Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Visa resultat för omröstning: Bör Sharps starta en TOUT-tjänst? (Läs hela tråden först)
Ja 53 27.18%
Nej 95 48.72%
Blankt! (Jag är på admins sida oavsett vad) 47 24.10%
Antal röster: 195. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-08, 10:34   #76
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Donerar gärna pengar till Sharps,
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 10:47   #77
 
smooses avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 10
Sharp$: 87


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En liten annorlunda fråga, men vad har hänt med Genuine? Är det någon som kommer in på sidan eller? Har den lagts ner pga denna hela denna diskussion? Tror dock inte det... Någon som vet?

Edit: Fungerar igen!
__________________
Jag kan allt om sporter... Förutom att betta på de...

Senast redigerad av smoose den 2010-11-08 klockan 10:54.
smoose är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 11:23   #78
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NHL Gambler Visa inlägg
Sharps: Behöver ni pengar? STARTA EN DONERA LÄNK och så kommer pengarna att trilla in!

Ny har byggt upp Sveriges bästa sportsbettingforum som är gratis för ALLA! Glöm inte bort det...

Jag förstår dock att ni kanske blir sugna på att dra in en slant för jobbet ni gör och jag ser som sagt inga problem med att donera en slant lite då o då!
Sharps.se kommer fortsätta vara gratis precis som innan som det nu sagts 100 gånger i tråden ändå dyker du upp med samma inlägg för andra gången. Touttjänsten har inget med forumet att göra.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 13:14   #79
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

jaha, då har man vaknat igen.

vad är det som gör att just GB är de utvalda? känns fjuttigt i sharps-format. av den bild jag skapat om er i crew här så hade jag trott på nåt mycket större om detta skulle komma på tal. låter ju ibland som att ni sitter på en del kontakter i usa bla och det hade nog varit nåt därifrån jag hade gissat skulle kunna komma nåt samarbete.
av tugget i chatten att döma så anser ju flera att det endast är LS som har nåt att göra i en betaltjänst. papak då, blev han kvar på perongen eller? trodde han va med i GB nu.

nu blir det ju cappers som många har olika åsikter om redan, samtidigt som flera här på sharps visar upp väl så goda kunskaper som nu sitter på chat o forum här parallellt utan deg för rekar.

fortsatt tveksam, fast spännande att följa.

BOL
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 13:45   #80
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Min högst personliga gissning är att detta är ett resultat av vad som hände med GBs picks och Sharps. Det är Genuine-gänget som är de verkliga vinnarna här då de nu kan köra sin betaltjänst med Sharps i ryggen istället för som konkurrent som lägger ut deras picks gratis.. konkurrent är väl fel ord, men ni förstår vad jag menar, LS et al behöver helt sonika inte oroa sig för att deras picks kommer läggas upp i Service Play delen här längre.

Sharps.se och dess användare (ni, jag, och crew) är dock sekundära vinnare då siten i sig kommer få lite mer pr via duktiga rekare (som gjort sig kända utanför Sharps), rekarna kommer (förhoppningsvis) vara aktiva i communityn utanför de som betalar. Dessutom, den del av inkomsterna tillfaller sharps.se kommer användas till att förbättra siten både prestanda-mässigt, men även innehållsmässigt (tävlingar mm).

Som jag ser det är det är det både för och nackdelar.. och jag tycker det var en viktig erfarenhet som toloiten delade med sig av där uppe. Så länge man verkligen utvärderar utvecklingen löpande och ser hur communityn påverkas och agerar efter det så kan det nog funka, men glöm inte bort att det är framför allt de som är här idag som har hjälpt till att göra Sharps till vad det är.

Så, nu har jag kommenterat. Jag förstår att det är mitt inlägg alla väntat på så nu kan topicen stängas.. *host* ;-)
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 13:49   #81
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag betalar gladligen några hundralappar för en sådan här tjänst. Men då får ni allt ta in några sharpare än killarna på gb.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 14:34   #82
 
ricos avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 367
Sharp$: 499

Sharps.se VM-tävling 2014
Stats: 1 - 0 - 0
ROI: 183.30%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Tack för ett fantastiskt bra forum, skön stämning och användarvänlighet/support som heter duga.

Angående ryktet och utvecklingen av sharps.se ställer jag mej bakom Munchies och F-Dunlop. Jag avvaktar utvecklingen. Sådana här forum lever starkt på sina medlemmar och delandet av kunskap o service plays mm till kostnaden 0 kr för forum-medlemmen.

Ni får vara mycket försiktiga när ni rullar fram de ni planer har så att inte er blytunga credit/förtroende som ni byggt upp får sig en törn.

Det blir ju liksom lite bakvänt om våra topp-gubbar som exempelvis F-Dunlop, Masho och Lemasive plötsligt börjar ta betalt, dvs alla bra gubbar som visar resultat blir rekryterade.

Bra rekare kommer o går, alla behöver mat på bordet osv javisst, men var försiktiga med förtroendet ni byggt upp.

Håller med BBX om att denna tout-tjänst bör lyftas ut och ha eget namn, helt separat från "vårt" kära sharps.se. Speciellt om medlemmarna ska ha något som helst förtroende för Service Play-delen av forumet.
rico är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:19   #83
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Utan att ha för brun tunga nu så måste jag säga att vi ger våra admins lite för lite cred här! Dem vet garanterat precis vad dem står för och kommer inte att bygga vidare på det om det skulle strida mot dem principerna dem satt upp (ja jag vet att det ska vara gratis, men det är ju inget som ändras förutom att dem lägger till en service för oss som inte har tid att leta spel hela dagarna och hellre lägger en slant på att få spelen direkt hem till dörrn ). Detta forumet kommer ju att finnas kvar, vi kommer att dela information på samma sätt som förut (om jag förstått det hela rätt?) och vi kommer att få en högoktanig Service Play del (separat sida) som kommer att kunna garantera bra resultat om allt vill sig väl..

Vet att det är folk som slänger pengar till höger å vänster på dessa betalsajter ändå, varför inte få lite avkastning på dessa pengar med att bidra till att göra sidan bättre?

Om man betalar XXX kr för en cappers spel, så kanske XX går som bidrag till denna sidan, så då kan man ju se det som att man är med å hjälper till att göra den bättre, samtidigt som spelservicen förhoppningsvis visar gröna siffror den med.

Ni har mitt fulla förtroende i alla fall och jag lovar att inte följa ett enda spel på service play delen i början... det finns ingen capper i världen som klarar av att hålla gröna siffror om jag är på samma sida thats for sure

Kan nästan säga att jag skulle gått plus på att bara betala tjänsten utan att använda mig av den som det går idag

GL!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:39   #84
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

För det första vill jag säga att jag beundrar det arbete som ni lägger ner på sharps och att ni på så relativt kort tid gjort det här forumet till det ledande i Sverige är mycket imponerande!

Måste säga att jag är väldigt förvånad över det här och som ni tidigare nämnt så är det väldigt olyckligt att det läckt ut innan ni hunnit prata ihop er om det då det är väldigt luddigt allting och det gör det hela allt mer rörigt. Ni kanske skulle prata ihop er ordentligt och ha en tydligt ståndpunkt och köra på det?

Ni säger att ni INTE vill ha några pengar från det här och det ska INTE ha någonting med Sharps forum att göra, varför ska ni ha det då? Varför inte bara låta de andra sidorna köra sina race med betalspel, exakt det race som den här sidan har propagerat hårt emot (enligt mig löjligt hårt).. här postas andra betalspels sidors spel gratis och ni har gjort så att man kan göra det anonymt, allt för att motarbeta andra som vill tjäna pengar på att sälja sina spel, vilket jag tycker är lite fult, och ändå så har ni nu fått för er att det ska säljas spel i ett sammarbete med sharps? Ska de då också publiceras anonymt i forumet och hjälpa forumets medlemmar? Eller är det då helt plötsligt en annan sak då det gäller era "egna" spel? Precis som "dgothe" skrev här ovan så känns detta som ett samarbete där GB slipper få sina spel publicerade gratis här i framtiden och det är de som är vinnarna på detta, vad de gjort för att få igenom det vet jag inte. Tror det va Boone som skrev att detta kommer innebära att det blir högre kvalité på forumet vilket vore bra och så vitt jag förstår så är det också den enda anledningen ni har till att starta detta, vad är det som säger att det kommer bli högra kvalité på forumet, ska de som säljer sina spel ha tvång att dela med sig av bra information utöver den informationen de använder till sina spel de säljer? Det vanligaste är väl att man tar den bästa informationen man har till spelen man säljer och därmed kan det inte sägas i forumet, och att någon ska ha 120 % ROI på betalspel och ändå dela med sig av information och speltips i forumet som håller hög nivå är helt enkelt omöjligt!

Jag tycker, till skillnad från er som startade den här sidan, inte att det är några fel med att sälja spel och ta betalt för dem, funkar det så är ju alla nöjda, både köpare och säljare, funkar det inte så dör betaltjänsten ut och det är inga konstigheter om ni skulle ha ändrat åsikt och också skulle vilja ha in några extrakulor, det är ni värda för den delen, men det känns som att ni måste säga det rakt ut i såna fall, det är ingen som kommer hata er för det... men man kan inte säga att man är emot betalsidor och sen starta en egen!?

Sen som tidigare också nämnt så är kraven helt otroliga och det kommer inte bli mycket till betaltjänst som ska hålla de kraven, man ska spela på marknader och sporter där oddsen och linorna är extremt väl satta, man får inte spela på bolag som har fina utstick av odds och man ska ändå ha en ROI på 120 %. Ni ska typ ha folk som har 120 % ROI under en lång period av spel på ligor som NBA, Premier League och NHL och odds från pinnacle, 1-2 personer med tur klarar det på de 9 miljoner som finns i Sverige och det är väl inte tur ni eftersöker utan kunskap... Norsk hockey, volleyboll och svensk basket åker ju all världens väg så vilka är det som egentligen ska vara dessa experter när detta väl skulle dra igång?

Summa sumarum, kraven ni har ni känns nästan omöjliga, men hittar ni folk med 120 % ROI över en lång tid på de stora ligorna där man inte blir limiterad så köper jag gärna spelen, eller jag kanske kan ta del av dem gratis i service play delen istället...

Det är nog dags att snacka ihop er och komma fram till vad ni egentligen vill och vad ni vill att sharps ska stå för... om jag skulle vara er så skulle jag starta en betaltjänst med de här duktiga rekarna, ni måste givetvis sänka kraven då ingen skulle platsa annars, säga att ni behöver intäkterna till att driva sidan (det låter bättre än att säga att man ska spendera dem på krogen) och sen mjölka så mycket pengar ni kan tills ni märker att forumet tar skada (det kommer ta skada) och då lägger ni ner det! Vad är det för fel med att vilja ha pengar?

Vill ni vara för eller emot betalspel, det är dags att ta ställning, jag tycker varken det ena eller det andra är rätt eller fel men ni kan inte vara emot och ändå starta eget!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:39   #85
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tycker att det är en fin idé med en riktigt välskött svensk tout-tjänst men tycker inte att det måste ha någon koppling till Sharps. En sida, företag, affärsidé eller liknande måste ha ett tydligt syfte för att nå framgång. Börjar man beblanda idéer och ska köra allt i samma race blir det oftast inte bra. Nu vet jag inte exakt vad som planerats, men jag tror att det hade varit bäst att köra sidorna separat, utan större koppling till varandra. Att driva ett projekt enbart för att tjäna pengar tycker jag inte går hand i hand med bilden jag fått av Sharps och anledningen till varför jag registrerade mig här.

Men jag är säker på att Sharps-ledningen löser allt på ett bra sätt.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:41   #86
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Som sagt så trodde vi LuckyStrike fattade att det vi snackade om var konfidentiellt, men han gick istället ut och skrev på deras forum och lät som allting var klart. Det är det som har skapat kaoset och vi hade aldrig behövt hantera det på detta grisiga vis annars.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:46   #87
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Wall of Text
Så som jag tolkar det så är det ett sätt att hantera den flykt från sharps.se till olika betalsiter. Kompetensen stannar i form av aktivitet i forumet.

Betalspelen säljs under kontrollerade former och hårda kriterier vilket är till för att leverera en bra betaltjänst i Sverige. Kraven mars listade kändes orimliga men vi får se vad det blir av de.

Sedan har de även sagts att spelen kommer att läckas ut på forumet och att det ine kommer stoppas för det strider mot policyn. Däremot kommer tjänsten släppa picksen på utsatt tid där köparna får förvarning, precis som med RAS. Det gör att ingen betalande kund missar spelen i princip.

Crew har så vitt jag sett aldrig sagt att de är emot betalspel, de köper ju massvis själva och delar med sig av till oss som inte är i närheten av att kunna ha råd med tjänster av den kalibern.

Det som sagts är att sharps är fritt och att inget censureras i princip. Därmed är det fritt fram att posta betalspel. Anonymfunktionen skapades för att skydda medlemmar från kollektiv bestraffning som GB använde sig utav.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 16:55   #88
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
wall
Mycket du tar upp är redan besvarat tidigare i tråden.. Var har du fått det ifrån att Sharps är emot betalspel, så vitt jag vet har sharps aldrig sagt att det i sig är fel för kvalitativa touts att ta betalt för sina spel - rätta mig gärna om jag har fel men jag tror detta är något vissa användare verkar ha fått för sig på egen hand.

Sen är det väl inte konstigt om någon tout finner det givande att delta i forumet. Då menar jag inte att dem kommer lägga ut några spel men att dem säkert har åsikter att dela med sig om andras upplägg och funderingar kring spel. Det är ju bra reklam för touten att göra detta.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 17:24   #89
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

När sidan startade så va det väl lite i en motrörelse mot alla den mängd sidor som tog betalt för sina, enligt sharps, "dåliga" spel eftersom det va snålt och dåligt att ta pengar av folk och här på sharps skulle allting alltid va gratis och alla skulle dela med sig till alla... vi som "fått för oss detta" kanske har kvar bilden av hur allting målades upp när sidan startade men det numera har blivit än liten förändring i frågan och därför förstår du inte vad vi pratar om? Jag tycker det är bra om det nu är så att det svängt lite i frågan då det va en enligt mig ganska naiv inställning för givetvis så är en bra betalspelstjänst ett lysande koncept för samtliga parter, de som betalar en slant får spel som de vinner mer på än vad de betalar för att få dem, den som rekar får betalt för tiden den lägger ner på att hitta bra spel och de som driver sidan kan få en liten extra slant för tiden de lägger ner på att driva den!

Nu vet inte jag hur hierarkin är uppbyggd här men det verkar vara du mars och kp som har störst intresse av att driva det här vidare medan iCash och Boone som va heta på gröten då sidan startade och va lite emot kassa betalsajter verkar tycka det här är aningen olustigt och strider mot vad de egentligen tycker, tänker och vill!? Den bilden har jag fått iaf...

Lyckas ni med att få till allt som ni säger så är det fantastiskt bra och jag hoppas det då ni kommer kunna sälja otroligt fina spel till en mängd medlemmar men som sagt så bör ni prata ihop er, detta har blivit rörigt, orimliga krav, som nån sa så lär det inte bli många från GB som kan reka som touts via sharps. Så kör ni på det ni anser bäst, jag tycker som sagt ni ska ge det ett försök, det är ett naturligt steg att ta för utvecklingen av sidan det lustiga är dock att det känns som det strider lite emot vad ni ville från början, men vafan alla har väl rätt att ändra sig, man bör dock stå för det isf!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-08, 17:36   #90
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
När sidan startade så va det väl lite i en motrörelse mot alla den mängd sidor som tog betalt för sina, enligt sharps, "dåliga" spel eftersom det va snålt och dåligt att ta pengar av folk och här på sharps skulle allting alltid va gratis och alla skulle dela med sig till alla... vi som "fått för oss detta" kanske har kvar bilden av hur allting målades upp när sidan startade men det numera har blivit än liten förändring i frågan och därför förstår du inte vad vi pratar om? Jag tycker det är bra om det nu är så att det svängt lite i frågan då det va en enligt mig ganska naiv inställning för givetvis så är en bra betalspelstjänst ett lysande koncept för samtliga parter, de som betalar en slant får spel som de vinner mer på än vad de betalar för att få dem, den som rekar får betalt för tiden den lägger ner på att hitta bra spel och de som driver sidan kan få en liten extra slant för tiden de lägger ner på att driva den!

Nu vet inte jag hur hierarkin är uppbyggd här men det verkar vara du mars och kp som har störst intresse av att driva det här vidare medan iCash och Boone som va heta på gröten då sidan startade och va lite emot kassa betalsajter verkar tycka det här är aningen olustigt och strider mot vad de egentligen tycker, tänker och vill!? Den bilden har jag fått iaf...

Lyckas ni med att få till allt som ni säger så är det fantastiskt bra och jag hoppas det då ni kommer kunna sälja otroligt fina spel till en mängd medlemmar men som sagt så bör ni prata ihop er, detta har blivit rörigt, orimliga krav, som nån sa så lär det inte bli många från GB som kan reka som touts via sharps. Så kör ni på det ni anser bäst, jag tycker som sagt ni ska ge det ett försök, det är ett naturligt steg att ta för utvecklingen av sidan det lustiga är dock att det känns som det strider lite emot vad ni ville från början, men vafan alla har väl rätt att ändra sig, man bör dock stå för det isf!
Hehe nej det har bara blivit så att jag och KP skrivit mest här i tråden - vi har givetvis snackat ihop oss själva om detta i varje fall och vi har alla admins bakom oss i uttalanden som görs i denna tråd. iCash inlägg kan säkert tolkas lite som du gjort det men egentligen har vi alla redan skrivit samma sak fast med andra ord - ingen av oss önskar någon förändring för upplägget i forumet och saker och ting kommer att skötas som det gjorts tidigare. Den enda skillnaden blir att en ny tjänst blir tillgänglig.

Vi är alla också emot kassa betaltjänster just för att dem är kassa Däremot de som håller kvalité vilket är mycket få ser vi som touts som förtjänar att kunna ta betalt för den kompetens de besitter, som RobinD skrev så köper vi själva in tjänster t.ex. RAS osv. Jag tycker därmed inte att detta egentligen står emot vad Sharps stog för i början, nu var jag visserligen inte admin i januari/februari men jag var medlem på sidan. Tackar för din input.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td