Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-11-30, 13:25   #166

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3915
Standard

Hej sitter och knåpar med ai försöker räkna på mina rader om är spelvärda el ej? Kan ngn vänlig själ postat matematiska koden en dator behöver för att kunna räkna ut prognos på alla olika sorters rader när man har insat%erna på hästarna. Tack om ngn har denna kod mata in i maskinen.
Gammal 2025-11-30, 14:04   #167

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tornado Visa inlägg
Hej sitter och knåpar med ai försöker räkna på mina rader om är spelvärda el ej? Kan ngn vänlig själ postat matematiska koden en dator behöver för att kunna räkna ut prognos på alla olika sorters rader när man har insat%erna på hästarna. Tack om ngn har denna kod mata in i maskinen.

Baratrav.se är bäst. Fungerar även när det är JP.

Annars har du Jokersystemet.

Gratisvarianter är speltjanst.se och ATGs egen reduceringsklient.

Observera att Jokersystemet och gratisvarianterna INTE går att använda till förhandsprognos av utdelningen när det är en JACKPOTT-omgång. Det är bara baratrav.se som tar hänsyn till extrapengarna när det är jackpott.

Generellt är dock AI absolut inget att rekommendera för något när det gäller travtippande. AI försöker att ge sitt bästa svar. Men AI är kasst på att erkänna att den inte vet. Istället spottar den fram sin bästa gissning.
Gammal 2025-11-30, 14:25   #168

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Generellt är dock AI absolut inget att rekommendera för något när det gäller travtippande. AI försöker att ge sitt bästa svar. Men AI är kasst på att erkänna att den inte vet. Istället spottar den fram sin bästa gissning.
Kuriosa: på danska heter AI Kunstig Intelligens.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-30, 14:39   #169

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Kuriosa: på danska heter AI Kunstig Intelligens.

Och på finska är dator informationsmaskin. Engelska beräknare.

Vad det EGENTLIGEN är.....är en annan femma. Vem vet?
Gammal 2025-11-30, 15:29   #170

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3915
Standard

Citat:
Baratrav.se är bäst. Fungerar även när det är JP.

Annars har du Jokersystemet.

Gratisvarianter är speltjanst.se och ATGs egen reduceringsklient.

Observera att Jokersystemet och gratisvarianterna INTE går att använda till förhandsprognos av utdelningen när det är en JACKPOTT-omgång. Det är bara baratrav.se som tar hänsyn till extrapengarna när det är jackpott.

Nej ai är verkligen kass. Därför undrade om ngn har koden den behöver för att kunna räkna "rätt" på de rader jag via BT lämnar in. Bara en fråga rakt ut..
Gammal 2025-11-30, 15:33   #171

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Och på finska är dator informationsmaskin. Engelska beräknare.

Vad det EGENTLIGEN är.....är en annan femma. Vem vet?
Vad det egentligen är......är en och annan etta och nolla!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 19:16   #172

Reg.datum: apr 2018
Sharp$: 2166
Standard

Citat:
Nej ai är verkligen kass. Därför undrade om ngn har koden den behöver för att kunna räkna "rätt" på de rader jag via BT lämnar in. Bara en fråga rakt ut..
Jag har gjort nagra program for mig sjalv som eventuellt kan anvandas. Ska se om jag hinner fixa det medans jag vantar pa att flyga "hem" till till Sverige. For nagra timmar i 5 grader med regn i Vancouver, skriver fran kollegas dator utan svenska tecken.

Packar upp min dator och kollar nar jag kommer till hotellet. Programmen ar gamla for Windows Vista och jag maste kolla om jag kan anvanda delar och fa det att fungera.

Det kommer i sa fall bli krashvanligt och kanske inte anvandarvanligt. Bast ar nog om det redan finns i nagat program.

Aterkammer,
-Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 01:00   #173

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Bosse kan jag maila dig? Vad har du för mail?

Senast redigerad av Skog den idag klockan 01:02.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 02:08   #174

Reg.datum: apr 2018
Sharp$: 2166
Standard

Citat:
Jag har fått ihop något som jag tror är vad du frågade efter. Du kan läsa in system från travprogram som sparar i ATG's "inlämningsformat" (xml) eller skriva in rader för hand och beräkna teoretiska utdelningar.

Programmet fungerar på min dator men jag vet inte om jag har .dll filer som behövs för att köra det vilket kanske saknas på andra datorer. Det kan vara så att ssleay32.dll samt libeay32.dll behöver finnas.

Så här funkar det;
Välj speldag i kaledern.
Om det på speldagen arrangeras V85 eller V86 dycker det upp i checkboxen under kalendern.
Kryssa i checkboxen (V86 eller V85) så hämtas startlista m m

När Startlistan är hämtad kan du trycka på knappen "Läs in inlämningsfil" eller om du bara vill testa en rad, skriv in den i "editorn" där det står Avd 1. Tar vi gårdagens V86 som exempel skriver du
10
1
11
6
4
5
7
2

Vill du veta vad utdelningen blivit om 12:an vunnit istället för 6:an i avd 4 skriver du 6,12. Separera hästarna med kommatecken.

Tryck därefter på knappen "Beräkna upskattad utdelning" så för du upp information om systemet till höger.

För gårdagens V86 beräknas utdelningen för den vinnande raden bli;

254,96 Kr 7,77 Kr 2,31 Kr Vilket är hyffsat nära den faktiska utdelningen :255,00 Kr Jackpott Jackpott

Jag har testat mot de sju V85 omgångar som jag kunde hitta på ATG och de beräknade utdelningarna stämmer väl sisådär. En kraftig avvikelse är 25/10 då favoriten streckad på 41% i avd 3 ströks. Förmodligen gör reservinträdet att streckfördelningen inte stämmer. I övrigt ser det ut som följer med beräknade utdelningar och verkliga på raden under:
Kod:
25:e oktober
Beräknade utdelningar :330198,00 Kr   1301,88 Kr   73,75 Kr   17,67 Kr
		       174601,00       725,00      44,00      12,00

1:a November
Beräknade utdelningar :5548567,20 Kr   12025,62 Kr   311,00 Kr   43,93 Kr
                       4450653,00      13811,00      297,00	 38,00

2:a November
Beräknade utdelningar :3556,07 Kr   49,27 Kr   4,23 Kr   1,73 Kr
                       3685,00	    49,00      Jackpott	 Jackpott

8:e November
Beräknade utdelningar :1337460,70 Kr   1616,47 Kr   58,70 Kr   11,68 Kr
                       1752017,00      1934,00	    63,00      11,00

15:e November
Beräknade utdelningar :168,91 Kr   5,23 Kr   0,93 Kr   0,72 Kr
                       217,00      6,00      Jackpott  Jackpott

22:a November
Beräknade utdelningar :19835,29 Kr   82,80 Kr   6,18 Kr   2,35 Kr
                       21524,00	     84,00	6,00      Jackpott

29:e November
Beräknade utdelningar :243554,09 Kr   630,38 Kr   27,23 Kr   6,76 Kr
                       292703,00      778,00      31,00      7,00
Programmet håller väl inte riktigt "Putte Kock klass" när det gäller att uppskatta utdelningar men det bör vara närmare sanningen än Chatgpt.

Länk till nedladdning av programmet:https://www.mediafire.com/file/wu4sq...start.exe/file

Denna skapelse är ihopsatt i all hast och jag har inte bemödat mig med att skriva "felhanteringar" villket gör att programmet kan krasha om man t ex skriver in "hästnummer" som inte finns i startlistan m m. Förmodligen fungerar det bara så länge ATG inte "kräver aktiebolag" för att hämta startlistor.

Nu drar jag mot Sverige med mellanstopp i Polen i morgon så jag kan ha svårt att svara på eventuella frågor på något dygn.

Lycka till,
- Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

td