Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-02, 20:32   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61865
Standard

V75 Östersund 8 juni

En rätt medioker omgång rent sportsligt var känslan när man såg startlistan. Men det är ju stortrav i Norge nästa söndag med extra V75 spel. Startlistorna dit också klara men alldeles för mycket okända norska hästar i många lopp så att dra igång analyserna dit inget jag klarar. Östersund har av anmälningslistorna att döma väldigt fina tävlingar på fredag kväll men det kan inte vara så kul att krocka med Sveriges EM kval landskamp då.

Östersund har gått tillbaka till sena eftermiddagstävlingar denna lördag. Många lördagar under senare år som förstörts av vädret. Bara hoppas så inte blir fallet i år.

V75-1

Dags för skoryck på Zorro Swing? Vore väldigt intressant. En väldigt medioker bronsdivision. Tänk att se en sådan skräphäst i dessa sammanhang som Tempura komma från en femteplats i ett breddlopp till bronsdivisionen på V75.

Känns som att Jaques Noir ska ha väldigt bra chans med Erik från springspåret mot dessa hästar även om jag inte är riktigt säker på startsnabbheten i volten.

V75-2

Rörigt lärlingslopp med många svåranalyserade kuskar och därmed ett svårt lopp att räkna på.

Två hästar på söndagssystemet. Walkie Talkie lite skrik senast i ett identiskt lopp som väl åtminstone inte var sämre rent sportsligt. Körs nu av en mycket duktig lärling i Mats E Djuse.
Fastnade även för AU Pair Girl även om man nog inte ska bortse från att det här är kuskminus modell större. Från Björn Goop i vagnen till Florhed.

V75-3

Jobbigt att tidigt försöka analysera klass 2 då det är hästar man har lite sämre koll på och där det ofta kommer utrustningsändringar som är viktiga, men är det någon gång Nurmos Global Winner ska ta hem ett klass 2 lopp så är det väl nu mot en massa norrlandshästar.

V75-4

Några norska kallblod här som jag har noll koll på. Känns väl annars spontant som att en felfri Bellfaks ska ha toppchans . Men den är ju som bekant inte att lita på alls. På tillägg är det väl annars B W Sture som sticker ut.

På start visade Faks Nils senast vad den kan när Olsen drog av alla skorna och Minelli är väl också en som kan vinna.

V75-5

Ett riktigt mediokert klass 1 försök. Den enda hästen jag kan se ha i en kommande V75 final att göra är Westerholms Knifetown Lover. Är väl bäst där framme men mot sådant här skräpmotstånd ska den väl kunna vinna även bakifrån.

V75-6

Fina hästar i Jämtlands stora pris men är ju väldigt trist att Oslo Grand Prix körs dagen efter och storloppet i Boden lördagen efter. Blir väl därmed lite elitloppshelgens Sweden cup av det hela trots väldigt högt förstapris.
Volnik Du Kras vann bronsdivisionen helt överlägset denna dag för ett år sedan. Nu startar den i storloppet. Har svårt att bedöma den och spåret ingen höjdare .
Double Exposure blek i elitloppsförsöket och nu full distans.
Charrua Forlan spetsar väl och skulle kunna vinna om det blir lugnt tempo.
Mest intressant ändå Milligans School som nu får Jepson i vagnen. Har Ulf E fått kicken av Melander? Dom var ju ett sammansvetsat ekipage.

V75-7

1640m auto och här beror väldigt mycket på vilken körning och tempo det blir.
Nobel Amok blek senast som storfavorit.
Weekend Fun kanonspår och duger bra i silver.
Sign Me up To kommer från monteseger men duger också mycket bra här.

Borde stå mellan dom. Men vid riktigt toktempo kanske Ural eller någon annan där bak är vinnaren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10), michael (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 20:55   #2

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5967
Standard

Ulf Eriksson avstängd nästa helg. Därför ny kusk på Milligans School.
SO (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 20:59   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Ulf Eriksson avstängd nästa helg. Därför ny kusk på Milligans School.
Ny kusk även på Mellby Fantom ser jag

Här måste något ha blivit väldigt fel. Ulf O på plats och ingen annan styrning i loppet. Reijo L, tränaren, kusk i startlistan . Är det då tillåtet att byta i efterhand från en som i princip aldrig kör lopp till toppkusk?
Gammal 2019-06-02, 21:12   #4

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ny kusk även på Mellby Fantom ser jag

Här måste något ha blivit väldigt fel. Ulf O på plats och ingen annan styrning i loppet. Reijo L, tränaren, kusk i startlistan . Är det då tillåtet att byta i efterhand från en som i princip aldrig kör lopp till toppkusk?
Ser ju märkligt ut. Antingen har han fått feeling Reijo eller så är det felanmält. Då får han noh ta och hoppa upp ändå, för man får inte ändra kusk bara för att man "råkade trycka fel". Kul med lite omväxling iallafall tycker jag, gärna mer sånt!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 21:14   #5

Stekels avatar

Standard

Lär ju inte köra något rivstarts-system på lördag iallafall, skriker skräll om de två första loppen.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2019-06-02, 21:26   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ser ju märkligt ut. Antingen har han fått feeling Reijo eller så är det felanmält. Då får han noh ta och hoppa upp ändå, för man får inte ändra kusk bara för att man "råkade trycka fel". Kul med lite omväxling iallafall tycker jag, gärna mer sånt!
När körde han lopp senast? Fetloppet sprintermästartorsdagen? Nu bronsdivisionslopp från svårt spår. Ska bli intressant att se vad som händer för till 99,9 procent var det nog Ulf Ohlsson som skulle sitta i sulkyn. Strykning ?
Gammal 2019-06-02, 21:26   #7

Sharp$: 11975
Standard

Spontant JN i första, men den bränner ju hela tiden...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 21:31   #8

Standard

Citat:
Är det uppenbart misstag och man ändrar innan spelet öppnar tror jag det brukar vara ok.
Gammal 2019-06-02, 21:35   #9

Standard

Citat:
När körde han lopp senast? Fetloppet sprintermästartorsdagen? Nu bronsdivisionslopp från svårt spår. Ska bli intressant att se vad som händer för till 99,9 procent var det nog Ulf Ohlsson som skulle sitta i sulkyn. Strykning ?
Senaste 15 åren har han kört fyra lopp, 2014-2017 i det berömda loppet i Halmstad.
Gammal 2019-06-02, 21:51   #10

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18623
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Spontant JN i första, men den bränner ju hela tiden...
Blir Örjan bortglömd tro? Hästen har ju en fin resultat rad utan att fått sätta nosen först hittills i år.

Mr Clayton J.F tror jag kan få vinna nu, spåret är väl ingen fördel men hästen är travsäker så felfri avgång lär det bli och Örjan hittar ju alltid bra positioner!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 23:23   #11

Stekels avatar

Standard

Citat:
Är det uppenbart misstag och man ändrar innan spelet öppnar tror jag det brukar vara ok.
Gör de ett undantag och ändrar är det nästan lite skandal-varning. Tidigare har de aldrig tillåtit några avsteg när misstag gjorts. De kan stryka och få ett litet startförbud på hästen. Som Redén gjorde med Double Exposure häromsistens.

Gammal 2019-06-03, 05:11   #12

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Senaste 15 åren har han kört fyra lopp, 2014-2017 i det berömda loppet i Halmstad.
Tror dom stryker skulle jag tro.
Gammal 2019-06-03, 09:26   #13

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 3016
Standard

Japp, struken nu.
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 09:32   #14

Standard

Mellby Fantom struken nu. Var tydligen aldrig tanken han skulle starta här. Därför som Reijo heller aldrig valde någon kusk till honom.
Gammal 2019-06-03, 09:45   #15

Standard

Citat:
Mellby Fantom struken nu. Var tydligen aldrig tanken han skulle starta här. Därför som Reijo heller aldrig valde någon kusk till honom.

Varför anmäldes den då? Kan man inte stryka innan spårlottningen osv om man vet att den inte inte är aktuell att vara med...?

Dom har ju ändå reserver till startlistan...Nu blev väl Robert Berghs häst Stall Varning "snuvad" på ett V75 lopp...
Gammal 2019-06-03, 10:17   #16

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
En rätt medioker omgång rent sportsligt var känslan när man såg startlistan. Men det är ju stortrav i Norge nästa söndag med extra V75 spel. Startlistorna dit också klara men alldeles för mycket okända norska hästar i många lopp så att dra igång analyserna dit inget jag klarar. Östersund har av anmälningslistorna att döma väldigt fina tävlingar på fredag kväll men det kan inte vara så kul att krocka med Sveriges EM kval landskamp då.

Östersund har gått tillbaka till sena eftermiddagstävlingar denna lördag. Många lördagar under senare år som förstörts av vädret. Bara hoppas så inte blir fallet i år.

V75-1

Dags för skoryck på Zorro Swing? Vore väldigt intressant. En väldigt medioker bronsdivision. Tänk att se en sådan skräphäst i dessa sammanhang som Tempura komma från en femteplats i ett breddlopp till bronsdivisionen på V75.

Känns som att Jaques Noir ska ha väldigt bra chans med Erik från springspåret mot dessa hästar även om jag inte är riktigt säker på startsnabbheten i volten.

V75-2

Rörigt lärlingslopp med många svåranalyserade kuskar och därmed ett svårt lopp att räkna på.

Två hästar på söndagssystemet. Walkie Talkie lite skrik senast i ett identiskt lopp som väl åtminstone inte var sämre rent sportsligt. Körs nu av en mycket duktig lärling i Mats E Djuse.
Fastnade även för AU Pair Girl även om man nog inte ska bortse från att det här är kuskminus modell större. Från Björn Goop i vagnen till Florhed.

V75-3

Jobbigt att tidigt försöka analysera klass 2 då det är hästar man har lite sämre koll på och där det ofta kommer utrustningsändringar som är viktiga, men är det någon gång Nurmos Global Winner ska ta hem ett klass 2 lopp så är det väl nu mot en massa norrlandshästar.

V75-4

Några norska kallblod här som jag har noll koll på. Känns väl annars spontant som att en felfri Bellfaks ska ha toppchans . Men den är ju som bekant inte att lita på alls. På tillägg är det väl annars B W Sture som sticker ut.

På start visade Faks Nils senast vad den kan när Olsen drog av alla skorna och Minelli är väl också en som kan vinna.

V75-5

Ett riktigt mediokert klass 1 försök. Den enda hästen jag kan se ha i en kommande V75 final att göra är Westerholms Knifetown Lover. Är väl bäst där framme men mot sådant här skräpmotstånd ska den väl kunna vinna även bakifrån.

V75-6

Fina hästar i Jämtlands stora pris men är ju väldigt trist att Oslo Grand Prix körs dagen efter och storloppet i Boden lördagen efter. Blir väl därmed lite elitloppshelgens Sweden cup av det hela trots väldigt högt förstapris.
Volnik Du Kras vann bronsdivisionen helt överlägset denna dag för ett år sedan. Nu startar den i storloppet. Har svårt att bedöma den och spåret ingen höjdare .
Double Exposure blek i elitloppsförsöket och nu full distans.
Charrua Forlan spetsar väl och skulle kunna vinna om det blir lugnt tempo.
Mest intressant ändå Milligans School som nu får Jepson i vagnen. Har Ulf E fått kicken av Melander? Dom var ju ett sammansvetsat ekipage.

V75-7

1640m auto och här beror väldigt mycket på vilken körning och tempo det blir.
Nobel Amok blek senast som storfavorit.
Weekend Fun kanonspår och duger bra i silver.
Sign Me up To kommer från monteseger men duger också mycket bra här.

Borde stå mellan dom. Men vid riktigt toktempo kanske Ural eller någon annan där bak är vinnaren.

Där sa du nåt! 2 Weekend Fun och 2 Milligans School blir min spikar och låser på 3,4,6 i avd 1 och 3,6 i avd 2. Tror en del på Lindroths hästar där.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 10:18   #17

Standard

En del tränare anmäler långt i förväg, alltså flera veckor eller månader. Sen glöms det bort eller missas att stryka ifall planen ändras.
Självklart kan man stryka när som helst under resans gång fram till spårlottning.
Som du säger, nu gick första reserven Stall Warning miste om en V75-start.
viking90 (+5)
Gammal 2019-06-03, 10:25   #18

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sen tror jag man kan låsa på Perssons i kallblodet eventuellt spika BW Rune.
Gammal 2019-06-04, 16:51   #19

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1674
Standard

Milligan school är omgångens spik. Ba bläddra vidare
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-06, 06:58   #20

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

V75
Inlämnat: 2019-06-06, 06:55
Östersund
Lördag 2019-06-08
Start: 16:20
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 7, 8 (3, 5)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 13, 15 (9, 11)
3: 9 Crazy First Love (7, 4)
4: 4 Faks Nils (11, 13)
5: 1, 4, 6, 7, 11, 12 (10, 9)
6: 5 Queer Fish (4, 2)
7: 2 Weekend Fun (5, 1)

4x8x1x1x6x1x1 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: FWZ CDH PVM
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-06, 18:03   #21

Standard

Slänger in en lite större slant på Bellfaks till 3,25 på svs, väl medveten om att han kan vara lite osäker men förutsättningarna är inte så dumma med springvolt framför...- Han är som han är hästen, men det är hög kapacitet i honom. Han hör väl egentligen hemma i divisionen över den här. Senast var det en svacka i banan som man faktiskt kände av i vagnen. Hästen ska väl klara att springa över svackor också, men jag tror att han börjar komma lite på spåren. Han tränar bra, precis som tidigare. Inga ändringar - skor runt om, halvstängt huvudlag och vanlig vagn, säger Jan-Olov Persson....
Gammal 2019-06-06, 18:08   #22

Stekels avatar

Standard

Sveriges näst längsta upplopp på Östersund, 218 meter, tror jag kan spela en nyckelroll i helgen. Tänker främst då på att bilen släpper längre in på rakan så de innersta spåren får mer tid att få upp farten så spetschansen ökar och galopprisken minskar.

Spetsstriden ut att bli helt avgörande för vem som vinner i Silver speciellt. Väljer därför mellan Nobel Amok och Weekend Fun för de kommer vara med bra från början och ha bäst chans att ta över från MT Insider efter en bit. Normalt sett gillar jag inte att spika en häst från spår 2 över sprint, de är alltför ofta för nöjda med andraspåret för att ladda riktigt ordentligt. Men med förutsättningarna som de är tror jag Skoglund räknat ut att han behöver köra till ordentligt för tt låsa fast Bergh på innerspåret och vara först fram att överta.

Efter den lilla floppen i Elitloppet hoppas jag Double Exposure inte blir så stor favorit. Charrua till ledning som släpper utan strid till DE säger mitt badkar i nästan alla körningar, och därifrån är det givetvis toppchans. Från andra positioner finns det också rätt hyggliga möjligheter att vinna för en sån häst. Ska mycket till för att jag ska flytta på den spiken!

Gammal 2019-06-06, 18:27   #23

Standard

Citat:
Sveriges näst längsta upplopp på Östersund, 218 meter, tror jag kan spela en nyckelroll i helgen. Tänker främst då på att bilen släpper längre in på rakan så de innersta spåren får mer tid att få upp farten så spetschansen ökar och galopprisken minskar.

Spetsstriden ut att bli helt avgörande för vem som vinner i Silver speciellt. Väljer därför mellan Nobel Amok och Weekend Fun för de kommer vara med bra från början och ha bäst chans att ta över från MT Insider efter en bit. Normalt sett gillar jag inte att spika en häst från spår 2 över sprint, de är alltför ofta för nöjda med andraspåret för att ladda riktigt ordentligt. Men med förutsättningarna som de är tror jag Skoglund räknat ut att han behöver köra till ordentligt för tt låsa fast Bergh på innerspåret och vara först fram att överta.

Efter den lilla floppen i Elitloppet hoppas jag Double Exposure inte blir så stor favorit. Charrua till ledning som släpper utan strid till DE säger mitt badkar i nästan alla körningar, och därifrån är det givetvis toppchans. Från andra positioner finns det också rätt hyggliga möjligheter att vinna för en sån häst. Ska mycket till för att jag ska flytta på den spiken!
Trots det långa upploppet så är det väldigt svårt att ta något till slut där, sista kurvan är lönndryg på något sätt, knallade runt banan för något år sedan och fick även känslan av det då...en utpräglad spetsbana trots långt upplopp, låter lite konstigt kanske...
Gammal 2019-06-06, 18:40   #24

Stekels avatar

Standard

Citat:
Trots det långa upploppet så är det väldigt svårt att ta något till slut där, sista kurvan är lönndryg på något sätt, knallade runt banan för något år sedan och fick även känslan av det då...en utpräglad spetsbana trots långt upplopp, låter lite konstigt kanske...
Ja det låter ju lite konstigt. Men utan att ha plöjt alltför mycket lopp nu för att leda det i bevis så har jag helt samma uppfattning i "hästminnet"!

Gammal 2019-06-06, 19:43   #25

Standard

En annan sak som slagit mig(och kan förklara varför det är svårt att ta något i Ös), är att det känns som nerförsbacke på upploppet, samma känsla i Lycksele(där det också är svårt att ta något)...Göte(tidigare "travbanechef") en polare till mig säger att det inte är någon nivåskillnad mellan kurvorna i Ly, men det tror jag inte på, syns ju tydligt från bandomartornet(dock kan ju ögonen lura oss ibland)...Hursomhelst nästintill omöjligt att ta något bakifrån i vare sig Ly eller Ös...
Gammal 2019-06-07, 08:08   #26

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4170
Standard

Östersund. Glada minnen därifrån, - en DD med 115-oddsaren Once In a While och gyttjebad. Sedan Olsson och en 13 oddsare som gick vid staketet från sista plats vid
ingången av kurvan. Namnet har jag glömt. Tror jag fick 1300 ggr och hade 35 kr totalt
på det där.
Ingen repris i morgon säkert men det långa upploppet kan vara intressant. Ska spika Virunga från 15:e spår är det tänkt. Får återkomma.
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 18:54   #27

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52873
Standard

Jens Sjödèn V75 Östersund på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 20:58   #28

Stekels avatar

Standard

Några reflektioner...

Thelma De Glatigne brukar bara möta ston, men de loppen brukar vara ungefär lika tuffa (om inte tuffare) än detta. Spår 5 är inte kanonbra i volt, men det är faktiskt inte speciellt dåligt heller så länge man har en häst som kan volta hyggligt. Många spetsar till och med därifrån! Pga all baissning från tränarna på förhand och galopprisken som ofta föreligger blir det ofta underspelat. Så även här, 2% är ett fynd!

Ännu en underspelad häst från stall Rundqvist! 2-3-2-3-4-5. Det är facit när hon lånat ut hästen till andra kuskar. Och de loppen har varit ganska högt doterade (kval till Stochampionatet och minst 100k i förstapris på de sista tre). Vilsamt lopp på innerspår med krafter kvar över mål senast. Dags för en seger nu till smaskiga 1%? Chacha Sisu (5%) gillar jag också. Kommer nog laddas framåt och kanske kan det bära hela vägen till spets och slut? Favoriten Walkie Talkie (23%) gillar jag inte alls. Tokform, men eftersom den öppnar som en traktor tror jag helt enkelt det blir för tufft att slå alla i ett så här stort fält.

Global Winner till 66%? Syn säger jag! Hästen lägger iväg hyggligt bakom bilen, men Jorma är ingen startkatapult direkt. Det låter som att många av ekipagen innanför kommer ladda iväg ganska rejält från början för att skaffa sig position. Och kör Jorma sin "lugna sändning" framåt från start som han brukar kan det bli ett jäkligt drygt förstavarv. Öppet bakom med många intressanta lågprocentare! Det snackas om jänkarvagn på Whitsun Madonna (1%). Maxad utrustning även på Dont Worry (2%), och det räcker att läsa kuskens namn för att inse att 10, 11 är ganska bortglömda på 1%!

Mest bortglömd i kallblodsloppet skulle jag säga att Guli Storm (8%) är. Adielsson hoppar in istället för tränaren och även om "Gurra" inte är något klantarsel direkt utan kör stabilt så är det ju såklart ett gigantiskt kuskplus! Längesen man såg ett så lurigt kallislopp, men om jag skulle spika en vore det U.R. Faxe till låga 15%. Som ekipage sett kombinerat med startspåret måste det vara hästen med största vinstchansen i loppet! Bellfaks är spelad till 40% och det är ju ungefär chansen han har att gå felfritt (högt räknat). Sen ska han vinna loppet också på sommarbana från tillägg! Persson är inte den som radar upp vinsterna i 100k-lopp sedan Järvsöfaks-tiden direkt.

Klass 1 är ganska öppet. Favoriten Hungarian Hotwax (20%) är den som dragit överlägset bästa spåret av de bättre hästarna. Det i kombination med att Jepson hoppar upp gör det till förstahäst för mig! Kan till och med bli spik, eftersom det är ett öppet lopp annars.

En hel drös offentliga tipsters tror att andrahandaren Milligans School (25%) ska leda detta från start till mål. Om inte offensive Jepson hoppade upp skulle jag säga att det inte finns en chans, nu kanske det finns en möjlighet. Men liten i min bok. Helt givet med Charrua Forlan (1%) direkt till ledning, och direkt släpp till Double Exposure. Spelad till 54% (och slutar nog på under 50% efter att alla tippar emot) är det en bra spik. Om man inte spikar ska man nog gardera en bit här. Eller dubbla med spelvärde Charrua Forlan, för det är en hygglig chans att fältet spricker upp och det blir lucka!

Har dragit mitt badkar i silver redan också, Weekend Fun (20%) håller Nobel Amok (20%) nere på innerspår i starten och är först att ta över efter att startkatapulten M.T. Insider (2%) spetsat initialt. Bra spik! Här finns det väl visst värde på att spela vinnarhålet också, han har vunnit V75 därifrån förut! Kollade upp statistiken för starterna i Silver som de betrodda hästarna på innerspår gjort också. Det stärker mig i spikvalet. Favoriten Sign Me Up Too (32%) är färsk i klassen. Och eftersom bilen släpper så långt in på rakan tror jag inte mycket på spets trots normalt riktigt fina spår 5.

Nobel Amok: d-3-D-6-7-7-0
Weekend Fun: 2-4-2-1-4

valo (+5)
Gammal 2019-06-07, 22:26   #29

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Skulle 7 Global Winner få en jobbig resa eller göra bort sig som Nurmos hästar har för vana att göra på bortaplan speciellt uppe i norr så kan 5 Katinka vara en dunderskräll. 1%
13,7 am är en bra tid och intressant med Torbjörn i sulkyn. Från ett perfekt spår. Även Eskimo Brother kanske kan vara något?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-06-07 klockan 22:30.
Gammal 2019-06-07, 22:48   #30

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Nån sa nåt om Whitesun Madonna men Katinka slog den från spår 14 sist då WM hade spår 9 på V75 sist dem möttes. Nu har jag inte sett loppet sen dess så WM kan ha suttit inlåst eller nåt?
Gammal 2019-06-07, 23:00   #31

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3141
Standard

Citat:
Helt givet med Charrua Forlan (1%) direkt till ledning, och direkt släpp till Double Exposure.
Redan innan diverse tipsters har gått ut och sagt att Milligans tar spets har jag varit helt inne på detsamma. Har faktiskt väldigt svårt att tro att Charrua kan ta en längd på Milligans sida vid sida. Jepson, bilke, barfota och vetskapen om att loppet är förlorat om Charrua kommer förbi gör att Jeppson verkligen släpper av.

Charrua och Milligans har mötts en gång med exakt omvända förhållande, med Milligans utvändigt. Då öppnade de jämnsnabbt, ja Milligans var något snabbare t om men Charrua höll ut och spetsade. Men att den skulle kunna ta en längd är jag ytterst tveksam till.
Lägg därtill att Jansson inte är lika gasglad och mer sansad än Emilia Leo (på gott och ont) så tror jag han ger sig snabbt och istället kliver ner i rygg på Milligans och lämnar dödens åt favoriten.

Sen kanske favoriten är så bra att hon vinner ändå, men jag lär nog gå rakt ut på Milligans med dessa förutsättningar. Framför allt också med det rejäla kuskplusset och Tarzans tydliga optimism.

Senast redigerad av svepet den 2019-06-07 klockan 23:03.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-07, 23:29   #32

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Två andra skrällar i omgången kan va 12 Hunkydory Degato och 3 Minelli. Hunky har slagit Chacha Sisu 1% är ett skämt på Hunky

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-06-08 klockan 01:55.
Gammal 2019-06-07, 23:39   #33

HuBBaBuBBas avatar

Standard

En annan skräll jag tror riktigt mycket på är 3 Viktor Barsk. Vann på 13,6 över 2640am näst senast från spår 10 som ni kan se och från dubbla tillägg senast. Bra spår och gillar även Djuse bröderna som vinner mycket på just sådana här banor som Östersund.
Slog bland annat Findus M Sweet Eddie som det snackade lite om.
Trinity (+1)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-06-07 klockan 23:46.
Gammal 2019-06-08, 00:03   #34

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Redan innan diverse tipsters har gått ut och sagt att Milligans tar spets har jag varit helt inne på detsamma. Har faktiskt väldigt svårt att tro att Charrua kan ta en längd på Milligans sida vid sida. Jepson, bilke, barfota och vetskapen om att loppet är förlorat om Charrua kommer förbi gör att Jeppson verkligen släpper av.

Charrua och Milligans har mötts en gång med exakt omvända förhållande, med Milligans utvändigt. Då öppnade de jämnsnabbt, ja Milligans var något snabbare t om men Charrua höll ut och spetsade. Men att den skulle kunna ta en längd är jag ytterst tveksam till.
Lägg därtill att Jansson inte är lika gasglad och mer sansad än Emilia Leo (på gott och ont) så tror jag han ger sig snabbt och istället kliver ner i rygg på Milligans och lämnar dödens åt favoriten.

Sen kanske favoriten är så bra att hon vinner ändå, men jag lär nog gå rakt ut på Milligans med dessa förutsättningar. Framför allt också med det rejäla kuskplusset och Tarzans tydliga optimism.
Helt enig med dig. Sannolikheten för att det är Milligans School i ledningen och Double Exposure i dödens efter 500 körda taxerar jag till 75-80 %. Det enda som stör med Milligans är att formen är en aning oviss. Oavsett vilket ser jag noll värde i Double Exposure (nästan lika lite som i Elitloppsförsöket då det också stod dödens i programmet).
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 00:21   #35

Trazans avatar

Standard

Vidare tycker jag att man, om man inte spikar Jacques Noir, bör ta med Kövras So Far i första. Från spår 8 i volt kan det ibland lösa sig bra och han har kapacitet som räcker långt i ett sånt här lopp. Dessutom är det hemmabana för ägarna så räkna med att Bergharn gärna sätter dit honom just imorgon.

Två andra spelvärda hästar tycker jag är Knifetown Lover och Eldorado B. Knifetown Lover var tvåa på V75 i februari, endast slagen av Whipped Eggs. Han har högst segerprocent i loppet och jag tror nog han har högst kapacitet också. Bakspåret är såklart ett minus men i och med att det är lång distans bör han ändå kunna komma till i loppet.

Eldorado B går ordentligt ner i klass, sist höll han klart godkänt från dödens i ett Sweden Cup-försök. Starten innan var han tvåa på V75 (bl.a. före Weekend Fun) och i starten innan dess satt han fast med krafter kvar bakom Perfect Spirit. Spåret är såklart ett problem och med många startsnabba är det vingelläge. Hittar Jansson ner på ett vettigt sätt kommer han dock bli farlig till slut då det lär gå undan värre i detta lopp. 8 % just nu, det är för lite!

Senast redigerad av Trazan den 2019-06-08 klockan 00:22.
Gammal 2019-06-08, 00:48   #36

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Kommer 7 MindYourValue W.F till från sitt spår och det blir körning så kan nog Bergh vinna detta. Tvåa bakom Sorbet från dödens från spår 10 på kort. Tror inte ett sto vinner över grabbarna här. Inte Ina Scot direkt. Som om DE skulle ha en chans i Prix d Amerique, typ inte. Hoppas jag har fel för det skulle va kul om hon slog dem.
Gammal 2019-06-08, 01:16   #37

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Vidare tycker jag att man, om man inte spikar Jacques Noir, bör ta med Kövras So Far i första. Från spår 8 i volt kan det ibland lösa sig bra och han har kapacitet som räcker långt i ett sånt här lopp. Dessutom är det hemmabana för ägarna så räkna med att Bergharn gärna sätter dit honom just imorgon.

Två andra spelvärda hästar tycker jag är Knifetown Lover och Eldorado B. Knifetown Lover var tvåa på V75 i februari, endast slagen av Whipped Eggs. Han har högst segerprocent i loppet och jag tror nog han har högst kapacitet också. Bakspåret är såklart ett minus men i och med att det är lång distans bör han ändå kunna komma till i loppet.

Eldorado B går ordentligt ner i klass, sist höll han klart godkänt från dödens i ett Sweden Cup-försök. Starten innan var han tvåa på V75 (bl.a. före Weekend Fun) och i starten innan dess satt han fast med krafter kvar bakom Perfect Spirit. Spåret är såklart ett problem och med många startsnabba är det vingelläge. Hittar Jansson ner på ett vettigt sätt kommer han dock bli farlig till slut då det lär gå undan värre i detta lopp. 8 % just nu, det är för lite!
Eldorado kan jag hålla med om men tyvärr så har jag svårt för Niklas W på V75.
Gammal 2019-06-08, 01:43   #38

Stekels avatar

Standard

Citat:
Helt enig med dig. Sannolikheten för att det är Milligans School i ledningen och Double Exposure i dödens efter 500 körda taxerar jag till 75-80 %. Det enda som stör med Milligans är att formen är en aning oviss. Oavsett vilket ser jag noll värde i Double Exposure (nästan lika lite som i Elitloppsförsöket då det också stod dödens i programmet).
Jag ser ju på allt annat du skriver att du är väldigt påläst. Men i den där värderingen kan jag med säkerhet säga att du är ute och cyklar. Att sätta spets OCH dödenshästen efter 500 är aldrig 80% i något lopp någonsin nästan. Att båda hästarna travar efter 500 är knappt så sannolikt som 80%. Inte ens med så här travsäkra individer. Du får 2ggr pengarna av mig på det där. Bra värde för oss båda alltså, förutom att en av oss har fel

Gammal 2019-06-08, 08:04   #39

Standard

AVD 7

Mycket omkring spetsstriden i det här loppet. Längst bak vilar en viss Örjan på hanen...hur många ggr har han vunnit likn. lopp från det läget? Många!
Flash Hammering var bra senast som 30-oddsare. En stark rackare som Westholm själv gillar en hel del. Inte fel att strecka Örjan där idag! Märk väl; Westholm är uppe enbart med en häst: Flash Hammering!!
Take it or leave it!
Gammal 2019-06-08, 09:31   #40

Trazans avatar

Standard

Citat:
Jag ser ju på allt annat du skriver att du är väldigt påläst. Men i den där värderingen kan jag med säkerhet säga att du är ute och cyklar. Att sätta spets OCH dödenshästen efter 500 är aldrig 80% i något lopp någonsin nästan. Att båda hästarna travar efter 500 är knappt så sannolikt som 80%. Inte ens med så här travsäkra individer. Du får 2ggr pengarna av mig på det där. Bra värde för oss båda alltså, förutom att en av oss har fel
Hästar i den här klassen galopperar i regel väldigt sedan, dessa två är inga undantag. Sedan Lyon Grand Prix ifjol då Milligans School för första gången började agera som en topphäst har han galopperat i 2/19 starter. Double Exposure har inte galopperat i Sverige på 18 starter. Chansen/risken att någon av de galopperar första 500 bör väl ligga kring 10 %.

Att det aldrig skulle gå att säga med 80 % sannolikhet i de högsta klasserna håller jag inte med om. I detta fall kanske jag var lite väl offensiv, får skylla på vinaren som slank ner igår kväll... Att det är mer än 50 % sannolikhet är jag dock helt övertygad om. Vad den egentliga sannolikheten i detta loppet är kan vi heller aldrig veta, det blir ju just en uppskattning.

Vis av tidigare erfarenheter slår jag inte vad på detta sätt med personer jag inte känner. Hade ett spelbolag erbjudit 2 ggr pengarna på det hade jag dock lirat.
Gammal 2019-06-08, 10:13   #41

Stekels avatar

Standard

Citat:
Hästar i den här klassen galopperar i regel väldigt sedan, dessa två är inga undantag. Sedan Lyon Grand Prix ifjol då Milligans School för första gången började agera som en topphäst har han galopperat i 2/19 starter. Double Exposure har inte galopperat i Sverige på 18 starter. Chansen/risken att någon av de galopperar första 500 bör väl ligga kring 10 %.

Att det aldrig skulle gå att säga med 80 % sannolikhet i de högsta klasserna håller jag inte med om. I detta fall kanske jag var lite väl offensiv, får skylla på vinaren som slank ner igår kväll... Att det är mer än 50 % sannolikhet är jag dock helt övertygad om. Vad den egentliga sannolikheten i detta loppet är kan vi heller aldrig veta, det blir ju just en uppskattning.

Vis av tidigare erfarenheter slår jag inte vad på detta sätt med personer jag inte känner. Hade ett spelbolag erbjudit 2 ggr pengarna på det hade jag dock lirat.
Vinaren brukar lägga på några procent ja

Kul hursomhelst att det finns lite olika uppfattningar om spetskörningen, oftast är alla rörande överens. Så blir det på ett helt annat sätt sen.

Off topic kan jag ge er ett bergsäkert lir som räddningsplanka senare ikväll om ni torskat hårt på travet. Årets lag-VM i dart World Cup of Darts går av stapeln i Hamburg i helgen och ikväll kommer Holland köra över Polen. Det är ordentlig klassblandning och jag fick 1,20 på det igår (b365). De lägger inte det med mindre än att de fått matflrgiftning sen matchen igår kväll där de förnedrade Spanien och visade att båda var i form och funkade riktigt bra som ett lag. 99% vinstchans och jag är helt seriös med den värderingen. Att Skottland dänger Sverige är ungefär lika säkert, men oddset lite lägre. 1,071 sist jag kollade.

Gammal 2019-06-08, 10:17   #42

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9518
Standard

Mt insider en av mina favorithästar pga startsnabbheten. Inte optimal balans idag. Han har missat spets några få ggr från framspår med spår långt ut. Blev utsvarad en gång av en Berghhäst och gallat nån gång vid maxladdning. Är inte säker på spets alls idag. Det är inte Olle heller då han har en A B och en C plan vad ja läser av det han säger.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 10:33   #43
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 132
Standard

Jag tror också Milligan`s School håller ut övriga.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 10:37   #44

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Nån som kommer sitta fint på det nu när 9 Generalen är struken är 10 Volnik Du Kras Rygg på 2 Milligans School. Vid hård körning om nu DE sitter i dödens och Jorma i rygg så kan det smälla.
Gammal 2019-06-08, 11:13   #45

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7346
Standard

Kul omgång detta efter att ha läst på lite och jag hoppas formen från förra helgen och delvis i onsdags håller i sig. Jag lutar åt att köra matematiskt då ju fakta är att de tre ggr jag satt sjuan senaste året har varit matematiskt. Är också lite inne på samma offensiva inledning som förra helgen, dvs. två spikar direkt.
Tankarna så långt:
1: Spikar mest troligt Jaques Noir som borde spetsa men som kan vinna även annars. Var tidigt inne på 4 som var mkt bra senast. Men står ju hårt inne nu. Tokskrällen är 12 om det, mot förmodan, körs för hårt där framme.
2: Chacha Sisu är mitt drag och jag lutar åt spik till skön procent. Tanken är då spets och slut. Bakom där är 7 och 15 mkt streckvärda. 6 borde få svårt när den öppnar så trögt.
3: Klurigt lopp som känns mkt "en eller många". Jag kommer att gardera, dels då jag lovat mig själv att inte spika trötte Jorma i såna här lopp. Mitt andrastreck är faktiskt 12 som kan vara en kanon och kanske glöms Frida bort. Bakom där är både 5 och 11 mkt spelvärda. 8 vann senast och åker kanske med men spår och kusk är ju inga direkta plus.
4: Hopplöst lopp där alla norska plus JOP-hästarna nog måste med. Slutar väl då med att favoriten sköter sig och vinner.
5: Hungarian med Jepson känns som klar etta i mkt profillöst lopp. Men här känns det som alla kan vinna.
6: Är enig med övriga som tror Milligans tar spets och jag kommer att spika utifrån den övertygelsen.
7: Borde stå mellan 1,2,5 nu när Ural tyvärr blev struken. För mig är 2 förstastreck då 5 är ny i klassen och 1 verkar leva på gamla meriter. Om gardering så måste såklart 12 med på typiskt Örjan-läge.
V75fahlle (+5)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 11:17   #46

Standard

Två elitloppsvässade favoriter i guld, skulle inte förvåna om det smäller här...
Gammal 2019-06-08, 11:18   #47

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

HuBBaBuBBa drog i natt den bästa slutsatsen av Svepets, trazans m.fl. spetsanalyser av avdelning VI: 7 Mindyourvalue W.F. får andra-/tredjepar ytter och slår 4 och 2 på det långa upploppet.

7 har nu stigit till 4 %. Han har gjort bra ifrån sig under vintermeetinget på Vincennes. Bergh hade tänkt kvala in till en plats i Elitloppet, när han i Gävle senast körde fram till dödens i tredjespår och tryckte Sorbet genom hela slutkurvan och höll inne Ringostarr Treb över mållinjen. Se till att strecka 7 Mindyourvalue W.F. till fyndet 4 %. Min mus hos Bergh har pipit Formformform
HuBBaBuBBa (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 11:32   #48

Standard

Som jag tidigare skrivit, överskatta inte upploppets längd i Ös, det är svårt att ta något från bakre regionerna där...
Gammal 2019-06-08, 11:52   #49
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1267
Standard

Global Winner på 68% just nu. Börjar inte strecken balla ur totalt?

Låg klass, galopperat i 3/8 starter, spår långt ut på vingen, längre resa än den någonsin gjort tidigare, och Kontio. Allt den mannen rör vid studsar ju som små bumbibjörnar just nu.

Senast redigerad av ab5 den 2019-06-08 klockan 11:55.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 11:55   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg

Galopperat i 3/8 starter, spår långt ut på vingen, längre resa än den någonsin gjort tidigare, och Kontio. Allt den mannen rör vid studsar ju som små bumbibjörnar just nu.
Givetvis överstreckad, men är ju ett "en eller alla" och då försöker många ta sig ur på ett billigt sätt...
Gammal 2019-06-08, 12:04   #51

HuBBaBuBBas avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2019-06-08, 12:04
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Jaques Noir (4, 3)
2: 3, 6, 8, 9, 12 (4, 13)
3: 5, 7 (9, 4)
4: 13 B.W.Sture (11, 6)
5: 3 Viktor Barsk (1, 11)
6: 2, 4, 7 (5, 10)
7: 2, 5, 7, 12 (1, 6)

1x5x2x1x1x3x4 = 120 rader.
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: HNX KHQ JDD
Gammal 2019-06-08, 12:12   #52

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Nån som kommer sitta fint på det nu när 9 Generalen är struken är 10 Volnik Du Kras Rygg på 2 Milligans School. Vid hård körning om nu DE sitter i dödens och Jorma i rygg så kan det smälla.
Överskatta inte det där. Det är ytterst sällan de lyckas med den där teoretiskt "enkla" uppgiften att klistra upp i rygg och komma igenom så där bra från bakspår.

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg

Låg klass, galopperat i 3/8 starter, spår långt ut på vingen, längre resa än den någonsin gjort tidigare, och Kontio. Allt den mannen rör vid studsar ju som små bumbibjörnar just nu.
Verkligen. Det säger nog mer om hur öppen omgången är i stort än om vinstchansen. Det där med första riktiga långresan är ett rejält frågetecken. Orutinerad också med sina 8 starter.

mikaels (+5)
Gammal 2019-06-08, 12:35   #53

Standard

Bolagssystemet idag bygger på att dagens mest streckade favorit vinner. Övriga avdelningar har med favoriterna kryddade med några skrällar. På mitt privata system spikas sannolikt 7 i V75-6.

1) 3,4,6,8 r7-5 (favoriten 6 har inte vunnit sedan förra sommaren. Alla andraplaceringar kan inte vara en slump. 3 och 4 visar form. 8 andas stallet optimism med. 7 tjaeee)

2) 4,6,9 r1-3 (4 har bra spår och kusk och vinner felfri. 6 berättigad favorit. 9 var duktig med Björn i vagnen senast. Denna avdelning garderar många i. Jag låser på tre)

3) 7 r4-9 (spikar storfavoriten)

4) 4,6,11,13 r1-8 (kan inget om kallblod och streckar favoriterna)

5) 1,4,9,10,11 r7-5 (loppet är jämnt och bör garderas ordentligt. Streckar de starkaste ekipagen)

6) 2,4,5,7 r10-9 (2 tar ledningen med 3 i vinnarhålet och 4 dödens. 5 eller 7 får andra-/tredjepar ytter och visar sig starkast på upploppet. Min vinnare är 7)

7) 1,2,5 r7-12 (favoriten 5 har gått upp en klass och visar full sommarform. Förstahäst. Garderas med 1 och 2)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Gammal 2019-06-08, 13:11   #54

Stekels avatar

Standard

Det är fan frågan om man inte får krypa till korset ändå angående Milligans...spikar jag Hungarian Hotwax som jag funderar på sitter ju Jepson med en extra go känsla inför det här loppet.

Strecken får avgöra för mig till slut, Milligans trendar ordentligt uppåt. Fortsätter det på det viset sista tre timmarna håller jag kvar spiken på Örjan som då kanske inte ens blir favorit.

Gammal 2019-06-08, 13:14   #55

Stekels avatar

Standard

Hoppas vi får höra ordentliga intervjuer med Örjan och Jepson innan spelstopp...

Gammal 2019-06-08, 13:17   #56

Stekels avatar

Standard

Grammofon struken nu också, som var andrahandare. Det är frågan var alla de strecken landar. Förmodligen inte på 1 iallafall, för jag skulle tro att de som streckade 11 även hade med den...

Gammal 2019-06-08, 13:29   #57

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4554
Standard

Citat:
Grammofon struken nu också, som var andrahandare. Det är frågan var alla de strecken landar. Förmodligen inte på 1 iallafall, för jag skulle tro att de som streckade 11 även hade med den...
Helvete! Den var jag inne på... bara att börja om då
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 13:32   #58

Standard

Idag är det 13 dagar sedan Double Exposure såg riktigt matt ut i sitt elitloppsförsök. Färskt gröngräs gav dålig mage sägs det. Jag spikar inte utan att att ha sett henne visa rejäl förbättring. I det andra försöket imponerade inte Milligan's School heller. Därför garderas loppet idag med Queer Fish, som var överdådig i Sweden Cup. Och min vinnare Mindyourvalue W.F. som något snöpligt inte fick elitloppsbiljett. Det kommer idag att visa sig turligt att han slapp den dåliga elitloppsbanan. 4 %
Gammal 2019-06-08, 13:36   #59

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Idag är det 13 dagar sedan Double Exposure såg riktigt matt ut i sitt elitloppsförsök. Färskt gröngräs gav dålig mage sägs det. Jag spikar inte utan att att ha sett henne visa rejäl förbättring. I det andra försöket imponerade inte Milligan's School heller. Därför garderas loppet idag med Queer Fish, som var överdådig i Sweden Cup. Och min vinnare Mindyourvalue W.F. som något snöpligt inte fick elitloppsbiljett. Det kommer idag att visa sig turligt att han slapp den dåliga elitloppsbanan. 4 %
Tycker DE har fått oförtjänt mycket skit efter den där insatsen. Att tjuvsvara Readly i en 08-öppning och sen gå dödens på den resten kan få vilken kuse som helst att vika sig lite över upploppet.

Spik eller två eller tre som gäller i min bok (Charrua som borde vara den som landar i vinnarhålet). Att vinna det där loppet från någon annan position än de tre första tror jag inte går.

Gammal 2019-06-08, 13:43   #60

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 399
Standard

Provar en platstriippel
Virunga
Beach lover
Viktor Barsk

619 ggr degen
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 13:48   #61

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Toll Visa inlägg
Provar en platstriippel
Virunga
Beach lover
Viktor Barsk

619 ggr degen
Virunga lite bortglömd faktiskt, fått vilsamma lopp på sistone med krafter kvar. Kan vara lite extra taggad nu och nedstruken!

De andra två tar jag inte med på 10 hästar på V75 dock, men då handlar det ju om att vinna. Viktor Barsk har ju iallafall läge, Beach Lover vet jag inte vad den har

Gammal 2019-06-08, 13:49   #62

Standard

Sorm Järven får en sista chans till 9,75 på Unibet, finns hur mycket fart som helst men är hopplöst osäker...
Gammal 2019-06-08, 13:50   #63

Standard

Citat:
Att säga att Milligans inte imponerade i försöket är väl ganska tufft när kusken körde bort en finalplats som istället togs av elitloppsvinnaren Dijon....sen hur mkt kräm MS hade kvar o att den kanske inte haft mkt att säga till om i en final är ju en annan sak.
Jag håller dock med om att Mindyourvalue blir farlig. Har sett riktigt formstark ut o Bergh låter minst sagt nöjd. Men nånstans måste man ju spika...
Gammal 2019-06-08, 13:59   #64
777

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 277
Standard

Senaste systemet. Gjorde flera i går men verkar vara icke-vinnarsystem när ser dem i dagsljus---

V75
Inlämnat: 2019-06-08, 13:56
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 16,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6 (4, 7)
2: 6 Walkie Talkie (9, 4)
3: 7, 9 (4, 2)
4: 6, 8, 11, 13 (4, 1)
5: 1 Hungarian Hotwax (9, 4)
6: 2, 4 (5, 10)
7: 5 Sign Me Up Too (2, 1)

2x1x2x4x1x2x1 = 32 rader.
32 x 1 x 0,50 kr = 16,00 kr.
Totalt: 16,00 kr.
Rättningskod: HSZ FHS MKC

Lycka till!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 14:05   #65

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Jag tror också Milligan`s School håller ut övriga.
De behöver han inte. Dante boko vann utvändigt så borde även milligan kunna?
Gammal 2019-06-08, 14:18   #66

Standard

Citat:
Virunga lite bortglömd faktiskt, fått vilsamma lopp på sistone med krafter kvar. Kan vara lite extra taggad nu och nedstruken!

De andra två tar jag inte med på 10 hästar på V75 dock, men då handlar det ju om att vinna. Viktor Barsk har ju iallafall läge, Beach Lover vet jag inte vad den har
Viktor har gått bra barfota de två senaste. Och läget borde göra att den hamnar bra till. Beach lover känns bortglömd och är min oddshöjare.
Som jag läser loppet kommer flera ladda från start och tempot bjuder in de på bakspår. Jormafavoriten hoppar väl från spår 7 vilket gör att det finns 3 platser att slåss om istället för 2
Gjorde även en trippel där jag bytte ut BL mot hästen innanför Vallee de lumiere med Jepson i sulkyn till det också fint platsodds.

Vi får se... Men känns på förhand som den bör gå in oftare än var 620:e gång
Gammal 2019-06-08, 14:30   #67
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 132
Standard

V75
Inlämnat: 2019-06-08, 14:23
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 1 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 8, 10 (7, 9)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 9, 10, 13 (8, 7)
3: 7 Global Winner (2, 10)
4: 1, 6, 8, 11, 13 (7, 4)
5: 4, 6, 9, 10 (1, 7)
6: 2 Milligan's School (7, 10)
7: 2, 5, 7 (1, 8)

5x8x1x5x4x1x3 = 2400 rader.
2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr.
Totalt: 1 200,00 kr.
Ochs5 (+5)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 14:40   #68

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2802
Standard

V4
Inlämnat: 2019-06-08, 14:39
Östersund
Lördag 2019-06-08
Start: 14:45
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Assault (10, 6)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (9, 2)
3: 1 Sicaria (5, 9)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 14 (11, 9)

1x10x1x9 = 90 rader.
90 x 1 x 2,00 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: BTQ LHN BCC
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 15:00   #69

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Lopp 1 häst 1 58ggr degen tack
Gammal 2019-06-08, 15:03   #70

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Man ska aldrig underskatta spår 1 i volt speciellt över kort distans.
Gammal 2019-06-08, 15:09   #71

Standard

SYSTEMEN

Kör två system, - vid favoritomgång är jag helt borta...

Avd
1: 5 Thelma de Glatigne (6, 4)
2: 15 Virunga (6, 9)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 6)
4: 8, 11 (13, 6)
5: 1 Hungarian Hotwax (11, 9)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (4, 6)

Avd
1: 5, 8, 9 (6, 4)
2: 9, 15 (6, 4)
3: 7 Global Winner (9, 4)
4: 1, 8, 14 (11, 13)
5: 1, 12 (11, 9)
6: 2, 6 (4, 5)
7: 2, 12 (5, 1)

Lycka till!
Gammal 2019-06-08, 15:10   #72

Standard

Dags att kolla lite trav:

Landets främsta spelexperter arbetar väl hos betaltjänsterna. I så fall är Golden News i avd 5 dagens mest spelvärda spik som 12 procentare. Alla spelexperter hos tjänsterna rankar den som vinnare. Näst mest spelvärda betaltjänstvinnaren är nog Eldorado B i avd 7 som nästan alla säger vinner.

Däremot är det värre i Jämtlands stora pris. Double E bästa spiken enligt en hyllad tjänst. Omgångens mest överstreckade enligt en annan. Samma med spetsstriden. En tjänst säger toppchans till spets för Milligans School. En annan att spetschansen är mycket liten.

För egen del vill jag tillägga att Volnik Du Cras är anmäld barfota runt om ffg i Skandinavien . Det är således en osynad effekt på den.

Roligaste platsspelet var för mig Likeonway i avd 2 till 6 ggr. Biken på nu och går den som senast biken hängdes på ska det vara hyfsad spetschans (brukar vara en stor fördel i sådana här halvdåliga stolopp) och även viss segerchans. Senast var man nära att stryka då man säger att banunderlaget på Solänget var ett stort skämt men startade bara för att inte bli tvångsstruken idag.
ostkaka (+100)
Gammal 2019-06-08, 15:26   #73

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Den här dubbeln känns riktigt fin faktiskt. En hundring på den åtminstone! Kunde slängt med ytterligare någon...

Östersund - Lopp 5, 2140m Volt
Placering - Topp 3:
5 Thelma De Glatigne (4,75)

Östersund - Lopp 10, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
10 Volnik Du Kras (2,55)

Totalodds: 12,11
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 15:35   #74

Stekels avatar

Standard

Intressantast i de sena intervjuerna jag sett/läst:

-Djuse vill inte köra i ledning om han kommer dit(!?). Skor dessutom. Rankas ner rejält. Däremot vill han gasa i fjärde och kör i ledningen om han kommer dit. Ökar chansen till favoritfall, kanske steker Jorma helt där till slut.

-Linderoth tror inte speciellt helhjärtat på Walkie Talkie eftersom han är så långsam ut. Inget nytt och den kassa favoriten har inte varit med på min kupong på länge.

-J-O Persson som vanligt svår att få något vettigt ur. Men han lät inte särskilt optimistiskt i att det skulle vara bättre chans än normalt på felfritt lopp. Troligtvis gunga som vanligt alltså.

-Wikberg låter inte jättepåställd om ledning i sista med Weekend Fun, låter ju lite oroväckande för den som tänkt spika...hoppas få höra mer från Rikard som kör!

-Redén vill gärna se DE i ledningen. Och körorder i det stallet brukar mest vara "preparé eller inte" så det kommer nog inte backas, även om Örjan bestämmer.

-Leo trodde inte på att ta sig till ledning direkt utan säger "kanske i ett andraläge". Brukar inte borga för att det blir något andraläge att tala om när man inte laddar helhjärtat från början. Dessutom var hon lite bakrädd på att han skulle klara de täta starterna, att han kan bli lite sliten i benen efter lopp. Det är ju hennes ögonsten, så känns inte som att hon kommer köra tillräckligt aggressivt, och hur är chanserna att vinna silverdebuten över kort distans då? Knappast över 25% ens iallafall = kass favorit!

-Westerholm säger första urryckare på Knifetown Lover (testat i träning). Har gjort bra lopp bakifrån och ska nog rankas före Tale Of Jacks som är mer spelad! Tredjeval efter Hungarian och Wrongdoer för mig.

lenninen (+7)
Gammal 2019-06-08, 15:38   #75

Standard

Referenten på banan... var det inte han som inte hade ett rätt för någon vecka sen? Skriker ut vinnare när man ser att de tappar etc...
Gammal 2019-06-08, 15:38   #76

Stekels avatar

Standard

Referenten på Östersund tar fan priset. Ska se om jag orkar göra en youtube-kavalkad på honom en vacker dag. Skulle bli viral direkt

Gammal 2019-06-08, 15:38   #77

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 243
Standard

Weekend Fun

Hmm, mörkar Wikberg, e ju hemmaplan och enda hemmahästen i loppet?

Oj, såg nu att du syftade på ledningen, läste fel, trodde du skrev att att han inte hade påställt :-)

Citat:
Intressantast i de sena intervjuerna jag sett/läst:

-Wikberg låter inte jättepåställd om ledning i sista med Weekend Fun, låter ju lite oroväckande för den som tänkt spika...hoppas få höra mer från Rikard som kör!

Senast redigerad av ostkaka den 2019-06-08 klockan 15:41.
ostkaka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 15:41   #78

Stekels avatar

Standard

Det studsade Jonssons väg. Nästan lite bortkörning av Rikard som satt still och tittade utåt bara sista 10 metrarna?

Gammal 2019-06-08, 15:42   #79

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Referenten på banan... var det inte han som inte hade ett rätt för någon vecka sen? Skriker ut vinnare när man ser att de tappar etc...
Tänkte precis skrivit nåt liknande! Nu fick han dock rätt trodde faktiskt han skrek ut fel vinnare

Han på Kalmar(?!) här om dagen var ju grym med, in på upploppet viskas "va, är det upplopp?"
I ett annant lopp reffar han ledaren som ja ledare trots att den galopperat hela upploppet och märker strax innan mål "oj, galopp på favoriten/ledaren"

Underhållande
Gammal 2019-06-08, 15:42   #80

Standard

Tur man inte grävde ner sig i V4an. Är nog bara tyskarna som är med på den efter 3 lopp.
Gammal 2019-06-08, 15:42   #81

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

1% 6 % 1 % på v4. Ja är väl ribban för v 75 idag, lotto.se
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 15:44   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Tänkte precis skrivit nåt liknande! Nu fick han dock rätt trodde faktiskt han skrek ut fel vinnare

Han på Kalmar(?!) här om dagen var ju grym med, in på upploppet viskas "va, är det upplopp?"
I ett annant lopp reffar han ledaren som ja ledare trots att den galopperat hela upploppet och märker strax innan mål "oj, galopp på favoriten/ledaren"

Underhållande
Jo, kan inte krävas mycket för att få jobb som det där. kanske ska ansöka så kan vi sitta och skratta åt mig också

Jo, märkte också det där när de snackade om ledaren och den var borta pga galopp Komik i kubik!
Gammal 2019-06-08, 15:45   #83

Stekels avatar

Standard

Citat:

Underhållande
Från 100 till 1 meter kvar skrek han ut fel vinnare också. Inte ens Hultman hade kunnat ropa ut den där. var 2 mulhår emellan på målfotot.

Gammal 2019-06-08, 15:46   #84

Standard

Spelade bort 50 kr i lopp 2 (v spel på Källdals Laura). Det var första spelet på runt en vecka hos atg och det tog inte många minuter efter torskliret från det började komma popups med fråga om det inte är dags för en spelpaus. Snacka om att atg är ett föredöme på att förebygga spelberoende.
Gammal 2019-06-08, 15:53   #85

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3480
Standard

Citat:
Spelade bort 50 kr i lopp 2 (v spel på Källdals Laura). Det var första spelet på runt en vecka hos atg och det tog inte många minuter efter torskliret från det började komma popups med fråga om det inte är dags för en spelpaus. Snacka om att atg är ett föredöme på att förebygga spelberoende.
ATGs algoritmer är duktiga på att leta upp spelmissbrukande torskar
Gammal 2019-06-08, 15:57   #86

Standard

Mitt bidrag till potten idag!

V75
Inlämnat: 2019-06-08, 15:56
Johan Salomonssons andelsspel
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 6 (7, 2)
2: 6, 8 (15, 13)
3: 5, 7 (9, 3)
4: 1, 3, 7, 8, 11, 13, 15 (12, 4)
5: 3, 4, 6, 9, 12 (10, 5)
6: 2 Milligan's School (4, 10)
7: 3, 5, 7 (2, 1)

3x2x2x7x5x1x3 = 1260 rader.
1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Min kostnad: 630,00 kr x 6/30 = 126,00 kr
Rättningskod: GPS LHT MML

Kanske går bättre nu när det nästan är spiklöst, eller vad tror du mikaels?
Gammal 2019-06-08, 15:59   #87

Nicklass avatar

Standard

Citat:

Underhållande
Är han i atg live eller vart hör ni han?
Gammal 2019-06-08, 16:00   #88

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 329
Standard

Ang. referenten på Östersundstravet:
Sveriges i särklass sämsta referent, han är totalt oduglig, har varit och är.
tragiskt att höra honom, han lär sig ALDRIG en referent säger hästens nummer och namn
han bläddrar och bläddrar, tragiskt, han spelar i korpen tillsammans med Malla som expert.
Tråkigt för Östersund med ett så fint arrangemang.
Till sist beror det på Travsällskapen/sportcheferna i Bollnäs, Hagmyren, Östersund som anlitar denne referent, sannolikt inte någon insikt vad en referent betyder på plats eller
datorn.
En eloge till Bergsåker som inte anlitar honom.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 16:03   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
ATGs algoritmer är duktiga på att leta upp spelmissbrukande torskar
Nu ändras det nog till om det inte är dags att öka spelandet för fick precis in en rak tvilling för en 20a på de två hästarna på start i lopp 4 . Därmed ändrades dagen från 50 back till fyrsiffrigt plus hittills .

Östersund Lopp 4
Lördag 2019-06-08
Start: 15:51
Kostnad: 20,00 kr
HÄSTAR
12
asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av olle den 2019-06-08 klockan 16:05.
Gammal 2019-06-08, 16:04   #90

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Vilken lätt v4!
Gammal 2019-06-08, 16:05   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Är han i atg live eller vart hör ni han?
Jopp på ATG Live, det är dock inte samma person han i dag och den på Kalmar här om dagen....

Här är en länk till loppet där han hade dålig koll på att loppet var på väg mot mål....

https://www.atg.se/spel/2019-06-06/v...lopp2/resultat

Här en länk till då han missade att favoriten/ledaren galopperat över hela upploppet!
https://www.atg.se/spel/2019-06-06/v...lopp9/resultat

Jag har full respekt för de som refererar och försöker inte bara håna dom, den här snubbe på dessa klippen såg jag till o med kommenterar klippet själv på Twitter så han bjuder säkert på det
Basse (+5), Nicklas (+8)
Gammal 2019-06-08, 16:06   #92

Standard

Så här blev dagens spel, fortsätter på förra veckans recept med aggressiv inledning:
6
8
4,7,11,12
1,5,6,11,12,13,14,15
1,4,5,7,10,12
2
2,12

Lycka till alla
Gammal 2019-06-08, 16:08   #93

Standard

Citat:
Vilken lätt v4!
Minst sagt, 23 000 kr på 3 rätt.

Lämnade aldrig in någon V4 själv så sparade nog lite slantar på det...
Gammal 2019-06-08, 16:09   #94

Standard

Citat:
Jopp på ATG Live, det är dock inte samma person han i dag och den på Kalmar här om dagen....

Här är en länk till loppet där han hade dålig koll på att loppet var på väg mot mål....

https://www.atg.se/spel/2019-06-06/v...lopp2/resultat

Här en länk till då han missade att favoriten/ledaren galopperat över hela upploppet!
https://www.atg.se/spel/2019-06-06/v...lopp9/resultat

Jag har full respekt för de som refererar och försöker inte bara håna dom, den här snubbe på dessa klippen såg jag till o med kommenterar klippet själv på Twitter så han bjuder säkert på det
VA? Är det upplopp? *tystnad* Och Lugauer kommer vinna...
Gammal 2019-06-08, 16:15   #95

Standard

Fick bli en liten rad med, helt inriktad på att bli själv
1,4,6,12
7,8,9,12
12
5
5,12
2
2,5,9,12
eveton (+10)
Gammal 2019-06-08, 16:15   #96

Timotimos avatar

Sharp$: 2802
Standard

V75
Inlämnat: 2019-06-08, 16:12
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 8 (6, 7)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 13 (15, 7)
3: 7 Global Winner (4, 9)
4: 1, 4, 6, 11 (13, 7)
5: 4 Golden News (1, 9)
6: 4, 7 (2, 5)
7: 1, 2, 5, 7, 9 (12, 6)

3x9x1x4x1x2x5 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Rättningskod: HSW MHS BMG
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 16:19   #97

Standard

Hoppar över V75. Körde istället 21 st 10 kr dubblar hos unibet med en häst i varje lopp för lite spänning.

Öppet
190608 - Östersund # 5
Trav / Sverige / Östersund
8 juni 2019 16:18
Vinnare
Jaques Noir Vinnare2.75
Öppet
190608 - Östersund # 6
8 juni 2019 16:40
Vinnare
Regel 4 har tillämpats
Likeonway (1-3)6.00
Öppet
190608 - Östersund # 7
8 juni 2019 17:03
Vinnare
Global Winner Vinnare2.10
Öppet
190608 - Östersund # 8
8 juni 2019 17:25
Vinnare
Faks Nils (1-3)3.90
Öppet
190608 - Östersund # 9
8 juni 2019 17:48
Vinnare
Regel 4 har tillämpats
Golden News (1-3)2.60
Öppet
190608 - Östersund # 10
8 juni 2019 18:18
Vinnare
Milligan's School Vinnare3.15
Öppet
190608 - Östersund # 11
8 juni 2019 18:40
Vinnare
Regel 4 har tillämpats
Sign Me Up Too Vinnare4.00
Gammal 2019-06-08, 16:23   #98

Standard

Undrar om det blir något voltlopp den här helgen i Östersund utan omstart.
Gammal 2019-06-08, 16:26   #99

Standard

Ser inte bra ut för Thelma De Glatigne... usch, då sitter man med lås på två istället... usch usch usch!
Gammal 2019-06-08, 16:27   #100

Nicklass avatar

Standard

1cm över. Dommarn blåser direkt.
Gammal 2019-06-08, 16:29   #101

Standard

Bara hoppas Zorro får luckan på upploppet, då vinner den! Men det här ser ju inte bra ut med nr 4 i spets :(
Gammal 2019-06-08, 16:31   #102

Standard

O det fortsätter
Gammal 2019-06-08, 16:31   #103

Standard

Zorro är ju en mordvinnare om den bara får den förbannade luckan. hade han gått ut i andraspår tidigare hade den ju hittat luckan väl? Suck!
Gammal 2019-06-08, 16:31   #104

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Herregud vad det skräller idag.....
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 16:31   #105

Standard

Ha ha. 5 lopp nu och 5 jätteskrällar .
Gammal 2019-06-08, 16:32   #106

Standard

Alltså, jag trodde bara Örjan var så där iskall som han kan vara när han släppte fram Rikard N Skoglund sista halvvarvet men de fanns nog inte så mycket att köra med helt enkelt.

Surt då jag spikade Örjan på andelen.
Gammal 2019-06-08, 16:32   #107

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
1cm över. Dommarn blåser direkt.
Domarn blåser inte, de har fotoceller.

Han skulle allt ha grillat dem lite Örjan, underskattade nog dödenshästen där.

Gammal 2019-06-08, 16:33   #108

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
1,4,6,12
7,8,9,12
12
5
5,12
2
2,5,9,12
Grymt att få med den på 4 streck!
Gammal 2019-06-08, 16:33   #109

Standard

Vad händer? Enprocentarna ramlar in. Tror jag spikar mitt tokdrag Stumne Scott på V5
Gammal 2019-06-08, 16:35   #110

Standard

Var det någon som sa att bakspåren inte kan vinna?
Gammal 2019-06-08, 16:36   #111

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Erik är en riktig sopa nu för tiden.. han va väldigt duktig förr men har tappat det helt nu.
1William (+5)
Gammal 2019-06-08, 16:37   #112

Standard

Av 965 497 system återstår 17 405 efter första avdelningen.

Dålig V75 omsättning. Bara drygt 75 mkr.
Gammal 2019-06-08, 16:38   #113

Standard

Citat:
1,4,6,12
7,8,9,12
12
5
5,12
2
2,5,9,12
Bra början! Går den här raden i kan du sparka chefen i ändan på måndag och säga upp dig på jobbet
Gammal 2019-06-08, 16:39   #114

Standard

Citat:
Erik är en riktig sopa nu för tiden.. han va väldigt duktig förr men har tappat det helt nu.
Det är dock inte optimalt med 2 omstarter när man laddar från springspåret. Både 6 och 7 galopperade kort efter start i den giltiga.
Gammal 2019-06-08, 16:39   #115

Standard

Citat:
Så här blev dagens spel, fortsätter på förra veckans recept med aggressiv inledning:
6
8
4,7,11,12
1,5,6,11,12,13,14,15
1,4,5,7,10,12
2
2,12

Lycka till alla
Snyggt. Nya lyckonummret är 12
Gammal 2019-06-08, 16:40   #116

Standard

Citat:
1,4,6,12
7,8,9,12
12
5
5,12
2
2,5,9,12
Denna skulle det vara
Gammal 2019-06-08, 16:40   #117

Sharp$: 1178
Standard

Tycker Erik är iskall, som kusk
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 16:41   #118

Standard

Citat:

Han skulle allt ha grillat dem lite Örjan, underskattade nog dödenshästen där.
Örjan körde ju dödenshästen i senaste loppet för tre veckor sedan.
Gammal 2019-06-08, 16:43   #119

Standard

Nu vinner Emilia Leo

För helvete... hur kör du? Forcerar i tredjespår i det tempot? Seriöst. På väg ner redan, som Erik A :(

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2019-06-08 klockan 16:47.
Gammal 2019-06-08, 16:45   #120

Stekels avatar

Standard

Citat:
Örjan körde ju dödenshästen i senaste loppet för tre veckor sedan.
Kan ju underskatta den ändå?

Får slå upp en vitryss nu då och hoppas på någon fin sexa, kan ju faktiskt bli pengar på dem när det öppnar med en 1% i lopp där de flesta garderat. Har roliga förhandsvad också.

Gammal 2019-06-08, 16:46   #121

Trinitys avatar

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 1284
Standard

Värdet är 1 123 kr efter första avdelningen och än så länge är jag med!

Systemet finns i tråden, Systemkuponger utan motivering för V75

Men nu åkte jag, Retfullt att det blev favoriten som vann.
Som jag spikade emot, Då jag var inne på att Walkie Talkie skulle kunna få en dryg inledning.

Blev en dryg inledning men vann ändå..

Nu inför Avd: 4, Är jag lite inne på att Nr: 3 Minelli skräller till

Mitt system
1: 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12 (5, 1)
2: 9 Au Pair Girl (6, 3)
3: 4, 6, 7 (7, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (11, 13)
5: 3 Viktor Barsk (6, 11)
6: 2 Milligan's School (4, 7)

7x1x3x15x1x1x1 = 315 rader.
315 x 1 x 0,50 kr = 157,50 kr.

Senast redigerad av Trinity den 2019-06-08 klockan 17:22.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 16:49   #122

Standard

Så jävla snyggt kört av Mats E Djuse! Så imponerad!
Gammal 2019-06-08, 16:49   #123

Stekels avatar

Standard

Snaaaaark!

Gammal 2019-06-08, 16:50   #124

Standard

En överlägsen favorit. Linderoths nya megastjärna Walkie Talkie var verkligen bra.
Gammal 2019-06-08, 16:52   #125

Stekels avatar

Standard

Citat:
En överlägsen favorit. Linderoths nya megastjärna Walkie Talkie var verkligen bra.
Är det inte du som brukar gnälla på folk som slänger sig med ordet "megastjärna" alltför lättvindigt?

Gammal 2019-06-08, 16:52   #126

Standard

Kan vi be om en seger nu Katinka? Jobba Tobbe! Då kan sex rätt ge riktigt fint nämligen
Gammal 2019-06-08, 16:54   #127

Standard

Det var helt rätt igen för egen del att hoppa över atgs V75 spel. Hade inte streckat vinnaren i avd 1 och hade inte spikat favoriten i avd 2.
Gammal 2019-06-08, 16:58   #128

Stekels avatar

Standard

Fan det saknas inte fina odds idag alltså, hittar 50ggr på Whitsun Madonna och 40ggr på Digital Catapult nu. Kryddar med plats på Charrua Forlan på 3,50ggr!

Gammal 2019-06-08, 16:58   #129

Standard

Någon som hört om det blir första jänkarvagn som det snackats om på Nurmos storfavorit i nästa lopp? Blir det så antingen galopp eller överlägsen vinst mot detta klena gäng troligen. Minimikrav borde vara att alla V75 banor, även dom ute på orten, samlade in och presenterade jänkarvagnsinfo så länge inte ST klarar det. Det omsätts ju minst sagt enorma belopp på lördagarna och att då inte få ut vagninfo till spelarna år 2019 är ju bara så uselt.
V75fahlle (+1)
Gammal 2019-06-08, 17:00   #130

V75fahlles avatar

Sharp$: 4964
Standard

V75
Inlämnat: 2019-06-08, 16:11
RTJ-LOSs andelsspel
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 1 232,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12 (1, 10)
2: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 15 (1, 7)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (8, 4)
5: 1, 3, 5, 7 (6, 10)

8x7x11x1x4x1x1 = 2464 rader.
2464 x 1 x 0,50 kr = 1 232,00 kr.
Totalt: 1 232,00 kr.
Min kostnad: 1 232,00 kr x 10/25 = 492,80 kr

Så här körde jag med mina kollegor. Bra start med skrällen i avd 1 iaf.
Slösade lite streck i avd 2 tyvärr.

Senast redigerad av V75fahlle den 2019-06-08 klockan 17:02.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 17:00   #131

Stekels avatar

Standard

Citat:
Någon som hört om det blir första jänkarvagn som det snackats om på Nurmos storfavorit i nästa lopp? Blir det så antingen galopp eller överlägsen vinst mot detta klena gäng troligen. Minimikrav borde vara att alla V75 banor, även dom ute på orten, samlade in och presenterade jänkarvagnsinfo så länge inte ST klarar det. Det omsätts ju minst sagt enorma belopp på lördagarna och att då inte få ut vagninfo till spelarna år 2019 är ju bara så uselt.
När körde Jorma jänk senast? Skulle vara svensk isf.

Gammal 2019-06-08, 17:01   #132

Standard

Östersundstravet verkar inte ens ha ett twitterkonto. Jisses.
Gammal 2019-06-08, 17:13   #133

Stekels avatar

Standard

Man får se det i det långa loppet. Att hoppa över Svedberg i strecklistan är nästan alltid helrätt.

Gammal 2019-06-08, 17:13   #134

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1242
Standard

Vet nån var jag kan se målfoto från v4-3?
Olsson43 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 17:14   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Grymt att få med den på 4 streck!
Tackar! Faktum är att den fanns med på två streck från början, då med spik i sista. Men vad hjälper det när formen var som bortblåst i avd 2 och 3. Kändes ju lite spännande där ändå med Frida Simonsson i andra ut
Gammal 2019-06-08, 17:15   #136

Standard

Citat:
Man får se det i det långa loppet. Att hoppa över Svedberg i strecklistan är nästan alltid helrätt.
Den var väl rätt tidig bak favoriten . Barfota runt om ffg senast var vinstgivande och gick samma idag. Flera betaltjänster hade den högt i sin rank .
Gammal 2019-06-08, 17:16   #137

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Alla har ju sitt sätt att spela på trav på, vilket är en del av charmen. Men det känns ändå mest logiskt för min del att inte hoppa över en av de bättre hästarna i fältet när han har spetsläge, bara för att kusken inte vinner alltför ofta.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 17:16   #138

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Skulle 7 Global Winner få en jobbig resa eller göra bort sig som Nurmos hästar har för vana att göra på bortaplan speciellt uppe i norr så kan 5 Katinka vara en dunderskräll. 1%
13,7 am är en bra tid och intressant med Torbjörn i sulkyn. Från ett perfekt spår. Även Eskimo Brother kanske kan vara något?
Synd på Katinka men Eskimo gick in
Gammal 2019-06-08, 17:17   #139

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson43 Visa inlägg
Vet nån var jag kan se målfoto från v4-3?
Kommer nog först imorrn på deras hemsida. Hästen vann med ca 2cm kan jag säga iallafall, såg fotot i liven förut.

Olsson43 (+5)
Gammal 2019-06-08, 17:19   #140

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Sen har vi ju det här med nr igen

Hur börjar v75 12-6-6
Gammal 2019-06-08, 17:19   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Alla har ju sitt sätt att spela på trav på, vilket är en del av charmen. Men det känns ändå mest logiskt för min del att inte hoppa över en av de bättre hästarna i fältet när han har spetsläge, bara för att kusken inte vinner alltför ofta.
Var ju en av få icke norrlandshästar dessutom. Senaste tre starterna på Solvalla, Halmstad och Eskilstuna. Nu mestadels norrlandshästar av tveksam V75 kvalitet.
Gammal 2019-06-08, 17:21   #142

Stekels avatar

Standard

Citat:

Hur börjar v75 12-6-6
Vad säger din spåkula om vinnaren i fjärde med en sån inledning? 12?

Gammal 2019-06-08, 17:22   #143

Standard

Citat:

Hur börjar v75 12-6-6
Då borde de två kommande bli 3-3.
Funkar fint för mig ????
Gammal 2019-06-08, 17:22   #144

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Vad säger din spåkula om vinnaren i fjärde med en sån inledning? 12?
6 3 15
Gammal 2019-06-08, 17:24   #145

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Upp i norr vinner sällan kuskar som Örjan Jorma och Erik... Nåt enstaka kanske.
Gammal 2019-06-08, 17:24   #146

Trinitys avatar

Standard

Citat:

Hur börjar v75 12-6-6
Kunde varit att V75 börjat med 6 - 6 - 6 !
Gammal 2019-06-08, 17:24   #147

Standard

????
Gammal 2019-06-08, 17:25   #148

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
Kunde varit att V75 börjat med 6 - 6 - 6 !
Ett djävulskt spel ... Jag håller med men kul ibland när man är rätt ute
Trinity (+1)
Gammal 2019-06-08, 17:26   #149

Standard

Hoppas på Vill Solen. Inte omöjlig, har fin kapacitet.
Gammal 2019-06-08, 17:28   #150
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9046
Standard

Dagens V5 (jag vet att det är sent inkommet):

V5
Inlämnat: 2019-06-08, 16:06
Magnus Nyléns andelsspel
Östersund
Lördag 2019-06-08
Start: 17:05
Kostnad: 224,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 11 (5, 10)
2: 13 B.W.Sture (6, 11)
3: 1, 7 (9, 4)
4: 1, 2, 4, 5 (7, 10)
5: 2, 4, 5, 12 (3, 1)

7x1x2x4x4 = 224 rader.
224 x 1 x 1,00 kr = 224,00 kr.
Totalt: 224,00 kr.
Min kostnad: 224,00 kr x 1/2 = 112,00 kr
Rättningskod:

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 17:29   #151

Standard

Nu lär det väl avgöras om det blir riktigt hög utdelning, känns som rätt sårbara favoriter. Slängde in ett litet vinnarspel på 5:an. Första start i Sverige och med Jansson. Ska den bara klara spåret med.
Gammal 2019-06-08, 17:29   #152

Standard

Citat:
Upp i norr vinner sällan kuskar som Örjan Jorma och Erik... Nåt enstaka kanske.
Nu är dom knappast uppe i norr idag heller...
Gammal 2019-06-08, 17:30   #153

Standard

Citat:
Nu lär det väl avgöras om det blir riktigt hög utdelning, känns som rätt sårbara favoriter. Slängde in ett litet vinnarspel på 5:an. Första start i Sverige och med Jansson. Ska den bara klara spåret med.
Det gick ju bra...
Gammal 2019-06-08, 17:34   #154

Standard

Sjödén ser rätt het ut förutom att han bommade på sex streck i första
Gammal 2019-06-08, 17:35   #155

Trinitys avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av V75fahlle Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-06-08, 16:11
RTJ-LOSs andelsspel
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 1 232,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12 (1, 10)
2: 2, 3, 4, 6, 8, 9, 15 (1, 7)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (8, 4)
5: 1, 3, 5, 7 (6, 10)

8x7x11x1x4x1x1 = 2464 rader.
2464 x 1 x 0,50 kr = 1 232,00 kr.
Totalt: 1 232,00 kr.
Min kostnad: 1 232,00 kr x 10/25 = 492,80 kr

Så här körde jag med mina kollegor. Bra start med skrällen i avd 1 iaf.
Slösade lite streck i avd 2 tyvärr.
Snyggt system än så länge!
Håller tummarna och har samma avslutande spikar!

Vågade själv inte spika Sture, Då han inte startat på länge..
V75fahlle (+3)
Gammal 2019-06-08, 17:37   #156

Stekels avatar

Standard

Jobba Fahle!!!!

V75fahlle (+3)
Gammal 2019-06-08, 17:38   #157

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Nu är dom knappast uppe i norr idag heller...
Hehe nej men norr om Stockholm
Gammal 2019-06-08, 17:42   #158

Trinitys avatar

Standard

Citat:
Ett djävulskt spel ... Jag håller med men kul ibland när man är rätt ute
Helt klart och minns det hände för en tid sedan att inledningen blev just
6 - 6 - 6 på V75:an, Kan vara för 10 år sedan, Då tiden går snabbt....

Och var själv då inne på att börja med de tre spikarna, Tror jag gjorde så men är ej säker..
Gammal 2019-06-08, 17:58   #159

evetons avatar

Standard

Där klev jag tyvärr av på såväl v5 som v7. 4 Golden News räckte inte helt enkelt...
Gammal 2019-06-08, 17:58   #160

Standard

Ändrat till barfota fram på Volnik Du Kras. Därmed vanlig balans vad gäller hovbeslag.
Gammal 2019-06-08, 18:00   #161

Standard

Klarade inte vinnarna i V75-1 och 3. Det kan väl bli några femmor.

Provar att få vettig utdelning på rak DD 7-5 till drygt 30 gånger.
Gammal 2019-06-08, 18:01   #162

V75fahlles avatar

Sharp$: 4964
Standard

Fick inte råd med knifetown lover tyvärr. Andrareserv bara. Synd på startgaloppen på Jepsons 1:a.
Gammal 2019-06-08, 18:11   #163

Standard

Hittar inget spelvärt till DD så får ladda om till midnatts V75an nästa lördag, men man måste ju kolla Oslo Grand Prix i morgon med men inget spelande till Norge för min del.
Gammal 2019-06-08, 18:12   #164

evetons avatar

Standard

Kör en långsökt chans DD på 2 mot 9. Kanske, kanske kan Picasso slinka igenom och få det kört i halsen. Ingen solklar form, men vafan?
Gammal 2019-06-08, 18:12   #165

Stekels avatar

Standard

2,75 på Charrua före Volnik. Framspår mot bakspår, guldhäst mot silverhäst, Tobbe mot Jorma. Spelbar till 1,90 ju!

Gammal 2019-06-08, 18:23   #166

Standard

Lägger en mindre slant även på DD 5-5.
Gammal 2019-06-08, 18:26   #167

Stekels avatar

Standard

Jävligt oväntat vägval av Tobbe att ta andra ytter istället för tredje inner i starten.

Gammal 2019-06-08, 18:26   #168

Nicklass avatar

Standard

Plattlätt spik (?)
Gammal 2019-06-08, 18:26   #169

Standard

Här kan vi snacka om Race!
Gammal 2019-06-08, 18:27   #170

Standard

Spelvärdes analytiker var övertygade om att Jepson skulle spetsa, men dom hade fel för en gångs skull, men Jepson kör som en gud och löste det ändå.
Gammal 2019-06-08, 18:28   #171

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2737
Standard

Örjan fick stryk av en häst som gavs en Örjan-styrning
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 18:29   #172

Stekels avatar

Standard

Citat:
Spelvärdes analytiker var övertygade om att Jepson skulle spetsa, men dom hade fel för en gångs skull, men Jepson kör som en gud och löste det ändå.
Nåja jag är ett Jepson-fan också, men vilken toppkusk hade inte fixat det där med den perfekta luckan och helt kört i halsen?

Rob (+5)
Gammal 2019-06-08, 18:29   #173

Standard

Citat:
Det var väl ändå Gubellinis förtjänst?
Gammal 2019-06-08, 18:29   #174
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2955
Standard

Värden i teorin.

1 1346891-- 4446-- 221
2 1264196-- 4183-- 209
3 4.797421E+07-- 68145-- 1351
4 1.769395E+07-- 39895-- 1079
5 632356-- 2131-- 112
6 9363191-- 25180-- 840
7 1890900-- 6147-- 294
8 1.281959E+07-- 31922-- 962
9 1.599144E+07-- 37287-- 1044
10 8.780199E+07-- 83891-- 1448
11
12 4453108-- 13510-- 554
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 18:32   #175

Standard

Citat:
Nåja jag är ett Jepson-fan också, men vilken toppkusk hade inte fixat det där med den perfekta luckan och helt kört i halsen?
Exakt så. Enbart löjligt ge Jepson kredd för den segern.
Gammal 2019-06-08, 18:34   #176

Standard

GRATTIS till alla er som räknat ut, att Milligan's School skulle vinna. Kanske hade ni tänkt, att han skulle leda SoS. Men han är en mycket värdig vinnare.
Gammal 2019-06-08, 18:36   #177
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9046
Standard

Varför ska vi inte ge kredd till Jepson för segern?
Nu är det lite väl många magsura förlorare här. Han vann. Ett perfekt kört lopp.

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 18:40   #178

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Nu är det lite väl många magsura förlorare här. Han vann. Ett perfekt kört lopp.
Lite kredd kan han såklart få (även om precis vem som helst av toppkuskarna hade löst den där finishkörningen). Det var mest kommentaren att han "körde som en gud" jag tyckte var väldigt felplacerad.

Gammal 2019-06-08, 18:40   #179

Trinitys avatar

Standard

Citat:
GRATTIS till alla er som räknat ut, att Milligan's School skulle vinna. Kanske hade ni tänkt, att han skulle leda SoS. Men han är en mycket värdig vinnare.
Tack!
Och även Fan, Då jag satte Vinnare på Milligan`s School hos ATG men
såg nyss att jag råkat spela Plats istället..
Hos SVS gjorde jag rätt men lägre odds där 2,9ggr

Absolut, Trodde på Spets och slut.... hämta ut....
mackpeter (+4)

Senast redigerad av Trinity den 2019-06-08 klockan 18:42.
Gammal 2019-06-08, 18:41   #180

Standard

Citat:
Hade båda så jag är inte magsur - bara realistisk.Många gånger har man sett kuskar som chansat på vinnarhålet och "aldrig fått se dagens ljus".Nu löste det sig tack vare Gubellini, det vidhåller jag, UTAN att förminska Jepson som en kanonkusk.
Gammal 2019-06-08, 18:41   #181

Standard

Citat:
Brukar lösa sig för toppkuskarna. Visst hade han flyt men han gjorde sitt jobb (igen) på bästa sätt. Hade jag ägt en topphäst hade han gärna fått köra den.
Gammal 2019-06-08, 18:42   #182

Standard

Citat:
Inte minsta dålig förlorare. Bästa vinnaren på både V75 o DD, men det får finnas gränser för rövslickandet på vissa kuskar. Vad hade han för val? Chanslös försvara ledningen, sedan rygg ledaren på favoriten som blev utmanad av flera. Perfekt lucka o sedan körde han hästen med mest krafter över upploppet.
hoola (+2)
Gammal 2019-06-08, 18:46   #183

Standard

Nu blir det trio 5-1,2 till drygt 30 gånger som avslutning.
Gammal 2019-06-08, 18:46   #184

Stekels avatar

Standard

Citat:
Brukar lösa sig för toppkuskarna. Visst hade han flyt men han gjorde sitt jobb (igen) på bästa sätt. Hade jag ägt en topphäst hade han gärna fått köra den.
Absolut mitt förstaval också som kusk!

Gammal 2019-06-08, 18:51   #185

Sharp$: 6517
Standard

Där körde weekend fun bort sig. Hade 2.a utv kunde gått på å tagit över men är inte med å låter 9an gå ut före.

Sopa.

6 6or hade ja fått om han vunnit eller 5an, men hon körde ju inget. ALLA vet att Olle släpper direkt.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 18:51   #186

evetons avatar

Standard

Sämsta vinnaren för mig på allt. Typiskt på nåt vis... Troels får väl knappast behålla 3:e platsen efter att ha tryckt ut Emilia i 4:e spår
Gammal 2019-06-08, 18:51   #187

Standard

4 rätt på V75 får man ingen utdelning för.

GRATTIS till er, som tog hem en del av potten!
Gammal 2019-06-08, 18:51   #188

Standard

Man måste hylla de skickliga experterna hos betaltjänsterna som skrek ut Eldorado B som vinnare. Sign Me Up Too var kass. Den ska man sluta lira vid täta starter. Var det 5e gången i rad den underpresterat med sådant upplägg?
Gammal 2019-06-08, 18:52   #189

Standard

V75
Inlämnat: 2019-06-08, 16:06
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 7, 8 (9, 10)
3: 3, 4, 6, 7, 9, 10 (2, 1)
5: 1, 3, 5, 6, 9, 10, 12 (4, 7)
6: 2 Milligan's School (4, 5)
7: 2, 5 (1, 7)

6x1x6x1x7x1x2 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: DSZ KHS DMK
Protesgoran (+5)
Gammal 2019-06-08, 18:57   #190

Standard

Blööööööh 30 tuss åt helvete. Hade varit nöjd om weekend förlorat från spets än att han kör fel

Senast redigerad av shjuve9le den 2019-06-08 klockan 18:59.
Gammal 2019-06-08, 19:01   #191

Trinitys avatar

Standard

Får nöja mig med att jag fick 5 rätt på detta systemet..
men då bara En femma.
V75
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 1, 3, 6, 9 (15, 2)
3: 1, 4, 6, 7 (10, 3)
4: 3, 11, 13 (6, 4)
5: 3 Viktor Barsk (6, 4)
6: 2 Milligan's School (4, 5)
7: 2, 5, 7, 9, 12 (1, 6)

1x4x4x3x1x1x5 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: MSW CHV FMB
viking90 (+5)
Gammal 2019-06-08, 19:16   #192

Standard

Några polare i Haparanda drog in sjuan på ett system för ca 5000, inte bara finnar och tyskar som kan vinna, utan även halv-finnar...
viking90 (+7)
Gammal 2019-06-08, 19:36   #193

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

V75

Östersund

Lördag 2019-06-08

Kostnad: 448,00 kr

Vadet gäller startnummer

Avd

1: 3, 4, 6, 9 (8, 7)

2: 4, 6, 9, 13 (1, 3)

3: 7 Global Winner (4, 2)

4: 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13 (3, 1)

5: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (12, 8)

6: 2 Milligan's School (4, 10)

7: 7 Eldorado B. (5, 2)

4x4x1x7x8x1x1 = 896 rader.

896 x 1 x 0,50 kr = 448,00 kr.

Totalt: 448,00 kr.

Rättningskod: KSP CHV FMM

Lite synd... Anledningen till att jag valde 9:an i första var för att jag läste fel på "håkan skoglund" och misstog att den var Rikard...
Korkad miss men så kan det vara
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-08, 21:27   #194

Stekels avatar

Standard

Citat:
Några polare i Haparanda drog in sjuan på ett system för ca 5000, inte bara finnar och tyskar som kan vinna, utan även halv-finnar...
Gött för Happis-gänget, då kan de ta en promenad över till Torneå och mula dem med vinsten (tusenlappar)!

Gammal 2019-06-08, 22:10   #195

Standard

Några av grabbarna var på tornetravet ikväll, tror dom är lite besvikna faktiskt, dom trodde nog att kombinationen av MS o EB(deras två spikar) skulle dra lite mer, men det var ju en heldel snack om den sistnämnda...tror dom är skapligt nöjd ändå, när dom fått sova på saken, men så är det ofta med oss travkillar, vi är sällan helt nöjda
Gammal 2019-06-08, 22:40   #196

Standard

Citat:
Glädjande att se att utlandet saknades i dagens vinstlistor , men känslan är att det är när det är extra jackpotpengar att spela om som dom är riktigt på hugget. Dom har säkert kalkyler som säger när det är dags att gå in tungt i spelpoolerna hos atg.
Gammal 2019-06-09, 01:18   #197

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2578
Standard

V75
Inlämnat: 2019-06-08, 01:13
Östersund
Lördag 2019-06-08
Kostnad: 756,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (7, 9)
4: 5, 6, 13 (11, 4)
5: 5, 10 (1, 11)
6: 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10 (1, 6)
7: 2, 5, 7 (1, 12)

1x1x12x3x2x7x3 = 1512 rader.
1512 x 1 x 0,50 kr = 756,00 kr.
Totalt: 756,00 kr.
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-09, 19:12   #198

Standard

Citat:
Glädjande att se att utlandet saknades i dagens vinstlistor , men känslan är att det är när det är extra jackpotpengar att spela om som dom är riktigt på hugget. Dom har säkert kalkyler som säger när det är dags att gå in tungt i spelpoolerna hos atg.
För att inte snacka om att det köps vissa vinnare (åtminstone att vissa inte vinner). Lätt hitta skrällarna som drar upp utdelningen då!
GGS (+10), Viroid (+10)
Gammal 2019-06-11, 11:33   #199

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
För att inte snacka om att det köps vissa vinnare (åtminstone att vissa inte vinner). Lätt hitta skrällarna som drar upp utdelningen då!
Det går att göra för alla.

Skillnaden mellan utlandsvinnarna och oss är att dom
vet och en svensk normalspelare gissar. Det går ju att
testa närsomhelst. Idag vinner exakt 2 streckfavoriter
på V4:a lunch. Jag vet att jag vinner om det blir så.
Jag vet att jag inte vinner om 1,3 eller 4 streckfavoriter
vinner.

Det gäller för oss Sharpsare att skärpa till oss.
Eller vara med i Lyxfällan och skylla på någon annan.

Mvh Uffe

td