Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-07, 18:51   #31
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Pilkast, har även jag gett min uppgifter. Dock ej fått någon utbetalning.

Angående sheet så har jag jobbat djävulskt mycket. Kan göra det när jag har tid närmaste dagarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 19:05   #32
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Jobbar inte heltid med Sharps så ni får ha överseende med att det var helg. Nu ska pengarna vara skickade till alla vinnarna!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 19:11   #33
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 3
Sharp$: 238

Rekar i månadstävlingen
Stats: 5 - 3 - 0
ROI: 131.71%
Vinstprocent: 62.50%

Standard

Har förstått att det är önskvärt att lägga sina rekar i ett spreadsheet. Har därför precis startat ett som länkas under mitt användarnamn.

Fråga om röstningen. Ska man inte rösta på sin egen rek? Jag trodde alla gjorde det men kan givetvis låta bli om det inte är så.
Cryonic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 19:20   #34
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cryonic Visa inlägg
Har förstått att det är önskvärt att lägga sina rekar i ett spreadsheet. Har därför precis startat ett som länkas under mitt användarnamn.

Fråga om röstningen. Ska man inte rösta på sin egen rek? Jag trodde alla gjorde det men kan givetvis låta bli om det inte är så.
https://www.youtube.com/watch?v=37OWL7AzvHo

Det är väl ganska självklart att man inte ska rösta på sig själv?

Senast redigerad av martinsson den 2013-04-07 klockan 19:22.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 21:08   #35
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Spelar ingen roll om man röstar på sig själv, det kommer inte räknas i slutresultatet vid månadsslutet ändå.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-08, 09:43   #36
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Spelar ingen roll om man röstar på sig själv, det kommer inte räknas i slutresultatet vid månadsslutet ändå.

Men, ett högre betyg innan man själv lägger sin röst kan påverka ens egen röst i positiv riktning... Dvs. har någon höjt sitt resultat med en 5a så det ser bättre ut så är det fler som kanske inte vill lägga sig allt för långt under föregående röstare - trots att man kanske enbart velat ge ex. en 2, så kanske man med det falska och högre betyget själv lägger sig i samma nivå!

Människor är likt vargar och hästar, ett flockdjur...

Icke bra! Ta istället bort denna möjlighet!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-08 klockan 09:44.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-08, 09:46   #37
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Pilkast, har även jag gett min uppgifter. Dock ej fått någon utbetalning.

Angående sheet så har jag jobbat djävulskt mycket. Kan göra det när jag har tid närmaste dagarna.

Jobb går tyvärr före, jag vet, hehe! Men kul att du hakar på - hoppas alla gör det...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 00:01   #38
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Jag gjidder ikke dra in detta sheet i min profil heller då jag har mitt speedwaysheet där men finns som sagt här: https://www.sharps.se/spreadsheet/perfasharpsrekar

Offentligt och tillgängligt för alla som vill kika.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Pilkast (+5)
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:15   #39
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Hur "bra" och/eller relevant är en rek om man INTE spelat till marknadshögsta? En rek kan ju vara bra informativt sätt, men om man inte spelar till marknadshögsta så försvinner väl en del utav rekens "kredibilitet", eller?

Självklart kan man inte följa med på marknadens skiftningar efter spelet lagts men att man spelar till marknadshögsta, vid varje given tidspunkt, och rekar därefter, torde vara självklart...

Ser många av rekarna som INTE spelas till marknadshögsta och hur skall man "värdera" dessa? Är väl iofs, till syvende och sist, den egna chansvärderingen kontra oddset som ligger till grund för vilket minimiodds man kan tänka sig spela till?

Jaja, är inte så bra på att uttrycka mig när det kommer till denna delen utav spelets värld, märker jag - en massa svammel blev det av en tanke som jag i huvudet formulerade på ett par rader... ;-)

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 10:46   #40
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Fortfarande största problemet är hur folk röstar tyvärr, vete fasen om det någonsin går att få ordning på det. Hjälper ju inte direkt hur informativt eller hur mycket man skriver då folk tolkar det olika beroende på sport/intresse.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+10)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-10, 19:05   #41
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Fortfarande största problemet är hur folk röstar tyvärr, vete fasen om det någonsin går att få ordning på det. Hjälper ju inte direkt hur informativt eller hur mycket man skriver då folk tolkar det olika beroende på sport/intresse.
Märks tydligt när man rekar fel lag, t ex när jag rekade west ham+2 som var det bästa av de tre spel jag rekade. Den fick lägst betyg. Folk röstar ju också med vad de tycker om spelet i åtanke, det öppnar för strategi vid rekar vilket jag inte gillar. Kommer inte passa mig som spelar mycket +hcp på dogs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+3), Persa (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 13:52   #42
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Märks tydligt när man rekar fel lag, t ex när jag rekade west ham+2 som var det bästa av de tre spel jag rekade. Den fick lägst betyg. Folk röstar ju också med vad de tycker om spelet i åtanke, det öppnar för strategi vid rekar vilket jag inte gillar. Kommer inte passa mig som spelar mycket +hcp på dogs.
Tråkigt men så ser verkligheten ut. Vad jag har märkt är att många sharpsmedemmar håller på Liverpool och det får dem att "köpa" reken i tro om att någon har rekat något positivt om deras favoritlag.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 16:34   #43
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vore intressant om ni kunde belysa hur ni anser att vi kan råda bot på problemet. För problemet existerar, det vet vi. Eventuellt att ta bort alla 1-röstare genomgående på alla rekar innan resultat presenteras? Vilket leder till fair play för alla, förutom om någon verkligen har en urusel rek där den vekrligen ska snitta 1p. Då kommer en sådan at thamna högt upp.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 17:03   #44
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vore intressant om ni kunde belysa hur ni anser att vi kan råda bot på problemet. För problemet existerar, det vet vi. Eventuellt att ta bort alla 1-röstare genomgående på alla rekar innan resultat presenteras? Vilket leder till fair play för alla, förutom om någon verkligen har en urusel rek där den vekrligen ska snitta 1p. Då kommer en sådan at thamna högt upp.

Ni vet i alla fall min inställning vid det här laget - i denna tävling skall resultatet av rekarna även spegla slutresultatet i toplistan, allt annat är ju bara löjligt... Jag kan inte förstå att på en spelsajt vars själva existens är resultatinriktad, så skall INTE resultatet på rekarna tas med i beaktning - förstår inte detta alls...!

Och kom nu inte med detta eviga tjat om swings och att en rek kan vara bra även om den inte sitter - jag VET detta, har själv sagt det på detta forum, flera gånger - så snälla...!

Varför behöver det ena utesluta det andra - betygsättningen skall självklart enbart vara en del utav ett antal parametrar som avgör topplistan - absolut INTE av störst betydelse, det skall resultatet av din ROI, hitrate eller något, i slutet utav månaden ha...

För annars blir det som jag ältat och RobinD så elegant sade det och jag citerar:
Citat:
Så summan av det hela blir att folk måste slappna av lite, detta är en popularitetstävling i mångt och mycke.
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...

Senast redigerad av Pilkast den 2013-04-11 klockan 17:04.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-11, 17:14   #45
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ni vet i alla fall min inställning vid det här laget - i denna tävling skall resultatet av rekarna även spegla slutresultatet i toplistan, allt annat är ju bara löjligt... Jag kan inte förstå att på en spelsajt vars själva existens är resultatinriktad, så skall INTE resultatet på rekarna tas med i beaktning - förstår inte detta alls...!

Och kom nu inte med detta eviga tjat om swings och att en rek kan vara bra även om den inte sitter - jag VET detta, har själv sagt det på detta forum, flera gånger - så snälla...!

Varför behöver det ena utesluta det andra - betygsättningen skall självklart enbart vara en del utav ett antal parametrar som avgör topplistan - absolut INTE av störst betydelse, det skall resultatet av din ROI, hitrate eller något, i slutet utav månaden ha...

För annars blir det som jag ältat och RobinD så elegant sade det och jag citerar:
Om vi åsidosätter det med värde och varians för den diskussionen har alla redan haft och vi har samma ståndpunkt där.

Det handlar inte om att peka ut dåliga tippare eller duktiga tippare. Utan det är en månadstävling där resultaten nollställs varje månad.

Problemet är den att 10-15 rekar som någon har på en månad inte kan bedömas på. Säg att du rekar 10 spel, snittodds 2. Du går 6-4 eller 5-5. Skillnaden mellan ett ROI på 100% eller ett på 120% är bara 1 spel som diffar. Detta tycker vi är orättvist och därför bör inte spegla en rekares placering. Men ni kanske tycker olika?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/nyheter/15777-vinnare-av-rekartaevlingen-foer-mars-manad/
Postat av For Type Datum
Vinnare av rekartvlingen fr mars mnad! - Sharps.se - Sveriges bsta sportsbettingforum med rekar, spelfrslag och bettingtips This thread Refback 2013-04-07 11:02

td