Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-23, 21:03   #1741
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Var är alla moderatorer nu...?


/Badass
Extrainsatt möte där de försöker komma på nya sätt att orättfärdigt banna dig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 21:14   #1742
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Varför banna trollet, det är ju lite kul. Dessutom får han som han vill då
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 21:29   #1743
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 27
Standard

Jo jag har inte räknat med något annat än att bli bannad egentligen.
Ville bara att ni skulle se hur fort skitsnacket sprider sig oavsett vem det om eller vad som skrivs.

Det ni gör är att skita ner folks rykte totalt utan anledning, att ni gör det med holms är en sak men ann ni gör det mot medlemmar är en annan sak.

Ni snackar skit om enskilda användare på sidan, bakom varje användarnamn finns en person som får skit slängt på sitt liv från er här inne så fort han eller hon skriver något. Det löser inget alls, det förstör bara för folk både privat och i bettingen.

Tänk er nu det jag skrev om Boones, folk vill veta vem han är och googlar Boones tillsammans med något annat och på någon av träffarna kommer det upp en tråd om att han är dömd för sexbrott, tror ni Boones växer i den personens ögon eller är värd skit istället?

Det jag skrev är riktat mot ett användarnman där jag inte nämner några privat namn ,nummer eller adresser alls och det räknas varken som förtal eller något annat brott då det enbart är ett spöke på nätet.

Jag visade hur lätt det är att sprida skit om folk på internet och ni gör det i en av dom seriösaste bettingforumen som finns.

Att ni inte har blivit anmälda av personen bakom RoK personligen för det ni gör är märkligt. Han är nämligen den enda ni skriver om som ni använder riktiga namn på när ni sprider skiten. Det är brottsligt om ni inte visste det och vilken 3.e person som helst kan anmäla det och ni får stänga ner sidan istället.

Handlar ju inte om ett inlägg som är svårt att hitta utan en hel tråd med tusentals inlägg och det gör nog inte saken lättare för dom som har skrivit.

Bra stor skillnad på det jag gjorde nu på 5 minuter eller det ni har gjort över ett år här inne. Jag snackar skit om ett användarnamn utan att nämna några som helst uppgifter (det är inget brott), ni snackar skit om hans riktiga namn då det nämns 100-tals gånger här inne (straffbart).

Han bryr sig kanske inte men kommer en anmälan in så MÅSTE den ses över.
Hänvisas det i anmälan till den här tråden så finns det ju ganska goda grunder då ni som sagt var nämner hans namn 100-tals gånger i skitsnack och delvis ryktes-spridning, enligt era egna regler här inne är det dessutom förbjudet att nämna delar av personers namn,adress,nummer eller liknande och det SKA leda till avstängning.

Anmälan görs om inte tråden stängs , SNARAST!
welez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 21:34   #1744
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Lär dig skillnaden mellan förtal och yttrandefrihet och återkom sedan. För att bli dömd för förtal måste man säga något osant och dessutom ska det vara rätt mycket saftigare än att kalla Baggio för socialfall.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 21:37   #1745
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 27
Standard

Problemet är ju egentligen att det inte finns någon grund att ge mig bann enligt någon regel alls, ingen varning heller vad jag kan se då jag håller mig till skitsnack och ämnet i tråden. Jag nämner varken namn,nummer ,adress eller något annat som kan "röja" någon persons riktiga identitet. Jag använder ett hemskt språk kanske men jag hotar ingen utan blir hotad själv istället av en person som skrev något i stil med att han ville möta mig på öppen gata, DET däremot kan tas som ett regelbrott och ett hot. Visst jag svarar på det EFTER att personen har skrivit till mig men det triggar han fram hos mig.
welez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 21:43   #1746
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

welez, vad jag vet så använder Holms sitt riktiga namn som nick i cyberspace, så vi gör ju inte heller något fel å andra sidan. Vi hänvisar bara till det han kallar sig.

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 21:43   #1747
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av welez Visa inlägg
Anmälan görs om inte tråden stängs , SNARAST!
Patetiskt. Lär inte komma så långt på det.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 21:54   #1748
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Lär dig skillnaden mellan förtal och yttrandefrihet och återkom sedan. För att bli dömd för förtal måste man säga något osant och dessutom ska det vara rätt mycket saftigare än att kalla Baggio för socialfall.
Personens namn nämns om och om igen, då handlar det inte om yttrandefrihet utan om förtal. Klippa och klippa in inlägg tillsammans så det ser ut att dom är skriva efter varandra för att förstöra för andra personer är osant.

Många bäckar små eller vad säger man? kollar man igenom alla inlägg så är det skit riktad mot ett par hundra enskilda personer och det kan jag aldrig tänka mig är okej. Då det sällan är två inlägg efter varandra som klistras in här och kommenteras utan 2 inlägg som kan ha två dagars mellanrum som klipps ihop för att det ska se bättre ut när ni gör det är en förvridning av sanningen, alltså osanning.

Personliga attacker i den här tråden på nästan varje medlem RoK har, skulle 1 anmälan växa till 50 eller 100 stycken från varje person ni har skrivit om så är det nog slut på den här sidan sen. Ni sitter inte direkt i samma båt eftersom ni har en hel tråd där ni slänger skit och på RoK går det inte ens att nämna andra sidor då det tas bort efter en minut eller cencureras.
welez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 21:57   #1749
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
welez, vad jag vet så använder Holms sitt riktiga namn som nick i cyberspace, så vi gör ju inte heller något fel å andra sidan. Vi hänvisar bara till det han kallar sig.


Hans förnamn nämns i många inlägg, det gör även en del andra medlemmars från den sidan. Det är inte lagligt. Hans användarnamn är holms, det heter han inte i efternamn. EN LITEN detaljs skillnad på holms och hans efternamn som gör att den lilla skillnaden är ganska betydande då det inte är hans efternamn.
welez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 22:00   #1750
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 27
Standard

Med den lilla detaljen på nicket och riktiga namnet så är det ju ganska klart att det ni gör här inne faktiskt är grova trakasserier också eftersom ni har en hel tråd om det. Finns nog en hel del som kan vara anledningen till att stänga det här för gott.
welez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 22:01   #1751
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av welez Visa inlägg
Problemet är ju egentligen att det inte finns någon grund att ge mig bann enligt någon regel alls, ingen varning heller vad jag kan se då jag håller mig till skitsnack och ämnet i tråden. Jag nämner varken namn,nummer ,adress eller något annat som kan "röja" någon persons riktiga identitet. Jag använder ett hemskt språk kanske men jag hotar ingen utan blir hotad själv istället av en person som skrev något i stil med att han ville möta mig på öppen gata, DET däremot kan tas som ett regelbrott och ett hot. Visst jag svarar på det EFTER att personen har skrivit till mig men det triggar han fram hos mig.
Jodå, jag kan banna dig för flertalet saker. Denna t ex:

0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden
Det är inte tillåtet att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer i syfte att utsätta dessa för andras missaktning. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.



Men det är Boones hörna så han sköter den biten tills vidare.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 22:03   #1752
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av welez Visa inlägg
Personens namn nämns om och om igen, då handlar det inte om yttrandefrihet utan om förtal. Klippa och klippa in inlägg tillsammans så det ser ut att dom är skriva efter varandra för att förstöra för andra personer är osant.

Många bäckar små eller vad säger man? kollar man igenom alla inlägg så är det skit riktad mot ett par hundra enskilda personer och det kan jag aldrig tänka mig är okej. Då det sällan är två inlägg efter varandra som klistras in här och kommenteras utan 2 inlägg som kan ha två dagars mellanrum som klipps ihop för att det ska se bättre ut när ni gör det är en förvridning av sanningen, alltså osanning.

Personliga attacker i den här tråden på nästan varje medlem RoK har, skulle 1 anmälan växa till 50 eller 100 stycken från varje person ni har skrivit om så är det nog slut på den här sidan sen. Ni sitter inte direkt i samma båt eftersom ni har en hel tråd där ni slänger skit och på RoK går det inte ens att nämna andra sidor då det tas bort efter en minut eller cencureras.
Förtal saxat från Wikipedia

Bestämmelser om ärekränkning – brotten förtal och förolämpning – finns i 5 kap. brottsbalken.

Spoiler:
Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning. Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken. En ytterligare förutsättning är emellertid att uppgiften var sann eller att det fanns skälig grund för den. I lagtexten uttrycks det som: "Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar." Här är distinktionen mellan orden och och eller i lagtexten viktig; det räcker inte med att uppgiften är sann eller skäligt grundad, utan det ska också anses försvarbart att lämna uppgiften. Spridning av sanna uppgifter som kan utsätta någon för andras missaktning kan alltså i vissa fall utgöra förtal.


Att håna någon för saker de skriver, i eller ur sitt sammanhang är inte förtal. Sorry.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
performance (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 22:06   #1753
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Förtal saxat från Wikipedia

Bestämmelser om ärekränkning – brotten förtal och förolämpning – finns i 5 kap. brottsbalken.

Spoiler:
Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning. Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Den som lämnat uppgiften ska inte dömas till ansvar om han var skyldig att uttala sig eller det annars med hänsyn till omständigheterna var försvarligt att lämna uppgifter i saken. En ytterligare förutsättning är emellertid att uppgiften var sann eller att det fanns skälig grund för den. I lagtexten uttrycks det som: "Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar." Här är distinktionen mellan orden och och eller i lagtexten viktig; det räcker inte med att uppgiften är sann eller skäligt grundad, utan det ska också anses försvarbart att lämna uppgiften. Spridning av sanna uppgifter som kan utsätta någon för andras missaktning kan alltså i vissa fall utgöra förtal.


Att håna någon för saker de skriver, i eller ur sitt sammanhang är inte förtal. Sorry.
Om det hade varit brottsligt att ta saker ur sitt samanhang hade ju inte kvällstidningar så som Aftonbladet kunnat existera
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 22:07   #1754
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 25
Sharp$: 27
Standard

Han är inget företag, han är ingen organisation. visst han är en person men det är riktat mot ett "nick" så personen berör inte av det utan bara namnet Boone.
SÅ hade det stått användare istället för person hade jag köpt det men då ska reglerna ändras först.

Som sagt var så vet jag att jag får bann ändå men jag vet även att ni ska stänga tråden då det riktas mot privata personer och den eller deras namn skrivs öppet här inne. Det om något bryter mot dom flesta reglerna som ni har här och även mot vissa lagar.

Så den regeln gick inte riktigt va.
welez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 22:09   #1755
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jag tror knappast denna tråd kommer stängas bara för att du, welez, klampar in och hotar med diverse saker.

Då hade det säkerligen gjorts tidigare, men inte det.

Bra försök dock.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekat-och-klart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se/
Postat av For Type Datum
Twitter / Tjalanizle: @AxelFranzen http://t.co/I2pIZ8ki This thread Refback 2012-08-19 21:47
• Mediatippen • Kalmar • KALMAR • Reklambyr This thread Refback 2011-03-19 00:01
Fragbite - Den svenska sidan f This thread Refback 2010-12-02 08:17
Fragbite - Den svenska sidan f This thread Refback 2010-12-02 08:15

td