Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Visa resultat för omröstning: Bör Sharps starta en TOUT-tjänst? (Läs hela tråden först)
Ja 53 27.18%
Nej 95 48.72%
Blankt! (Jag är på admins sida oavsett vad) 47 24.10%
Antal röster: 195. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-07, 21:34   #46
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Klart de kan, huvudsaken är att som betalar för spelen hinner få dom till rätt lina och odds. Vad resterande spelar till är upp till dom.
En köpare betalar för att slippa hänga på forumet hela tiden och uppdatera efter nya spel. Han vill endast få dessa skickade och rygga blint helt enkelt.
Ja iofs det stämmer ju så klart, de har ju chansen att lägga dem innan de slashas. Begriper dock inte varför man inte har det så innan? :P
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 21:35   #47
 
NHL Gamblers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm!
Inlägg: 218
Sharp$: 241
Standard

Är det inte bättre att ni öppnar en flik där man kan donera en slant till "SIDAN" istället för att ni sänker er till betalsidornas nivå?

Donera pengar till Sharps för att sidan ska hålla sig fräsch : JA!

Blanda ihop er med betalsidor = NEJ!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
illen (+3), fuzzy_ (+1), mange70 (+1), fredo (+1), Shell Peppe (+1), chanix (+1), inspektorn (+1)
NHL Gambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 21:36   #48
 
tjuves avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 55
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Precis, allt kommer att fortsätta som vanligt förutom att en extratjänst kommer att finnas för de som redan är touts, dvs GB tex. De har redan sin kundstock även som redan betalar, samt lär de med all sannolikhet även få nya medlemmar via oss.

Detta påverkar inte er som brukar hänga här något alls.
Visst, det kommer kanske fler duktiga rekare som lägger ut sina spel gratis på Sharps. Men betaltjänsten kan givetvis få en inverkan framförallt i början för de som inte vill betala, då flera duktiga rekares spel (som till exempel Fuzzy Dunlop) försvinner.

Edit: Där fick jag ditt svar din post här under, KP
__________________
Intellect is invisible to the man who has none

Senast redigerad av tjuve den 2010-11-07 klockan 21:49.
tjuve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 21:41   #49
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Det gör det ju iofs så det ska du/ni ju inte säga. Finns många som många ryggar som har stort potential för att få betalt för sina rekar om de fick förfrågan/chansen som de nu kommer kunna få på silverfat.
Det gör ju att vi som inte betalar kommer förlorar REKARE som vi följer, men det är ju inget vi kan begära att de ska vara kvar.

Men förhoppningsvis dyker det upp en ny förmåga när en annan lämnar vilket jag tycker det gör hela tiden, det beror mycket hur många som försvinner osv.

Men som sagt vissa skulle kanske försvinna iaf och nu blir de iaf kvar här, dock troligtvis inte alla...
Jag håller faktiskt inte med dig. Finns många som har siffror som knäpper andra tjänster på fingrarna men som väljer att inte gå den vägen. Det är ett vägval man gör. Många vill kunna spela och tipsa om spel som vanligt fortfarande. Att gå tout ger en helt annan innebörd samt press/krav på sig. Du måste prestera, du måste tåla att hantera kritik. Du kommer sågas/hyllas etc.
En vanlig rekare slipper sånt då han ger bara förslag och klassas inte som "expert". Vet MÅNGA som aldrig skulle få för sig att gå tout utan man vill vara den där anonyma forumnissen som gör andra glada när han sätter sina spel. Då blir man även glad själv.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 21:50   #50
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Jag håller faktiskt inte med dig. Finns många som har siffror som knäpper andra tjänster på fingrarna men som väljer att inte gå den vägen. Det är ett vägval man gör. Många vill kunna spela och tipsa om spel som vanligt fortfarande. Att gå tout ger en helt annan innebörd samt press/krav på sig. Du måste prestera, du måste tåla att hantera kritik. Du kommer sågas/hyllas etc.
En vanlig rekare slipper sånt då han ger bara förslag och klassas inte som "expert". Vet MÅNGA som aldrig skulle få för sig att gå tout utan man vill vara den där anonyma forumnissen som gör andra glada när han sätter sina spel. Då blir man även glad själv.
Ja självklart finns det sådana också som du säger och jag tror som sagt det nog väger lika och tror som sagt det blir väldigt likt som nu, bara ni admins diskutera detta och nöter det ordentligt innan ni släpper det så kan det nog funka fint.

Om jag det skulle bli för mycket får väl admins av sidan (som är/har blivit väldigt anonyma på forumet när det gäller rekar officiella sheets osv) börja dra igång lite av deras spel för att hålla lågan uppe!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 21:53   #51
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 87
Standard

Så länge Icash får vara med i beslutsprocessen blir det nog bra, han verkar ha en sund inställning
Good2cu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:03   #52
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 368
Sharp$: 1197


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rejs Visa inlägg
Det gör det ju iofs så det ska du/ni ju inte säga. Finns många som många ryggar som har stort potential för att få betalt för sina rekar om de fick förfrågan/chansen som de nu kommer kunna få på silverfat.
Det gör ju att vi som inte betalar kommer förlorar REKARE som vi följer, men det är ju inget vi kan begära att de ska vara kvar.

Men förhoppningsvis dyker det upp en ny förmåga när en annan lämnar vilket jag tycker det gör hela tiden, det beror mycket hur många som försvinner osv.

Men som sagt vissa skulle kanske försvinna iaf och nu blir de iaf kvar här, dock troligtvis inte alla...
Det var väl precis det som hände när tipszonen började ta betalt för sina expertspel. När någon "tusenlappsrekare" började gå bra försvann han från gratismarknaden och blev "expert" och började då kosta pengar. Till en början märktes ingen större skillnad men efter ett tag var det knappt några som rekade bland "tusenlapparna". Dvs det fanns inga att rygga. Numera har man gått tillbaka till att alla rekar är gratis (även experternas). Dock är det inte fler som börjat reka igen och många av profilerna har försvunnit till andra sidor. Vore ruggigt trist om utvecklingen blev likadan här
toloiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:08   #53
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 533
Sharp$: 1588


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vi får verkligen hoppas att allt är genomtänkt och att allt sköts snyggt (litar ändå på sharps grabbarna)

Men risken finns väl ändå där att det blir som vissa skriver att rekare försvinner.

Och tråkigt att sharps ändå kommer förknippas med en betalsida.

Den som lever får se
frages är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:08   #54
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av toloiten Visa inlägg
Det var väl precis det som hände när tipszonen började ta betalt för sina expertspel. När någon "tusenlappsrekare" började gå bra försvann han från gratismarknaden och blev "expert" och började då kosta pengar. Till en början märktes ingen större skillnad men efter ett tag var det knappt några som rekade bland "tusenlapparna". Dvs det fanns inga att rygga. Numera har man gått tillbaka till att alla rekar är gratis (även experternas). Dock är det inte fler som börjat reka igen och många av profilerna har försvunnit till andra sidor. Vore ruggigt trist om utvecklingen blev likadan här
Väldigt bra synpunkt. Ska skriva ned den faktiskt.

edit: Ett klokt talesätt är, den dumme lär sig av sina egna misstag, den kloke av andras.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:19   #55
 
fuzzy_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 583
Sharp$: 888
Standard

Det hade varit kul med en omröstning för att se om Sharps användare är possitiva eller negativa till förslaget
__________________
"Cruisin' down the street in my 6-fo', Jockin' the bitches, slappin' the hoe's "
fuzzy_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:22   #56
 
Hedos avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 325


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nog för att jag är ny här, men tanken med sidan är väl att man ska dela med sig av sina speltips sinsemellan? Att en forummedlem ska ta betalt av en annan forummedlem känns inte bra. Jag ser hellre att vi tar del av varandras tankar, diskuterar spel och tillsammans slår bolagen.

Precis som många varit inne på rycker det säkert till i en dels business minds om de plussar lite och på samma forum kan ta betalt för sina spel. Att det är i en annan forumavdelning tror jag inte gör någon skillnad.

Mina två cent. Men har ni ett genomtänkt förslag som ni vet kommer att fungera; kör på.
Hedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:25   #57
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fuzzy_ Visa inlägg
Det hade varit kul med en omröstning för att se om Sharps användare är possitiva eller negativa till förslaget
Done, Det går att rösta nu.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 22:37   #58
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Jag lär inte förvånas utav resultatet iaf. Det är för att alla detaljer inte är presenterade än.
Det är precis som när man byter tema/färg på ett forum. Man är lite ovan till en början men sedan vänjer man sig
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 23:03   #59
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tankte ge mina tankar kort om det har. Jag har full forstaelse for att ni bakom Sharps vill ha den har mojligheten, inte bara till att tjana pengar sjalva utan for att fa medel till omkostnader. Samtidigt tycker jag dock det ter sig nagot markligt att det fram tills for nagon vecka sedan varit en ganska hatsk stamning mellan GB och vissa har och att medlemmar pa forumet nastan uppmuntrats att lagga ut deras spel anonymt. Personligen kan jag nog rakna de ganger jag ryggat personer pa GB pa mina fingrar sa mig ror det val egentligen inte sarskilt mycket. Det jag ar orolig over ar hur manga spelare fran Sharps som kommer forsvinna till denna nya tjanst.

For egen del tror jag att jag hade fortsatt vara ganska aktiv i chat och pa forum aven om denna forandring genomfors, atminstonde till en borjan. Sharps ar ett fantastiskt community pa manga satt. MEN. Jag tror faktiskt inte att jag skulle lagga ut rekar (Pro Yakyu) till samma utstrackning da jag hittills sett det som ett satt att betala tillbaka Sharps och andra rekare for det jobb de gor. Forsvinner de jag ryggar blir Sharps mer ett stalle att folja matcherna pa.

Jag ar inte frammande for att betala for rekar (det har jag gjort pa flera stallen innan) men kommer inte gora det for valdigt sma marknader och definitivt inte for rekar som kommer fran folk jag bedommer omogna for betting (ingen namnd, ingen glomd).

Sa jag antar att min fraga till KP ar, har ni planer pa att inkludera nagon av Sharps medlemmar (inte GB d v s) i denna tjanst?
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-07, 23:09   #60
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Jag tankte ge mina tankar kort om det har. Jag har full forstaelse for att ni bakom Sharps vill ha den har mojligheten, inte bara till att tjana pengar sjalva utan for att fa medel till omkostnader. Samtidigt tycker jag dock det ter sig nagot markligt att det fram tills for nagon vecka sedan varit en ganska hatsk stamning mellan GB och vissa har och att medlemmar pa forumet nastan uppmuntrats att lagga ut deras spel anonymt. Personligen kan jag nog rakna de ganger jag ryggat personer pa GB pa mina fingrar sa mig ror det val egentligen inte sarskilt mycket. Det jag ar orolig over ar hur manga spelare fran Sharps som kommer forsvinna till denna nya tjanst.

For egen del tror jag att jag hade fortsatt vara ganska aktiv i chat och pa forum aven om denna forandring genomfors, atminstonde till en borjan. Sharps ar ett fantastiskt community pa manga satt. MEN. Jag tror faktiskt inte att jag skulle lagga ut rekar (Pro Yakyu) till samma utstrackning da jag hittills sett det som ett satt att betala tillbaka Sharps och andra rekare for det jobb de gor. Forsvinner de jag ryggar blir Sharps mer ett stalle att folja matcherna pa.

Jag ar inte frammande for att betala for rekar (det har jag gjort pa flera stallen innan) men kommer inte gora det for valdigt sma marknader och definitivt inte for rekar som kommer fran folk jag bedommer omogna for betting (ingen namnd, ingen glomd).

Sa jag antar att min fraga till KP ar, har ni planer pa att inkludera nagon av Sharps medlemmar (inte GB d v s) i denna tjanst?
Som det skrivits tidigare i tråden kommer kraven på eventuella touts vara stenhårda - hög roi (då snackar vi 120%) över många spel i spelbara ligor. Som jag ser det finns det inte direkt någon som når upp till detta i nuläget av de rekare som finns på forumet och bidrar med spel gratis så för att nån skulle göra det inom överskådlig tid ser inte speciellt troligt ut. Det kommer vara väldigt sällsynt att kunna klara kraven för att bli en tout på sharps.

(De riktigt duktiga ligger runt 110% om du kollar listan över spreadsheets)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td