmodligen en liten rackarrysare om spets nås - och om form. Inte första gången som Bergharn sänker kollektivet med en 4%-are.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:02   #84
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

TVILLING
Inlämnat: 2019-03-09, 15:02
Färjestad Lopp 2
Lördag 2019-03-09
Start: 15:08
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
10, 13

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: BGW RHS CCT
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:15   #85
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

V5-lösningen ser ut såhär:
V5
Inlämnat: 2019-03-09, 15:03
Skäggets andelsspel
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 17:05
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 On Track Piraten (6, 7)
2: 3, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (2, 1)
3: 2, 3, 12 (4, 1)
4: 6, 8, 9 (3, 5)
5: 1, 2, 6, 9, 10 (5, 3)

1x8x3x3x5 = 360 rader.
360 x 1 x 1,00 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Min kostnad: 360,00 kr x 1/3 = 120,00 kr
Rättningskod:
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:33   #86
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Svepning
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:34   #87
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Norrbotten
Inlägg: 141
Sharp$: 1368
Standard

Hoppet är det sista som överger människan

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 15:20
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 192,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 6, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (5, 1)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 3, 10 (11, 1)
5: 1, 2, 4, 5, 6, 8, 10, 12 (7, 3)
6: 8 Weekend Fun (9, 1)
7: 1, 3, 10 (6, 2)

1x8x1x2x8x1x3 = 384 rader.
384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr.
Totalt: 192,00 kr.
Rättningskod: BBW QHV DCS
NORTHLAD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:34   #88
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad var detta?!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:36   #89
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

När man såg lopp 3 fick man en påminnelse om hur viktigt det är med att kolla barfotainfon extra noga nu.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:42   #90
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
När man såg lopp 3 fick man en påminnelse om hur viktigt det är med att kolla barfotainfon extra noga nu.

Jo, men detta är aldrig hela sanningen. Kom ihåg vilka det var som galopperade och blev diskade i montéloppet. Det var de barfotaspringande som direkt hoppade så det kan slå åt båda hållen, men det vet du ju... Men visst blir det mycket mer blickar efter det röda nu, hehe!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:43   #91
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Emotion Man var ju rätt betrodd på v86 nyligen och blev då 2a där Cyborg vann. Så inte så konstigt att den krossade med barfota dessutom.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:47   #92
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Oj vad jag har väntat på Darshana och Infinity. Nån av dem nu så sitter dubbeln! En liten med nr 13 oxå!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:48   #93
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Vad är senaste kring banan och balans?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:49   #94
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22760
Standard

Hoppas på nån av 13 eller 14 i andra LD loppet

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2019-03-09, 15:16
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 15:31
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Emotion Man
2: 13, 14

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: KLT WHT MCN
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:50   #95
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Oj vad jag har väntat på Darshana och Infinity. Nån av dem nu så sitter dubbeln! En liten med nr 13 oxå!
10 13 14 för v4an här. Heja heja
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:51   #96
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Svepning
Såg på oddset att härvarelavat
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:55   #97
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Såg på oddset att härvarelavat

Spelade den när den stod i 2.50 - sedan sjönk den som en sten - surt...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 14:59   #98
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, men detta är aldrig hela sanningen. Kom ihåg vilka det var som galopperade och blev diskade i montéloppet. Det var de barfotaspringande som direkt hoppade så det kan slå åt båda hållen, men det vet du ju... Men visst blir det mycket mer blickar efter det röda nu, hehe!

Nä, men jag menar att prestationsförändringarna kan bli enorma vid skorycken. Sen var det i detta fall inget bra spelobjekt . Det är roligare att spela treåringarna spelade till 5 procent som rekordsänker 3 sekunder första gången dom körs barfota om 1-2 månader.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:01   #99
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Oj vad jag har väntat på Darshana och Infinity. Nån av dem nu så sitter dubbeln! En liten med nr 13 oxå!
Ser bra ut
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:02   #100
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 23
Sharp$: 245
Standard

V75

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 1, 5, 8, 10, 11, 13, 15 (6, 9)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 1, 3, 4, 6, 10, 11, 13 (15, 9)
5: 5 Tony Afrika (1, 10)
6: 8 Weekend Fun (9, 1)
7: 6, 10 (1, 2)

1x7x1x7x1x1x2 = 98 rader.
98 x 1 x 0,50 kr = 49,00 kr.



Lycka till där ute
Knyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:03   #101
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Inte denna gången heller Darshana... :( Men nästa då jäklar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:04   #102
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Lycka till!

1: 2 Perfect Dynamite (11, 1)
2: 8, 10, 11, 13, 15 (5, 1)
3: 2, 5, 9, 10 (7, 6)
4: 1, 3, 11, 13, 15 (7, 9)
5: 2, 10 (5, 1)
6: 1, 5, 8 (6, 7)
7: 1 Marvelous (2, 10)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:05   #103
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Target Kronos i spets alltså......
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:05   #104
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Bästa dubbeln gick ! Kul
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:07   #105
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Vad är oddsen på att det kommer balansändringar på Nurmoshästarna efter 16.20 idag med tanke på vädret?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:07   #106
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ledningen lär inte vara någon fördel om ett par, tre lopp - kommer bli riktigt blött på innerspåret.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:08   #107
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vad är oddsen på att det kommer balansändringar på Nurmoshästarna efter 16.20 idag med tanke på vädret?
1,0

Hopps dock inte, har spik i sista!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:09   #108
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 15:45
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 1 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (1, 9)
2: 1, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (7, 3)
3: 5, 9, 10 (7, 2)
4: 1, 3, 6, 11, 13 (9, 10)
5: 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10, 12 (3, 4)
6: 1 Rushmore Face (2, 9)
7: 1, 3 (10, 6)

1x10x3x5x8x1x2 = 2400 rader.
2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr.
Totalt: 1 200,00 kr.
Min kostnad: 1 200,00 kr x 1/10 = 120,00 kr
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:10   #109
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
1,0

Hopps dock inte, har spik i sista!
På Ribaude va?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:11   #110
 
Joke747s avatar
 
Reg.datum: nov 2018
Ort: Mark
Inlägg: 197
Sharp$: 517
Standard

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 16:01
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 88,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 11, 12 (9, 3)
2: 13 Southwind Feji (8, 10)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 1, 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (5, 4)
5: 12 Willmer Gel (5, 1)
6: 8, 9 (1, 2)
7: 1, 10 (6, 2)

4x1x1x11x1x2x2 = 176 rader.
176 x 1 x 0,50 kr = 88,00 kr.
Totalt: 88,00 kr.
Rättningskod: DMP RHZ HMN
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knyss (+1)
Joke747 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:11   #111
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Rycker dom pjucken på Ribaude idag så vinner han. 3/3 på färjestad, minst 20 meter bättre utan skor och har vunnit på kletig bana. Knäna är friska. Inga moln på himlen!
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:11   #112
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vad är oddsen på att det kommer balansändringar på Nurmoshästarna efter 16.20 idag med tanke på vädret?
Kollade statistik från 2017 och 2018, Nurmos kör inte så många lopp på Färjestad men hade en högre segerprocent där än hans rikssnitt. Är väldigt betrodd idag också med många fina chanser. Kör utgång på att minst en Nurmoshäst vinner
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:16   #113
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Snackisen inlämnad!

Dagen drag är hämtade från:

Avd1) 1 Uappa Di Azzura (Fagerdahlen) 11 Fairplay Pellini (Stankarn)
Avd2) 15 Ladyofthelake (av5) 10 Nouvelle Avenue (tvablaa)
Avd3) 5 Ontrack Piraten (Fulsprit m.fl.)
Avd4)
Avd5) 5 Tony Afrika (Shooter)
Avd6) 6 Monfalcone (Spiken64) 9 Hawk Cliff (mackpeter) 1 Rushmore Face (trance_error)
Avd7) 3 Expensive River (HuBBaBuBBa) 8 Ribaude (oggeb)

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 16:15
Västertorps Spel & Tobak, Sharps.se snackisars andelsspel
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8, 9, 11 (12, 5)
2: 8, 10, 11, 15 (1, 7)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 1, 3, 9, 10, 11, 13, 15 (12, 6)
5: 5 Tony Afrika (2, 10)
6: 1, 5, 6, 8, 9 (7, 3)
7: 1, 3, 6, 8, 10 (2, 9)

6x4x1x7x1x5x5 = 4200 rader.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:16   #114
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 16:15
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 67,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 13 Southwind Feji (8, 10)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 3, 11, 13 (1, 15)
5: 5, 7, 12 (1, 10)
6: 5, 8, 9 (1, 2)
7: 1, 2, 3, 6, 10 (9, 8)

1x1x1x3x3x3x5 = 135 rader.
135 x 1 x 0,50 kr = 67,50 kr.
Totalt: 67,50 kr.
Rättningskod: BJR RHT CMN
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:19   #115
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Dagens försök blev så här:
2,9
10-6,8,11,13,14 - Rita C.D bfro kändes spelvärt
9
1,3-10,11,13
5-1,2,11
9 - Innebär att ni övriga kan spika Rushmore eftersom jag tog bort den nu av kostnadsskäl. Förmodligen går då heller inte Hawk Cliff bfro..
10-1,6,12

Minst två A
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:21   #116
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 16:17
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 900,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 5, 6, 10, 11, 13 (8, 1)
3: 2, 5, 9 (10, 7)
4: 1, 3, 10, 11, 13 (15, 9)
5: 2, 5, 10, 12 (1, 7)
6: 1, 9 (8, 2)
7: 1, 2, 3 (6, 10)

1x5x3x5x4x2x3 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr.
Totalt: 900,00 kr.
Rättningskod: HJW ZHX JMT
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:21   #117
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mycket gissningar idag på skobeslag och hur hästarna passar på banan. Blir nog ingen favoritparad och kan bli himmel eller helvete på spelen, det räcker att man gått lite fel någonstans så är det kört. God tur till alla som gör ett tappert försök!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:25   #118
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Skönt att spiken infriar i första.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:27   #119
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Härlig spik
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:27   #120
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Har garderat med vinnarspel på Norrsken och Malou ikväll
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:28   #121
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
På Ribaude va?
självklart
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:31   #122
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Nu kan ladyofthelake få vinna om hon vill
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:32   #123
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 93
Sharp$: 471
Standard

https://www.jokersystemet.se/__pdf/N...sPrJmttvSP.pdf
inournature är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:35   #124
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Nu kan ladyofthelake få vinna om hon vill
Icke! Hamnade precis utanför tänkte att hon inte skulle hänga med över distansen
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:39   #125
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

SSSSSSSSÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRRRRRRR, ÖRJAN!!!

VINNARE
Inlämnat: 2019-03-09, 16:38
Färjestad Lopp 6
Lördag 2019-03-09
Start: 16:42
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

11 Thorn Bird

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: CFT XHX LMT
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:43   #126
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Har garderat med vinnarspel på Norrsken och Malou ikväll
Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Icke! Hamnade precis utanför tänkte att hon inte skulle hänga med över distansen
Då säger vi Thorn bird!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:49   #127
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Tur att tvillingbongen var digital för annars hade den eldats upp eller åkt i papperskorgen när Westholms 36 oddsare och barfota runt om ffg häst galopperade direkt i starten.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:49   #128
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det var den utdelningen det... Jackpot nästa vecka, då! Igen!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:49   #129
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Här är mitt bidrag till omgången.

V75
Inlämnat: 2019-03-08, 04:15
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 13 Southwind Feji (8, 10)
3: 2, 5, 9, 10 (7, 6)
4: 1, 3, 9, 11, 15 (13, 6)
5: 1, 2, 5, 10, 12 (6, 7)
6: 8 Weekend Fun (9, 1)
7: 1 Marvelous (6, 10)

1x1x4x5x5x1x1 = 100 rader.
100 x 1 x 0,50 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: BBQ SDQ KCL
Dom nattliga funderingarna behöver inte alltid vara fel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travbonus (+2)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:49   #130
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-03-09, 16:15
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 67,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 13 Southwind Feji (8, 10)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 3, 11, 13 (1, 15)
5: 5, 7, 12 (1, 10)
6: 5, 8, 9 (1, 2)
7: 1, 2, 3, 6, 10 (9, 8)

1x1x1x3x3x3x5 = 135 rader.
135 x 1 x 0,50 kr = 67,50 kr.
Totalt: 67,50 kr.
Rättningskod: BJR RHT CMN
bra
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 15:59   #131
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Om piraten vinner nästa så är väl omgången i det närmaste död.

Avd
1: 2, 4, 5, 9, 10 (7, 8)
2: 1, 3, 6, 9, 10, 11, 13, 15 (12, 7)
3: 10 Testa di Cavolo (5, 1)
4: 8 Weekend Fun (9, 1)
5: 1, 2, 3, 6, 8, 9, 10 (5, 12)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:02   #132
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

En liten halvtokig tvilling får det också bli:

Hästar
2, 5, 9, 10
Utgångshästar
4 Officer C.D.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:03   #133
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Lite nojig för Platon nu! Tror han kommer sitta andra utvändigt bakom Piraten om Ludde väljer att köra i ledningen.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:06   #134
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Kan någon förklara för mig vari ligger Anders Svanstedts storhet som tränare eller kusk?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:06   #135
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Kan någon förklara för mig vari ligger Anders Svanstedts storhet som tränare eller kusk?
Pappa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:11   #136
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Pappa.
Det ante mig...
Rickard, tycker jag, är bättre som kusk. "Följaktligen" är då Sofia A. bättre tränare än Anders...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:13   #137
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag säger bara oj oj oj oj! Vilken häst!!!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:13   #138
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Godnatt vad trist. Platon Face helt under isen
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:13   #139
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-03-09, 16:15
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 67,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 13 Southwind Feji (8, 10)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 3, 11, 13 (1, 15)
5: 5, 7, 12 (1, 10)
6: 5, 8, 9 (1, 2)
7: 1, 2, 3, 6, 10 (9, 8)

1x1x1x3x3x3x5 = 135 rader.
135 x 1 x 0,50 kr = 67,50 kr.
Totalt: 67,50 kr.
Rättningskod: BJR RHT CMN
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:14   #140
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Platon Face nja,ludde ha ha

är On Track Piraten kungen
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:14   #141
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Godnatt vad trist. Platon Face helt under isen
Trots att Kolgjini senior försökte hjälpa till...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:14   #142
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag sa ju att han skulle krossa även från dödens - lyssna på mig på de få jag får in, hehe!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:14   #143
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Ser ut som att atg äntligen får konfiskera en massa miljoner av spelarnas vinster idag till framtida jackpots. Det ska till rejäla skrällar nu i 2-3 av de återstående 4 loppen för att undvika femrättsjackpot. Oerhört tråkigt för dagens V75 spelare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:15   #144
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-03-09, 16:15
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 67,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 13 Southwind Feji (8, 10)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 3, 11, 13 (1, 15)
5: 5, 7, 12 (1, 10)
6: 5, 8, 9 (1, 2)
7: 1, 2, 3, 6, 10 (9, 8)

1x1x1x3x3x3x5 = 135 rader.
135 x 1 x 0,50 kr = 67,50 kr.
Totalt: 67,50 kr.
Rättningskod: BJR RHT CMN
Ser bra ut! Men kommer väl spricka med två 1or jag tog bort i 5,6e avd typ.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:15   #145
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Rikard och OTP mosade luddarna. Spikarna inne. Nu är det öppet för några skrällar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:16   #146
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Grym klassblandning tyvärr o kul att se Piraten iaf.
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:19   #147
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ser ut som att atg äntligen får konfiskera en massa miljoner av spelarnas vinster idag till framtida jackpots. Det ska till rejäla skrällar nu i 2-3 av de återstående 4 loppen för att undvika femrättsjackpot. Oerhört tråkigt för dagens V75 spelare.
Jag är i alla fall nöjd att spikarna sitter. Nu är det ordentligt med streck kvar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:20   #148
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Rikard och OTP mosade luddarna. Spikarna inne. Nu är det öppet för några skrällar
Men blev ju lite spännande nu i alla fall för favoritspelarna. Om inte Kolgjinis anmält hit hade väl OTP fått bestämma i spets i 17 tempo. Rätt kul när det tävlas på V75 trots allt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3), mackpeter (+2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:22   #149
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ser ut som att atg äntligen får konfiskera en massa miljoner av spelarnas vinster idag till framtida jackpots. Det ska till rejäla skrällar nu i 2-3 av de återstående 4 loppen för att undvika femrättsjackpot. Oerhört tråkigt för dagens V75 spelare.
Robert Bergh eller Mikael J får ordna degen i V75:5.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:28   #150
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Robert Bergh eller Mikael J får ordna degen i V75:5.
Borde väl finnas skrällpotential i kallblodsloppet nu också. Är väl inte Månprinsen klass precis på hästarna. Det som talar emot är att hälften av hästarna ser ut att vara skräp med poäng mer för att starta i breddlopp.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:29   #151
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

PLATS
Inlämnat: 2019-03-09, 17:24
Färjestad Lopp 8
Lördag 2019-03-09
Start: 17:27
Kostnad: 63,00 kr
Vadet gäller startnummer

5 Sundbo Samuraj

1 x 63,00 kr = 63,00 kr.
Totalt: 63,00 kr.
Rättningskod: DJV VHW JGX
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:37   #152
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Dagens utgifter täckta...

TVILLING
Inlämnat: 2019-03-09, 17:20
Färjestad Lopp 8
Lördag 2019-03-09
Start: 17:27
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 11

1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: FJW THQ DGT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:37   #153
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Haha är med, men fyfan vilken tråkig omgång
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:38   #154
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Nu är det en liten rollerpott på Top7 testar en liten en.

TOP 7
Inlämnat: 2019-03-09, 17:24
Färjestad Lopp 9
Lördag 2019-03-09
Start: 17:50
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 10 Testa di Cavolo
2:a: 2, 3, 9, 12
3:a: 2, 3, 9, 12
4:a: 2, 3, 9, 12
5:a: 2, 3, 9, 12
6:a: 5 Tony Afrika
7:a: 8 Livi Majesty

Din ranking:
10 12 2 3 9 5 8

Reserver:
1 7

24 x 4,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: DJV VHW JGP
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:40   #155
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Dagfinn Aarum
Kunde gå både inv och utv om 15 men ska prompt sitta kvar i ryggen trots att den inte går framåt. Jäklar den flög fram sen, vinner ju nästa gång men en kusk i sulkyn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:42   #156
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Dagfinn Aarum
Kunde gå både inv och utv om 15 men ska prompt sitta kvar i ryggen trots att den inte går framåt. Jäklar den flög fram sen, vinner ju nästa gång men en kusk i sulkyn
Ja den hade suttit fint faktiskt.

Lite skillnad på Dagfinn jämfört med Åsbjörn Tangsareid som kört i de senaste starterna.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:47   #157
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

TOP 7
Inlämnat: 2019-03-09, 17:47
Färjestad Lopp 9
Lördag 2019-03-09
Start: 17:50
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 12 Willmer Gel
2:a: 2, 8, 10
3:a: 2, 8, 10
4:a: 2, 8, 10
5:a: 5, 9
6:a: 5, 9
7:a: 3 Alize Katzner

Din ranking:
12 10 8 2 5 9 3

Reserver:
1 7

12 x 4,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: LDP XHN DJQ
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:50   #158
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Nu måste det ju bara smälla...!

Hästar
2, 3, 6, 7, 8, 9, 10
Utgångshästar
3, 6
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:51   #159
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Kom igen nu 2an!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:54   #160
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Lirar Top7 för första gången:
2,5
2,5
3
10
7
4,6
4,6

Och en tvilling 2,5
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:58   #161
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Bajs omgång
trance_error är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:58   #162
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 053
Sharp$: 5300
Standard

Borde vara en minimumgräns för vad man får för sju rätt. Fyfan vilken pissomgång och bortslösad tid...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 16:59   #163
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Nu är väl frågan snarare om det ska bli riktig bingo för atg idag så att dom kan konfiskera även vinstpengarna i sexrättspoolen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:02   #164
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Nu får Weekend Fun vinna då jag bytte spiken i kallblodsloppet mot den. Visserligen skutpengar, men ändå.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:16   #165
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu får Weekend Fun vinna då jag bytte spiken i kallblodsloppet mot den. Visserligen skutpengar, men ändå.
1,7,8,9
1,2

Kvar på min 144 kr P54 hos legolas. Är väl nästan garanterad pengarna tillbaka även om ett lopp missas med ett så litet system och typ 125 procents återbetalning (jämfört med 26-39 procent på atgs V75 spel idag).
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:17   #166
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

SvS ligger helt skrevt på det med vinnaren i DD1 nu. Jämnt hästnummer som vinnare ger 1.60 i odds och efter Weekend funs dåliga rapporter så är det ungefär Super Santos mot resten av fältet.

1.60 är galet överodds och SvS har inte längre spärr på 1000 kr/spel

Spelstopp 18:20
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:25   #167
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-03-09, 16:15
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 67,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 13 Southwind Feji (8, 10)
3: 5 On Track Piraten (9, 10)
4: 3, 11, 13 (1, 15)
5: 5, 7, 12 (1, 10)
6: 5, 8, 9 (1, 2)
7: 1, 2, 3, 6, 10 (9, 8)

1x1x1x3x3x3x5 = 135 rader.
135 x 1 x 0,50 kr = 67,50 kr.
Totalt: 67,50 kr.
Rättningskod: BJR RHT CMN
Hoppas på 3 nu så det blir lite avkastning! Men nu vinner väl 8 bara för det.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:30   #168
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
SvS ligger helt skrevt på det med vinnaren i DD1 nu. Jämnt hästnummer som vinnare ger 1.60 i odds och efter Weekend funs dåliga rapporter så är det ungefär Super Santos mot resten av fältet.

1.60 är galet överodds och SvS har inte längre spärr på 1000 kr/spel

Spelstopp 18:20

Det där blev fel, eller fattade jag dig fel - är det inte ojämnt som står lågt?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:33   #169
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är inte 1/2 en klassisk tvilling nu med Marvelous i ledningen och Silent Hill i rygg?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:34   #170
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Det där blev fel, eller fattade jag dig fel - är det inte ojämnt som står lågt?
Jo precis, så var det.

Flyt att Kolgjinis galopperade som hade svarat upp och draghjälpen Zelov till favoriten...
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+2)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:35   #171
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2019-03-09, 14:44
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 14:45
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Assault (2, 3)
2: 5, 8, 10, 13 (12, 14)
3: 4 Armagnac (5, 6)
4: 1, 2, 5, 10, 13, 14 (7, 15)

1x4x1x6 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: DKN WHZ JCV

V75
Inlämnat: 2019-03-09, 14:45
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 16:20
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Perfect Dynamite (9, 3)
2: 5, 6, 8, 10, 11, 13, 15 (1, 14)
3: 5, 9 (2, 10)
4: 1, 3, 10, 11, 13, 15 (12, 6)
5: 5 Tony Afrika (1, 10)
6: 8 Weekend Fun (9, 1)
7: 1, 2, 3, 6, 9, 10 (8, 5)

1x7x2x6x1x1x6 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: FKW XHX LCS
Kom igen med någon av de lite roligare nu då.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:42   #172
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Rycker dom pjucken på Ribaude idag så vinner han. 3/3 på färjestad, minst 20 meter bättre utan skor och har vunnit på kletig bana. Knäna är friska. Inga moln på himlen!
Nu jobbar vi in stänkaren!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:42   #173
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Kalle På Trappa föddes och bodde på gården Trappa. Därav namnet.
Karl O Johansson har tränat flera av mina hästar. Hoppas hans häst vinner nu -3 Expensive River.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:48   #174
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Fördelen med legolas P54 spel att man får betalt nu för 2 fyror när en 0,42 procentare vinner sista. V5 hos atg 0 kr på fyra rätt och 6 rätt på V75 lär inte heller ge mycket.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:49   #175
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Många pensionärer som jublar på Färjestad nu - de spelar sina "hemmahjältar" och höga odds, så denna värmde nog en del äldre...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:51   #176
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Fy fan va surt!!!! Skulle tagit alla i sista..... Fy fan!!!

Ja!!!! Trodde 7 an vann!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-03-09 klockan 17:57.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:51   #177
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Hoppas dom inte diskar nu tyvärr så tror jag dom gör det:(
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:53   #178
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Hoppas dom inte diskar nu tyvärr så tror jag dom gör det:(
Märkligt i så fall. Man har väl sett mycket värre saker som det inte diskats för. Såg inte ut som att Horpestad gjorde något fel på atg live bilderna. Luckan fanns.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:54   #179
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Diskar dom nu är det skandal!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:54   #180
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Surt för utdelningen på legolas+sex på atg
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:55   #181
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det var ju fint.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:55   #182
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Diskar dom nu är det skandal!
Typiskt exempel på att det dömer tuffare mot "mindre" kuskar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:55   #183
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur fasiken kan de diska??? Han är ju påväg ut i sidled redan innan Horpestad går ut...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:56   #184
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Men vafan sysslar de med. Shadow Gar som är på utvändige förra veckan får behålla men nu när den framför bryter ner o den får lucka så diskar de.. Lider med Horpestad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:57   #185
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 883
Sharp$: 3255
Standard

Jag hade både nr 3 och 7 men känner mig rånad på 80000 av domarna...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
TheZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:57   #186
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Då blev det inte mycket på fyrorna hos legolas. Hade Björn Goop kört hästen ingen diskning. Jobbigt att bedömningarna är så olika mellan olika banor, domare mm
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 17:58   #187
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Praktskandal - även jag kan se på de snabba bilderna att ÖKs ekipage redan innan TH går ut vinglar åt höger ut mot staketet... SKANDAL!!! Kul för Kalle på trappa!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:00   #188
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Kihlström,Ohlsson,Adielsson,Goop,Takter.Bara för att nämna några...Har ALDRIG sett de diskade för motsvarande manövrer och knappt att domarna ens brydde sig om att titta på en ev. incident.
Förstår att många är glada över att få in V7 men jag tycker synd om Horpestad...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:01   #189
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 109
Sharp$: 807
Standard

Skandal enligt mig. Alltid när det gäller skrällar/mindre tränare så är det inga problem att diska! Jävla skillnad när det är typ Örjan, då diskas det minsan inte!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
kunghumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:01   #190
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Kihlström,Ohlsson,Adielsson,Goop,Takter.Bara för att nämna några...Har ALDRIG sett de diskade för motsvarande manövrer och knappt att domarna ens brydde sig om att titta på en ev. incident.
Förstår att många är glada över att få in V7 men jag tycker synd om Horpestad...
Fick DDn tack vare diskningen men nog är det en bitter eftersmak på det. Snacka om ojämn bedömning
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:02   #191
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 109
Sharp$: 807
Standard

Kolla bara starten i loppet när Örjan trycker ut hästen brevid så att han fick 2A spår
kunghumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:02   #192
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Nån intervju med Örjan efteråt vad han tyckte om det hela?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:03   #193
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Man får vara nöjd - en sjua och drygt 20 sexor tack vare diskningen. 4400 kronor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+10), Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:04   #194
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Fick DDn tack vare diskningen men nog är det en bitter eftersmak på det. Snacka om ojämn bedömning
Kanske atg ringde domarna och beordrade diskning för att inte riskera utebliven jackpot?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:05   #195
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

https://minfil.com/Z2M5w1wdb0/sssss_002_png

KUUUUUUUL att bli blåst på 80 lax för att nån jävla domarjävel ville få in sin DD för 20 kr!!!

Senast redigerad av LeBanner den 2019-03-09 klockan 18:08.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:05   #196
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Typiskt exempel på att det dömer tuffare mot "mindre" kuskar.
Är Per Nilsson en "större kusk"
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:07   #197
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vilket intryck på Goopens i lopp 12 nu!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:09   #198
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Är Per Nilsson en "större kusk"
Menade snarare att det bara gav Örjan böter tidigare ikväll.
Hade Örjan/Goop/osv kört 7:an idag så hade de nog inte blivit diskade.

Tror inte domarna vägde in vem som skulle vinna om de diskade...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3), hoola (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:10   #199
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Goopens i siat är efter Quarcio Du Chene - inte undra på att de haft problem med kusen. En mer skör, men kapabel, häst än QDC får man leta efter...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:12   #200
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Började bra på Skive!

VINNARE
Inlämnat: 2019-03-09, 19:03
Skive - DK Lopp 1
Lördag 2019-03-09
Start: 18:55
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

3 Sir Knox

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: KHN RHT GLQ
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:13   #201
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Är Per Nilsson en "större kusk"

Var Per Nilsson någonsin på tal för diskning?

Det var lättare att diska Tom H än ÖK.

När det är en mindre kusk som är föremål för eventuell diskning är det lättare att våga ta beslutet.

Det är sedan gammalt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:15   #202
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

DD satt också.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-03-09, 18:06
Färjestad
Lördag 2019-03-09
Start: 18:20
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Weekend Fun
2: 2, 3, 10

3 x 20,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: HCZ QHS DJT
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:15   #203
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kanske atg ringde domarna och beordrade diskning för att inte riskera utebliven jackpot?

Va? Nej nej nej. Det kunde aldrig bli annat än JP på femmorna oavsett vinnare i V75-7. Det var inte ens nära.

Just det där var en icke-faktor...iaf den här gången.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:18   #204
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Kan inte klaga! Fick ju 3800 tillbaka på 67 kr. Men synd för er som hade 7an.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:19   #205
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Nån intervju med Örjan efteråt vad han tyckte om det hela?
ÖK hade full förståelse för sina böter. Korrekt att inte fria enligt honom själv.

Diska vågar de sällan så långt innan mål. DE har fått för sig att loppavgörande moment endast sker på upploppet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:19   #206
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Va? Nej nej nej. Det kunde aldrig bli annat än JP på femmorna oavsett vinnare i V75-7. Det var inte ens nära.

Just det där var en icke-faktor...iaf den här gången.
Nä. Ser att sexorna gav 47 kr trots halvskräll i sista så fanns nog inte en chans till femrättsutdelning inför sista. Hade väl tom blivit dubbel jackpot med favoriten i sista.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:22   #207
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
ÖK hade full förståelse för sina böter. Korrekt att inte fria enligt honom själv.

Diska vågar de sällan så långt innan mål. DE har fått för sig att loppavgörande moment endast sker på upploppet.
Jag syftade på situationen i sista loppet där Örjan var den som blev störd av hästen som diskades.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:22   #208
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Började bra på Skive!

VINNARE
Inlämnat: 2019-03-09, 19:03
Skive - DK Lopp 1
Lördag 2019-03-09
Start: 18:55
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

3 Sir Knox

1 x 50,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: KHN RHT GLQ
spela du v65 idag
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:23   #209
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Vad diskades han för? Vilken situation?
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:24   #210
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag syftade på situationen i sista loppet där Örjan var den som blev störd av hästen som diskades.

gah...såklart...sry

nej. hörde inget om det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:24   #211
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
lopp v75-2: Southwind Feji för 4.25 vinnare - Bet365. Känslan är att det blir tempo och då gynnas hon samt blir det dålig bana? Borde ha runt 30%+.
lopp v75-6: Bullyyoung tror jag hittar ner till andra spår relativt fort det var största dilemmat sedan får han gå med eller utan skor? Han har mött så mycket bättre motstånd än detta får han barfota runt om så har han en bra chans. 30ggr på betsafe
Fan vad trist 3 invändigt med Bullyoung och känslan är att han sitter med allt kvar.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:25   #212
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nä. Ser att sexorna gav 47 kr trots halvskräll i sista så fanns nog inte en chans till femrättsutdelning inför sista. Hade väl tom blivit dubbel jackpot med favoriten i sista.
Exakt så.

Dubbel JP med favven och 5r-JP med alla andra.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:27   #213
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
Fan vad trist 3 invändigt med Bullyoung och känslan är att han sitter med allt kvar.
Han behövde nog loppet och nästa start blir det spik och spel!
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:40   #214
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Vad diskades han för? Vilken situation?
Horpestad diskades när han gick ut i tredje spår och "störde" Örjans häst tack vare den "trägningen" kunde Horpestad vinna. Utan den manövern hade han inte kunna vinna.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 18:55   #215
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har tittat på reprisen 100 ggr nu och det går inte säga annat än att det är fel domslut. Det finns ju plats! Horpestads häst är ju en längd före Örjans häst HELA tiden!

Solklar korruption bland domarna. Fy fan vad trött jag blir på att förlora pengar på sånt här!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheZ (+10), Fulsprit (+10)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 19:03   #216
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 883
Sharp$: 3255
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Horpestad diskades när han gick ut i tredje spår och "störde" Örjans häst tack vare den "trägningen" kunde Horpestad vinna. Utan den manövern hade han inte kunna vinna.
ÖK:s häst vinglar till och luckan kommer, och det är ju långt ifrån kontakt. Så kalla det där för trängning är ju bara löjligt. Jag har kollat på loppets slutskede cirka 20 ggr och det vore intressant att höra hur domarna resonerade.

nr 11 hade också kunnat knipit en bättre placering om den följt med 3:an istället för följt ledaren. Kanske den vunnit istället för den enligt mig nu rättmätige nr 7.

Hur ser andra banors domare på denna diskning?

Tyvärr verkar detta vara något oärligt bakom denna bedömning, det tycker jag oavsett om jag spelat eller inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
TheZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 19:16   #217
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TheZ Visa inlägg
ÖK:s häst vinglar till och luckan kommer, och det är ju långt ifrån kontakt. Så kalla det där för trängning är ju bara löjligt. Jag har kollat på loppets slutskede cirka 20 ggr och det vore intressant att höra hur domarna resonerade.

nr 11 hade också kunnat knipit en bättre placering om den följt med 3:an istället för följt ledaren. Kanske den vunnit istället för den enligt mig nu rättmätige nr 7.

Hur ser andra banors domare på denna diskning?

Tyvärr verkar detta vara något oärligt bakom denna bedömning, det tycker jag oavsett om jag spelat eller inte.
Vill bara klargöra att jag inte tycker att den borde diskas men det var en förklaring till medlemmen som frågade varför den diskades.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), TheZ (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 19:44   #218
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

GRATTIS HELA SHARPSGÄNGET!!!


Spelade inte själv. Gav efter för sömnen, "bara en timme" innan jag skulle göra systemet. Vaknade för en timme sedan!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-09, 21:09   #219
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1246
Standard

Kan någon förklara vad Örjan gjorde med Hawk Cliff i starten? Misslyckades han helt eller varför tar han inte rygg på Super Zantos som är snabb ut? Helt plötsligt är han sist i fältet.

Nu fick weekend fun ledningen ändå då bland annat rushmore face galoppera, så örjan hade i vilket fall behövt köra fram i dödens. Hade dock inte weekend fun kommit till ledningen så hade ju Hawk cliff suttit mycket bättre till om han nu bara ryggat super zantos.

Spikade Hawk Cliff då jag räknade med att han skulle få ett bättre utgångsläge än Weekend Fun.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-13, 14:38   #220
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Jag har tittat på reprisen 100 ggr nu och det går inte säga annat än att det är fel domslut. Det finns ju plats! Horpestads häst är ju en längd före Örjans häst HELA tiden!

Solklar korruption bland domarna. Fy fan vad trött jag blir på att förlora pengar på sånt här!
Kollade lite lopparkiv till kvällen o stöter på denna omgående kom jag att tänka på hur kunde dom släppa denna solklara diskning i så fall aaaaa det var ju Örjan förstås o han har ju företräde att gå ut där mmm så var det ca 500 kvar kan vara läge att börja kika, 220 m kvar händer det att dom möts så att säga

https://www.atg.se/video/archive/304...2019-03-05_5_1
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td