|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Jag tyckte 10 I can win gardenia var väldigt bra senast. Men nästan ospelad nu. Den får gärna vinna om de ska bli något på 6 rätt.
Lövgren kanske kuppar bort loppet i ledning |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Tur att V85 kommer snart. Alldeles för lätt med bara sju lopp. Bara en halv miljon till dom som satte den
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Malou von Sivers kommer att intervjua kändisar om deras förhållande till hästar mellan avdelningarna. Ernst Kirchsteiger är bisittare till henne. Vi är många som ser fram mot hösten och vintern. Här blev det 4 rätt idag men det känns som en vinst när man får med Bys Rosy Nunc på 4 hästar. Sen blev det bom i avd 2,3 & 4 men så valde jag bort favoriter. Man vill ju vinna stort. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+11) |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Med V85 och V4-4 som extra-lopp hade utd klättrat upp över 1M.
ATG och V75 syns alldeles för sällan med nyheter om miljonvinster. Och allra helst mång-miljonvinster. Idag var det bra betalt på en svår omgång. Om såna här omgångar var normen skulle inte ATG lagt energi på förändring. Inte en chans....men nu är det inte så. Jag spricker hellre på att det blev för svårt än på att det blev ett pissutfall som jag till 100% sållat bort. Ser fram emot V85 väldigt mycket. Och det är som sagt inte för att jag får in V75 "för ofta".....utan för att jag mestadels vägrar spela på V75 då andelen omgångar med ointressanta utdelningar är för hög. Vägrar även spela på de utfall jag anser vara troliga när förväntad utdelning blir för låg. Då är det bättre att inte spela alls. Ett allmänt tips: Försök låta bli att samla på maximalt antal allarätts-träffar till förmån för färre allarättsträffar med vettigt betalt.
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
Pratar vi om att jaga 5 och 6 rätt på kommande V85 så blir det säkert som atg vill, Att fler kommer att vinna . Men man spelar väl inte åttaloppsspel för att vinna någon eller några hundralappar genom 2-3 fel? För det är v spel eller tvillingspel mycket bättre . Jag kommer i alla fall aldrig någonsin göra egna system till V85 . Det känns helt olösbart för mindre insatser och där merparten av dom som man spelar mot kommer vara stora bolagslir via tillsammans eller butiksandelar . |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Oavsett om jag spelar själv för 300 kr eller om jag spellägger på Tillsammans för 20000 kr så har V75 blivit ointressant då alltför många omgångar får utfall i intervall där jag helt enkelt inte spelar. Och det har lett fram till att jag i princip aldrig spelar V75. Och därför ser jag fram emot V85. Om jag får nästan noll tillbaka för att det blev för hög utdelning på V85 så är det, enligt mig, bättre än att jag får nästan noll tillbaka för att det blev för låg utdelning på V75. Båda är ju nästan noll, men för V85 fanns iaf möjligheten att pricka högutdelningen. Ovanstående resonemang kräver såklart att man gör bedömning av vilket utdelningsintervall ens system landat i och står över om man landat i ett oönskat intervall. Man kommer att spela 8-loppsspelet för att större del av utfallen kommer att landa i det utd-intervall man är intresserad av. Man har i stort sett slutat att spela 7-loppsspelet för att för stor del av utfallen har landat i utd-intervall som man är ointressrad av. Givetvis räknar jag inte med någon V85-hög-utd-träff med de mindre egen-spelen mer ofta än kanske varannat år som bäst. Men det är bättre än nästan aldrig på V75. Vill man vinna mer ofta än så på egen-spel under 500 kr på 7- eller 8-loppsspel så man ganska snett ute. Antingen så har man siktat på "7r" för ofta med tillhörande låg-utdelningar....eller så har man orimliga förväntningar. Man gör då bäst i att hellre spela V5/V4 enligt mig. Ja, med det tänket har man inget på "stora lördagsspelet" att göra. Det som gäller är att skruva ner förväntningarna på hur ofta man tror att man ska få in fullträffar.
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Men det är mycket svårare än de flesta tror att med liten insats pricka alla rätt när utdelningen blir hög. Det är oerhört svårt även på stora system , men med 10 tkr eller mer i spelkassa och ett bra reduceringsverktyg så är det i alla fall inte lika omöjligt att få till ett slagkraftigt system som med en femhundring utan att tvingas chansa vilt. Sen är det ju mycket större sannolikhet att efter två år inte ha lyckats pricka storvinsten genom att göra system som enbart sitter vid högre utdelningar . Om du då satsat 500 kr i 104 veckor så har det ändå kostat 52 000 kr. |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Men jag bränner mycket hellre samma deg på V85 som råkat bli för svårt för mig även om jag chansat ganska vilt än på V75 där för många omgångar ger alldeles för låg utd. I båda fallen blir det oftast noll eller nästan noll. Men i det ena fallet finns i alla fall drömmen om fullträffen och de ggr jag ändå är "nära" blir det sidovinster. Och i det andra fallet är det en ointressant spelform. Alltså, oavsett om jag spelar 300 kr och 2000 rader med 30%-valet eller om jag spellägger för 20000 kr på Tillsammans så ser jag fram emot V85 i samma grad som mitt intresse för V75 dalat.
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Hade en del telefonkontakt med ombudet under midsommarhelgen. Spelläggaren spikade MAD och 11 Clarissa, samt 8 Mr Hercules och Örjan. hade med 5 Isseymiyake Secret och Ecce på 6 hästar i epilogen, som loppets stormvarning, kom tvåa som helt ospelad. Kom med även på min bong. Ombudet har stenkoll, måste jag säga. Inte många som vågade lämna omgångens två största favoriter utanför bongen, när båda dragit drömlägen. Nu höll det inte, men det nosades på jättepengar. Nära skjuter ingen hare, men jäklar vad utdelningen brakat iväg om Örjan hunnit fram. Oj, vad jag önskat grabbarna på ombudet 7-rätt igår. Själv kom jag upp till skamgränsen 5-rätt, spikade Nordström och Perfect, samt Johan U och Go Kenneth Go, fick inte med Ebbinge och Nightrain Boko på 7 hästar. 2016 rader och lika iskall som vanligt, hade behövt alla för att hitta Ebbinges häst. Kändes rejält surt när Perfect inte ett steg rätt när starten gick. Lite plåster på såren var att jag aldrig hittat Ebbinge från bricka 11 trots en bred gardering. Nya tag, har några veckor till att klura på V75, innan jag taxar ut för gott när dröm duon Maria Coron/Hans Lord Skarplöth lönnmördar världens bästa spel V75 till fördel för missfostret V85. Det blir så här tokigt när man rekryterar två profiler till toppositioner, som fullständigt saknar bakgrund inom trav och galopp i allmänhet och spel på hästar i synnerhet. Att 2x0=0 det vet alla, men NOLL är en passande beskrivning på produkten när man rekryterar 2 profiler med absolut 0 bakgrund i travspel och hästsport till toppledande positioner inom ST och ATG. Resultatet kan inte bli annat än NOLL!!!! RIP V75 Senast redigerad av Jajjan den 2025-06-23 klockan 06:53. |
||
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
![]() Hade med 95% säkerhet satt sjuan då tanken var fyra hästar i 1a och mata på ordentligt i avd 5 där 12,10,9,8 var dom första att plockas bort.. V75 Inlämnat: 2025-06-22, 16:10 Kalmar Söndag 2025-06-22 Start: 16:23 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4 Mare Mareh (14, 3) 2: 1 Knight Journey (2, 12) 3: 2, 3, 4, 6, 10 (11, 1) 4: 2, 10, 11, 12 (1, 3) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (8, 7) 6: 1 A Fair Day (3, 8) 7: 4, 6 (9, 11) 1x1x5x4x6x1x2 = 240 rader 240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: RXH XQX ZLM |
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
En viss person här i tråden verkar älska V85 för att den kan ge stora utdelningar. Ibland. När den har 8 rätt. För den. Och den verkar arbeta för Loord Skaarplooth?
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
För min egen del har jag sakta men säkert lämnat streckspelet på V64, V75 och V86. Ok lägger ett litet chans system ibland när magkänslan kurrar och stallhumlorna surrar.
Satsar mer och mer på DD ,V/P och TV spel samt V5 ibland när det suger i speltarmen. Och för det mesta går det att hålla spelädret vid liv med dessa spelformer. Men naturligtvis inga storvinster. Streckspel på V75 , V86 och V85 känns mer och mer meningslöst för travets gräsrötter som spelar egna ”småsystem” med max 500/1000:- som insatts och göder potten till stor spelare och andelsspelets glädje. Och även Jackpott tjuvarna. Travspel har blivit en utstuderad industri och proffs hantering, ingen frititids sysselsättning för travtokar längre. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
ATG har ju dragits med i denna cirkus för att skörda miljoner kanske miljarder men vi gamla trav spelare som varit med i 50-60 år är ju helt ointressanta. Du ser spelet som en snabb investering och att bränna pengar Ser fram emot detta och då ska du inte satsa på travspel. Köp triss lotter för 10000:- så får du resultatet direkt. |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Tja vem vet ? Strappa har ju grym koll på alla ATG frågor så det kanske stämmer ? Kan vi få en lösning på våra funderingar Strappa ?
|
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|