Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-10, 18:00   #61
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Härligt du visar bara mer och mer vilken nivå du håller och hur besegrad du känner dig. Du skämmer ju bara ut dig mer och mer... Jag blir alltså lögnare och bedragare för att du inte klara av att följa enkla instruktioner:

CLAIMA INTE SAMUELS!

Jag säger inte att det är något systematiskt fulspel av dig utan det jag ser är att 13 andra lag klarade av att följa dessa enkla instruktionerna men inte du. Är jag sen förvånad att det är just du som ändå claimade Samuels? Nej tyvärr inte och ingen annan är nog heller det och det har du ju endast dig själv att skylla för om du nu mår så dåligt över att jag inte är förvånad över det.

Jag hade dock önskat att det var någon annan som gjorde missen för jag är övertygad om att alla andra deltagare i ligan hade kunnat hantera situationen bättre än dig. Jag hade även då sagt till personen att det var dåligt skött att claima Samuels men jag hade nog sluppit bli kallad troll, lögnare och bedragare för att ha den åsikten.

Trots att andra tycker man borde gjort på ett sätt så vägrar du inse att det kanske är ditt sätt som är fel. Smått tragiskt hur du greppar efter alla möjliga halmstrån som ska kunna försvara missen.

"Jag har varit LM i 8 år, ingen lyssnar på mig där så då måste det ju fungera likadant här bla bla bla" ... Viktigt att tydligt hävda och lyfta sig själv och försöka påvisa att dina tankar ändå borde vara rätt.

Hur vet du att ingen har något emot en manuell ändring? Alla har ju inte svarat än så då kan man ju inte vara säker enligt ditt resonemang.

Kämpa på, fortsätter du en stund till så klarar du nog av att övertala dig själv även om ingen annan köper det.

Tänk vad enkelt det hade varit och inte claimat Samuels men för dig va det väldigt svårt att låta bli tydligen för du hade ju en hel mängd olika lösningar och tankar kring situationen som nu med facit i hand alla blev fel.

Den som gav dom enkla instruktionerna hade kanske bättre koll än dig att det var bästa lösningen eftersom det inte skulle gå att trejda som du tänkte. Tänka sig vad det kan bli bra om man lyssnar på andra och inte alltid vet bäst själv ibland också.

Svälj hedern och be om ursäkt för missen, vi kan alla förlåta och gå vidare! BroderH kan ju ta fair play till nästa nivå så credd till honom för det!

Vi får väl hoppas du inte hamnar i en situation där du förlitar dig på att en lögnare, bedragare och troll ska betala ut prispengar till dig
Som sagt, slutdiskuterat, kommer inte bemöta fler lögner från bedragare innan du ber om ursäkt.

Det är bekräftat att jag kontaktade LM innan någon ens skrev något i tråden om ämnet, så mina intentioner är uppenbara. Tar alldeles för lång tid att bemöta allt fel du skriver, blir ett jävla heltidsjobb.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 18:13   #62
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3747
Standard

Fråga till resten, särskilt mequei, hur är det okej att gå med på att någon ger en motståndare extrapoäng för att vinna, utan att kolla med alla andra att det är okej? För det påverkar ju alla andra som är kvar i slutspelet. Tänk så hade någon vunnit mot BroderH men inte Eddieh?

Men att lägga till en spelare som någon gjort ett misstag att droppa måste du ha ett okej av alla? Det andra exemplet är ju mycket mer extremt?

Det är ju en jättekonstig gränsdragning. (OBS!!!!)Jag tycker båda är okej, så har inget emot BroderHs förslag, men det jag gjorde var liksom samma försök (notera försök!) till ett fairplayspel, och jag behandlas som Hitler medan han behandlas som en ängel, känns som att ni regulars på forumet bara vill klappa varandra på ryggen och känna hur bra ni är.

Man måste ha ett okej av alla i ligan för att reversa en drop som var ett misstag men att manuellt justera utgången av en slutspelsmatch är inga konstigheter, easy peasy liksom, världens minsta grej. (Notera än en gång att jag inte är emot förslaget, tycker det är ett bra förslag, på samma sätt som jag tyckte det var ett bra förslag att ge han spelaren manuellt, förstår bara inte varför den här ändringen går att göra men inte att ge han spelare som jag försökte göra)
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 18:24   #63
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 31
Sharp$: 321
Standard

Tror inte att det är ngt bestämt kring extrapoängen. Jag tycker mest att det är en fin gest av broder h. Om det mot förmodan skulle bli aktuellt så kan vi väl ta det därifrån?
mindbender79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 18:34   #64
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Självklart får det bli ett ligabeslut om Penny gör massa poäng. Men ville berätta om mitt beslut innan matchen. Känns dock som en ickefråga då Carson verkar vara fit for fight.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 18:46   #65
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SH Visa inlägg
...men det jag gjorde var liksom samma försök (notera försök!) till ett fairplayspel, och jag behandlas som Hitler medan han behandlas som en ängel, känns som att ni regulars på forumet bara vill klappa varandra på ryggen och känna hur bra ni är...
Jag tänker inte lägga mig i er diskussion i sak, utan bara belysa en sak från en helt annan synvinkel. Detta eftersom jag tycker det är intressant att läsa det som skrivs i vissa trådar och liknande. Då springer man också över saker man vill reflektera på - men kanske inte alltid tycker att det passar, då det kan uppfattas som att jag skulle ta någons parti. Så därför inflikar jag med några (förhoppningsvis) kloka ord från mig, och sen får var och en tolka och använda det bäst den behagar.

Ibland har vi människor bra intentioner när vi gör saker, men det kan likväl bli fel ändå i livets alla val. I sådana fall är det stort att kunna be om ursäkt och sen går man vidare.

Om det är applicerbart i fallet ovan låter jag helt vara. Men oavsett är det tänkvärt. Och det försöker jag framföra på ett ödmjukt sätt då jag långt tidigare i mitt liv ofta försökt hävda min rätt och storhet - trots brister och fel! Man utvecklas och lär sig varje dag på livets resa.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 18:58   #66
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag tänker inte lägga mig i er diskussion i sak, utan bara belysa en sak från en helt annan synvinkel. Detta eftersom jag tycker det är intressant att läsa det som skrivs i vissa trådar och liknande. Då springer man också över saker man vill reflektera på - men kanske inte alltid tycker att det passar, då det kan uppfattas som att jag skulle ta någons parti. Så därför inflikar jag med några (förhoppningsvis) kloka ord från mig, och sen får var och en tolka och använda det bäst den behagar.

Ibland har vi människor bra intentioner när vi gör saker, men det kan likväl bli fel ändå i livets alla val. I sådana fall är det stort att kunna be om ursäkt och sen går man vidare.

Om det är applicerbart i fallet ovan låter jag helt vara. Men oavsett är det tänkvärt. Och det försöker jag framföra på ett ödmjukt sätt då jag långt tidigare i mitt liv ofta försökt hävda min rätt och storhet - trots brister och fel! Man utvecklas och lär sig varje dag på livets resa.
Du har absolut en poäng.

Det är svårt att göra dock när det första man får höra är från en ansvarig på ett forum att det inte förvånar personen att det är jag, när man inte haft en historik under hela sitt liv att göra något liknande. Då vill man försvara sig, särskilt när personen i fråga ljuger om vad man sagt och inte sagt. Jag är totalt öppen för att jag kanske gjorde fel, mitt beslut var som jag nämnde innan baserat på tidigare erfarenheter från mina ligor.

Ljug inte om mig så får du troligtvis ett bättre bemötande. Jag är en riktig åsna, antalet misstag/brister/fel per dag är minst tvåsiffrigt om inte tresiffrigt. Dock har jag aldrig medvetet försökt blåsa någon i någon liga eller i riktiga livet för den delen, så när något troll påstår det och dessutom är ansvarig här så kommer jag inte att tolerera det.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 20:04   #67
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SH Visa inlägg
Fråga till resten, särskilt mequei, hur är det okej att gå med på att någon ger en motståndare extrapoäng för att vinna, utan att kolla med alla andra att det är okej? För det påverkar ju alla andra som är kvar i slutspelet. Tänk så hade någon vunnit mot BroderH men inte Eddieh?

Men att lägga till en spelare som någon gjort ett misstag att droppa måste du ha ett okej av alla? Det andra exemplet är ju mycket mer extremt?

Det är ju en jättekonstig gränsdragning. (OBS!!!!)Jag tycker båda är okej, så har inget emot BroderHs förslag, men det jag gjorde var liksom samma försök (notera försök!) till ett fairplayspel, och jag behandlas som Hitler medan han behandlas som en ängel, känns som att ni regulars på forumet bara vill klappa varandra på ryggen och känna hur bra ni är.

Man måste ha ett okej av alla i ligan för att reversa en drop som var ett misstag men att manuellt justera utgången av en slutspelsmatch är inga konstigheter, easy peasy liksom, världens minsta grej. (Notera än en gång att jag inte är emot förslaget, tycker det är ett bra förslag, på samma sätt som jag tyckte det var ett bra förslag att ge han spelaren manuellt, förstår bara inte varför den här ändringen går att göra men inte att ge han spelare som jag försökte göra)
Jag skrev ”Kung!!” för att jag tyckte det var sjukt stort gjort att ev ställa sin plats till förfogande. Kan du snälla visa var jag skrivit att vi kör på det??

Sen kanske vi kan lugna ner oss lite, veckans matcher är inte ens avgjorda så därför har jag inte gått händelserna i förväg. Men följande kommer att ske:

Torskar Dirtball, med siffror som hade gett förlust med Samuels i laget, då är både Dirtball och Two Times ute och detta är inget problem längre.

Vinner Dirtball ”fair” så kommer det bli omröstning (nu finns 48 timmar) om jag manuellt får flytta över Samuels till Dirtball.

Om Broder H vinner med marginalen han tidigare beskrivit och därmed vill överlåta sin plats till Dirtball så blir det omröstning om det bland de övriga kvarvarande lagen.

SH:räknar du mig som en ”regular” här på forumet?
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 21:27   #68
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SH Visa inlägg
Du har absolut en poäng.

Det är svårt att göra dock när det första man får höra är från en ansvarig på ett forum att det inte förvånar personen att det är jag, när man inte haft en historik under hela sitt liv att göra något liknande. Då vill man försvara sig, särskilt när personen i fråga ljuger om vad man sagt och inte sagt. Jag är totalt öppen för att jag kanske gjorde fel, mitt beslut var som jag nämnde innan baserat på tidigare erfarenheter från mina ligor.

Ljug inte om mig så får du troligtvis ett bättre bemötande. Jag är en riktig åsna, antalet misstag/brister/fel per dag är minst tvåsiffrigt om inte tresiffrigt. Dock har jag aldrig medvetet försökt blåsa någon i någon liga eller i riktiga livet för den delen, så när något troll påstår det och dessutom är ansvarig här så kommer jag inte att tolerera det.
Jag har inte ljugit om dig och jag har aldrig sagt att du medvetet gjorde det här för att förstöra eller blåsa någon utan det är du som tolkar det så för att du inte tycker om mig.

Jag ser vad som har hänt och det är att du har Samuels, det är allt jag bedömer. Hade ni löst det i fredags efter du claimade honom så hade problemet varit ur vägen även om det känns väldigt underligt att claima honom trots att LM bad alla att inte göra det. Varför det inte är löst vet jag inte men du skapade bara ett problem till genom ditt agerande för chansen fanns ju att Samuels skulle landat rätt om du kunde följt dom enkla direktiven som var: CLAIMA INTE SAMUELS!

Jag står fast vid att jag inte är förvånad att det är du som tog Samuels ändå och jag har väl all rätt att ha vilken åsikt jag vill även om du anser dig vara guds barn själv. Det känns dock väldigt extremt att du claimar honom trots att du skrev här i tråden kvällen innan.

Sen är det du som tar det ett steg längre och börjar kalla mig massa otrevligheter på grund av ett misstag du gjort.

Skönt att du själv säger att du är en riktig åsna och du hela tiden gör fel vilket mer eller mindre bekräftar problematiken som allt handlar om. Detta var bara ännu ett av dom i mängden många felen du gör då men den här gången påverkade det tyvärr också många andra.

LM: En miss har blivit, CLAIMA INTE SAMUELS!
SH: Solklar oskyldig miss, Eddie borde få Samuels.

Dagen efter:

SH: Claimar Samuels ändå så att Eddie INTE får Samuels.

Logiskt, mycket logiskt! Men nej inte är det du som gjort fel
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 11:56   #69
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Nu har alla fått ett mail.

Vi röstar om det är ok att jag som LM manuellt flyttar J Samuels från Two Times till Dirtball.

Lämna era röster här eller via mail senast torsdag 13/12 kl 13.00

Over and out

Mequei
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 13:28   #70
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 45
Sharp$: 493
Standard

Jag tycker absolut det är okej! (Om Aha)
fatjake7 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 13:47   #71
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag tycker det är ok.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 14:06   #72
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker det är ok! Skönt att det inte spelade nån roll för vår match.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 14:22   #73
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 39
Sharp$: 3146
Standard

Ok för mig också.
steen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 15:47   #74
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Ok!
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 16:08   #75
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 271
Standard

Absolut okej för min del med.

Om liknande situation skulle uppstå i framtiden så tycker jag att det är okej att commisionern går in och ändrar direkt. Förstår dock att det inte blev så i det här fallet eftersom vi inte har diskuterat detta tidigare.

Om någon påstår sig ha droppat en spelare felaktigt så tycker jag att man ska tro på det. Enda undantaget som jag kan se är väl om spelaren situation har ändrats efter att han droppats, t.ex. om man droppat en handcuff och nyheter kommer att startern är skadad.
onilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td