Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-26, 22:05   #31
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag förstår inte hur svårt att det ska vara för folk att förstå att en rek inte är bra för att den sitter och inte dålig för att den inte sitter.

Förstår ni innebörden av varians? Förstår ni att en vinnande spelare har positiva och negativa streaker?
En av de största tankebarriärerna inom betting. Får bli ett uppslag i ett kommande blogginlägg.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+5), RobinD (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 06:47   #32
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Om vi ponerar följande:

Två, eller flera, spelare hamnar på ungefär samma snitt (rösterna), de har lagt 15 rekar var - den ene, eller två, sätter 8 av dessa medan den tredje sätter enbart 2. Den tredje har dock liiite högre medelbetyg utav rösterna än de andra två och vinner "tävlingen" på detta...!

"Skit" nu i varians och annan spelteori, i en minut, och inrikta er enbart på denna månadstävling - kan ni försöka, i alla fall...?

Känns ovanstående som ett "sjysst" sätt att vinna en "tävling" på - går inte tävlingar ut på att göra så bra resultat som möjligt...?! Hur fasiken bettingmänniskor, av alla, kan anordna en tävling där INTE resultatet spelar någon som helst roll, i nuläget, är för mig ofattbart!

Men det är klart - det är ju bara, i mångt och mycket, en popularitetstävling...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 07:15   #33
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Skulle säga att det helt klart största problemet är att folk betygsätter rekarna på olika sätt, som gillar fotboll på ett sätt, dom som gillar hockey på ett annat osv... Så risken finns ju att beroende på vad folk värdesätter för information i en rek/sport så kommer betyget att vara därefter, förutsatt då att alla inte är objektiva i sin bedömning och det har jag väl svårt att tro kanske?

Hinner inte skriva mer om vad jag anser om att en rek går in eller inte och om det ska påverka eller ej så får ta det en annan gång.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 23:19   #34
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur kan Greenstars rek, i nuläget (00:15), vara upplåst 4 gånger men ha 7 röster på sig?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 23:31   #35
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Hur kan Greenstars rek, i nuläget (00:15), vara upplåst 4 gånger men ha 7 röster på sig?
Vad jag kan se så finns det bara 4 röster med snittbetyg 2,38 i denna reken...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 23:36   #36
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Vad jag kan se så finns det bara 4 röster med snittbetyg 2,38 i denna reken...
Ja, om du kollar "inne" på reken - men ser du ute till höger på "förstasidan" så ser du andra tal...

Något är ruttet i svearnas rike...! Inte undra på att man är konspiratoriskt lagd!

Edit: Upplåst 6 gånger nu, med 8 röster!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-03-30 klockan 23:38.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 23:44   #37
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ja, om du kollar "inne" på reken - men ser du ute till höger på "förstasidan" så ser du andra tal...

Något är ruttet i svearnas rike...! Inte undra på att man är konspiratoriskt lagd!

Edit: Upplåst 6 gånger nu, med 8 röster!

Ja, det har du helt rätt i...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 00:47   #38
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Kan vara så att det är vi i staff + moderatorer som gått in och röstat. Vi är riktigt snåla så vi betalar inte för rekarna med Sharp$ utan de är automatiskt upplåsta för oss vilket tydligen inte räknas in i upplåsningsstatistiken. Ska kolla med mars
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 01:02   #39
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Kan vara så att det är vi i staff + moderatorer som gått in och röstat. Vi är riktigt snåla så vi betalar inte för rekarna med Sharp$ utan de är automatiskt upplåsta för oss vilket tydligen inte räknas in i upplåsningsstatistiken. Ska kolla med mars

Ja, något mygel är det ju, hehe...! Trodde dock inte ni i staff+ moderatorer var så många...

Kolla med mars, du...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 09:08   #40
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

My bad, ändrade lite med rösträkning och borträkning av vissa användares röster igår och missade att uppdatera förstasidan
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 09:37   #41
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Kan vara så att det är vi i staff + moderatorer som gått in och röstat. Vi är riktigt snåla så vi betalar inte för rekarna med Sharp$ utan de är automatiskt upplåsta för oss vilket tydligen inte räknas in i upplåsningsstatistiken. Ska kolla med mars
Det kostar 10 Sharp$ att läsa denna rek, klicka på knappen nedan för att betala

Du får tillbaka 11 Sharp$ om du betygsätter reken!


Fast det borde ju inte vara något större problem då man/ni går plus efter betygsättning. Om inte ens staff + moderatorer finner det mödan värt att betygsätta rekarna kan man ju undra över vad det sänder för signaler till oss andra.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 09:47   #42
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det kostar 10 Sharp$ att läsa denna rek, klicka på knappen nedan för att betala

Du får tillbaka 11 Sharp$ om du betygsätter reken!


Fast det borde ju inte vara något större problem då man/ni går plus efter betygsättning. Om inte ens staff + moderatorer finner det mödan värt att betygsätta rekarna kan man ju undra över vad det sänder för signaler till oss andra.
Nu gjorde du en tankevurpa. Vi tycker det är värt att betygsätta rekarna, vilket vi tar oss tiden att läsa. Däremot slipper vi betala för dom, därför blir antalet röster högre än antalet köp.
Men även den mystiske Wagner kan ha fel ibland.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 12:05   #43
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu gjorde du en tankevurpa. Vi tycker det är värt att betygsätta rekarna, vilket vi tar oss tiden att läsa. Däremot slipper vi betala för dom, därför blir antalet röster högre än antalet köp.
Men även den mystiske Wagner kan ha fel ibland.
Tankevurpa? Det där blev jag inte mycket klokare av...

Kan ni läsa rekarna utan att bli av med Sharps, om betygsättning uteblir, som det är för oss andra. Ja eller nej?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 12:07   #44
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Tankevurpa? Det där blev jag inte mycket klokare av...

Kan ni läsa rekarna utan att bli av med Sharps, om betygsättning uteblir, som det är för oss andra. Ja eller nej?
Svar ja. Det kan vi. Vi läser, kostar oss 0 Sharp$. Vi betygsätter och får 11. Lite maffiametoder.
Ni låser upp, kostar er 10 Sharp$. Betygsätter och får 11. Ni går +1, vi går +11. Därför min kassa blir större och större
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 12:09   #45
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Svar ja. Det kan vi. Vi läser, kostar oss 0 Sharp$. Vi betygsätter och får 11. Lite maffiametoder.
Helt RÄTT!!!

Lite belöning ska ni allt ha för Sveriges BÄSTA spel/tips-sajt!!!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td