Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-06-01, 09:59   #1
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

nyanställd som medvetet saboterar för TRmedia?


Det måste vara några fler här som har problem med trmedia? Jag söker och läser på någon som är riktig förbannad-jag är inte ensam:

” En riktigt bluff företag!
Akta er för prenumerationer etc därifrån.
Du kan t.ex. teckna hur många "digitala prenumerationer" på samma konto som helst utan kontroll att du redan prenumererar. Man skickar "supererbjudanden" till kunder som redan prenumererar som exempel typ 1 krona för 30 dagar....och sen sitter man till slut med TVÅ fullprisprenumeration om man av misstag nappat på 1-kronas erbjudandet.
Årsprenumerationer kan ändras under året och man "ska kompenseras" året efter vilket inte alls sker.”
https://www.reco.se/tr-media-bromma

Jag har haft problem sedan jag skaffade prenumeration i höstas. Har haft prenumeration förr, förr många år sedan, och då var det aldrig några problem, ALDRIG någonsin.

Det finns en på support som hjälper, men dagen efter har rättelserna backats tillbaka. Upplever att trmedia de anställt en sjuk jävel som jobbar inifrån på att förstöra företagets rykte, för någon annan förklaring hittr jag inte.

Haft problem att logga in på prenumerationer, man har ändrat min prenumeration till det dyraste, man har lagt in prenumerationer jag inte beställt osv.
Allra senast: köpte Jokersystemet för en krona i förra veckan. Av misstag raderades det konto för mig och min prenumeration, som jag betalat för, var plötslig borta.
Man bad mig köpa om prenumerationen skulle jag få tillbaka mellanskillnaden, jag vägrade. Fick kontot återupplivad med min prenumeration aktiverad.

Hade skaffat ett exklusiv mailadress för prenumerationer från trmedia. Den bortraderade trmediakonto återupplivades igår-bad dem ta bort mitt nyskapade trkontokonto så jag bara skulle ha ett kvar, den jag hade haft jokersystemnet i.
Allt fungerade bra tills tidig imorse. Plötslig var det konto borta och den som hade raderats igår hade återupplivats med för mig okänd lösenord.Den återupplivades utan att jag fick besked om det.
Lade in nytt lösenord på den.
Någon timma senare hade någon ändrat det lösenordet så jag inte länge kom in på kontot-fick återigen ändra lösenordet för att komma in i den.

Jag har ALDRIG haft problem med trmedia tidigare förrän i höstas. Och uppenbarligen är jag inte ensam. Det känns som om de har anställt någon som gett sig själv uppdraget att förstöra trmedias rykte.
Det här är inte rimlig- alla kan så klart göra misstag ibland, det är inget konstig med det. Men detta verkar vara systematisk.

Alla mina inköp hos TRMedia dyker upp som "TR media" bland transaktioner men min senaste inköp, idag, dyker upp som TR media Sundbyberg SE.
Nej, det är något riktig skum som pågår hos TRmedia och de behöver ta in extern konsult att utreda vad det är som pågår.

Tog inte lång stund så kunde jag återigen inte logga in i Travfakta med kontott, någon hade ÅTERIGEN ändrat på lösenordet för mig så jag inte kom in på kontot. HELT sjuk det som pågår!

Trmedia måste ta itu med detta genast, någon som har kontaktuppgifterna till VD:n?

Senast redigerad av shasha den 2023-06-01 klockan 10:26.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-01, 12:04   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

egentligen inga problem med TR köper trafakta, ronden ibland

Men tror de köper in administrativa tjänsterna externt, dvs det är ofta någon ny som dessutom kanske sköter många olika prenumerationer, inte bara alla TR alla olika produkter utan andra företags också. Är väl ett jobb där man kanske inte stannar så länge på, ta hand om arg kunder kräver vissa egenskaper

har slutat skriva till TR efter att fått "godag yxskafft" svar ett antal gånger

PS
Hur tecknar man multipla prenumerationer, är väl inget man sitter o pillar med på fyllan,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-01, 12:32   #3
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
egentligen inga problem med TR köper trafakta, ronden ibland

Men tror de köper in administrativa tjänsterna externt, dvs det är ofta någon ny som dessutom kanske sköter många olika prenumerationer, inte bara alla TR alla olika produkter utan andra företags också. Är väl ett jobb där man kanske inte stannar så länge på, ta hand om arg kunder kräver vissa egenskaper

har slutat skriva till TR efter att fått "godag yxskafft" svar ett antal gånger

PS
Hur tecknar man multipla prenumerationer, är väl inget man sitter o pillar med på fyllan,
Du tänkte på han som skrev inlägg i reco?

Det är inget konstig alls-när man prenumererar på t.ex jokersystemet skapar de automatisk ett trmediakonto där man får prenumerationen. (Man ombeds att ange emailadress-så fort man gör det skapar den ett konto med det emailadress innan man hinner blinka. Har man ett gammal konto med ett emaidress till operatör man inte länge har, sitter man plötslig med 2 konton...eller fler).

Och då kan det hända, som det hände för mig, att de lägger in en prenumeration på en produkt man inte beställt i ett av kontona.
Jag fick nyligen t.ex Travronden för 399kr kopplad till mitt konto, något jag ej beställt. Någon vecka senare fick jag erbjudande från Travronden, med faktura,hem med posten...Något är mycket konstig och jag börjar undra var pengarna som dras från korten egentligen går.

Jag hade en prenumeration på Travfakta för 299kr i höstas, plötslig upptäckte jag att man hade ändrat min prenumeration till Guld, dvs den för 2000kr och pengarna hade dragits från mitt konto. Utan att jag aldrig begärt det.

Det är en massa konstigheter som händer och det känns inte tryggt alls att lämna kortuppgifter till trmedia, man hade önskat faktura i stället eller Swish.
Nu bevakar jag transaktionerna i mitt konto som en hök men det hjälper inte med alla timmar jag förlorar när jag inte kan använda verkyget, för någon jävel tagit bort mitt konto eller ändrat lösenordet i den.

TRmedia måste göra något. Det här med att outsourca sitt kundtjänst är ett otyg, jag tror företagen förlorar mer än de vinner på det.

Senast redigerad av shasha den 2023-06-01 klockan 13:51.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-02, 09:53   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

HAR DU NÅGON ANNAN SOM HAR DINA INLOGGNINGSUPPGIFTER - LÅTER JU NÄSTAN SÅ. kanske läge byta lösenord


ok jag har kört travfakta (travguru) i i vart 20 år och det har aldrig varit några prenumerationsproblem etc

pausat prenumeration när jag följt travet på lägre nivå och återstartat den OCH Antagligen använt minst 2 e mail adresser

kan inte minnas ETT enda fel med min prenumeration.

kört korta perioder med ronden också, funkat utmärkt det också


ett bra generellt tips är be banken om ett nytt kort, då avslutas alla pågående prenumerationer eftersom det betalas via ett makulerat kort (har del expire date)


Att man får reklam o erbjudanden titt som tätt är inget man kan göra något åt, det skickas väl tilla alla som finns i kunddatabasen,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-02, 10:22   #5
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2491
Standard

Kan bara chippa in att jag använt travfakta sen -18, rullat kontinuerligt sen -19. Sökte supporten vid nåt tillfälle, men än så länge inga hickups att tala om.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-02, 15:45   #6
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
HAR DU NÅGON ANNAN SOM HAR DINA INLOGGNINGSUPPGIFTER - LÅTER JU NÄSTAN SÅ. kanske läge byta lösenord


ok jag har kört travfakta (travguru) i i vart 20 år och det har aldrig varit några prenumerationsproblem etc

pausat prenumeration när jag följt travet på lägre nivå och återstartat den OCH Antagligen använt minst 2 e mail adresser

kan inte minnas ETT enda fel med min prenumeration.

kört korta perioder med ronden också, funkat utmärkt det också


ett bra generellt tips är be banken om ett nytt kort, då avslutas alla pågående prenumerationer eftersom det betalas via ett makulerat kort (har del expire date)

Att man får reklam o erbjudanden titt som tätt är inget man kan göra något åt, det skickas väl tilla alla som finns i kunddatabasen,

De enda som har dessa uppgifter bör vara support, eftersom de uppenbarligen gör alla möjliga konstigheter: raderar konto, lägger tillbaka, ändrar lösenord, uppgraderar prenumeratin osv. De har bett om ursäkt och rättat varje gång men jag har ruttnat på skiten eftersom jag ibland inte kan logga in på Travfakta på en halv dag.Och att jag måste bevaka mitt konto som ett hök.

En gång, i hstas, förklarade de att det var teknisk fel när ca 15 kunder hade fått sina travfakta prenumerationer uppgraderade till den allra dyraste. utan deras begäran. Fick tillbaka pengarna men sedan har det varit återkommande konstigheter.

Nej, ingen annan som använder mina inloggningsuppgifter. Har använt olika kort och ändrat lösenord många många gånger, utan skillnad, och det är hela tiden supporten som varit framme och gjort något när det blivit konstigheter.

Ingen har tillgång till min dator, mina inloggningsuppgifter, mina bankkort....eller min bostad för den delen.

Funderar på hur många fler som råkat ut för liknande men inte har för vana att kolla vilka inköp som plötslig dyker upp på ens trmediakonto och som syns i bankens transaktioner.

Jag har varit kund hos trmedia förr, aldrig någonsin haft problem tidigare heller. Men sen i november har det inte gått en månad utan problem - den vanligaste är att jag inte kunnat logga in på Travfakta med mindre än att jag öppnar sidan i inkognito-läge, för loggar jag in i vanlig fönster, blir jag oftast utsparkad och får meddelandet att jag inte har en prenumeration, fast jag har det. Men sen jag började logga in i inkognito-läge har inte det problemet dykt upp igen.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-02, 15:52   #7
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Kan bara chippa in att jag använt travfakta sen -18, rullat kontinuerligt sen -19. Sökte supporten vid nåt tillfälle, men än så länge inga hickups att tala om.
Låter underbart!

Vad jag kunde se i mina transaktioner testade jag Travfakta 2017 och Jokersystemet, aldrig några problem.
Tog paus i Travfaktaprenumerationen några år fram till i höstas, jag var på en så låg nivå att jag inte hade en aning hur jag skulle använda all statistik, det var pengar kastade i sjön för mig.
Nu har jag lärt mig mycket mer och har mer nytta av travfakta, så jag testade en ny prenumeration.
Senaste jag hade Travfakta kostade Guld prenumeratinen 999kr och man fick oftast testa kostnadsfri nån vecka om jag minns rätt.Idag kostar den 1999kr.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-02, 16:36   #8
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 32
Sharp$: 935
Standard

Om du nu ska nappa på ett ”supererbjudande” på tex. 1-2 månader så kan du direkt gå och avsluta abonnemanget istället för att vänta till sista dagen.
Om du har betalat för något så får du det ändå. Annars glömmer du bara bort det.
makro123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-02, 17:35   #9
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 144
Sharp$: 57001
Standard

Aldrig haft några problem med Tr medias digitala prenumerationer. Har travronden just nu. Om den avslutas enkelt att dra igång igen. Dessutom nästan gratis första två månaderna. Kostar annars 200 i månaden.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 04:16   #10
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 694
Sharp$: 4050
Standard

Aldrig haft några problem med TR media för mina abonnemang på ronden och jokersystemet och har nog inte varit i kontakt med supporten de senaste 3 åren..

Jag eller min sambo har haft Travronden i många år nu med möjligtvis någon enstaka veckas uppehåll då och då, aldrig betalat en enda månad med fullpris. Tycker de är väldigt frikostiga med bra erbjudanden och aldrig haft några problem med att kunna avsluta prenumerationen. Ganska ofta överlappar erbjudandena varandra så vi har dubbla abonnemang i någon vecka. Oftast har vi den digitala versionen men ibland har de även bra erbjudande på tex 10 veckor med papperstidningen så då kan vi kosta på oss den. Kör även prenumerationer på jokersystemet enligt samma princip när det kommer bra erbjudande, annars kör jag speltjänst.
SakanAA är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 10:34   #11
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makro123 Visa inlägg
Om du nu ska nappa på ett ”supererbjudande” på tex. 1-2 månader så kan du direkt gå och avsluta abonnemanget istället för att vänta till sista dagen.
Om du har betalat för något så får du det ändå. Annars glömmer du bara bort det.
hann bara ha abonnemanget på 1 krona i några dagar inom någon på support "råkade" radera kontot för mig...igen.
När de återskapade den hade de själva lagt in att prenumerationen avslutas efter 2 månader.
Men det är ett bra tips att avsluta prenumerationen när man skaffat den, man får möjlighet att ångra det innan tiden går ut (vilket är en mycket bra funktion hos Trmedia)

Fick börja morgonen idag med att återställa lösenordordet för att komma in i ett helt ny konto jag har nu(och som jag hoppas är den enda), 3:e gången jag får återskapa lösenordet för någon verkar byta ut den.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 10:38   #12
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Aldrig haft några problem med TR media för mina abonnemang på ronden och jokersystemet och har nog inte varit i kontakt med supporten de senaste 3 åren..

Jag eller min sambo har haft Travronden i många år nu med möjligtvis någon enstaka veckas uppehåll då och då, aldrig betalat en enda månad med fullpris. Tycker de är väldigt frikostiga med bra erbjudanden och aldrig haft några problem med att kunna avsluta prenumerationen. Ganska ofta överlappar erbjudandena varandra så vi har dubbla abonnemang i någon vecka. Oftast har vi den digitala versionen men ibland har de även bra erbjudande på tex 10 veckor med papperstidningen så då kan vi kosta på oss den. Kör även prenumerationer på jokersystemet enligt samma princip när det kommer bra erbjudande, annars kör jag speltjänst.
Travronden har fungerat utan problem tycker jag, men de är väl den enda supporten dit man kan ringa för att prata om prenumerationen samt om fakturor? (nåväl, det låg en prenumeration på Travronden jag inte beställt, supporten sade att det var bara ett erbjudande men den hade egen transaktions-ID....).

Funderar på om Travronden har egen kundtjänst medans övriga köp under TRmedia går till extern kundtjänst?
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-06, 18:20   #13
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

Utan att kontrollera exakt så "känns" det som jag prenumererar på Travronden 6 månader om året för mycket låga månadskostnader.

Blev så jävla sur förut när vi som betalade fullt månad efter månad aldrig fick något, medans nya får gratis/billigare hela tiden.
Jävla piss TR Media. Så kör bara på korta erbjudanden nuförtiden och säger upp direkt

Edit: Sorry denna tråd handlade knappt om detta, men ville bara ta chansen att klaga.

Senast redigerad av inexe den 2023-06-06 klockan 18:22.
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-07, 09:10   #14
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av inexe Visa inlägg
Utan att kontrollera exakt så "känns" det som jag prenumererar på Travronden 6 månader om året för mycket låga månadskostnader.

Blev så jävla sur förut när vi som betalade fullt månad efter månad aldrig fick något, medans nya får gratis/billigare hela tiden.
Jävla piss TR Media. Så kör bara på korta erbjudanden nuförtiden och säger upp direkt

Edit: Sorry denna tråd handlade knappt om detta, men ville bara ta chansen att klaga.
Det är bara att passa på, de digitala prenumerationerna hanteras ju av Trmedias kundtjänst.

Nu har jag kunnat använda travfakta i flera dagar, dock börjar varje dag med meddelande om att kontot saknar lösenord och att jag måste ange ett lösenord. Får en länk där jag får återställa lösenordet och sedan kommer jag in.
Råkar jag stänga browserfönstret måste jag återigen återställa lösenordet för att komma in på mina prenumerationer.
10 gånger har jag fått göra detta sen den 1 juni, men jag kommer i alla fall in nu så jag nöjer mig med det.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-07, 09:20   #15
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Är det inte trolligare att det är en gammal anställd?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td