Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-20, 07:48   #61
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Problemet misstänker jag blir att om man ska motivera ett lågt betyg måste admin "godkänna" om det är en ok motivering till ett så lågt betyg & att det då ska räknas in i betyget. Tar nog lite onödig tid för admin.

Hur funkar det idag, på ngt sätt tycker jag att man borde kunna räkna bort ex de 5-7 lägsta rösterna ??
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 08:35   #62
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Problemet misstänker jag blir att om man ska motivera ett lågt betyg måste admin "godkänna" om det är en ok motivering till ett så lågt betyg & att det då ska räknas in i betyget. Tar nog lite onödig tid för admin.

Hur funkar det idag, på ngt sätt tycker jag att man borde kunna räkna bort ex de 5-7 lägsta rösterna ??
Något liknande system har dom redan. Vet inte exakt hur det går till och det är meningen också.

Den omnämnda leder denna månad och kom 2:a förra månaden så helt lottlös verkar han inte gå.
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 09:27   #63
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Rektävlingen" är väl helt ointressant när tävlingsledningen varken redovisar hur resultatet räknas samt ändrar godtyckligt i resultatlistan? Jag rekar i vart fall inget mer.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 10:13   #64
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Det är ju klart att det är rätt tråkigt om man lägger ner en halvtimme/timme på att göra en välskriven rek och de 3-4 första rösterna ger 0,5 i betyg.
Är ju redan uppe i 8 rekar denna månad så skriver dom knappast för tävlingen utan snarare för att jag tycker om och skriva och vill bjuda på värde till communityn.

Har svårt att klaga på admins. Är långt ifrån något tvång att erbjuda pengar till skribenter på sidan och det är ju snarare något som de ska ha all cred för.
Helt ärligt ska ju inte dom behöva bli någon gestapo för att man tagit ett så bra initiativ som att köra tävlingen. Det är ju trotsallt inga jättesummor vi talar om och ingen satsar egna pengar för att vara med.

Så fort det finns incitament finns det väl alltid människor som vill tänja på gränserna för egen vinning vilket såklart skulle kunna förklara det hela.
Men jag vill egentligen inte spekulera i ifall det är pga fusk eller om det bara är så att man har en svans av människor som ogillar än. Kanske finns det bara en del som helt enkelt sätter lägsta betyg på alla rekar eftersom det är många som känner sig utsatta.

Hur som helst tråkigt att många har slutat att reka pga problemet. Flera av de som skrev väldigt bra och välmotiverade rekar har ju tyvärr lagt av. Jag själv kommer i alla fall fortsätta vare sig det finns något pris eller inte.
För varje människa som inte gillar rekarna så finns det bevisligen flertalet som gör det och vad vore sidan om inte medlemmarna bjöd på de kunskaper som de har?

Om jag förstod det rätt så är Mars sista månaden med detta upplägg på rektävlingen.
Hoppas att det nya systemet gör fler nöjda så få fler av de gamla rekarna kommer tillbaka igen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+10)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-03-20 klockan 10:16.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 10:41   #65
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 4
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Min teori är att man får väldigt låga betyg av personer som inte är insatta och bryr sig om sporten. Flera vill säkert inte ens ha travrekar bland rekarna precis som att vissa inte vill ha tennisrekar osv.

För det vore otroligt amatörmässigt om det fortfarande föregår fusk som inte admin lyckats stoppa så det håller jag föga troligt.
Du tycker inte att det är lite märkligt att den rekare som nu alltid får toppbetyg trots att hen är en förlorande spelare dök upp dagen efter att du skrev att du skulle sluta reka för att du var i en losing-streak? Du som redan i din första rek basunerade ut att du bara skulle reka om du tjänade pengar på det. Denna rekare är väl den enda som vinner något på att sänka Nicklas rekar? Denna rekare som du är en av de få som alltid hyllar och skriver kommentarer på?

Jag tycker också att det är tråkigt att flera av de gamla rekarna tycks ha försvunnit. Trist om det är för att de inte får några hundralappar men vi måste ju respektera alla människors eget val för några kanske några hundringar är mycket pengar även om de är vinnande?
Observer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 11:29   #66
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Har läst lite i tråden och många förutspråkar resultat som mått på hur bra/dålig reken varit och som nyckeltal för tävlingen. Jag förstår resonemanget men jag känner mig samtidigt osäker om det är rätt väg att gå.
Det är klart att resultatet på rekarna är viktigt. Allas rekar borde kanske automatiskt hamna i ett eget spreadsheet så att alla kan följa hur det historiskt gått för den som skriver.
Men är det verkligen rättvist med att bara gå efter resultat? Då menar jag inte bara i den mening att man kan ha tur/otur.¨
För det första skapar det rätt så stora problem angående hur man ska fördela vinstpengarna och hur man ska mäta resultatet.
Skulle man reka lägre odds med spelvärde och kanske nå 105-110% ROI varje månad, vilket är ett mycket bra resultat. Så skulle man vara chanslös på att vinna tävlingen ens 1 gång. Även fast man över tid förmodligen är bäst.
Det premierar snarare höga odds med hög variation så man istället kan vinna rektävlingen någon månad per år med extrema swings som resultat.

Jag vet såklart att jag själv som rekar i en nischad sport som bara finns på fåtalet europa sajter förmodligen skulle få en grym edge i en sån tävling jämfört med folk som spelar på marknader med högre omsättning och mycket mindre marginaler.

Vilket är nästa problem. Vilka sajter är legitima och vad för typ av insatser ska tillåtas?
Även här premieras en aggresiv bankrulle-management där man satsar hårt för att lyckas få hög ROI över kort period, snarare än att använda sig av en sund BRM.

Ett annat problem blir ju att själva motiveringarna hamnar i bakgrunden. Ska man helt slopa detta om man istället bara kollar på resultat? Då blir det ju en spreadsheettävling istället.
Här tycker jag förvisso redan att det finns ett visst problem när man läser vissa rekar. När jag skriver försöker jag sträva efter att ge en objektiv bild av det jag rekar. Jag lyser upp både de delar som är för mitt spelobjekt men även de som kan vara emot. Ibland läser man rekar där det mer känns som rekaren försöker sälja på mig något än att hjälpa mig vinna pengar. Förmodligen skrivs det så för att ragga högt betyg istället för att hjälpa varandra.

Det är såklart sjukt svårt att hitta ett sätt som gör allt rättvist för alla. Förmodligen omöjligt. Jag har inte så många bra förslag heller förutom alla de som redan dykt upp i tråden.
Hoppas bara att fler får inställningen att hjälpa varandra. Att göra en rek behöver ju inte bara vara hjälp för de som läser. Det ger ju andra chansen att kommentera och ge feedback på spelen som man själv lägger. Kanske har man tänkt fel och kan då själv få hjälp av läsarna.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 11:41   #67
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Något liknande system har dom redan. Vet inte exakt hur det går till och det är meningen också.

Den omnämnda leder denna månad och kom 2:a förra månaden så helt lottlös verkar han inte gå.
Du behöver inte oroa dig. Jag vinner inte denna månad heller
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 11:52   #68
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Rektävlingen kommer att ha en helt annan utformning i Sharps 3.0. Vi förstår er frustration över hur orättvisa betyg kan förstöra motivationen för att skriva rekar, men jag tror vi har kommit på rätt bra metoder för att begränsa oseriösa betyg i den nya tävlingen. Sidan är under full kodning just nu så förhoppningsvis har vi den klar till sommaren.

För den nuvarande tävlingen var vi inne på att tvinga 0 och 1 röstare att motivera varför de gav dåligt betyg. Tror ni det kan ge bukt på problemet som en provisorisk lösning innan vi sjösätter den nya sidan?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+10), NicklasJ (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 12:02   #69
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Rektävlingen kommer att ha en helt annan utformning i Sharps 3.0. Vi förstår er frustration över hur orättvisa betyg kan förstöra motivationen för att skriva rekar, men jag tror vi har kommit på rätt bra metoder för att begränsa oseriösa betyg i den nya tävlingen. Sidan är under full kodning just nu så förhoppningsvis har vi den klar till sommaren.

För den nuvarande tävlingen var vi inne på att tvinga 0 och 1 röstare att motivera varför de gav dåligt betyg. Tror ni det kan ge bukt på problemet som en provisorisk lösning innan vi sjösätter den nya sidan?
En bra tanke tillsvidare tror jag, & motiverar man inte räknas kort & gott rösten bort.

Sen kommer ju då nästa fråga dyka upp, vad räknas som en gdk motivering & vem lägger tid på att kontrollera det....
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 12:11   #70
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Observer Visa inlägg
Du tycker inte att det är lite märkligt att den rekare som nu alltid får toppbetyg trots att hen är en förlorande spelare dök upp dagen efter att du skrev att du skulle sluta reka för att du var i en losing-streak? Du som redan i din första rek basunerade ut att du bara skulle reka om du tjänade pengar på det. Denna rekare är väl den enda som vinner något på att sänka Nicklas rekar? Denna rekare som du är en av de få som alltid hyllar och skriver kommentarer på?

Jag tycker också att det är tråkigt att flera av de gamla rekarna tycks ha försvunnit. Trist om det är för att de inte får några hundralappar men vi måste ju respektera alla människors eget val för några kanske några hundringar är mycket pengar även om de är vinnande?
Själv tycker jag det är en märklig tråd att göra debut i. Du har full koll vad folk har skrivit och har dessutom hunnit läst in dig på vilka gamla rekare som försvunnit. Själv har jag ingen aning fast jag hänger här dagligen sen några år.

Imponerande som sagt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1), kusagwa (+1), Sprite (+2)
Wagner är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 13:14   #71
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 2
Sharp$: 4
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Själv tycker jag det är en märklig tråd att göra debut i. Du har full koll vad folk har skrivit och har dessutom hunnit läst in dig på vilka gamla rekare som försvunnit. Själv har jag ingen aning fast jag hänger här dagligen sen några år.

Imponerande som sagt.
Har jag fel i sak?

Själv tycker jag att det är märkligt att du som hängt här i flera år inte ser det uppenbara fusket, inte så imponerande
Observer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 16:44   #72
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Rektävlingen kommer att ha en helt annan utformning i Sharps 3.0. Vi förstår er frustration över hur orättvisa betyg kan förstöra motivationen för att skriva rekar, men jag tror vi har kommit på rätt bra metoder för att begränsa oseriösa betyg i den nya tävlingen. Sidan är under full kodning just nu så förhoppningsvis har vi den klar till sommaren.

För den nuvarande tävlingen var vi inne på att tvinga 0 och 1 röstare att motivera varför de gav dåligt betyg. Tror ni det kan ge bukt på problemet som en provisorisk lösning innan vi sjösätter den nya sidan?
Varför inte i sådana fall tvinga ALLA som sätter betyg att motivera? Skulle jag gissa så tror jag att det för tillfället är ett större problem att en eller flera rekare sätter omotiverade höga betyg på sig själv med hjälp av multipla konton. Tvinga alla att motivera och redovisa alla röster öppet så kommer nog den stora massan reagera om någon gör något som sticker ut... ta samtidigt bort "bonusen" på 11 Sharps för att rösta så blir det lite svårare att i längden registrera mängder av konton bara för att rösta högt på sina egna eller lågt på någon konkurrents rekar.

Eller... om det är möjligt att genomföra - låt en jury av folk här inne med gott omdöme utse vinnarna. Säkert blir det också orättvist för att någon är vän med någon o s v - men bättre än att den som har flest konton vinner tycker jag i alla fall...

Eller så skrotar man tävlingen helt tills nya Sharps är igång. Behåll pengarna till att utveckla sidan eller belöna folk lite här och var med en hundring eller flera för att de skrivit en fantastisk rek. Jag tror nog att de flesta här inne är beredda att lita på att ni i ledningen kan ta kloka beslut. Återigen, bättre än att den som fuskar vinner i alla fall.

Just my two cents worth, kanske tänker jag fel, det har hänt förr :-)
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 16:50   #73
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ett problem som jag ser det med att man ska motivera varför man lägger en viss poäng på en rek är att det är tidsödande, oavsett om man skriver "bra rek" eller 10 rader. Jag kommenterar sällan rekar oavsett hur bra de är utan ger istället rekarna de betyg jag tycker att de förtjänar. Skulle det bli motiveringstvång på alla rekar och inte bara de där man ger dåliga betyg så skulle jag inte princip skita i rekarna (men bra ide Boone med att motivera på låga betyg).

Och hur ger man ens noll stjärnor på en rek? Trodde att 0.5 var lägst? Eller för reken automatiskt 0 stjärnor om man köper den men inte röstar?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 16:59   #74
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ett problem som jag ser det med att man ska motivera varför man lägger en viss poäng på en rek är att det är tidsödande, oavsett om man skriver "bra rek" eller 10 rader. Jag kommenterar sällan rekar oavsett hur bra de är utan ger istället rekarna de betyg jag tycker att de förtjänar. Skulle det bli motiveringstvång på alla rekar och inte bara de där man ger dåliga betyg så skulle jag inte princip skita i rekarna (men bra ide Boone med att motivera på låga betyg).

Och hur ger man ens noll stjärnor på en rek? Trodde att 0.5 var lägst? Eller för reken automatiskt 0 stjärnor om man köper den men inte röstar?
Inte motiveringstvång för att läsa reken, men för att sätta betyg. Tar man sig tiden att läsa en rek, fundera över om den är värd att följa och eventuellt skaffa sig mer information och lägga spelet, så är det väl inte så mycket begärt att även skriva "fantastisk rek som jag ger högsta betyg p g a att..." - om det nu gör att fuskandet blir svårare. Eller så sätter man inget betyg.
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-20, 17:39   #75
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Observer Visa inlägg
Du tycker inte att det är lite märkligt att den rekare som nu alltid får toppbetyg trots att hen är en förlorande spelare dök upp dagen efter att du skrev att du skulle sluta reka för att du var i en losing-streak? Du som redan i din första rek basunerade ut att du bara skulle reka om du tjänade pengar på det. Denna rekare är väl den enda som vinner något på att sänka Nicklas rekar? Denna rekare som du är en av de få som alltid hyllar och skriver kommentarer på?

Jag tycker också att det är tråkigt att flera av de gamla rekarna tycks ha försvunnit. Trist om det är för att de inte får några hundralappar men vi måste ju respektera alla människors eget val för några kanske några hundringar är mycket pengar även om de är vinnande?
Lol, driver du med mig?

Jag har hyllat en av hans rekar, jag har skrivit motsägande info om en av rekarna där jag spelat motsatsen (Lopez - Kukushkin) och i en rek har jag skrivit upp ett förlorande resultat då jag ryggade reken och kollade på matchen. gullgris har inte direkt skrivit mycket uppföljningar så därför skrev jag dit resultaten.

Jag tror inte du har så bra koll som du tror heller då du inte verkar ha läst gullegris rekar. Han har MYCKET bättre insyn i tennis än vad jag har. Han kan analysera spelarna på ett betydligt större djup än vad jag kan.

När jag rekar tennis går jag på tidigare matcher hur spelarna sett ut, utstickande odds och H2H vilka som gillar att möta vilka. Gullegris motiverar sina spel t.ex. med att vissa spelare servar så bollen studsar högt vilket inte passar vissa spelare och sån info kommer jag aldrig att kunna.

Men jag tar det som en riktigt god komplimang att du tycker jag rekar lika bra som gullegris. Dock tycker jag att du är en riktig fegis då din användare startades denna månad och du skrev detta som ett första inlägg. Antingen är du en ny person och har noll koll eller så har du ett annat konto som du inte vågar skriva denna kritik ifrån. Var en man och skriv från ditt riktiga konto istället nästa gång.

Och så är det väl så att ALLA rekare tjänar på att sänka betygen på de som ligger topp 5. Jag har ingen vinning alls av det denna månad då jag inte kommer reka och således inte kan tjäna några pengar, därav att jag startade min dagbok istället som ligger i viloläge nu medans jag är i Sthlm.



För övrigt tycker jag att motivering oavsett betyg är en bra sak. Vill man inte motivera så förlorar man 10 sharps för att man inte betygsätter och motiverar. 10 sharps för en bra rek är väl ändå en jävligt bra deal. Har en rek väldigt lågt betyg behöver man ju inte ens öppna den, eller hur?
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-03-20 klockan 17:41.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td