|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Eskilstuna 7 november
En sportsligt rätt medioker omgång bortsett från stoeliten och gulddivisionen som väl håller bra novemberklass. Sportsligt ser man redan fram mot söndagens bredders crown finaler.
Avd 1 är ett riktigt dåligt klass 1 försök . Fastnade för Global Viscount och Upper Face med Dream Creation som outsider vid snabb koll. Avd 2 klass 2 försök. Här fastnar man för segermaskinen Amorcer Levallo när det är anmält amerikansk bike ffg och barfota runt om för andra gången. Opulent Tile kanske främsta utmanare. Mellby Free borde bli stor favorit i stoeliten från perfekt läge. Lång distans? Inte varit ute över 2640 i år och enda gången i fjor torskade den som 2 oddsare. I stayerloppet avd 4 över tre volter fastnar man ju direkt för Björn Goops Gazza BR när det är anmält barfota runt om ffg. Ingen högre kvalitet på detta lopp. Bronsdivisionen avd 5 också dålig sportslig kvalitet denna vecka. Moses från spår 1 om den är snabb ut. Osäker på det. Redens stallform? Silverdivisionen avd 6 rätt bra men vem ska slå Vagabond Bi? Var ju grym senast. Spets och slut på Esprit Sisu i avd 7? Elain Webb bortlottad. Riordans från spår 1? Den är riktigt bra. Nurmoshästen snackhäst senast. 9,10,11 alla kapabla att vinna med rätt tempo och lopp. Man får fundera vidare i veckan .. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+2) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ingen i guld gör om loppet som Heavy Sound levererade senast. Han visade att han är tillbaka i toppslag och då är han en av Sveriges bästa hästar. Hade spikat på allt från ett bra spår, men nu är han lite utelämnad till vad övriga hittar på. Värst emot anser jag Hachiko de Veluwe vara. Tror att han eventuellt kan köras till ledningen och då blir han svår att plocka ned.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mycket lågklassig V75 omgång. Typisk november klass.
Zarenne Fas är väl hästen att slå i guld. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Inte jättelätt att sortera bort någon av de 5 mest spelade i avslutningen, men jag måste iallafall välja Hachiko först och sätta som utgång och tänkbar spik. Zarenne vill de förstås hålla spets med, men det håller jag för ganska osannolikt. Att Jorma får ta över efter en bit däremot ganska troligt. Kommer han dit så tror jag det mer eller mindre är klart. Hästen är ju i princip oslagen och han var knappast dålig senast trots att han inte klarade att slå sig förbi, tvärtom visade han vad bra han är. Bara Milligan och Heavy som tog lite på honom till slut efter dödenslöpningen och de har ju samma handikapp på honom nu.
Om Goop kört Esprit skulle jag nog rankat den först, för han har både respekt med sig och vågar rejsa. Men Wäjersten själv med stallets bästa häst som han precis fått in? Kalla förutsättningar när man har Jorma på en tanks utanför...
|
|
|
|
#9 |
|
Förlorarraden gjord även till denna lördag
![]() 7 12 11 4 2 3 10 omstart sen kan väl vem som helst vinna 5 3 6 4 Konstig favorit åker ut till kråkorna 2 7 3 10 Spika goop, då vinner han inte. Slösa streck el spika emot då vinner muppen 10 Alla el spika. Hoppas 9 inte fixar spåret 6 Spika el alla. Neelix ska alltså vinna, den var rolig 3 5 2 Vet lär ju va helt fel ute 10 1 6 Några som kan vinna, men har råd med dessa tre Senast redigerad av kire1111 den 2020-11-06 klockan 15:53. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
NeelixCitat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tycker dessa känns mycket intressanta i sina respektive lopp.
V75-1 QVIDJA'S FIRST 5% V75-2 TIMETOMAKEITRITE 5% V75-3 DEAR FRIEND 5% V75-4 ZIZOU 9% V75-5 PAYET D.E. 3% V75-6 RANDEMAR R.D. 5% V75-7 MILLIGAN'S SCHOOL 7% |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Neelix var bra näst senast, då han vann överlägset. Senast hoppade han på sista bortre, då Adrian fick problem med checkremmen. Han hade då mycket krafter och var på väg att få rygg på Farlander Am genom sista kurvan. Han kan få en bra startrygg på Moses och kan mycket väl vinna. Bland de 3-4 främsta till 4 %.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Favoritbetonat fredags svammel
V75 1) 2 Galelio Am. Jorma och spår 2 i volt är en utmaning men hästen duger normalt bra i detta gäng trots två ägg i korgen om det löser sig i starten. Mycke om och men. 4 Global Viscount. Stenströmer matchar sina hästar perfekt och Jepson stöttar upp i vagnen. Stänkarvarningarna är : 3 Pine Muscle en gammal följehäst som Björn hållit högt. 6 Qvidjas First. 13 tider i kroppen. 12 Casemir Tof. Troligtvis bortlottad men Mika har skrällt förut. V75 2) 6 Shut Up And Dance. Chansspik i som vanligt öppen klass 2. Dunder dundrar på och hästen är en rutinerad klass 2 häst. V75 3) 2 Mellby Free brukar vinna i stolopp med bra spår. 1 Tessy D’ete är distansgynnad men spåret är iskallt. 3-4 inv. V75 4) 4 Gazza B.R. är en lite ojämn norrbagge. Men skoryck och bra läge är positivt. 9 Global Winner har ett tufft sista varv och går han bara felfritt är det nog hästen att slå. Psst Mika Forss upp ![]() V75 5) 1 Moses är kanske bortlottad men är det någon som skall vinna från 2-3-4 invändigt så är det Örjan. Sticker väl nosen först som vanligt. 6 In Royalty Boko måste bevakas och vem är det som kör ? Jo Mika Forss ![]() V75 6) 3 Vagabond Bi har jag följt hela karriären och jäklar vilken utveckling. Psst dessutom Varennare pV75 7) 1 Zarenne Faz. Ok spår 1 är spår 1 men jag tror på bra spetschans och då är nog loppet över. Psst visst är det en sån där Varennare
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
” Bara att spika !” var hans svar! Jag tvekar inte... |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Jag står nog över men den som lever får se. |
||
|
|
|
|
|
#16 | |
NeelixCitat:
Bra procent på en bra häst ut spelsynpunkt! Lycka till! |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har någon Berglund så skulle det uppskattas
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Spridda skurar hos de största betaltjänsterna, Jensa och Berglund
Avd1) vågar ingen spika- lös första avdelningen och du får grepp på ”experterna” Avd2) finns 3 olika spikförslag. 2 PappaJonnys Ilse, 4 Timetomakeitrite och 7 Amorcer Levallo Avd3) finns 2 olika spikförslag. 3 Racing Brodda och 7 Hevin Boko Avd4) 9 Global Winner Avd5) 6 In Royalty Boko spikar av ett par Avd6) 3 Vagabond Bi spikas av ett par Avd7) delade grupperingar. 1 Zarenne Faz leder runt om eller 10 Heavy Sound spurtar hem sista avdelningen. Den som hittar en vinnare utöver dessa två har kopplat grepp på de flesta betaltjänster
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Yankee (+5) Senast redigerad av Basse den 2020-11-07 klockan 01:41. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Känslan säger att det blir högre utdelning på 7 rätt nu än den gjorde tidigare i veckan... Kan det bli runt 100k?
Lite högt spelade favoriter, lite riskfyllda spår och bortglömda skrällar? 1 - 2,4,7 2 - 2 3 - 2,7,10 4 - 4 5 - 2,3,6,12 6 - 2,3,5,11 7 - 3 Tror det blir en superskräll i avdelning 6 med Mr Clayton J.F med Per Lennartsson i sulkyn. 0%? Mumma! Blir att lägga till lite fler sträck under morgondagen innan start. Bästa spik... Hmmm... Kan det vara Gazza B.R i avdelning 4 med Björn Goop? Barfota första gången i karriären? Känns intressant till 16% i dagsläget ![]() Dumstrut eller krona? |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
![]() Letar ofta spikar i andra avdelningar. Så ofta har dom inte rätt ![]() Blir ofta förvånad över hur dåligt många av storspelarna på tillsammans spelar
Basse (+5) |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Inte hunnit med travet den här veckan heller. La ett 100 kr v spel i går kväll hos unibet på Gazza BR till 8 ggr i V75 -4. Nöjer mig så till lördagen.
- Love you avkomma från järnskor till första barfota runt ger ofta enorm effekt - Lyssnade på björnkollen precis och låter oerhört bra. Sällan Goop lyfter en egentränad outsider så mycket där . Tror på vinst eller galopp. Galopprisken är nog rätt stor vid en sådan lättning från spår 4 i volten men till 8 ggr känns spelet bra trots det. Lycka till , |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bra lopp på gång där igen, uppgifter, historik osv. Jag går alltid på min egen uppfattning och tycker Vagabond BI är överdrivet stor favorit här.
Överraskningar har skett förut och kommer även att fortsätta... Sen säger jag som Olle Goop. Trav är trav
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Bra sammanfattning tack! Alltid härligt då man märker man inte alls tänker som "experterna" utan har helt andra idéer för omgången, då vet man att man är på rätt spår =) Avd 3 har jag inte ens med ngt av deras spikförslag. Avd 4 har jag inte med 9an på tre hästar Avd 5 har jag inte med Royalty Boko på kupongen heller. Avd 6 Garderas Vagabond Bi till den fullkomligt galna procenten. Får se vem som har rätt på lör, de som går på experternas idéer lär som vanligt få sämre betalt än de kanske borde ha.. tvärs om för oss andra som går emot.. =) Vem spikar du själv på lör Basse? Mitt bästa förslag måste helt klart vara Activated avd 3 till fin procent ![]() Lycka till!
|
|
|
|
|
#25 |
|
avd1. Draget är Dream Creation som har övertygat i sin nya regi. Skall lättas nu vilket är spännande. Blir det omstart så ökar chansen ytligare tror på en vettig chans att blåsa ner dem till slut. 14 procent. Favoriten är grov i gången men har tränats med volt hemma hos Daniel. Kommer den till spets är det nog spets och slut som gäller 3 av 3 därifrån. Men loppet är öppet.
avd2. Amorcer L blir troligen svårslagen om spets nås billigt har varit rejäl på slutet men det är lite hårdare emot och loppet är vidöppet. Opulent Tile kom bort senast bara att glömma kan annars öppna rätt bra och en position är att räkna med. nr 5 kan också öppna men verkar gå från den flesta positioner. Rejäl sort. avd3. Omgångens bästa spik Mellby fee är knappt 47 procent och det ser jag som ett fynd. Detta ser onekligen lovande ut för spets och slut. Vi spikar utan tvekan! avd4. Pinto bob är bergh mycket nöjd med.. Hästen har vunnit ett 3 km lopp i övertygande stil och bergh trodde på mycket bra segerchans för denna 5 procentare som troligen bubblar upp. Drag nr 2 är Carat du G som gör intressant debut i ny regi. Hade sitt bästa år i fjol. Är egentligen överkvalificerad till dagens start. Hästen har tagit 8 av 9 segrar med skor Om den nya tränaren hittar en nyckel till eller formen så är det game over för resten. Gazza br körs mot spets och försöker grilla konkurrenterna Björn är bra i långloppen. 13 procent. Electrical storm är spurtstark och har suttit fast 2 ggr på raken nu med klaff är han inte helt borta ur striden. avd5. Ännu ett öppet lopp. Moses är bästa hästen och skall normalt vända in och ut på dessa. Har 2 av 3 barfota runt om. Föll tillbaka i gamla synder senast varpå loppet känns mer öppet. Vi målar för här kan det hända lite. Neelix är näst bästa hästen och intressant att Dante som är lite mjukare hoppar upp. Med klaff är Neelix bra nog att vinna den tunga vägen. Manounziou H är riktigt bra och har höga toppar. Med klaff är han helt klart en faktor här. Känslan att det kan skrälla. Nr 2 skall ladda rejält för spets men förra loppet kan ha satt sig i benen? Nr 6 kan också öppna rejält men nu blir det vanlig vagn och skor på vilket är ett minus. Betting rebell var grym senast i ett konstigt lopp med flera galopper. (loppet blev ryckigt) Bästa spåren är 4 och 5 och det brukar vara bra i just dessa typer av lopp men båda dessa är under 1 procent. Nej här kan det skrälla.. avd6. Vagabond bi är omgångens näst bästa spik. Har varit helt lysande på slutet med 2 raka segrar och detta ser enklare ut än på riktigt länge. Toppchans! avd7. Det låter väldigt uppåt på Timro. Jorma kommer ladda tufft och troligen släpper troligen till nr 6 (Espirit är inte enkel kan hoppa) Ellian Web som visat sig även kunna vinna från dödens och ute i spåren. Fart som räcker gott i sammanhanget men läget suger. Heavy Sound är ett fart monster och Kenneth skall köra mer offensivt än vanligt. Espirit sisu om spets och lugnt mellan varv då kan det gå undan. Zarenne fas var rejäl senast och får troligen ett fint lopp igen. Milligan S kan aldrig räknas bort dessutom brukar 7 åringarna dominera detta i Guld på Eskilstuna. Mot 7 rätt.. Senast redigerad av Klanke den 2020-11-07 klockan 00:27. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Banned
|
Citat:
Ja, så kan man ju också tänka.... |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Du är medveten om vilken bana de körde på då va? Men visst, även på Åby var det ett knepigt beslut. Jag ser det som hästen med bästa vinstchansen imorrn iaf.
|
|
|
|
#28 |
|
Jag har inte haft tid att plugga V75 Lördag ordentligt den här veckan. Vid en första snabb genomgång hittade jag inget jag kände extra för. Tror faktiskt jag skippar lördagens V75 och ägnar Lördagen åt att gå igenom söndagens extra V75 istället.
Söndagens omgång är nog inte lika sönderpluggad och det är nog många som gör ett system till söndagen på ren slentrian utan att ha pluggat ordentligt. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Galopp på väg in på upploppet mot seger på runt 11.0 Påkörd i spetsrusning utan egen förskyllan. Galopp i början av upploppet mot överlägsen seger på 12 tid Galopp mitt på upploppet som tvåa bakom super war horse... Som treåring var den obesegrad över kort i två starter på 12-tider... Tror inte det behöver vara ett dåligt streck för fart finns för att vinna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+10) |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banned
|
Dagens stänkare.
Generellt sett ser det lite halvspännande ut. Vagabond Bi, som de siktar mot finalerna med, som närmast skentravade senast och väl som inte kommer till spets är streckad över 70%. Den måste gå att fälla. Skulle inte förvåna mig om Örjan leder runt om med 2 Coogan (13%) eller om 4 Sir Henry P.Hill kommit upp från svackan och återigen bara är bäst (4%). Bedövaren är 7 Ad Hoc som jag tycker gått lite under radarn. Har varit ute mot Missle Hill, bra från dödens näst senast. Har väl slagit Randemar i så gott som alla lopp? Slog guldfavoriten i St Léger ifjol. Nä, kanske ingen spik från det här läget, även om den är hyggligt startsnabb, men ett platsspel ger hyggliga 6,60 på SvS. Funderar på att spika Kolgjinis 5 Upper Face i V75:1. Vad jag har sett i arkivet är det här en vessla från start i volt. Med tröga och osäkra konkurrenter omkring sig kan det här vara en traditionell spets och slut. 30ggr/6,40ggr på SvS är iaf taget. Och bra spik till 2% att börja omgången med. Skulle ha varit nice att hitta en stänkare i långloppet. Men Björn lovar vinst med sin uppsittning i björnkollen och Nurmos lät väldigt positiv om sin. Vågar man hoppas på att Ohlsson får iväg 10 Hurricane Silas från springspåret? Till 8%. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banned
|
Citat:
Hon har aldrig vunnit från spets över 2640. Om jag har tittat rätt i arkivet. Men för all del, Goop har ju vunnit från liknande utgångsläge förut, så kör på den ni. Det kanske inte är nån som vill offra sig, alls, inte ens Nurmos. Och då blir det ju svårt. Men jag tittar gärna på stochampionatet ett par ggr till där Activated vinner före Racing Brodda och Conrad Rödluva helt chanslös att försvara sig från spets.. Som det verkar är iaf Activated i ett fantastiskt slag. Sen får Mellby Free klart stryk av Wild Love senast, som fick lägga en bra bredsida på bortre lång och genom sista kurvan. Intrycket var sådär, tycker jag, efter smörlöpning. Även om Björn skyller på att hon rumplade till på upploppet. Senast redigerad av Stankarn den 2020-11-07 klockan 02:51. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pinto Bob säger inget mer just nu.#Jösses
|
|
|
|
#33 |
|
Superskrällen 10.Strong Lover grym senast måste med på bongen.
|
|
|
|
#34 |
|
Ett bra platsspel idag; Wind Knight! En hårding som följer med i tempon och spurtar kanon. Har den visat tidigare på rikstototon. Jag gillar hästen och körs av ägaren
Mats Gunnarsson - oddshöjande, för folk tror inte han kan köra men det kan han. Länge sedan det blev galopp, ärlig häst!! Westholmtränad, inte fel det heller. Tyvärr han jag inte tillgång till annat än ATG men kan tänka mig att oddsen på annat håll är betydligt högre? |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banned
|
Citat:
valo (+5) |
|
|
|
|
|
|
#36 |
Kanonodds |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#38 |
|
Jodå, jag är nykter...
V75 Inlämnat: 2020-11-07, 10:30 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 168,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7) 2: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 12 (11, 4) 3: 7 Hevin Boko (10, 1) 4: 14 Carat du Goutier (9, 4) 5: 12 Betting Rebel (2, 1) 6: 3 Vagabond Bi (2, 5) 7: 1, 3, 6, 10 (5, 9) 12x7x1x1x1x1x4 = 336 rader. 336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr. Totalt: 168,00 kr. Rättningskod: ZMX ZDL SRW |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
Going for the millions?Citat:
)
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Dear Friend är mitt stora drag i omgången, får hon ett lopp där hon kan spurta sista 300 metrarna.
Stallformen finns ju Satt fast sist i guld och bara streckad på 4% Håll i hatten kompisar.
|
|
|
|
#42 |
|
Kan mycket väl bli så..
|
|
|
|
#43 |
|
En klurig omgång, där jag - efter noggrant lyssnande på Björnkollen - spikar två Björn-körda hästar och garderar hans största favorit. Bolagssystemet:
1) 2,7,11 r4-3 (favoriten 7 drar till ledningen från springspår med Örjan i vagnen och Redén som tränare. Han vann två lopp för ett halvår sedan och har sedan inte vunnit mot hårt motstånd. Liknande gäller för 2, som nu är i desperat poängnöd. Är lika kapabel som 7, men kan få trafikproblem bakom Örjan. 11 har jättefin form och streckas om man inte väljer att spika favoriten. Hårt betrodde 4 är behandlad i framknäna och inte i full form) 2) 2 r7-5 (2 har äntligen fått ett bra spår, Björn i vagnen, bfro, racerbalanserad = spik. Ett stridslystet sto i superform kan slå grabbarna) 3) 1,2,3,6,7,10 r9-4 (2 tar ledningen och är rätt favorit. 7 var bra som vinnare av sto-SM. 1 tar rygg på 2 och har bra spurt. 11 drog fram 1 senast på Örebro men släppte inte förbi 1. Antingen spikas 2 eller rejäl gardering av dagens näst största favorit) 4) 4 r9-3 (4 har jag studerat länge efter hans fem raka vinster som 4-åring. Nu ser han riktigt bra ut igen. Björn tror på vinst. Bra spik till 19 %. Favoriten 9 var senast trea bakom Born Unicorn och Indra's Secret. Borde dock hållit bättre på upploppet efter fin resa i ledningen) 5) 1,2,6,9 r3-7 (sprinterloppet öppnas tufft med startsnabba 1,2, 6 och kanske 4. Detta kan gynna 9, som kan få en fin resa i bra ryggar och körs av en lugn kusk. Favoriten 1 streckas med Örjan. Startsnabbe 2 spikas av en stor betaltjänst. Sisuladdade 6 har hela Finland bakom sig. 9 har massor av krafter kvar på upploppet och är dagens fynd till 4 %, vilket flera här på sharps har noterat) 6) 1,2,3,4,5,6,8 r9-7 (storfavoriten 3 skall fällas. Rejäl gardering och man får hoppas stå med dumstrut på efter favoritvinst) 7) 1,3,5,6,9,10 r2-7 (favoriten 1 kan leda länge. Björn tippar 3. 6 är tidig. Härinne lyfts 10 med rätta upp - han är min förstahäst. Vill inte missa i sista och har råd att gardera flera) Kostar 1512 kronor. Lycka till! 6) |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
spårsjuka i guld
|
|
|
|
#45 |
|
Ser inte helt lätt ut idag och svårt med spikarna. Jag tror det blir hög utdelning. Hade tänkt spika Gazza B.R., men efter Goops uttalande i Björnkollen så känns den inte lika rolig längre och någon klaring är det inte. Så jag gaddar nog istället. Lurar på att singla Örjan i första. Stallet vill nog ha inte lite stålar nu efter trasslet med Propulsion. Activated gillar jag och kan tänka mig att chansspika, samt Zarenne Fas som troligen vinner om han kan hålla ut Esprit Sisu.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Kommit in en del strukningar under veckan. Blir mindre trafik och en del bakspår- och tilläggshästar gynnas av det.
I avdelning 4 så kommer 4 Gazza B.R dundra mot ledningen och leda länge, men där bakom finns det motbud som kan attackera ordentligt sista biten. 9 Global Winner, 10 Hurricane Silas (distansgynnad), 12 Electrical Storm, 14 Carat du Goutier och 15 Pinto Bob kan definitivt komma in i det trots allt. Två strykningar just nu. I avdelning 5 så har vi fått in två strukningar. 10 hästar till start över 1640 alltså – vilket såklart gör att chansen för de på bakspår ökar rätt hyggligt. 11 Cargo Door (1%) och 12 Betting Rebel (1%) är streckvärda. 9 Neelix (4%) är också tidig då han kommer få två snabba startryggar. I avdelning 7 har vi också fått in två strukningar – och 10 hästar till start. 10 Heavy Sound gynnas givetvis av detta faktum, men jag tror ändå inte att han räcker hela vägen fram. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Spikar blir Dwayne Zet, Pinto Bob och Zarenne Fas.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Så här fick det bli och vid strykningar har jag helt rätt reserver tycker jag!
V75 Inlämnat: 2020-11-07, 14:30 Johan Salomonssons andelsspel Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 540,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 6 (7, 5) 2: 2, 3, 4, 6, 7 (12, 11) 3: 1, 2, 7 (3, 10) 4: 1, 2, 3, 4, 14, 15 (12, 8) 5: 1 Moses (2, 3) 6: 1, 2, 3 (5, 8) 7: 3, 10 (6, 1) 2x5x3x6x1x3x2 = 1080 rader. 1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr. Totalt: 540,00 kr. Min kostnad: 540,00 kr x 2/18 = 60,00 kr Rättningskod: VDQ RHH SPV
|
|
|
#49 |
|
V75
Inlämnat: 2020-11-07, 13:27 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 640,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 7, 10, 11 (4, 3) 2: 3, 4, 6, 7 (5, 2) 3: 2, 3, 6, 7, 10 (1, 9) 4: 4, 10, 12, 15 (9, 3) 5: 6 In Royalty Boko (1, 2) 6: 2, 3, 7, 8 (5, 6) 7: 1 Zarenne Fas (6, 10) 4x4x5x4x1x4x1 = 1280 rader. 1280 x 1 x 0,50 kr = 640,00 kr. Totalt: 640,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Hachiko de veluwe avd 7 anmäld med amerikansk bike för första gången i Sverige nu. Nurmos har tidigare sagt vanlig vagn som vanligt.
eklonov (+50) |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
V4
Inlämnat: 2020-11-07, 14:43 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 14:45 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 6, 10 (8, 4) 2: 3, 7, 9, 11 (1, 6) 3: 3, 6, 10 (1, 9) 4: 7 Tullibardine Boe (3, 13) 3x4x3x1 = 36 rader. 36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. En liten v4 också. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Hej
V75 2,7 R11,4 2,5,7 R3,6 2,7 R3,10 4,5 R9,3 3,6 R1,2 3 R2,5 6 R1,10 |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Banned
|
4 Global Viscount såg inte rolig ut. Stryks?
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Super Moderator
|
Chanslappen:
V75 Inlämnat: 2020-11-07, 15:00 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 4, 7, 10 (11, 5) 2: 7 Amorcer Levallo (6, 2) 3: 10 Activated (2, 3) 4: 2, 4, 8, 11, 12 (9, 14) 5: 1, 6 (12, 2) 6: 5 Randemar R.D. (3, 7) 7: 1, 5, 6, 10 (9, 3) 5x1x1x5x2x1x4 = 200 rader. 200 x 1 x 0,50 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: XGX VHM QPX
|
|
|
#55 |
|
Snack om Propulsion på lajven nu, Hultman sa "jag har mina tankar men jag ska inte sitta här och delge dem, jag har Kanal 75 att tänka på". Inte troligt att han är lika 100% Redénsupporter som övriga mao. Mycket trist att de ska sitta med munkavle om de tycker annorlunda, vad tar man in expertkommentatorer för om de sen inte får ge sina kommentarer?
Samma med Nybrink (som jag iofs inte skulle kalla expertkommentator kanske) han står ju bara där som en nickedocka och stammar fram meningarna eftersom han måste sila sina ord. Förut hände det iallafall något, han var en som hade åsikter och sa vad han såg och tyckte.
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
bra på sådan. Mvh
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2020-11-07 klockan 15:33. |
||
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#58 |
|
V75
Inlämnat: 2020-11-07, 13:57 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 250,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Dwayne Zet (2, 11) 2: 2, 3, 4, 5, 7 (8, 6) 3: 1, 2, 3, 7, 10 (6, 9) 4: 15 Pinto Bob (12, 4) 5: 1, 2, 6, 9, 12 (3, 11) 6: 2, 3, 5, 9 (6, 8) 7: 1 Zarenne Fas (6, 3) 1x5x5x1x5x4x1 = 500 rader. 500 x 1 x 0,50 kr = 250,00 kr. Totalt: 250,00 kr. Rättningskod: SGS VHH SWZ |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ska iväg ikväll, så en liten lapp att smygrätta lite senare ikväll.
V75 Inlämnat: 2020-11-07, 15:36 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 7, 10 (11, 3) 2: 2, 4, 6, 7, 8, 11 (5, 3) 3: 3, 7 (2, 10) 4: 4 Gazza B.R. (9, 3) 5: 1, 2, 3, 6, 11 (9, 5) 6: 3 Vagabond Bi (2, 5) 7: 1, 10 (6, 3) 3x6x2x1x5x1x2 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: QDS SHF ZZS |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Där ströks Global Viscount. Bra för min spik.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
V75
Avd 1: 4, 7 (2) 2: 2, 4, 5, 7 3: 1, 2, 6, 7 4: 15 Pinto Bob 5: 1 Moses 6: 2, 3 7: 1, 3 Totalt: 64,00 kr. Provar en liten. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:45 Klutd andelsspel Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 1 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 7, 8, 10, 11 (6, 5) 2: 3 Global Above All (7, 4) 3: 2, 7, 10 (3, 1) 4: 2, 4, 12, 14, 15 (9, 3) 5: 1, 2, 3, 5, 6, 9, 11, 12 (8, 4) 6: 3 Vagabond Bi (2, 8) 7: 1, 6, 9, 10 (3, 2) 5x1x3x5x8x1x4 = 2400 rader. 2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr. Totalt: 1 200,00 kr. Min kostnad: 1 200,00 kr x 2/12 = 200,00 kr Rättningskod: PHQ XHM XZR |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Kanonvärmning.
Armorcer Lavallo kanonfin Klass 2 häst. Spikförslag, |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Håller tummarna. Lycka till alla!
V75 Inlämnat: 2020-11-07, 15:57 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 6, 7, 8 (3, 11) 2: 2, 3, 7, 12 (5, 10) 3: 2, 3, 7 (1, 6) 4: 2, 9, 12, 15 (8, 10) 5: 6, 9, 12 (3, 1) 6: 3 Vagabond Bi (4, 2) 7: 10 Heavy Sound (1, 3) 5x4x3x4x3x1x1 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: QCQ WHL VZQ |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
2 av 3 A-hästar ska sitta. Ska försöka fälla favoriterna Mellby Free, Vagabond Bi och Zarenne Fas.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Gynnar väl favoriten i första lite att fyran ströks, blir ensamt A. Samtliga bakom.
Tror man klarar sig väldigt bra med 2,4,5,7 men viktar bara på dem och fyller på bakom. 1,10 chanslösa. Mellby en bit över 50/50 att leda det där loppet hela vägen. Spik till 47%! Stayerloppet är bra utskrivet och öppet! A på Gazza som borde bli svårtuggad om barfotan funkar väl. Höjer bara upp Global Winner och Pinto Bob bakom. Står över 1,7,11 helt för djupt vatten. Efter mycket övervägande tror jag ändå Örjan har hygglig chans att hålla upp och sätter A på den före finnen. Två strykningar gör att jag fyller på lite till utöver de två 8,9,11,12 blir med som C. A på Vagabond trots allt, men jag hoppar inte över Coogan (7: 1-3-0 i silverförsök/finaler snackar man inte bort) och ser oerhört värde i Sir Henry som också radat upp fina lopp i klassen och streckas! Spik Hachiko! Troligaste scenariot i loppet som jag ser det är att den trycker sig till spets efter en bit och därifrån biter ifrån sig jävligt bra. Även ok chanser att vinna från andra positioner. 20% är taget!
|
|
|
|
#68 |
|
Banned
|
Vi börjar dagen med ett schysst tvillingspel:
Hästar 2, 3, 7, 10, 11 Utgångshästar 5 Upper Face 5 x 50,00 kr = 250,00 kr. Totalt: 250,00 kr. Lycka till! |
|
|
|
|
|
#69 |
|
V75
Inlämnat: 2020-11-07, 16:10 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 3 482,19 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (5, 1) 2: 7 Amorcer Levallo (2, 5) 3: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10 (4, 5) 4: 1, 2, 4, 8, 9, 10, 12, 14, 15 (3, 5) 5: 6 In Royalty Boko (1, 2) 6: 3, 5 (2, 6) 7: 1, 5, 6, 10 (3, 9) 8x1x7x9x1x2x4 = 4032 rader. 4032 x 19/11 x 0,50 kr = 3 482,19 kr. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Dagens försök:
7-8,10,11 2 (7) 3,10 4,12,14 2,9,12 3-2,4,5,6,7,8,10 1,6 1 av 2 A i avd 1/6 Lycka till allihop |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Blir ett litet vinnarspel på 8 Xanthis de Roi. 30 gånger pengarna.
Edit: Från 26 till 30 gånger. Senast redigerad av fweewea den 2020-11-07 klockan 16:21. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
V75
Inlämnat: 2020-11-07, 16:18 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 7, 11 (10, 3) 2: 2 Pappajonnys Ilse (7, 5) 3: 2, 3, 7, 10 (1, 6) 4: 4, 8, 9, 12, 14 (10, 15) 5: 1, 3, 6, 8, 12 (2, 9) 6: 3 Vagabond Bi (2, 5) 7: 10 Heavy Sound (1, 6) 4x1x4x5x5x1x1 = 400 rader. 400 x 1 x 0,50 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: NJW THG NZX |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Inte lagt en rad på månader men idag så blir det premiär. Många roliga chanser från Goop idag. Kan vi få 3 raka Goopsegrar i inledningen så är jag nöjd
![]() Avd 1: 3, 7 (2, 11) 2: 2 Pappajonnys Ilse (7, 5) 3: 2 Mellby Free (7, 3) 4: 4, 12, 15 (9, 10) 5: 1, 6, 9, 12 (2, 3) 6: 2, 3, 5, 6, 8 (4, 1) 7: 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 (4, 11)
|
|
|
|
|
#74 |
|
Härligt!
Första spiken hemma!
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
ÖK:s statistik på första avdelningen måste vara brutal.
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Sharp$: 242AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Att man plockar med Pekka Korpi på V75 är ju dumstrut på. Va sjutton ska han ut i tredje och göra med en häst som inte har något att ge nästan? Otroligt! Jaja...
|
|
|
#78 | |
|
Banned
|
Citat:
Bra! |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Känns brutalt bra att spika Örjan i första på mitt eget lilla.
Tyvärr har jag köpt två lite större andelar som garderat sönder i första avdelningen. Så kan det gå! Däremot är jag besviken på att jag inte spela den raka tvillingen 5-7... Var lite rädd för att Adrian skulle hoppa bort sig. Annars tycker jag dem var mumma! Nåväl. Lätt o säga i efterhand.. Fegt av mig |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Japp, synd.. Kostade Dream Creation segern.
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Banned
|
Vi fortsätter väl på den inslagna vägen.
Spelet bygger på att det blir lite körning från start och att det tar ett tag innan favoriten får överta. Och att Dunder inte ytterligare en gång kör fram till dödens utan ger hästen samma upplägg som för 4-5 starter sedan. Hästar 3, 4, 5, 8, 11, 12 Utgångshästar 6 Shut Up and Dance 6 x 50,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Kolgjinis stallform verkar på uppgång, en liten observation man kanske ska ha i åtanke framöver.
|
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Banned
|
Citat:
Nä, det är bara att dra på sig dumstruten. Robert Dunder må ha en vinstprocent på 50% på Hoting, Lycksele och andra norrlandsbanor men så fort han startar på V75 så lämnas ryggraden kvar i omklädningsrummet. För fan, låt riktiga kuskar ta över körningen! Senast redigerad av Stankarn den 2020-11-07 klockan 16:49. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
tack för spiken mackpeter
mackpeter (+3) |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Tränaren till den hade klart för sig. Det var ett tufft sto.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Tackarrrr Björrrrrn - bra spik av detta lilla kämpande sto
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Hade nog 2:an, 3:an och 4:an i mål. Men inte den som vann såklart.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Kaxigt lopp den kommunaren levererade verkligen!
|
|
|
|
#90 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
Men det var dumt att ta med Shut Up And Dance. Speciellt när Lupin Håleryd gick så dåligt igår för Dunder. Då hade man haft de första fyra i mål istället. |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Banned
|
No comments:
Hästar 1, 3, 7 Utgångshästar 10 Activated 3 x 100,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:44 Jimmy Simonssons andelsspel Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 900,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Dwayne Zet (2, 11) 2: 2 Pappajonnys Ilse (7, 5) 3: 2, 3, 6, 7, 10 (1, 9) 4: 4, 8, 10, 12, 14, 15 (9, 3) 5: 1, 3, 6, 9, 12 (2, 5) 6: 2, 3, 5 (6, 8) 7: 1, 5, 6, 10 (3, 9) 1x1x5x6x5x3x4 = 1800 rader. 1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr. Totalt: 900,00 kr. Min kostnad: 900,00 kr x 6/38 = 142,11 kr Rättningskod: SHT THK VZV |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
TRIO
(2) Mellby Free 1,3,7,10 1,3,7,10 |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Citat:
![]() Själv trodde jag att Global Above All skulle plocka ner dom femhundringen kvar.. |
||
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Citat:
Vaket kört av Björn. Var inte med i startrusningen 09,5. Tog rygg på Peter Untersteiner med 8 och fick själv värste konkurrenten 7 i rygg. Gick då resolut ut fram till dödens och krossade Örjans 5 i ledningen. Höll 7 i tredje dödens i sista kurvan. Stoet höll hela vägen på styrka och jävlaranamma. ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#100 |
|
Dear Friend nu då så kanske man kan få lite på sexorna
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
SÅJA! 3%!
Edit: Okej, 4% då.
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Enda hästen i fältet som jag inte hade med som jag var rädd kunde få loppet och vinna, och tyvärr blev det precis så. Challenge är dock med.
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banned
|
Citat:
Tror att du skulle bli en bättre spelare om du aktivt försökte leta efter skäl för att fälla megafavoriter, försöka få fram anledningar att inte blint följa spelarkollektivet. Vem vet, du kanske t o m skulle lyckas oftare än Shooter och andra som skriver av strecklistan med kalkerpapper. Men det är ju dina pengar så du får väl fortsätta tro att de räcker att man som 50%-are ”klarar 2600”. Och man inte bör begära mer av en megalampa. Att både distans och motstånd är fördelaktiga, exempelvis. Nu förlorar hon återigen från spets över 2640. Efter att fått lagt upp loppet helt som han vill. Fuska bort 2400 meter. Och ändå förlorar hon. Och annars går det bra på travet? |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Perfekt 4-% are.
![]()
fweewea (+7) |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Denna hoppas jag att jobba in
V75 Inlämnat: 2020-11-07, 15:57 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 630,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6, 7, 11 (5, 3) 2: 2, 7, 12 (5, 10) 3: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10 (5, 4) 4: 9 Global Winner (15, 4) 5: 3, 6, 9 (8, 1) 6: 3 Vagabond Bi (6, 9) 7: 1, 3, 5, 6, 10 (9, 7) 4x3x7x1x3x1x5 = 1260 rader. 1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr. Totalt: 630,00 kr. Rättningskod: RCQ SHJ SZW Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+10) |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Hygglig spik ????
|
|
|
|
#109 |
|
Administrator
|
|
|
|
#110 |
|
2 Västerbo Imtheman i avdelning 4 nu då. Bara att jobba in nästa 4%-are.
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Hejar lite extra på Wind Knight för ett litet platsspel på 50 kr. Bra spurtare!
PS Såg rätt taggad ut i värmning... Senast redigerad av valo den 2020-11-07 klockan 17:21. Anledning: extra |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Hurricane Silas tror jag mycket på i nästa
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Systemet med finspiken en tuff spik i nästa också..
V75 Inlämnat: 2020-11-07, 15:40 Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 384,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 6) 2: 2, 3, 5, 7, 8, 11 (4, 6) 3: 6 Dear Friend (7, 2) 4: 14 Carat du Goutier (4, 2) 5: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11, 12 (8, 3) 6: 3 Vagabond Bi (6, 2) 7: 1, 9 (3, 6) 8x6x1x1x8x1x2 = 768 rader. 768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr. Totalt: 384,00 kr. Rättningskod: ZHZ QHJ
|
|
|
|
#115 |
|
V på 14 Carat du Goutier och utgång mot 2, 15
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Ett chansspel till. V/P Electrical Storm.
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
Och att han torskade pga distanssvag är en konstig slutsats, de lunkade ju halva loppet. Knappast den där torsken handlade om att hästen inte klarar springa 2,5 varv. Speedig häst som får/ges lucka kan vem som helst torska mot. Alla drar sina egna slutsatser dock.
|
|
|
|
#118 |
|
Nu vinner väl dagens mest överstreckade.... 3 Come Together.... Nääää finns inte på kartan tror jag...
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Självklart så hoppar Pinto Bob, det vore ju konstigt annars.
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#123 |
|
Lever fortfarande. Måste dock sätta någon av mina två utgångar i avdelning fem och mina två spikar. Blir svårt, men man är kvar iallafall.
![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+7) |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
fweewea (+10) |
||
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Hade Jorma gått ut före 12 Electrial Storm istället för att sitta kvar då hade segern varit klar
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25) |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
1991:- på 30kr satsat.. Tack för den!
Kocken14 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Två 4% are och värde 7000:- ? Hm lite märkligt i min värld.
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
Fint!
Vinner Zarenne Fas sista så sitter Challenge idag.
SistaStallskriket (+25) |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Där var man borta. Föll på utgångarna, men jag hade 11 Cargo Door med på ramen.
Lär bli bra pröjs på 6:orna i dag. |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Jagat Cargo Door i ca 300 år men alltid kommit tvåa, trea eller fyra. Nu skräller den i just loppet jag väljer att spika! Jaja, missar sjuan ändå i dag men usch när en häst jag gillar vinner till 1%! Nya tag!
|
|
|
#134 |
|
Känns lite bittert att bara sitta med två rätt så långt. Micke J hamnade precis utanför och där körde ju Kontio extremt konstigt med en väldigt stark häst? Och sen vinner såklart Cargo Door när jag bytte ut den mot Neelix det sista jag gjorde. Men varför körs Betting Rebel som om den var stulen?
Kul att Dear Friend är tillbaka, trodde jag inte. |
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Eftersom jag har 13 streck i de två sista avdelningarna kan det nog bli fyra femmor på systemet.
Behöver rädda dagen med ett DD spel på 2-6,10 till 20 gånger. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
En äkta Tarzan häst med både Gigant Neo och Scarlet Knight gener.
|
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Kollade om några gånger om jag kunde beskylla Goop för torsken men Racing gick som ett sänke över upploppet så det blir nog torsk mot ryggen hur han än gör troligtvis.
|
|
|
|
#139 |
|
En skräll kommer sällan ensam. Vilken dag.
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Sir Henry igen. Trodde att det var lite formtapp där, men jäklar vad bra den är emellanåt.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Regelrätt stryk av Henry än en gång, kan inte begripa att den inte rusade upp till åtminstone 5% under veckan. Plockade inte upp den från C på ranken dock så lite dumstrut på.
|
|
|
|
#142 | |
|
Banned
|
Citat:
Ace (+5) |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Även det lilla räknas! Tänk att Sir Henry är så underskattad. Slog väl Coogan för inte
så länge sedan t.ex. TVILLING Inlämnat: 2020-11-07, 12:35 Eskilstuna Lopp 10 Lördag 2020-11-07 Start: 18:20 Kostnad: 32,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 3, 4, 12 3 x 10,00 kr = 30,00 kr. Avgift 2,00 kr. Totalt: 32,00 kr. Rättningskod: RCR VHJ PTZ |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
värden i teorin.
_ 1.173882E+07-- 36580-- 1237 __ 1.688876E+08-- 415307-- 10380 __ 2.675084E+07-- 81286-- 2639 __ 4.164607E+08-- 768724-- 15447 __ 6.118274E+07-- 175871-- 5265 __ 1.892031E+07-- 58248-- 1931 __ 7.797588E+08-- 1053724-- 18284 __ 6.993993E+07-- 198319-- 5829 __ 1.922805E+07-- 59165-- 1960 __ 4.164607E+08-- 768724-- 15447 Senast redigerad av GGS den 2020-11-07 klockan 18:35. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Typiskt november trav. Det luktar jackpott. Ganska svårt att hitta skrällarna.
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Banned
|
Citat:
Och jo, torsken handlar om att det var 2640. Hade aldrig torskat över 1600. Men famla du efter dina halmstrån. Är man 42% så är man megalampa - och berättigad favorit att analysera. Vilket du inte gjorde. Du svalde ”marknadsföringen” med hull och hår. Köpte henne som favorit, baklänges och framlänges. |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Banned
|
Citat:
Efter att de annonserat förändringen i huvudlag så blev Sir Henry mer eller mindre stenklar. Ska vi se vad DD ger. Synd bara att inte Coogan höll bättre.... Hästar 2, 3, 7, 8 Utgångshästar 4 Sir Henry P.Hill 4 x 50,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: TCR SHH VVX Senast redigerad av Stankarn den 2020-11-07 klockan 18:47. |
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Får nu hålla tummarna för 1,3,5,6,9 eller 10 för fyra femmor.
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Zarenne fastnade med rubbet kvar. Det var på håret att Ohlsson lyckades hålla fast den med sin enprocentare, vad det nu var värt.
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Citat:
Sen har du har ju ingen aning om hur många minuter eller timmar jag analyserade loppet innan jag bestämde mig för att spika. Torskade för att han blev tvingad att ge luckan, annars hade han ju pissvunnit. Mitt system idag då du som tror dig veta att jag är en lallare som lirar efter strecklistan och sväljer storfavoriter på löpande band. Så kanske vi kan stänga den diskussionen sen. http://www.bilddump.se/bilder/202011...226.96.239.jpg Jaha HELVETE vad heroisk han var Hachiko, men där rök fan både DD och femmorna...
|
|
|
|
#156 |
|
Blir nog jackpot. Blir fin pott till nästa vecka
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Att det ens fanns fyra hästar som skulle gett ett vinnande system i sista är ju sjukt!
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
Rätt!
Hade rätt på de två sista loppen men så hade jag också alla där ha, ha...men för dålig i resten. Inget att vara stolt över.
![]() Nya tag!! Tre goopspikar men bara en gick in. "Jonny". Senast redigerad av valo den 2020-11-07 klockan 18:52. Anledning: extra |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Banned
|
Citat:
Uppenbart är att du inte har en aning om vad du håller på med. Hachiko är och har varit tjänstefel att strecka, åtminstone senaste två loppen. Att ha med den är ungefär som att vara 15-16 år och sett 50 travlopp på 5 omgångar. Fullkomligt chanslös idag, trots ändringar. Huvudstupa. |
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
Någon som lyckades få in 5 rätt? Inte småpotatis direkt.
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Hatar efterhandare, men det finns en kupong på 5 rader som har 5 rätt. Hade varit 6 om Hachiko vunnit. FUCK! FUCK! Nåja, finns lite whisky kvar.
|
|
|
|
#163 | |
|
Citat:
Vi letar efter samma sak(värde) och Sir Henry var en av många denna fantastiskt trevliga omgång!!!
|
||
|
|
|
|
|
#164 |
|
Jag har inte tippat lappen själv där av jag inte postat i tråden men jag köpte en andel för 100kr utav en medlem här på sharps.
Avd 1: 7 Dwayne Zet (10, 4) 2: 2 Pappajonnys Ilse (5, 7) 3: 2, 3, 6, 7 (1, 10) 4: 3, 4, 5, 8, 9, 12, 14, 15 (10, 11) 5: 1, 2, 3, 4, 6, 11 (9, 8) 6: 2, 3, 4, 5, 12 (1, 8) 7: 1, 10 (9, 5) 1x1x4x8x6x5x2 = 1920 rader. 1920 x 1 x 0,50 kr = 960,00 kr. Totalt: 960,00 kr. Min kostnad: 960,00 kr x 1/10 = 96,00 kr Rättningskod: PDV SHJ QPZ 7 rätt: 0 x 0 kr jackpot 6 rätt: 0 x 647 849 kr 5 rätt: 16 x 11 930 kr Vinst! Min vinst: 19 088,00 kr Total vinst: 190 880,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+16), fweewea (+16), Dahle (+19), Bowery (+19) |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Jäklar vilken 5 rätts utdelning. Luktar nästan rekord. Var har vi kalenderbitarna ?
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Tror jag sett fem rätt på 27 000 eller så som bäst! Men jag kan ha fantiserat ihop det där också :P
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
Hursomhelst så tappade du din sparringpartner där och får brottas med någon annan i fortsättningen. Upp på ignore-listan tack och adjö.
|
|
|
|
#168 |
|
1 2,4,7,9,11
2 2 Pappajonnys Ilse 3 9 Galactica 4 2 Västerbo ImtheMan 5 11 Cargo Door 6 4 Sir Henry P.Hill 7 6 Hachiko de Veluwe 5 rader...I och för sig 1 kupong av 10, men kostade ändå inte mer än strax över 100. Får tacka StatistikJens för 2 Västerboimtheman som A-häst.
|
|
|
|
#169 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Citat:
2014-10-01 V86 Bergsåker 430 738 - 10 694 2016-07-13 V86 Visby bara 6 rätt 29 274 2020-10-17 GS75 Axevalla 587 761 - 10 048 2020-11-06 V75 Eskilstuna 647 849 - 11 930 Högsta utdelningar på 5 rätt i mitt register, började när 1a V86 omgången kördes nov 2011 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5) Senast redigerad av incitatus den 2020-11-07 klockan 20:01. |
||
|
|
|
|
|
#171 |
|
felpost
Senast redigerad av incitatus den 2020-11-07 klockan 20:26. |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
2 MASCATE MATCH struken imorgon
|
|
|
|
#173 | |
|
Hur menar du då? Har väl gjort ett gäng starter i Guld, t.ex. de två senaste i raden innan idag?
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#174 |
|
Ja måste sortert fel i excel visst 2 guld starter För Forfantome AM
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Du har ju dock rätt i att det är väldigt ovanligt att hästar vinner i sin gulddebut:-)
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Surt, men typiskt - denna hade jag kunnat haft utan större problem, faktiskt. Men, favorithatare som man är så siktade jag lite för högt. Att det kunde ge så otroligt mycket och bli Jackpott med denna inledning är för härligt. Ger hopp inför framtiden, bara man kommer ihåg detta och inte tar bort alla över 30% i strecklistan... ;-)
Fyra rätt idag - vilka jag hade?: Dear Friend VästerboImTheman Cargo Door Forfantone Am Tyvärr spikar på Shut up and dance och Vagabond Bi... Utdelning för denna bedrift? Noll, nada och inte ett skit!!!
|
|
|
|
#177 | |
|
Haha. Jag landade på tre rätt . Dwayne, Pappajonnys och Sir Henry.. Vi skulle således ha slagit ihop våra lappar
![]() Citat:
Fulsprit (+7) |
||
|
|
|
|
|
#178 |
|
I första hade jag självklart med Upper Face, vad hade femmorna gett med denna? Sex hästar, hade jag i första, och rena, rama liken så här med facit i hand. Ratade ÖK och Dwayne då denne fick de flesta strecken från den strukna kusen - trodde jag var intelligent...
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! Senast redigerad av Fulsprit den 2020-11-07 klockan 20:49. |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#180 |
|
Äntligen lite medvind, 190 K ... yeye
V75 Inlämnat: 2020-11-07, 14:27 horsepowerzzz s andelsspel Eskilstuna Lördag 2020-11-07 Start: 16:20 Kostnad: 960,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Dwayne Zet (10, 4) 2: 2 Pappajonnys Ilse (5, 7) 3: 2, 3, 6, 7 (1, 10) 4: 3, 4, 5, 8, 9, 12, 14, 15 (10, 11) 5: 1, 2, 3, 4, 6, 11 (9, 8) 6: 2, 3, 4, 5, 12 (1, 8) 7: 1, 10 (9, 5) 1x1x4x8x6x5x2 = 1920 rader. 1920 x 1 x 0,50 kr = 960,00 kr. Totalt: 960,00 kr. Min kostnad: 960,00 kr x 2/10 = 192,00 kr Rättningskod: PDV SHJ QPZ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5) |
|
|
|
|
|
|
#181 | |
|
Citat:
Tillslut blir dom bortröstade. Spelare går aldrig att hålla en dialog med men det går ju att säga " kan själv" i en trevlig ton. Mvh
|
|
|
|
#182 |
|
8 system var kvar inför sista. Med lite utspridda streck. ( Edit: 3 lappar kvar )
Någon hjälte hade streck för Flash Håleryd som var spelad till samma V75% som Forfantone( 0,88% ). Otroligt...... Om någon hade haft med Forfantone eller om Flash hade vunnit så hade det blivit ett väldigt svårslaget rekord i "uselt betalt för en svår V75-rad". Med reservation för felknappning fick jag det till att det skulle ha behövts en omsättning på över en MILJARD för att potten skulle vara tillräckligt stor för att ge "rätt betalt enligt V75%en". Sedan man började redovisa insatsfördelning kan det vara den "svåraste" V75-raden genom tiderna.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2020-11-11 klockan 17:52. |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Administrator
|
Citat:
Stämmer det så satt alltså någon med spik på Flash... ![]()
|
|
|
|
#184 |
|
Hygglig tvilling satt igår. Kom hem från svärfar på landet nyss, ingen dator tillgång igår.
TVILLING Inlämnat: 2020-11-07, 13:57 Eskilstuna Lopp 8 Lördag 2020-11-07 Start: 17:27 Kostnad: 20,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 14, 15 Utgångshästar 2 Västerbo ImtheMan 2 x 10,00 kr = 20,00 kr. Totalt: 20,00 kr. Rättningskod: ZGS VHH SWW 1415 UTGÅNGSHÄSTAR 2VÄSTERBO IMTHEMAN VINSTBERÄKNING Rätt kombination Odds 2/14 141,46 Utbetalt: 1 414,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Citat:
Usch....vad ofta jag har fel. Måste börjar trippelkolla mig själv. Till slut var det iaf 15 system som klarade 6 rätt på V75....varav 5 st sprack i ett lopp där de hade två hästar.
|
|
|
|
#186 | |
|
Citat:
dessa omgångar var svåra median streckprocent 3 4 och 4 2017-08-19 Romme 2019-10-12 Åby 2020-11-06 Eskilstuna dessa 2 omgångar var svåra , speciellt romme har låga streckprocent. Eskilstuna vinnaroddsen var rätt låga totalt 111 gånger men ingen storskräll som på Åby med en 80 oddsare 0% |
||
|
|
|
|
|
#187 |
|
Strecket på Flash Håleryd har fått sin förklaring.
En av lapparna var en Harry Boy! Summering är väldigt mycket trubbigare än multiplikation och inget jag använder vid något försök till objektiv bedömning längre. Trevlig vinst för Harry-vinnaren, men förvånande att Harry har med såna "overkill"-rader!
|
|
|
|
#188 | |
|
Citat:
"Harry" kan eventuellt även vara en kombination. Någon fyller i 10 hästar på slump (eller genomtänkt) och fyller resten med Harry. Det räknar V75 i sin marknadsföring som en harry-vinst. |
||
|
|
|
|
|
#189 |
|
Satan va startsnabb Inti Boko är, nu skiter vi i galoppen då
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
I det här fallet fanns det två hästar i sista loppet.
|
|
|
|
|