Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-06-25, 15:23   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 7 496
Sharp$: 19728
Standard

Lördag 27/6 - Bergsåker - V85


Wäjersten vässar upp stallet och är väl svår att växla på sin hemmabana.
Men jag gör ett försök att hitta Torsdagens svårfunna låg % are.

V85 1) 6 The Flying Eagle 7% Ännu en formtoppad rackare från Hajom.

V85 2) 1 Briljant Töll 3% Stenhårt emot men jag gillar Töll hästar.

V85 3) 9 R.K.Pascal 3% Bortlottad ? Men barfota vässad igen.

V85 4) 6 Okura Greenwood 6% Lurig tyska som kan ge överspelade Yuca en match. 40m tillägg är (för) tufft oavsett distans.

V85 5) 3 Reagan Boko 10% Stenhård 3 åring. Bakker och Hagoort brukar hålla sig framme när det vankas stora pengar.

V85 6) 3 Killer Rain 24% Ok nämner en andrahandare oxå. Dreamteamet är nog med på stregen här oxå. Ok står lite hårt inne men har ju FTB gener

V85 7) 5 Husavik 24% Ännu en andrahandare av bara farten. Topprestation senast.

V85 8) 11 Maverick 11% Bortlottad Och Klass 2 är ju Klass 2 men den där Wallin brukar ha starthästarna iordning. Och Jepson har en rävfarm bakom varje öra. Grym taktiker i i jollen.
__________________
Loke
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-06-25, 19:03   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 1 756
Sharp$: 4779


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ditt & Datt från Kattegatt
Långt ifrån Bergsåker har jag ändå klurat på veckans omgång och har än
så länge kommit fram till följande:

Avd 1
Bergh har tokform och rycker alla skor på 6 The Flying Eagle. Vill nog stila sig på sin gamla hemmabana. Måste med till 7%.

Avd 2
Jag gillar inte treåringslopp. Valpar är så oförutsägbara! En miljon i förstapris i denna E3-final gör det inte lättare. Jag tänkte chansspika favoriten 4 Fusion Blaze som är van att vinna med Magnus men garderar nog med 7 Rosie Bros som var före den i mål i ett miljonlopp på Elitloppsdagen. 5% är för lockande.

Avd 3
Här blir 5 Illuminato stor favorit så klart. Men jag vill ju inte släppa
1 Puskas Boko som jag spikade senast då den vann från tolftespår. Spår ett på Bergsåker är ju känt som bra och den skräller nog till lite om den vinner detta.

Avd 4
Klarar 13 La Yuca att plocka in 40 m på snabbkörande Claes Sjöström med 1 Kusen Simoni? Det är frågan och jag är tveksam till det. Det får nog bli en drös med hästar i detta lopp.

Avd 5
Goopen har en formtopp i stallet och jag tror inte att han slarvar bort det här med 5 Grosbois. Borde spetsa från femtespåret och sen är det bara att skaka på huvet åt alla som kommer fram. Ledning från start till mål är mitt scenario. Spik!

Avd 6
3 Killer Rain är min favorit. En tuffing, härdad på Vincennes. Men bägge Wäjerns hästar, 1 Loxahatchee och 7 X.O. Kemp ska med. Vi är ju i Wäjerland!

Avd 7
Jag tänkte avsluta med två spikar; och börjar med 5 Husavik som fick vinna senast till nästan 7 ggr pengarna.

Avd 8
Jag avslutar med en skrällspik till 11%. 11 Maverick gillar jag skarpt. Jepson vann nyligen med honom från elftespår medeldistans, så han vet hur man ska lägga upp det.

Ser att Eterhandaren är inne på samma ideer i avslutningen. Två travstollar kan väl inte ha fel?

Så tänkt var det här, torsdag eftermiddag
Puskas Bo, Læsø
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 11:50   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 7 496
Sharp$: 19728
Standard

Fredags Surr

Lite mer fredags kött på Lördags anrättningen.

V85 1) 6 The Flying Eagle Örnen flyger i ensamt majestät idag oxå. Psst även på Lördag

V85 2) 1-2-3-4-5-6 Kanske räcker ?

V85 3) 5 Illuminato och 9 R.K. Pascal En trolig och en otroligt rolig. (Förhoppningsvis)

V85 4) 6 Okura Greenwood är min stänkare. Boten Erwin har nog ställt iordning. Men har ju trots allt bara ett lopp i kroppen efter lååång paus. Kanske säkrast att fegstrecka Yucca palmen oxå.

V85 5) 3 Reagan Boko Fredags Spik utan fegstreck.

V85 6) 1 Loxahatchee och 3 Killer Rain Stabilt lås. Jag är på väg att kasta nyckeln.

V85 7) 5 Husavik Öppen Klass 1. Men Bo ”puskas” Guldsmed är ofta rätt ute med sina tidiga DD drag. Hästen är bra iordning. Grym prestation senast.
När 2 och 3 strider om piken vinner en tredje (5)

V85 8) 1-2-4-11 Vidöppet lopp i min värld. Helgardering om lädret pallar.
__________________
Loke
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 12:52   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 1 756
Sharp$: 4779


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Imorrn är jag te sjöss hele dan utan kontakt med molnet
så jag måste lägga mitt spel redan idag:

V85
Inlämnat: 2026-06-26, 13:47
Bergsåker
Lördag 2026-06-27
Start: 16:10
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6, 7 (11, 5)
2: 2, 4, 7 (3, 6)
3: 1, 5 (3, 9)
4: 1, 2, 6, 11, 13 (10, 5)
5: 5 Grosbois (1, 3)
6: 1, 3, 7 (11, 9)
7: 5 Husavik (3, 7)
8: 11 Maverick (1, 4)

4x3x2x5x1x3x1x1 = 360 rader
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.

Totalt: 180,00 kr
Rättningskod: PWD PTT HPK

God turer
alla filurer
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 16:47   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 7 496
Sharp$: 19728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Imorrn är jag te sjöss hele dan utan kontakt med molnet
så jag måste lägga mitt spel redan idag:

V85
Inlämnat: 2026-06-26, 13:47
Bergsåker
Lördag 2026-06-27
Start: 16:10
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6, 7 (11, 5)
2: 2, 4, 7 (3, 6)
3: 1, 5 (3, 9)
4: 1, 2, 6, 11, 13 (10, 5)
5: 5 Grosbois (1, 3)
6: 1, 3, 7 (11, 9)
7: 5 Husavik (3, 7)
8: 11 Maverick (1, 4)

4x3x2x5x1x3x1x1 = 360 rader
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.

Totalt: 180,00 kr
Rättningskod: PWD PTT HPK

God turer
alla filurer
Såpass ” ska du ud å feska makrill i möre eller ät sella som går te ?” Se upp för fjärsing dom är på hugget i sommarvärmen.
__________________
Loke
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 17:57   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 1 756
Sharp$: 4779


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Såpass ” ska du ud å feska makrill i möre eller ät sella som går te ?” Se upp för fjärsing dom är på hugget i sommarvärmen.
Nä nä, vi är vegetarianer sen tonåren. Ingen fesk. Men en kall öl på kvällen och
det här:

DD
Inlämnat: 2026-06-26, 18:50

Avd
1: 5 Husavik
2: 11 Maverick


1 x 50,00 kr = 50,00 kr

Totalt: 50,00 kr
Rättningskod: XRX JCK VLD
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 18:11   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 7 496
Sharp$: 19728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Nä nä, vi är vegetarianer sen tonåren. Ingen fesk. Men en kall öl på kvällen och
det här:

DD
Inlämnat: 2026-06-26, 18:50

Avd
1: 5 Husavik
2: 11 Maverick


1 x 50,00 kr = 50,00 kr

Totalt: 50,00 kr
Rättningskod: XRX JCK VLD
Ja de DD förslaget låg väl i luften och den är helt i min smak.
Jag är oxå lite vego inriktad på gamla dar men som gammal bonnpöjk och närhet till Bua och Läjet är det gött med lite go färsk fisk och klassikern stekt fläsk och bruna böner lite då och då. Blir du sugen ?
Ha de gött på havet imorgon Bosse Bus. ” jag trivs bäst i öppna landskap nära ..” Lundell har rätt.
__________________
Loke
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 07:22   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 263
Sharp$: 1661
Standard

Fyllde på spelkassan lite igår, får se om det går att förvalta på bra sätt idag. BBG LBD TVK
Wedgie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 07:48   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 2 186
Sharp$: 2432
Standard

Bergsåker gick under många år under epitetet ”Skrällåker”,
men borde idag under sommaren kallas för ”Tråkåker” om man tittar på utdelningar för full bricka övertid veckan efter midsommar.
Med en medianutdelning på ca 7.500:- för full bricka enl statistiske Jens.

Lockar inte till spel precis, för en som jag som enkom spelar för att vinna stora pengar, grindslanten som kollektivet tokvevar om är för mig fullständigt likgiltig.
Att slåss om gruset, är helt enkelt inte ”my cup of tea”.

Så i eftermiddag är det första gången jag välkomnar ett extralopp, dvs V85, med hopp om att utdelningen för full bricka blir anständig.

Dumskallarnas sammansvärjning på ATG, som tror att spelartypen Strappa är en bra representant för hur spelarkåren fungerar och tänker.
En kunnig travnerd, som kan liknas vid 70-talens HIFi nerdar, som grottade ner sig i vilka sladdar man skulle ha mellan förstärkare och högtalare.

Samtidigt läser jag i Hans Gs sista krönika på ATG.se att hälften av alla spel kommer från Harry Boy och andelsköp, sk Lotto-spelare där majoriteten troligtvis aldrig konstruerat ett system efter eget huvud, aldrig besökt lopparkivet eller scrollat runt på hemsidan?
Om de försökt att via hemsidan att skapa ett egetkomponerat system har de lagt ner efter max 3 minuter, med tanke på att hemsidan är utformad för en spelarprofil som den allvetande travtipparen Strappa, som med all sannolikhet besökt hemsidans alla vrår och hittar sidans alla underfundigheter som mycket stimulerande.
För majoriteten är hemsidans komplexitet bara ett hinder för att sätta sig in i Sveriges roligaste (enl mig) spelprodukt. Hemsidan är rent kontraproduktiv för att dra in nya spelare till travet, något som Hans Lord Skarplöth aldrig förstått.
Svänggänget JA-sägare han rekryterade som fortfarande är kvar på ATGs marknadsavdelning är inget än en belastning på Resultaträkningen och borde vara den första åtgärd som den nya VD borde ta tag i.
Detta kontraproduktiva gäng måste bort, asap (så snart som möjligt).

ATG måste sluta betala ”money for nothing”, det är min åsikt.

Jajjan

Nu har jag ångat av mig, efter att ATG gjort om sidan att personalen som delar ut gratis startlistor till travkunderna på COOP Bromma Blocks inte kan klicka fram hur man lyckas skriva ut startlistor till sina kunder och ställa ut bredvid skärmarna i butiken.
Ett gäng handlar där på COOP, enkom för att de tillhandahåller gratis startlistor till de stora streckspelen, blev utan och även supporten gick bet. Önskar att jag kunde givit personalen Strappas kontaktuppgifter.

God tur med spelbesluten, lirar idag för att det är 8 lopp att tippa, med hopp om att möjlighet till anständig utdelning ev finns.
Med V75 hade jag aldrig lirat en omgång som denna.

Senast redigerad av Jajjan den idag klockan 07:53.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:51   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 23 255
Sharp$: 40261
Standard

Idag nöjer jag mig med ett reducerat V5-system. Då har man i alla fall chansen att vinna, och jag tycker det ser bra ut. Kör bara med en spik: Loxahatchee. Dagen tillbringar jag i stan, dricker bärs och titta på band.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 11:06   #11
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 516
Sharp$: 7658
Standard

Galet varmt i Montenegro och dagarna spenderas i skuggan, i vattnet eller inomhus med AC.
Lite mindre analys idag än på sistone då det är en sån där omgång där det är svårt hitta de 3 spikar som behövs för att få ihop systemet men det knappast skräller särskilt mkt, utom kanske i avd 2. Just nu är följande spikar i tänkbara: Unforgettable AY, City Slicker, Look at me Sisu, Golden Kronos.
Roligaste skrällarna: Molly Jo Poof, Mister Nabab, Lots of fun Sisu, Solkattens Express.

Noterar att Sverige fick värsta tänkbara motståndare i nästa omgång. Risk för stora siffror i baken, Dembele och Mbappe mot Sveriges backlinje är ju som Allegiant mot random Etain Royal på 1640.
Sveriges enda chans torde vara att ligga väldigt lågt och tjonga långa bollar på Bengt Elanga och Bengt Göykeres.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 11:38   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 2 186
Sharp$: 2432
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Galet varmt i Montenegro och dagarna spenderas i skuggan, i vattnet eller inomhus med AC.
Lite mindre analys idag än på sistone då det är en sån där omgång där det är svårt hitta de 3 spikar som behövs för att få ihop systemet men det knappast skräller särskilt mkt, utom kanske i avd 2. Just nu är följande spikar i tänkbara: Unforgettable AY, City Slicker, Look at me Sisu, Golden Kronos.
Roligaste skrällarna: Molly Jo Poof, Mister Nabab, Lots of fun Sisu, Solkattens Express.

Noterar att Sverige fick värsta tänkbara motståndare i nästa omgång. Risk för stora siffror i baken, Dembele och Mbappe mot Sveriges backlinje är ju som Allegiant mot random Etain Royal på 1640.
Sveriges enda chans torde vara att ligga väldigt lågt och tjonga långa bollar på Bengt Elanga och Bengt Göykeres.
Tidigt 70-tal var jag och lirade fotboll i Montenegro, laget var inkvarterat i badorten Ulcinj-Lido om jag minns namnet rätt.
Vi fick blommor av snygga tjejer när vi landade på flygplatsen (Tifat?).
Minns att jag reagerade på att allt verkade som en resa tillbaka till någon svartvit journalfilm från gångna tider när vi besökte Ulcinj på en spels och träningsfri dag, åsnekärror, dammigt och usla gator och vägar.
Ett uppvaknande för en ung grabb med silversked i mun.
En upplevelse, som satte spår, minns att vi lämnade all utrustning kvar i landet när vi åkte. Ville ta med en landsköldpadda hem, som jag matade med sallad,
vilket var omöjligt. Drack plommonbrännvin Slivovitz, en fasansfull bryggd.
Vi blev otroligt fint bemötta och folk var otroligt generösa med det lilla de hade.
Ett fint minne, så här i VM-tider.

Många spikar bästa hästen La Yuca i Diamantstoet.
Tror det krävs någon omstart eller två för att märren skall hinna fram?
Försöker köpa loppet på 5 streck 2,5,6,11,13.

Njut av Montenegro

God tur med spelbesluten

Jajjan



Gissar att det

Senast redigerad av Jajjan den idag klockan 11:40.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:32   #13
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 516
Sharp$: 7658
Standard

Härligt att höra Jajjan!
Det är faktiskt i just Ulcinj vi är just nu. Eller precis utanför, där floden rinner ut i havet. Mycket härligt ställe, lite Christiania-känsla men mindre sunkigt.
Tivat var vi tre veckor i början av Juni.

Det har hänt väldigt mycket sedan du var här. Prisnivån i Tivat var inte långt ifrån Sverige och infrastrukturen är helt ok och under tydlig uppbyggnad. Väldigt fint land med all grönska och bergen som är ständigt närvarande.
Albanien kändes mer orört på det sättet och avsevärt billigare. Där var nog min förväntan färgad av gråa miljöer på 80-talet när Sverige mötte dem i olika kvalmatcher. Väldigt fint land det med.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 13:10   #14
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 12 183
Sharp$: 6267
Standard

V85
Inlämnat: 2026-06-27, 14:08
SistaStallskriket andelsspel
Bergsåker
Lördag 2026-06-27
Start: 16:10
Kostnad: 1 296,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 12 (2, 9)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 3)
3: 1, 3, 5 (7, 9)
4: 11, 13 (2, 5)
5: 1 City Slicker (5, 10)
6: 1 Loxahatchee (3, 11)
7: 2, 3, 5, 7 (1, 8)
8: 1 Brother Day (7, 4)

9x12x3x2x1x1x4x1 = 2592 rader
2592 x 1 x 0,50 kr = 1 296,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 13:55   #15
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 920
Sharp$: 3586
Standard

V85

1,2,7
1,4,5,7
5
11,13
1,5
1
2,7,10,12
1,9
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td