Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-08, 19:05   #76
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makatech Visa inlägg
Förstår fortfarande inte problemet. Man följer väl de rek och de rekare man vill följa? Det gäller att sovra, men det gäller alla sajter, inte bara på RoK. Holms själv tror jag att jag följt typ en gång. Läggs ju ut massvis med rekar på RoK. Både från dess officiella rekare och från vanliga användare (dvs vem som helst). Sedan att holms tjänar stålar med banners, tips om livestreamar och dylikt på hans sajt, det är rent självklart. Men så är det ju på massvis med sajter?

Om det är något jag inte kopplat här så kan ni gärna förtydliga er. Dvs att holms tjänar kosing på andra sätt.
Holms får provision på Svenssons förluster, på de konton som Svensson öppnat genom hans banners. Därför lönar det sig för Holms att lägga ut idiotspel och kassa rekar för att kamma hem fetare provisionscheckar från bolagen. Då Holms egna spel inte bokförs officiellt på RoK (konstigt...) var det nån som bokförde hans lir på spreadsheet.se ett tag och det var duktigt med rött på rekarna, dvs duktigt med grönt i bolagens och Holms fickor. Däri ligger de flestas problem med RoK / Holms.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 09:19   #77
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Holms får provision på Svenssons förluster, på de konton som Svensson öppnat genom hans banners. Därför lönar det sig för Holms att lägga ut idiotspel och kassa rekar för att kamma hem fetare provisionscheckar från bolagen. Då Holms egna spel inte bokförs officiellt på RoK (konstigt...) var det nån som bokförde hans lir på spreadsheet.se ett tag och det var duktigt med rött på rekarna, dvs duktigt med grönt i bolagens och Holms fickor. Däri ligger de flestas problem med RoK / Holms.
Jag förstår att Holms får provision på konton som folk öppnat genom hans banners, personligen ser jag inget konstigt i detta alls.

MEN... nu kommer det kontroversiella, du menar att förutom provision på öppnade konton via RoK banners så får Holms mer provision ju mera pengar dessa användare spelar bort? Att Holms pga detta faktum medvetet lägger riskabla idiotspel för att försöka åstadkomma folk så mycket förluster som möjligt?
Under hur lång tid menar du i så fall att Holms kan få provision på en användares konto? Typ enbart på det första spelet efter öppnat konto via RoK banner eller även en lång tid efteråt beroende på spelarens resultat??

Har ni något belägg för det här att han skulle tjäna extra på om folk torskar eller är det rena rama gissningar??? Verkar ju helt skruvat att spelbolagen skulle skriva sådan maffialiknande knäppa avtal.

Tror knappast heller tex Aftonbladet skulle ha med Holms som rekare om det vore på detta sättet.

Sedan tycker jag ni är alldeles för fixerade vid justs holms rekar. Han är bara en i mängden av rekare på RoK som jag ser det, även om han så klart äger sajten. Av de mer seriösa användarna på RoK så tror jag inte särskilt många följer Holms rekar, förutom att man plockar enstaka rek i så fall. Holms söker ganska ofta så kallade "värde spel", dvs enligt honom felaktigt satta höga odds på ett lag som ändå har hyfsad chans att vinna. Självklart är det avsevärt högre risk på denna typ av spel. Själv är jag oftast mycket försiktig med "värde spel", eller "protest spel" som jag själv kallar dem. Känns som att folk lirar på en del felaktigt satta odds av ren protest. ;-)
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 09:30   #78
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 164
Sharp$: 35

Spread tailor
Stats: 125 - 135 - 8
ROI: 100.55%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makatech Visa inlägg
Jag förstår att Holms får provision på konton som folk öppnat genom hans banners, personligen ser jag inget konstigt i detta alls.

MEN... nu kommer det kontroversiella, du menar att förutom provision på öppnade konton via RoK banners så får Holms mer provision ju mera pengar dessa användare spelar bort? Att Holms pga detta faktum medvetet lägger riskabla idiotspel för att försöka åstadkomma folk så mycket förluster som möjligt?
Under hur lång tid menar du i så fall att Holms kan få provision på en användares konto? Typ enbart på det första spelet efter öppnat konto via RoK banner eller även en lång tid efteråt beroende på spelarens resultat??

Har ni något belägg för det här att han skulle tjäna extra på om folk torskar eller är det rena rama gissningar??? Verkar ju helt skruvat att spelbolagen skulle skriva sådan maffialiknande knäppa avtal.

Tror knappast heller tex Aftonbladet skulle ha med Holms som rekare om det vore på detta sättet.

Sedan tycker jag ni är alldeles för fixerade vid justs holms rekar. Han är bara en i mängden av rekare på RoK som jag ser det, även om han så klart äger sajten. Av de mer seriösa användarna på RoK så tror jag inte särskilt många följer Holms rekar, förutom att man plockar enstaka rek i så fall. Holms söker ganska ofta så kallade "värde spel", dvs enligt honom felaktigt satta höga odds på ett lag som ändå har hyfsad chans att vinna. Självklart är det avsevärt högre risk på denna typ av spel. Själv är jag oftast mycket försiktig med "värde spel", eller "protest spel" som jag själv kallar dem. Känns som att folk lirar på en del felaktigt satta odds av ren protest. ;-)
Nu vet jag inte hur det ligger till, men varför ser du aftonbladet som något heligt? Anser att dom är bland dom störta trams o skoj tidningen som existerar.
patrikLA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 10:07   #79
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Under hur lång tid menar du i så fall att Holms kan få provision på en användares konto? Typ enbart på det första spelet efter öppnat konto via RoK banner eller även en lång tid efteråt beroende på spelarens resultat??
Detta är i all framtid och går ej att ta bort. Personen har blivit värvad utav honom och kommer således att vara fast i det nätet.
De roliga är att när han skriver "Unibet har en UNIK kampanj för er läsare på RoK. Ni måste trycka på följande länk för att få en barcelonatröja". Detta är bara bullshit. Samma deal får ALLA som signar via deras sida manuellt utan att gå via hans refflänk. Det är inget unikt med det alls, detta skriver han bara för att få fler värvningar via sin sida och på det sättet få in mer stålar. Det exemplet är bara ett i mängden av dom fulknep han använder. Men visst grattis till honom för att han kommit på ett sätt att tjäna pengar på andras förluster utan att göra något själv förutom att komma med förlorande spelförslag
Provisionerna brukar betalas ut antingen varje månad eller var tredje månad.

Läs för dig själv, http://www.bet365affiliates.com/ui/p...ffiliates.aspx

Citat:
Under perioden för detta avtal kan du komma att anförtros med konfidentiell information som relaterar till våra affärer, vår verksamhet eller underliggande teknologi och/eller affiliateprogrammet (inklusive exempelvis vidarebefordringsprovision intjänad av dig genom affilateprogrammet). Du går med på att undvika avslöjande eller oaukoriserad användning av sådan konfidentiell information till tredje part eller utomstående parter såvida du inte i förväg har vårt skriftliga medgivande och att du endast kommer att använda den konfidentiella informationen för ändamål som är nödvändiga för att främja syftet med detta avtal. Dina skyldigheter med hänvisning till konfidentiell information skall fortleva efter avslutandet av detta avtal.
osvosv, men nu måste jag iväg
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 10:30   #80
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Ok, men hur som helst. Verkar som om spelbolagen har dessa knäppa dealar med alla som lägger ut banners för spelbolag? Jag var ej medvetet om hur dealarna med banners var/är formulerade. men holms är väl knappast sämre än någon annan i så fall? Finns ju MASSVIS med sajter som lägger ut banners för spelbolag.

Tycker nog det är spelbolagen själva som bör stå i skamvrån.

Det här med Unibet tycker jag nog är en bagatell men visst är det lite falsk överdriven marknadsföring.

Angående Aftonbladet så är jag inte heller något fan men det är ändå den största tidingen på nätet i Sverige. Aftonbladet har själv massvis med banners för spelbolag så då har de självklart inga problem med Holms.

Enligt er konspirationsteori så gissar jag att Aftonbladet också lägger medvetet ut idiotiska rekar för att tjäna mera med pengar från spelbolagen.

Stötestenen här är ifall Holms verkligen medvetet konsekvent lägger ut dåliga/riskabla rekar för att medvetet försöka lura av folk mera pengar eller inte.

Själv tycker jag/tror jag att ni överdriver. Holms rekar är ändå bara en liten, liten del av alla rekar som läggs ut på RoK. Vem som helst kan registrera sig för att lägga ut en rek som hamnar på dess första sida.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 10:35   #81
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makatech Visa inlägg
Ok, men hur som helst. Verkar som om spelbolagen har dessa knäppa dealar med alla som lägger ut banners för spelbolag? Jag var ej medvetet om hur dealarna med banners var/är formulerade. men holms är väl knappast sämre än någon annan i så fall? Finns ju MASSVIS med sajter som lägger ut banners för spelbolag.

Tycker nog det är spelbolagen själva som bör stå i skamvrån.

Det här med Unibet tycker jag nog är en bagatell men visst är det lite falsk överdriven marknadsföring.

Angående Aftonbladet så är jag inte heller något fan men det är ändå den största tidingen på nätet i Sverige. Aftonbladet har själv massvis med banners för spelbolag så då har de självklart inga problem med Holms.

Enligt er konspirationsteori så gissar jag att Aftonbladet också lägger medvetet ut idiotiska rekar för att tjäna mera med pengar från spelbolagen.

Stötestenen här är ifall Holms verkligen medvetet konsekvent lägger ut dåliga/riskabla rekar för att medvetet försöka lura av folk mera pengar eller inte.

Själv tycker jag/tror jag att ni överdriver. Holms rekar är ändå bara en liten, liten del av alla rekar som läggs ut på RoK. Vem som helst kan registrera sig för att lägga ut en rek som hamnar på dess första sida.
Vad du inte verkar förstå är att han är ett äckel, det betyder inte att han är det enda i världen.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 10:39   #82
 
Barney Gumbles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 0

Barney´s tennis
Stats: 10 - 5 - 1
ROI: 143.20%
Vinstprocent: 67.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makatech Visa inlägg
Angående Aftonbladet så är jag inte heller något fan men det är ändå den största tidingen på nätet i Sverige. Aftonbladet har själv massvis med banners för spelbolag så då har de självklart inga problem med Holms.
Aftonbladet ligger nog på ett lite annat plan, där är det inga affliatelänkar utan reklamlänkar. Dom ger inte ut annonsplats halvt gratis...
Barney Gumble är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 12:43   #83
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Vad du inte verkar förstå är att han är ett äckel, det betyder inte att han är det enda i världen.
Känns lite som att man inte är särskilt välkommen här om man inte rättar in sig i ledet för korståget mot Holms.
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 12:49   #84
 
smalkes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 199
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makatech Visa inlägg
Känns lite som att man inte är särskilt välkommen här om man inte rättar in sig i ledet för korståget mot Holms.
hur kan du tolka det så? Det är ju inte direkt som att lemasive är otrevlig mot dig. Folk har ju förklarat flera gånger för dig varför Holms inte är populär här på sharps... du verkar inte hålla med.. det är helt ok alla har rätt till sin åsikt...men du verkar lixom inte acceptera att dom flesta inte delar din åsikt... man undrar lite vad du är ute efter? du tycker Holms är helt okej, andra gör det inte.... svårare en så är det inte!
smalke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 13:11   #85
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 21
Sharp$: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smalke Visa inlägg
hur kan du tolka det så? Det är ju inte direkt som att lemasive är otrevlig mot dig. Folk har ju förklarat flera gånger för dig varför Holms inte är populär här på sharps... du verkar inte hålla med.. det är helt ok alla har rätt till sin åsikt...men du verkar lixom inte acceptera att dom flesta inte delar din åsikt... man undrar lite vad du är ute efter? du tycker Holms är helt okej, andra gör det inte.... svårare en så är det inte!
Vad jag är ute efter.

Har väl tyckt att RoK var en kul sajt (Klotterplanket samt rekarna). Men blev nyfiken på att ta reda på orsaken till den enorma agression som verkar finnas mot Holms. På RoKs klotterplank är det inte direkt ovanligt att det kommer inlägg som spyr ut galla över RoK/Holms samtidigt som man hyllar sharps.se.

Ni har utförligt besvarat min undringar. Jag kommer nog hänga hir också men nu orkar jag inte diskutera holms längre. ;-)
makatech är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 06:32   #86
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av makatech Visa inlägg
Vad jag är ute efter.

Har väl tyckt att RoK var en kul sajt (Klotterplanket samt rekarna). Men blev nyfiken på att ta reda på orsaken till den enorma agression som verkar finnas mot Holms. På RoKs klotterplank är det inte direkt ovanligt att det kommer inlägg som spyr ut galla över RoK/Holms samtidigt som man hyllar sharps.se.

Ni har utförligt besvarat min undringar. Jag kommer nog hänga hir också men nu orkar jag inte diskutera holms längre. ;-)
Det är bra, livet är för kort för att hänga upp sig på idioter. Vi gör något roligt istället. Välkommen hit!
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 08:08   #87
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

makatech tråden startades innan RoK designades om. NU kan alla regga konto och lägga ut rekar, tidigare var det bara han som lade ut sina rekar samtidigt som han skrev "Klicka här under för att se matchen live" Kunden var helt ovetandes om att han tryckte på en reflänk och därmed bidrog till holms intäkter på en väldigt dålig rek.

Klotterplanket samt folkets rekar har inget med honom att göra. Det är därför folk söker sig dit fortfarande. Men att han nu har tagit steget längre och automatiskt skriver om varenda bolagsnamn på klotterplank till en reflänk är lågt. Testa att skriv en mening med unibet/bet365 etc själv så märker du. Detta gjordes endast för att han ska referera till fler kunder till spelbolaget. För varje kund han tar in så tjänar han även på det. Därmed har RoK gått ifrån (som den var när den startades) en blogg där man verkligen var emot bolagen.
Det är bara pinsamt att läsa honom säga "rånar bolagen" när det är han och bolagen som
står på samma sida egentligen men försöker ge ett sken utav annat.
Det är det som stör folket som faktiskt vet hur det ligger till. Dock spelar det ingen roll, har man öppnat ett konto via hans sida och sedan vänt ryggen så är man fortfarande kopplad till honom i all framtid

Du är inte utmålad till att försvara honom, här är alla välkomna i vilket fall som helst då vi har ett gemensamt intresse, nämligen spel & dobbel.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 08:44   #88
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Och snygga brudar
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 09:55   #89
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Och snygga brudar
+1
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-13, 17:16   #90
 
SweetSweeps avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 231

2012
Stats: 21 - 5 - 0
ROI: 246.50%
Vinstprocent: 80.77%

Standard

Läste pappersversionen av Aftonbladet idag och "Dagens bästa spel".
Aftonbladets "expert" hade Holms (som driver spelsajten rekatochklart.se) "bombsäkra"
som dagens avslag och Holms (som driver spelsajten rekatochklart.se) avslag var för honom dagens säkra.
SweetSweep är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekat-och-klart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se/
Postat av For Type Datum
Twitter / Tjalanizle: @AxelFranzen http://t.co/I2pIZ8ki This thread Refback 2012-08-19 21:47
• Mediatippen • Kalmar • KALMAR • Reklambyr This thread Refback 2011-03-19 00:01
Fragbite - Den svenska sidan f This thread Refback 2010-12-02 08:17
Fragbite - Den svenska sidan f This thread Refback 2010-12-02 08:15

td