Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-31, 20:02   #61
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Nu slog han till, visade lite av det i Lycksele och nu var det dags...händer en par tre gånger per år, men oerhört svårt att förutspå det hela...i Ly var han förstarankad i programmet, gav väl 70ggr som vinnare o 10ggr på plats, tror han blev trea efter att ha haft ledningen till 100 kvar...Hade det varit 1640 så skulle han kanske fått ett streck...

Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 20:11.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 20:39   #62
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det sitter "dödvikt" emellan Heavy Sound och Diamanten = ingen solfjäder för Haugstad = Erik tar sig förbi. Sen är frågan vad som händer, med Snowstorm direkt invändigt kan det bli lite trassel för Elian att ta sig till dödens/ledning. Jag tror Diamanten i ledningen som kanske svarar Elian när den kommer. Eller så släpper han och då är loppet över. Haugstad kan hamna lite varstans, med Haugstad i vagnen skulle jag inte bli förvånad om han sitter inmurad i tredje inner efter en bit. Dyngkass storfavorit.

Globalsatisfaction står i 20ggr på bookie såg jag, är lite sugen på att nypa det där oddset. Över 14ggr borde vara bra. På V75 nöjer jag mig nog med två, Diamanten och Elian Web.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 20:51   #63
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 654
Sharp$: 12767
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det sitter "dödvikt" emellan Heavy Sound och Diamanten = ingen solfjäder för Haugstad = Erik tar sig förbi. Sen är frågan vad som händer, med Snowstorm direkt invändigt kan det bli lite trassel för Elian att ta sig till dödens/ledning. Jag tror Diamanten i ledningen som kanske svarar Elian när den kommer. Eller så släpper han och då är loppet över. Haugstad kan hamna lite varstans, med Haugstad i vagnen skulle jag inte bli förvånad om han sitter inmurad i tredje inner efter en bit. Dyngkass storfavorit.

Globalsatisfaction står i 20ggr på bookie såg jag, är lite sugen på att nypa det där oddset. Över 14ggr borde vara bra. På V75 nöjer jag mig nog med två, Diamanten och Elian Web.
Hm Solfjäder låter intressant Ural är min stänkare men måste ha överpace.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 21:13   #64
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Sjunde loppet känns det som Vae Victis Club kan vara en spik denna omgång, just nu 38%. Under 50% borde den vara en bra spik. Vann på ett imponerande sätt senast. Drog tåget i 3:e och och bara vann, så styrka finns det i hästen. Intrycket över mål var att den hade gått om krafter kvar över mål också. Bakom finns det många som skulle kunna vinna, men blir för dyrt och gardera för mig så som jag tänker i övriga.
Du får gärna utveckla hur det är snudd på 50/50 att den vinner loppet?

I min värld var det inte på något sätt en imponerande seger senast. Hästen är uppe i brons och blir hyllad till höger och vänster för att han går ett kortlopp på 11,4. Det springer dom snudd på i Klass II och definitivt bättre än så i Klass I. Har man inte krafter kvar i mål efter att han vunnit på 11,4 så är det något fel på hästen i denna klassen.

När Merrit kommer bort och Åke missar spets så finns det inte mycket till häst kvar i loppet. Vae Victis mötte ett gäng av icke-vinnare (Chapuy som kom bort och Merrit som blev diskad undantagna) och gör det på en högst medioker tid. På det blir han galet stor favorit i ett lopp där det är supertydligt att Racing Brodda borde vara favorit. Helt orimligt att den skulle ha snudd på 50/50-chans på lördag.

Bara för att klargöra: Jag säger inte att hästen är chanslös. Men att han ska vara i närheten av favorit är komiskt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+4)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 21:20   #65
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det sitter "dödvikt" emellan Heavy Sound och Diamanten = ingen solfjäder för Haugstad = Erik tar sig förbi. Sen är frågan vad som händer, med Snowstorm direkt invändigt kan det bli lite trassel för Elian att ta sig till dödens/ledning. Jag tror Diamanten i ledningen som kanske svarar Elian när den kommer. Eller så släpper han och då är loppet över. Haugstad kan hamna lite varstans, med Haugstad i vagnen skulle jag inte bli förvånad om han sitter inmurad i tredje inner efter en bit. Dyngkass storfavorit.

Globalsatisfaction står i 20ggr på bookie såg jag, är lite sugen på att nypa det där oddset. Över 14ggr borde vara bra. På V75 nöjer jag mig nog med två, Diamanten och Elian Web.

Tror inte heller på någon solfjädereffekt som kan/kommer rädda HS från start - är för många ekipage emmellan. Diamanten till spets, men denne släpper då Elian Web kommer och ställer en kraftfull fråga och sämre rygg, när denne är i form, och mot rätt motstånd, finnes ju. Diamanten är heller ingen vinnarhäst längre - hade det inte varit en rik hästägare, Foppa, et al, som troligtvis känner att det skulle vara för pinsamt eller något, att flytta kusen från en gång så store Mäster Stig H, så hade detta gjorts för länge sedan. Alla vet att Diamanten hade varit en världshäst, troligtvis, med Bergh (igen) som tränare eller Redén, eller kanske Nurmos. Nu är Diamanten en klasshäst i snabbloppen, inget mer...

Elian Web har jag dissat mången gånger då detta är en riktig lus, men här kommer denne att få bestämma, efter startrusningen och med Diamanten och HS fastlåsta i rygg så kommer denne troligtvis kunna rinna undan till en hyfsat enkel seger. Om inte så kommer, som du säger, Globalsatisfaction in i matchen - ett lås, månne, på dessa två och ett bra tvillingspel?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 21:52   #66
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22761
Standard

Med risk att jag får äta upp det imon efter loppet, men så här tänker jag om V75-3
Diamanten, inte lirat på den på drygt 2 år, hästen är slut, tappat allt tycker jag.
Elian W, grym. Men Tobbe som kör. Känns som efter han haft den skada för nåt år sen, vågar han inte köra emot nån. Rädslan sitter i skallen på han och han är mest passagerare. Nu är EW så pass bra att den kan vinna ändå, men hela ekipage, lite frågetecken.
Keneth H lirar jag nästan aldrig. Men när han kör Heavy S då är han med. Tom spikat många ggr. Enda hästen han lyckats riktigt med är HS. Jag tror trots spåret och trots så hög %, så kommer Baggen leverera. Hoppas bara många garderar och går emot, så jag får den neråt 45%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+20)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 22:04   #67
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6235
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Som det ser ut nu blir det spik på Civilon som får Örjan i vagnen från bra läge. De värsta konkurrenterna har bakspår och står han bara på benen bör det bli tidig ledning och därifrån mycket god vinstchans.

Heavy Sound och Våler Nikolai potentiella utgångar. Heavy given spik från ett hyggligt spår, men innern här kan bli en fälla. Diamanten med första jänkarvagn från spetsläge är väldigt intressant och det första motbudet. Lyckas Elian Web ta längden leder även han länge. Det får inte strula för Heavy Sound.

Våler Nikolai får Goop i vagnen liksom näst senast och det är en mycket tung faktor. Får han iväg honom bra ska det vara en god segerchans trots tuffa tillägg. Hästen är riktigt vass och har farten och hårdheten som krävs för uppgiften. Men som alltid så ska inte tilläggen underskattas, speciellt inte när det står bra hästar där framme. Om Lome Storm kan forceras tidigt till spets lär Bergh dra på och då ska det till en låg tid för att slå den.


...men om vi ska sluta prata favoriter så är ett av mina drag Sir Henry P.Hill i sista. Racing Brodda siktas mot Sto-EM och Bythebook mot derbyt, så där lär man köra lite passivt. Kommer Westholm iväg hyggligt lär det bli avancemang framåt när röken lagt sig och då är det inte så många som står emot Henry. Hästen står ruggigt bra inne i loppet.
Nu är ju förvisso Civilion struken, MEN, om din tanke var att spika honom och sen utgång på två favoriter..ja då råder jag dig till att satsa på stryket resten av ditt liv ist.


Vae Victis dunder klar. Reden sa för 2v sedan efter ett jobb "torskar den här första starten vet jag inte vad som är fel" Den spikades självklart rakt ut på allt förra veckan. Idioti att gardera den imorgon, den torskar inte förens guld.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 22:06   #68
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 654
Sharp$: 12767
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Med risk att jag får äta upp det imon efter loppet, men så här tänker jag om V75-3
Diamanten, inte lirat på den på drygt 2 år, hästen är slut, tappat allt tycker jag.
Elian W, grym. Men Tobbe som kör. Känns som efter han haft den skada för nåt år sen, vågar han inte köra emot nån. Rädslan sitter i skallen på han och han är mest passagerare. Nu är EW så pass bra att den kan vinna ändå, men hela ekipage, lite frågetecken.
Keneth H lirar jag nästan aldrig. Men när han kör Heavy S då är han med. Tom spikat många ggr. Enda hästen han lyckats riktigt med är HS. Jag tror trots spåret och trots så hög %, så kommer Baggen leverera. Hoppas bara många garderar och går emot, så jag får den neråt 45%
Kloka ord på fredags afton. Jag har liknande tankar . Dock lite galen stänkar feeling på Ural. Men läget är nog iskallt på 1640.
God tur med spelet Dahle.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 22:22   #69
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Tror inte heller på någon solfjädereffekt som kan/kommer rädda HS från start - är för många ekipage emmellan. Diamanten till spets, men denne släpper då Elian Web kommer och ställer en kraftfull fråga och sämre rygg, när denne är i form, och mot rätt motstånd, finnes ju. Diamanten är heller ingen vinnarhäst längre - hade det inte varit en rik hästägare, Foppa, et al, som troligtvis känner att det skulle vara för pinsamt eller något, att flytta kusen från en gång så store Mäster Stig H, så hade detta gjorts för länge sedan. Alla vet att Diamanten hade varit en världshäst, troligtvis, med Bergh (igen) som tränare eller Redén, eller kanske Nurmos. Nu är Diamanten en klasshäst i snabbloppen, inget mer...

Elian Web har jag dissat mången gånger då detta är en riktig lus, men här kommer denne att få bestämma, efter startrusningen och med Diamanten och HS fastlåsta i rygg så kommer denne troligtvis kunna rinna undan till en hyfsat enkel seger. Om inte så kommer, som du säger, Globalsatisfaction in i matchen - ett lås, månne, på dessa två och ett bra tvillingspel?

Fast det känns inte rimligt (för mig) att Stig-H drar alla skor och slänger på jänkarvagn för att sedan ge bort ev spets och riskera att sitta fast? Jag tror inte de släpper, speciellt då Elian Webs form är lite sisådär. Men det är vad jag tror
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 22:28   #70
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Fast det känns inte rimligt (för mig) att Stig-H drar alla skor och slänger på jänkarvagn för att sedan ge bort ev spets och riskera att sitta fast? Jag tror inte de släpper, speciellt då Elian Webs form är lite sisådär. Men det är vad jag tror
Såg nu att han hade två raka, men håller fast vid min ståndpunkt ang Elian Web
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 22:51   #71
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

I intervjun till Travronden säger Stig-H att det blir barfota bak som vanligt, men har fortfarande anmält bfro. Tycker det är riktigt dåligt, speciellt om man redan bestämt balans. En annan sak om man kanske ska prova med en balans men inte är säker. Sånt här känns bara respektlöst mot spelare. Finns flera sådana exempel på tränare, men trodde inte riktigt det om Stikkan. Men kanske bara är naiv eller så har han gjort så förr.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 22:58   #72
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Tänkte komma med lite nattliga idéer här, men då jag gick in och kollade min v4a från dagens lunchtävlingar kanske man ska avstå helt...

Hade streckat
3
1
1
2 hästar x 4..
Resultatet var galopp på alla 7 hästarna.... Då vet man att formen/flytet inte direkt är super..

Aja skriver 2 st idéer iaf, håll till godo!


Avd 2 nr 1 Iller Tooma.
Fin form, lär få rygg ledaren här, växlar upp med första helstängt och barfota (vunnit 3/8 Barfota, att jämföra med 3/57 med skor...)
3 lr 5 tar spets här, båda bra hästar som inte lär krokna innan upploppet oavsett hur fort det gasas för spets, ser ingen häst som tar dödens här heller (Örjan lär avvakta o spurta från kön låter det som), ska vara 8an då om den får läge att köras fram, men den hoppa sist den hade barfota och kanske körs lugnt i kön idag. Övriga hästar kommer vika sig från dödens, jag tror på toppchans till Lucka för 1an och då kan den smälla till! 1% är fint! =)

Avd 3 nr 9 Ural. Sitter fint på det här, startsnabb lär hålla rygg på 1an då får den sämst 3e inner.. blir stenhård körning från start här, Ural var smällfin sist, hade kunnat gå 1 sek snabbare sa dem väl, och ska vara bättre nu... Får den lucka på upploppet så se upp!

Lycka till imorn alla =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 23:02   #73
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Fast det känns inte rimligt (för mig) att Stig-H drar alla skor och slänger på jänkarvagn för att sedan ge bort ev spets och riskera att sitta fast? Jag tror inte de släpper, speciellt då Elian Webs form är lite sisådär. Men det är vad jag tror
Hade hållit med dig om det inte vore för EW nyfunna form och att Diamanten är slut mot bättre kusar - OCH, och detta är ett stort OCH - hur mången gånger har vi inte sett de som till och med lovar och svär att de skall köra i spets, då allt ryckts och satsning mot tät är det enda som gäller OCH att det ABSOLUT skall köras där? Erik och Stig H. har ett speciellt band och Erik skulle aldrig försätta Stig H. i en situation där han får erkänna att hästen är slut då han tagit slut 500 från mål (hellre kör han i ryggar om det blir för hård körning från start) - något som kan, lite överdrivet, hända, detta då Diamanten, som sagt, är slut mot de bättre hästarna och större loppen. Nu är iofs inte denna Gulddivision en av de värre, långt därifrån, men EW blåser förbi Diamanten tack vare hästarna emellan - dessa är inget ok, snarare en fördel... En del av detta stycke ovan kanske är "överkurs" och rent dravel från min sida, men fasiken, vet!

Betänk att Rättviks travbana är liknande Örebros där innerspåret på 1640 absolut INTE är någon fördel - lägg därtill vinklad startvinge och ett kort upplopp (187 meter) så talar detta starkt för spets och slut för Elian Web...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 23:04   #74
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Ang. V75-3 så måste Elian Webb vara en av omgångens mest överstreckade hästar? Hästen trivs inte alls på kort distans. Han har ett uselt startspår och har inte en Janne att nå spets. Når han mot förmodan spets så innebär det att HS har kommit ut för det finns inte på kartan att Diamanten drar i handbromsen efter 200 meter.

Senast Elian vann fler än två lopp i rad var 2017. Han har aldrig vunnit från ett spår högre än 6 i Sverige. Han har tre segrar över kort och dessa är tagna i lopp under 40' samt ett riktigt skitlopp på Bergsåker med 100'.

Skulle Diamanten dra i handbromsen och släppa Elian till spets direkt och därmed stänga inne HS så finns det på kartan att han rinner undan för det lär inte vara någon som gör mycket när han sitter och drar där framme. Men till 17% är han i min bok kraftigt överspelad.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 23:10   #75
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Avd 3 nr 9 Ural. Sitter fint på det här, startsnabb lär hålla rygg på 1an då får den sämst 3e inner.. blir stenhård körning från start här, Ural var smällfin sist, hade kunnat gå 1 sek snabbare sa dem väl, och ska vara bättre nu... Får den lucka på upploppet så se upp!
Får väl ändå som bäst tredje inner och som sämst fjärde inner vid ditt scenario beroende på vad Erik gör med Diamanten.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td