Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-01, 19:22   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

V75-Eskilstuna 7 november

En sportsligt rätt medioker omgång bortsett från stoeliten och gulddivisionen som väl håller bra novemberklass. Sportsligt ser man redan fram mot söndagens bredders crown finaler.

Avd 1 är ett riktigt dåligt klass 1 försök . Fastnade för Global Viscount och Upper Face med Dream Creation som outsider vid snabb koll.

Avd 2 klass 2 försök. Här fastnar man för segermaskinen Amorcer Levallo när det är anmält amerikansk bike ffg och barfota runt om för andra gången. Opulent Tile kanske främsta utmanare.

Mellby Free borde bli stor favorit i stoeliten från perfekt läge. Lång distans? Inte varit ute över 2640 i år och enda gången i fjor torskade den som 2 oddsare.

I stayerloppet avd 4 över tre volter fastnar man ju direkt för Björn Goops Gazza BR när det är anmält barfota runt om ffg. Ingen högre kvalitet på detta lopp.

Bronsdivisionen avd 5 också dålig sportslig kvalitet denna vecka. Moses från spår 1 om den är snabb ut. Osäker på det. Redens stallform?

Silverdivisionen avd 6 rätt bra men vem ska slå Vagabond Bi? Var ju grym senast.

Spets och slut på Esprit Sisu i avd 7? Elain Webb bortlottad. Riordans från spår 1? Den är riktigt bra. Nurmoshästen snackhäst senast. 9,10,11 alla kapabla att vinna med rätt tempo och lopp.

Man får fundera vidare i veckan ..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 20:27   #2

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Ingen i guld gör om loppet som Heavy Sound levererade senast. Han visade att han är tillbaka i toppslag och då är han en av Sveriges bästa hästar. Hade spikat på allt från ett bra spår, men nu är han lite utelämnad till vad övriga hittar på. Värst emot anser jag Hachiko de Veluwe vara. Tror att han eventuellt kan köras till ledningen och då blir han svår att plocka ned.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 22:14   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18036
Standard

Mycket lågklassig V75 omgång. Typisk november klass.
Zarenne Fas är väl hästen att slå i guld.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-01, 22:29   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ingen i guld gör om loppet som Heavy Sound levererade senast. Han visade att han är tillbaka i toppslag och då är han en av Sveriges bästa hästar. Hade spikat på allt från ett bra spår, men nu är han lite utelämnad till vad övriga hittar på. Värst emot anser jag Hachiko de Veluwe vara. Tror att han eventuellt kan köras till ledningen och då blir han svår att plocka ned.
Zarenne Fas ?
Gammal 2020-11-02, 11:25   #5

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Zarenne Fas ?
Tror Zarenne Fas blir över och visst kan den vinna med lite klaff, men tror den blir överstreckad på senaste insatsen.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-02, 14:27   #6

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 692
Standard

Citat:
Nyckeln är väl vad esprit sisu (som trolig ledare) gör om hachiko kommer. Med tanke på esprit sisus senaste lopp körs den säkert i spets. För inte kan Lucifer lane spetsa från det spåret?
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-05, 18:14   #7

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Redens stallform?

.

Nervsnittad?
Fulsprit (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-05, 20:35   #8

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Inte jättelätt att sortera bort någon av de 5 mest spelade i avslutningen, men jag måste iallafall välja Hachiko först och sätta som utgång och tänkbar spik. Zarenne vill de förstås hålla spets med, men det håller jag för ganska osannolikt. Att Jorma får ta över efter en bit däremot ganska troligt. Kommer han dit så tror jag det mer eller mindre är klart. Hästen är ju i princip oslagen och han var knappast dålig senast trots att han inte klarade att slå sig förbi, tvärtom visade han vad bra han är. Bara Milligan och Heavy som tog lite på honom till slut efter dödenslöpningen och de har ju samma handikapp på honom nu.

Om Goop kört Esprit skulle jag nog rankat den först, för han har både respekt med sig och vågar rejsa. Men Wäjersten själv med stallets bästa häst som han precis fått in? Kalla förutsättningar när man har Jorma på en tanks utanför...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 15:52   #9

Reg.datum: maj 2017
Sharp$: 4403
Standard

Förlorarraden gjord även till denna lördag

7 12 11 4 2 3 10 omstart sen kan väl vem som helst vinna
5 3 6 4 Konstig favorit åker ut till kråkorna
2 7 3 10 Spika goop, då vinner han inte. Slösa streck el spika emot då vinner muppen
10 Alla el spika. Hoppas 9 inte fixar spåret
6 Spika el alla. Neelix ska alltså vinna, den var rolig
3 5 2 Vet lär ju va helt fel ute
10 1 6 Några som kan vinna, men har råd med dessa tre

Senast redigerad av kire1111 den 2020-11-06 klockan 15:53.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 16:32   #10

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4212
Standard

Neelix

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Förlorarraden gjord även till denna lördag

7 12 11 4 2 3 10 omstart sen kan väl vem som helst vinna
5 3 6 4 Konstig favorit åker ut till kråkorna
2 7 3 10 Spika goop, då vinner han inte. Slösa streck el spika emot då vinner muppen
10 Alla el spika. Hoppas 9 inte fixar spåret
6 Spika el alla. Neelix ska alltså vinna, den var rolig
3 5 2 Vet lär ju va helt fel ute
10 1 6 Några som kan vinna, men har råd med dessa tre
Neelix senaste på 1640 auto: d, d, d, d...såg jag först när jag kryssat den och den får stå kvar...
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 17:02   #11

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

Tycker dessa känns mycket intressanta i sina respektive lopp.

V75-1 QVIDJA'S FIRST 5%

V75-2 TIMETOMAKEITRITE 5%

V75-3 DEAR FRIEND 5%

V75-4 ZIZOU 9%

V75-5 PAYET D.E. 3%

V75-6 RANDEMAR R.D. 5%

V75-7 MILLIGAN'S SCHOOL 7%
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 17:28   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Neelix senaste på 1640 auto: d, d, d, d...såg jag först när jag kryssat den och den får stå kvar...
Neelix var bra näst senast, då han vann överlägset. Senast hoppade han på sista bortre, då Adrian fick problem med checkremmen. Han hade då mycket krafter och var på väg att få rygg på Farlander Am genom sista kurvan. Han kan få en bra startrygg på Moses och kan mycket väl vinna. Bland de 3-4 främsta till 4 %.
Gammal 2020-11-06, 17:38   #13

Standard

Favoritbetonat fredags svammel

V75 1) 2 Galelio Am. Jorma och spår 2 i volt är en utmaning men hästen duger normalt bra i detta gäng trots två ägg i korgen om det löser sig i starten. Mycke om och men.
4 Global Viscount. Stenströmer matchar sina hästar perfekt och Jepson stöttar upp i vagnen.
Stänkarvarningarna är : 3 Pine Muscle en gammal följehäst som Björn hållit högt.
6 Qvidjas First. 13 tider i kroppen.
12 Casemir Tof. Troligtvis bortlottad men Mika har skrällt förut.

V75 2) 6 Shut Up And Dance. Chansspik i som vanligt öppen klass 2. Dunder dundrar på och hästen är en rutinerad klass 2 häst.

V75 3) 2 Mellby Free brukar vinna i stolopp med bra spår.
1 Tessy D’ete är distansgynnad men spåret är iskallt. 3-4 inv.

V75 4) 4 Gazza B.R. är en lite ojämn norrbagge. Men skoryck och bra läge är positivt.
9 Global Winner har ett tufft sista varv och går han bara felfritt är det nog hästen att slå.
Psst Mika Forss upp

V75 5) 1 Moses är kanske bortlottad men är det någon som skall vinna från 2-3-4 invändigt så är det Örjan. Sticker väl nosen först som vanligt.
6 In Royalty Boko måste bevakas och vem är det som kör ? Jo Mika Forss

V75 6) 3 Vagabond Bi har jag följt hela karriären och jäklar vilken utveckling. Psst dessutom Varennare p

V75 7) 1 Zarenne Faz. Ok spår 1 är spår 1 men jag tror på bra spetschans och då är nog loppet över. Psst visst är det en sån där Varennare
Gammal 2020-11-06, 18:44   #14

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1926
Standard

Citat:
Frågade Haugstad om HS känns lika fin som sist.
” Bara att spika !” var hans svar!
Jag tvekar inte...
mackpeter (+3), Grovport (+3)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 18:58   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Frågade Haugstad om HS känns lika fin som sist.
” Bara att spika !” var hans svar!
Jag tvekar inte...
Nja HS har väl inte vunnit från bakspår i modern tid. Ok kanske kan komma till om några betrodda kommer bort. Men spik känns lite väl chansartat.
Jag står nog över men den som lever får se.
Gammal 2020-11-06, 19:27   #16

Standard

Neelix

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Neelix var bra näst senast, då han vann överlägset. Senast hoppade han på sista bortre, då Adrian fick problem med checkremmen. Han hade då mycket krafter och var på väg att få rygg på Farlander Am genom sista kurvan. Han kan få en bra startrygg på Moses och kan mycket väl vinna. Bland de 3-4 främsta till 4 %.
Ja, jag gillar hästen. Var diskad måletta i ett av loppen ser jag, lite hopp finns.
Bra procent på en bra häst ut spelsynpunkt!
Lycka till!
Gammal 2020-11-06, 21:38   #17

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3275
Standard

Har någon Berglund så skulle det uppskattas
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 21:45   #18

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Spridda skurar hos de största betaltjänsterna, Jensa och Berglund

Avd1) vågar ingen spika- lös första avdelningen och du får grepp på ”experterna”

Avd2) finns 3 olika spikförslag. 2 PappaJonnys Ilse, 4 Timetomakeitrite och 7 Amorcer Levallo

Avd3) finns 2 olika spikförslag. 3 Racing Brodda och 7 Hevin Boko

Avd4) 9 Global Winner

Avd5) 6 In Royalty Boko spikar av ett par

Avd6) 3 Vagabond Bi spikas av ett par

Avd7) delade grupperingar. 1 Zarenne Faz leder runt om eller 10 Heavy Sound spurtar hem sista avdelningen. Den som hittar en vinnare utöver dessa två har kopplat grepp på de flesta betaltjänster
Yankee (+5)

Senast redigerad av Basse den 2020-11-07 klockan 01:41.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 21:49   #19

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 148
Standard

Känslan säger att det blir högre utdelning på 7 rätt nu än den gjorde tidigare i veckan... Kan det bli runt 100k?

Lite högt spelade favoriter, lite riskfyllda spår och bortglömda skrällar?

1 - 2,4,7
2 - 2
3 - 2,7,10
4 - 4
5 - 2,3,6,12
6 - 2,3,5,11
7 - 3

Tror det blir en superskräll i avdelning 6 med Mr Clayton J.F med
Per Lennartsson i sulkyn. 0%? Mumma!

Blir att lägga till lite fler sträck under morgondagen innan start.

Bästa spik... Hmmm... Kan det vara Gazza B.R i avdelning 4 med Björn Goop? Barfota första gången i karriären? Känns intressant till 16% i dagsläget

Dumstrut eller krona?
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 21:56   #20

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travspekulanten Visa inlägg
Känslan säger att det blir högre utdelning på 7 rätt nu än den gjorde tidigare i veckan... Kan det bli runt 100k?

Lite högt spelade favoriter, lite riskfyllda spår och bortglömda skrällar?

1 - 2,4,7
2 - 2
3 - 2,7,10
4 - 4
5 - 2,3,6,12
6 - 2,3,5,11
7 - 3

Tror det blir en superskräll i avdelning 6 med med
Per Lennartsson i sulkyn. 0%? Mumma!

Blir att lägga till lite fler sträck under morgondagen innan start.

Bästa spik... Hmmm... Kan det vara Gazza B.R i avdelning 4 med Björn Goop? Barfota första gången i karriären? Känns intressant till 16% i dagsläget

Dumstrut eller krona?
Mr Clayton J.F ????? varför? chanslös om du inte har annan info.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 22:01   #21

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

Avd1) vågar ingen spika- lös första avdelningen och du får grepp på ”experterna”

Avd2) finns 3 olika spikförslag. 2 PappaJonnys Ilse, 4 Timetomekeitrite och 7 Amorcer Levallo

Avd4) 9 Global Winner

Avd7) delade grupperingar. 1 Zarenne Faz leder runt om eller 10 Heavy Sound spurtar hem sista avdelningen. Den som hittar en vinnare utöver dessa två har kopplat grepp på de flesta betaltjänster
Helt rätt Basse
Letar ofta spikar i andra avdelningar. Så ofta har dom inte rätt
Blir ofta förvånad över hur dåligt många av storspelarna på tillsammans spelar
Basse (+5)
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 22:11   #22

Standard

Inte hunnit med travet den här veckan heller. La ett 100 kr v spel i går kväll hos unibet på Gazza BR till 8 ggr i V75 -4. Nöjer mig så till lördagen.

- Love you avkomma från järnskor till första barfota runt ger ofta enorm effekt
- Lyssnade på björnkollen precis och låter oerhört bra. Sällan Goop lyfter en egentränad outsider så mycket där .

Tror på vinst eller galopp. Galopprisken är nog rätt stor vid en sådan lättning från spår 4 i volten men till 8 ggr känns spelet bra trots det.

Lycka till ,
Gammal 2020-11-06, 22:30   #23

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 148
Standard

Bra lopp på gång där igen, uppgifter, historik osv. Jag går alltid på min egen uppfattning och tycker Vagabond BI är överdrivet stor favorit här.

Överraskningar har skett förut och kommer även att fortsätta...

Sen säger jag som Olle Goop. Trav är trav
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 22:57   #24

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg

Avd2) finns 3 olika spikförslag. 2 PappaJonnys Ilse, 4 Timetomekeitrite och 7 Amorcer Levallo

Avd4) 9 Global Winner

Bra sammanfattning tack!
Alltid härligt då man märker man inte alls tänker som "experterna" utan har helt andra idéer för omgången, då vet man att man är på rätt spår =)

Avd 3 har jag inte ens med ngt av deras spikförslag.
Avd 4 har jag inte med 9an på tre hästar
Avd 5 har jag inte med Royalty Boko på kupongen heller.
Avd 6 Garderas Vagabond Bi till den fullkomligt galna procenten.

Får se vem som har rätt på lör, de som går på experternas idéer lär som vanligt få sämre betalt än de kanske borde ha.. tvärs om för oss andra som går emot.. =)

Vem spikar du själv på lör Basse?

Mitt bästa förslag måste helt klart vara Activated avd 3 till fin procent

Lycka till!
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-06, 23:47   #25

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

avd1. Draget är Dream Creation som har övertygat i sin nya regi. Skall lättas nu vilket är spännande. Blir det omstart så ökar chansen ytligare tror på en vettig chans att blåsa ner dem till slut. 14 procent. Favoriten är grov i gången men har tränats med volt hemma hos Daniel. Kommer den till spets är det nog spets och slut som gäller 3 av 3 därifrån. Men loppet är öppet.

avd2. Amorcer L blir troligen svårslagen om spets nås billigt har varit rejäl på slutet men det är lite hårdare emot och loppet är vidöppet. Opulent Tile kom bort senast bara att glömma kan annars öppna rätt bra och en position är att räkna med. nr 5 kan också öppna men verkar gå från den flesta positioner. Rejäl sort.

avd3. Omgångens bästa spik Mellby fee är knappt 47 procent och det ser jag som ett fynd. Detta ser onekligen lovande ut för spets och slut. Vi spikar utan tvekan!

avd4. Pinto bob är bergh mycket nöjd med.. Hästen har vunnit ett 3 km lopp i övertygande stil och bergh trodde på mycket bra segerchans för denna 5 procentare som troligen bubblar upp. Drag nr 2 är Carat du G som gör intressant debut i ny regi. Hade sitt bästa år i fjol. Är egentligen överkvalificerad till dagens start. Hästen har tagit 8 av 9 segrar med skor Om den nya tränaren hittar en nyckel till eller formen så är det game over för resten. Gazza br körs mot spets och försöker grilla konkurrenterna Björn är bra i långloppen. 13 procent. Electrical storm är spurtstark och har suttit fast 2 ggr på raken nu med klaff är han inte helt borta ur striden.

avd5. Ännu ett öppet lopp. Moses är bästa hästen och skall normalt vända in och ut på dessa. Har 2 av 3 barfota runt om. Föll tillbaka i gamla synder senast varpå loppet känns mer öppet. Vi målar för här kan det hända lite. Neelix är näst bästa hästen och intressant att Dante som är lite mjukare hoppar upp. Med klaff är Neelix bra nog att vinna den tunga vägen. Manounziou H är riktigt bra och har höga toppar. Med klaff är han helt klart en faktor här. Känslan att det kan skrälla. Nr 2 skall ladda rejält för spets men förra loppet kan ha satt sig i benen? Nr 6 kan också öppna rejält men nu blir det vanlig vagn och skor på vilket är ett minus. Betting rebell var grym senast i ett konstigt lopp med flera galopper. (loppet blev ryckigt) Bästa spåren är 4 och 5 och det brukar vara bra i just dessa typer av lopp men båda dessa är under 1 procent. Nej här kan det skrälla..

avd6. Vagabond bi är omgångens näst bästa spik. Har varit helt lysande på slutet med 2 raka segrar och detta ser enklare ut än på riktigt länge. Toppchans!

avd7. Det låter väldigt uppåt på Timro. Jorma kommer ladda tufft och troligen släpper troligen till nr 6 (Espirit är inte enkel kan hoppa) Ellian Web som visat sig även kunna vinna från dödens och ute i spåren. Fart som räcker gott i sammanhanget men läget suger. Heavy Sound är ett fart monster och Kenneth skall köra mer offensivt än vanligt. Espirit sisu om spets och lugnt mellan varv då kan det gå undan. Zarenne fas var rejäl senast och får troligen ett fint lopp igen. Milligan S kan aldrig räknas bort dessutom brukar 7 åringarna dominera detta i Guld på Eskilstuna.

Mot 7 rätt..

Senast redigerad av Klanke den 2020-11-07 klockan 00:27.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 00:23   #26
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg

avd3. Omgångens bästa spik Mellby fee är knappt 47 procent och det ser jag som ett fynd. Detta ser onekligen lovande ut för spets och slut. Vi spikar utan tvekan!

Mot 7 rätt..
Få se nu. Björn släppte senast över 2140. Men ska nu försvara spets över 2640?

Ja, så kan man ju också tänka....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 00:33   #27

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Få se nu. Björn släppte senast över 2140. Men ska nu försvara spets över 2640?

Ja, så kan man ju också tänka....
Du är medveten om vilken bana de körde på då va? Men visst, även på Åby var det ett knepigt beslut. Jag ser det som hästen med bästa vinstchansen imorrn iaf.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2020-11-07, 01:39   #28

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Vem spikar du själv på lör Basse?
Jag har inte haft tid att plugga V75 Lördag ordentligt den här veckan. Vid en första snabb genomgång hittade jag inget jag kände extra för. Tror faktiskt jag skippar lördagens V75 och ägnar Lördagen åt att gå igenom söndagens extra V75 istället.

Söndagens omgång är nog inte lika sönderpluggad och det är nog många som gör ett system till söndagen på ren slentrian utan att ha pluggat ordentligt.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 02:09   #29

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Citat:
Fast tror ändå den är gynnad av kort. Diskningarna har varit i tur och ordning:

Galopp på väg in på upploppet mot seger på runt 11.0
Påkörd i spetsrusning utan egen förskyllan.
Galopp i början av upploppet mot överlägsen seger på 12 tid
Galopp mitt på upploppet som tvåa bakom super war horse...

Som treåring var den obesegrad över kort i två starter på 12-tider... Tror inte det behöver vara ett dåligt streck för fart finns för att vinna.
valo (+10)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 02:17   #30
Banned

Standard

Dagens stänkare.

Generellt sett ser det lite halvspännande ut. Vagabond Bi, som de siktar mot finalerna med, som närmast skentravade senast och väl som inte kommer till spets är streckad över 70%.

Den måste gå att fälla.

Skulle inte förvåna mig om Örjan leder runt om med 2 Coogan (13%) eller om 4 Sir Henry P.Hill kommit upp från svackan och återigen bara är bäst (4%).

Bedövaren är 7 Ad Hoc som jag tycker gått lite under radarn. Har varit ute mot Missle Hill, bra från dödens näst senast. Har väl slagit Randemar i så gott som alla lopp? Slog guldfavoriten i St Léger ifjol.

Nä, kanske ingen spik från det här läget, även om den är hyggligt startsnabb, men ett platsspel ger hyggliga 6,60 på SvS.

Funderar på att spika Kolgjinis 5 Upper Face i V75:1. Vad jag har sett i arkivet är det här en vessla från start i volt. Med tröga och osäkra konkurrenter omkring sig kan det här vara en traditionell spets och slut. 30ggr/6,40ggr på SvS är iaf taget. Och bra spik till 2% att börja omgången med.

Skulle ha varit nice att hitta en stänkare i långloppet. Men Björn lovar vinst med sin uppsittning i björnkollen och Nurmos lät väldigt positiv om sin.

Vågar man hoppas på att Ohlsson får iväg 10 Hurricane Silas från springspåret? Till 8%.
Gammal 2020-11-07, 02:50   #31
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du är medveten om vilken bana de körde på då va? Men visst, även på Åby var det ett knepigt beslut. Jag ser det som hästen med bästa vinstchansen imorrn iaf.
Jodå.

Hon har aldrig vunnit från spets över 2640. Om jag har tittat rätt i arkivet.

Men för all del, Goop har ju vunnit från liknande utgångsläge förut, så kör på den ni. Det kanske inte är nån som vill offra sig, alls, inte ens Nurmos. Och då blir det ju svårt. Men jag tittar gärna på stochampionatet ett par ggr till där Activated vinner före Racing Brodda och Conrad Rödluva helt chanslös att försvara sig från spets.. Som det verkar är iaf Activated i ett fantastiskt slag. Sen får Mellby Free klart stryk av Wild Love senast, som fick lägga en bra bredsida på bortre lång och genom sista kurvan. Intrycket var sådär, tycker jag, efter smörlöpning. Även om Björn skyller på att hon rumplade till på upploppet.

Senast redigerad av Stankarn den 2020-11-07 klockan 02:51.
Gammal 2020-11-07, 06:38   #32

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Pinto Bob säger inget mer just nu.#Jösses
Gammal 2020-11-07, 07:54   #33

Standard

Superskrällen 10.Strong Lover grym senast måste med på bongen.
Gammal 2020-11-07, 08:55   #34

Standard

Ett bra platsspel idag; Wind Knight! En hårding som följer med i tempon och spurtar kanon. Har den visat tidigare på rikstototon. Jag gillar hästen och körs av ägaren
Mats Gunnarsson - oddshöjande, för folk tror inte han kan köra men det kan han. Länge
sedan det blev galopp, ärlig häst!! Westholmtränad, inte fel det heller. Tyvärr han jag inte
tillgång till annat än ATG men kan tänka mig att oddsen på annat håll är betydligt högre?
Gammal 2020-11-07, 09:36   #35
Banned

Standard

Citat:
Ett bra platsspel idag; Wind Knight! En hårding som följer med i tempon och spurtar kanon. Har den visat tidigare på rikstototon. Jag gillar hästen och körs av ägaren Mats Gunnarsson - oddshöjande, för folk tror inte han kan köra men det kan han. Länge sedan det blev galopp, ärlig häst!! Westholmtränad, inte fel det heller. Tyvärr han jag inte tillgång till annat än ATG men kan tänka mig att oddsen på annat håll är betydligt högre?
13,75 på SvS.
valo (+5)
Gammal 2020-11-07, 09:43   #36

Standard

Kanonodds

Citat:
13,75 på SvS.
Känns lite surt att få så lågt som ev. ca 7 ggr på ATG. Spelar raket med den som platshäst. Har gått förut faktiskt. Tack för info!! Kanske spelar du?
Gammal 2020-11-07, 10:31   #37

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jodå.

Hon har aldrig vunnit från spets över 2640. Om jag har tittat rätt i arkivet.

Men för all del, Goop har ju vunnit från liknande utgångsläge förut, så kör på den ni. Det kanske inte är nån som vill offra sig, alls, inte ens Nurmos. Och då blir det ju svårt. Men jag tittar gärna på stochampionatet ett par ggr till där Activated vinner före Racing Brodda och Conrad Rödluva helt chanslös att försvara sig från spets.. Som det verkar är iaf Activated i ett fantastiskt slag. Sen får Mellby Free klart stryk av Wild Love senast, som fick lägga en bra bredsida på bortre lång och genom sista kurvan. Intrycket var sådär, tycker jag, efter smörlöpning. Även om Björn skyller på att hon rumplade till på upploppet.
Fattar inte varför folk skriker distanssvag, en bra häst är en bra häst och är det ingen lallare till tränare klarar de 2600. Den här har dessutom två segrar först på distansen sen andraplats i högt doterat lopp bakom Une Etoile i sitt livs form. Vad mer kan man begära? Man kan stryka diskussionen om distans ändå tror jag för det blir mer sprintkaraktär av detta troligtvis, Björn kommer inte tvingas till något större tempo och då är distansen en icke-fråga. Förutom för de där bak då, varje kurva kostar med spår.

Gammal 2020-11-07, 10:35   #38

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2177
Standard

Jodå, jag är nykter...

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 10:30
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Start: 16:20
Kostnad: 168,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7)
2: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 12 (11, 4)
3: 7 Hevin Boko (10, 1)
4: 14 Carat du Goutier (9, 4)
5: 12 Betting Rebel (2, 1)
6: 3 Vagabond Bi (2, 5)
7: 1, 3, 6, 10 (5, 9)

12x7x1x1x1x1x4 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
Rättningskod: ZMX ZDL SRW
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 10:47   #39

Standard

Going for the millions?

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Jodå, jag är nykter...

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 10:30
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 168,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 7)
2: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 12 (11, 4)
3: 7 Hevin Boko (10, 1)
4: 14 Carat du Goutier (9, 4)
5: 12 Betting Rebel (2, 1)
7: 1, 3, 6, 10 (5, 9)

12x7x1x1x1x1x4 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
Rättningskod: ZMX ZDL SRW
Good luck!! (hänger väl på Betting Rebel...)
Gammal 2020-11-07, 11:36   #40

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2177
Standard

Citat:
Good luck!! (hänger väl på Betting Rebel...)
Betting är klar! Nedstruken till 11:e, Fors & Kern trycker på gaspedalen så det blir fart på tillställningen, sen blåser Kylin Blom ner dom och vinner med en läpp. :
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 11:49   #41

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5755
Standard

Dear Friend är mitt stora drag i omgången, får hon ett lopp där hon kan spurta sista 300 metrarna.
Stallformen finns ju
Satt fast sist i guld och bara streckad på 4%
Håll i hatten kompisar.
Gammal 2020-11-07, 11:50   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Betting är klar! Nedstruken till 11:e, Fors & Kern trycker på gaspedalen så det blir fart på tillställningen, sen blåser Kylin Blom ner dom och vinner med en läpp. :
Kan mycket väl bli så..
Gammal 2020-11-07, 11:57   #43

Standard

En klurig omgång, där jag - efter noggrant lyssnande på Björnkollen - spikar två Björn-körda hästar och garderar hans största favorit. Bolagssystemet:

1) 2,7,11 r4-3 (favoriten 7 drar till ledningen från springspår med Örjan i vagnen och Redén som tränare. Han vann två lopp för ett halvår sedan och har sedan inte vunnit mot hårt motstånd. Liknande gäller för 2, som nu är i desperat poängnöd. Är lika kapabel som 7, men kan få trafikproblem bakom Örjan. 11 har jättefin form och streckas om man inte väljer att spika favoriten. Hårt betrodde 4 är behandlad i framknäna och inte i full form)

2) 2 r7-5 (2 har äntligen fått ett bra spår, Björn i vagnen, bfro, racerbalanserad = spik. Ett stridslystet sto i superform kan slå grabbarna)

3) 1,2,3,6,7,10 r9-4 (2 tar ledningen och är rätt favorit. 7 var bra som vinnare av sto-SM. 1 tar rygg på 2 och har bra spurt. 11 drog fram 1 senast på Örebro men släppte inte förbi 1. Antingen spikas 2 eller rejäl gardering av dagens näst största favorit)

4) 4 r9-3 (4 har jag studerat länge efter hans fem raka vinster som 4-åring. Nu ser han riktigt bra ut igen. Björn tror på vinst. Bra spik till 19 %. Favoriten 9 var senast trea bakom Born Unicorn och Indra's Secret. Borde dock hållit bättre på upploppet efter fin resa i ledningen)

5) 1,2,6,9 r3-7 (sprinterloppet öppnas tufft med startsnabba 1,2, 6 och kanske 4. Detta kan gynna 9, som kan få en fin resa i bra ryggar och körs av en lugn kusk. Favoriten 1 streckas med Örjan. Startsnabbe 2 spikas av en stor betaltjänst. Sisuladdade 6 har hela Finland bakom sig. 9 har massor av krafter kvar på upploppet och är dagens fynd till 4 %, vilket flera här på sharps har noterat)

6) 1,2,3,4,5,6,8 r9-7 (storfavoriten 3 skall fällas. Rejäl gardering och man får hoppas stå med dumstrut på efter favoritvinst)

7) 1,3,5,6,9,10 r2-7 (favoriten 1 kan leda länge. Björn tippar 3. 6 är tidig. Härinne lyfts 10 med rätta upp - han är min förstahäst. Vill inte missa i sista och har råd att gardera flera)

Kostar 1512 kronor. Lycka till!

6)
Gammal 2020-11-07, 12:47   #44

Standard

spårsjuka i guld
Gammal 2020-11-07, 12:49   #45

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39609
Standard

Ser inte helt lätt ut idag och svårt med spikarna. Jag tror det blir hög utdelning. Hade tänkt spika Gazza B.R., men efter Goops uttalande i Björnkollen så känns den inte lika rolig längre och någon klaring är det inte. Så jag gaddar nog istället. Lurar på att singla Örjan i första. Stallet vill nog ha inte lite stålar nu efter trasslet med Propulsion. Activated gillar jag och kan tänka mig att chansspika, samt Zarenne Fas som troligen vinner om han kan hålla ut Esprit Sisu.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 13:29   #46

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Kommit in en del strukningar under veckan. Blir mindre trafik och en del bakspår- och tilläggshästar gynnas av det.

I avdelning 4 så kommer 4 Gazza B.R dundra mot ledningen och leda länge, men där bakom finns det motbud som kan attackera ordentligt sista biten. 9 Global Winner, 10 Hurricane Silas (distansgynnad), 12 Electrical Storm, 14 Carat du Goutier och 15 Pinto Bob kan definitivt komma in i det trots allt. Två strykningar just nu.

I avdelning 5 så har vi fått in två strukningar. 10 hästar till start över 1640 alltså – vilket såklart gör att chansen för de på bakspår ökar rätt hyggligt. 11 Cargo Door (1%) och 12 Betting Rebel (1%) är streckvärda. 9 Neelix (4%) är också tidig då han kommer få två snabba startryggar.

I avdelning 7 har vi också fått in två strukningar – och 10 hästar till start. 10 Heavy Sound gynnas givetvis av detta faktum, men jag tror ändå inte att han räcker hela vägen fram.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 13:59   #47

Shooters avatar

Standard

Spikar blir Dwayne Zet, Pinto Bob och Zarenne Fas.
Gammal 2020-11-07, 14:32   #48

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så här fick det bli och vid strykningar har jag helt rätt reserver tycker jag!

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 14:30
Johan Salomonssons andelsspel
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6 (7, 5)
2: 2, 3, 4, 6, 7 (12, 11)
3: 1, 2, 7 (3, 10)
4: 1, 2, 3, 4, 14, 15 (12, 8)
5: 1 Moses (2, 3)
6: 1, 2, 3 (5, 8)
7: 3, 10 (6, 1)

2x5x3x6x1x3x2 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Min kostnad: 540,00 kr x 2/18 = 60,00 kr
Rättningskod: VDQ RHH SPV

AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 14:36   #49

Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 13:27
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 640,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 10, 11 (4, 3)
2: 3, 4, 6, 7 (5, 2)
3: 2, 3, 6, 7, 10 (1, 9)
4: 4, 10, 12, 15 (9, 3)
5: 6 In Royalty Boko (1, 2)
6: 2, 3, 7, 8 (5, 6)
7: 1 Zarenne Fas (6, 10)

4x4x5x4x1x4x1 = 1280 rader.
1280 x 1 x 0,50 kr = 640,00 kr.
Totalt: 640,00 kr.
Gammal 2020-11-07, 14:37   #50

Standard

Hachiko de veluwe avd 7 anmäld med amerikansk bike för första gången i Sverige nu. Nurmos har tidigare sagt vanlig vagn som vanligt.
eklonov (+50)
Gammal 2020-11-07, 14:44   #51

Standard

V4
Inlämnat: 2020-11-07, 14:43
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Start: 14:45
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6, 10 (8, 4)
2: 3, 7, 9, 11 (1, 6)
3: 3, 6, 10 (1, 9)
4: 7 Tullibardine Boe (3, 13)

3x4x3x1 = 36 rader.
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.

En liten v4 också.
Gammal 2020-11-07, 14:55   #52

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3242
Standard

Hej

V75

2,7 R11,4
2,5,7 R3,6
2,7 R3,10
4,5 R9,3
3,6 R1,2
3 R2,5
6 R1,10
robert78Polen är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 14:59   #53
Banned

Standard

4 Global Viscount såg inte rolig ut. Stryks?
Gammal 2020-11-07, 15:01   #54
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 9034
Standard

Chanslappen:

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:00
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 4, 7, 10 (11, 5)
2: 7 Amorcer Levallo (6, 2)
3: 10 Activated (2, 3)
4: 2, 4, 8, 11, 12 (9, 14)
5: 1, 6 (12, 2)
6: 5 Randemar R.D. (3, 7)
7: 1, 5, 6, 10 (9, 3)

5x1x1x5x2x1x4 = 200 rader.
200 x 1 x 0,50 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: XGX VHM QPX

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 15:14   #55

Stekels avatar

Standard

Snack om Propulsion på lajven nu, Hultman sa "jag har mina tankar men jag ska inte sitta här och delge dem, jag har Kanal 75 att tänka på". Inte troligt att han är lika 100% Redénsupporter som övriga mao. Mycket trist att de ska sitta med munkavle om de tycker annorlunda, vad tar man in expertkommentatorer för om de sen inte får ge sina kommentarer?

Samma med Nybrink (som jag iofs inte skulle kalla expertkommentator kanske) han står ju bara där som en nickedocka och stammar fram meningarna eftersom han måste sila sina ord. Förut hände det iallafall något, han var en som hade åsikter och sa vad han såg och tyckte.

Grant (+5)
Gammal 2020-11-07, 15:25   #56

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hachiko de veluwe avd 7 anmäld med amerikansk bike för första gången i Sverige nu. Nurmos har tidigare sagt vanlig vagn som vanligt.
14 ekipage som lyser rött på AM just nu. Kan väl vara någon som går
bra på sådan.

Mvh

Senast redigerad av Grant den 2020-11-07 klockan 15:33.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 15:31   #57

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
14 ekipage som lyser rött på AM just nu. Kan väl vara någon som går
bra på sådan.

Mvh
Det där är bara ett jävla svammel...

Gammal 2020-11-07, 15:34   #58

Shooters avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 13:57
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 250,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Dwayne Zet (2, 11)
2: 2, 3, 4, 5, 7 (8, 6)
3: 1, 2, 3, 7, 10 (6, 9)
4: 15 Pinto Bob (12, 4)
5: 1, 2, 6, 9, 12 (3, 11)
6: 2, 3, 5, 9 (6, 8)
7: 1 Zarenne Fas (6, 3)

1x5x5x1x5x4x1 = 500 rader.
500 x 1 x 0,50 kr = 250,00 kr.
Totalt: 250,00 kr.
Rättningskod: SGS VHH SWZ
Gammal 2020-11-07, 15:40   #59

Sharp$: 741
Standard

Ska iväg ikväll, så en liten lapp att smygrätta lite senare ikväll.

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:36
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 10 (11, 3)
2: 2, 4, 6, 7, 8, 11 (5, 3)
3: 3, 7 (2, 10)
4: 4 Gazza B.R. (9, 3)
5: 1, 2, 3, 6, 11 (9, 5)
7: 1, 10 (6, 3)

3x6x2x1x5x1x2 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: QDS SHF ZZS
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 15:43   #60

Shooters avatar

Standard

Där ströks Global Viscount. Bra för min spik.
Gammal 2020-11-07, 15:46   #61

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

V75
Avd
1: 4, 7 (2)
2: 2, 4, 5, 7
3: 1, 2, 6, 7
4: 15 Pinto Bob
5: 1 Moses
6: 2, 3
7: 1, 3

Totalt: 64,00 kr.
Provar en liten.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 15:46   #62

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18327
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:45
Klutd andelsspel
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 1 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 8, 10, 11 (6, 5)
2: 3 Global Above All (7, 4)
3: 2, 7, 10 (3, 1)
4: 2, 4, 12, 14, 15 (9, 3)
5: 1, 2, 3, 5, 6, 9, 11, 12 (8, 4)
6: 3 Vagabond Bi (2, 8)
7: 1, 6, 9, 10 (3, 2)

5x1x3x5x8x1x4 = 2400 rader.
2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr.
Totalt: 1 200,00 kr.
Min kostnad: 1 200,00 kr x 2/12 = 200,00 kr
Rättningskod: PHQ XHM XZR
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 15:53   #63

Standard

Kanonvärmning.
Armorcer Lavallo kanonfin Klass 2 häst. Spikförslag,
Gammal 2020-11-07, 15:59   #64

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Håller tummarna. Lycka till alla!

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:57
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 7, 8 (3, 11)
2: 2, 3, 7, 12 (5, 10)
3: 2, 3, 7 (1, 6)
4: 2, 9, 12, 15 (8, 10)
5: 6, 9, 12 (3, 1)
6: 3 Vagabond Bi (4, 2)
7: 10 Heavy Sound (1, 3)

5x4x3x4x3x1x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: QCQ WHL VZQ
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 15:59   #65

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

Citat:
Kanonvärmning.
Armorcer Lavallo kanonfin Klass 2 häst. Spikförslag,
Spikar den och 6 In Royalty Boko! Två kanonchanser!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 16:05   #66

Standard

2 av 3 A-hästar ska sitta. Ska försöka fälla favoriterna Mellby Free, Vagabond Bi och Zarenne Fas.

Gammal 2020-11-07, 16:10   #67

Stekels avatar

Standard

Gynnar väl favoriten i första lite att fyran ströks, blir ensamt A. Samtliga bakom.

Tror man klarar sig väldigt bra med 2,4,5,7 men viktar bara på dem och fyller på bakom. 1,10 chanslösa.

Mellby en bit över 50/50 att leda det där loppet hela vägen. Spik till 47%!

Stayerloppet är bra utskrivet och öppet! A på Gazza som borde bli svårtuggad om barfotan funkar väl. Höjer bara upp Global Winner och Pinto Bob bakom. Står över 1,7,11 helt för djupt vatten.

Efter mycket övervägande tror jag ändå Örjan har hygglig chans att hålla upp och sätter A på den före finnen. Två strykningar gör att jag fyller på lite till utöver de två 8,9,11,12 blir med som C.

A på Vagabond trots allt, men jag hoppar inte över Coogan (7: 1-3-0 i silverförsök/finaler snackar man inte bort) och ser oerhört värde i Sir Henry som också radat upp fina lopp i klassen och streckas!

Spik Hachiko! Troligaste scenariot i loppet som jag ser det är att den trycker sig till spets efter en bit och därifrån biter ifrån sig jävligt bra. Även ok chanser att vinna från andra positioner. 20% är taget!

Gammal 2020-11-07, 16:10   #68
Banned

Standard

Vi börjar dagen med ett schysst tvillingspel:

Hästar
2, 3, 7, 10, 11
Utgångshästar
5 Upper Face

5 x 50,00 kr = 250,00 kr.
Totalt: 250,00 kr.

Lycka till!
Gammal 2020-11-07, 16:11   #69

Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 16:10
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 3 482,19 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (5, 1)
2: 7 Amorcer Levallo (2, 5)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10 (4, 5)
4: 1, 2, 4, 8, 9, 10, 12, 14, 15 (3, 5)
5: 6 In Royalty Boko (1, 2)
6: 3, 5 (2, 6)
7: 1, 5, 6, 10 (3, 9)

8x1x7x9x1x2x4 = 4032 rader.
4032 x 19/11 x 0,50 kr = 3 482,19 kr.
Gammal 2020-11-07, 16:11   #70

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7298
Standard

Dagens försök:
7-8,10,11
2 (7)
3,10
4,12,14
2,9,12
3-2,4,5,6,7,8,10
1,6

1 av 2 A i avd 1/6

Lycka till allihop
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 16:18   #71

Standard

Blir ett litet vinnarspel på 8 Xanthis de Roi. 30 gånger pengarna.

Edit: Från 26 till 30 gånger.

Senast redigerad av fweewea den 2020-11-07 klockan 16:21.
Gammal 2020-11-07, 16:18   #72

Sharp$: 2649
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 16:18
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 7, 11 (10, 3)
2: 2 Pappajonnys Ilse (7, 5)
3: 2, 3, 7, 10 (1, 6)
4: 4, 8, 9, 12, 14 (10, 15)
5: 1, 3, 6, 8, 12 (2, 9)
7: 10 Heavy Sound (1, 6)

4x1x4x5x5x1x1 = 400 rader.
400 x 1 x 0,50 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: NJW THG NZX
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 16:19   #73

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Inte lagt en rad på månader men idag så blir det premiär. Många roliga chanser från Goop idag. Kan vi få 3 raka Goopsegrar i inledningen så är jag nöjd

Avd
1: 3, 7 (2, 11)
3: 2 Mellby Free (7, 3)
4: 4, 12, 15 (9, 10)
5: 1, 6, 9, 12 (2, 3)
6: 2, 3, 5, 6, 8 (4, 1)
7: 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 (4, 11)
Gammal 2020-11-07, 16:27   #74

Shooters avatar

Standard

Härligt! Första spiken hemma!
Gammal 2020-11-07, 16:28   #75

Standard

Citat:

Hästar
2, 3, 7, 10, 11
Utgångshästar
5 Upper Face

Lycka till!
Gammal 2020-11-07, 16:28   #76

Standard

ÖK:s statistik på första avdelningen måste vara brutal.
Gammal 2020-11-07, 16:28   #77

Standard

Att man plockar med Pekka Korpi på V75 är ju dumstrut på. Va sjutton ska han ut i tredje och göra med en häst som inte har något att ge nästan? Otroligt! Jaja...

Gammal 2020-11-07, 16:29   #78
Banned

Standard

Citat:

Hästar
2, 3, 7, 10, 11
Utgångshästar
5 Upper Face

Lycka till!
Drygt 25 ggr degen.

Bra!
Ace (+5), fweewea (+25)
Gammal 2020-11-07, 16:31   #79

Reg.datum: dec 2017
Sharp$: 322
Standard

Känns brutalt bra att spika Örjan i första på mitt eget lilla.

Tyvärr har jag köpt två lite större andelar som garderat sönder i första avdelningen.

Så kan det gå!

Däremot är jag besviken på att jag inte spela den raka tvillingen 5-7... Var lite rädd för att Adrian skulle hoppa bort sig. Annars tycker jag dem var mumma!

Nåväl. Lätt o säga i efterhand.. Fegt av mig
maHpak263 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 16:35   #80
Ace

Sharp$: 5745
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Att man plockar med Pekka Korpi på V75 är ju dumstrut på. Va sjutton ska han ut i tredje och göra med en häst som inte har något att ge nästan? Otroligt! Jaja...
Japp, synd.. Kostade Dream Creation segern.
mackpeter (+3)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 16:36   #81
Banned

Standard

Vi fortsätter väl på den inslagna vägen.

Spelet bygger på att det blir lite körning från start och att det tar ett tag innan favoriten får överta. Och att Dunder inte ytterligare en gång kör fram till dödens utan ger hästen samma upplägg som för 4-5 starter sedan.

Hästar
3, 4, 5, 8, 11, 12
Utgångshästar
6 Shut Up and Dance

6 x 50,00 kr = 300,00 kr.
Totalt: 300,00 kr.
Gammal 2020-11-07, 16:38   #82

Standard

Kolgjinis stallform verkar på uppgång, en liten observation man kanske ska ha i åtanke framöver.
Gammal 2020-11-07, 16:43   #83

Standard

TRIO

5,7
2,3,5,6,7
2,3,5,6,7
Gammal 2020-11-07, 16:45   #84
Banned

Standard

Citat:
Vi fortsätter väl på den inslagna vägen.

Spelet bygger på att det blir lite körning från start och att det tar ett tag innan favoriten får överta. Och att Dunder inte ytterligare en gång kör fram till dödens utan ger hästen samma upplägg som för 4-5 starter sedan.

Hästar
3, 4, 5, 8, 11, 12
Utgångshästar
6 Shut Up and Dance

6 x 50,00 kr = 300,00 kr.
Och sätter sig naturligtvis i fjärde invändigt....*suck

Nä, det är bara att dra på sig dumstruten. Robert Dunder må ha en vinstprocent på 50% på Hoting, Lycksele och andra norrlandsbanor men så fort han startar på V75 så lämnas ryggraden kvar i omklädningsrummet.

För fan, låt riktiga kuskar ta över körningen!

Senast redigerad av Stankarn den 2020-11-07 klockan 16:49.
Gammal 2020-11-07, 16:46   #85

Standard

tack för spiken mackpeter
mackpeter (+3)
Gammal 2020-11-07, 16:47   #86

Shooters avatar

Standard

Tränaren till den hade klart för sig. Det var ett tufft sto.
Gammal 2020-11-07, 16:48   #87

Standard

Tackarrrr Björrrrrn - bra spik av detta lilla kämpande sto
Ace (+5), Gotland (+5)
Gammal 2020-11-07, 16:48   #88

Standard

Hade nog 2:an, 3:an och 4:an i mål. Men inte den som vann såklart.
Gammal 2020-11-07, 16:50   #89

Stekels avatar

Standard

Kaxigt lopp den kommunaren levererade verkligen!

Gammal 2020-11-07, 16:50   #90
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Kolgjinis stallform verkar på uppgång, en liten observation man kanske ska ha i åtanke framöver.
Tungt vinnarspel på Neelix?
Gammal 2020-11-07, 16:51   #91

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Hade nog 2:an, 3:an och 4:an i mål. Men inte den som vann såklart.
Tränaren Mikael Eriksson sa i intervjuer att han tror hästen vinner loppet, men det är ju svårt att veta hur optimistisk/realistisk han är.
Gammal 2020-11-07, 16:51   #92

Standard

Citat:
Tungt vinnarspel på Neelix?
Nej. Men Ubiqarian Face får gärna smälla till
Gammal 2020-11-07, 16:53   #93

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tränaren Mikael Eriksson sa i intervjuer att han tror hästen vinner loppet, men det är ju svårt att veta hur optimistisk/realistisk han är.
Trodde bara inte på den. Men loppet den fick så vann ändå bästa hästen. Inte så mycket att göra åt det.

Men det var dumt att ta med Shut Up And Dance. Speciellt när Lupin Håleryd gick så dåligt igår för Dunder.

Då hade man haft de första fyra i mål istället.
Gammal 2020-11-07, 16:54   #94
Banned

Standard

No comments:

Hästar
1, 3, 7
Utgångshästar
10 Activated

3 x 100,00 kr = 300,00 kr.
Gammal 2020-11-07, 16:56   #95

Reg.datum: jul 2017
Sharp$: 15247
Standard

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:44
Jimmy Simonssons andelsspel
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 900,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
4: 4, 8, 10, 12, 14, 15 (9, 3)
5: 1, 3, 6, 9, 12 (2, 5)
6: 2, 3, 5 (6, 8)

1x1x5x6x5x3x4 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr.
Totalt: 900,00 kr.
Min kostnad: 900,00 kr x 6/38 = 142,11 kr
Rättningskod: SHT THK VZV
fweewea (+7), KalleKlut (+6), abborre (+7), valo (+10), Gotland (+7), NicklasA (+5)
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 16:56   #96

Standard

TRIO

(2) Mellby Free
1,3,7,10
1,3,7,10
Gammal 2020-11-07, 16:59   #97

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:44
Jimmy Simonssons andelsspel
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 900,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
4: 4, 8, 10, 12, 14, 15 (9, 3)
5: 1, 3, 6, 9, 12 (2, 5)
6: 2, 3, 5 (6, 8)

1x1x5x6x5x3x4 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr.
Totalt: 900,00 kr.
Min kostnad: 900,00 kr x 6/38 = 142,11 kr
Rättningskod: SHT THK VZV
Riktigt snygg start!
Själv trodde jag att Global Above All skulle plocka ner dom femhundringen kvar..
Gammal 2020-11-07, 17:00   #98

Fagerdahlens avatar

Standard

Racing Brodda överraskar idag
Gammal 2020-11-07, 17:02   #99

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Mikael Eriksson hade ett antal sakliga argument varför stoet skulle vinna. Han pratade om spår, racerbalans av olika slag och kusken. Han övertygade mig att spika på bolagssystemet.

Vaket kört av Björn. Var inte med i startrusningen 09,5. Tog rygg på Peter Untersteiner med 8 och fick själv värste konkurrenten 7 i rygg. Gick då resolut ut fram till dödens och krossade Örjans 5 i ledningen. Höll 7 i tredje dödens i sista kurvan. Stoet höll hela vägen på styrka och jävlaranamma.
Gammal 2020-11-07, 17:04   #100

Standard

Dear Friend nu då så kanske man kan få lite på sexorna
fweewea (+6), Efterhandaren (+5), mackpeter (+6)
Gammal 2020-11-07, 17:05   #101

Standard

I Love Paris. Chansspel V/P.
Gammal 2020-11-07, 17:08   #102

Standard

SÅJA! 3%!

Edit: Okej, 4% då.
Nobleflash (+6), Gotland (+4)
Gammal 2020-11-07, 17:10   #103

Shooters avatar

Standard

Enda hästen i fältet som jag inte hade med som jag var rädd kunde få loppet och vinna, och tyvärr blev det precis så. Challenge är dock med.
Gammal 2020-11-07, 17:10   #104
Banned

Standard

Citat:

Fattar inte varför folk skriker distanssvag, en bra häst är en bra häst och är det ingen lallare till tränare klarar de 2600. Den här har dessutom två segrar först på distansen sen andraplats i högt doterat lopp bakom Une Etoile i sitt livs form. Vad mer kan man begära? Man kan stryka diskussionen om distans ändå tror jag för det blir mer sprintkaraktär av detta troligtvis, Björn kommer inte tvingas till något större tempo och då är distansen en icke-fråga. Förutom för de där bak då, varje kurva kostar med spår.
Synd.

Tror att du skulle bli en bättre spelare om du aktivt försökte leta efter skäl för att fälla megafavoriter, försöka få fram anledningar att inte blint följa spelarkollektivet.

Vem vet, du kanske t o m skulle lyckas oftare än Shooter och andra som skriver av strecklistan med kalkerpapper.

Men det är ju dina pengar så du får väl fortsätta tro att de räcker att man som 50%-are ”klarar 2600”. Och man inte bör begära mer av en megalampa. Att både distans och motstånd är fördelaktiga, exempelvis.

Nu förlorar hon återigen från spets över 2640. Efter att fått lagt upp loppet helt som han vill. Fuska bort 2400 meter. Och ändå förlorar hon.

Och annars går det bra på travet?
Gammal 2020-11-07, 17:11   #105

Standard

Perfekt 4-% are.
fweewea (+7)
Gammal 2020-11-07, 17:11   #106

Fagerdahlens avatar

Standard

Denna hoppas jag att jobba in

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:57
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 7, 11 (5, 3)
2: 2, 7, 12 (5, 10)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 10 (5, 4)
4: 9 Global Winner (15, 4)
5: 3, 6, 9 (8, 1)
6: 3 Vagabond Bi (6, 9)
7: 1, 3, 5, 6, 10 (9, 7)

4x3x7x1x3x1x5 = 1260 rader.
1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Rättningskod: RCQ SHJ SZW
valo (+10)
Gammal 2020-11-07, 17:11   #107

Standard

Citat:
I Love Paris. Chansspel V/P.
Iskallt spel men inte ofta lillgoopen förlorar ett taktiklopp.
Gammal 2020-11-07, 17:12   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Dear Friend är mitt stora drag i omgången, får hon ett lopp där hon kan spurta sista 300 metrarna.
Stallformen finns ju
Satt fast sist i guld och bara streckad på 4%
Håll i hatten kompisar.
Hygglig spik ????
Grovport (+5), Gotland (+5), mackpeter (+5)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 17:18   #109
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6369
Standard

Citat:
Hygglig spik ????
Magisk!

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 17:19   #110

Standard

2 Västerbo Imtheman i avdelning 4 nu då. Bara att jobba in nästa 4%-are.
Gammal 2020-11-07, 17:19   #111

Shooters avatar

Standard

Pinto Bob i nästa!
Gammal 2020-11-07, 17:20   #112

Standard

Hejar lite extra på Wind Knight för ett litet platsspel på 50 kr. Bra spurtare!

PS Såg rätt taggad ut i värmning...

Senast redigerad av valo den 2020-11-07 klockan 17:21. Anledning: extra
Gammal 2020-11-07, 17:22   #113

Standard

Hurricane Silas tror jag mycket på i nästa
Gammal 2020-11-07, 17:24   #114

Standard

Systemet med finspiken en tuff spik i nästa också..

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:40
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 6)
2: 2, 3, 5, 7, 8, 11 (4, 6)
3: 6 Dear Friend (7, 2)
4: 14 Carat du Goutier (4, 2)
5: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11, 12 (8, 3)
6: 3 Vagabond Bi (6, 2)
7: 1, 9 (3, 6)

8x6x1x1x8x1x2 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: ZHZ QHJ
Gammal 2020-11-07, 17:25   #115

KalleKluts avatar

Standard

V på 14 Carat du Goutier och utgång mot 2, 15
Gammal 2020-11-07, 17:27   #116

Standard

Ett chansspel till. V/P Electrical Storm.
Gammal 2020-11-07, 17:27   #117

Stekels avatar

Standard

Citat:
Synd.

Tror att du skulle bli en bättre spelare om du aktivt försökte leta efter skäl för att fälla megafavoriter, försöka få fram anledningar att inte blint följa spelarkollektivet.

Vem vet, du kanske t o m skulle lyckas oftare än Shooter och andra som skriver av strecklistan med kalkerpapper.

Men det är ju dina pengar så du får väl fortsätta tro att de räcker att man som 50%-are ”klarar 2600”. Och man inte bör begära mer av en megalampa. Att både distans och motstånd är fördelaktiga, exempelvis.

Nu förlorar hon återigen från spets över 2640. Efter att fått lagt upp loppet helt som han vill. Fuska bort 2400 meter. Och ändå förlorar hon.

Och annars går det bra på travet?
Du verkar tro att du vet hur jag spelar, men du kan inte ha sett jättemånga system jag gjort. Megalampa vad pratar du om, hästen stod i 42%? Jag kallar inget under 50-55% för megalampa iallafall, men det finns väl ingen definition nedskriven å andra sidan.

Och att han torskade pga distanssvag är en konstig slutsats, de lunkade ju halva loppet. Knappast den där torsken handlade om att hästen inte klarar springa 2,5 varv. Speedig häst som får/ges lucka kan vem som helst torska mot. Alla drar sina egna slutsatser dock.

Gammal 2020-11-07, 17:29   #118

Standard

Nu vinner väl dagens mest överstreckade.... 3 Come Together.... Nääää finns inte på kartan tror jag...
Gammal 2020-11-07, 17:29   #119

Shooters avatar

Standard

Självklart så hoppar Pinto Bob, det vore ju konstigt annars.
Gammal 2020-11-07, 17:30   #120

Shooters avatar

Standard

Citat:
Du verkar tro att du vet hur jag spelar, men du kan inte ha sett jättemånga system jag gjort. Megalampa vad pratar du om, hästen stod i 42%? Jag kallar inget under 50-55% för megalampa iallafall, men det finns väl ingen definition nedskriven å andra sidan.

Och att han torskade pga distanssvag är en konstig slutsats, de lunkade ju halva loppet. Knappast den där torsken handlade om att hästen inte klarar springa 2,5 varv. Speedig häst som får/ges lucka kan vem som helst torska mot. Alla drar sina egna slutsatser dock.
Bry dig inte om vad nollan skriver.
Gammal 2020-11-07, 17:33   #121

Standard

SÅJA! 4% igen!
Gammal 2020-11-07, 17:33   #122

Standard

Citat:
Systemet med finspiken en tuff spik i nästa också..

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 15:40
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 6)
2: 2, 3, 5, 7, 8, 11 (4, 6)
3: 6 Dear Friend (7, 2)
4: 14 Carat du Goutier (4, 2)
5: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11, 12 (8, 3)
6: 3 Vagabond Bi (6, 2)
7: 1, 9 (3, 6)

8x6x1x1x8x1x2 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: ZHZ QHJ
Fan lider med dig.... Kontio kör bort den.... Stark fransos och så kör han på väntan. I och för sig avsaknad av lopp men ändå...
Gammal 2020-11-07, 17:34   #123

Standard

Lever fortfarande. Måste dock sätta någon av mina två utgångar i avdelning fem och mina två spikar. Blir svårt, men man är kvar iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
2 av 3 A-hästar ska sitta. Ska försöka fälla favoriterna Mellby Free, Vagabond Bi och Zarenne Fas.

mackpeter (+7)
Gammal 2020-11-07, 17:34   #124

Standard

Citat:

svettiga spikar nu, men jag älskar det, fan va vackert om denna sitter
fweewea (+10)
Gammal 2020-11-07, 17:35   #125

Standard

Citat:
Ett chansspel till. V/P Electrical Storm.
F-n oxå det blev för tufft sista varv. Spetskusken Micke J lekte med dom.
Gammal 2020-11-07, 17:36   #126

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Fan lider med dig.... Kontio kör bort den.... Stark fransos och så kör han på väntan. I och för sig avsaknad av lopp men ändå...
Hade Jorma gått ut före 12 Electrial Storm istället för att sitta kvar då hade segern varit klar
SistaStallskriket (+25)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 17:37   #127

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
V på 14 Carat du Goutier och utgång mot 2, 15
1991:- på 30kr satsat.. Tack för den!
Kocken14 (+5)
Gammal 2020-11-07, 17:39   #128

Standard

Citat:
Lever fortfarande. Måste dock sätta någon av mina två utgångar i avdelning fem och mina två spikar. Blir svårt, men man är kvar iallafall.
Borde ha lirat V5... Eller har du det?
Gammal 2020-11-07, 17:40   #129

Standard

Två 4% are och värde 7000:- ? Hm lite märkligt i min värld.
Gammal 2020-11-07, 17:44   #130

Sharp$: 3138
Standard

Citat:
Två 4% are och värde 7000:- ? Hm lite märkligt i min värld.
Ja, jag satt precis och tänkte samma. Tyckte värdet blev snålt ökat med en 4%, från drygt 1000kr till 7700kr
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 17:52   #131

Shooters avatar

Standard

Fint! Vinner Zarenne Fas sista så sitter Challenge idag.
SistaStallskriket (+25)
Gammal 2020-11-07, 17:53   #132

Standard

Där var man borta. Föll på utgångarna, men jag hade 11 Cargo Door med på ramen.

Lär bli bra pröjs på 6:orna i dag.
Gammal 2020-11-07, 17:54   #133

Standard

Jagat Cargo Door i ca 300 år men alltid kommit tvåa, trea eller fyra. Nu skräller den i just loppet jag väljer att spika! Jaja, missar sjuan ändå i dag men usch när en häst jag gillar vinner till 1%! Nya tag!

Gammal 2020-11-07, 18:12   #134

Standard

Känns lite bittert att bara sitta med två rätt så långt. Micke J hamnade precis utanför och där körde ju Kontio extremt konstigt med en väldigt stark häst? Och sen vinner såklart Cargo Door när jag bytte ut den mot Neelix det sista jag gjorde. Men varför körs Betting Rebel som om den var stulen?
Kul att Dear Friend är tillbaka, trodde jag inte.
Gammal 2020-11-07, 18:13   #135

Standard

Eftersom jag har 13 streck i de två sista avdelningarna kan det nog bli fyra femmor på systemet.

Behöver rädda dagen med ett DD spel på 2-6,10 till 20 gånger.
Gammal 2020-11-07, 18:15   #136

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4663
Standard

Citat:

Han förlorade väl för att han körde mot Racing Brodda i sista sväng och sen glömde av Dear Friend.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 18:15   #137

Standard

Citat:
Jagat Cargo Door i ca 300 år men alltid kommit tvåa, trea eller fyra. Nu skräller den i just loppet jag väljer att spika! Jaja, missar sjuan ändå i dag men usch när en häst jag gillar vinner till 1%! Nya tag!
En äkta Tarzan häst med både Gigant Neo och Scarlet Knight gener.
Gammal 2020-11-07, 18:20   #138

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Han förlorade väl för att han körde mot Racing Brodda i sista sväng och sen glömde av Dear Friend.
Kollade om några gånger om jag kunde beskylla Goop för torsken men Racing gick som ett sänke över upploppet så det blir nog torsk mot ryggen hur han än gör troligtvis.

Gammal 2020-11-07, 18:23   #139

Standard

En skräll kommer sällan ensam. Vilken dag.
Gammal 2020-11-07, 18:24   #140

Shooters avatar

Standard

Sir Henry igen. Trodde att det var lite formtapp där, men jäklar vad bra den är emellanåt.
Gammal 2020-11-07, 18:24   #141

Stekels avatar

Standard

Regelrätt stryk av Henry än en gång, kan inte begripa att den inte rusade upp till åtminstone 5% under veckan. Plockade inte upp den från C på ranken dock så lite dumstrut på.

Gammal 2020-11-07, 18:26   #142
Banned

Standard

Citat:
Dagens stänkare.

Generellt sett ser det lite halvspännande ut. Vagabond Bi, som de siktar mot finalerna med, som närmast skentravade senast och väl som inte kommer till spets är streckad över 70%.

Den måste gå att fälla.

Skulle inte förvåna om .....4 Sir Henry P.Hill kommit upp från svackan och återigen bara är bäst (4%).
Jajemensan!
Ace (+5)
Gammal 2020-11-07, 18:27   #143

Standard

Teoretiskt värde, någon?
Gammal 2020-11-07, 18:27   #144

Standard

Även det lilla räknas! Tänk att Sir Henry är så underskattad. Slog väl Coogan för inte
så länge sedan t.ex.

TVILLING
Inlämnat: 2020-11-07, 12:35
Eskilstuna Lopp 10
Lördag 2020-11-07
Start: 18:20
Kostnad: 32,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 4, 12

3 x 10,00 kr = 30,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 32,00 kr.
Rättningskod: RCR VHJ PTZ
Gammal 2020-11-07, 18:27   #145
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2895
Standard

värden i teorin.

_ 1.173882E+07-- 36580-- 1237
__ 1.688876E+08-- 415307-- 10380
__ 2.675084E+07-- 81286-- 2639
__ 4.164607E+08-- 768724-- 15447
__ 6.118274E+07-- 175871-- 5265
__ 1.892031E+07-- 58248-- 1931
__ 7.797588E+08-- 1053724-- 18284

__ 6.993993E+07-- 198319-- 5829
__ 1.922805E+07-- 59165-- 1960
__ 4.164607E+08-- 768724-- 15447

Senast redigerad av GGS den 2020-11-07 klockan 18:35.
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 18:28   #146

Standard

Typiskt november trav. Det luktar jackpott. Ganska svårt att hitta skrällarna.
Gammal 2020-11-07, 18:28   #147

Standard

Måste väl bli jackpot nu?
Gammal 2020-11-07, 18:32   #148
Banned

Standard

Citat:

Ja, det är helt uppenbart. Och jag har förmodligen sett merparten av dina inlägg och dina system på Sharps, åtminstone inom V75.

Och jo, torsken handlar om att det var 2640. Hade aldrig torskat över 1600.

Men famla du efter dina halmstrån. Är man 42% så är man megalampa - och berättigad favorit att analysera. Vilket du inte gjorde. Du svalde ”marknadsföringen” med hull och hår. Köpte henne som favorit, baklänges och framlänges.
Gammal 2020-11-07, 18:39   #149
Ace

Standard

Citat:
Jajemensan!
Den går att hitta... MEN, du måste vända strecklistan uppochner..
Gammal 2020-11-07, 18:39   #150

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4663
Standard

Citat:
Ja, det är helt uppenbart. Och jag har förmodligen sett merparten av dina inlägg och dina system på Sharps, åtminstone inom V75.

Men famla du efter dina halmstrån. Är man 42% så är man megalampa - och berättigad favorit att analysera. Vilket du inte gjorde. Du svalde ”marknadsföringen” med hull och hår. Köpte henne som favorit, baklänges och framlänges.
Hur mycket värderade du vinstchansen till då?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 18:41   #151
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Den går att hitta... MEN, du måste vända strecklistan uppochner..
Jaså?

Efter att de annonserat förändringen i huvudlag så blev Sir Henry mer eller mindre stenklar.

Ska vi se vad DD ger.

Synd bara att inte Coogan höll bättre....

Hästar
2, 3, 7, 8
Utgångshästar
4 Sir Henry P.Hill

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: TCR SHH VVX

Senast redigerad av Stankarn den 2020-11-07 klockan 18:47.
Gammal 2020-11-07, 18:42   #152

Standard

Får nu hålla tummarna för 1,3,5,6,9 eller 10 för fyra femmor.
Gammal 2020-11-07, 18:46   #153

Standard

Jösses vilken omgång
Gammal 2020-11-07, 18:46   #154

Shooters avatar

Standard

Zarenne fastnade med rubbet kvar. Det var på håret att Ohlsson lyckades hålla fast den med sin enprocentare, vad det nu var värt.
Gammal 2020-11-07, 18:46   #155

Stekels avatar

Standard

Citat:

Fattar fortfarande inte hur du får det där till megalampa, får du en enda männsika som håller med om att 42% är rimligt att kalla megalampa så blir jag förvånad. Det är något helt nytt.

Sen har du har ju ingen aning om hur många minuter eller timmar jag analyserade loppet innan jag bestämde mig för att spika. Torskade för att han blev tvingad att ge luckan, annars hade han ju pissvunnit.

Mitt system idag då du som tror dig veta att jag är en lallare som lirar efter strecklistan och sväljer storfavoriter på löpande band. Så kanske vi kan stänga den diskussionen sen.

http://www.bilddump.se/bilder/202011...226.96.239.jpg

Jaha HELVETE vad heroisk han var Hachiko, men där rök fan både DD och femmorna...

Gammal 2020-11-07, 18:47   #156

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1006
Standard

Blir nog jackpot. Blir fin pott till nästa vecka
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 18:50   #157

Standard

Att det ens fanns fyra hästar som skulle gett ett vinnande system i sista är ju sjukt!

Gammal 2020-11-07, 18:51   #158

Standard

Verkligen, respect till den som gjort det systemet!

Citat:
Att det ens fanns fyra hästar som skulle gett ett vinnande system i sista är ju sjukt!
Gammal 2020-11-07, 18:51   #159

Standard

Rätt!

Hade rätt på de två sista loppen men så hade jag också alla där ha, ha...men för dålig i resten. Inget att vara stolt över.

Nya tag!!

Tre goopspikar men bara en gick in. "Jonny".

Senast redigerad av valo den 2020-11-07 klockan 18:52. Anledning: extra
Gammal 2020-11-07, 18:52   #160
Banned

Standard

Citat:
Fattar fortfarande inte hur du får det där till megalampa, får du en enda männsika som håller med om att 42% är rimligt att kalla megalampa så blir jag förvånad. Det är något helt nytt.

Sen har du har ju ingen aning om hur många minuter eller timmar jag analyserade loppet innan jag bestämde mig för att spika. Torskade för att han blev tvingad att ge luckan, annars hade han ju pissvunnit.

Mitt system idag då du som tror dig veta att jag är en lallare som lirar efter strecklistan och sväljer storfavoriter på löpande band. Så kanske vi kan stänga den diskussionen sen.

http://www.bilddump.se/bilder/202011...226.96.239.jpg

Jaha HELVETE vad heroisk han var Hachiko, men där rök fan både DD och femmorna...
Jag skiter väl i hur många timmar eller minuter du lägger på att analysera travlopp.

Uppenbart är att du inte har en aning om vad du håller på med.

Hachiko är och har varit tjänstefel att strecka, åtminstone senaste två loppen.

Att ha med den är ungefär som att vara 15-16 år och sett 50 travlopp på 5 omgångar.

Fullkomligt chanslös idag, trots ändringar. Huvudstupa.
Gammal 2020-11-07, 18:54   #161

Standard

Någon som lyckades få in 5 rätt? Inte småpotatis direkt.
Gammal 2020-11-07, 18:55   #162
fri

Sharp$: 1401
Standard

Hatar efterhandare, men det finns en kupong på 5 rader som har 5 rätt. Hade varit 6 om Hachiko vunnit. FUCK! FUCK! Nåja, finns lite whisky kvar.
Gammal 2020-11-07, 18:58   #163
Ace

Standard

Citat:
Jaså?

Efter att de annonserat förändringen i huvudlag så blev Sir Henry mer eller mindre stenklar.

Ska vi se vad DD ger.
Lugn nu, du missuppfattar eller är jag otydlig.. "vända på strecklistan" skrev jag som en kul kommentar till tidigare inlägg(typ: kopiera strecklistan med karbonpapper).

Vi letar efter samma sak(värde) och Sir Henry var en av många denna fantastiskt trevliga omgång!!!
Gammal 2020-11-07, 18:58   #164

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

Citat:
Någon som lyckades få in 5 rätt? Inte småpotatis direkt.
Jag har inte tippat lappen själv där av jag inte postat i tråden men jag köpte en andel för 100kr utav en medlem här på sharps.

Avd
1: 7 Dwayne Zet (10, 4)
2: 2 Pappajonnys Ilse (5, 7)
3: 2, 3, 6, 7 (1, 10)
4: 3, 4, 5, 8, 9, 12, 14, 15 (10, 11)
5: 1, 2, 3, 4, 6, 11 (9, 8)
6: 2, 3, 4, 5, 12 (1, 8)
7: 1, 10 (9, 5)

1x1x4x8x6x5x2 = 1920 rader.
1920 x 1 x 0,50 kr = 960,00 kr.
Totalt: 960,00 kr.
Min kostnad: 960,00 kr x 1/10 = 96,00 kr
Rättningskod: PDV SHJ QPZ

7 rätt: 0 x 0 kr jackpot
6 rätt: 0 x 647 849 kr
5 rätt: 16 x 11 930 kr Vinst!
Min vinst: 19 088,00 kr
Total vinst: 190 880,00 kr
AmaerildeRimfrost (+16), fweewea (+16), Dahle (+19), Bowery (+19)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 19:00   #165

Standard

Jäklar vilken 5 rätts utdelning. Luktar nästan rekord. Var har vi kalenderbitarna ?
Gammal 2020-11-07, 19:01   #166

Standard

Citat:
Jäklar vilken 5 rätts utdelning. Luktar nästan rekord. Var har vi kalenderbitarna ?
Tror jag sett fem rätt på 27 000 eller så som bäst! Men jag kan ha fantiserat ihop det där också :P

Gammal 2020-11-07, 19:04   #167

Stekels avatar

Standard

Citat:
Jag skiter väl i hur många timmar eller minuter du lägger på att analysera travlopp.

Uppenbart är att du inte har en aning om vad du håller på med.

Hachiko är och har varit tjänstefel att strecka, åtminstone senaste två loppen.

Att ha med den är ungefär som att vara 15-16 år och sett 50 travlopp på 5 omgångar.

Fullkomligt chanslös idag, trots ändringar. Huvudstupa.
Det värsta är ju att jag inte ens tror du trollar utan att du är på riktigt. Så jävla oskön människa som bara ska leta fel och förolämpa folk så gott du bara kan. Och det är väl en grej, men att du kryddar det med att inte ens ha fog för hälften av skiten du slänger ur dig är ju droppen. Jag förstår ju att du är så här någonstans för att du inte mår bra, så ta dig en funderare på om du kan göra det på något mer konstruktivt sätt. Sandsäck i källarn kanske så får du träning på köpet också.

Hursomhelst så tappade du din sparringpartner där och får brottas med någon annan i fortsättningen. Upp på ignore-listan tack och adjö.

SO (+20), Efterhandaren (+5)
Gammal 2020-11-07, 19:21   #168
fri

Sharp$: 1401
Standard

1 2,4,7,9,11
2 2 Pappajonnys Ilse
3 9 Galactica
4 2 Västerbo ImtheMan
5 11 Cargo Door
6 4 Sir Henry P.Hill
7 6 Hachiko de Veluwe

5 rader...I och för sig 1 kupong av 10, men kostade ändå inte mer än strax över 100. Får tacka StatistikJens för 2 Västerboimtheman som A-häst.
Gammal 2020-11-07, 19:26   #169

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag har inte tippat lappen själv där av jag inte postat i tråden men jag köpte en andel för 100kr utav en medlem här på sharps.

Avd

Min kostnad: 960,00 kr x 1/10 = 96,00 kr

7 rätt: 0 x 0 kr jackpot
6 rätt: 0 x 647 849 kr
5 rätt: 16 x 11 930 kr Vinst!
Min vinst: 19 088,00 kr
Total vinst: 190 880,00 kr
Snyggt! 16 stycken femmor.
Gammal 2020-11-07, 19:53   #170

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Citat:
Tror jag sett fem rätt på 27 000 eller så som bäst! Men jag kan ha fantiserat ihop det där också :P
2013-07-17 V86 Dannero 822 141 - 59 947
2014-10-01 V86 Bergsåker 430 738 - 10 694
2016-07-13 V86 Visby bara 6 rätt 29 274
2020-10-17 GS75 Axevalla 587 761 - 10 048
2020-11-06 V75 Eskilstuna 647 849 - 11 930

Högsta utdelningar på 5 rätt i mitt register, började när 1a V86 omgången kördes nov 2011
AmaerildeRimfrost (+5)

Senast redigerad av incitatus den 2020-11-07 klockan 20:01.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 19:59   #171

Standard

felpost

Senast redigerad av incitatus den 2020-11-07 klockan 20:26.
Gammal 2020-11-07, 20:04   #172

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

2 MASCATE MATCH struken imorgon
Gammal 2020-11-07, 20:20   #173

Standard

Hur menar du då? Har väl gjort ett gäng starter i Guld, t.ex. de två senaste i raden innan idag?

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Forfantome AM vann sin debut i Guld - det är en ganska ovanlig händelse, det sker väldigt väldigt sällan , Clear Sign gjorde det säkert någon mer sedan dess men bara någon enstaka.

Jag talar dom om hästar som kommer från brons / Silver tävlande , inte typ unghästkanoner som kommer med 5 miljoner på kontot - tex Cyber Lane
Gammal 2020-11-07, 20:25   #174

Standard

Ja måste sortert fel i excel visst 2 guld starter För Forfantome AM
Gammal 2020-11-07, 20:29   #175

Standard

Du har ju dock rätt i att det är väldigt ovanligt att hästar vinner i sin gulddebut:-)
Gammal 2020-11-07, 20:42   #176

Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Surt, men typiskt - denna hade jag kunnat haft utan större problem, faktiskt. Men, favorithatare som man är så siktade jag lite för högt. Att det kunde ge så otroligt mycket och bli Jackpott med denna inledning är för härligt. Ger hopp inför framtiden, bara man kommer ihåg detta och inte tar bort alla över 30% i strecklistan... ;-)

Fyra rätt idag - vilka jag hade?:

Dear Friend
VästerboImTheman
Cargo Door
Forfantone Am

Tyvärr spikar på Shut up and dance och Vagabond Bi...

Utdelning för denna bedrift? Noll, nada och inte ett skit!!!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 20:46   #177

Standard

Haha. Jag landade på tre rätt . Dwayne, Pappajonnys och Sir Henry.. Vi skulle således ha slagit ihop våra lappar

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Surt, men typiskt - denna hade jag kunnat haft utan större problem, faktiskt. Men, favorithatare som man är så siktade jag lite för högt. Att det kunde ge så otroligt mycket och bli Jackpott med denna inledning är för härligt. Ger hopp inför framtiden, bara man kommer ihåg detta och inte tar bort alla över 30% i strecklistan... ;-)

Fyra rätt idag - vilka jag hade?:

Dear Friend
VästerboImTheman
Cargo Door
Forfantone Am

Tyvärr spikar på Shut up and dance och Vagabond Bi...

Utdelning för denna bedrift? Noll, nada och inte ett skit!!!
Fulsprit (+7)
Gammal 2020-11-07, 20:46   #178

Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I första hade jag självklart med Upper Face, vad hade femmorna gett med denna? Sex hästar, hade jag i första, och rena, rama liken så här med facit i hand. Ratade ÖK och Dwayne då denne fick de flesta strecken från den strukna kusen - trodde jag var intelligent...

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-11-07 klockan 20:49.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-07, 20:47   #179

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
2013-07-17 V86 Dannero 822 141 - 59 947
2014-10-01 V86 Bergsåker 430 738 - 10 694
2016-07-13 V86 Visby bara 6 rätt 29 274
2020-10-17 GS75 Axevalla 587 761 - 10 048
2020-11-06 V75 Eskilstuna 647 849 - 11 930

Högsta utdelningar på 5 rätt i mitt register, började när 1a V86 omgången kördes nov 2011
Hm 5rätt på V86 ? Du menar kanske 6 rätt.
Gammal 2020-11-07, 20:58   #180

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 4532
Standard

Äntligen lite medvind, 190 K ... yeye

V75
Inlämnat: 2020-11-07, 14:27
horsepowerzzz s andelsspel
Eskilstuna
Lördag 2020-11-07
Kostnad: 960,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd

Min kostnad: 960,00 kr x 2/10 = 192,00 kr
Basse (+5)
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 12:31   #181

Grants avatar

Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Det värsta är ju att jag inte ens tror du trollar utan att du är på riktigt. Så jävla oskön människa som bara ska leta fel och förolämpa folk så gott du bara kan. Och det är väl en grej, men att du kryddar det med att inte ens ha fog för hälften av skiten du slänger ur dig är ju droppen. Jag förstår ju att du är så här någonstans för att du inte mår bra, så ta dig en funderare på om du kan göra det på något mer konstruktivt sätt. Sandsäck i källarn kanske så får du träning på köpet också.

Hursomhelst så tappade du din sparringpartner där och får brottas med någon annan i fortsättningen. Upp på ignore-listan tack och adjö.
Det går inte riktigt att förstå vad "strong men" håller på med.
Tillslut blir dom bortröstade. Spelare går aldrig att hålla en
dialog med men det går ju att säga " kan själv" i en trevlig ton.

Mvh
Gammal 2020-11-08, 14:08   #182

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Verkligen, respect till den som gjort det systemet!
8 system var kvar inför sista. Med lite utspridda streck. ( Edit: 3 lappar kvar )

Någon hjälte hade streck för Flash Håleryd som var spelad till samma V75% som Forfantone( 0,88% ). Otroligt......

Om någon hade haft med Forfantone eller om Flash hade vunnit så hade det blivit ett väldigt svårslaget rekord i "uselt betalt för en svår V75-rad".

Med reservation för felknappning fick jag det till att det skulle ha behövts en omsättning på över en MILJARD för att potten skulle vara tillräckligt stor för att ge "rätt betalt enligt V75%en".

Sedan man började redovisa insatsfördelning kan det vara den "svåraste" V75-raden genom tiderna.

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-11-11 klockan 17:52.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 14:35   #183
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6369
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
8 system var kvar inför sista. Med lite utspridda streck.

Någon hjälte hade streck för Flash Håleryd som var spelad till samma V75% som Forfantone( 0,88% ). Otroligt......

Om någon hade haft med Forfantone eller om Flash hade vunnit så hade det blivit ett väldigt svårslaget rekord i "uselt betalt för en svår V75-rad".

Med reservation för felknappning fick jag det till att det skulle ha behövts en omsättning på över en MILJARD för att potten skulle vara tillräckligt stor för att ge "rätt betalt enligt V75%en".

Sedan man började redovisa insatsfördelning kan det vara den "svåraste" V75-raden genom tiderna.
Jag läser det som tre system kvar inför sista. Varav Kristian "Husse" Huselius visst satt med streck på 6 & 10 inför sista. De blev tvåa och trea...

Stämmer det så satt alltså någon med spik på Flash...

Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 14:49   #184

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

Hygglig tvilling satt igår. Kom hem från svärfar på landet nyss, ingen dator tillgång igår.
TVILLING
Inlämnat: 2020-11-07, 13:57
Eskilstuna Lopp 8
Lördag 2020-11-07
Start: 17:27
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
14, 15
Utgångshästar
2 Västerbo ImtheMan

2 x 10,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: ZGS VHH SWW

1415
UTGÅNGSHÄSTAR
2VÄSTERBO IMTHEMAN
VINSTBERÄKNING
Rätt kombination Odds
2/14 141,46
Utbetalt: 1 414,00 kr
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-08, 15:56   #185

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag läser det som tre system kvar inför sista. Varav Kristian "Husse" Huselius visst satt med streck på 6 & 10 inför sista. De blev tvåa och trea...

Stämmer det så satt alltså någon med spik på Flash...

Såklart. Jag snöade in på V5 där Zohn-Nicke var kvar med spik på Jorma. Där var det 8 system kvar.

Usch....vad ofta jag har fel. Måste börjar trippelkolla mig själv.

Till slut var det iaf 15 system som klarade 6 rätt på V75....varav 5 st sprack i ett lopp där de hade två hästar.
Gammal 2020-11-11, 15:04   #186

Standard

Citat:
8 system var kvar inför sista. Med lite utspridda streck.

Vet inte riktigt hur man skall mäta svårighetsgrad, när man kommer ner till dessa streckprocent blir det ju ännu mer svårbemästrat nu var det väl inget system som vann stort som det kan vara ibland

dessa omgångar var svåra median streckprocent 3 4 och 4

2017-08-19 Romme
2019-10-12 Åby
2020-11-06 Eskilstuna

dessa 2 omgångar var svåra , speciellt romme har låga streckprocent. Eskilstuna vinnaroddsen var rätt låga totalt 111 gånger men ingen storskräll som på Åby med en 80 oddsare 0%
Gammal 2020-11-11, 17:52   #187

Standard

Strecket på Flash Håleryd har fått sin förklaring.

En av lapparna var en Harry Boy!

Summering är väldigt mycket trubbigare än multiplikation och inget jag använder vid något försök till objektiv bedömning längre.

Trevlig vinst för Harry-vinnaren, men förvånande att Harry har med såna "overkill"-rader!
Gammal 2020-11-11, 18:15   #188

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1006
Standard

Citat:
Strecket på Flash Håleryd har fått sin förklaring.

En av lapparna var en Harry Boy!

Summering är väldigt mycket trubbigare än multiplikation och inget jag använder vid något försök till objektiv bedömning längre.

Trevlig vinst för Harry-vinnaren, men förvånande att Harry har med såna "overkill"-rader!

"Harry" kan eventuellt även vara en kombination. Någon fyller i 10 hästar på slump (eller genomtänkt) och fyller resten med Harry. Det räknar V75 i sin marknadsföring som en harry-vinst.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-11, 21:52   #189

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1133
Standard

Satan va startsnabb Inti Boko är, nu skiter vi i galoppen då
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-11, 22:13   #190

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
"Harry" kan eventuellt även vara en kombination. Någon fyller i 10 hästar på slump (eller genomtänkt) och fyller resten med Harry. Det räknar V75 i sin marknadsföring som en harry-vinst.
I det här fallet fanns det två hästar i sista loppet.

td