Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-16, 18:00   #1
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75 Axevalla 22/2


Startspåren är klara till V75. Örjan är startanmäld och vinner första med Burning Man. Han kör också i guld vårt forum delägde Antonio Trot från bakspår över passande distansen 2640 m.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), jAnman (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 20:13   #2
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Startspåren är klara till V75. Örjan är startanmäld och vinner första med Burning Man. Han kör också i guld vårt forum delägde Antonio Trot från bakspår över passande distansen 2640 m.
Oj, är du/flera med och äger denna här inne? Coolt, hehe! Vilka mer än du är med - om du nu får yppa detta? Är en ynnest att få deläga en slik kuse - är en hedershäst som alltid gör sitt bästa.

Kör hårt och lycka till!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 21:35   #3
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Startspåren är klara till V75. Örjan är startanmäld och vinner första med Burning Man. Han kör också i guld vårt forum delägde Antonio Trot från bakspår över passande distansen 2640 m.
Kommer med en rapport under/i slutet av veckan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), mackpeter (+5), Piraten (+5), Dahle (+5), HuBBaBuBBa (+5), Niskel (+5), asgaya3141 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 22:21   #4
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Oj, är du/flera med och äger denna här inne? Coolt, hehe! Vilka mer än du är med - om du nu får yppa detta? Är en ynnest att få deläga en slik kuse - är en hedershäst som alltid gör sitt bästa.

Kör hårt och lycka till!

Jag äger ingen häst hos Nurmos. En delägare till snart dubbelmiljonären Antonio Trot är jAnman. Från honom får vi ibland Nurmos insiders.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-16, 23:11   #5
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

En annan har gjort det för svårt för sig på riksspelet under en tid nu och det är ingen väg till framgång. Hyfsat rolig omgång nu och hoppas det vänder.

AVDELNING 1

Intrycket på 2 Hobby de L’iton senast var bra och han gick i mål med krafter sparade. Kuskplus med Erik i ”jollen” och det kan nog bli en bra position. Jag tror på god chans.

1 Rocky Tilly gäller dock som spetsfavorit och Westholms ”pålle” biter ifrån sig bra i spets. Rikard är skicklig och ekipaget leder länge om spets.

7 Burning Man är ofta uppsnackad och ibland är han riktigt bra. Det är en styrka att vinna utan att vara på topp, men intrycket senast måste ändå tas i beaktning inför den här starten. Han måste upp en nivå om han ska vinna det här loppet och det finns viss risk att han hamnar utvändigt ledaren.

AVDELNING 2

7 Carlos Ken galopperade senast och står därför extra bra inne i det här loppet. Det är en av fältets bästa hästar och kusken likaså. Det laddas invändigt och Henriette söker position för att sedan sätta in stöten vid rätt tillfälle. God chans.

Bakspår på tillägg är inte roligt men Axevalla är rätt bana för uppgiften och Lugauers stallform ska inte underskattas. 14 Bonny Boy är bra för klassen och har visat fin form på slutet. Kevin tillhör de bästa kuskarna i fältet och ekipaget rundar många med lite klaff.

AVDELNING 3

2 Zenzero Jet har fått ett passande läge och räknas tidigt. Anders vet att flera av motbuden laddas från start och litar på hästens tunga avslutning. Dock lite tuffare emot nu vilket inte ska underskattas.

8 Inez Alki är en hårding under utveckling. Det krävs klaff för Crebas från spåret men löser det sig är ekipaget med i striden.

7 Quite E.Wood kommer formtoppad och står fint inne i loppet. Distansgynnad Lugauer-häst som bör passas.

AVDELNING 4

Intrycket på 12 Viola Grif senast satte sig på näthinnan och det skrek nästagångare. Hon är givetvis tidig även här, men motståndet är tuffare och det finns flera tuffa hästar emot.

10 Callmesally står perfekt inne i loppet och är Örjan tillbaka från ryggbesvären är det ett passande läge för ”ÖK”.

14 Velegance är också kapabel i ljusa stunder och med rätta ryggarna kan hon växla många över upploppet. Peter har form på stallet.

Framvolten ska inte heller underskattas. 1 Tingaling kan rätt mycket och Mika Forss laddar framåt. Där bakom lurar 8 Alfredo Sauce som besitter hög kapacitet. Det finns gott om fart i hästen och han tål att göra en del själv i loppen. Han blir nog lite bortglömd här, men intrycket på Örebro näst senast skojar man inte bort och när han har vaknat på rätt sida är han inte borta i ett sådant här lopp.

AVDELNING 5

Jag är lite inne på att Erik kan trycka sig förbi Peter och 4 Vitro Diablo i startmomentet och då får de vara bra om de ska besegra 5 Brandy Flame.
Tänkbart spikbud i omgången då det ska vara god chans om ledning.

AVDELNING 6

3 Velvet Gio har levererat stabila prestationer på fransk mark på slutet och tas med stor respekt. Müllers-vinnaren är förstahästen i loppet och han blir normalt sett tuff att stå emot.

5 On Track Piraten har fått ett lite annorlunda upplägg då han inte levde upp till sitt kunnande i starterna på slutet. Strömberg har tränat ordentligt inför den här starten och han ska vara iordning. Han har sina bästa dagar bakom sig och vinner inte med vilka upplägg som helst, men Erik har styrt honom med bravur tidigare och spåret blev passande. Kanske blir det full laddning framåt?

6 Stepping Spaceboy var inte helt fräsch senast och galopperade slagen i sista sväng. Han ska vara åtgärdad nu och det låter ganska uppåt från Admir. Han laddas framåt och man vill till spets. Kan leda hela vägen.

12 Gareth Boko fick ett tufft lopp senast och har ingen tacksam uppgift nu heller från spår tolv. Det krävs en hel del klaff, men fart finns för att plocka ned många om han får spara speeden till 700 kvar.

11 Stoletheshow börjar växa in i guld på allvar och intrycket senast var kraftfullt. Det är visserligen skillnad på att plocka ned en trött Poet Broline och möta dessa hästar från bakspår, men distansen passar och han är stark till slut.

AVDELNING 7

Det blev fel för 10 Martin de Bos i lördags och han såg lite oinspererad ut fram till 700 kvar då han bet i ordentligt. Över upploppet var det rätt tryck i honom och han gick i mål med god spänst. Puro provar lyckan igen och spår tio behöver inte vara fel. Erik upp är en förstärkning och han är skicklig på att hitta position i startmomentet. Det är inte den tuffaste silverdivisionen som körts och jag tror att han har god segerchans.


Som ni ser tror jag att Erik Adielsson kan skörda stor framgång på Axevalla och han blir nyckelkusken i omgången.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+8), Dahle (+8), 777 (+5), 777 (+5), asgaya3141 (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 01:00   #6
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Rolig omgång (som alltid)
Nu ska vi bara pussla ihop det..

Avd 1. Känns som ett sparlopp med tanke på lottade spår. 1 Rocky T, 2 Hobby D och 7 Burning M tror jag räcker och blir över. Ska man nämna någon utanför boxen så är det väl 8 Nero M på spåret och 10 Show T som är ständigt underskattad. Imponerande av Barbro C att kunna prestera som ekipage mot övriga elitkuskar. Dock bör det bli plats som bäst..

Avd 2. En eller väldigt många i detta fjunislopp med spårtrappa. Jag tvekar inte utan går istället rakt av på 7 Carlos Ken trots galoppen senast. 10,11,13,14,15 värst emot!?

Avd 3. 5 Leonas Sami kan bli min chansspik i omgången. Tidig ledning och det betyder mycket i långa lopp. Får Kim bestämma tempot så är jag inte så säker på att Anders E kan plocka de metrar som krävs.

Avd 4. Det luktar skräll lång väg tycker jag. Här kommer jag att ta så många streck som möjligt. Hoppar i första hand över dom med bakspår på första volt. Stormvarnar för 15 Micro Vick som bör bli framdragen ganska fint mot överkomligt motstånd. Varning för 7 Afrodite M på främre volten som har fin form och står bra inne.

Avd 5. Blev inte direkt imponerad av 2 Cayucos och Jan Henriksson senast. Men läge nu? 2, 4 Vitro D och 5 Brandy F tar jag i första hand.

Avd 6. 5,3,2,6 får bli utgångsraden. 2 Väbo till spets, släpper till den som är snabbast av 5 Dalahästen och 6 Stepping S. Inte säker på att Skoglund tar sig förbi OTP sida vid sida. Velvet G har utvecklats fint och lurar där bakom i andra/tredje ytter medans Väbo inväntar lucka.

Avd 7. Garantispets på 2 Kung E med Emilia Leo. Lär dock bli manglad av 7 Grainfield A som gör sitt 15e lopp sen November!! Den här gången med en körglad Mika Fors bakom tömmarna. 9 Pastor P blir farlig från rygg ledaren om inte Kung E kastar in handduken för tidigt. Annars känns det upplagt för 10 Martin D B den här gången. Adielsson kan lägga sig lugn i 4e ytter och sen vrida på med 400 kvar. Rankar 10,9,7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 01:14   #7
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

1,2,7
7
5
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15
2,4,5
2,3,5
9,10

810 rader. Sen får vi se vart spelvärdet och ev strykningar hamnar.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 01:24   #8
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

Har vi förresten Oskar Svanberg fortfarande med oss? Gillar han skarpt som tränare och vill minnas att han tränat Leonas Sami. Skulle vara intressant med lite input från hans sida.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 08:30   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Siffran 2 ?

Känns som ett ganska användbart nummer på V75 lördag.

2 Hobby De L’iton är definitivt med i striden felfri.
2 Glowbull Fusion har lopp i kroppen efter paus och gick bra i höstas. Luring i vidöppet garderingslopp.
2 Zenzero Jet kommer med två raka och räds inte distansen. Smart vinnarkusk i vagnen.
2 Cutaway skrällduglig i öppet stolopp.
2 Cayucos är väl en kioskvältare som får bekänna färg. Känns dock som lite fel distans. Men i klass 2 brukar det krävas ett antal streck.
2 Västerboonthenews. Gamle hedershästen har väl inte vunnit på rikstoton på år och dar men Brindeborg gnuggar på och med rätt smygare kanske kanske. Jämn och lurig gulddivision. Lång distans och dito upplopp. Garderingslopp.
2 Kung Edward gick bra senast och duger här oxå.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 10:09   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vet inte om tidiga strecken speglar hur de landar, men jag tror många missar att Hobby gick i en klass lägre än Rocky och de andra förra veckan. Frågan är hur klar Burning Man är, jag skulle ju gärna sett ett lägre spårnummer. Men ca 50% chans borde han väl ha hursomhelst.

Zenzero Jet i tredje var ju helt brutal senast. Jag kunde inte med att lira på den som favorit från bricka 14 men det var ju helt överlägset och ett skrik med fog bakom. Nu är det några hundratusen till på proppen men jag undrar om den inte är bara bäst även här.

Ace To Play i femte blir nog en spelvärd luring på lördag! Den och No Regrets Trot kan bli tuffa nötar att knäcka för de mer betrodda. Startsnabba och bra kusar båda två.

Kika på Southwind Hydros insats senast, den går inte av för hackor! Spelvärd igen, kan vara en chansspik rentav! Annars är frågan om inte Grainfield med framspår och Mika (kuskplus?) har så mycket respekt med sig att han kan bli släppt till ledningen i ett ganska tidigt skede. För ingen vill väl ha den manglandes på utsidan? Kommer han dit blir den nog svårslagen. Senast såg väl lite bättre ut än vad det var när de fuskade bort loppet där framme. Men han är ju uppenbarligen inte på retur ännu som jag var inne på inför den starten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 14:07   #11
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Spik på Viola Grif samt Martin D.B.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 14:55   #12
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Pastor Power är en klar nästagångare för mig och det borde vara dags snart tycker man.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 15:56   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Spik på Viola Grif samt Martin D.B.
Martin är uppe i sin klass nu och rundar inte fält på löpande band längre.

Global Undecided är visst med ser jag nu. Den är väl bästa hästen av alla och ser ut att bli bortglömd nu på dåliga läget och missvisande dålig rad.

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Pastor Power är en klar nästagångare för mig och det borde vara dags snart tycker man.
Sitter väl där när som helst, men det är frågan om det blir nu...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 16:14   #14
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Martin är uppe i sin klass nu och rundar inte fält på löpande band längre.
Martin får väl ändå anses vara en meriterad silverdivisionare vid det här laget och det här är inte det starkaste försöket. Med det sagt säger jag inte att han är klar på lördag, men jag köper inte riktigt resonemanget om klassen.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 16:27   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Martin får väl ändå anses vara en meriterad silverdivisionare vid det här laget och det här är inte det starkaste försöket. Med det sagt säger jag inte att han är klar på lördag, men jag köper inte riktigt resonemanget om klassen.
Menade alltså inte att han är varken grön eller för dålig för klassen, tvärtom ganska bra för klassen. Men den vinner ju inte framlänges och baklänges längre. Det gör nästan ingen i silver, det blir tufft för alla som kommer dit. Så att göra honom till klar favorit från bakspår känns inte så hett tycker jag. Man är alltid utlämnad därifrån. Jättebra spurtare, men frågan är om inte Pastor Power spurtar ungefär lika bra t ex och den av dem som får bästa resan är nog före den andre.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-17, 16:38   #16
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Menade alltså inte att han är varken grön eller för dålig för klassen, tvärtom ganska bra för klassen. Men den vinner ju inte framlänges och baklänges längre. Det gör nästan ingen i silver, det blir tufft för alla som kommer dit. Så att göra honom till klar favorit från bakspår känns inte så hett tycker jag. Man är alltid utlämnad därifrån. Jättebra spurtare, men frågan är om inte Pastor Power spurtar ungefär lika bra t ex och den av dem som får bästa resan är nog före den andre.
Ja, bakspår ska tas med respekt och som du nämner kan Pastor Power bli livsfarlig om han får den bättre resan. Sedan har du ju nämnt Southwind Hydro i ett tidigare inlägg och jag håller helt med om att han kan bli farlig.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-20, 22:40   #17
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Många spikar ett par av favoriterna Burning Man (34 %), Carlos Ken (26 %), Zenzero Jet (61 %), Viola Grif (34 %), Brandy Flame (34 %), Velvet Gio (50 %) och Martin De Bos (41 %).

Eftersom avd II är ett ungdomslopp kommer man att lägga många streck där. Peter Untersteiner säger, att Carlos Ken är stallets bästa vinstchans. Henriette Larsen är rutinerad och försitter inte chansen att vinna detta lopp. En bra spik till 26 %, som ger oss möjlighet att fälla några favoriter.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 06:41   #18
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Då var det dags för Antonio Trot att starta på min hemmabana, där jag har varit stammis sedan början på 90 talet, då jag blev delägare i min första häst ( Big Spenderup ). AT har sedan den tråkiga passgången strax före mål annandagen behandlats för småkrämpor och fått vaccin mm. Efter vilan har han gått tryckvagnsjobb och tuffa backjobb i högre tempo än vad han gjort tidigare. Han har sett mycket bra ut i jobben. I måndags gick han backjobb i högt tempo med en snabbare avslutning sista 300 i de sista intervallerna. Han var på gränsen till, men inte över, att vara för pigg. Jag tror att bakspåret passar bra tack vare det. Nu gäller det att Örjan inte sover bort loppet. Jag är nöjd om han blir bland de 4 första. Tyvärr har jag inte hört något om de andra hästarna imorgon, men passa Victory Topline när han kommer ut. Han har glänst i jobben. För övrigt ser jag ett stort spelvärde i Brake Cooling, som verkligen kan ställa till det i kuponghögen, möjligt att jag spikar den, men avvaktar värmningar på plats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), lenninen (+10), asgaya3141 (+5), Grovport (+5), MattiasB75 (+5)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 08:26   #19
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

För helgens förhandsodds så tog jag sju snabba innan jag knappt lyckats få upp ögonen imorse. Alla sätt är bra utom de dåliga, allt måste provas för att hitta det bästa vinnande konceptet

Rocky Tilly vinn 5,75
Uret plats 3,25
Corleone DK plats 4,00
Hasty Helene plats 4,00
No Regrets Trot plats 2,50
Shogun DK plats 6,00
Pastor Power plats 3,25
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 08:38   #20
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Tog en jag med! Kombospelet på svenskspel är gudomligt om man har lite flyt!

Placering - Topp 3:

9 Önas Nougat (4,80)
8 Inez Alki (4,00)
7 Ipomea (5,00)

Totalodds: 96,00
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 09:10   #21
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
För helgens förhandsodds så tog jag sju snabba innan jag knappt lyckats få upp ögonen imorse. Alla sätt är bra utom de dåliga, allt måste provas för att hitta det bästa vinnande konceptet

Rocky Tilly vinn 5,75
Uret plats 3,25
Corleone DK plats 4,00
Hasty Helene plats 4,00
No Regrets Trot plats 2,50
Shogun DK plats 6,00
Pastor Power plats 3,25

Pastorn till 3,25 var riktigt bra! Det lirades
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 09:15   #22
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Tycker det ser ut som en omgång med många bra utgångshästar/spikar, och sen jämnt skägg där bakom...
Gäller att spika rätt som vanligt, då alla ens idéer sällan vinner =)

Martin De Bos blir det ju galet mycket skrik på i sista, undrar vilken procent den har på lördag kl 16.... Gynnas såklart av lopp i kroppen, Axevallas upplopp samt kuskbyte... Men jag vill nog ha med Grainfield och Pastorn iaf som båda har toppform till trevlig procent.

Andra tänkbara singelstreck är ju
Burning Man
Velvet Gio
Viloa Grif
Brandy Flame
Zenzero Jet


Som sagt massor att välja på, är väl bara i spårtrappan avd 2 det inte finns ngt, även om lås 3-7 ser bra ut på förhand...

Spännande med vädret med, blir det tungsprunget så brukar det ta ut sin rätt särskilt mot slutet av dagen då e de nog läga o kliva in på spurtstarka bakspårshästarna i de sista loppen...

Rolig omgång iaf!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 09:54   #23
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Grainfield Aiden

Är detta en häst eller en evighetsmaskin ? Hästen gör sin start nr 16 på lika många veckor på lördag !! Dessutom många stenhårda lopp och med tätkänning i de flesta. Men som stakettränare känns det ju som att hästen måste bli bränd i skallen och kroppen förr eller senare av denna stenhårda matchning. Undrar hur många träningspass han får utstå på veckorna? Ha,ha. Finsk Sisu är bara förnamnet.
Men visst känns denna tuffa matchning lite märklig.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-21 klockan 10:02.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:10   #24
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Grainfield Aiden

Är detta en häst eller en evighetsmaskin ? Hästen gör sin start nr 16 på lika många veckor på lördag !! Dessutom många stenhårda lopp och med tätkänning i de flesta. Men som stakettränare känns det ju som att hästen måste bli bränd i skallen och kroppen förr eller senare av denna stenhårda matchning. Undrar hur många träningspass han får utstå på veckorna? Ha,ha. Finsk Sisu är bara förnamnet.
Men visst känns denna tuffa matchning lite märklig.
Jag har reagerar på detta och tycker att det borde finnas en spärr för hur ofta hästar får starta inom vissa intervall. Man har ju sett hästar tidigare som de har kört sönder för att dra in snabba stålar och det är inget jag gillar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:11   #25
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Jag kan bara minnas en häst som matchats lika hårt, den hette The Bad boy, härjade i gulddivisionen på andra halvan av 90talet om jag kommer ihåg rätt, startade ofta vecka på vecka på vecka och verkade gå hur bra som helst, vissa hästar är väl undantag som fixar det antar jag..
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:16   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Grainfield Aiden

Är detta en häst eller en evighetsmaskin ? Hästen gör sin start nr 16 på lika många veckor på lördag !! Dessutom många stenhårda lopp och med tätkänning i de flesta. Men som stakettränare känns det ju som att hästen måste bli bränd i skallen och kroppen förr eller senare av denna stenhårda matchning. Undrar hur många träningspass han får utstå på veckorna? Ha,ha. Finsk Sisu är bara förnamnet.
Men visst känns denna tuffa matchning lite märklig.
De hade en serie artiklar på det här temat på travronden häromdagen faktiskt. Den gängse uppfattningen bland tränarna var att en del hästar fixar det där gallant och kan till och med starta flera gånger i veckan och prestera. Men de flesta behöver mer återhämtning än så för att kunna prestera ordentligt. Och de flesta fixar det heller inte kroppsligt, utan risken att dra på sig skador blir väldigt hög om man startar på på detta sätt. Sen är det inte alla som fixar det mentalt heller. Sen beror det ju på hur man kör också. Får man ett lugnt lopp utan att tömmas på något sätt kan man ju starta nästan omgående igen. Man får se till omständigheterna och individen. Som i allt vad gäller hästarna.

Helt klart är ju att Grainfield fixar det där väldigt bra iallafall. Det har vi ju facit på nu efter så många och hårda starter. Stenhård både i kropp och psyke!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:21   #27
 
wallemedws avatar
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 474
Standard

Grainfield Aiden

"Det här blir däremot näst sista starten innan han ska få en viloperiod och sedan siktar vi mot Sweden Cup med honom. Läget den här gången blev inte så roligt, men skulle det bli dödens igen tror jag inte att det gör något. Han utvecklas hela tiden och att kapaciteten finns där har han bevisat. Norskt huvudlag och jänkarvagn som senast, säger Hannu Korpi."

Snart får han lite vila i alla fall!
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:37   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Anders Lindqvist hade en hel svärm av gamla snabbloppsrävar för ca 40 år sen, dom tränades nästan aldrig, utan startade 50-60 ggr per år...Anders körde själv bussen fram och tillbaka i norrland, som ett resande teatersällskap...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 10:45   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Både Velvet Gio och Stepping Spaceboy har gått från att vara riktigt bra silverhästar till att plocka dubbla segrar i guld när de tagit klivet upp. 48/12% nu och de kommer närma sig mera på att de säger att det är spets och slut som gäller för Stepping. Men jag kommer nog hålla fast vid favoriten som är dubbelt så hård och som nog sjunker ner mot 40 innan det är klart. Spola igenom senaste fem starterna så får ni se, han är enormt bra alltså! Segern han har högst upp i raden, det ska inte gå att vinna det loppet och dessutom bara sticka ifrån dem.

Han är inte långsam ut heller, jag håller det inte för otroligt att han kan sticka dit benen och hålla ut Stepping i början. Och sen glida fram för att ta över från vem som nu spetsar initialt.

Helst hade man sett Jepson i vagnen kanske, just pga att han är bättre på och mer villig att köra aggresivt i början för position. Men Uffe har ju gjort det ganska bra med hästen som 100%-ig efter att ha tagit de där fina guldsegrarna i höstas.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 12:27   #30
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Jag kan bara minnas en häst som matchats lika hårt, den hette The Bad boy, härjade i gulddivisionen på andra halvan av 90talet om jag kommer ihåg rätt, startade ofta vecka på vecka på vecka och verkade gå hur bra som helst, vissa hästar är väl undantag som fixar det antar jag..
Ja The Bad Boy var en stenhård folkilsken rackare som bet skötare och annat löst folk som kom i närheten. Fick väl avreagera sig på banan och sprang in över 6 mille på 135 starter och överleva tack vare prestationerna på tävlingsbanan. Blev avstängd för doping oxå om jag minns rätt. Men Bad Boy var en mycket folkilsken häst typ Nevele Pride som enligt skrönorna har rekordet i avbitna fingrar. Ett 10 tal enligt sägnerna.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 12:55   #31
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Dom surrar om att det ska regna och bli tungt imorgon, troligtvis svammel... https://www.svt.se/vader/sok/?q=skara ...yr.no har liknande prognos, stämmer dom så har det torkat upp redan runt tre-tiden...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-21 klockan 12:57.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 12:59   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ja The Bad Boy var en stenhård folkilsken rackare som bet skötare och annat löst folk som kom i närheten. Fick väl avreagera sig på banan och sprang in över 6 mille på 135 starter och överleva tack vare prestationerna på tävlingsbanan. Blev avstängd för doping oxå om jag minns rätt. Men Bad Boy var en mycket folkilsken häst typ Nevele Pride som enligt skrönorna har rekordet i avbitna fingrar. Ett 10 tal enligt sägnerna.
Passande namn på den kusen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 13:44   #33
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Passande namn på den kusen!

När det gäller Nevele Pride så har jag för mig att det fanns varnande skyltar kring hans hage och/eller bås.

"Beware, stallion WILL bite!"
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 13:56   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
När det gäller Nevele Pride så har jag för mig att det fanns varnande skyltar kring hans hage och/eller bås.

"Beware, stallion WILL bite!"
Jajjemän, var helt och hållet "på egen risk" att närma sig honom...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 14:23   #35
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Daniel Berglund V75 Axevalla lördag - dags för Moderatorn att flytta till Service Plays igen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndWes (+50)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 14:40   #36
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fyra(!) strukna nu på start i fjärde. Det förändrar loppet såpass mycket att jag nog går över från ganska bred gardering till att plocka enbart 10,12,14. Och kanske fylla på med någon ytterligare från tillägg. För nog ska de väl klå starthästarna nu när det bara är 11 hästar kvar i fältet?

Burning Man får nog spikförtroendet om han fortsätter vara så här lite streckad. Annars kan det bli dubbling med Rocky. Det gick 18/2000m senast och sen gick de i mål på 15,7. Gick jävligt fort sista biten och han är ursäktad att han då inte vann med 100 före den närmaste hästen. Örjan kör ju aldrig så heller, men om han maxat hästen i ett Ludde-tempo sista 1500 så hade han nog kunnat vinna med halva upploppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 15:55   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Allt detta snack om Martin dB i sista...för mig är Grainfield Aiden given etta, släpps antingen till ledning, eller läggs lugnt i dödens, toppchans från spets och mycket bra från utvändigt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 16:47   #38
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Allt detta snack om Martin dB i sista...för mig är Grainfield Aiden given etta, släpps antingen till ledning, eller läggs lugnt i dödens, toppchans från spets och mycket bra från utvändigt...
fina odds också 5.65 @ betsafe



Angående hästens starter: Finnarna brukar vilja starta ofta, det blir nog inget annat en joggning dagen innan/efter i lugnt tempo mellan starterna. Inte ovanligt i USA heller med dom sämre amatörtränade hästarna att dom får starta mycket mer. Vet en finsk häst som startade nyligen 1 gång i Sverige för att sedan åka 2?? dagar senare till Finland och tävla. 7 dagar för att hästen ska återhämta sig känns ändå rimligt under en kortare period..
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 17:04   #39
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pelleplutt Visa inlägg
fina odds också 5.65 @ betsafe



Angående hästens starter: Finnarna brukar vilja starta ofta, det blir nog inget annat en joggning dagen innan/efter i lugnt tempo mellan starterna. Inte ovanligt i USA heller med dom sämre amatörtränade hästarna att dom får starta mycket mer. Vet en finsk häst som startade nyligen 1 gång i Sverige för att sedan åka 2?? dagar senare till Finland och tävla. 7 dagar för att hästen ska återhämta sig känns ändå rimligt under en kortare period..
I slutet på 70-talet när jag var som mest på finskt trav, var det väldigt vanligt med blankrader(som man satt och skrev in på banan eller från finska travronden(hevosurheilu)), sommartid hände det ibland att det var helt blankt i programmet, alltså 5!!! starter sen programtryckning, iofs startade vissa två ggr samma dag, men ändå...så finnarna är historiskt ganska vana vid att starta tätt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 18:28   #40
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Daniel Berglund V75 Axevalla lördag - dags för Moderatorn att flytta till Service Plays igen...
Done!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 18:41   #41
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Done!

Tackar!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 18:42   #42
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Jens Sjödén V75 Axevalla på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 20:46   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Callmesally(2,40 plats) kombas med Grainfield Aiden(1,90 plats)...på Unibet...känns nästan konstigt om den inte sitter...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 21:12   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Testar dubbeln med Callmesally(2,38) och Southwind Hydro(3,20) på svs...SH står i 1,77 som vinnare, någon som provat lyckan på fredagskvällen...Örre kan väl smyga in dom...PS: Det var Hubba som lurade mig att spela SH...

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-21 klockan 21:15.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 21:13   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Kombar även Velegance(3,25) och Grainfield Aiden(1,90), en platskomb till 6,17 på Unibet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-21, 21:27   #46
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Men alla spel jag redan lagt, är ju inte dom bästa...dom kommer imorgon och ni vet vilka?!?. Just det, dom som ni kommer att gardera och inge fel i att gardera dom, men man får ju fantastiska odds hos bolagen på dom, bara man har "is i magen"(vilket jag till viss del saknar)...nu är det sent pojkar(och eventuellt någon flicka), så ni som är vakna,-Gå och lägg er, en arbetsdag väntar imorgon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 00:12   #47
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Tycker det ser skoj ut imorn!

Flera lopp där jag tror det är överskattade dunderfavoriter och sen en del som borde vara dubbelt så hårt streckade...

Bästa spiken
sett till Procent tycker jag Grainfield Aiden är i avd 7.
Som Mikaels skrev innan, den kommer till spets enkelt (2an tar spets, men svarar till 100% INTE då Mika Forss kommer forsande (see what I did there?) med 7an, och vem ska sen sätta upp tempot?
10an har inte alltför bra startryggar, hamnar väl 4e lr 5e utvändigt efter 500 m, och då ska den plocka massa längder på 7an som fått bestämma i spets? Tilåt mig vara tveksam till detta!

Ytterligare faktorer för att spika Grainfield är att 10an blir omgångens skrikhäst deluxe, och alldeles för hårt streckad på detta.
Lägg därtill att den är favorit i avd 7, där många spikar bara för att de tömt strecken i loppen innan ..favoriten i sista får alltid onödigt många streck (liksom den i avd 1 brukar få för få streck av omvänt skäl)..

Det enda jag kan hitta som talar mot är om det blir tung bana imorgon samt att (8an körs offensivt.. (kolla de 4 senaste loppen i loppkomentarer på atg: 3e spår, fram till dödens, alla loppen, helt galet vad hårt de kör med den hästen... kan dem verkligen göra det igen?) Det kan såklart sänka Grainfield så 10 lr 9 spurtar ner den...

Men till 22% är jag villig att ta chansen!
Givetvis med förbehåll för väderleksrapporten kl 16 imorgon...
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 00:17   #48
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

2 andra spikar är:

7 Burning Man
avd 1.
Möter egentligen ingenting, det är 1an som kanske håller spets, stort kanske! Samt 8an som har rygg på 1an från start, ska dels komma ut därifrån, dels spurta ner Burning Man...
7an borde ha iaf 55% av strecken tycker jag, så länge den är under 40% så får man vara tacksam!

12 Viola Grif
avd 4. Den hade jag spikat sist, sur förlust är det minsta man kan säga...
Nu vet kusken vad som gäller, avvakta till upploppet, lugnt i kurvan och sen kör sista 220 m, det räcker för att växla ner dessa! Sofia har dock fått stryka sin nr2 avd 1 från stallet, så man kan ju inte vara 100% på att Viola är helt frisk.. ska vara enda brasklappen som jag ser det.

Motbud är nr 4 Sideslip på start som avgjorde enkelt sist, nr 6 från spets och nr 10 som är näst bäst på tillägg och går bra efter uppehåll.Tor inte övriga göre sig besvär faktiskt.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-02-22 klockan 00:37.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 00:36   #49
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Överskattade favoriter är (och detta kan man få äta upp totalt):

Zenzero Jet nr 2 avd 3. Krävdes bara 5-16temposista kilometern sist för att vinna, flera som underpresterade och såg bättre ut än vad det var den insatsen. Klart det är en fin häst, men möter bättre hästar nu, trög ut, och både 4 5 6 har absolut toppform och är väl så bra som favoriten tycker iaf jag. Dem tre går före i min ranking.

4an får ta över spets från 3an, 5an ärspurtstark som tusan och 6an kan mycket väl parkera i dödens tidigt.. vad ska då 2an göra?
Blir det för hårt tempo så kommer även 10 och 12, kanske även 7 8 9 göra sig gällande i spurten... nej här ska garderas!

Velvet Gio nr 2 avd 6.
Väl medveten om att det är bästa hästen så är det väldigt tydligt att han blir mycket sämre med skor, och det måste man ta med i beräkningen då han är 46% just nu.
Bakom lurar många bra hästar som vanligen är en klass sämre än favoriten men som alla kan slå till om den bara är 10 m sämre än vanligt med skor..
Jag kommer strecka alla utom nr 1 som jag inte kan se vinna loppet.

Först bakom tycker jag 7,6,8 är, men alla andra kan med vinna med rätt lopp! Här kan skrällen komma som fixar miljonerna.

Bränner båda dessa och man drar in säg en 5e rankade i båda loppen.. då ligger man bra till =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 08:19   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Morgonens regn ska upphöra vid 12-13 tiden, men det kommer att blåsa sydvästliga vindar runt 10 m/s, så ta på er långkalsongerna(och gärna täckbyxorna), ni som ska dit...själv hoppar jag upp på skotern och drar iväg till Saxnäs, hoppas vara tillbaka till "första nedsläpp" i travet(hade jag själv fått välja så skulle det blivit skidskyttestafetter och travförberedelser, men har man ett liv i symbios med någon annan, så får man "prioritera" och idag är jag nöjd med att vara tillbaka "i tid"), för övrigt är det kanonväder här i Borgafjäll, 2-3 grader kallt och strålande sol, kanske det bästa väder som finns tillsammans med 22-23 o sol...Tror inte att det blir så svårt idag, skulle gissa på 2-3 favoriter, 2-3 andra-tredjehandare, en tio-oddsare o en smäll...så "Gör rätt!" och lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), abstruse (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 09:20   #51
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

RADEN

För nästan exakt tre år sedan tog jag 7:an på Axevalla. Spikade då en 25-oddsare. Någon sådan blir det inte idag. Självklart är jag lite skrockfull ändå...förgäves skulle jag tro. Har kanske inte feelingen från den gången.

1: 8 Nero Maximus spik. Burning Man var i mitt tycke inte direkt överlägsen senast. Slog en 18-oddsare med en nos. Örjans verk. En strykning gynnar min lite.
2: 3, 12, 14. Framspår och bakspår är tanken här. Trean ska inte underskattas!
3: 2, 7, 8. Antingen spikar man favoriten som var väldigt bra senast eller också får man bra betalt för en bra häst som skräller. Jag väljer det senare. Men svårt lopp, öppet efter favoriten.
4: 3, 4, 5, 12. Täcker in Melanders med toppkuskar och tar med stora snackisen för säkerhets skull. Täckte in Westholm för två veckor sedan men åkte nesligt dit på Elian Web. Grovt tjänstefel!
5: 1 Ace To Play spik. Tycker det här är ett fynd. Både snabb och stark! Gillar också det jag sett av unge Lindberg. Lindbergarna har skrällt förr på V75 genom åren. Minns Lanson.
6: 3, 5, 10, 12. Svag gulddiv. Blir inte förvånad om Piraten vinner. Perfekt bana för honom och är det det minsta tungt är han den som kan gå in till slut på det långa upploppet. 7% på en häst som sprungit in 18 milj. och är bra på långt och med Erik! Startar väldigt ofta normalt men den här vilan kan ha gjort susen på gamla dar. Skulle vågat spika men det finns ett frågetecken just för vilan (och åldern). Rakethäst till bra odds.
7: 3, 10, 12. Skippar Grainfield, en häst som jag var på när den skrällde första gången. Tror det är lite trött nu. Örjan kan småskrälla här med häst som just nu går väldigt jämnt och bra. Och - den kanske roligaste. Hur fort har inte Nicky Flax gått i loppen! Vann ju
för några månader sedan från framspår mot tuffa konkurrenter. Senast fick den speeda för mycket i korta ryck. Hoppas Johan kan lotsa den fram i slagläge och trycka till Jag tror den kan vinna och rakethäst blir det också. Kan vänta länge och spela ut speeden. Kul drag!

Lycka till!

Senast redigerad av valo den 2020-02-22 klockan 10:01.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 09:22   #52
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Överskattade favoriter är (och detta kan man få äta upp totalt):

Zenzero Jet nr 2 avd 3. Krävdes bara 5-16temposista kilometern sist för att vinna, flera som underpresterade och såg bättre ut än vad det var den insatsen. Klart det är en fin häst, men möter bättre hästar nu, trög ut, och både 4 5 6 har absolut toppform och är väl så bra som favoriten tycker iaf jag. Dem tre går före i min ranking.

4an får ta över spets från 3an, 5an ärspurtstark som tusan och 6an kan mycket väl parkera i dödens tidigt.. vad ska då 2an göra?
Blir det för hårt tempo så kommer även 10 och 12, kanske även 7 8 9 göra sig gällande i spurten... nej här ska garderas!

Velvet Gio nr 2 avd 6.
Väl medveten om att det är bästa hästen så är det väldigt tydligt att han blir mycket sämre med skor, och det måste man ta med i beräkningen då han är 46% just nu.
Bakom lurar många bra hästar som vanligen är en klass sämre än favoriten men som alla kan slå till om den bara är 10 m sämre än vanligt med skor..
Jag kommer strecka alla utom nr 1 som jag inte kan se vinna loppet.

Först bakom tycker jag 7,6,8 är, men alla andra kan med vinna med rätt lopp! Här kan skrällen komma som fixar miljonerna.

Bränner båda dessa och man drar in säg en 5e rankade i båda loppen.. då ligger man bra till =)
Tiderna för Zenzero Jet är kanske inte så imponerande men om man tittar på hur han vinner så blir man imponerad. Han gör loppen nästan helt och hållet själv, får inte smyga med och vila nånting utan bara maler på och går undan. Hur många gör det i den klassen? Jag kommer också att gardera pga procenten och något hårdare motstånd men jag blir inte förvånad om han bara är bäst. På tal om motstånd så är väl Armour As en ganska bra häst....
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 09:48   #53
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 10:33
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 1 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 8 (5, 11) favoriten 7 övertygade inte helt senast och garderas därför med de två, som står närmast i kapacitet bakom.

2: 7 Carlos Ken (4, 12) Stall P Untersteiners bästa vinstchans idag. 1 tar ledningen och släpper bara till stallkamraten 7. Henriette är en vaken kusk. Bra spik till 26 % i ett ungdomslopp, där "alla" garderar vilt.

3: 1, 2, 4, 5, 6 (9, 3) Måste nu ta hand om tvååriga barnet och återkommer senare med motiveringar i de fem senare avdelningarna.
4: 4, 12, 13, 14 (10, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5 (9, 8)
6: 3, 6, 7, 11, 12 (5, 10)
7: 7, 10 (3, 9)

3x1x5x4x5x5x2 = 3000 rader.
3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr.
Totalt: 1 500,00 kr.
Rättningskod: MMW LQC RRG
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:10   #54
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Dagens V75. Som Hubba säger - - - har man Örjan i första loppet, så måste man ha honom i sista loppet också. Lopp 1 nr 1,7-ett bra lås. Lopp 2 nr 4,7,11,14.Lopp 3 nr 2,4,6(skulle vilja haft med 9 och 12).Lopp 4 spik nr 12 Viola Grif-bara galoppen emot. LOPP 5 nr 1,2,3,4,5,6,8,9(loppets rysare nr 6 Målarsven och nr 8 Martin Tooma-ger bra på plats Mikaels!). Lopp 6 nr 3,6-ett bra lås. Lopp 7 nr 3,6,10. Rättningskod BHZ LQG ZRH. Lycka till allihopa.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:17   #55
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

15 Micro Vick är min miljonskräll i helgen. Ryggar favoriten i avdelning 4 så länge det går fram till upploppet sen säger det bara pang
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:34   #56
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Mika Forss som hårt betrodd kommer aldrig med på min lapp. Kusk minus deluxe jämfört med Korpi helt klart. Sen tror jag mer på Pastor Power ... Global U och Southwind än favoriterna.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:43   #57
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Alla tror att 1 tar spets och släpper till HL .. vet ni hur snabb 4an är ut. Tar skithästen 1 på spets lätt sen får vi se om 4an släpper till 7. Tro inte på allt ni läser ... bara mig
Skrälllopp enligt regelbok.

Vi vet ju vad som händer med spår 1 i spårtrappor
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:47   #58
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Vi vet ju också vilka spår som brukar vinna spårtrappor

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Alla tror att 1 tar spets och släpper till HL .. vet ni hur snabb 4an är ut. Tar skithästen 1 på spets lätt sen får vi se om 4an släpper till 7. Tro inte på allt ni läser ... bara mig
Skrälllopp enligt regelbok.

Vi vet ju vad som händer med spår 1 i spårtrappor
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:48   #59
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
RADEN

För nästan exakt tre år sedan tog jag 7:an på Axevalla. Spikade då en 25-oddsare. Någon sådan blir det inte idag. Självklart är jag lite skrockfull ändå...förgäves skulle jag tro. Har kanske inte feelingen från den gången.

1: 8 Nero Maximus spik. Burning Man var i mitt tycke inte direkt överlägsen senast. Slog en 18-oddsare med en nos. Örjans verk. En strykning gynnar min lite.
2: 3, 12, 14. Framspår och bakspår är tanken här. Trean ska inte underskattas!
3: 2, 7, 8. Antingen spikar man favoriten som var väldigt bra senast eller också får man bra betalt för en bra häst som skräller. Jag väljer det senare. Men svårt lopp, öppet efter favoriten.
4: 3, 4, 5, 12. Täcker in Melanders med toppkuskar och tar med stora snackisen för säkerhets skull. Täckte in Westholm för två veckor sedan men åkte nesligt dit på Elian Web. Grovt tjänstefel!
5: 1 Ace To Play spik. Tycker det här är ett fynd. Både snabb och stark! Gillar också det jag sett av unge Lindberg. Lindbergarna har skrällt förr på V75 genom åren. Minns Lanson.
6: 3, 5, 10, 12. Svag gulddiv. Blir inte förvånad om Piraten vinner. Perfekt bana för honom och är det det minsta tungt är han den som kan gå in till slut på det långa upploppet. 7% på en häst som sprungit in 18 milj. och är bra på långt och med Erik! Startar väldigt ofta normalt men den här vilan kan ha gjort susen på gamla dar. Skulle vågat spika men det finns ett frågetecken just för vilan (och åldern). Rakethäst till bra odds.
7: 3, 10, 12. Skippar Grainfield, en häst som jag var på när den skrällde första gången. Tror det är lite trött nu. Örjan kan småskrälla här med häst som just nu går väldigt jämnt och bra. Och - den kanske roligaste. Hur fort har inte Nicky Flax gått i loppen! Vann ju
för några månader sedan från framspår mot tuffa konkurrenter. Senast fick den speeda för mycket i korta ryck. Hoppas Johan kan lotsa den fram i slagläge och trycka till Jag tror den kan vinna och rakethäst blir det också. Kan vänta länge och spela ut speeden. Kul drag!

Lycka till!
Kul, en dryg kvarting där, 2017, fina pengar blev det trots att megafavoriten
Nuncio vann
i guld. Nu vet jag varför du lirade Othala senast.
Minns bara att jag spikade Robban och Ballen, annars gick det som det brukade.

Hamnar Burning i dödens, tror jag det kan bli häx för Örjan?

Härlig potential i systemet Valo.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:49   #60
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Alla tror att 1 tar spets och släpper till HL .. vet ni hur snabb 4an är ut. Tar skithästen 1 på spets lätt sen får vi se om 4an släpper till 7. Tro inte på allt ni läser ... bara mig
Skrälllopp enligt regelbok.

Vi vet ju vad som händer med spår 1 i spårtrappor
Vilket lopp pratar du om? Andra?
Snälla sluta skriva i gåtor
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:49   #61
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Alla tror att 1 tar spets och släpper till HL .. vet ni hur snabb 4an är ut. Tar skithästen 1 på spets lätt sen får vi se om 4an släpper till 7. Tro inte på allt ni läser ... bara mig
Skrälllopp enligt regelbok.

Vi vet ju vad som händer med spår 1 i spårtrappor
4 an kan mycket väl vinna , leda runt om kolla loppen den har gjort ! Du menar i andra avd:?
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:54   #62
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
4 an kan mycket väl vinna , leda runt om kolla loppen den har gjort ! Du menar i andra avd:?
Yes ..
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 10:57   #63
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

2017


Ja, jag hade alla i första och där vann Swimming Pool med Björn, favoriten.
En skräll där och det hade blivit en nolla till i utdelning...men nöjd ändå. Satte ju raketerna på skrällarna också så det blev lite mer...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 11:12   #64
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Vilket lopp pratar du om? Andra?
Snälla sluta skriva i gåtor
Finns väl bara en spårtrappa i dag?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 11:16   #65
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 387
Sharp$: 1854
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Yes ..
11an har bra chans o vinna avd idag med skit väder o tung bana ja jag spikar viola grif som borde vunnit i förra starten men kom en galopp 4 strykningar emila kör i ryggar tills sista bortre sen släpper hon iväg viola sen klart och andra spiken blir martin i sista
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)
jalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 11:24   #66
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Bolagssystemet

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 10:33
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 1 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 8 (5, 11) favoriten 7 övertygade inte helt senast och garderas därför med de två, som står närmast i kapacitet bakom.

2: 7 Carlos Ken (4, 12) Stall P Untersteiners bästa vinstchans idag. 1 tar ledningen och släpper bara till stallkamraten 7. Henriette är en vaken kusk. Bra spik till 26 % i ett ungdomslopp, där "alla" garderar vilt.

3: 1, 2, 4, 5, 6 (9, 3) 1 och 2 är inte startsnabba. 3 tar ledningen och släpper till 4,5 eller 6.Ostreckade Axevallahästen 1 blev trea på nyårsafton efter att ha fastnat i rygg på trött häst och spurtade bra. Dagens skrälldrag.

4: 4, 12, 13, 14 (10, 6) Fyra strykningar på startvolten ger stor möjlighet åt tilläggshästarna. Det är väl bara Tarzan som vet vilken av stallets hästar som är bäst efter strykningen av 2. Jag tror det är 4. Annars är det bakspåren.

5: 1, 2, 3, 4, 5 (9, 8) Alla vid vingen är startsnabba och här kan bli våldsam öppning. 5 var ursnabb senast med Erik och kan nog ta ledningen. 3 är också en startraket. 4 vinglade senast och hoppade - ändå bra chans. Hemmahästen 2 var bra med punka senast på Mantorp och bara streckad till 5 %. 1 var stark tvåa senast från dödens. Måstestreck till 9 %.

6: 3, 6, 7, 11, 12 (5, 10) Min rådgivare förordar 3 och 7. Därefter 11 och 12. Jag kompletterar med 6.

7: 7, 10 (3, 9) 10 och 7 höjer sig över mängden.

3x1x5x4x5x5x2 = 3000 rader.
3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr.
Totalt: 1 500,00 kr.
Rättningskod: MMW LQC RRG


Har lagt till motiveringarna för de fem sista loppen, som jag inte hann med tidigare. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 11:39   #67
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 387
Sharp$: 1854
Standard

bor i hjo sex mil från axewalla och här blåser det o bara regnar snöblandat just nu på ett system spikar jag ace to play 9 procent är mumma ingen minns en fegis i mitt lag spikar jag stepping space boy och martin the boss i sista

Senast redigerad av jalle den 2020-02-22 klockan 11:40.
jalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 11:42   #68
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Bor 1,5mil ifrån Axvalla och kan säga att regnet verkligen vräker ner och gjort så hela morgonen så vet i fan om det inte slutar snart hur detta ska gå, och sedan ngn timme blåser det väldigt kraftigt.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 11:48   #69
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 387
Sharp$: 1854
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Bor 1,5mil ifrån Axvalla och kan säga att regnet verkligen vräker ner och gjort så hela morgonen så vet i fan om det inte slutar snart hur detta ska gå, och sedan ngn timme blåser det väldigt kraftigt.
ja idag blir det hög utdelning
jalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 11:51   #70
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 387
Sharp$: 1854
Standard

så ser mitt lag ut just nu
1.7.8.11
4.7.9.11.12.13.14
2.4.5.6.10
spik 12
1,2,4,5,9
6.8.10.12
spik 10
jalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 12:16   #71
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Finns väl bara en spårtrappa i dag?
Jo, det vet jag också. Men kanske inte alla som läser. Tydlighet är aldrig fel.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5), 777 (+4)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 12:28   #72
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Om vädret inte ställer till det idag så kan det bli riktigt roligt. Jag har bra känsla för omgången, men avvaktar med systemet tills sändningarna börjar och man kan bilda sig en bättre uppfattning om förutsättningarna.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 12:57   #73
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Bor 1,5mil ifrån Axvalla och kan säga att regnet verkligen vräker ner och gjort så hela morgonen så vet i fan om det inte slutar snart hur detta ska gå, och sedan ngn timme blåser det väldigt kraftigt.

Regnet är inte bra, men blåsten hjälper ju i alla fall till att "torka" upp banan, lite grann. Sedan blir det ju tungt i loppen - någon som ver var det blir med- och motvind?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 12:59   #74
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

V4
Inlämnat: 2020-02-22, 13:41
andelsspel
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 14:45
Kostnad: 448,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 9 (8, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 13)
3: 3, 6, 8, 14 (7, 11)
4: 15 Uconn Grif (11, 10)

4x14x4x1 = 224 rader.
224 x 1 x 2,00 kr = 448,00 kr.
Totalt: 448,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:03   #75
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14791
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Regnet är inte bra, men blåsten hjälper ju i alla fall till att "torka" upp banan, lite grann. Sedan blir det ju tungt i loppen - någon som ver var det blir med- och motvind?
Ja bor i Skövde 2 mil typ ifrån inget regn just nu !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:08   #76
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V4
Inlämnat: 2020-02-22, 14:08
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 14:45
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 10 (4, 9)
2: 4, 6, 8, 13, 14, 15 (5, 2)
3: 14 Total Recall (8, 7)
4: 10, 11 (14, 7)

3x6x1x2 = 36 rader.
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: KLS CTF WWD
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:11   #77
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Carlos Ken såg ju kanon ut i bilprovstarten men kommer ändå få svårt mot IT.Inventor och Djusepojken.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:19   #78
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 14:19
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 8 (5, 11)
2: 4, 7, 10, 11, 12, 14 (2, 9)
3: 5, 8, 9 (2, 10)
4: 10, 12 (6, 14)
5: 3, 4, 5, 6, 8, 11 (9, 1)
6: 3 Velvet Gio (12, 6)
7: 6 Flash Håleryd (10, 7)

3x6x3x2x6x1x1 = 648 rader.
648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod:
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:20   #79
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-3

58-%-streckade storfavoriten 2 hoppade bakom bilen i värmningen. Har vunnit i enkla gäng. Måste absolut garderas. Strecka hemmahästen och nollstreckade 1 Bear Amarante, som senast vann pisslätt. På Nyårsafton blev han trea i V75 efter att ha dragits bakåt instängd av trött häst. Spurtade som ett jehu bakom Payet DE och Högstenastalldräng.

Dagens drag: 1 Bear Amarante.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5), Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:25   #80
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-3

58-%-streckade storfavoriten 2 hoppade bakom bilen i värmningen. Har vunnit i enkla gäng. Måste absolut garderas. Strecka hemmahästen och nollstreckade 1 Bear Amarante, som senast vann pisslätt. På Nyårsafton blev han trea i V75 efter att ha dragits bakåt instängd av trött häst. Spurtade som ett jehu bakom Payet DE och Högstenastalldräng.

Dagens drag: 1 Bear Amarante.
Var har du den infon ifrån?

Värmningen jag kan se bakom bilen är det ingen galopp?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:30   #81
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 387
Sharp$: 1854
Standard

och nu strålande sol i hjo
jalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:30   #82
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Var har du den infon ifrån?

Värmningen jag kan se bakom bilen är det ingen galopp?
Visades på liven.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:32   #83
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Rejäl motvind på det låga upploppet säger dem... kanske inte blir helt lätt att ta in meter där för bakspårshästarna då de möter den vinden?
Rygg ledaren som kommer loss 100 kvar kanske är melodin, tror många smyghästar kan smälla till idag...

Örjan är ju expert på det där med smyglopp, Erik A duktig med tycker jag.. gäller att tänka till idag!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:43   #84
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

V4
Inlämnat: 2020-02-22, 14:41
V4 - endast utdelning på 4 rätt
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 14:45
Kostnad: 210,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 9, 10 (6, 8)
2: 3, 6, 7, 8, 13, 14, 15 (4, 5)
3: 7, 11, 14 (8, 5)
4: 15 Uconn Grif (11, 10)

5x7x3x1 = 105 rader.
105 x 1 x 2,00 kr = 210,00 kr.
Totalt: 210,00 kr.
Rättningskod: FKS BTJ TPL
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:43   #85
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Helt överens med dig att Bear Amarante är ett av dagens drag, obegripligt lite streckad.
I samma lopp känns även I Make You Proud klart spelvärd trots spåret.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-3

58-%-streckade storfavoriten 2 hoppade bakom bilen i värmningen. Har vunnit i enkla gäng. Måste absolut garderas. Strecka hemmahästen och nollstreckade 1 Bear Amarante, som senast vann pisslätt. På Nyårsafton blev han trea i V75 efter att ha dragits bakåt instängd av trött häst. Spurtade som ett jehu bakom Payet DE och Högstenastalldräng.

Dagens drag: 1 Bear Amarante.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:45   #86
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag skiter i vad Leon säger och spikar ändå i tredje.


V4
Inlämnat: 2020-02-22, 14:44
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 14:45
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6, 9, 10 (8, 3)
2: 6, 8, 13, 15 (4, 14)
3: 14 Total Recall (8, 7)
4: 7, 10, 11, 14, 15 (13, 9)

6x4x1x5 = 120 rader.
120 x 1 x 2,00 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: KKX JTK VPL
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:47   #87
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2020-02-22, 13:41
andelsspel
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 14:45
Kostnad: 448,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 9 (8, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 13)
3: 3, 6, 8, 14 (7, 11)
4: 15 Uconn Grif (11, 10)

4x14x4x1 = 224 rader.
224 x 1 x 2,00 kr = 448,00 kr.
Totalt: 448,00 kr.
Samtliga fyra galopperar men 3an ställer sig och får dödens...
6an skrämd av startbilens jävla avgaser!! SJUKT
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:48   #88
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Samtliga fyra galopperar men 3an ställer sig och får dödens...
6an skrämd av startbilens jävla avgaser!! SJUKT
SÅÅÅÅÅÅÅ SKA EN 4% SÄNKA DOM FRÅN DÖDENS!!!!
RÄTTVIST!!


Skön revansch efter den tunga inledningen av loppet! Härligt få in den på fyra streck!! Alla i nästa på bolagssystemet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5), mr_stylez (+5), Ochs5 (+5), Basse (+5)

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-02-22 klockan 13:50.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:49   #89
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Dottern skrek så blev inga motiveringar till v4 systemet :P
Men börja ju fint iaf =)

V4
Inlämnat: 2020-02-22, 14:41
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 14:45
Kostnad: 700,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (11, 4)
2: 3, 4, 8, 11, 13, 14, 15 (6, 5)
3: 14 Total Recall (8, 7)
4: 10, 11, 13, 14, 15 (7, 9)

10x7x1x5 = 350 rader.
350 x 1 x 2,00 kr = 700,00 kr.
Totalt: 700,00 kr.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:50   #90
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Rejäl motvind på det låga upploppet säger dem... kanske inte blir helt lätt att ta in meter där för bakspårshästarna då de möter den vinden?
Rygg ledaren som kommer loss 100 kvar kanske är melodin, tror många smyghästar kan smälla till idag...

Örjan är ju expert på det där med smyglopp, Erik A duktig med tycker jag.. gäller att tänka till idag!
Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
SÅÅÅÅÅÅÅ SKA EN 4% SÄNKA DOM FRÅN DÖDENS!!!!
RÄTTVIST!!
Nästa sitter ju garanterat och sitter spiken i sista så går nog systemet in .. kul!
Nu jobbar vi in en skräll till! Fint att du tog med 3an i första på 4 streck
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+10)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:51   #91
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Banan ser ju helt perfekt ut, lite förvånande att den redan ser så bra ut...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:54   #92
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Var har du den infon ifrån?

Värmningen jag kan se bakom bilen är det ingen galopp?
Zenzero Jet hoppade i första men gick felfritt i andra bakom bilen. Oroande enligt tränaren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:56   #93
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

mimmi elfstrand har 5an i v4-2 nu och även 10 Bossy Alley i sista med Anders S igen... lär bli påpassade nu, fick dem till 15 och 4,9 ggr på Sve spel får se vad de står i på atg då loppen går =)

Edit. Vad usla odds man spela till sett till atg just nu haha, kliver nog in där med om de står sig, 11 ggr just nu på Telus Face och bra platsodds med. Bra ryttarinna på den med.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-02-22 klockan 14:05.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 13:58   #94
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
mimmi elfstrand har 5an i v4-2 nu och även 10 Bossy Alley i sista med Anders S igen... lär bli påpassade nu, fick dem till 15 och 4,9 ggr på Sve spel får se vad de står i på atg då loppen går =)
Det är Ville på Bossy. Den står verkligen på tur men kusken emot.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:01   #95
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Mindre än timmen kvar nu för inlämning i challenge-tävlingen.

Gogo

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:08   #96
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Det är Ville på Bossy. Den står verkligen på tur men kusken emot.
Oj kolla för fort, sant! Aja bara oddshöjande
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:15   #97
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Total Recall står ju orättvist bra inne i sitt lopp och borde vinna enkelt nu.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:15   #98
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Blir visst "aldrig" pengar på Axevalla, enl Jens. Därför kan man göra det enkelt för sig och göra en fleris

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 14:58
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 7, 8 (11, 3)
2: 5, 7, 11, 14 (4, 12)
3: 2 Zenzero Jet (10, 4)
4: 12 Viola Grif (10, 6)
5: 5 Brandy Flame (4, 9)
6: 3 Velvet Gio (12, 6)
7: 7, 9, 10 (3, 8)

4x4x1x1x1x1x3 = 48 rader.
48 x 10 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: DMV JTH XPB
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:33   #99
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Har gjort en ovanligt seriös analys då det var bra sysselsättning när jag satt och var uttråkad på konferens
1: Burning Man känns som en favorit i fara även om det nog finns god chans till spets. Men har ju inte precis imponerat på slutet även om den vunnit. Har nog bara råd att gardera med 1 och 8 men hade gärna haft med även 5, 8 och 11
2: Carlos Ken såg ruggig ut efter galoppen senast och som har bästa spåret i spårtrappan och bra kusk. Hoppas nästan att Henriette sätter sig lugn i dödens. Bakom är 11 och 14 första garderingsstreck. Kanske även 13.
3: Favorit i fara men spelvärda streck bakom. 1 är nämnd och så även 12. Melander verkar också nöjd med 9. Sen känns ju detta som ett typiskt lopp där Örjan bara vinner..
4: Viola Grif vinner väl om felfri men känns inte helt säker. Tror på tilläggshästarna. och tar nog med dem alla även om jag är tveksam till Valborg Marje.
5: Tror på hård öppning och tror sen Cayucos bara vinner.
6: Jag tror Velvet Gio är stenklar hur det än blir kört. Kan bara se Stepping Spaceboy emot om den är som senast efter uppehåll. Men då var det 1640.
7: Borde stå mellan de två mest betrodda och håller nog Grainfield som första streck på att den kan få spets.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:37   #100
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Att man aldrig lär sig att inte spika Peter U från bakspår... är alltid alltid fel..... Suck.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:38   #101
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Konstiga lopp/vinnare. Hur blir v7 idag?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:38   #102
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Tilläggshästarna har svårt att hinna ifatt idag.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:38   #103
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
V4
Inlämnat: 2020-02-22, 13:41
andelsspel
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 14:45
Kostnad: 448,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 6, 9 (8, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 13)
3: 3, 6, 8, 14 (7, 11)
4: 15 Uconn Grif (11, 10)

4x14x4x1 = 224 rader.
224 x 1 x 2,00 kr = 448,00 kr.
Totalt: 448,00 kr.
Det är inga dåliga singelprocentare jag fiskar upp på fyra streck. Överlägsna!!
Härligt! Nu blir det spännande...

26.000 in på spiken...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheZ (+5)

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-02-22 klockan 14:41.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:40   #104
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Läste just här om vädret...

Har inte haft tid att kolla på vad dom säger på ATG, brukar förresten aldrig göra det. Blir bara irriterad då.

Läst på och läst på; kommer inte fram till något vidare användbart samt nu vädret... Tung bana då, antar jag.

Avd 1:
Kanske 1 Rocky Tilly. Enligt "Statistikbiten" i Guiden har han startat en gång på tungt, vann då.
7 Burning Man med Örjan och springspår.
8 Nero Maximus. Det går bra för Marc Elias just nu.

Avd 2 med spårtrappa och ungdom... Nääääej!
Nu kommer jag ihåg att jag trodde på 9 Uret när jag satt och tittade på loppen i natt. Men inte fanken kan man spika i detta lopp!? Dom tror på 7 Carlos Ken och Henriette Larsen i Guiden. Okej. Och 4 Choco Garline med Kim Moberg.

Avd 3: Inte tittat närmare på... Här kom någon (ickespelare) och sa att 4 Corleone D.K måste med???
Tycker 2 Zenzero Jet verkar lovande. Ser att Guiden rankat den etta...

Avd 4 ston, volt och tillägg. Håhåjaja...
Har en svaghet för10 Callmesally men tror inte hon vinner här. Provar kanske med 12 Viola Grif/Emilia Leo.

Avd 5, KII. Tar 3, 4, 5 här tills vidare.

Avd 6 Guld.
3 Velvet Gio i första hand, med maffiga 12 460! poäng och sprungit in cirka 1,7 milj senaste två åren.
11 Stoletheshow. Har tjänat 2,2 milj på 27 starter. Dock tveksam till kusken, Christoffer Eriksson, som tyvärr är en skugga av sitt forna jag för närvarande...

Avd 7 Silver.
10 Martin de Bos som har bra stam (Maharajah) och vunnit 1/1 på tung bana. Sedan får man se.

Nu ska jag titta in på ATG.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:42   #105
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tyvärr tror jag Örjan vinner sista som står 20 före med samma tider i bagaget. Men jag ska försöka jobba in 15 nu så blir det helt ok deg till v75
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:46   #106
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tyvärr tror jag Örjan vinner sista som står 20 före med samma tider i bagaget. Men jag ska försöka jobba in 15 nu så blir det helt ok deg till v75
Fan att jag inte lirar trio....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:48   #107
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Det är inga dåliga singelprocentare jag fiskar upp på fyra streck. Överlägsna!!
Härligt! Nu blir det spännande...

26.000 in på spiken...
Håller tummarna! Jag tror själv mer på 10 och 11 men jag är ju borta tack vare uselt spikval, så låt 15 vinna nu! =) Bakspårshästarna ska vara överlägsna på 3140 vanligtvis men är ju bara spetshästarna hitills som vinner.

Tror den av dem som kör fram först vinner helt enkelt!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:49   #108
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Tror mycket på 10 och 11 som jag hade på V4, men går på 14 som vinnare då den ser väldigt fin ut.

TRIO
Inlämnat: 2020-02-22, 15:48
Axevalla Lopp 4
Lördag 2020-02-22
Start: 15:53
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 14 Vagabond Bi
2:a: 10, 11
3:a: 10, 11

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: FKS KTJ PZF
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:54   #109
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Det är inga dåliga singelprocentare jag fiskar upp på fyra streck. Överlägsna!!
Härligt! Nu blir det spännande...

26.000 in på spiken...
snyggt tippat Sistastallskriket

Hejar på din spik i sista nu för fina pengar

Hoppas det är en sån dag Dahle’ns häst inte kan bli trött
Att folk på banan verkar vara ute på din spik borde ju vara ett gott tecken.

lycka till!

*** edit

Trist :-(

Senast redigerad av Basse den 2020-02-22 klockan 15:01.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:55   #110
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

15 perfekt igenom!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:55   #111
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Mycket bra start på spiken 15....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:56   #112
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

10 rygg på 15.. står nog mellan dem... eller nej nu släpptes 15 till spets.. bra chans nu!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:57   #113
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Spets.... Nu är det puls.... Bra chans....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:59   #114
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Fan.... Tråkigt.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:59   #115
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Ok. Där växte ju ändå prestationen från Burning Man senast. Och för Cayucos
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 14:59   #116
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tror mycket på 10 och 11 som jag hade på V4, men går på 14 som vinnare då den ser väldigt fin ut.

TRIO
Inlämnat: 2020-02-22, 15:48
Axevalla Lopp 4
Lördag 2020-02-22
Start: 15:53
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 14 Vagabond Bi
2:a: 10, 11
3:a: 10, 11

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: FKS KTJ PZF
Jag borde ha lirat vinnare istället, men trodde 10 och 11 skulle vara bättre.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:01   #117
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Formen är fin iaf.

Finns V75 andelar 200 kr kvar på Sundbyholmstravets Tillsammans-sida.
In och köp om någon vill ta rygg
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:04   #118
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

i 4e. 6 HASTY HELENE SoS kanske om tilläggshästarna får det svårt
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:06   #119
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Så här blev det:
1,7,8
Carlos Ken
1,2,4,5,9,10,12
10,11,12,13,14,15
Cayucos
Velvet Gio
7,10
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:07   #120
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 16:04
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 8 (5, 11)
2: 4, 7, 9 (11, 12)
3: 2, 4 (10, 5)
4: 10, 12 (6, 14)
5: 3, 4, 5 (9, 1)
6: 3 Velvet Gio (12, 6)
7: 10 Martin de Bos (7, 3)

3x3x2x2x3x1x1 = 108 rader.
108 x 1 x 0,50 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: BMT HTK XZL
Hann inte tänka ut något annat.

Good Luck!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:07   #121
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
i 4e. 6 HASTY HELENE SoS kanske om tilläggshästarna får det svårt
Känns som att dom på start behövt sina fyra strukna kompisar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:08   #122
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

45 stycken är med på Challenge tävlingen idag. Succé. Hoppas tävlingen fortsätter, och att många här på sharps får 7 rätt idag. Eller kanske en ensam vinnare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+45)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:10   #123
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Kör även en mångbong
7-7-2-12-2,5-3-7,10
Och en DD modell större:
3
7,10

Lycka till alla!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:10   #124
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 15:59
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Burning Man (1, 8)
2: 7, 12 (4, 11)
3: 1, 2, 4, 5, 6, 10 (8, 3)
4: 12 Viola Grif (10, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 9 (12, 8)
6: 3, 6, 7, 12 (5, 10)
7: 10 Martin de Bos (7, 3)

1x2x6x1x6x4x1 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: Spikar min gamle tränare Puros båda startande
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:11   #125
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 16:06
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 1 980,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 7, 8 (11, 3)
2: 7 Carlos Ken (4, 11)
3: 2, 4, 5, 6, 9, 10 (3, 8)
4: 4, 6, 10, 12, 14, 15 (9, 13)
5: 2, 4, 5, 8, 9 (1, 3)
6: 3 Velvet Gio (6, 12)
7: 3, 7, 8, 9, 10 (2, 6)

4x1x6x6x5x1x5 = 3600 rader.
3600 x 1 x 0,50 kr = 1 800,00 kr. Avgift 180,00 kr.
Totalt: 1 980,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:12   #126
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 16:09
V7 - endast godkänd utdelning på 7 rätt
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 448,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Rocky Tilly (7, 8)
2: 4, 7 (11, 12)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 (8, 7)
4: 6, 10, 12, 14 (13, 4)
5: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 12 (1, 6)
6: 3, 6 (12, 5)
7: 7 Grainfield Aiden (10, 3)

1x2x8x4x7x2x1 = 896 rader.
896 x 1 x 0,50 kr = 448,00 kr.
Totalt: 448,00 kr.
Rättningskod: BGW MTK ZZJ
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:13   #127
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 15:42
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 367,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Burning Man (1, 8)
2: 4, 7, 9, 11, 12, 13, 14 (2, 1)
3: 2, 4, 5, 8, 10 (6, 7)
4: 12 Viola Grif (10, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 12 (8, 6)
6: 3 Velvet Gio (6, 12)
7: 7, 9, 10 (3, 12)

1x7x5x1x7x1x3 = 735 rader.
735 x 1 x 0,50 kr = 367,50 kr.
Totalt: 367,50 kr.
Rättningskod: GHZ MTB ZZC
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:17   #128
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Jaha, Zenzero Jet redan uppe i 2,60 på Unibet, det här kan bli riktigt roligt(men givetvis är han överstreckad)...vem var det som körde i provstarterna bakom bilen?, var väl inte Anders E, lär isåfall bli skillnad sen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:18   #129
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jaha, Zenzero Jet redan uppe i 2,60 på Unibet, det här kan bli riktigt roligt(men givetvis är han överstreckad)...vem var det som körde i provstarterna bakom bilen?, var väl inte Anders E, lär isåfall bli skillnad sen...
Den och Velvet Gio lär väl bli dina bankar idag?
Måhända Burning Man oxå fått sig en slant?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:19   #130
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 16:12
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 648,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Burning Man (1, 8)
2: 2, 10, 11, 12, 13, 14 (9, 1)
3: 2, 4, 5, 6 (10, 12)
4: 12 Viola Grif (10, 6)
5: 2, 5 (4, 9)
6: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (1, 3)
7: 7, 8, 10 (9, 2)

1x6x4x1x2x9x3 = 1296 rader.
1296 x 1 x 0,50 kr = 648,00 kr.
Totalt: 648,00 kr.


8an i sista , tuffa omständigheter med vind o kanske regn, efter behövlig villa ska göra mig rik idag ! =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:21   #131
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

V5 72 kr och 10 andelar

Finns på bolagssidan!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:24   #132
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det blev ju en perfekt start på dagens omgång.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:25   #133
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Härligt! Och 42% var inte så tokigt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:25   #134
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Den och Velvet Gio lär väl bli dina bankar idag?
Måhända Burning Man oxå fått sig en slant?

Hade BM i komb med ZJ, så fyller nog inte på, även om oddset blir riktigt lockande...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:33   #135
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

40 av 45 är kvar på Challenge efter uppvisningen a
V Örjan och Burning Man.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:34   #136
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Bet365 har 4ggr på Carlos Ken...för dom som tror på denne...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:42   #137
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag dunkar på IT.Inventor, Vinnare - tyvärr såg Carlos Ken kanonfin ut så kanske jag går emot mina egna synintryck?!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:46   #138
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Vilken usel prestation!! Skyldig att vinna!!

Henriette vinner bara med skrällar...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:47   #139
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gött mos - men vad gör 12an för lopp???!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:47   #140
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Oj, vilken svag favorit...och vilka kanoninsatser av 4 o 12...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:48   #141
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 13:00
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 9,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Burning Man (1, 8)
2: 11 I.T.Inventor (7, 4)
3: 4 Corleone D.K. (2, 10)
4: 10, 11 (12, 6)
5: 4 Vitro Diablo (5, 9)
6: 3, 6, 7 (12, 5)
7: 3, 7, 10 (9, 8)

1x1x1x2x1x3x3 = 18 rader.
18 x 1 x 0,50 kr = 9,00 kr.
Totalt: 9,00 kr.
Rättningskod: MLZ FTK QTF

Spännande om 4 vinner nästa nu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:52   #142
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Vilken usel prestation!! Skyldig att vinna!!

Henriette vinner bara med skrällar...
Nja nära galopp på upploppet och Henriette gjorde nog vad hon kunde. Med facit i hand skulle hon ryckt tussarna tidigare. Hästen är inte helt stabil.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:52   #143
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bästa ekipaget vann dock - sammantaget så är ju häst+kusk oslagbara i nyss körda lopp. Djuse överlägsen alla andra i loppet... Att släppa upp ekipaget till 7ggr fläsket är ett stort underbetyg av spelarna...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:57   #144
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Där sprack jag på Challenge. Liksom 37 stycken av 45 här på sharps. 8 stycken kvar här efter 2 avdelningar. Värde 515 kr. I hela Sverige är det 80 system kvar av 592 från början.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 15:58   #145
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Oj, vilken svag favorit...och vilka kanoninsatser av 4 o 12...
Svag favorit ? Nja var ju med i striden mot tuffa konkurrenter. Men Inte helt rumsren i travet.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:02   #146
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Där sprack jag på Challenge. Liksom 37 stycken av 45 här på sharps. 8 stycken kvar här efter 2 avdelningar. Värde 515 kr. I hela Sverige är det 80 system kvar av 592 från början.

Jag fegade ur och garderade tidigt idag - skulle väntat på styrkedropparna nu i eftermiddags, hehe!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:04   #147
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Zenzero Jet spelas!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:09   #148
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Härlig start på V5 och V75 går fint. Nu gäller det att Viola står på benen.

V5
Inlämnat: 2020-02-22, 17:04
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 17:05
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 8, 10 (6, 9)
2: 12 Viola Grif (10, 6)
3: 2 Cayucos (5, 4)
4: 3, 6, 12 (7, 5)
5: 3, 7, 9, 10 (8, 6)

5x1x1x3x4 = 60 rader.
60 x 1 x 1,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: BCW KTK XSC
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:09   #149
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Felfri femma???
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:10   #150
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Underbart, bra kört Kim! Den satt fint, usel favorit här. Vilken form 5an har, helt galet
Vinnarspel satt bra med nu jobbar vi in skräll i avd 6 med tack!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:10   #151
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Svagt - Leonas Sami hade jag totalt tappat! Zenzero Jet var inte körbar någon gång i loppet och en klart svag favorit!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:11   #152
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V5
Inlämnat: 2020-02-22, 17:04
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 17:05
Kostnad: 2,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Leonas Sami (2, 4)
2: 12 Viola Grif (10, 6)
3: 4, 5 (1, 9)
4: 3 Velvet Gio (6, 12)
5: 7 Grainfield Aiden (10, 3)

1x1x2x1x1 = 2 rader.
2 x 1 x 1,00 kr = 2,00 kr.
Totalt: 2,00 kr.
Rättningskod: DCW CTH VSG
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:11   #153
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inez Alki, kanonbra men mördas utav Henna Halme!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:13   #154
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Man har ju ett gäng med lappar.. men denna var lite synd.

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 16:20
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 6,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Burning Man (1, 8)
2: 7 Carlos Ken (4, 11)
3: 5 Leonas Sami (2, 4)
4: 12 Viola Grif (10, 6)
5: 5 Brandy Flame (4, 9)
6: 3, 5, 7, 12 (6, 11)
7: 3, 7, 10 (9, 8)

1x1x1x1x1x4x3 = 12 rader.
12 x 1 x 0,50 kr = 6,00 kr.
Totalt: 6,00 kr.
Rättningskod: GLQ HTD QZL
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:19   #155
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Man har ju ett gäng med lappar.. men denna var lite synd.

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 16:20
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 6,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Burning Man (1, 8)
2: 7 Carlos Ken (4, 11)
3: 5 Leonas Sami (2, 4)
4: 12 Viola Grif (10, 6)
5: 5 Brandy Flame (4, 9)
6: 3, 5, 7, 12 (6, 11)
7: 3, 7, 10 (9, 8)

1x1x1x1x1x4x3 = 12 rader.
12 x 1 x 0,50 kr = 6,00 kr.
Totalt: 6,00 kr.
Rättningskod: GLQ HTD QZL

Eftersom du har bra idéer många gånger bara måste du vinna mindre (inte alls) på dessa småsystem - satsa allt på ett, eller två i stället och kolla utfallet då. Tror du skulle få in mycket mer penningar på detta sätt...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), HuBBaBuBBa (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:20   #156
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V5
Inlämnat: 2020-02-22, 17:04
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 17:05
Kostnad: 2,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Leonas Sami (2, 4)
2: 12 Viola Grif (10, 6)
3: 4, 5 (1, 9)
4: 3 Velvet Gio (6, 12)
5: 7 Grainfield Aiden (10, 3)

1x1x2x1x1 = 2 rader.
2 x 1 x 1,00 kr = 2,00 kr.
Totalt: 2,00 kr.
Rättningskod: DCW CTH VSG
Jadu, Hubba...Du är rätt ute många gånger, men sprider skurarna på massor av små system...koncentrera dig, för helsefyr...dina framgångar skulle absolut kunna komma, men med dom här småsystemen, så lär det inte göra det...Aaahhh, du förstår vad jag menar, vill ju inte vara dum...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5), Fulsprit (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:22   #157
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Eftersom du har bra idéer många gånger bara måste du vinna mindre (inte alls) på dessa småsystem - satsa allt på ett, eller två i stället och kolla utfallet då. Tror du skulle få in mycket mer penningar på detta sätt...
Jo det är sant... andelsspel är nog vad jag skulle velat göra idag eftersom jag inte har ekonomi till större system själv tyvärr.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:23   #158
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

5 kvar på Challenge här på sharps. Värde efter avdelning 3 är 936 kronor. I hela Sverige är det 44 system kvar varav 5 är med ifrån Sharps. Så lycka till Abborre, Fulsprit, Amaerilde Rimfrost, The Z, och Trazan.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:23   #159
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Callmesally trivs med Örjan, så vi testar där...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:24   #160
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jadu, Hubba...Du är rätt ute många gånger, men sprider skurarna på massor av små system...koncentrera dig, för helsefyr...dina framgångar skulle absolut kunna komma, men med dom här småsystemen, så lär det inte göra det...Aaahhh, du förstår vad jag menar, vill ju inte vara dum...

Absolut. Helt rätt. Räknar ju inte med att jag ska sätta dessa system men det blir ändå lite bortkastade pengar som jag skulle kunna göra andelar för istället och ett seriöst system.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:25   #161
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Emilia borde få Viola felfritt idag och det är ju bara några löss att runda.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:26   #162
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 170
Sharp$: 9333
Standard

100:- plats på 15 Micro Vick.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:27   #163
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jo det är sant... andelsspel är nog vad jag skulle velat göra idag eftersom jag inte har ekonomi till större system själv tyvärr.
Ja men lyssna till vad som sägs istället och tänk till en stund. Hur många småsystem har du med jättespridda skurar och spikar som står mot varandra under en omgång? Du postar ju några här, du har säkert flera som du inte skrivit ut också. Om du gör ETT system istället så skulle det så klart gå bättre.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:27   #164
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jo det är sant... andelsspel är nog vad jag skulle velat göra idag eftersom jag inte har ekonomi till större system själv tyvärr.
Gör ETT andelssystem på V75 och ETT på V86, jag kommer köpa dom, det kan du skriva upp...lägg din energi på detta och låt övriga travveckan vara en "hobby"...som Gotland sa-Det går att bara titta på trav, men det är svårt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:28   #165
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V5
Inlämnat: 2020-02-22, 17:04
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 17:05
Kostnad: 2,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Leonas Sami (2, 4)
2: 12 Viola Grif (10, 6)
3: 4, 5 (1, 9)
4: 3 Velvet Gio (6, 12)
5: 7 Grainfield Aiden (10, 3)

1x1x2x1x1 = 2 rader.
2 x 1 x 1,00 kr = 2,00 kr.
Totalt: 2,00 kr.
Rättningskod: DCW CTH VSG

Hubba om den nu sitter, retar du dig inte på att du inte tog den iaf x5 lr 10?
Jag hade nog offrat 10 lr 20 kr på att gångra på lite iaf, sitter den e de försmädligt o få bara 1 femma men lycka till=)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:28   #166
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
5 kvar på Challenge här på sharps. Värde efter avdelning 3 är 936 kronor. I hela Sverige är det 44 system kvar varav 5 är med ifrån Sharps. Så lycka till Abborre, Fulsprit, Amaerilde Rimfrost, The Z, och Trazan.
Ja kanske, om de är inlämnade. Jag lämnar inte in mitt t ex, gör ett större varje lördag istället. Lever fram till femte åtminstone, men sitter tunt med kryss i femte och sjunde.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:29   #167
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Förresten - hur bra var Stefan Perssons manöver att lämna andra utvändigt (som han kunde haft ända in på upploppet) och ge sig ut i tredje spår?

Senast redigerad av ScandalPlay den 2020-02-22 klockan 16:32.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:31   #168
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Satan också där gick tredjestrecket in när man gick på två!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:32   #169
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Nähä, där kördes det för sent.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:32   #170
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

som vanligt när Emilia är överdriven favorit... som Anders E nyss... dom vinner inte när dom inte har något värde.. som om dom vore Proppen eller nåt hehe.. men man lär sig sällan tyvärr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travbonus (+2)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:32   #171
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Så låter dem peter stjäla loppet, suck... man kan ju bara ge upp... Hur orkar dem köra så uselt gång på gångpå gång.
Allt Emilia behöver göra är att ta en lugn dödens och sen ligga lugn därtill upp loppet o ta den på speed...
Ska man behöva tala om allt för dem? :P
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travbonus (+2)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:38   #172
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Så låter dem peter stjäla loppet, suck... man kan ju bara ge upp... Hur orkar dem köra så uselt gång på gångpå gång.
Allt Emilia behöver göra är att ta en lugn dödens och sen ligga lugn därtill upp loppet o ta den på speed...
Ska man behöva tala om allt för dem? :P
Whoops. Här vimlar det av staketkuskar ? Hur många som uttalar sig här på sidan om idiotkörningar och självklara fel i loppen har suttit bakom häströven i travtävlingar. Skärpning mina vänner.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-22 klockan 16:45.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:39   #173
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

vad hände med skriket 9 Lady LS ... ingen som såg ut att ha något med någonting i några lopp för resten av sitt travliv att göra men ändå ska dom grymma experterna lyfta fram något som inte en seriös travspelare hade tittat åt
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:41   #174
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

För att dom kör fel Därimot så ska väl grif ha ett sånt lopp, vilket hästar inte ska behöva ha. Rygglopp osv.

Jag spikade också, Därimot ta bort voltstart. Från spår 14 ska det innebära vingel och problem
Inte spets.

12 hästar , bil endast.

V75
Inlämnat: 2020-02-22, 14:55
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 16:20
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Burning Man (1, 8)
2: 1, 2, 4, 7, 11, 12 (14, 10)
3: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 (9, 12)
4: 12 Viola Grif (10, 6)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 9 (12, 6)
6: 3 Velvet Gio (12, 6)
7: 7, 9, 10 (3, 8)

1x6x8x1x6x1x3 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: JMP GTL

Senast redigerad av shjuve9le den 2020-02-22 klockan 16:42.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:42   #175
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Whoops. Här vimlar det av staketkuskar ? Hur många som uttalar sig här på sidan om idiotkörningar och självklara fel i loppen har suttit bakom häströven i travtävlingar. Skärpning er mina vänner.
som du såg la jag till en smiley i slutet för att alla skulle fatta att jag bara var lite allmänt bitter o skrev av mig lite, det gick dig tydligen helt förbi?

Sen har jag aldrig suttit bakom en travhäst så jag hade säkert kommit sist i mål, men med en av Sveriges mest lovande kuskar som hyllas unisont av travsverige så ska man kunna vänta sig mer, eller vad tycker du?
Lika bra som bra kuskinsatser hyllas, så ska dåliga kunna dizzas.

Sluta vara så tramsigt PK.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travbonus (+2)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:43   #176
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Whoops. Här vimlar det av staketkuskar ? Hur många som uttalar sig här på sidan om idiotkörningar och självklara fel i loppen har suttit bakom häströven i travtävlingar. Skärpning er mina vänner.
Håller med dig, påsättovis...många här fattar inte hur det är att sitta där bakom...men samtidigt, har man inte talangen så kanske man bör inse det och det gör inte alla...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:44   #177
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Absolut ska man både risa och rosa. När de lusar bort loppet i täten så ska man ju ställa på 1100 kvar, annars är det ju garanti på tempotorsk.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travbonus (+2), mr_stylez (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:45   #178
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja kanske, om de är inlämnade. Jag lämnar inte in mitt t ex, gör ett större varje lördag istället. Lever fram till femte åtminstone, men sitter tunt med kryss i femte och sjunde.
Mitt inte inlämnat då cashen är slut på SS...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:48   #179
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag sågar experterna men kan såga vissa styrningar och beslut från domare (är själv inte domare eller kusk) men man skickar ju inga hotbrev med bajs i direkt
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:49   #180
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Tyvärr ingen kvar på Challenge efter 4 avd. 25 är kvar och värdet är 1648 kr.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:49   #181
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Whoops. Här vimlar det av staketkuskar ? Hur många som uttalar sig här på sidan om idiotkörningar och självklara fel i loppen har suttit bakom häströven i travtävlingar. Skärpning mina vänner.
Är du själv en aktiv kusk eller en f.d.?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:52   #182
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja kanske, om de är inlämnade. Jag lämnar inte in mitt t ex, gör ett större varje lördag istället. Lever fram till femte åtminstone, men sitter tunt med kryss i femte och sjunde.
Hur stort gör du på challenge? Du har ju tagit potten själv. Ligger du på pluskonto på challenge spelet?
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:54   #183
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Fan då. Tar sju hästar och sätter 8:an som första reserv pga. spåret. Sen hoppar halva fältet bort sig och han kommer bra på det istället.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:55   #184
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Där får man ändå lyfta på hatten för SV som hade Martin Tooma som förstarank!!!

Vackert!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:56   #185
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Hur stort gör du på challenge? Du har ju tagit potten själv. Ligger du på pluskonto på challenge spelet?
100-150 rader brukar jag lägga på lördagar. Ligger rätt hyggligt plus men det är ju inga jättesummor. 144 rader idag, lever fortfarande. Men tog ställning mot favoriterna i sista så där är bara krysset kvar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Santorini (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 16:57   #186
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 669
Sharp$: 50089
Standard

Hade Kevins på två streck...

Brandy Flame - första med jänkarvagn enligt SV.Det hjälpte föga...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:01   #187
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

DD: 3-10.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:07   #188
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Där får man ändå lyfta på hatten för SV som hade Martin Tooma som förstarank!!!

Vackert!

Men givetvis hade dom alla där, då är det lätt att sticka ut hakan på en sån...stämmer det?...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:08   #189
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Min dubbel blir 7-10 till 20 gånger.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:10   #190
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Nu vinner 8 Narold Vox eller 7 Olle Rolls... tvilling 7-8 ger nog bra
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:11   #191
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
100-150 rader brukar jag lägga på lördagar. Ligger rätt hyggligt plus men det är ju inga jättesummor. 144 rader idag, lever fortfarande. Men tog ställning mot favoriterna i sista så där är bara krysset kvar.
Håller tummarna för dig!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:12   #192
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Nu vinner 8 Narold Vox eller 7 Olle Rolls... tvilling 7-8 ger nog bra
Antingen vinner favoriten, eller så händer "vad som helst"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:12   #193
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Håller tummarna för dig!
Tack! Nästa är målat så den överlever jag iallafall. Så kanske det är chans på 20k i sista med lite flyt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:13   #194
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

undrar om inte ett platsspel på VOTN är rätt ok nu?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:13   #195
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Senast hoppade Stepping Spaceboy på den hårda Jägersrobanan. Admir ger avslag för den hårda banan på Axevalla.

Senast redigerad av mackpeter den 2020-02-22 klockan 17:15.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:14   #196
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Antingen vinner favoriten, eller så händer "vad som helst"...
Känner lite så jag också. Olle har de tjatat om i 100 år men han har förtvivlat svårt att räcka hela vägen fram nu när han är uppe i högsta klassen. Ganska kall. Blir intressant hur bra Velvet är nu med skor och efter det stentuffa Frankrikeäventyret i benen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:17   #197
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
undrar om inte ett platsspel på VOTN är rätt ok nu?
Den hästen är väl slut. Stå fast vid Olle Rols istället.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:19   #198
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Tror på 8,11-8 på DD. Lycka till ni som har chansen till pengar =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:21   #199
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Men givetvis hade dom alla där, då är det lätt att sticka ut hakan på en sån...stämmer det?...
På sidan 4 här gav jag dig tips om Martin Tooma och målaresven.Fick en bra slant själv på vinnare och plats.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:24   #200
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3181
Standard

Det var ju synd.

V5
Inlämnat: 2020-02-22, 16:24
Axevalla
Lördag 2020-02-22
Start: 17:05
Kostnad: 224,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 (8, 7)
2: 6, 10, 12, 14 (4, 13)
3: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 12 (1, 6)
4: 3 Velvet Gio (6, 12)
5: 7 Grainfield Aiden (10, 3)

8x4x7x1x1 = 224 rader.
224 x 1 x 1,00 kr = 224,00 kr.
Totalt: 224,00 kr.
Rättningskod: HLR KTK VZG
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:24   #201
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6208
Standard

Såg inte loppet men antar att mån huvudlös pressade på 3an ?
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:24   #202
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Grattis, jAnman...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+20)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:24   #203
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det är inga vinnare som är svårfunna idag, men det var svårspikat, frånsett första loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:24   #204
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vad betydde den där segergesten?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:25   #205
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Väldigt starkt lopp av Antonio såhär direkt i comebacken med skor på!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10), jAnman (+20)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:27   #206
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Grattis jAnman - idag var Antonio Trot utomordentligt bra. Han såg riktigt stark och fräsch ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+20)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:27   #207
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Fantastiskt vad bra Antonio Trot var! Grattis! För han blev väl tvåa?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+20)
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:28   #208
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Grattis, jAnman...
Tackar!! Topplopp mycket skoj
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:29   #209
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Väldigt starkt lopp av Antonio såhär direkt i comebacken med skor på!
Håller med fullständigt och inom kort så vinner den ... väldigt fin prestation och grattis till kretsen kring hästen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+20)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:29   #210
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Grattis jAnman - idag var Antonio Trot utomordentligt bra. Han såg riktigt stark och fräsch ut.
Tack och en guldfinal att vänta på !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10), mackpeter (+10)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:30   #211
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

AT kommer att tjäna många pengar, ge bara f-n i att lira honom jAnman,...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:31   #212
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3335
Standard

Värden i teorin.

1 __ 5717733-- 21893-- 956
2 __ 4914161-- 20182-- 915
3 __ 993568-- 6319-- 412
4 __ 1.652945E+07-- 33122-- 1168
5 __ 4434727-- 19038-- 885
6 __ 3496614-- 16470-- 813
7 __ 412486-- 2855-- 209
8 __ 2228236-- 12084-- 667
9 __ 1105981-- 6925-- 443
10 __ 203473-- 1455-- 112
11 __ 8340556-- 26156-- 1048
12 __ 4308623-- 18720-- 877
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:34   #213
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

dd sitter om 7,8,9,10,12 vinner nu... men nu vinner väl 3 Southwind Hydro bara för det som jag skrikit om ett tag så det lär bli ett litet spel på denne för att säkra upp.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:36   #214
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kung Edward, PLATS, nu!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:41   #215
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Tack och en guldfinal att vänta på !
Antonio slog ju regelrätt både Velvet Gio och Stepping Spaceboy. Örjan gav honom ett bra lopp. Det här blev en perfekt årsdebut. Han tjänar mycket pengar i år och du får snart glänsa i vinnarcirkeln.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:41   #216
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Håller med fullständigt och inom kort så vinner den ... väldigt fin prestation och grattis till kretsen kring hästen.
Hubba, min teori är att han INTE vinner, i alla fall inte så ofta som han borde...En Oasis Bi , dvs tjänar mycket pengar utan att vinna..en typisk sån som man "bygger på"(kombar, trio etc...), när den inte är favorit och går emot när den är det...håller du med jAnman?...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5), jAnman (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:43   #217
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Den där öppningskörningen, sånt är ÖK världsmästare på. Ta taktisk position och vänta på att kusken utanför ger upp och sen glida till ledning med minsta möjliga möda.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:46   #218
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

"Allt" gick fel idag, men vart jämnt upp...man får vara nöjd...sämsta lördagen på länge, men så kan det bli...

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-22 klockan 17:48.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:46   #219
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

jag sågade Mika Forss och 7an innan idag och detta fick jag äta upp duktigt ... vilken häst alltså
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:52   #220
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Otroligt bra utdelning på denna rad! Knappa 400 000 kr är grymt bra...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:52   #221
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

jAnman, anmäl AT till Långfredagen på Färjestad. Så får vi se dig i vinnarcirkeln här!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5), Gotland (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:58   #222
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Det spelar egentligen ingen roll hur det går, bara man gör bra spel...bra spel ger långsiktig vinst och dåliga det motsatta...vad är det vi brukar säga-Trav är ett maraton...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 17:58   #223
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag är nöjd med fem femmor. Men var ytterst nära, att strecka Fulsprits drag I.T. Inventor. Rök också på Martin Tooma, som slog mitt streck Ace To Play. Nu tar vi nya tag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 18:07   #224
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jaja, bara femmor. Hade ingen långtgående tanke på att plocka med Gareth idag så lite schack matt på sjuan. Men förargligt att missa sexan.

Helt off topic så är det Mello igen en av mina få avsteg under året på "sporter" som jag lirar på utöver travet. Plussar varje år och nu tre raka lördagar med plus redan med hopp om fjärde raka. Tar jättefavoriten Hanna Ferm till andra chansen för fina 10ggr (odds på ATG sport)!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 18:13   #225
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Men givetvis hade dom alla där, då är det lätt att sticka ut hakan på en sån...stämmer det?...
Faktiskt inte. De hade fem streck på både lilla och stora.
Nu blev ju loppet väldigt konstigt med alla galopper men ändå!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 18:15   #226
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
jAnman, anmäl AT till Långfredagen på Färjestad. Så får vi se dig i vinnarcirkeln här!
Ja!!!!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 18:42   #227
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Jag tänkte spontant tvärtom.. En favorit, två 7%:are och en 3%. Men vad vet väl jag
Bommade dessvärre alla tre spikarna och fick nöja mig med fyra rätt. Carlos Ken borde ha vunnit med det loppet, Cayucos trodde jag också skulle vinna 500 kvar och Velvet Gio var inte så klar som jag trodde.
Grainfield Aiden är ju ett monster.

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Otroligt bra utdelning på denna rad! Knappa 400 000 kr är grymt bra...
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 18:44   #228
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Sen insåg jag just det underhållande i att jag hade haft fyra rätt också om jag spelat mitt personnr..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+4)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 18:58   #229
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
jAnman, anmäl AT till Långfredagen på Färjestad. Så får vi se dig i vinnarcirkeln här!
Det skulle vara skoj, kan ju bli ett förhoppningsvis ett trevligt travår
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 19:09   #230
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Otroligt bra utdelning på denna rad! Knappa 400 000 kr är grymt bra...
Visst är det hög utdelning men streckprocenten 42-15-7-7-3-15-22 är väl inte helt enkel ? Åtminstone inte på förhand Över 200 spänn på 5 rätt är väl oxå en indikation på svårhetsgraden.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 19:58   #231
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Det skulle vara skoj, kan ju bli ett förhoppningsvis ett trevligt travår
Håller du inte med mig, om min "elaka" kommentar tidigare?...hehe, såg att du gett mig Sharps för det elaka, då tror jag att vi är någotsånär överens...

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-22 klockan 20:02.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 21:39   #232
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Håller du inte med mig, om min "elaka" kommentar tidigare?...hehe, såg att du gett mig Sharps för det elaka, då tror jag att vi är någotsånär överens...
Du är ju en gammal pingisspelare så vi måste ju hålla ihop, man är ju härdad under pingistiden med psykningar för att få motspelaren att få "handske", så jag tar inte illa upp men det ligger lite i det du skriver, fast jag hoppas att han blir lite jämnare i år.
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 22:21   #233
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Överskattade favoriter är (och detta kan man få äta upp totalt):

Zenzero Jet nr 2 avd 3. Krävdes bara 5-16temposista kilometern sist för att vinna, flera som underpresterade och såg bättre ut än vad det var den insatsen. Klart det är en fin häst, men möter bättre hästar nu, trög ut, och både 4 5 6 har absolut toppform och är väl så bra som favoriten tycker iaf jag. Dem tre går före i min ranking.

4an får ta över spets från 3an, 5an ärspurtstark som tusan och 6an kan mycket väl parkera i dödens tidigt.. vad ska då 2an göra?
Blir det för hårt tempo så kommer även 10 och 12, kanske även 7 8 9 göra sig gällande i spurten... nej här ska garderas!

Velvet Gio nr 2 avd 6.
Väl medveten om att det är bästa hästen så är det väldigt tydligt att han blir mycket sämre med skor, och det måste man ta med i beräkningen då han är 46% just nu.
Bakom lurar många bra hästar som vanligen är en klass sämre än favoriten men som alla kan slå till om den bara är 10 m sämre än vanligt med skor..
Jag kommer strecka alla utom nr 1 som jag inte kan se vinna loppet.

Först bakom tycker jag 7,6,8 är, men alla andra kan med vinna med rätt lopp! Här kan skrällen komma som fixar miljonerna.

Bränner båda dessa och man drar in säg en 5e rankade i båda loppen.. då ligger man bra till =)


Dessa var man ju rätt ute på, samt bästa spiken Grainfield Aiden, och ytterligare spik Burning Man...

Ändå får man bara 5 rätt.. Riktigt dålig systembyggnad idag av mig ser jag då man går igenom såhär i efterhand..

Hade 4-7 som utgångar i avd 2, de kom tvåa och trea, trodde inte lika mykcet på 11an trots överlägset bäste kusken, dåligt, bara att lära och komma igen! I jämna lopp är det oftast kusken som avgör trots allt, gör man färre misstag så vinner man troligare loppet också...

Tur det är GS75 imorn, nya tag!
Tänkte starta en tråd om den snart då jag kollat igenom loppen Hoppas några på forumet här kan dra in 7 rätt nu!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 22:41   #234
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Var kan man se hur de sena spelarna streckade?

Jag vet att det finns några här inne som kan sånt här och jag är mest intresserad över hur strecken i femte landade sista timmen.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 22:49   #235
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Var kan man se hur de sena spelarna streckade?

Jag vet att det finns några här inne som kan sånt här och jag är mest intresserad över hur strecken i femte landade sista timmen.

Förlåt en yngling men vad vill du få ut av denna info ?
Och varför just avd 5. Misstänker du stötkörning ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-02-22 klockan 22:54.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 22:49   #236
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Du är ju en gammal pingisspelare så vi måste ju hålla ihop, man är ju härdad under pingistiden med psykningar för att få motspelaren att få "handske", så jag tar inte illa upp men det ligger lite i det du skriver, fast jag hoppas att han blir lite jämnare i år.
Är det Stallan B?
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 22:55   #237
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Var kan man se hur de sena spelarna streckade?

Jag vet att det finns några här inne som kan sånt här och jag är mest intresserad över hur strecken i femte landade sista timmen.

Man kan se det i t.ex. HPT. I V75-5 nästan dubblade Martin Tooma sin streckandel sista timmen, och sista sex minuterna kom 10% av omsättningen in, där var den streckad på 8,3% vilket drog den upp till 3,33% totalt. Även Cayucos var det mycket mer spel på är snittet sista timmen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 23:15   #238
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4691
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man kan se det i t.ex. HPT. I V75-5 nästan dubblade Martin Tooma sin streckandel sista timmen, och sista sex minuterna kom 10% av omsättningen in, där var den streckad på 8,3% vilket drog den upp till 3,33% totalt. Även Cayucos var det mycket mer spel på är snittet sista timmen.
Totalt onödig info
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 23:17   #239
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Man kan se det i t.ex. HPT. I V75-5 nästan dubblade Martin Tooma sin streckandel sista timmen, och sista sex minuterna kom 10% av omsättningen in, där var den streckad på 8,3% vilket drog den upp till 3,33% totalt. Även Cayucos var det mycket mer spel på är snittet sista timmen.
Tack!

Precis det jag var ute efter.

Det bekräftar min känsla om att den steg rätt hårt på absolut sista spelet. Jag hade en siffra på 1,6% med en dryg timme kvar så att den mer än dubblades visste jag. Sista kollen med 30 min kvar var den fortfarande under 2%.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 23:17   #240
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Varför skulle det vara onödigt Melander? Yttert intressant att se hur de sena (mest pålästa) Spelarna tänker och spelar. Alla fattade det skulle bli fart i det loppet och då klev dem in på starka spurtstarka hästarna 2 och 8, inget konstigt med det. Själv gick jag enbart på 2an tyvärr, snål som man är...
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 23:18   #241
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Totalt onödig info
Nej, absolut inte onödig info. Det var ju precis det där jag frågade efter.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-22, 23:26   #242
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jag tänkte spontant tvärtom.. En favorit, två 7%:are och en 3%. Men vad vet väl jag
Bommade dessvärre alla tre spikarna och fick nöja mig med fyra rätt. Carlos Ken borde ha vunnit med det loppet, Cayucos trodde jag också skulle vinna 500 kvar och Velvet Gio var inte så klar som jag trodde.
Grainfield Aiden är ju ett monster.

Och här kommer jag med ett tredje alternativ.

Det var varje bra eller dåligt betalt. Det gav ganska precis som det skulle räknat på vinnarnas V75%.

Ca 400k för 7r. Ca 2800 kr för 6r och ca 200 kr för 5r var vad som kunde förväntas. Och så blev det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 00:01   #243
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och här kommer jag med ett tredje alternativ.

Det var varje bra eller dåligt betalt. Det gav ganska precis som det skulle räknat på vinnarnas V75%.

Ca 400k för 7r. Ca 2800 kr för 6r och ca 200 kr för 5r var vad som kunde förväntas. Och så blev det.
Och då var det ändå två lappar som varvats en del varv...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 06:32   #244
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Är det Stallan B?
Nä, vi var nog lite bättre, iallafall snyggare!
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 08:02   #245
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jag tänkte spontant tvärtom.. En favorit, två 7%:are och en 3%. Men vad vet väl jag
Bommade dessvärre alla tre spikarna och fick nöja mig med fyra rätt. Carlos Ken borde ha vunnit med det loppet, Cayucos trodde jag också skulle vinna 500 kvar och Velvet Gio var inte så klar som jag trodde.
Grainfield Aiden är ju ett monster.

Raden ser klart överkomlig ut men det är tack vare att flera av mina idéer satt och då, såklart, har egentligen inte utdelningen något med min upplevda känsla kring radens "enkelhet" att göra. Eller, blir det tvärtom, hehe?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 08:19   #246
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Du är ju en gammal pingisspelare så vi måste ju hålla ihop, man är ju härdad under pingistiden med psykningar för att få motspelaren att få "handske", så jag tar inte illa upp men det ligger lite i det du skriver, fast jag hoppas att han blir lite jämnare i år.
I slutet på 2017 matchade ni ju honom i två "enklare lopp" och han vann, sen kom två rikstoto-segrar av bara farten...kanske det han skulle behöva, för självförtroendet, två billiga snabblopp på orten och så krossar han dom i guld sen...samtidigt så tjänar han ju fina pengar ändå, även om det inte blir så många segrar...Hursomhelst så hålls det tummar och Lycka Till!...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jAnman (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 19:34   #247
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Förlåt en surgubbe men är det inte dags att öppna upp lite renodlade tipssidor till rikstravet.
Typ V64, V86 och V75. För nuvarande handlar inläggen på respektive spelform ju till stor del om andelsspel, systemuppbyggnad och reducerade upplägg. Det finns säkert stort intresse för detta oxå men det finns ju femtielva olika mappar på forumet så några till kanske inte stör så mycket.
Jag efterlyser rena speltipssidor och travsnack, inte redovisande av andelssystem och spelformen på dessa sidor.
Detta är min personliga åsikt och jag är ny på Sharps så man får kanske ta seden dit man kommer.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 19:44   #248
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Förlåt en surgubbe men är det inte dags att öppna upp lite renodlade tipssidor till rikstravet.
Typ V64, V86 och V75. För nuvarande handlar inläggen på respektive spelform ju till stor del om andelsspel, systemuppbyggnad och reducerade upplägg. Det finns säkert stort intresse för detta oxå men det finns ju femtielva olika mappar på forumet så några till kanske inte stör så mycket.
Jag efterlyser rena speltipssidor och travsnack, inte redovisande av andelssystem och spelformen på dessa sidor.
Detta är min personliga åsikt och jag är ny på Sharps så man får kanske ta seden dit man kommer.
Nevermind

Senast redigerad av viking90 den 2020-02-24 klockan 10:21.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 20:04   #249
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Förlåt en surgubbe men är det inte dags att öppna upp lite renodlade tipssidor till rikstravet.
Typ V64, V86 och V75. För nuvarande handlar inläggen på respektive spelform ju till stor del om andelsspel, systemuppbyggnad och reducerade upplägg. Det finns säkert stort intresse för detta oxå men det finns ju femtielva olika mappar på forumet så några till kanske inte stör så mycket.
Jag efterlyser rena speltipssidor och travsnack, inte redovisande av andelssystem och spelformen på dessa sidor.
Detta är min personliga åsikt och jag är ny på Sharps så man får kanske ta seden dit man kommer.
Jag tänkte faktiskt på om vi skulle be någon moderator lyfta ur reduceringsdiskussionen till en egen tråd.

Å andra sidan är just den här offtopic-urspårningen gjord efter att omgången sedan länge är över. Torde inte störa så mycket.

Men i sak håller jag med dig även om jag ibland är den skyldige.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 22:19   #250
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag tänkte faktiskt på om vi skulle be någon moderator lyfta ur reduceringsdiskussionen till en egen tråd.

Å andra sidan är just den här offtopic-urspårningen gjord efter att omgången sedan länge är över. Torde inte störa så mycket.

Men i sak håller jag med dig även om jag ibland är den skyldige.
Och dessutom initierad av mig. Men jag kan förstå känslan och håller egentligen med lite i sak så jag flyttar ur själva reduceringsdelen till egen tråd!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+20)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td