Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-01, 01:43   #46
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Har en bra idé, tror jag!

Varje vinnare av månadstävlingen borde få en speciell "huvudbonad", pokal eller dylikt på sin avatar. Allt för att denne skall få än mer kudos än penningspriset. Denna prydnad skall sedan permanentas på användarens avatar när denne vunnit tävlingen minst tre gånger, eller mer. Detta kan vara en kul grej och ett riktigt erkännande!

Innan detta sker så skall denna "vandringspokal" skiftas mellan de olika månadernas vinnare... Som ex. kan tas Guldhjälmen inom travet där den som vunnit flest lopp under året innehar denna - Björn Goop i "100" år nu...

Sedan kan även dessa prydnader skifta i form och utseende (inte för många dock - får inte gå inflation i detta, blir bara löjligt om ALLA innehar en sådan), beroende på hur många segrar man tagit i månadstävlingarna. Kanske guld för 5 segrar, 3 för silver och 1 för brons (bara förslag).

Även en väldigt speciell prydnad för den med flest månadssegrar över ett år - penningpriser och/eller bonusar knutna till ovanstående vore att önska...

Tror detta kunde generera en stadig ström utav dugliga rekar... Bara en idé - upp till crew och användarna att bedöma om detta kan vara en bra idé...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), Boone (+10)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 02:05   #47
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Låter som en riktigt bra och genomförbar idé.

Det lär nog komma ganska högt på prioriteringslistan efter det att vi fått reksystemet lite mer användarvänligt.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 13:30   #48
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Hur/på vilket sätt presenteras slutställningen i topplistan för hur mars månad blev och när?

Och vad är det för information man som användare kommer kunna utläsa från det som ni släpper om respektive personer som är med på topplistan osv osv?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 13:51   #49
 
laxdasens avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Ort: Dazeland
Inlägg: 5 936
Sharp$: 489
Standard

vad är sharpspoäng att ha egentligen??? ser inget värde i att ha en enda poäng?????? har jag någon nytta av att ha poäng???? det ger mig väl inga som helst fördelar???
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 13:54   #50
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
vad är sharpspoäng att ha egentligen??? ser inget värde i att ha en enda poäng?????? har jag någon nytta av att ha poäng???? det ger mig väl inga som helst fördelar???
Ser två andvändningsområden.

1. Låsa upp rekar

2. Ge sharps till ett inlägg som du gillar istället för att bara skriva håller med eller att skriva TACK eller liknande skit i SS trådarna är sjukt irriterande. Minskar mängden onödig skittext helt enkelt.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 14:51   #51
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Ser två andvändningsområden.

1. Låsa upp rekar

2. Ge sharps till ett inlägg som du gillar istället för att bara skriva håller med eller att skriva TACK eller liknande skit i SS trådarna är sjukt irriterande. Minskar mängden onödig skittext helt enkelt.
Fast det räcker ju med 10 stycken för det. Dom andra kan vi kasta emellan oss i ett evigt kretslopp till ingen nytta.

En annan sak jag funderar på, kanske varit uppe tidigare men orkar inte plöja igenom hela bibeln. Det finns topplistor, stjärnor och antal röster prydligt invid varje rek. Men resultatet för plånboken då?

Vad är "huvudbonader" och "pokaler" värt om man ändå går back på liren? Om jag förstått saken rätt så kan (i teorin) varenda rekare gå back och ändå delas prispengar med mera ut och jag har inga problem med det.

Men en liten ruta där man ser vederbörandes ROI kan väl inte vara för mycket begärt?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), Pilkast (+5), putte64 (+5)

Senast redigerad av Wagner den 2013-04-01 klockan 14:52.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 14:55   #52
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Hur/på vilket sätt presenteras slutställningen i topplistan för hur mars månad blev och när?

Och vad är det för information man som användare kommer kunna utläsa från det som ni släpper om respektive personer som är med på topplistan osv osv?
Kommer info om detta men slutställningen på topplistan är bekräftad, de namn som är kursiverade på topplistan har ej nått upp till 6 rekar.

Längre fram lär man få tillbaka färre sharp$ än vad en rek kostar att läsa upp.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 15:24   #53
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Har en bra idé, tror jag!

Varje vinnare av månadstävlingen borde få en speciell "huvudbonad", pokal eller dylikt på sin avatar. Allt för att denne skall få än mer kudos än penningspriset. Denna prydnad skall sedan permanentas på användarens avatar när denne vunnit tävlingen minst tre gånger, eller mer. Detta kan vara en kul grej och ett riktigt erkännande!

Innan detta sker så skall denna "vandringspokal" skiftas mellan de olika månadernas vinnare... Som ex. kan tas Guldhjälmen inom travet där den som vunnit flest lopp under året innehar denna - Björn Goop i "100" år nu...

Sedan kan även dessa prydnader skifta i form och utseende (inte för många dock - får inte gå inflation i detta, blir bara löjligt om ALLA innehar en sådan), beroende på hur många segrar man tagit i månadstävlingarna. Kanske guld för 5 segrar, 3 för silver och 1 för brons (bara förslag).

Även en väldigt speciell prydnad för den med flest månadssegrar över ett år - penningpriser och/eller bonusar knutna till ovanstående vore att önska...

Tror detta kunde generera en stadig ström utav dugliga rekar... Bara en idé - upp till crew och användarna att bedöma om detta kan vara en bra idé...
Eh, vi som är bra har redan en kungakrona.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 15:44   #54
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Skrev min första rek på länge och upptäckte att man kan betygsätta sin egen rek, ska det verkligen vara så?

Blev ju frestad att höja mitt eget snittbetyg, men av respekt för mina medtävlande avstod jag. Jag antar och hoppas att röstning på sig själv granskas vid summeringen av månadstävlingarna?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 16:06   #55
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3619
Standard

På något sätt så måste det framgå vilket ROI som rekaren har på sina tips...

Har ryggat några rekar som har varit som tjocka välskrivna bestseller-romaner & där man "nästan" skulle kunna sälja allt man har för att gå ALL IN då det "inte" fanns på kartan att liret kunde losa vilket dom självklart gjorde...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 16:10   #56
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
På något sätt så måste det framgå vilket ROI som rekaren har på sina tips...

Har ryggat några rekar som har varit som tjocka välskrivna bestseller-romaner & där man "nästan" skulle kunna sälja allt man har för att gå ALL IN då det "inte" fanns på kartan att liret kunde losa vilket dom självklart gjorde...
Läs tidigare inlägg ang din frågeställning.
En ROI baserad på 5-10-50-100 spel betyder inte så mycket i sammanhanget. Det krävs en större mängd sample för att avgöra det. Därför tänker vi inte heller ha någon ROI räknare på rekarna. Det du kan göra är att gå in i respektive användares sheet och avgöra där om det är något att ha eller ej.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 16:30   #57
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Läs tidigare inlägg ang din frågeställning.
En ROI baserad på 5-10-50-100 spel betyder inte så mycket i sammanhanget. Det krävs en större mängd sample för att avgöra det. Därför tänker vi inte heller ha någon ROI räknare på rekarna. Det du kan göra är att gå in i respektive användares sheet och avgöra där om det är något att ha eller ej.

Man kan ju ha en ROI för bara månadstävlingarna - alla vet ju om att det behövs ett större sample (annars kan man lätt informera om detta i topplistan för månadsrekarna) för att kunna avgöra om det är en kompetent bettare eller inte, men man måste ju börja någonstans - alla har inte heller några andra sheets att tillgå, samt många, inklusive mig själv, har flera men som är dåligt uppdaterade!

Förstår inte vad problemet skulle vara med en ROI-indikering? Att relevansen för en sådan är mindre i början (vid litet antal spel) vet redan de flesta och får själva värdera utifrån det sample som vid varje tillfälle finns givet.

Annars kan man ju ta bort ROI i sheetsen och ha en funktion som aktiverar så att ROIen syns först när rekaren/bettaren kommit upp i 3-400 spel... För relevansen måste väl vara lika liten/stor där, i början, eller hur?

Iofs, kan man argumentera för att sheetet mest är för privat bruk...

Jaja - det blir nog bra!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 18:00   #58
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Jag vill quota det RobinD skrev för någon vecka sen angående resultat/ROI

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag förstår inte hur svårt att det ska vara för folk att förstå att en rek inte är bra för att den sitter och inte dålig för att den inte sitter.

Förstår ni innebörden av varians? Förstår ni att en vinnande spelare har positiva och negativa streaker?

https://www.sharps.se/spreadsheet/robintotals

Bara på de 500 senaste spelen där hade jag 9 stycken streaker med 6 eller fler spel i rad som antingen satt eller förlorade, faktum är att 7/9 streaker var negativa och ändå är totalen på plus, vilket är det ENDA som räknas. Vinster/förluster i enstaka spel har noll, absolut noll informationsvärde för oss som eventuellt ska rygga.

Det enda värde du kan finna är det i den skrivna informationen, hurvida rekaren skriver en bra rek eller inte.

Resultaten får man antingen backtracka eller avvakta och följa under tid för att avgöra, men tanken på reksystemet är ju att stimulera kvantitet och kvalitet av information. Eftersom det tydligt har dalat, jag ligger fortfarande på första plats över flest skrivna rekar, och senast jag skrev en rek minns jag inte. 1 år sedan kanske?

Sedan är det ju irrelevant om systemet i dagsläget premierar folk med redan stor följeskara, det innebär ju bara att den personen historiskt sett bidragit och gjort sig förtjänt av sina betyg då han/hon levererat under lång tid.

Baserat på de rekar som ligger uppe så är de ju dessutom få som skulle vinna någon fördel av det då det än så länge inte lockat tillbaka någon med överdriven följerskara. Möjligen att Pacman tillhör den kategorin.

Sedan är det ju detta systemet ändå bristfälligt, eftersom det är människor med varierande kunskap som sätter betygen. Ta bara t ex reken i Belgiska Division 2 som ligger uppe med medelbetyget 3.27 och det enda spelet baserar sig på är statistik genom att ha läst en serietabell.

Denna informationen är knappast något som undgått bolagen när de satte sina odds, vilket i mina ögon gör reken medioker. Nu leder Sint Truiden med 3-0 efter 20 minuter och spelet kan mycket väl sitta. Det säger dock inget om förväntat EV pregame.

Så summan av det hela blir att folk måste slappna av lite, detta är en popularitetstävling i mångt och mycke. Framförallt riktat till den stora massan av hobbyspelare, jag tror inte att ni behöver oroa er för vad "riktiga gamblers" tycker om att enskilda av dessa spel vinner/förlorar, jag tror inte detta är den första delen av internet där de söker sin information om ändå.
Saken är att rekarna är till för att bidra med information och infallsvinklar och det är det som tävlingen handlar om, inte att ha bäst hitrate eller roi, kort tidsperiod eller inte.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 18:30   #59
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
På något sätt så måste det framgå vilket ROI som rekaren har på sina tips...

Har ryggat några rekar som har varit som tjocka välskrivna bestseller-romaner & där man "nästan" skulle kunna sälja allt man har för att gå ALL IN då det "inte" fanns på kartan att liret kunde losa vilket dom självklart gjorde...
Det låter ofta så om välskrivna rekar. Då får man fråga sig själv om det finns något i infon som kan ha gått den vinnande sidan (bookmakern) förbi? Om inte. Tja...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), messijah (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 19:45   #60
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
På något sätt så måste det framgå vilket ROI som rekaren har på sina tips...

Har ryggat några rekar som har varit som tjocka välskrivna bestseller-romaner & där man "nästan" skulle kunna sälja allt man har för att gå ALL IN då det "inte" fanns på kartan att liret kunde losa vilket dom självklart gjorde...

Känns som du måste lära dig bemästra relevant och intressant information och såklart INTE rygga blint, vilket du verkar göra...

Varför rekar du inte själv och visar hur du anser att en rek skall vara uppbyggd och vara utformad på?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td