Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-16, 17:52   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

V75 Umåker 18/4


Kunde inte hitta någon tråd till helgens V75a, en sådan måste ju finnas om jag ska lyckas snickra ihop en snackis!

Så fram med era idéer!

Jag ser framemot Pleasure for Cash´s debut i Oskar Berglunds debut inte världens stabilaste kuse men när det stämmer full ut är den vass!

Next Direction i avd 5 ska väl ha toppchans om den är någorlunda tränad inför detta...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 20:46   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Läser den här omgången "bakifrån".

Lome Brage spets och slut. 5/7 i Sverige med dessa förutsättningar (framspår på sprint). Och alla lopp har varit med tuffa motståndare. Försusterna:

-Ena gången mötte han både hela gräddan av norska eliten och Månprinsen i ett sexhästarslopp och fick ge upp spetskampen. Chanslös då såklart.

-Andra gången Elitkampen då han också fick ge sig om spets från spår långt ut.

Har flera gånget hållit Månprinsen stången med de här förutsättningarna, även då prinsen fått slag på honom tidigt. Nu står den i praktiken med 20 tillägg från bakspåret. Kan bli favorit till slut, men min gissning är att Månprinsen blir åtminstone knapp favorit. Uppehållet kommer säkert ge en del spelare kalla fötter men det är bara oddshöjande, han presterar alltid i comebackerna. Tacksamt och oddshöjande också att Tangen Haap står innanför och att Karlsson snackar om att försöka hålla spets. Kan han glömma...

Värderar det till en vinstchans över 60%. Oerhört startsnabb, otroligt travsäker och presterar jämnt som tusan!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 21:06   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Utlovas fint väder på lördag i Umeå, tur för dig Stekel...Lome Brage har startat 4ggr på n/t, ett andrapris(spelad i 1,21) och tre "ägg"...
- Allt verkar bra med honom och vi har tränat på eftersom vi inte kunnat starta. Tanken var att han skulle gått ut på Klosterkogen under påsken och vi hade förberett honom inför det. Han har däremot inte något lopp i kroppen jämfört mot Tangen Haap och Månprinsen. Det gör det lite tuffare, men samtidigt är det hans förutsättningar. Att han varit ifrån tror jag inte ska påverka startsnabbheten speciellt mycket, kanske snarare att han är mer peppad på tävling nu. Erik Adielsson får testa att ladda iväg honom och sedan får vi se om vi tar oss till tät eller inte. Skulle banan bli dålig för att vädret blir dåligt kommer det att missgynna honom för han gillar inte dåliga banor. Kommer han till tät kommer han att bita ifrån sig bra. Det blir eventuellt norskt huvudlag, men sannolikt blir det öppet. Skor och jänkarvagn som tidigare, säger Anders Lundström Wolden.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 21:08   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Första tanken Master Blaster tror jag också är klar efter att ha tittat lite närmare på den. Spetschansen väldigt hög, tar väldigt sällan några stappliga steg när de vänder upp och kan skickas iväg bra och lätt.

Fem lopp med proffskusk sedan han kom till Fredde, 4 vinster utan att bottnas i spets och fick en plump näst senast då han hoppade i spetsrusningen. Som det såg ut efteråt hade han tagit den vinsten också även om det blivit dödens (V75, samma klass). Godkänd senast för Fredde i comebacken, körde till slut efter lopp i fjärde ytter och fick inte tag på ledaren/rygg ledaren.

Värsta konkurrenterna har bakspår, kan vara illa att Strong Heartbeat sitter i ryggen och har inte så mycket handikapp. Kan få fritt både i starten och avslutningen om det vill sig illa. Att Lennartsson Van Gogh istället för Bergh är väl ett plus, mycket mindre risk att han ställer på och tok-kör.

Volt och allt, men 40% vinstchans skulle jag iallafall tänka mig att sätta på det här.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 21:10   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Utlovas fint väder på lördag i Umeå, tur för dig Stekel...Lome Brage har startat 4ggr på n/t, ett andrapris(spelad i 1,21) och tre "ägg"...
- Allt verkar bra med honom och vi har tränat på eftersom vi inte kunnat starta. Tanken var att han skulle gått ut på Klosterkogen under påsken och vi hade förberett honom inför det. Han har däremot inte något lopp i kroppen jämfört mot Tangen Haap och Månprinsen. Det gör det lite tuffare, men samtidigt är det hans förutsättningar. Att han varit ifrån tror jag inte ska påverka startsnabbheten speciellt mycket, kanske snarare att han är mer peppad på tävling nu. Erik Adielsson får testa att ladda iväg honom och sedan får vi se om vi tar oss till tät eller inte. Skulle banan bli dålig för att vädret blir dåligt kommer det att missgynna honom för han gillar inte dåliga banor. Kommer han till tät kommer han att bita ifrån sig bra. Det blir eventuellt norskt huvudlag, men sannolikt blir det öppet. Skor och jänkarvagn som tidigare, säger Anders Lundström Wolden.
I know, hade allt sett till att kolla upp väderleksrapporten innan jag skrev det där
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 21:29   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

30 resp 26% på dessa två Erik-spikar...intressant att se om det håller sig någotsånär...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 21:46   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har tagit ledigt från bandomeriet i helgen, så blir att följa det hela uppifrån Borgafjäll...är mer än 30 år sen, som jag var ledig denna helg...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 21:48   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Orkar inte hålla på med de fasta oddsen så mycket längre utan fokar på streckspelet nästan helt istället. Kastar ändå in något litet långskott på förhand inför varje helg. Den här gången får det bli en hundring på denna fyrling till 536ggr degen.

Weekend Fun 5,00
Ohio UB 15,00
Master Blaster 2,60
Lome Brage 2,75
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 21:53   #9
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Luktar ju ingen högre utdelning på lördag. Har väldigt svårt att se att det ska gå utanför de tre mest betrodda i de sista tre avdelningarna och Attraversiamo blir normalt sett mycket svårslagen, har ju gått 10-tempon i banjobben mot bland andra Esprit Sisu så han är förberedd. Kanske spikar Gardner Shaw också, tycker det är hästen i gänget och i nuläget är han förvånansvärt lite spelad.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-16, 22:31   #10
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Attraversiamo har aldrig i sitt liv tagit spetsen av egen kraft och kommer ut här efter över ett halvår och står i 70% från innerspår. Aldrig i livet att jag lutar mig mot den. Att det är årsdebut behöver inte vara ett minus i sig om hästen är nog bra tränad. Det stora minuset är att kusken sällan kör järnet för vinst. Och när han med säkerhet blir över från start behöver han agera för att vinna. Att Melander har 3 hästar med är ytterligare minus. Och Redéns stallform skojar man inte bort, det har jag lärt mig den hårda vägen. Maxus visade vid vinsten att det finns en del kunnande.

Den andra jag ser som överstreckad i loppet är Evens, tror inte blixten (Dunder) slår ner två gånger. Fick det kört i halsen senast och för många bra emot nu. Hoppar nog över båda dessa och streckar 2-6 här.

Lite kuriosastatistik förresten angående det där med megafavvar. Alla 5 som varit så stora favoriter på V75 i år har torskat. I lördags kom den sjätte (Ulvsåsen) och vann. Litet urval, ja. Men 70%-are har sällan den chans de är spelade till. Tittar vi på ett ordentligt urval över några år så vinner de kanske runt 50% av loppen.

Intressant statistik som Jensa publicerade nu förresten. Inte för att man trodde på skräll i loppet, men stärkande att se att statistiken håller med.

" Vårbjörken (V75-7) har funnits på kupongen sju gånger tidigare, vinnarna har då rankats 1, 1, 1, 2, 2, 3, 3."
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 05:12   #11
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Vad har Björne för nyförvärv i andra ZAP DI GIRIFALCO den kan vara hur bra som helst eller oduglig förmodligen är den bra hm

1 ATTRAVERSIAMO ser det ut som en klassisk spetsåslut på...

2 Picasso vill man syna

2 PLEASURE FOR CASH i ny regi spännande att se men är hästen snurrig i huvudet så lär det nog inte hjälpa men det kan gå i första starten alternativt att OB hittat nåt fel på den?! Oavsett spännande att se den i ny regi för fungerar den så kanske den bara vinner

Perfect Spirit vill vi inte ha

Master Blaster ser ut som en skräddarsydd uppgift på papperet

Lome Brage & Månprinsen AM förmodligen rinner den förstnämnde undan men blir han ostkrok eller inte har en toppdag då vinner Skalman
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 08:22   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13276
Standard

Förlåt en yngling från södra Sverige men visst är det mycket låg klass på V75 Umeå imorgon. Ok i dessa Corona tider räcker väl inte Norrlands eliten till och i min värld vimlar det av totalt chanslösa hästar. 25 poäng var tillräckligt för att få en plats i V75 1.
Paralympia kvalet är det väl endast bortlottade Perfect Spirit som platsar i finalen övriga är nog matlappsjägare.
Ber om ursäkt för gnällinlägget, jag sparar på spelkrutet till nästa lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 08:43   #13
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

1 Perfect King struken i avdelning 2. 8 Zap Di Girifalco blir alltså nedstruken ett spår, vilket troligen ökar chanserna för vinst ännu mer.

Jag kommer också ta med 3 Hunkydory Degato som såg väldigt fin ut senast. 4% just nu på de tidiga procenten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 08:49   #14
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 16
Sharp$: 466
Standard

Umåker har bara 184m upplopp, är det många spetsvinnare på denna bana vanligtvis? Svårt att vinna från bakspår?
HenrikTsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 09:10   #15
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 221
Sharp$: 8862
Standard

Weekend Fun och Master Blaster känns som spikbud.
Om jag inte minns fel så har Attraversiamo vunnit årsdebuten både -18 och -19? Från spår 6 resp 2. Men ändå.
Fast till den % går det ju nästan inte....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)

Senast redigerad av Skaegget den 2020-04-17 klockan 09:11.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 09:22   #16
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Bergh kör inget själv imorgon...är han avstängd, eller skäms han för sin styrning med Island Life i V75-7 i söndags och håller lite låg profil ?
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 09:29   #17
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Avd 1:
Känns som att allt kan hända här. 1 Attraversiamo är inte överdrivet startsnabb och lär inte kunna nå ledningen direkt, utan kommer få gå utvändigt och sedan överta efter 500 meter. Förutsatt att han inte sitter blir fast invändigt vill säga. Vem är huvudkonkurrent om ledningen här? 4 Stoletheshow? Tycker varken att 2 Tito C.A, 3 Thrust Control eller 5 Im Your Captain känns särskilt startsnabba efter att ha kollat i arkivet. Men jag kan ha sett fel förstås.

Jag gillar 7 Remarkable Feet, även om spåret inte är superlockande. Samma gäller 8 Even's Cool Boy som har har det sämsta spåret, men som med lite flax kan få smyga med och sedan spurta ned på upploppet. Dessutom hemmabana på Umåker för Robert Dunder.

Just nu är jag inne på att gardera 1 med 4, 7, 8 – men det kan lika gärna bli så att jag målar allting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 09:30   #18
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Hur lågt är oddset på att Doctor Doxey Zenz i V75-3 styrs fram i dödens, första varvet går 09,5 och bäddar för Skalman eller Rebecca Dahlén ?
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 09:47   #19
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

I V75-5 lutar det mer och mer åt spik på 4 Shocking Superman för min del.
Har årsdebuterat på bra sätt och bättre läge än 12 Perfect Spirit.

Vet inte hur bra 3 Next Direction är direkt i årsdebuten, eller om Goop kan ställa till det genom att hålla upp ledningen med 1 Dreammoko och sen händer ingenting förrän det är försent, men min känsla är att 4 Shocking Superman har bäst förutsättningar att ro hem det.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10), Trinity (+3)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 10:04   #20
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
I V75-5 lutar det mer och mer åt spik på 4 Shocking Superman för min del.
Har årsdebuterat på bra sätt och bättre läge än 12 Perfect Spirit.

Vet inte hur bra 3 Next Direction är direkt i årsdebuten, eller om Goop kan ställa till det genom att hålla upp ledningen med 1 Dreammoko och sen händer ingenting förrän det är försent, men min känsla är att 4 Shocking Superman har bäst förutsättningar att ro hem det.
Tycker det är ett tufft lopp. 1, 3, 4, och 12 kan alla vinna. Låser man på de fyra så är man nog rätt säker på att man har rätt vinnare.

Edit: Jag är mest inne på 3 Next Direction.

Senast redigerad av fweewea den 2020-04-17 klockan 10:07.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 10:06   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Hur lågt är oddset på att Doctor Doxey Zenz i V75-3 styrs fram i dödens, första varvet går 09,5 och bäddar för Skalman eller Rebecca Dahlén ?
Lågt!...
- I senaste starten så ruskade hästen av sig både huva och tussar i starten, och blev för het av det, så jag visste tidigt att det aldrig skulle kunna hålla hela vägen den gången. Den starten är därför bara att glömma. Han fick en kortare vila efter det och vi passade även på att behandla honom då. Sedan har han tränat på fint i backen och sedan körde jag ett skarpare banjobb efter 1.13,5 full väg förra veckan för att vässa upp honom inför det här, och då kändes han jättefin. Han har sina poäng högst upp i raden nu och brukar dessutom vara som mest balanserad när han kommer tillbaka efter lite paus, så jag tror självklart på en stark insats direkt, och jag har vässat ordentligt. Jag har siktat mot det här och han brukar som sagt gå bra efter lite tävlingsuppehåll, så jag räknar med en toppinsats. Han är väldigt gynnad av att tävla barfota fram och spår sex är helt klart acceptabelt. Det ser bra ut på förhand och jag kommer så klart gasa rejält hela vägen. Han trivs ju mycket bättre i dödens än i andra utvändigt, och det ska bli intressant att se hur fort han kan springa över distansen. Det blir, som sagt, barfota fram och jänkarvagn, som vanligt. Sedan bestämmer jag på tävlingsdagen om det blir open eye eller helstängt huvudlag, säger Mathias Andersson.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 10:16   #22
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 221
Sharp$: 8862
Standard

Måste slå ett slag för Lexington Tooma. Går alltid jämnt. Är stark och körs nu av norra Sveriges bästa kusk - Magnus A Djuse!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 10:17   #23
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Några eventuella kantbollar:
V75-1 4 Stole The Show 4,5%
V75-2 4 Findus M 8,3%
V75-3 Ingen direkt, men en het DDZ kan bädda för 7,11 el 12
V75-4 3 Ohio UB 6,5%
V75-5 2 Mr Golden Quick 3,7%. Har överraskat förr, men jag nog spikar 4 Shocking Superman.
V75-6 Ingen direkt känsla att det går utanför 1,8,11, men kanske 10:an till 6,4%.
V75-7 Känns som att 6,11 räcker långt, men om jag blundar och pekar och utan nån större koll så kanske 10 Vixus kan vara en riktig stänkare om "två träter"...
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-04-17 klockan 10:24.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 10:17   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Mmm...Picasso är väl den enda som vill svara stridsvagnen DDZ och den är ju inte startsnabb...DDZ i spets efter 500, ett inte omöjligt scenario om inte någon av övriga "offrar sig"...isåfall sitter nog Coburg Hannover eller Weekend Fun i ryggen på lokomotivet, kan bli väldigt svårt att ta något bakifrån sen och frågan är om någon av de två nämnda har kraft för att ta sig förbi, om nu DDZ är på topp igen...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2020-04-17 klockan 10:25.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 10:34   #25
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Mmm...Picasso är väl den enda som vill svara stridsvagnen DDZ och den är ju inte startsnabb...DDZ i spets efter 500, ett inte omöjligt scenario om inte någon av övriga "offrar sig"...isåfall sitter nog Coburg Hannover eller Weekend Fun i ryggen på lokomotivet, kan bli väldigt svårt att ta något bakifrån sen och frågan är om någon av de två nämnda har kraft för att ta sig förbi, om nu DDZ är på topp igen...vi får si...
Jo, kan ju vara s.o.s på DDZ då det är 1640, även om han tok-rusar, förstås.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 10:53   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.

Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 11:06   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Förstahästen måste nog bli Hill Street från ett bättre läge kunde det bli spik. Kolla näst senaste starten vad vass han är ut. Nu med Örre och fin årsdebut avklarad.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 12:07   #28
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Ingen start för Zip di Girifalco.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 12:29   #29
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ingen start för Zip di Girifalco.
Oj! Spännande strykning. Då öppnar det för en av mina favoriter: 3 Hunkydory Degato.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 13:02   #30
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ledig dag idag, fördelen med corona för en annan är att man får lite mer fritid. Roade mig(?) med att kolla lite hur det faktiskt går med streckspelen nu när det gått några månader av året. Inte sett till plus eller minus, där vet jag att det är minus och som jag spelar med lite högre varians (halvhög risk/halvlång väntan) behöver man ett par år egentligen för att "veta" om helheten är bra eller inte.

Kollade några grejer för att se om man ligger där man tror eller om det är bättre eller sämre. Dumt att spela vidare på samma sätt om trenderna ser illa ut, bra att utvärdera ibland för att se vad man ska fortsätta med och var man kanske behöver tänka om.

Avslag på favoriter var en gren jag undrade på. Jag har varit ganska feg på att plocka bort favoriter vid gardering, men tron innan jag kollade det här var att jag kanske är hygglig på det där och borde göra det mer. Facit vad rejält över förväntan, bara 5 av de 25 favoriter jag hoppat över vid gardering har faktiskt vunnit. Så mycket som 12 raka avslag har torskat nu. Imorrn kommer jag hoppa över Picasso vid garderingen. Månprinsen spikar jag emot.

Spoiler:


Spikar är man ju alltid fundersam på också. Vad är det för hästar man spikar och hur går det egentligen? 21/48 (44%) på totalen får väl vara godkänt. På spikarna som är storfavoriter (över 50%) har bara 6/14 infriat (43%). För de som är mindre spelade än så satt 15/34 (44%). Men man ser ju att de stora favoriterna inte är så trygga att luta sig emot. Eller är man bara dålig på att värdera dem och tar fel mest hela tiden? Oavsett så är det väl läge att vara jävligt försiktig med att acceptera spik på dem för lätt. Speciellt som kapar potentialen för utdelning i omgången rejält. Attraversiamo aktar jag mig för imorrn med alla minusposter som finns på den jättefavven. Tror vinstchansen understiger 50%.

Spoiler:
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fweewea (+10), SO (+10), Storkillen (+10), Tirich (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 13:07   #31
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

[QUOTE=Stekel;683437]Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.

Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.[/QUOTE




Med all respekt för ditt travkunnande så håller jag inte med dig här;
Picasso lämnar, med lätthet, både Hill Street och Minnestad över upploppet senast. Den såg, i mina ögon fullständigt lysande ut! Tycker den snarare är understreckad till 26%.
Schaas på Minnestad! Hur ska den kunna sätta nosen först denna gång då den kommer hamna ännu längre bak än förra gången de möttes??
Hill Street kan givetvis prestera bättre nu med ett lopp innanför västen, men som streckad till andrahandare känns den ointressant.

En som däremot är intressant är Weekend Fun som såg otroligt formstark ut senast då den gick snabbare sista biten än Shocking Superman. Med ett lopp på rulle (släpp till Doxey) eller i ledning är den klar.

Låser troligtvis på dessa två. Kanske också streckar Doxey om bra värmning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3)

Senast redigerad av monimaker1 den 2020-04-17 klockan 13:09. Anledning: ...
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 13:10   #32
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Jag är ju inne på spik på 4 Shocking Superman, men vad tror ni om Redéns upplägg för sina hästar i V75-5 ?

Kör han för bästa möjliga placering för 7 Son of God, eller vill han försöka bädda för 12 Perfect Spirit ?
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-04-17 klockan 13:14.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 13:54   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

[QUOTE=monimaker1;683475]
Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Doxey är ju faktiskt inte riktigt ägnad åt distansen. Kan springa fort länge men inte jättefort och är inte heller jättestartsnabb. Har 7 starter på sprint och bara vunnit 1 av dem. Och det var tidigt i karriären alltihopa. Fattar inte riktigt anmälningen måste jag säga. Men han har framspår och de andra vet att han manglar på. Är hästen på gång igen kan han ju vinna om de välvilligt släpper den till ledningen. Men den kan lika gärna vända uppochner på hela loppet med tokpress i dödens.

Sen går Troels Andersen och blir favorit? Hästen är bra i ordning visst men blir uppskruten för mycket på segern sist. Var inte mycket bättre än varken Minnestad eller Hill Street, kom före dem helt enkelt. 29ggr har han gått upp i lopp med 100k eller mer. En vinst (2013 i klass 2 från ledningen före 6 felfria hästar). Troels själv har väl en statistik där nånstans också när det kommer till V75 skulle jag tippa på.[/QUOTE




Med all respekt för ditt travkunnande så håller jag inte med dig här;
Picasso lämnar, med lätthet, både Hill Street och Minnestad över upploppet senast. Den såg, i mina ögon fullständigt lysande ut! Tycker den snarare är understreckad till 26%.
Schaas på Minnestad! Hur ska den kunna sätta nosen först denna gång då den kommer hamna ännu längre bak än förra gången de möttes??
Hill Street kan givetvis prestera bättre nu med ett lopp innanför västen, men som streckad till andrahandare känns den ointressant.

En som däremot är intressant är Weekend Fun som såg otroligt formstark ut senast då den gick snabbare sista biten än Shocking Superman. Med ett lopp på rulle (släpp till Doxey) eller i ledning är den klar.

Låser troligtvis på dessa två. Kanske också streckar Doxey om bra värmning.
Jag tänker som så att det var fysikens lagar mer än något annat som gjorde att Picasso var så långt före i mål. Han gjorde rycket först och var snabbare en bit. Sen finns det en gräns för hur fort hästarna kan springa en lång bit i spåren till slut. De varvade det där loppet på 10,7 och Picasso kom i mål på 10,1. Så det gick nog precis max för alla tre hästarna, och den som fick försprånget i rycket vann.

Klart han har chans Picasso, men tycker inte han ska vara favorit. Det skiter sig alltid för Troels när det drar ihop sig. Han vann V75 med Highspirit för ett par år sedan (och höll på att göra om det förra månaden). Från ledningen eller dödens kan nästan vem som helst vinna, till och med pokerspelaren i det här loppet. Tror inte den får någon av de positionerna här, och kommer Örjan före så är det game over mot den direkt ändå. Spolar man tillbaka bara en start till med Picasso också så kunde han inte ens vinna ett lunchlopp på Romme. Tillfällig formtopp eller lika bra igen?

Schas på Minnestad håller jag lite med om på det läget och den streckningen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 14:26   #34
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50159
Standard

Daniel Berglund V75 Umåker lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cleon_9 (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 14:32   #35
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

[QUOTE=Stekel;683481]
Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg

Jag tänker som så att det var fysikens lagar mer än något annat som gjorde att Picasso var så långt före i mål. Han gjorde rycket först och var snabbare en bit. Sen finns det en gräns för hur fort hästarna kan springa en lång bit i spåren till slut. De varvade det där loppet på 10,7 och Picasso kom i mål på 10,1. Så det gick nog precis max för alla tre hästarna, och den som fick försprånget i rycket vann.

Klart han har chans Picasso, men tycker inte han ska vara favorit. Det skiter sig alltid för Troels när det drar ihop sig. Han vann V75 med Highspirit för ett par år sedan (och höll på att göra om det förra månaden). Från ledningen eller dödens kan nästan vem som helst vinna, till och med pokerspelaren i det här loppet. Tror inte den får någon av de positionerna här, och kommer Örjan före så är det game over mot den direkt ändå. Spolar man tillbaka bara en start till med Picasso också så kunde han inte ens vinna ett lunchlopp på Romme. Tillfällig formtopp eller lika bra igen?

Schas på Minnestad håller jag lite med om på det läget och den streckningen.
Visst kan det vara så att fysikens lagar påverkade...

Enda scenario jag är orolig för är om Örjan trycker av rejält (visade startsnabbhet 190905) och att hästen är förbättrad. Isf tar jag den smällen då jag behöver många streck i avd 2 och 4.

Lycka till!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 15:19   #36
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

SO Norrland tänker göra ett lite annorlunda system denna gång. Funderat länge på den här varianten och känner att nu är det dags att det blir verkstad. Med 2 spikar blir det inte lika roligt, men med TRE så öppnas dörren till många lågprocentare. I FYRA LOPP DESSUTOM..

I fortsättningen har jag INTE tänkt att spika dom TRE största, utan alltid försöka hitta någon liten rensare, som råkar hålla från spets. Finns ju alltid alternativ till detta.

Vitsen med att HÅLLA den här stilen är att man ANNARS lätt hamnar i "fällan" och det blir ett svenssonsystem - och möjligen 5 rätt...."Man måste gå utanför boxen" om det ska bli pengar är en slogan som håller. Och med tre spikar blir favoriterna i dom 4 resterande lopp riktigt garderade - alltid!

Hitta den roliga spiken i fortsättning blir mest spännande. Det dyker alltid upp någon av mina nästagångare, kanske typ Lets Go Earnie, som gör det hela lite roligare.

Här är grundtankarna inför lördagens race

avd 1 spik 1 Attraversiamo
avd 2 3-4-5-7-9-11-12
avd 3 2-4-6-7-8-9-11-12
avd 4 1-2-3-5-6-8-9-10
avd 5 spik 4 Shocking Superman
avd 6 1-2-3-5-8-10-11
avd 7 apik 11 Månprinsen AM

det blir 3136 rader

Just nu är det 16 andelar sålda, någon andel till och systemet är i land.
sedan börjar 0-1-2 procentarnas marschera in i systemet
Nästan så jag funderar på att sänka maxsiffran för sålda andelar från 50 till t ex 30
Men det kan ju utvärderas senare. Känner du att det här inte var nån bra idé låt gärna bli att köpa en andel !!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 15:36   #37
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
SO Norrland tänker göra ett lite annorlunda system denna gång. Funderat länge på den här varianten och känner att nu är det dags att det blir verkstad. Med 2 spikar blir det inte lika roligt, men med TRE så öppnas dörren till många lågprocentare. I FYRA LOPP DESSUTOM..

I fortsättningen har jag INTE tänkt att spika dom TRE största, utan alltid försöka hitta någon liten rensare, som råkar hålla från spets. Finns ju alltid alternativ till detta.

Vitsen med att HÅLLA den här stilen är att man ANNARS lätt hamnar i "fällan" och det blir ett svenssonsystem - och möjligen 5 rätt...."Man måste gå utanför boxen" om det ska bli pengar är en slogan som håller. Och med tre spikar blir favoriterna i dom 4 resterande lopp riktigt garderade - alltid!

Hitta den roliga spiken i fortsättning blir mest spännande. Det dyker alltid upp någon av mina nästagångare, kanske typ Lets Go Earnie, som gör det hela lite roligare.

Här är grundtankarna inför lördagens race

avd 1 spik 1 Attraversiamo
avd 2 3-4-5-7-9-11-12
avd 3 2-4-6-7-8-9-11-12
avd 4 1-2-3-5-6-8-9-10
avd 5 spik 4 Shocking Superman
avd 6 1-2-3-5-8-10-11
avd 7 apik 11 Månprinsen AM

det blir 3136 rader

Just nu är det 16 andelar sålda, någon andel till och systemet är i land.
sedan börjar 0-1-2 procentarnas marschera in i systemet
Nästan så jag funderar på att sänka maxsiffran för sålda andelar från 50 till t ex 30
Men det kan ju utvärderas senare. Känner du att det här inte var nån bra idé låt gärna bli att köpa en andel !!
Kul! Nu brukar inte jag köpa andelar, men jag tycker att det där är helt rätt väg att gå om man vill gå för stor utdelning.

Bara rätt trist ifall någon lågprocentare du skippat att strecka, typ 1 Cobourg Hanover i avdelning 3, skulle gå och vinna – och så sätter du samtliga spikar. Svider.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 15:40   #38
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Mina spikar blir nog Attraversiamo som är en favorit och så de två spetshästarna Next Direction och Lome Brage. Kan ge bra betalt i morgon.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 15:40   #39
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

För övrigt. För er som är intresserade så rekommenderar jag er att gå tillbaka och kolla på det här loppet https://www.atg.se/spel/2019-07-18/v...lopp6/resultat från Bergsåker förra sommaren. Attraversiamo vinner från spår 2, men Even's Cool Boy från spår 7 kommer bakifrån och är sånär på att spurta ned ledaren på upploppet. 10 meter till och vi hade haft en annan vinnare.

Värt att tänka på när den förstnämnda är streckad till 70% och den sistnämnda enbart streckad till 9%.

Edit: Even's Cool Boy verkar vara en jävel på att spurta på upploppet. Här gick han och vann – https://www.atg.se/spel/2019-09-06/v...lopp8/resultat – förvisso med väldigt små marginaler, men han är en rackare som avslutar otroligt rappt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2), bosseguldheden (+10)

Senast redigerad av fweewea den 2020-04-17 klockan 15:43.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 16:22   #40
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Kul! Nu brukar inte jag köpa andelar, men jag tycker att det där är helt rätt väg att gå om man vill gå för stor utdelning.

Bara rätt trist ifall någon lågprocentare du skippat att strecka, typ 1 Cobourg Hanover i avdelning 3, skulle gå och vinna – och så sätter du samtliga spikar. Svider.
Ingen fara att den "ettan" hamnar utanför, det blev snabbt 3 nya andelar och ettor ska man alltid ha med och tror säkert att det säljs minst 10-12 andelar till. Fällan är att man då plötsligt får råd att gardera en spik och dubbla systemet. Då har man tappat tjusningen med systemet och jag ska inte ramla i den fällan. Är bättre att helgardera några lopp. Det är bara att titta på resultaten sista månaderna. Ganska många "fåprpcentare" har segrat
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 16:23   #41
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Har suttit och kollat hästarna i avdelning 2. Efter strykningarna på 1 Perfect King och 8 Zap Di Girifalco, så rankar jag hästarna såhär.

A: 3, 7, 9, 11
B: 4, 10, 12
C: 2, 5, 6

3 Hunkydory Degato är inte särskilt snabb ut, men är däremot många gånger bättre i sina avslutningar. Spurtar bra och kan vara ett vinstbud här.

7 Corroded är nog trots allt min favorit att ta hem det här loppet. Blev slagen på upploppet senast, där han fick lite vingel och tappade fart. Näst senast så satt han fast invändigt och kom aldrig ut ordentligt. Nu nedskriven till spår 6, vilket underlättar monumentalt mycket.

9 Better Boss kan vara bästa hästen i loppet, men är otroligt svårbedömd. Har det sämsta spåret och frågan är om han kommer loss eller inte. Känslan är att han går bäst i ledningen – och dit kommer han knappast komma här. Kanske kan visa fina farter mot slutet och spurta ned sina motståndare?

11 Mr Clayton J.F har fina farter i sig, men lottades på bakspåret. Spår 11 är väl inte helt värdelöst, men det är en bit fram. Avslutade otroligt vasst näst senast, där han på bara några steg klev fram från innerspåret och satte dit nosen som etta. Av A-hästarna så rankas nog denna som tvåa.

B-hästarna 4 Findus M, 10 Wasa Thunder och 12 Lexington Tooma kan vinna om det klaffar ordentligt. Alla tre har sett fina ut på slutet, men inte riktigt nått hela vägen fram.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)

Senast redigerad av fweewea den 2020-04-17 klockan 16:25.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 17:02   #42
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Började kolla hästarna i avdelning 3. Totalt omöjligt att hitta vinnaren här. Jag kommer sannolikt att måla samtliga hästar här. Finns många startsnabba i denna avdelning. Känns som att samtliga på framspår, bortsett från favoriten 2 Picasso, kan ta sig till ledningen.

Om jag ska varna för någon, så vill jag lyfta fram 3 Zorro Swing. Just nu streckad till 0.9%. Ruskigt snabb ut – och lyckades hålla hyfsat jämna steg i starten med Disco Volante för ett tag sedan. För tre starter sedan på 1640 auto så blev han enbart slagen i starten av den erkänt explosive Dom Perignon.

Jag tror att 1 Cobourg Hanover, 3 Zorro Swing och 5 Hagentoy är snabbast ut. Lär gå ruskigt fort, så jag skulle gissa att 12 Minnestads El Paso kan komma att få chansen från bakspår inför sista kurvan.

Men som sagt. Totalt omöjligt att hitta vinnaren här.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 17:38   #43
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Helt tänk att gå utanför boxen. Men att spika två stora favoriter, varav ingen kommer till ledning, och en tredje favorit kommer inte ge pengar imorgon. Det finns inte potential nog i övriga lopp, allt utom ett är autostart och det är som vanligt vid norrlandsomgångarna lite skiktat i många lopp. Med de där tre spikarna räcker inte en häst en bit under 5% för pengar, det måste bli minst två. Och alla de där tre favoriterna ska infria. Det ska enormt mycket till helt enkelt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 18:21   #44
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Helt tänk att gå utanför boxen. Men att spika två stora favoriter, varav ingen kommer till ledning, och en tredje favorit kommer inte ge pengar imorgon. Det finns inte potential nog i övriga lopp, allt utom ett är autostart och det är som vanligt vid norrlandsomgångarna lite skiktat i många lopp. Med de där tre spikarna räcker inte en häst en bit under 5% för pengar, det måste bli minst två. Och alla de där tre favoriterna ska infria. Det ska enormt mycket till helt enkelt.
Visst är det så. Men som du säger loppen är skiktade och det är många som ställer upp mer eller mindre utan chans. Månprinsen släpper jag inte och har aldrig sett Gunnar så nöjd som senast. Det är fler än du som spricker om Gunnar sopar hem sista loppet gissar jag. Ang Shock hästen var jag på Solänget vid segern och OB har sagt att hästen är BÄTTRE nu, nuvvaligen. Kanske ingen bra omgång att börja med dom här tankarna men nån gång ska bli den första. Givetvis kan det aldrig bli miljoner men går det plus är vi nöjda.

Men tänk att reducera alla timmar som man har lagt ner varje vecka till att "bara" leta spikar. Vilken fritid man kommer att få.....
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 18:29   #45
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Läste på ATG:s loppkommentarer att 1 Payet var startsnabb. Kollade arkivet och tyckte mig inte se någon större snabbhet. Medel skulle jag säga. Har jag missat något?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 18:37   #46
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Läste på ATG:s loppkommentarer att 1 Payet var startsnabb. Kollade arkivet och tyckte mig inte se någon större snabbhet. Medel skulle jag säga. Har jag missat något?
Jag vet inte vem som skriver de där loppkommentarerna men man gör klokt i att vara försiktig och göra som du och kolla upp sånt där. Oftast stämmer de ganska bra, men ibland är de ute och cyklar en hel del. Rena faktafel kan de dra till med ibland också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 18:57   #47
 
Reg.datum: jul 2019
Inlägg: 140
Sharp$: 440
Standard

Tidig inlämning då svårt med tid imorgon.
Det blir nog lätt och försöker få med någon skräll med 2 heltäckta.

Weekend Fun var riktigt bra sist och har ett gäng segrar från bricka 4 bl.a i V75.
Står över Picasso. Han kan väl inte vara lika bra igen !!. 1/30 på V75 och det var 2013.

Shocking ännu bättre i år och siktar på Elitloppet tror jag mig läst och när nr 3 inte har toppform och inte startat på 8 månader så var valet givet.

Attraversiamo är väl bara väldigt bäst eller ?

Feglås i sista men måste ha Månprinsen med. 10 raka på den.

Good luck.


V75
Inlämnat: 2020-04-17, 19:50
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 6)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (9, 11)
3: 4 Weekend Fun (2, 7)
4: 1, 2, 6, 9 (8, 5)
5: 4 Shocking Superman (3, 12)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (1, 11)
7: 6, 11 (3, 5)

1x10x1x4x1x12x2 = 960 rader.
960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Flyer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 19:16   #48
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 533
Sharp$: 1406
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
För övrigt. För er som är intresserade så rekommenderar jag er att gå tillbaka och kolla på det här loppet https://www.atg.se/spel/2019-07-18/v...lopp6/resultat från Bergsåker förra sommaren. Attraversiamo vinner från spår 2, men Even's Cool Boy från spår 7 kommer bakifrån och är sånär på att spurta ned ledaren på upploppet. 10 meter till och vi hade haft en annan vinnare.

Värt att tänka på när den förstnämnda är streckad till 70% och den sistnämnda enbart streckad till 9%.

Edit: Even's Cool Boy verkar vara en jävel på att spurta på upploppet. Här gick han och vann – https://www.atg.se/spel/2019-09-06/v...lopp8/resultat – förvisso med väldigt små marginaler, men han är en rackare som avslutar otroligt rappt.
Tack!
Som sagt måste gå emot favoriten Attraversiamo, Då det är årsdebut.
Samt spår 1..
Och har med garderat med Evens Cool Boy, Från ett annat spår hade jag spikat.
Okej, Från ett bra spår hade jag spikat men då hade vi också haft en annan streckprocent.
Trinity är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 19:22   #49
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50159
Standard

Jens Sjödèn V75 Umeå lördag på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 19:48   #50
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Han resonerar lite småkonstigt ibland Jensa tycker jag. Räknar den som omgångens bästa segerchans, så dubblar han när den står i 28%??? Jag fattar ju om man dubblar eller till och med spikar Månprinsen om man tror att den har bästa vinstchansen. Det är ju helt ok. Men det här kan jag inte förstå. Att tro hårt på något och sen lägga halva kostnaden av systemet på en häst man egentligen inte tror på och dessutom är klar favorit på nära 50%. Definitionen av dåligt spel.

"Jag ser att 6 Lome Brage har omgångens bästa segerchans så till 28 procent är spelvärdet högt. Men jag är inte rädd för tvåhästarslås utan streckar gärna båda och ”vet” att jag inte ryker i sista i alla fall!"
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 19:50   #51
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 533
Sharp$: 1406
Standard

Som du sa Viking 90, Du har många tips att läsa igenom.
Min skräll är Otroligosåfin i Avd: 4 och streckad på 2%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Trinity är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 21:05   #52
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 698
Standard

Gjorde en tidig lapp med potential.

avd1. Favoriten lär inte ta ledningen av egen kraft. Draget Maxus som blir allt bättre i Daniel redens regi

avd2. Ett skräll lopp! 3-7-5-2 (kövras lär bli kaxigare med ett smyglopp)

avd3. Luktar körning men hinner hon dit? Minestads el paso (spikar på ett litet system)

avd4. Draget får björn upp nu och det är vässat inför uppgiften. En av flera heta men nu enbart 10 proc. (spik på liten lapp)

avd5. Perfekt Spirit när var Örjan bortlottad? den mannen behöver väl ingen tur? Daniel Reden är väldigt nöjd med hur han känns men tyckte det var surt på läget. De tror ändå han är med långt framme 19 proc..

avd6. Gillar intrycket på 11 men nr 1 kan kanske köra sig till ledningen? Westholm upåt på 8. Conrads Gregor och Red hot T får anses som prisvärda skrällbud.

avd7. 3-6-11 - Lome brage bombar mot spets med Tangen Happ i rygg. Hinner månprinsen dit?

:=)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 21:29   #53
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V75:4

8 Digital Dominance 12% just nu måste vara ett fynd!

När Robert Bergh anmäler vecka/vecka brukar hästarna prestera som bäst andra starten.
Just Digital Dominance har anmälts så 3ggr och alla 3 har slutat med galopp...
Men jag vägrar tro att det ska hålla på så i evigheter och trots att statistiken säger 100% galopp så tror jag på hästen imorgon.

För 3 starter sedan var hästen bra i det loppet där Robban mer eller mindre bjöd Betting Ace på vinsten då man körde undan på upploppet och därmed gav stallets andrahäst i ryggen chansen.

För 2 starter sedan var det vecka/vecka anmälning och trots att man var fattigast i loppet så vart man nerspelad till 2,10 favorit - det var meningen att man skulle vinna det loppet men det vart tidig galopp den dagen. Det loppet var för hästar upp till 300K och dagens uppgift är sådeles billigare.

Förra starten gjorde Digital Dominance återigen ett bra lopp efter jobbig resa- rundar till dödens och går där mest hela loppet , tar sig förbi ledaren till slut men åker dit mot Lets Go Ernie sista stegen.



Mitt drag i loppet! Finns någon rättvisa så får DD vinna imorgon och det vore ett utmärkt tillfälle att vinna när ekipaget är ovanligt lite spelat mot normalt



5 Jareth Boko amäld BFRO FFG - men hur är Uffes Lördagsform egentligen?
Blir nog skrik på denne också. Första motbud på läge och BFRO men jag spikar nog 8.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-17, 21:53   #54
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Blev en tidig, men mindre, kupong på förhand i dag:

Avd 1: 1, 3, 4, 7, 8.
Avd 2: 3, 4, 7, 9, 11.
Avd 3: 1, 4, 12.
Avd 4: 2 Pleasure For Cash
Avd 5: 1, 3, 4, 7, 12.
Avd 6: 1 Master Blaster
Avd 7: 6 Lome Brage

Kostnad: 123.50 kronor.
Minst en A-häst (fetmarkerad).

Ruskigt favoritbetonad kupong från min sida denna gång. Men med lite flax kan utdelningen sticka iväg ett par tusen iallafall, om några lågprocentare skräller till det.

Mina skrälldrag:
3 Thrust Control i avdelning 1.
3 Hunkydory Degato i avdelning 2.
1 Cobourg Hanover i avdelning 3.
7 Son of God i avdelning 5.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 00:04   #55
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Tror att jag håller fast vid dom här:

Avd 1:
1 Attraversiamo


Avd 5:
3 Next Direktion
4 Shocking Superman
12 Perfect Spirit (Tror dock mindre på den.)

Avd 7:
3 Tangen Haap
6 Lome Brage
11 Månprinsen
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 01:44   #56
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V75:4

8 Digital Dominance 12% just nu måste vara ett fynd!

När Robert Bergh anmäler vecka/vecka brukar hästarna prestera som bäst andra starten.
Just Digital Dominance har anmälts så 3ggr och alla 3 har slutat med galopp...
Men jag vägrar tro att det ska hålla på så i evigheter och trots att statistiken säger 100% galopp så tror jag på hästen imorgon.

För 3 starter sedan var hästen bra i det loppet där Robban mer eller mindre bjöd Betting Ace på vinsten då man körde undan på upploppet och därmed gav stallets andrahäst i ryggen chansen.

För 2 starter sedan var det vecka/vecka anmälning och trots att man var fattigast i loppet så vart man nerspelad till 2,10 favorit - det var meningen att man skulle vinna det loppet men det vart tidig galopp den dagen. Det loppet var för hästar upp till 300K och dagens uppgift är sådeles billigare.

Förra starten gjorde Digital Dominance återigen ett bra lopp efter jobbig resa- rundar till dödens och går där mest hela loppet , tar sig förbi ledaren till slut men åker dit mot Lets Go Ernie sista stegen.



Mitt drag i loppet! Finns någon rättvisa så får DD vinna imorgon och det vore ett utmärkt tillfälle att vinna när ekipaget är ovanligt lite spelat mot normalt



5 Jareth Boko amäld BFRO FFG - men hur är Uffes Lördagsform egentligen?
Blir nog skrik på denne också. Första motbud på läge och BFRO men jag spikar nog 8.
Det enda abret är väl att det är duschdraperiet i sulkyn. Fast, man kan nästan tro att de kör ner ett armeringsjärn innanför jackan för att stärka upp ryggraden, åtminstone när han kör åt Bergh.

För då vinner han ju faktiskt nåt lopp ibland.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 03:05   #57
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 807
Standard

En kortare analys där jag snabbt granskat startlistorna och utgår från magkänslan i första skedet. Nämner några ord om de jag har mest känsla för i nuläget.. har inte läst stallinfo ännu så ta det för vad det är... mest svammel

1. Första budet blir ändå favoriten nr 1. Attraversiamo som har vunnit de senaste årsdebutera på ett konfortabelt sätt. Ingen katapult ut men får en hyfsad postition. Det finns ett par som är sugna på täten men tror inte att Erik blir fastlåst men skulle däremot möjligen kunna få en tuff löpning om han hittar ut i andra spår eller dödens i sin årsdebut och den i spets inte ödslat för mycket krafter.
Fidus: Jorma K med nr 5 "I'm your captain". Ser ut som att man maxar utrustningen och får den slagläge bakom de som kämpat om positionerna tror jag den kan visslar förbi till 1%(!) Nej så roligt kan vi inte ha det.

2. Här finns det några godbitar. Som trenden säger så ser många streck ut att hamna på 11 Mr Clayton F vilket ser ut som en häst i bra form. Dessutom plockas skorna av så jag tror att Örjan låter de köra på där framme för att sedan avancera framåt. Hyfsat bra chans, men finske nr 9 radar upp segrar från framspår, så trots strykningar så kan kusken hamna punchigt på det. En fördel är att Kövras so far är snabb ut så han hamnar kanske bra till.
Men undrar om första strecket inte hamnar på 3 Hunkydory degato som löpt helt okej och antagligen hittar ner i slagläge?

3. Medveten om läget..men skoryck och var riktigt lovande ifjol. Spåret är bara oddshöjande. Hästen jah pratar om är 8 Frome the mine. Med några med i loppet som verkar satsa för spets så kan det bli långdraget och skulle FTM hitta ner så kan han gotta sig och spurta förbi och vinna.. det räcker med en nos. Vet att omsättningen fortfarande är låg men 4%?! Kanske spikar fräckt.
12 minnestads el paso profiterar ju också på hårt tempo och har kanonform så får läsa på mer.
Hill Street med Örjan, dock mer påpasslig på strecken.
Favoriten tror ja inte jättemkt på trots att den gick rekord senaste starten. Möjligen vid sparsam löpning men hur ofta tänker Troels Anderssen i dom banorna när han har en häst i toppform? Nej här kommer det att bli full gas.

4. 5 Jareth Boko känns intressant. Första i ny regi och barfota runt om från ett 5e spår.. tja, det finns ju sämre förutsättningar.
Ett garderingslopp ser det ändå ut att bli med fler anda med smygform.
Bör nämna 2 Pleasure for cash med. Har haft den under uppsikt och förutsättningarna är mkt bättre nu. Står dessutom bra inne i loppet.

5. Ser ut som en klassisk spets o slut på nr 3 Next Direction här. Visst första starten för i år mot ex.
4 Shocking Superman som har form. Sen har Örjan bakspår och måste köra fram omgående för att ha en chans. Magkänslan säger vinst för nr 3, kanske en rak trio 3-4-12? 7 Son of God är en fidus här. Vann fjolårets batalj. Klurigt vilken linje man väljer, gå kort eller spika sig ur?

6. Här tror mång på spets o slut för Erik varifrån den har hög segerprocent. Bra chans men jag undrar om inte Westholm kan haka pä i Adiessons rygg? Kommer luckan så spurtar den nog förbi men då krävs det att någon sätter fart utvändigt..ser att många rycker skorna så troligen räknar många med att kunna slåss om vinsten/första platserna och då är chansen stor att Westholm hittar ut i tid. Mycket som ska klaffa men i nuläget spelad till 21% = bra chanspik kanske? Måste spinna vidare på den idén.

7. Ska Lome Brage upprepa vinsten för nåt år sen mot Månsprinsen som nu har ännu sämre läge? Rätt stor chans enligt mig då Lome Brage sitter i spets tidigt. Blir lång väg att vandra för Prinsen men som ändå kan vinna den tunga vägen otrolig som han är som bara tuggar på. Har ej läst så mycket om det här loppet men kanske fegar o streckar båda eller lägger till ett par fler luringar bakom.

Mvh
MagicNumber är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 06:21   #58
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Gardering


Om man vill ha lite spänning idag, helgarderar man första och sista och
spikar på i de andra loppen. Perfect Spirit till 19% måste sägas vara lockande.
Nästan så det blir rens där... Nu pratar jag från småspelarens perspektiv, de stora elefanterna kan smeta på lite hur dom vill.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 07:32   #59
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 715
Sharp$: 4135
Standard

Avd 6: 8 Strong Heartbeat


Strong Heartbeat (4 år) möter bara äldre hästar idag.
Hur mycket bör man ta hänsyn till det i klass l?
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 07:52   #60
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Strong Heartbeat (4 år) möter bara äldre hästar idag.
Hur mycket bör man ta hänsyn till det i klass l?
Det är en sak som får en att tänka en gång extra såklart, hur mycket man bör ta hänsyn till det kan jag inte uttala mig om men senast var man också ute mot äldre (+ en jämnårig) det var i en Klass 1 final, så motståndet bör ju vara lite enklare nu när det bara är försök...
Hur gick finalen då jo hästen blev ju 3:a men var väl den "moraliska vinnaren" då den gick i dödens och slog ledaren men blev omspurtad av två liftare...
Så nog tål hästen äldre, nu har den ju värre utgångsläge idag.

Du blev säkert inte klokare av mitt inlägg för jag tillförde nog inget du redan visste
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SakanAA (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 07:54   #61
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Min drag idag.

Bästa spiken:9.Better Boss:Jag kollade lopparkiv förra söndagen fick bra intryck av häst och kusk.

Bästa draget:10.Redhot Tap Dancer placerar jag in som (form slår klass) totalt bortglömd tycker jag

Bedövaren:10.Vixus har favoriterna en dålig dag då kan Jorma Kontio sätta den Katja Melkoo här tränade hästen för hon är het nu.


Ni som följer mig på Twitter fick ju en klaring förra veckan som spik.Det va Jasmine Band med Kim Moberg till hela 25 gånger degen.

Lycka till idag
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2020-04-18 klockan 07:57.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 08:55   #62
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Det är en sak som får en att tänka en gång extra såklart, hur mycket man bör ta hänsyn till det kan jag inte uttala mig om men senast var man också ute mot äldre (+ en jämnårig) det var i en Klass 1 final, så motståndet bör ju vara lite enklare nu när det bara är försök...
Hur gick finalen då jo hästen blev ju 3:a men var väl den "moraliska vinnaren" då den gick i dödens och slog ledaren men blev omspurtad av två liftare...
Så nog tål hästen äldre, nu har den ju värre utgångsläge idag.

Du blev säkert inte klokare av mitt inlägg för jag tillförde nog inget du redan visste
Tycker inte att utgångsläget är så illa. Ryggar i starten den förmodade ledaren (1 Master Blaster) och det ska väl gå att hitta ut innan mållinjen?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:04   #63
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tycker inte att utgångsläget är så illa. Ryggar i starten den förmodade ledaren (1 Master Blaster) och det ska väl gå att hitta ut innan mållinjen?
Då jag inte lägger spel baserat på egna idéer idag så har jag icke pluggat loppen direkt så missade den lilla detaljen att det inte var autostart...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:23   #64
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

BW Sture struken i sista och det ger väl Lome Brage ett ännu bättre utgångsläge att blåsa till ledningen(?).
Luktar mer och mer spik på Erik för min del i alla fall..
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:37   #65
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ett roligt tvillingspel och platsspel kan vara 9 Brothers N.Arms som kan rygga 1 Attraversiamo och få en fin ryggresa. Två lopp i kroppen och bike & barfota. Tvåa bakom Campo Bahia i uttagningslopp till Kungapokalen. Testar plats och tvilling med favoriten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:41   #66
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Klockan är nu 10.38. Ännu ingen Björnkollen. Hade behövt hans idéer om sina körningar innan bolagssystemet slutjusterades. Hoppas inget tråkigt hänt. Annars känns det som slöhet. ATG - dvs vi spelare -betalar honom säkert en rejäl dusör på årsbasis.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:42   #67
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
BW Sture struken i sista och det ger väl Lome Brage ett ännu bättre utgångsläge att blåsa till ledningen(?).
Luktar mer och mer spik på Erik för min del i alla fall..
100% klar för spets ändå redan så mer negativt än positivt ändå. Prinsen får en mindre häst i vägen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:50   #68
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

För er som vill ha lite stallkommentarer från Daniel Redén, så kommer det här:

6 Maxus (Avd 1):
+ känns lugnare i träning efter senaste starten
+ lopp i kroppen
+ ryggresa

- kan stressa upp sig rejält innan tävling, nervös
- långresa
- klarar inte lös bana

7 Hill Street (Avd 3):
+ lopp i kroppen
+ startsnabb som få (när jag kört Winking face)
+ Trivs bäst i ledning, tar i mer då.
+ hårdare träningspass i måndags

- spår 7
- utvändigt ledaren (blir het)
- lös bana

7 Son of God (Avd 5):
+ lopp i kroppen
+ troligtvis skor fram. Fungerade inte barfota senast.
+ sin styrka
+ känns ruggigt bra i träning

- spåret.
- inte fungerat fullt ut i travet, kostar mkt i kapacitet då.
- skor fram, minskar kapacitet.

12 Perfect Spirit (Avd 5):
+ formen kraftigt på G
+ fungerat bättre i travet på slutet
+ Norskt huvudlag( första i år)

- 12!
- lös bana
- kan bli för ambitiös ibland
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), MagicNumber (+5)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:53   #69
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Jag tycker att det låter väldigt uppåt på 7 Son of God. Jag har med honom på min tidiga kupong som jag lämnade in i går. Lite avslag på 6 Maxus. Och egentligen tolkar jag det som att det bara är spåren emot på 7 Hill Street och 12 Perfect Spirit, som båda har fin form.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:55   #70
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2640
Standard

tror denna ger fint om spikarna sitter
V75
Inlämnat: 2020-04-18, 10:54
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Even's Cool Boy (1, 6)
2: 3, 9, 11 (7, 4)
3: 2, 4, 6, 7, 8, 12 (9, 11)
4: 1, 5, 6, 7, 9, 10 (2, 8)
5: 1, 3, 4, 12 (7, 11)
6: 11 Van Gogh Z.S. (1, 8)
7: 6 Lome Brage (11, 3)

1x3x6x6x4x1x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod:
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 09:59   #71
 
Cleon_9s avatar
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 339
Sharp$: 2721
Standard

Känsla: att vi stå inför en omgång som riskerar att blir en tråkig "Norrlands-omgång" där få hästar i varje lopp kan vinna.

Kan bli en spikfri kupong och hoppas på att rätt hästar studsar in och att det ändå kan ge femsiffrigt. Nyckeln till lite större pengar ligger i att Erik bränner i första.

Son Of God får bli min stänkare i omgången även om strecken på den kommer att öka under dagen. I min värld är den inte sämre än de mer betrodda i loppet. men jag är väl medveten om minus på såväl spår som kusk. 5,2% i nuläget är dock alldeles för lite.
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:05   #72
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Lite tankar från svenska spel.

V75:1 - Stoletheshow
Ger 2,26 på plats, just nu. Häst i full tävlingsform, som nån skrev tidigare, härdad i guld med en och annan framskjuten placering. Kan inte tänka mig att den ger över dubbla pengarna på atg.se.

V75:3 - From the mine
Ger 2,21 på plats. Kass senast men bättre nu, bfro. Kasst utgångsläge över väl kort distans men relativt startsnabb och dödens är väl alltid ledigt? Och därifrån har han väl vunnit tidigare? Den modige streckar vinnare istället. 9,10 i odds.

V75:5 - Perfect Spirit
Står i 2,07 på plats. Sämsta utgångsläget. Men visade fin form i årsdebuten. Hälften av gänget är ren och skär utfyllnad. Så det lär bita bra på bortre lång.

V75:6 - Red Hot Tapdancer
Dagens ”fixar degen”. Står i 5,90 på plats. Har haft en bra period. Gick bfro i senaste starten, vann då från dödens. Har ett ok utgångsläge.

Dagens stänkare:
V75:1 - Dreammoko
Med så mycket skräp i loppet lär det bli luckor när farten ökar under sista rundan. Och det här ingen bluff. Får bästa loppet och vinner till 11 ggr degen?

V75:3 - Doctor Doxey Zenz
Vad händer om den här går all-in från start och får överta ledningen? 14 ggr.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:17   #73
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

1,3,4,6,8
9,11,7,3,12
4,7,8,9,11,12
6 Gardner Shaw
1,2,3,4,7,11,12
8 Strong Heartbeat
6,11,3,8,10

2,600 kr

Finns det intresse för ett andelsspel som ser ut så här?
Går för stora deg idag så jag testar att lägga upp ett andelsspel men lämnas inte in om ej utsålt. Sitter spikarna så sitter systemet garanterat.


Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-04-18 klockan 10:20.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:21   #74
Mix
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 44
Sharp$: 2250
Standard

3 Hunkydory Degato måste ju va ett bra plats,tvillingspel ingen unique juni med som annars hade tillhört topp 3 bara en tanke rätt resa och stoet defilerar.
Mix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:25   #75
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
1,3,4,6,8
9,11,7,3,12
4,7,8,9,11,12
6 Gardner Shaw
1,2,3,4,7,11,12
8 Strong Heartbeat
6,11,3,8,10

2,600 kr

Finns det intresse för ett andelsspel som ser ut så här?
Går för stora deg idag så jag testar att lägga upp ett andelsspel men lämnas inte in om ej utsålt. Sitter spikarna så sitter systemet garanterat.

Tyvärr.

Jörgen Westholm, innerspår i bakre volten, viktigare uppgifter under året = luktar strul lång väg.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:25   #76
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Ingen nämner hemmahästen 2 Mr Golden Quick som slog Digital Ink från dödens senast trots lustempo. Alltid bortglömd och så skrällvinner den på hemmaplan med? Jo vem? DJUSE!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:28   #77
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 221
Sharp$: 8862
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
1,3,4,6,8
9,11,7,3,12
4,7,8,9,11,12
6 Gardner Shaw
1,2,3,4,7,11,12
8 Strong Heartbeat
6,11,3,8,10

2,600 kr

Finns det intresse för ett andelsspel som ser ut så här?
Går för stora deg idag så jag testar att lägga upp ett andelsspel men lämnas inte in om ej utsålt. Sitter spikarna så sitter systemet garanterat.

Det finns väl inga garantier på det där? Då måste du ju helgardera loppen där du inte spikar...
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:29   #78
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tyvärr.

Jörgen Westholm, innerspår i bakre volten, viktigare uppgifter under året = luktar strul lång väg.
Ok. Innerspår låter väl rätt ok i volt ... bara köra rakt fram och rygga 1an. Inget strul där. 1an kan hoppa när som och StrongBeat är en blivande guldhäst.
100.000 lök tackar man inte nej till oavsett uppgifter längre fram.

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:29   #79
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mix Visa inlägg
3 Hunkydory Degato måste ju va ett bra plats,tvillingspel ingen unique juni med som annars hade tillhört topp 3 bara en tanke rätt resa och stoet defilerar.
Hon hade nog behövt 20 meters försprång.

Även här.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:29   #80
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ingen nämner hemmahästen 2 Mr Golden Quick som slog Digital Ink från dödens senast trots lustempo. Alltid bortglömd och så skrällvinner den på hemmaplan med? Jo vem? DJUSE!!!
Jo, Skägget var inne på den igår (i försnacket innan Travsnack!)! Och jag håller med, MGQ har ALLTID en rykande avslutning!

Kul streck vid gardering!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+6)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:31   #81
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ok. Innerspår låter väl rätt ok i volt ... bara köra rakt fram och rygga 1an. Inget strul där. 1an kan hoppa när som och StrongBeat är en blivande guldhäst.
100.000 lök tackar man inte nej till oavsett uppgifter längre fram.

Mvh
Hur ska han ta sig ut, menar du? Och var hamnar den om 1:an hoppar? Dras med bakåt tills den är sist...?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:32   #82
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Innan man glömmer bort eller blir bortfintad av alla experter

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 11:31
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4 (8, 6)
2: 9, 11 (7, 4)
3: 4, 7, 8 (2, 12)
4: 6 Gardner Shaw (2, 9)
5: 2, 3, 4, 12 (1, 7)
6: 8 Strong Heartbeat (1, 11)
7: 6, 11 (3, 10)

2x2x3x1x4x1x2 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: HPM GTG LQJ
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:36   #83
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hur ska han ta sig ut, menar du? Och var hamnar den om 1:an hoppar? Dras med bakåt tills den är sist...?
Tror du verkligen inte att en häst hittar ut i ett voltstartslopp med lite galopper och körningar? Lättare att hitta ut där än för Attraversiamo att hitta ut vid inlåsning eller lika mycket kanske?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:38   #84
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

man ska inte krångla till det utan gå på bästa hästarna och det är 8 och 11 i detta lopp där Master kommer 3-4a i ranken men har läget med en rätt ok kusk men inte mer
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:43   #85
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Söndagens bolagssystem gav 10' för en sexa och en bunt femmor. Dagens system spikar inte någon av de tre största streckfavoriterna.

1) 1,3,4,6,8 r7-5 (1 garderas eftersom spåret inte är bra, det är årsdebut och betydligt större uppgifter väntar. Om 1 vinner, vilket är troligt, är detta system i princip dött)

2) 2,4,5,7,9,11 r3-6 (9 har i år radat upp imponerande segrar i Finland. Bakspåret kan dock bli en fälla. 2 tar ledningen och släpper till stallkamraten 5 med nyuppståndne Norberg i jollen. Här kan nästan vem som helst vinna om inte favoriten hittar ut i tid)

3) 2,4,7,12 r6-11 (gamle 2 Picasso är en stor häst som inte når spets på eget bevåg. 1 kan möjligen släppa till honom och då kan loppet vara över SoS. I detta sprinterlopp vimlar det av snabbstartare. Min förstahäst är 7)

4) 2 r6-9 (2 tränar mycket bra hos Oscar Berglund. Den längre distansen, spåret och ny kusk känns perfekt. En bra spik till 21 %. Annars behövs många streck)

5) 3,4,12 r1-11 (det talas om Elitloppet för 4. 3 tar ledningen och är hästen att slå. Vi vet vad 12 kan i sina bättre stunder, med bättre spår och Örjan på alerten)

6) 1,5,8,11 r10-3 (favoriten 1 trivs med Erik men impade inte i årsdebuten. Från springspår kan 6 snuva 1 på ledningen. 8 har bäst kapacitet - men bakspåret och kusken????? 11 som var mitt skrik senast vann lätt från framspår. 5 blir skrälldraget)

7) 6,11 r3-10 (6 piper till ledningen. Hinner 11 fram i tid på sprint och bakspår?)

Kostar 1440:-. Good Luck!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:47   #86
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Det finns väl inga garantier på det där? Då måste du ju helgardera loppen där du inte spikar...
Inte om jag vet vilka som är chanslösa ..
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 10:54   #87
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hur ska han ta sig ut, menar du? Och var hamnar den om 1:an hoppar? Dras med bakåt tills den är sist...?
Har du aldrig lirat vinnare på en 8a i ett voltstartslopp? Jag har både satt bra tvillingar och vunnit vinnarspel på just 1-8 i ett voltstartslopp. Så krånligt och omöjligt är det verkligen inte men sen kan ju 1an spetsa och köra i 20-tempo och luckan uppenbaras aldrig och det är det man aldrig vet och är charmen med trav ... att försöka lista ut.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 11:00   #88
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Har du aldrig lirat vinnare på en 8a i ett voltstartslopp? Jag har både satt bra tvillingar och vunnit vinnarspel på just 1-8 i ett voltstartslopp. Så krånligt och omöjligt är det verkligen inte men sen kan ju 1an spetsa och köra i 20-tempo och luckan uppenbaras aldrig och det är det man aldrig vet och är charmen med trav ... att försöka lista ut.
Från att spela vinnare, plats eller tvilling för ett par hundra på lite vinst och förlust och att spela 13 000kr vinnare på ett ekipage med dålig kusk och kasst utgångsläge - är det ett rätt stort steg.

Åtminstone för mig.

Då finns det roligare spikförslag.

Senast redigerad av Stankarn den 2020-04-18 klockan 11:05.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 11:11   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Slängde in ett förhandsspel plats på Zorro Swing till 19,50 ggr fläsket. Det är ett öppet lopp och vem som helst kan få en placering bland de tre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 11:12   #90
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ingen nämner hemmahästen 2 Mr Golden Quick som slog Digital Ink från dödens senast trots lustempo. Alltid bortglömd och så skrällvinner den på hemmaplan med? Jo vem? DJUSE!!!
Hade med den bland mina "kantbollsförslag" igår, den kan avsluta sylvasst med rätt lopp och har överraskat förr.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 11:34   #91
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Snackhästen 8 From The Mine struken.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 11:34   #92
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

From the Mine struken. Det var ju synd.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 11:55   #93
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
BW Sture struken i sista och det ger väl Lome Brage ett ännu bättre utgångsläge att blåsa till ledningen(?).
Luktar mer och mer spik på Erik för min del i alla fall..
Gör bara Månprinsen än mer klar än vad denne var - Lome Brage satt redan innan bläcket torkat i programmet, i spets, så oerhört positivt för min givna spik... Tackar!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 12:03   #94
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
From the Mine struken. Det var ju synd.
Inget att gruva sig över !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 12:06   #95
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Inget att gruva sig över !
Säg inte det, det blir till att ta fram flaskan direkt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 12:10   #96
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Säg inte det, det blir till att ta fram flaskan direkt.
Precis, lite roligt ska man väl ha på helgen !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-04-18 klockan 12:11.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 12:12   #97
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

I sista avd startar Vixus, ett mycket intressant kallblod från Finland som det är aviserat jänkarvagn på. I skrivande stund spelad till 1 procent, snacka om en riktig smällkaramell när pengarna ska fördelas! (från Solvalla andelar)

NU ramlade poletten ner. Det var ju den gången jag spikade Pave Sterk och spelade vionare, men det blev galopp. I övrgt hade motbuden galopp, Art Kjervald, Tangen Haap bland annat. Finnen vann på 21.5 OKÖRD på Open Strech Men hur komma till från 10;e spår ?

Hultman har 10 och 11 på sitt system.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 12:15   #98
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
I sista avd startar Vixus, ett mycket intressant kallblod från Finland som det är aviserat jänkarvagn på. I skrivande stund spelad till 1 procent, snacka om en riktig smällkaramell när pengarna ska fördelas! (från Solvalla andelar)

NU ramlade poletten ner. Det var ju den gången jag spikade Pave Sterk och spelade vionare, men det blev galopp. I övrgt hade motbuden galopp, Art Kjervald, Tangen Haap bland annat. Finnen vann på 21.5 OKÖRD på Open Strech Men hur komma till från 10;e spår ?

Hultman har 10 och 11 på sitt system.
Jag har sett att den är ute här, men jag tror den ska ha loppet och bygga form inför Elitkampen. Lome Brage vinner nog det här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 12:16   #99
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
I sista avd startar Vixus, ett mycket intressant kallblod från Finland som det är aviserat jänkarvagn på. I skrivande stund spelad till 1 procent, snacka om en riktig smällkaramell när pengarna ska fördelas! (från Solvalla andelar)

NU ramlade poletten ner. Det var ju den gången jag spikade Pave Sterk och spelade vionare, men det blev galopp. I övrgt hade motbuden galopp, Art Kjervald, Tangen Haap bland annat. Finnen vann på 21.5 OKÖRD på Open Strech Men hur komma till från 10;e spår ?

Hultman har 10 och 11 på sitt system.
2,7% nu. Steg rejält efter att jag nämnde den bland mina kantbollar igår.

Förr i tiden var ju kallbloden som kom över från "Östra Kolonin" som en helt annan ras än de svenska och norska kallbloden. Vet inte hur det ser ut idag på den fronten men det var lite debatt om det då iaf.
Vixus är efter Viesker, som vann Elitkampen 5 år på raken 1996-2000, och var väl en av dem som nämndes som en annan ras vill jag minnas.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2020-04-18 klockan 12:34.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 12:51   #100
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jackflower är nog första kusen jag skulle strecka bakom Master Blaster. Spelvärde där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 12:57   #101
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

Weekend Fun såg väldigt fin ut senast sista biten såg i intervju att de var tänkt att köra likadant med utrustning igen men nu är den anmäld med vanlig vagn istället för bike...
Nån som vet varför?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 13:09   #102
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jackflower är nog första kusen jag skulle strecka bakom Master Blaster. Spelvärde där.
Strong Heartbeat vinner ... den kommer till och med hoppa över Master B om den inte får fritt i tid.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 13:37   #103
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Nu har jag promenerat, då är det dags för pållarna att göra sitt.

V4
Inlämnat: 2020-04-18, 13:31
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 14:45
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 8 (7, 2)
2: 7 Haga Modde (2, 6)
3: 1, 3, 6 (9, 10)
4: 11, 15 (6, 5)

5x1x3x2 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: CTD GTK LWC
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 13:42   #104
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu har jag promenerat, då är det dags för pållarna att göra sitt.

V4
Inlämnat: 2020-04-18, 13:31
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 14:45
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 8 (7, 2)
2: 7 Haga Modde (2, 6)
3: 1, 3, 6 (9, 10)
4: 11, 15 (6, 5)

5x1x3x2 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: CTD GTK LWC

Du hörde kanske inte att nummer 9 i tredje avdelningen var deras bästa chans på hela helgen...?

Lycka till, i alla fall!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 13:43   #105
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4916
Standard

V4
Inlämnat: 2020-04-18, 14:28
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 14:45
Kostnad: 960,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (4, 8)
2: 2 Rebekka (7, 6)
3: 1, 3, 4, 6, 7, 9 (10, 2)
4: 2, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15 (1, 10)

8x1x6x10 = 480 rader.
480 x 1 x 2,00 kr = 960,00 kr.
Totalt: 960,00 kr.
Rättningskod:

V4
Inlämnat: 2020-04-18, 14:42
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 14:45
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 8 (1, 5)
2: 2 Rebekka (7, 6)
3: 3, 6, 9 (1, 10)
4: 5, 6, 7, 11 (15, 2)

2x1x3x4 = 24 rader.
24 x 3 x 2,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod:
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 13:44   #106
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2020-04-18, 14:43
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 14:45
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 8 (7, 6)
2: 2, 3, 4, 6, 7 (5, 12)
3: 1, 3, 6, 9 (10, 7)
4: 11 Karamel Hill (6, 15)

6x5x4x1 = 120 rader.
120 x 1 x 2,00 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: LWK FTM GPL
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 13:46   #107
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3212
Standard

Det här visar vilken form jag har i dag. Bägge diskade.

V4
Inlämnat: 2020-04-18, 14:42
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 14:45
Kostnad: 56,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5 (8, 1)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 12 (5, 9)
3: 9 B.W.T.Devil (1, 3)
4: 2, 15 (11, 6)

2x7x1x2 = 28 rader.
28 x 1 x 2,00 kr = 56,00 kr.
Totalt: 56,00 kr.
Rättningskod: KWC JTD CPH
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 13:47   #108
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Du hörde kanske inte att nummer 9 i tredje avdelningen var deras bästa chans på hela helgen...?

Lycka till, i alla fall!

Nej, det hörde jag inte. Dessutom så lämnade jag in långt tidigare. Man ska dock inte bry sig så mycket om vad de säger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)

Senast redigerad av Shooter den 2020-04-18 klockan 13:49.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 13:55   #109
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3212
Standard

Månprinsen har ju rygg på Lome Brage. Vad betyder det tror ni? Klarar
ekipaget att utnyttja det?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:06   #110
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4916
Standard

TVILLING
Inlämnat: 2020-04-18, 15:01
Umåker Lopp 2
Lördag 2020-04-18
Start: 15:08
Kostnad: 300,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 2, 3, 4, 6, 7, 12
Utgångshästar
2 Rebekka

6 x 50,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Rättningskod:
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:12   #111
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 506
Sharp$: 2169
Standard

Alltid lite nyfiken på Spelvärdets spikar, nån schyst som vet och kan posta?
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:18   #112
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Alltid lite nyfiken på Spelvärdets spikar, nån schyst som vet och kan posta?
Lome Bästa

Attraviso
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+50)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:18   #113
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Inlämnat


Gjorde det här igår kväll och har inte ändrat - inte efter att ha kollat lopparkivet...På plats vid öppningsdags och coronafritt i butiken (tror
jag) /Lycka till!

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 09:15
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 153,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (1, 8)
2: 11 Mr Clayton J.F. (9, 7)
3: 4, 7, 10 (2, 12)
4: 6 Gardner Shaw (2, 9)
5: 12 Perfect Spirit (4, 3)
6: 11 Van Gogh Z.S. (1, 8)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (11, 6)

9x1x3x1x1x1x11 = 297 rader.
297 x 1 x 0,50 kr = 148,50 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 153,50 kr.
Rättningskod: GPL LQC KNM
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:20   #114
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Gjorde det här igår kväll och har inte ändrat - inte efter att ha kollat lopparkivet...På plats vid öppningsdags och coronafritt i butiken (tror
jag) /Lycka till!

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 09:15
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 153,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (1, 8)
2: 11 Mr Clayton J.F. (9, 7)
3: 4, 7, 10 (2, 12)
4: 6 Gardner Shaw (2, 9)
5: 12 Perfect Spirit (4, 3)
6: 11 Van Gogh Z.S. (1, 8)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (11, 6)

9x1x3x1x1x1x11 = 297 rader.
297 x 1 x 0,50 kr = 148,50 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 153,50 kr.
Rättningskod: GPL LQC KNM
Spännande kupong. 11 Van Gogh är nog bästa hästen i loppet, men lite borta på spåret dessvärre. Gillar spiken på 6 Gardner Shaw också. Fin potential på din lapp.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:20   #115
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Härligt! Där satt V4-spiken.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:22   #116
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Äntligen lämnades systemet in. I stället för att plocka bort EN häst och nå antalet andelar så öppnade jag igen och lät det vara öppet en kvart, och så kom den sista andelen in och jag sllapp tvingas ta bort ett streck. Jag är fortfarande nöjd med systemet, speciellt efter intervjun med Oscar. Han har hlga tankar om hästen.

Att Lome Brage har samma fina form som den där dagen 2018 då Månprinsen besegrades, det är bara gissningar. Jag tror Gunnar kör fram ganska snabbt och det blir en segsliten duell på upploppet och Gunnar får till slut höja näven i luften.. (?)

HÄSTAR RES
1 1 ATTRAVERSIAMO 4, 6
2 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12 10, 9
3 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 3, 2
4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10 7, 11
5 4 SHOCKING SUPERMAN (NO) 3, 12
6 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 11 4, 7
7 11 MÅNPRINSEN A.M. 6, 10
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:22   #117
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Undrar vad det var som fick många att tro på 2 Rebekka som inte visat någonting... världens sämsta favorit.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:22   #118
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

Vilken intetsägande värmning det ligger ute på Attraversiamo...Såg att det fanns ett klipp ute och klickade upp med spänning så kom den där lite snutten filmad bakifrån på väg av banan i lusttempo....

Edit: nu kom två lite bättre klipp upp iaf. Klipper mycket med öronen!

Senast redigerad av viking90 den 2020-04-18 klockan 14:34.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:23   #119
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Gjorde det här igår kväll och har inte ändrat - inte efter att ha kollat lopparkivet...På plats vid öppningsdags och coronafritt i butiken (tror
jag) /Lycka till!

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 09:15
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 153,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 (1, 8)
2: 11 Mr Clayton J.F. (9, 7)
3: 4, 7, 10 (2, 12)
4: 6 Gardner Shaw (2, 9)
5: 12 Perfect Spirit (4, 3)
6: 11 Van Gogh Z.S. (1, 8)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (11, 6)

9x1x3x1x1x1x11 = 297 rader.
297 x 1 x 0,50 kr = 148,50 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 153,50 kr.
Rättningskod: GPL LQC KNM
Du är en hårding Valo, men har förstått att man ska gå egna vägar.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:23   #120
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Snyggt!


Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Härligt! Där satt V4-spiken.
Spelade inte V4 men den Jockeytjejen brukar jag ha lite koll på.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:28   #121
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Kul!


Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Du är en hårding Valo, men har förstått att man ska gå egna vägar.
Tack SO! Gillar att chansa lite. Ang. lopparkivet, kolla Te Quiero Grifs preparé,
senast; Mika F. satt och finåkte sist och gasade på slutet. Det såg mycket bra ut!! Förväntar mig att den är med på linjen och har lirat lite raket på den med både vinnare och plats mot ett par andra. Tycker allmänt att det loppet är lite "svagt" Picasso favorit? Mycket ojämn), Weekend Fun betrodd men har väl inte levt upp till förväntningarna som var en gång? Tips: gör ett sidospel med Te Quiero Grif! En tia kan du har råd med...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:30   #122
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ser inte Attraversiamo lite rund om magen ut?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:30   #123
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Hemmaplan och ledig för första gången sen 80-talet...och jag har spelat ett enda spel(!), ett chansspel på Doctor Doxy Zenz(12,75 på svs), frågan är om det blir några fler...lustigt nog så är det här inget ovanligt just denna dag(idelöshet, när det egentligen borde vara tvärtom), oftast har jag bara konstaterat efteråt, "jag var på rätt sida"(dvs insidan i bandomartornet)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:32   #124
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Nu har jag fått se Attraversiamo och allt såg bara bra ut. Så då lämnar jag in utan ändringar.

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 15:31
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 367,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (6, 8)
2: 3, 4, 7, 9, 11 (2, 5)
3: 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (1, 5)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 (10, 7)
5: 3 Next Direction (4, 12)
6: 1, 8, 11 (10, 3)
7: 6 Lome Brage (11, 3)

1x5x7x7x1x3x1 = 735 rader.
735 x 1 x 0,50 kr = 367,50 kr.
Totalt: 367,50 kr.
Rättningskod: HRD CTH LPD
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:32   #125
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

De flesta tränare som även är kuskar brukar ju allt som oftast kör sina tränade hästar själv istället för att sätta upp nån annan så länge de inte är avstängda eller har flera hästar i samma lopp...

Så till min fråga varför kör Björn Goop Gardner Shaw i avd 4 åt Jörgen Westholm när Westholm inte har nån annan häst i loppet? Nog för att Goop är en betydligt bättre kusk men de lär väl inte var svaret på frågan för isåfall hade väl inte Westholm kört t.ex. Strong Heartbeat heller.
Är det ägarna som tycker en annan kusk ska köra istället för den dom satt den i träning hos? Låter konstigt...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:33   #126
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Undrar vad det var som fick många att tro på 2 Rebekka som inte visat någonting... världens sämsta favorit.
Det kanske är många som fått in både vinnare, plats och tvillingar med bra utdelning, tidigare?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:33   #127
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 601
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ser inte Attraversiamo lite rund om magen ut?
Jo det sa de i studion med, hultman trodde han behövde 1-2 lopp innan han är i toppform. Känns ju riskabelt att luta sig mot en 70% som inte är i form :P
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:33   #128
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

All in på 3 No Business
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:36   #129
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hemmaplan och ledig för första gången sen 80-talet...och jag har spelat ett enda spel(!), ett chansspel på Doctor Doxy Zenz(12,75 på svs), frågan är om det blir några fler...lustigt nog så är det här inget ovanligt just denna dag(idelöshet, när det egentligen borde vara tvärtom), oftast har jag bara konstaterat efteråt, "jag var på rätt sida"(dvs insidan i bandomartornet)...

Har också spel på denna och kommer säkerligen fylla på på ATG - kommer göra ett kanonlopp idag och jag tror han krossar dem - har en väldigt bra känsla för denne nu när han slår ur underläge,,,

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:38   #130
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vi bygger på spelkassan med BWT, nummer nio här - DUNK!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:41   #131
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

9/13x150 kr LD...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:41   #132
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 15:35
Snackisen
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (4, 6)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (4, 2)
3: 2, 4, 6, 12 (1, 7)
4: 2, 3, 5, 6, 8, 10 (1, 12)
5: 3 Next Direction (12, 4)
6: 1, 3, 8, 10, 11 (12, 5)
7: 6, 11 (10, 3)

1x10x4x6x1x5x2 = 2400 rader.
2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr.
Totalt: 1 200,00 kr.
Min kostnad: 1 200,00 kr x 3/50 = 72,00 kr
Rättningskod: DQF GTL CZL


AvdI: -
AvdII: 3 Hunkydory Degato - fweewea, 4 Findus M - bluesmith66, 12 Lexington Tooma - skägget
AvdIII: 2 Picasso - Trinity, 4 Weekend Fun - Flyer&skägget, 6 Doctor Doxey Zenz - Stankarn, 12 Minnestads El Paso - klanke
AvdIV: 3 Ohio U.B - bluesmith66, 6 Gardner Shaw - Piraten, 8 Digital Dominance - Basse, 10 Otroligosåfin - Trinity
AvdV: 3 Next Direction - fweewea , shooter & undertäcknad
AvdVI: 3 showtimejackflower - stekel, 8 Strong Heartbeat - HuBBaBuBBa, 10 Red Hot Tapdancer - spiken64&stankarn
AvdVII -
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fweewea (+20)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:44   #133
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Min rad idag.
Lopp 1 nr 1,3,7,8.
Lopp 2 spik nr 9 Bettet Boss.
Lopp 3 nr 2,4,6,7,9,12.
Lopp 4 spik nr 6 Gardner Shaw.
Lopp 5 nr 1,3,4,12.
Lopp 6 nr 1,8,11.
Lopp 7 nr 3,6,10,11.
Rättningskod KXF CTF BWF.

Lycka till alla idag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)

Senast redigerad av Santorini den 2020-04-18 klockan 14:49.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:47   #134
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Så ska det se ut! Adi Gallia i sista vore perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu har jag promenerat, då är det dags för pållarna att göra sitt.

V4
Inlämnat: 2020-04-18, 13:31
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 14:45
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 5, 8 (7, 2)
2: 7 Haga Modde (2, 6)
3: 1, 3, 6 (9, 10)
4: 11, 15 (6, 5)

5x1x3x2 = 30 rader.
30 x 1 x 2,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: CTD GTK LWC
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:48   #135
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vilken bortkörning av Magnus Djuse, nu såg inte hästen som bäst ut efter forceringen, hade inte vunnit ändå... Ridå!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:50   #136
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Det får bli ett par hundra på 5 Miss Silver.

Nästan 15ggr!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:51   #137
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

Liten rad idag. Vet att fyra spikar är rätt iskallt, men jag hade bra känsla i just de loppen samtidigt som jag inte hade så bra känsla i övriga...

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 15:44
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 112,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Even's Cool Boy (4, 6)
2: 3, 4, 9, 11, 12 (5, 10)
3: 2, 4, 6, 7, 12 (11, 9)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11 (10, 4)
5: 3 Next Direction (4, 12)
6: 1 Master Blaster (8, 11)
7: 6 Lome Brage (11, 3)

1x5x5x9x1x1x1 = 225 rader.
225 x 1 x 0,50 kr = 112,50 kr.
Totalt: 112,50 kr.
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 14:54   #138
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4916
Standard

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 15:35
RTJ-LOSs andelsspel
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 8 (7, 5)
2: 9 Better Boss (11, 2)
3: 2, 4, 6, 7, 11, 12 (9, 5)
4: 2, 6, 8, 9 (10, 5)
5: 3 Next Direction (2, 4)
6: 1, 3, 5, 8, 10, 11 (2, 6)
7: 6, 11 (8, 3)

5x1x6x4x1x6x2 = 1440 rader.
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Totalt: 720,00 kr.
Min kostnad: 720,00 kr x 8/24 = 240,00 kr
Rättningskod:

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 15:35
RTJ-LOSs andelsspel
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (6, 8)
2: 9 Better Boss (11, 2)
3: 7 Hill Street (2, 12)
4: 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10, 12 (3, 7)
5: 1, 2, 3, 4, 12 (7, 11)
6: 1, 3, 5, 8, 10, 11 (2, 6)
7: 3, 6, 8, 11 (10, 1)

1x1x1x8x5x6x4 = 960 rader.
960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Min kostnad: 480,00 kr x 8/24 = 160,00 kr
Rättningskod:

Kan bli två sjuor om utgångarna sitter
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:07   #139
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vilken Merca! Detta var imponerande!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:07   #140
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Adi Gallia hoppade bort sig, men det blev ju några hundringar in i alla fall.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:11   #141
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 949
Sharp$: 2183
Standard

Liten rad idag och hoppas på lite kantbollar..

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 15:59
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 135,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 8 (6, 4)
2: 9 Better Boss (11, 7)
3: 2, 7, 10 (4, 12)
4: 2, 6 (9, 1)
5: 2, 3, 4, 11, 12 (1, 7)
6: 8 Strong Heartbeat (1, 11)
7: 6, 10, 11 (3, 8)

3x1x3x2x5x1x3 = 270 rader.
270 x 1 x 0,50 kr = 135,00 kr.
Totalt: 135,00 kr.
Rättningskod: xxxxxxxxxxx
Good Luck,
L
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:14   #142
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:13
Daniel Nilssons andelsspel
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 225,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7, 8 (6, 3)
2: 9, 11 (7, 4)
3: 7 Hill Street (2, 4)
4: 2, 4, 5, 6, 9 (1, 8)
5: 1, 2, 3, 4, 12 (7, 11)
6: 1, 5, 8 (11, 10)
7: 11 Månprinsen A.M. (6, 3)

3x2x1x5x5x3x1 = 450 rader.
450 x 1 x 0,50 kr = 225,00 kr.
Totalt: 225,00 kr.
Min kostnad: 225,00 kr x 4/16 = 56,25 kr
Rättningskod: JVK JTG DZK
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:14   #143
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:12
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 6)
2: 7, 9 (11, 4)
3: 2, 4, 7 (12, 6)
4: 2, 6, 9 (1, 8)
5: 3, 4, 12 (1, 7)
6: 1 Master Blaster (11, 8)
7: 3, 11 (6, 10)

1x2x3x3x3x1x2 = 108 rader.
108 x 1 x 0,50 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: GSC BTK BZM

Lycka till!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:14   #144
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det får bli ett par hundra på 5 Miss Silver.

Nästan 15ggr!
Körde en rak LD 6-5, men Westholm gav upp direkt och gick invändigt. Hade nog inte vunnit oavsett var han hamnat, Goops lekte ju med dem...tyvärr !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:19   #145
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:18
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 512,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 3)
2: 2, 4, 5, 7, 9, 11 (3, 6)
3: 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (1, 5)
4: 2, 6, 9 (8, 1)
5: 3, 4, 12 (1, 11)
6: 1, 5, 8, 11 (10, 3)
7: 6, 11 (3, 10)

1x6x7x3x3x4x2 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr.
Totalt: 1 512,00 kr.
Rättningskod: LVB BTL LZB
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:21   #146
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4916
Standard

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:16
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 728,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 8 (4, 7)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 (12, 10)
3: 7 Hill Street (2, 4)
4: 6 Gardner Shaw (2, 9)
5: 1, 2, 3, 4, 7, 12 (11, 9)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 11 (7, 12)
7: 6, 11 (3, 10)

4x8x1x1x6x9x2 = 3456 rader.
3456 x 1 x 0,50 kr = 1 728,00 kr.
Totalt: 1 728,00 kr.
Rättningskod:
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:23   #147
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Det blev ett par system även idag.

1: 4 Stoletheshow (1, 8)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 (9, 11)
3: 2, 4, 6, 7 (12, 9)
4: 2, 6, 9 (1, 8)
5: 1, 3 (4, 12)
6: 1 Master Blaster (11, 8)
7: 6, 11 (3, 10)

Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:25   #148
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Körde en rak LD 6-5, men Westholm gav upp direkt och gick invändigt. Hade nog inte vunnit oavsett var han hamnat, Goops lekte ju med dem...tyvärr !
Men han kunde väl legat kvar i tredje ut...?

Eller - nej, det är ju JW! Så dumt av mig!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:25   #149
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 2068
Standard

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:10
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 336,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 6)
2: 11 Mr Clayton J.F. (9, 7)
3: 9 Everest de Ginai (2, 7)
4: 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10 (3, 7)
5: 1, 3, 4, 7, 11, 12 (2, 9)
6: 1, 5, 8, 11 (10, 3)
7: 6, 8, 10, 11 (3, 1)

1x1x1x7x6x4x4 = 672 rader.
672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr.
Totalt: 336,00 kr.
Rättningskod: HSC LTL GZK

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:11
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 6)
2: 11 Mr Clayton J.F. (9, 7)
3: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (5, 10)
4: 2 Pleasure for Cash (9, 6)
5: 1, 3, 4, 7, 11, 12 (2, 9)
6: 1, 5, 8, 11 (10, 3)
7: 6, 8, 10, 11 (3, 1)

1x1x8x1x6x4x4 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: MSB LTB JZD
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:27   #150
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:27
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 6)
2: 9 Better Boss (11, 4)
3: 6, 7 (2, 4)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 9)
5: 3, 12 (4, 1)
6: 1 Master Blaster (11, 8)
7: 11 Månprinsen A.M. (6, 3)

1x1x2x12x2x1x1 = 48 rader.
48 x 1 x 0,50 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: KNC BTH DZH
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:30   #151
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Vilken besvikelse av 3 Thrust Control.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:31   #152
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Det var ju en hygglig årsdebut.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:33   #153
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Trav heter sporten, men undrar om Erik lyckats fånga in Björn...svaret får vi aldrig...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:33   #154
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Det blev en promenad i parken för 1 Attraversiamo och han gjorde processen kort med de övriga från positionen utvändigt ledaren travelett

Under 11 sista varvet skaplig årsdebut delux

Senast redigerad av joppe59 den 2020-04-18 klockan 15:36.
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:35   #155
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Trav heter sporten, men undrar om Erik lyckats fånga in Björn...svaret får vi aldrig...

Tror INTE han tagit Goopens utan dennes galopp - är mycket nöjd då jag plockade bort Thrust Control i siste stund...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:36   #156
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Tror INTE han tagit Goopens utan dennes galopp - är mycket nöjd då jag plockade bort Thrust Control i siste stund...
Böjd att hålla med...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:37   #157
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Tror INTE han tagit Goopens utan dennes galopp - är mycket nöjd då jag plockade bort Thrust Control i siste stund...
Det tror jag. Det är nog som Hultman säger; att Erik redan slagit invändig häst och tittade mest utåt för att se om han skulle hålla undran.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:41   #158
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det tror jag. Det är nog som Hultman säger; att Erik redan slagit invändig häst och tittade mest utåt för att se om han skulle hålla undran.
Hultman, sa han det...med två längder fram...men Erik verkar ha samma åsikt, att han skulle plockat ner, men det skulle kunnat bli strid...hoppas vi får höra Björn, verkar som att han kanske är lite irriterad, när dom inte fick någon intervju...

Senast redigerad av mikaels den 2020-04-18 klockan 15:45.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:42   #159
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hultman, sa han det...med två längder fram...
Ja, och nu efteråt säger Erik samma sak.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:43   #160
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det tror jag. Det är nog som Hultman säger; att Erik redan slagit invändig häst och tittade mest utåt för att se om han skulle hålla undran.
Nja, Goopen är på väg att dra ifrån när galoppen kom. Att man ser utåt som kusk har man sett flera gjort bort sig med...

Erik säger annat nu, men fan vet - vi får aldrig veta...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:44   #161
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Det blev en promenad i parken för 1 Attraversiamo och han gjorde processen kort med de övriga från positionen utvändigt ledaren travelett

Under 11 sista varvet skaplig årsdebut delux
Japp.

Där dog hela omgången.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:47   #162
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ja, och nu efteråt säger Erik samma sak.

Kollade på reprisen - Goop har lite krafter kvar och är gott gåendes, samtidigt har Erik fått upp farten och sög in mark - hade blivit hårt. Beror väl på kusarnas psyke vem som skulle vunnit, men jag är inte tvärsäker åt något håll...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:48   #163
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13276
Standard

Ja där blev vi blåsta på den förväntade upploppsstriden. Men vinnaren blev lite generad och den då kommer gubben i lådan farande. Men skönt att Erik höll undan. Värdig segrare.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:51   #164
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Trist. Två favoritsegrar på rad. Hade kunnat bli två lågprocentare istället. Synd.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:51   #165
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Finnen hade nog inte vunnit sitt lopp om den inte fick allt kört i halsen. Det var ingen rolig vinnare.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:53   #166
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Finnen hade nog inte vunnit sitt lopp om den inte fick allt kört i halsen. Det var ingen rolig vinnare.
Jag skrattar själv hela vägen till banken då jag även idag spelat flerkupong
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:54   #167
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5213
Standard

Vi provar ett tvillingspel, 100kr komben:


6 Doctor Doxey Zenz

Mot

1, 2, 4, 7, 12
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:55   #168
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Trist. Två favoritsegrar på rad. Hade kunnat bli två lågprocentare istället. Synd.
Ja, trist inledning med två favoriter, blir inga pengar idag !

Synd att inte matochsovklockan ringde lite tidigare i V75-1, då kanske Skalman hade hunnit dit med Maxus.
Jaja...bara att ta sikte på onsdagen istället och önska lycka till till alla Harry Boys idag !!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:56   #169
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har efter stor vånda, gett "världens bästa häst" en sista chans...Pleasure for Cash till 5ggr på Unibet, hoppas Oscar Berglund fått till det...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:56   #170
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Minns inte vilka, men läst ”luringtips” om både Zorro Swing och Te Quiero Grif här i forumet och båda såg positivt pigga och fina ut i värmningarna så blir V/P-spel på bägge med lite mer förstås på platsen.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:57   #171
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Minns inte vilka, men läst ”luringtips” om både Zorro Swing och Te Quiero Grif här i forumet och båda såg positivt pigga och fina ut i värmningarna så blir V/P-spel på bägge med lite mer förstås på platsen.
Jag lyfte fram Zorro Swing. Väldigt snabb ut. Häst från regionen. Kan skrälla till låga procent.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:57   #172
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 022
Sharp$: 14841
Standard

Jackpot på gång igen
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 15:58   #173
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Finnen hade nog inte vunnit sitt lopp om den inte fick allt kört i halsen. Det var ingen rolig vinnare.
Om om inte fanns...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:00   #174
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Doctor Doxey Zenz vinner flott nu - krossar dem!

Söööörrrr!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:05   #175
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Minns inte vilka, men läst ”luringtips” om både Zorro Swing och Te Quiero Grif här i forumet och båda såg positivt pigga och fina ut i värmningarna så blir V/P-spel på bägge med lite mer förstås på platsen.
Ja Te Quiero Grif springer och klipper med öronen i värmningen. Psst barfota ! Tänkte jag skulle ha vit dag på spelet men jag ryggar V/P spel på Varennaren. Flera luringar på bakspår i loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-04-18 klockan 16:08.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:08   #176
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Björn förgrymmad och chokad efter V75-1...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:08   #177
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Björn förgrymmad och chokad efter V75-1...

På vilket sätt?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:11   #178
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Hur tusan kör Rebecca Dahlén? Sitter fast hela loppet. Hela loppet. Otroligt.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:12   #179
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
På vilket sätt?
Tjaa..Han tyckte väl att det var en seger som rök när den hoppade, kan man gissa...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:13   #180
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Det var en bra knall.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:14   #181
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Jag tycket faktiskt att det är jävligt kul att Kihlström blir tvåa tre lopp i rad!
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:14   #182
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

V5
Inlämnat: 2020-04-18, 16:52
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 17:05
Kostnad: 84,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 7, 9, 11, 12 (2, 1)
2: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 (10, 7)
3: 3 Next Direction (4, 12)
4: 1, 11 (8, 5)
5: 6 Lome Brage (11, 3)

6x7x1x2x1 = 84 rader.
84 x 1 x 1,00 kr = 84,00 kr.
Totalt: 84,00 kr.
Rättningskod: GTD HTL FSD
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:14   #183
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 075
Sharp$: 5284
Standard

Suck, hade två hästar. Hill Street och Te Quiero Grif på våde v75 och V5. Surt
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:16   #184
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Jag tycket faktiskt att det är jävligt kul att Kihlström blir tvåa tre lopp i rad!
Vinner nog med Perfect Spirit istället...behöver bara lite "lagtempo-hjälp" av Redén.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:17   #185
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Jag tycket faktiskt att det är jävligt kul att Kihlström blir tvåa tre lopp i rad!

Ja, med sådana löpningar i slikt tempo brukar han ju vinna minst två, av dem...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:18   #186
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Lennartsson får gärna vinna nästa också !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:18   #187
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Vinner nog med Perfect Spirit istället...behöver bara lite "lagtempo-hjälp" av Redén.
Jepp, kan gå...testar 6,50 på Unibet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:19   #188
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jepp, kan gå...testar 6,50 på Unibet...
Lycka till !!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:27   #189
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 387
Sharp$: 1854
Standard

jaaaaa som jag skrek in 11an i tredje nu bara resten kvar V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:02
Harry Boy
Jari Långs andelsspel
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 424,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 6)
2: 9 Better Boss (11, 7)
3: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (5, 3)
4: 2, 6, 9 (1, 8)
5: 3, 4, 7, 11, 12 (1, 2)
6: 1, 3, 5, 7, 8, 10, 11 (2, 6)
7: 6 Lome Brage (11, 3)

1x1x8x3x5x7x1 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 424,00 kr.
Min kostnad: 424,00 kr x 1/6 = 70,67 kr
Rättningskod: jaris harry med egna spikar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fweewea (+10)
jalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:27   #190
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13276
Standard

Macellerian var totalt bortglömd idag på läget. Men överpace bäddade för bakspåren.
Grifen fixade en plats men jag trodde nästan på vinst i sista kurvan.
Fick blodad tand kör vinnare på barfotatassande Jareth Boko i ny regi.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:29   #191
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Vinner nog med Perfect Spirit istället...behöver bara lite "lagtempo-hjälp" av Redén.
Nja...Får Iikka täten lättvindigt så blir det svårt om inte Redén (av förklarliga skäl) "stallkör".
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:32   #192
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Hur tusan kör Rebecca Dahlén? Sitter fast hela loppet. Hela loppet. Otroligt.
Samma i detta lopp. Hur tusan kör Emilia Leo? Trodde hon att det var 1640 eller?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:32   #193
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Synd att inte Jareth Boko kunde vinna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:33   #194
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13276
Standard

Björn tycker nog det är skönt att påsken är över
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:34   #195
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Samma i detta lopp. Hur tusan kör Emilia Leo? Trodde hon att det var 1640 eller?
Stekhet häst. Fick inte stopp på racern.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:34   #196
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
1,3,4,6,8
9,11,7,3,12
4,7,8,9,11,12
6 Gardner Shaw
1,2,3,4,7,11,12
8 Strong Heartbeat
6,11,3,8,10

2,600 kr

Finns det intresse för ett andelsspel som ser ut så här?
Går för stora deg idag så jag testar att lägga upp ett andelsspel men lämnas inte in om ej utsålt. Sitter spikarna så sitter systemet garanterat.

Vinner Strongbeat så sitter systemet för jag spricker ju verkligen inte i dom två övriga

Det kunde ju ha börjat roligare ...

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-04-18 klockan 16:36.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:35   #197
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Det finns väl inga garantier på det där? Då måste du ju helgardera loppen där du inte spikar...
Synd på en bra rad!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:35   #198
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Björn tycker nog det är skönt att påsken är över
Tänkte just skriva det...jäkla skillnad det blivit, efter den där förbannade påsken...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:36   #199
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jalle Visa inlägg
jaaaaa som jag skrek in 11an i tredje nu bara resten kvar V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:02
Harry Boy
Jari Långs andelsspel
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 424,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 6)
2: 9 Better Boss (11, 7)
3: 1, 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (5, 3)
4: 2, 6, 9 (1, 8)
5: 3, 4, 7, 11, 12 (1, 2)
6: 1, 3, 5, 7, 8, 10, 11 (2, 6)
7: 6 Lome Brage (11, 3)

1x1x8x3x5x7x1 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 424,00 kr.
Min kostnad: 424,00 kr x 1/6 = 70,67 kr
Rättningskod: jaris harry med egna spikar
Ser bra ut !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:37   #200
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
1,3,4,6,8
9,11,7,3,12
4,7,8,9,11,12
6 Gardner Shaw
1,2,3,4,7,11,12
8 Strong Heartbeat
6,11,3,8,10

2,600 kr

Finns det intresse för ett andelsspel som ser ut så här?
Går för stora deg idag så jag testar att lägga upp ett andelsspel men lämnas inte in om ej utsålt. Sitter spikarna så sitter systemet garanterat.

Som sagt!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:39   #201
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Vinner Strongbeat så sitter systemet för jag spricker ju verkligen inte i dom två övriga

Det kunde ju ha börjat roligare ...

Har du ens lämnat in? Även om det sitter så måste Lome Brage och Månprinsen missa för att du ens skulle fått insatsen tillbaks...

"Glömde" bort att det kan skrälla i femte...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-04-18 klockan 16:40.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:40   #202
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

Ställde frågan här tidigare utan att få svar...

Vet nån varför Goop körde Gardner Shaw och inte Jörgen Westholm själv? Han är ju trots allt tränare och hade ingen uppsittning i detta loppet...
Ägarnas val? Konstig kombo isåfall att ha hästen i träning hos en tränare man föredra en annan kusk. Jo Goop är ju betydligt vassare men...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:42   #203
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13276
Standard

Dreammoko. Björn har hittat formen. Kör med bra självförtroende igen. Vinnarspel.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:47   #204
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 646
Sharp$: 3212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Dreammoko. Björn har hittat formen. Kör med bra självförtroende igen. Vinnarspel.
Näää. Inte med egentränat
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:49   #205
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Nu ger jag upp "världens bästa häst", PFC...minns för något år sen när den galopperade 600 kvar under attack, jag sa åt pojkarna att -Vi tar den efter mål!(var över hundra meter efter och ville inte störa referenten)...spurtar som en demon och Dunder ringer upp och undrar varför vi väntade, svarade att man inte ens kunde drömma om att den skulle hinna fram till pengar och att vi därför inte ville störa referenten...Dunder köpte det och jag önskade honom lycka till, med denna oerhört kapabla häst..
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:53   #206
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Härligt! Där satt den spiken.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:53   #207
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

HAHA! Vanlig vagn och skor runt men leker med dom ändå
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:54   #208
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Iikka klarade det ändå!
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 16:54   #209
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Ingen lyckad dag för Emilia Leo direkt...hamnar sist från fjärdespår...hehe
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:01   #210
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Redén hade ingen lycka med sitt försök att köra loppet åt Örjan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:02   #211
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 487
Sharp$: 4453
Standard

Emilia Leo kan inte förvalta en favorit. Pallar inte. Duger inte. Ingen press då är hon ok. Annars? Suger!!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:02   #212
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 677
Sharp$: 50159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Redén hade ingen lycka med sitt försök att köra loppet åt Örjan.
Kanske borde Örjan gått fram till dödens direkt - då hade de låst loppet.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:04   #213
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Nu ger jag upp "världens bästa häst", PFC...minns för något år sen när den galopperade 600 kvar under attack, jag sa åt pojkarna att -Vi tar den efter mål!(var över hundra meter efter och ville inte störa referenten)...spurtar som en demon och Dunder ringer upp och undrar varför vi väntade, svarade att man inte ens kunde drömma om att den skulle hinna fram till pengar och att vi därför inte ville störa referenten...Dunder köpte det och jag önskade honom lycka till, med denna oerhört kapabla häst..
Jag blev nyfiken på detta men hängde inte riktigt med, vad var det som hände? Varför ringde Dunder och vad ville han? Vad väntades det med?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:07   #214
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag blev nyfiken på detta men hängde inte riktigt med, vad var det som hände? Varför ringde Dunder och vad ville han? Vad väntades det med?

Att han galopperade och de väntade med att säga i högtalaren att han var diskad - så uppfattade jag det hela...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shizznit (+1)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:08   #215
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4938
Standard

Jag har medvetet undvikit att ha ljudet på idag och bara kollat loppen. Nyss satte jag på ljudet och fick höra "...hoppas den inte är smittad, den har ju stått bredvid Fille Am". Var Fille Am (för övrigt min spik på V5) sjuk? Fick man reda på det efter loppet, eller?
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:08   #216
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Det fick bli en dubbel Erik Adielson.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-04-18, 18:06
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 18:20
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Master Blaster
2: 6 Lome Brage

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: DWM FTJ FVG
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:10   #217
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det fick bli en dubbel Erik Adielson.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-04-18, 18:06
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 18:20
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Master Blaster
2: 6 Lome Brage

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: DWM FTJ FVG
Det bådar gott för mina spikar att du har samma, du brukar vara kung på DD! La en liten DD på 3-6 jag till 82ggr.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:11   #218
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag har medvetet undvikit att ha ljudet på idag och bara kollat loppen. Nyss satte jag på ljudet och fick höra "...hoppas den inte är smittad, den har ju stått bredvid Fille Am". Var Fille Am (för övrigt min spik på V5) sjuk? Fick man reda på det efter loppet, eller?

Fille Am spekulerade de om detta då denne tvärstannade i loppet 600 kvar...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:13   #219
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

DD:

6, 8, 11
11
x150
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:14   #220
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2937
Standard

Bellfaks är väl inte den mest pålitlige men jag gillar Mats E mycket och 90 gånger vinnare får en guldpeng eller två ...
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:24   #221
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Snyggt!

Nu måste Lome Brage vinna, då sitter V5, V75 och Challenge. Allt eller inget idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:28   #222
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Så klar Heartbeat och så galopperar den
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:28   #223
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Snyggt!

Nu måste Lome Brage vinna, då sitter V5, V75 och Challenge. Allt eller inget idag.
Håller tummarna för dig !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:29   #224
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:18
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 512,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 3)
2: 2, 4, 5, 7, 9, 11 (3, 6)
3: 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (1, 5)
4: 2, 6, 9 (8, 1)
5: 3, 4, 12 (1, 11)
6: 1, 5, 8, 11 (10, 3)
7: 6, 11 (3, 10)

1x6x7x3x3x4x2 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr.
Totalt: 1 512,00 kr.
Rättningskod: LVB BTL LZB
Kan få insatsen tillbaka.

Vann mycket på Van Gogh häromveckan och var ytterst nära att köra rak DD 11-6 men valde 1-6 dubbel Erik istället.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:33   #225
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Lite förvånande att Lennartsson inte satt nöjd i andra ytter, de brukar nöja sig när de ramlar ner i så bra position från bricka 11. Men helt rätt kört såklart. Sitter han kvar där vinner Erik. Om han inte kört så väldigt lugnt i ledningen i början så hade han väl fått sitta ifred också.

Då jobbar vi Lome Brage så Shooter får full pott på sina spel iallafall!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:34   #226
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Rätt fina tvillingodds på komberna 1-6 och 6-9!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:35   #227
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3461
Standard

Jag provar
200kr vinnare lome brage
500kr plats vixus
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:41   #228
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13276
Standard

Tangen Haap möter 2 (för) tuffa sprinters och är väl lite missgynnad av skor men visst är det så att alla lopp ska köras ? Jag tror på tredjehandaren
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:44   #229
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag blev nyfiken på detta men hängde inte riktigt med, vad var det som hände? Varför ringde Dunder och vad ville han? Vad väntades det med?
Vi diskade honom efter mål, för vi ville inte störa referentens upploppsreferat, med att diska en häst som ändå inte fått pengar...vi trodde ju aldrig att han skulle få pengar med den enorma markförlusten 600 kvar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:45   #230
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Det blev ju hur lätt som helst. En riktigt bra speldag då allt satt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5), SO (+5), Ceezy (+10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:45   #231
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blev ju hur lätt som helst. En riktigt bra speldag då allt satt.
Hur mycket dollars in blir det totalt?
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:45   #232
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Yes, stenklar! Har en toppfart som inget annat kallblod i världen den där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:48   #233
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Hur mycket dollars in blir det totalt?
Det är inte klart ännu, men en dryg 500 på V4, drygt 2500 på V5, en dryg tusenlapp på Challenge och drygt 3 700 på sju rätt. Sen lite sexor och förhoppningsvis femmor.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:50   #234
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är inte klart ännu, men en dryg 500 på V4, drygt 2500 på V5, en dryg tusenlapp på Challenge och drygt 3 700 på sju rätt. Sen lite sexor och förhoppningsvis femmor.
Grattis Shooter
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:50   #235
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu har jag fått se Attraversiamo och allt såg bara bra ut. Så då lämnar jag in utan ändringar.

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 15:31
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 367,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (6, 8)
2: 3, 4, 7, 9, 11 (2, 5)
3: 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (1, 5)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 (10, 7)
5: 3 Next Direction (4, 12)
6: 1, 8, 11 (10, 3)
7: 6 Lome Brage (11, 3)

1x5x7x7x1x3x1 = 735 rader.
735 x 1 x 0,50 kr = 367,50 kr.
Totalt: 367,50 kr.
Rättningskod: HRD CTH LPD
Grattis Shooter! Snyggt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:51   #236
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Grattis Shooter
Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Grattis Shooter! Snyggt!
Tack så mycket!.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:56   #237
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-04-18, 16:18
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 512,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (8, 3)
2: 2, 4, 5, 7, 9, 11 (3, 6)
3: 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (1, 5)
4: 2, 6, 9 (8, 1)
5: 3, 4, 12 (1, 11)
6: 1, 5, 8, 11 (10, 3)
7: 6, 11 (3, 10)

1x6x7x3x3x4x2 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,50 kr = 1 512,00 kr.
Totalt: 1 512,00 kr.
Rättningskod: LVB BTL LZB
Dagen är i hamn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:57   #238
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Min rad idag.
Lopp 1 nr 1,3,7,8.
Lopp 2 spik nr 9 Bettet Boss.
Lopp 3 nr 2,4,6,7,9,12.
Lopp 4 spik nr 6 Gardner Shaw.
Lopp 5 nr 1,3,4,12.
Lopp 6 nr 1,8,11.
Lopp 7 nr 3,6,10,11.
Rättningskod KXF CTF BWF.

Lycka till alla idag!
Grattis Shooter. Jag missade elvan i tredje. Men satte också challenge.
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:57   #239
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blev ju hur lätt som helst. En riktigt bra speldag då allt satt.

GRATTIS SHOOTER!!!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 17:58   #240
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Emilia Leo kan inte förvalta en favorit. Pallar inte. Duger inte. Ingen press då är hon ok. Annars? Suger!!!
Det var väl så att hon helt enkelt inte orkade hålla i hästen när han "blev het" så det var i stort sett bara att åka med. Det är enorma krafter det är fråga om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+25)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 18:10   #241
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Grattis1


Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tack så mycket!.
BRA TIPPAT!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 18:14   #242
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Stötte in på tvillingen i sista...lätt att hämta smågodis där...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 18:42   #243
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 354
Sharp$: 1035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu har jag fått se Attraversiamo och allt såg bara bra ut. Så då lämnar jag in utan ändringar.

V75
Inlämnat: 2020-04-18, 15:31
Umåker
Lördag 2020-04-18
Start: 16:20
Kostnad: 367,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Attraversiamo (6, 8)
2: 3, 4, 7, 9, 11 (2, 5)
3: 2, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (1, 5)
4: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 9 (10, 7)
5: 3 Next Direction (4, 12)
6: 1, 8, 11 (10, 3)
7: 6 Lome Brage (11, 3)

1x5x7x7x1x3x1 = 735 rader.
735 x 1 x 0,50 kr = 367,50 kr.
Totalt: 367,50 kr.
Rättningskod: HRD CTH LPD
Snyggt spelat! Och grattis till dem andra spel formerna med Helt rätt att gå på samma tanke rakt igenom och inte ändra emellan
Ceezy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 18:44   #244
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blev ju hur lätt som helst. En riktigt bra speldag då allt satt.
Grattis !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:25   #245
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
BRA TIPPAT!
Tack för bra tips, hade lite otur där. Gjorde en tvilling 10 mot alla, och 10-11 hade gett över 200 gånger Hästen ledde ju (!) 30-40 meter från mål! Nära att du blivit helgonförklarad!!!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:33   #246
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 783
Sharp$: 8907
Standard

Grattis Shooter och mackpeter och alla ni som satte sjuan idag!

Bra lirat!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:36   #247
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3068
Standard

All-in på Counterfeightr nästa gång den startar. Flög ju fram och trodde den skulle springa rakt igenom finnen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:45   #248
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Nya tag!


Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tack för bra tips, hade lite otur där. Gjorde en tvilling 10 mot alla, och 10-11 hade gett över 200 gånger Hästen ledde ju (!) 30-40 meter från mål! Nära att du blivit helgonförklarad!!!
Jag fortsätter att lägga krutet på att hitta lite skrällar. Ibland sitter dom men
ofta blir det stolpe ut. Ja, trodde på vinst 100 kvar - hade raket till ca 150 ggr mot 11:an som vann 6:e. Nya tag SO!! Mina missar idag blev 2:a och 3:a - två spikar satt i "mellanloppen".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 19:47   #249
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

FEL! Hade inte spikat Te Quiero Grief. Hade den på tre och raket som sagt.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 20:44   #250
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Jag fortsätter att lägga krutet på att hitta lite skrällar. Ibland sitter dom men
ofta blir det stolpe ut. Ja, trodde på vinst 100 kvar - hade raket till ca 150 ggr mot 11:an som vann 6:e. Nya tag SO!! Mina missar idag blev 2:a och 3:a - två spikar satt i "mellanloppen".
Härligt med sådana som har egna ideér och inte går på allt snack som tränare och kuskar sprider. Men detta har du haft en himla massa år vet jag!! Ibland tycker jag att man kan liksom säkra spelet om man spelar t ex 2 av 3.... Det skiljer inte så mycket om alla 3 går in men spricker en så har du ju chansen ändå. Tvillingar är bra om man hittar en "oddsare", den ska man ta mot ALLA , inte räkna bort någon. Ibland ha jag kört 3 st (och satsat 50, dvs 3x50 Tror man ska fokusera på spel kan gillar och känner för. Trio oh Top Seven är helt främmande spel för mig. Ska vi hålla koll på "våran" häst och meddela varandra när den startar ?! Gokväll
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 21:01   #251
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Emilia Leo kan inte förvalta en favorit. Pallar inte. Duger inte. Ingen press då är hon ok. Annars? Suger!!!
Det är lite riskabelt att slänga ut sig något sådant när det finns lite statisk att kolla in...Jag håller med dig om att hon hade en mindre bra dag idag men var bara tvungen att kolla upp ditt uttalande....

Källan är Travronden och deras statistik "Spika en favorit? Rygga dessa kuskar"
Ironiskt nog var faktiskt Leo överst där alltså hade bäst statistik med favoriter utav alla kuskar som startade på V75 idag. Statistiken bygger på alla V75 lopp sedan 2018, Emilia har då haft 266 favoriter och vunnit med 132, 50% med andra ord. Två på listan är Erik Adielsson med 325 favoriter varav vinst 152 gånger, 47%.

Däremot ligger hon väldigt dåligt till på listan "Kuskar som skrällar" hon är istället med på Kuskar som sällan skrällar, endast vunnit 2,1% med hästar som varit spelade till 10 gånger pengarna eller mer....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+20)

Senast redigerad av viking90 den 2020-04-18 klockan 21:03.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 21:30   #252
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja klart att Emilia är en bra driver! Det klaffade inte så bra idag helt enkelt. Cobourg blev det helt ok med, körning som förväntat och en slant. Sen en het häst med Pleasure, inte mycket att göra åt. Var nog bättre att låta löpa hyggligt som hon gjorde istället för att dra i den allt vad som går (svårt dessutom om man inte är urstark i armarna), då hade den kanske inte ens orkat få pengar. Sen vingel med Shocking då alla var i vägen i andraspår (Örjan hade exakt samma problem med Hill Street i tredje).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-18, 21:42   #253
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Själv är man nöjd med systemet ändå även om resultatet inte blev rätt hela vägen och utdelningen uteblev.
-Stekte både Picasso på häst och kusk och Minnestads då den troligtvis aldrig hinner fram från läget med den kusken, och la pengarna på skrällarna istället. Två av dem var etta och trea i mål.
-Spikade emot publikens och spelarnas gullegris Månprinsen.
-Vältningsförsöket på Attraversiamo känns också helt rätt i magen. Inte säkert att den tagit ner ledaren (men förmodligen) men om Örjan fått till sin finish-körning lite bättre hade Maxus suttit som segrare där. Drog turbon 50 meter för sent.
-Andra spiken Master Blaster vinner väl med de flesta löpningsförlopp, inte ofta konkurrenten från 11 kommer så bra på det. Lite tempotorsk som gör att ledaren inte går att få slag på vanligtvis.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 07:22   #254
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

När travfolket lirar Westholm,Mattias Andersson och Fredrik B Larsson då har man gott om pengar eller så kan man inget om trav.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 07:27   #255
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5158
Standard

Yes!


Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Härligt med sådana som har egna ideér och inte går på allt snack som tränare och kuskar sprider. Men detta har du haft en himla massa år vet jag!! Ibland tycker jag att man kan liksom säkra spelet om man spelar t ex 2 av 3.... Det skiljer inte så mycket om alla 3 går in men spricker en så har du ju chansen ändå. Tvillingar är bra om man hittar en "oddsare", den ska man ta mot ALLA , inte räkna bort någon. Ibland ha jag kört 3 st (och satsat 50, dvs 3x50 Tror man ska fokusera på spel kan gillar och känner för. Trio oh Top Seven är helt främmande spel för mig. Ska vi hålla koll på "våran" häst och meddela varandra när den startar ?! Gokväll
Ja, något dyker alltid upp - bra idé!, men på Sharps tycker jag man är duktiga
på att delge andra tips rent allmänt. Har forfarande inte satt någon riktigt grym trippel men varit nära ett par ggr (typ 7000 ggr ). Vi får se tiden an!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 08:32   #256
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 907
Sharp$: 38045
Standard

Tack alla! Alltid kul med lite vinster.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 10:13   #257
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4154
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Det är lite riskabelt att slänga ut sig något sådant när det finns lite statisk att kolla in...Jag håller med dig om att hon hade en mindre bra dag idag men var bara tvungen att kolla upp ditt uttalande....

Källan är Travronden och deras statistik "Spika en favorit? Rygga dessa kuskar"
Ironiskt nog var faktiskt Leo överst där alltså hade bäst statistik med favoriter utav alla kuskar som startade på V75 idag. Statistiken bygger på alla V75 lopp sedan 2018, Emilia har då haft 266 favoriter och vunnit med 132, 50% med andra ord. Två på listan är Erik Adielsson med 325 favoriter varav vinst 152 gånger, 47%.

Däremot ligger hon väldigt dåligt till på listan "Kuskar som skrällar" hon är istället med på Kuskar som sällan skrällar, endast vunnit 2,1% med hästar som varit spelade till 10 gånger pengarna eller mer....
Det är ju alla starter inte bara V75. Kan ju knappast ha haft 266 V7 favoriter % hög för hur många av vinsterna är tagna i Montelopp o för Eriks del så vinner han ju många med Svantes debutanter o i tidigt i karriärens starter
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-19, 10:35   #258
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Det är ju alla starter inte bara V75. Kan ju knappast ha haft 266 V7 favoriter % hög för hur många av vinsterna är tagna i Montelopp o för Eriks del så vinner han ju många med Svantes debutanter o i tidigt i karriärens starter
Där har du givetvis rätt...Jag skyller på kvällswhiskeyn där hur min hjärna försökte få ihop 266 starter som favorit på V75....
Tur jag inte får betalt för det jag skrev, då hade ScandalPlay varit ute efter mig

Montélopp borde ju innebära press som favorit också, det är ju inte garantivinst varje går hon rider förutom med Wilda Fille.
Spännande är annars att resterande av top 5 att prestera med favoriter är Daniel Wäjersten, Mattias Djuse (?! av alla bröder) & Jorma.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+5)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td