Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-31, 07:12   #16
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 349
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Värsta ranken av mig om man skall va lite ironisk.När banprogrammet kom ut igår kväll så hade dom samma tipsettor rätt över.Ranka tipsettor kanske inte är så svårt nu försår jag lite mer hur dom gå tillväga.


https://cdn.travsport.se/racecards/t...ort/585288.pdf

Har banprogrammet du länkat in nåt samband med det du skriver och i så fall, hur hänger det ihop?
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 07:29   #17
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Favoritomgång?


Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Med risk för att få äta upp detta så ser inte omgången otroligt "enkel" ut?

1: Garderingslopp, 1an inte bra med galopp sist, kan missa spets, många som kan vinna bakom, här hittar vi en fin skräll under 10%

2: Garderingslopp , spontant känns alla utom 7 och 10 aktuella. Ska jag lyfta ngn är det Matadoren Eme som var 3a bakom Bythebook och Tabasco CD senast, stor marginal till övriga fältet... De båda hade varit 70/60 % här.

3: Spik Heavy Sound

4: Spik Våler Nikolai

5: Spik Civilion

6: Spik och givet drag sen 2 senaste starterna 6 Jaques Noir. Helt Obegripligt att den inte är favorit här. Lär äl bli skrik på den sen, men inte ens topp-3rankad hos flera speltidningar såg jag, galet! Får den chansen vinner den denna gången. Jag hade spikat den upp till iaf 35%.

7: Garderingslopp. Spontant lyfter jag 1 Mr Marveolous och 4 Vagabond Bi på form och läge. Men här krävs nog minst 10 streck.


Lilla Lappen:
8x8x1x1x1x1x10 (ca antal rader jag tycker behövs i nuläget).

Men det är ju minijackpott så jag lär spela utgång i avd 3 4 och 5 där 2 av 3 ska sitta.... faller en av de 3 blir det fint betalt!
Jaques Noir omgångens givna spik.

Det kan räcka med att spika Athos Race i första till 1% sedan kan favoriterna göra sitt och du har ändå kanske 6-siffrigt (som Raja Ribb senast....). Men man måste våga förstås. Tror jag ska våga. Lycka till!!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 09:31   #18
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Första loppet är svårt, som förra helgen känns det som många kan vinna. Fonda Boko 2%, ofta bland de 3 främsta men vinner ej så ofta. Kan vara dennes tur. Tror det behövs många streck i loppet.

Andra loppet tror jag med 4 streck att man kan stå sig ganska bra. Jackson Avery som tar ledningen? Vien Ici. Expensive. Enriko Ha. Utan någon ranking sinsemellan.

Tredje loppet kan bli tråkigt (beroende hur man nu väljer att göra) om Heavy Sound lyckas hålla upp ledningen, MEN det finns ju många startsnabba utifrån. Diamanten, Snowstorm Hannover (2:a förra veckan) och Elian Web är alla kapabla att ta ledningen. Elian Web form sätter jag ett litet frågetecken för dock. Detta är inte lopp för att den ska siktas mot något annat? Jag tror inte jag kommer våga spika.

Fjärde loppet känns som att Lome Storm och Våler Nikolai kan vara ett starkt lås. Väljer man en häst så såg ju Våler Nikolai strålande ut senast, trots galopp. Gick jättebra efter den. Men den måste vara minst lika bra och stå på benen, för att hinna fram om Bergh prickar starten perfekt med Lome Storm. Det kan bli långt fram.

Femte loppet borde ju Civilion vinna, om den håller sig på benen. Faster Than You 10% känns intressant här med barfota. En tanke är att om tex väljer Våler Nikolai i föregående lopp, att man dubblar i detta lopp istället med Fast Than You.

Sjätte loppet fastnar jag väl egentligen för 3 hästar. Jaques Noir på formen, hade otur i förra starten men kan få ett bra slagläge nu. Giant Shadow och Man At Work. Om man letar någon ytterligare tycker jag om M.S Triple J. Den går ju oftast i tuffa gäng och gör det bra. Tufft spår, men 7%.

Sjunde loppet känns det som Vae Victis Club kan vara en spik denna omgång, just nu 38%. Under 50% borde den vara en bra spik. Vann på ett imponerande sätt senast. Drog tåget i 3:e och och bara vann, så styrka finns det i hästen. Intrycket över mål var att den hade gått om krafter kvar över mål också. Bakom finns det många som skulle kunna vinna, men blir för dyrt och gardera för mig så som jag tänker i övriga.
Nobleflash är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 10:03   #19
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

I avd 6 tänker jag ge IMPORTDEDFRMDETROIT en chans till. Jag uppfattade det som den blev väldigt störd i förra starten. Nu är det auto och spår 1. Det är väl kanske mest Flash Håleryd och Aron Palema som utmanar här.
Men jag tror Emilia kör vad som går, och då kan det ju hålla.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 10:28   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Kan(eller vill) någon svara Jackson Avery i avd 2?...tar(eller släpps) den till ledningen, så lär den bli mycket svårpasserad...förlusterna i Norge på slutet är hedersamma mot en mycket bra Strong Pepper...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 10:38   #21
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Kan(eller vill) någon svara Jackson Avery i avd 2?...tar(eller släpps) den till ledningen, så lär den bli mycket svårpasserad...förlusterna i Norge på slutet är hedersamma mot en mycket bra Strong Pepper...
The Bald Eagle både kan och vill ta/ha ledningen...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 10:56   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
The Bald Eagle både kan och vill ta/ha ledningen...
Jo, den kan nog svara om den vill, ska bli intressant att höra vad Reijo säger om upplägget...rygg på norrbaggen behöver nog inte vara fel det heller, då denne lär trumma på i rejält tempo...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 12:30   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Yrr 10,50 plats på svs, Bergh uppåt i tv nyss och med Lill-Örjan i jollen, kan det mycket väl räcka till pallen...sänkt nu, men "sega" bet365(tänk om man skulle haft möjlighet till dom, då går det knappt att förlora) har 9ggr kvar...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 12:36.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 12:47   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Det verkar som att det ska dras emot Heavy Sound imorgon, intressant...kan man få 2,85?...knappast, va...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 12:51   #25
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Master Sea plats till 6,20(svs) i sista, SP och tränaren uppåt, inte alls omöjligt med en bra resa...

Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 13:03.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 13:01   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Van Gogh lär spetsa i första, åtminståne efter en bit då han tagit över(men troligtvis direkt), det fixar RB...men frågan är om det inte dras emot där och man bör vänta ett tag med spelet...mmm...

Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 13:04.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 13:15   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Håller med er som lyfter skrällbud i första loppet. Har just nu streck för både Selma Töll, Fonda Boko och Athos Race som alla ser prisvärda ut (och Sandsjöns). Däremot kan det bli så att jag hoppar Marvellous Tooma. Om My Dream Art vore snabbare bakom bilen kunde jag tänka mig att nypa den som spik. Men känns inte mer än ljummet nu.

Behöver nog gå kort i andra för att få ihop det med övriga planen, och då kan det bli ett lås med The Bald Eagle och Jackson Avery (trots kusken).

Jag har ganska svårt att se Haugstad hålla upp ledningen och det finns inte på kartan att jag spikar den som storfavorit då. Tror det blir Diamanten i spets med Elian utanpå efter en bit. Så händer inte mycket och dessa två gör upp om det.

Kallblodsloppet vill man gärna inte slösa så mycket streck på, men får nog svårt att gå på mindre än fyra. 6,7,8,9. Reime Kongen har jag funderat på länge och väl men den ska vara för kort i rocken. Om han vore speedig kunde det varit intressant men det är han inte. Så även om det löser sig optimalt blir det svårt att lugga de andra jämnbra i spurten. För Mjölner Apollo är det för många "om" för att det ska räcka. Hålla ledningen, rekordsänka, hålla sig ifrån de bakom osv. OBS! Notera att det är 40 meter mellan första och andra tillägget om ni inte sett det redan!

Nurmos ord om Civillon gör mig trygg i att tidiga tanken att köpa den som storfavorit är rätt. Har redan hamrat in spiken! Hoppas de kör med skor så det inte blir ett sånt jävla drag på den. Stannar nog runt 60-65% skulle jag tro.

Flash Håleryd är mitt första streck i silver! Highspirit spetsar och blir direkt utmanad av Uffe och väljer (klokt) att släppa. Utmanar någon av de utanför tufft i sin tur kanske man släpper dock. Jaques Noir har jag haft svårt att se vinna silver, men det här är inget toktufft lopp och hästen är i form och fick fint sparat senast. Giant Shadow steker jag nog däremot helt, iskall som favorit. Man At Work gillar jag ju, men man måste ju fundera på vad chanserna är från bakspåret. Finns ju lite risk för körning och då är han väl värst i spurten. Doxey är lite väl tappad på spelet nu och där finns nog lite värde. Aron Palema ska man nog tänka på också på läget och väldigt låg spelprocent.

I avslutningen har vi en av omgångens mest felvärderade tror jag, Sir Henry P Hill! Vagabond Bi är också spelad i underkant från bra läge, form och toppkusk. Favoriten som står tufft till får nog knepigt att upprepa succén från förra helgen, måste stämma lite. Fick gå ganska hårt då även om han vann åkandes, så Örjan styr nog inte på under loppet utan behöver lita lite till att tempot och annat stämmer halvbra. Om det inte vore för att Derbyt kommer snart vore Boken tidig. Kanske värd att ta med nu ändå på den låga procenten. Guillaume var man lite besviken på senast, men jag tror han helt enkelt är för trög av sig för att få upp farten till vinsten där. Den tar jag lätt före att tro på upprepning av skrällvinnaren Raja Ribb. Björn Goop > Felicia Molin alla dagar i veckan och nu är de ju jämnspelade!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 13:23   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Håller med er som lyfter skrällbud i första loppet. Har just nu streck för både Selma Töll, Fonda Boko och Athos Race som alla ser prisvärda ut (och Sandsjöns). Däremot kan det bli så att jag hoppar Marvellous Tooma. Om My Dream Art vore snabbare bakom bilen kunde jag tänka mig att nypa den som spik. Men känns inte mer än ljummet nu.

Behöver nog gå kort i andra för att få ihop det med övriga planen, och då kan det bli ett lås med The Bald Eagle och Jackson Avery (trots kusken).

Jag har ganska svårt att se Haugstad hålla upp ledningen och det finns inte på kartan att jag spikar den som storfavorit då. Tror det blir Diamanten i spets med Elian utanpå efter en bit. Så händer inte mycket och dessa två gör upp om det.

Kallblodsloppet vill man gärna inte slösa så mycket streck på, men får nog svårt att gå på mindre än fyra. 6,7,8,9. Reime Kongen har jag funderat på länge och väl men den ska vara för kort i rocken. Om han vore speedig kunde det varit intressant men det är han inte. Så även om det löser sig optimalt blir det svårt att lugga de andra jämnbra i spurten. För Mjölner Apollo är det för många "om" för att det ska räcka. Hålla ledningen, rekordsänka, hålla sig ifrån de bakom osv. OBS! Notera att det är 40 meter mellan första och andra tillägget om ni inte sett det redan!

Nurmos ord om Civillon gör mig trygg i att tidiga tanken att köpa den som storfavorit är rätt. Har redan hamrat in spiken! Hoppas de kör med skor så det inte blir ett sånt jävla drag på den. Stannar nog runt 60-65% skulle jag tro.

Flash Håleryd är mitt första streck i silver! Highspirit spetsar och blir direkt utmanad av Uffe och väljer (klokt) att släppa. Utmanar någon av de utanför tufft i sin tur kanske man släpper dock. Jaques Noir har jag haft svårt att se vinna silver, men det här är inget toktufft lopp och hästen är i form och fick fint sparat senast. Giant Shadow steker jag nog däremot helt, iskall som favorit. Man At Work gillar jag ju, men man måste ju fundera på vad chanserna är från bakspåret. Finns ju lite risk för körning och då är han väl värst i spurten. Doxey är lite väl tappad på spelet nu och där finns nog lite värde. Aron Palema ska man nog tänka på också på läget och väldigt låg spelprocent.

I avslutningen har vi en av omgångens mest felvärderade tror jag, Sir Henry P Hill! Vagabond Bi är också spelad i underkant från bra läge, form och toppkusk. Favoriten som står tufft till får nog knepigt att upprepa succén från förra helgen, måste stämma lite. Fick gå ganska hårt då även om han vann åkandes, så Örjan styr nog inte på under loppet utan behöver lita lite till att tempot och annat stämmer halvbra. Om det inte vore för att Derbyt kommer snart vore Boken tidig. Kanske värd att ta med nu ändå på den låga procenten. Guillaume var man lite besviken på senast, men jag tror han helt enkelt är för trög av sig för att få upp farten till vinsten där. Den tar jag lätt före att tro på upprepning av skrällvinnaren Raja Ribb. Björn Goop > Felicia Molin alla dagar i veckan och nu är de ju jämnspelade!
25/5 på Unibet, på SHPH...hjälps ju av strykningen innanför, dessutom...tog 25ggr "till en början", står ju bra inne och är riktigt bra när den är bra...

Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 13:31.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 13:59   #29
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Reijos kommentar gör Expensive ännu ett snäpp intressantare...norrbaggen lär testa en bit och får svar, sen kommer Örjan...visserligen är Fredrik Linder rätt optimistisk, men han har nog fog för det...bet365 har 4,75 på E, det tror jag inte man får på banan...

Senast redigerad av mikaels den 2020-07-31 klockan 14:04.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-31, 14:10   #30
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Reijos kommentar gör Expensive ännu ett snäpp intressantare...norrbaggen lär testa en bit och får svar, sen kommer Örjan...visserligen är Fredrik Linder rätt optimistisk, men han har nog fog för det...bet365 har 4,75 på E, det tror jag inte man får på banan...
Marginellt ändå det där tycker jag, ganska kall favorit.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td