|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#526 |
|
Vad i helvete!!
Om utdelningen på sex rätt blir lägre än sju kronor (innan femrättspoolen flyttats upp) går pengarna vidare och det blir dubbeljackpot. Äntligen trodde man att det skulle i princip vara möjligt att spela till alla V85-omgångar utan att vara rädd för jackpottspöket. Men ATG vågar inte..blir så trött. |
|
|
|
|
|
|
#527 | |
|
Citat:
@Skog Här viker jag mig. När ATG väljer att ÖKA risken för dubbel-JP i låg-utd-omgångar istället för att helt hållet ( 99% ) skrota låg-utd-JP så får t o m jag ge upp. Den här förändringen är som om de inte vill att V85 ska kunna vända utvecklingen. Ökad dubbel-JP-risk får mig att ifrågasätta en fortsättning av mitt omstartade varje-vecka-spel ens på V85. När/om....eller vi kan nog säga när ändå nu....som ATG återinför V75 blir det god natt för mig som varje-lördag-spelare och även här på Sharps.
|
|
|
|
#528 | |
|
Citat:
När det gäller jackpottregler var mitt förslag en uppflyttning av pengarna till nästa vinstgrupp, gränsen för när det sker skulle höjas och öresfondering för J-P skulle kunna fungera. Du vet "Låg-utdelnings-gräns med några procents fondering och öresutjämning som tillförs potten ca 1 gång i månaden men som näppeligen är en JP-gräns" Jag kan inte förstå din irritation, J-P på fem rätt ska ju bara ske var 7:e gång. Att 6 rätt samtidigt ger under 7 kronor ska ju nästan inte ske. Kombinerat med att din magiska förmåga till 0 fel inte minskar innebär det att du näppeligen påverkas av utebliven betalning på 6 rätt. Avdelning pinka på elstängslet. Skämt och sido, 6 rätt har givit under 7 kronor i 10 av 50 de V85 omgångar som körts, allt inräknat även extraomgångar (om jag räknat rätt). Står sig detta blir det J-P var 5:e gång. Ett fall framåt. Nåväl, om det är någonting mer du undrar över kan du gå tillbaka i tråden, hittills har jag fått rätt i de mesta. Om 6 månader är det V75 med winterburst - Für alle, sogar Strappa71 |
||
|
|
|
|
|
#529 | |
|
Citat:
Bara meddelade vad jag avser göra. Sedan har du inte räknat rätt på antalet ggr under 7 kr. Det är 6 ggr JP, 2 ggr 6kr och 1 gång 5 kr. Möjligen är det omgången med 7 kr som du råkat få med. Att räkna 7kr-gränsen innan tillförsel från 5r-potten ökar risken för dubbel-JP med 50%.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2026-06-29 klockan 22:35. |
||
|
|
|
|
|
#530 | |
|
Citat:
Jag skrev in omgångarna i anteckningar och såg fel. När jag tittade på radnumret stod det 10 men då var de sista raden tom: Kod:
2025-11-02 Solvalla 2025-11-15 Eskilstuna 2025-11-22 Jägersro 2025-12-06 Åby 2026-01-03 Jägersro 2026-03-07 Halmstad 2026-04-11 Jägersro 2026-06-06 Mantorp 2026-06-14 Bjerke Jag vidhåller att 7 kronorsgränsen kan var ok men fördela då 6-rättspotten uppåt, till 7-rätt & 8-rätt. Jackpottomgångar kan behövas men bör kunna lösas genom att avrunda utdelningen nedåt till närmsta krona, dvs 5,99 kronor på fem rätt utbetalar 5:-. 99 öre överförs till jackpottomgångar som kan arrangeras var 3:e månad. Spelet skulle rulla på med den omsättning det har men jackpott skulle återigen betyda någonting. Som det är nu är det ingen som reagerar på att det är jackpott. Senast redigerad av Skog den 2026-06-29 klockan 23:17. |
||
|
|
|
|
|
#531 | |
|
Citat:
Ditt förslag är mångfalt bättre än hur man kör idag. Själv skulle jag helst se att man flyttade upp avrundningspengarna från 5r till 6r-potten innan 6r-utd räknas ut. Osv 6->7 och 7->8. Det skulle höja återbetalningsgraden på ett trevligt sätt.
|
|
|
|
#532 |
|
Damage done!
Att man tar bort Skarplöths ”lidnerska knäpp” att hålla inne konfiskerade vinstmedel tills när Skarpen och ATG får ett infall och vill förstärka 7/8 rätts poolen. Var ett lika klokt beslut som att ge Skarplöth sparken. Att styrelsen ST och ATG, lät sig manipuleras till alla vansinniga beslut som Skarplöth sjösatte, borde utredas och ickehandlandet från medlemmarna i styrelsen borde ställas till svars. ATGs förra VD var inte ensam om att oupphörligen skjuta sig själv i skallen, och på så sätt sätta travsporten i den självskapade kris, som åratal av självskadebeteende givit. Ett självskadebeteende som har sin grund i bottenlös inkompetens. Att backa klockan och återgå till V75 och tro att alla dessa 1.000 tals travspelare som Hasse Skarplöth och kompani fick att lägga ner travet för gott efter decennier av veckovis travspelande är en utopi. Damage done! Nya spelare måste tillkomma och det måste bli långt mindre krångligt att sätta sig in i travet, aldrig har en travsida haft fler träffar än ATG Classic och det även under tiden då sidan fanns parallellt med ATG.se. ATG Classic var lättmanövrerad och som en mobil med bara de basala funktioner som 95 % av alla mobilanvändare använder 90% av tiden, inget lull lull, lika enkel som en bankomat och det bästa verktyget, att snabbt hitta den information som behövs för att på en halvtimme Max, slänga ihop ett slagkraftigt system. Dagens hemsida som kan liknas vid en tekniksjuk mobiltelefon är skapt för en Strappa och hans gelikar, den lilla klick som andas trav. Sidan snarare skrämmer bort än attraherar ny spelare. Den är för komplex, för mycket information och kräver för mycket scrollande och klickande, speciellt för de som använder sin mobiltelefon för att sätta ihop ett system. Att tro att man vinner tillbaka spelare genom att backa klockan och återskapa v75, tror jag är fel ute. Jag personligen hade gillat att V85 aldrig sjösatts, men samtidigt retades jag av att se hur utlänska spelsyndikat och storspelade under V75 gång på gång gå hem med större delar av kakan efter att ha lagt ut mattor reducerade system. De är dessa som skriker som grisar inför slakt idag. Spelet blev så mycket dyrare och svårare att ringa in med monsterstora system till jackpotomgångar, vinstmedel konfiskerade från småspelarna. Halva inlägget försvann! Orkar inte skriva om |
|
|
|
|
|
|
|