Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-05-13, 08:19   #901
 
schteks avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 337
Sharp$: 6698
Standard

Håller med robfri där. Man kan inte bara ha låg% men visst tycker jag vi ska ha potential i systemet till stora pengar. Det tycket jag vi haft också. Och som vi alla vet så brukar 4 fotbollsmatcher ge bra betalt.att tex. häcken gör 4 mål idag känns som en på miljonen om man väger in hur det har sett ut och hur helsinborg har spelat. (Kanske jag får äta upp senare) man vill ju gärna att det ska smälla i varje match och att man står som ensam vinnare, men realistiskt är det inte direkt. Lite som med hästarna. Man vill jobba in en 10oddsare eller mer i varje lopp men likt förbannat vinner minst 1-3 favoriter "varje gång". Jag tycker att man får vikta lite mer åt något lag på bomben för att få med lite mer tecken. Tex. Örebro - Degerfors. Först kanske vi tar ställning att båda lagen gör mål och att det blir målrikt. 1,2 på degerfors där 2an rensar rätt bra. Och sedan med lite gardering 1,2,3,4 där 4an är det roliga tecknet. Nu ser jag att 1 på Örebro är rätt lite streckad och då kanske man inte vill ta bort 2-1 till degerfors då det rensar bra och är en kombination bara.
Lite av mina tankar bara
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
schtek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 08:21   #902
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Gott snack nu!

Jag förstår självklart att vi inte kan plocka alla tecken med värde, då hade vi behövt ha med åtminstone femmorna och neråt. Samtidigt, så kan det ju dock finnas tecken som det inte finns värde i, men som är ganska troliga. Skrev ett inlägg om det i helgen nån gång.

I exemplet jag tog med 4:orna på HIF och Häcken så tycker jag ändå att dessa är tecken där värdet känns ganska bra med tanke på hur ofta de kan inträffa... Även 0:an på Örebro gillar jag. Örebro har visserligen börjat bra och gjort mycket mål i år, men jag tycker ändå den kan sitta fint.

Jag hade isf fundering på reducering på utdelning. Finns program som gör det baserat på folkets tecken, men jag vet att de själva garderar sig för ganska stor felmarginal. Jag tycker ju utdelningar som inte ens når upp i vår insats inte är spec intressanta.

Samtidigt så inser jag ju när jag skriver att det kanske är krångligt, just med tanke på ev felmarginal. Så jag lägger den idén på is tills vidare och så ser vi om vi kan jobba fram en bra rad ändå.

Tillsammans är vi starka, eller hur var det?
Det positiva med 4 matcher är att man aldrig behöver bekymra sej över att inte få insats tebax. Även om det skulle bli favoriter rakt igenom landar oddset på högre än insats (i vårt fall).

Som du skriver reducering av utdelningsintervall är ett alternativ, använde det en kort period, la dock ner det ganska snabbt. Precis som du skriver, felmarginal ganska stor, men det jag såg är att fler & fler börjar använda dessa program, inlämning av de flesta sker 1 min innan spelstopp....vilket kastar om % & utd kopiöst mycket från vad man själv tänkt från början.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+3)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 08:28   #903
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
Håller med robfri där. Man kan inte bara ha låg% men visst tycker jag vi ska ha potential i systemet till stora pengar. Det tycket jag vi haft också. Och som vi alla vet så brukar 4 fotbollsmatcher ge bra betalt.att tex. häcken gör 4 mål idag känns som en på miljonen om man väger in hur det har sett ut och hur helsinborg har spelat. (Kanske jag får äta upp senare) man vill ju gärna att det ska smälla i varje match och att man står som ensam vinnare, men realistiskt är det inte direkt. Lite som med hästarna. Man vill jobba in en 10oddsare eller mer i varje lopp men likt förbannat vinner minst 1-3 favoriter "varje gång". Jag tycker att man får vikta lite mer åt något lag på bomben för att få med lite mer tecken. Tex. Örebro - Degerfors. Först kanske vi tar ställning att båda lagen gör mål och att det blir målrikt. 1,2 på degerfors där 2an rensar rätt bra. Och sedan med lite gardering 1,2,3,4 där 4an är det roliga tecknet. Nu ser jag att 1 på Örebro är rätt lite streckad och då kanske man inte vill ta bort 2-1 till degerfors då det rensar bra och är en kombination bara.
Lite av mina tankar bara
För mej tänker du helt rätt, spel är en svår balansgång, givetvis ska det finnas potential i systemet, annars kan man lika gärna strunta i att deltaga. Med vår insats på dryga 2k får vi alltid med ngn låg-%, sen gäller det bara att ha lite tur att den slår in också.

4 matcher med rätt resultat i samtliga är extremt svårt att hitta, man får nog inse att favorit-% (lr nära intill iaf) slår in i de flesta matcherna, gäller bara att hitta var skrällen sitter, för ngn.stans sker det alltid.

Som du skriver är jag också positiv till att försöka hitta 1 match där man kan gå kort, för att sedan fylla upp x-tra i ngn annan match. Tycker även att det är lite så vi jobbat på slutet när det handlat om hockeyn, tror exempelvis inte vi prickat den sista bomben som gav oss 90k om vi inte gått kort i sverige-matchen & därav hade många tecken kvar till NHL-matcherna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:30   #904
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Det är väl inte säkert Dahlberg är borta? Om GIF inte gått ut med det under em/kväll. Även BP har spelare borta i Özkan, Martinsson-Ngoauli och Jonson. Segerström och A Sandberg-Magnusson är frågetecken.

Tycker 4:orna på bpde Helsingborg och Häcken ska med. Helsingborg gör 4 på Häcken under rådande förutsättningar fler än 6% och Häcken gör def 4 på HIF några gånger av hundra.

Täcker säkert in de flesta troliga resultat, men utdelning på dessa resultat är väl förmodligen ganska låg? Den enda riktigt rensaren som finns med är 3:an på Häcken, skulle gärna se att det finns fler under 20%, men gärna nån mer under 10%.

Jag har ju frågat förut och fått svaret att ni inte spelar reducerade system. Är det något som är förhandlingsbart? T ex är det ju kanske inte så intressant med rader som inte ger pengarna tillbaka. Jag tar gärna bort sådana rader för att få plats med lite fler streck (om vi nu får det).

Här följer fortsättning på mina tankar:

Öster - Åtvidaberg: Öster saknar som Robfri skriver några centrala spelare i avstängda Pablo Pinones Arce och Denis Velic samt skadade Juan Robledo. Det lossnade ordentligt för Åtvi senast mot Djurgården och man vann med 5-1 och hade dessutom bud på mer. Innan denna match hade man bara gjort 3 mål. Nu fick Prodell och Zatara göra två var och kanske kan ha vaknat till liv lite..? ÅFF har spelat tre bortamatcher i årets allsvenska och har målskillnad 0-1. Detta är en match jag kan tänka mig gå kort i för att få mer streck på andra rader, är inte främmande för att spika 0:an på Öster som jag tycker är ett ganska intressant tecken till (f nv) 19%. 3.an på Åtvid är inte trolig men ett roligt streck om det skulle visa sig att Prodell och Zatara har en bra dag.

0,(1) - 1,2,3


Örebro - Degerfors: Dålig koll men bör vara klasskillnad som Robfri skriver. 0:an på Örebro känns intressant till 8% och även 2:an på Dgf till 13%

(0),2,3 - 0,1,(2)
Vi har väl egentligen aldrig satt upp några regler för att vi inte ska spela reducerade system, men precis som robfri skrivit så har det ju visat sig vara vinnande att spela på det sätt som vi gjort hittills Men det kan bli aktuellt att titta på i framtiden, jag är för dåligt insatt i hur det fungerar om jag ska vara ärlig...
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:34   #905
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schtek Visa inlägg
Håller med robfri där. Man kan inte bara ha låg% men visst tycker jag vi ska ha potential i systemet till stora pengar. Det tycket jag vi haft också. Och som vi alla vet så brukar 4 fotbollsmatcher ge bra betalt.att tex. häcken gör 4 mål idag känns som en på miljonen om man väger in hur det har sett ut och hur helsinborg har spelat. (Kanske jag får äta upp senare) man vill ju gärna att det ska smälla i varje match och att man står som ensam vinnare, men realistiskt är det inte direkt. Lite som med hästarna. Man vill jobba in en 10oddsare eller mer i varje lopp men likt förbannat vinner minst 1-3 favoriter "varje gång". Jag tycker att man får vikta lite mer åt något lag på bomben för att få med lite mer tecken. Tex. Örebro - Degerfors. Först kanske vi tar ställning att båda lagen gör mål och att det blir målrikt. 1,2 på degerfors där 2an rensar rätt bra. Och sedan med lite gardering 1,2,3,4 där 4an är det roliga tecknet. Nu ser jag att 1 på Örebro är rätt lite streckad och då kanske man inte vill ta bort 2-1 till degerfors då det rensar bra och är en kombination bara.
Lite av mina tankar bara
Jag är inte ute efter att bara ha lågprocentare, utan som du skriver potential i systemet. Det jag är ute efter är att man måste våga släppa streck som är övervärderade till förmån för sådana som inte är det. Jag inser själv att man med det tänket fullt ut skulle behöva släppa ganska många 0:or och 1:or i en fotbollsbomb och att det skulle medföra att man i princip aldrig skulle sätta en match. Men samtidigt så går det alltid att hitta streck som kanske är lite för mycket över- eller undervärderade.

Jag förstår hur du tänker med att ta ställning och det tycker jag man ska göra, men man måste ändå ta med streckprocent i beräkningen.

Ta Helsingborg - Häcken idag. Robfri skriver i sitt förslag att han tycker vi kan utgå från att båda lagen gör mål. Jag tycker det låter klart troligt, men tittar man lite statistik de senaste åren så är jag beredd att omvärdera det.

Från att Häcken tog sig tillbaka till Allsvenskan har man gjort exakt 1 mål i 35 matcher av totalt 127, vilket innebär 27,5% ca. Nu möter man Helsingborg och kanske ska den procentsatsen höjas lite pga detta, men jag tycker fortf att 1:an är för övervärderad på 40%.

Man har under samma period blivit nollade 30 gånger, vilket blir knappt 24%. Under de senaste två åren har man dock bara blivit nollade 18%, dessa år har man tillsammans med HIF varit det målgladaste laget.

Nu har man ju dock startat knackigt med 3 st 0:or på 7 matcher och ska man som ni menar tänka sig att det inte är troligt att Häcken bjuder på målkalas så tar jag hellre med 0:an på Häcken. Särskilt då Helsingborg har hållit nollan 24 av 63 hemmamatcher, under samma period.

Det är en svår balansgång, men jag tycker inte att man nödvändigtvis måste försöka täcka in alla troliga resultat bara för att. Tänker jag helt fel tycker ni?
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:35   #906
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

Såg en rek här på Sharp till matchen HIF-Häcken, som kanske kan bidra i vårt tänk kring den matchen på bomben ikväll.
Klistrar in Tomtes rek (Ö 2,5 mål), samt min kommentar längst ner:


Motivering:
Helsingborg – Häcken, 2013-05-13, 19:05, Allsvenskan, Olympia, Helsingborg

Spel: Helsingborg, AH-1, 2,51 Pinnacle

Jag rekar alltid till marknadshögsta vid tiden för rekens publicering. För aktuella odds, eller om du inte har bolaget jag rekat på - följ denna länk till BetBrain. Det är alltid värt att kolla upp oddsen innan man lägger spelet.

Insats 4 units, något högre än normalinsats för mig. Jag spelar 1-5 units.


OK, en till tidig rek, hade egentligen tänkt vänta in trupperna för denna, men ser att oddsen rör sig lite neråt så jag hugger den nu.

Den här gången ska vi till Olympia och måndagens match mellan Helsingborg och Häcken.


Helsingborg
Serieledande Helsingborg har visserligen förlorat hemma mot Mjällby i årets Allsvenska, men då ska vi veta att man spelade med en man mindre i 40 minuter efter att annars så kloke Peter Larsson fått hjärnsläpp och dragit på sig ett andra gult kort på mittplan. Dessutom stod målvakten Per Hansson för ett lite tveksamt ingripande – något han mycket sällan gör. Efter denna match har man slagit Norrköping med 4-1 i en chansrik och målrik match där möjligen segern var någon mål för stor, slagit Brommapojkarna stabilt med 2-0, kört över Gefle med 5-1 på hemmaplan och nu senast slagit Syrianska med 1-0 på bortaplan (se nedan).

Helsingborgs fem senaste matcher:
Helsingborg – Mjällby 1-2 (Allsvenskan)
Norrköping – Helsingborg 1-4 (Allsvenskan)
Brommapojkarna – Helsingborg 0-2 (Allsvenskan)
Helsingborg – Gefle 5-1 (Allsvenskan)
Syrianska – Helsingborg 0-1 (Allsvenskan)

Matchen mot Syrianska är inget som kommer att visas som instruktionsvideo för kommande generationers Helsingborgsspelare. Jag tror att de flesta håller med mig om att detta spelmässigt måste ha varit en av Helsingborgs sämsta insatser på ett tag. Mittbacken Loret Sadiku insjuknade innan match och fick stanna kvar på hotellet och även om han spelat alla matcher innan förra så räcker inte det som förklaring till det drällande med boll och allmänt slarviga spel som Helsingborg bjöd på, speciellt i första halvlek. Syrianska gjorde det bra, vände spelet på Dinko Felic som vann nickdueller och skarvade vidare, medan Helsingborg hade oväntat svårt att skapa riktigt heta chanser. 1-0 kom i 60:e minuten efter ett riktigt snyggt instick av David Accam till Alejandro Bedoya som stod för ett klassavslut i bortre krysset. Efter målet släppte lite av krampen i Helsingborgs spel och man skapade ytterligare några chanser, men som tränaren Roar Hansen uttryckte det efter matchen: Inställningen var bra, men det är inte alltid rättvist när man vinner matcher.




Häcken
Fjolårstvåan Häcken, som förra året gjorde överlägset flest antal mål, har ännu inte riktigt levt upp till förväntningarna som många hade inför året. Nyförvärvet Moestafa El Kabir, som ersatt fjolårets skyttekung Waris Majeed har kommit igång och gjort sex mål i Allsvenskan så här långt, men anfallsspelet är inte lika frejdigt som förra året och undantar vi match mot årets slagpåse Djurgården så har man bara gjort fyra mål på övriga sex matcher och man har gått mållösa av planen tre av årets sju matcher så här långt.

Häckens fem senaste matcher:
BK Häcken – Djurgårdens IF 4-0 (Allsvenskan)
Öster – BK Häcken 2-0 (Allsvenskan)
BK Häcken – Mjällby 2-0 (Allsvenskan)
IFK Norrköping – BK Häcken 4-2 (Allsvenskan)
BK Häcken – Brommapojkarna 1-0 (Allsvenskan)

Senaste matchen mot Brommapojkarna var väl ingen fantastisk match (tänk vad många matcher man ser som inte är det egentligen). Moestafa El Kabir hade ett antal chanser och Häcken var bättre och spelövertaget blev mer och mer markant ju längre matchen gick, men till slut krävdes det ändå en rejäl målvakttavla av Brommapojkarnas Niklas Westberg som slog en boll rakt i gapet på El Kabir som gjorde det avgörande målet i minut 83.

Riktigt dåliga nyheter för Häcken var att lagkaptenen och duktigt försvarsspelaren Mohammed Ali Kahn tvingades utgå med vad som senare visade sig vara ett brutet vadben (jag kan bara gissa hur ont det gör, Ali Kahn spelade vidare tills smärtan blev för stor…). Ali Kahn är en ledargestalt i Häcken och de första prognoserna talar om att han blir borta 8-10 veckor – ett stort avbräck för Häcken.


Spelet
Jag funderade ett tag på att spela över 2,5 mål, men att Helsingborg bara mäktade med 1 mål mot Syrianska och att Häcken ännu inte gjort mål än i mer än en av tre bortamatcher gör att jag avstår. Något jag däremot gillar är 2,51 hos Pinnacle på Helsingborg, AH-1. Helsingborg har visat god målform och har gjort 17 mål på 7 matcher så här långt i Allsvenskan. OK, varken rekordmannen Mattias ”mål varje match” Lindström (6 mål) eller Robin Simovic (4 mål) lyckades göra mål mot Syrianska, och Simovic var blekare än vanligt, men det finns ändå så mycket kvalitet i Helsingborg och spelgeniet David Accam kan slå riktigt bra bollar till sina medspelare. Det kombinerat med att Mohammed Ali Kahn är borta i Häckens försvar tycker jag talar för att Helsingborg ska kunna vinna den här matchen med ett par bollar – Ali Kahn var borta även mot Norrköping och då släppte Häcken in 4 mål i en svängig match. Med AH-1 får vi ju pengarna tillbaka om de ”bara” vinner med uddamålet och det tycker jag känns stabilt.

Jag skulle spela detta spel ner till ca 2,20 och jag spelar 4 units, högre än normalt trots att reken är tidig, då jag tycker att spelet känns riktigt bra.

Du som funderar på att rygga - observera att det jag spelar är Asian Handicap –1, det betyder att om Helsingborg vinner med ett mål så får vi pengarna tillbaka. Förväxla inte detta med EH-1 (European Handicap) där vi förlorar pengarna om Helsingborg skulle vinna med uddamålet. EH-1 motsvarar AH-1,5.


Avstängningar
Inga avstängningar i något av lagen.

Senaste nytt och startlelvor hittar du när de släpps, troligen en timme innan matchstart, på www.hif.se respektive www.bkhacken.se.

+ Helsingborg gjort 17 mål i Allsvenskan, varav 9 på hemmaplan
+ Mohammed Ali Kahn skadad i Häcken
+ Hemmaplan för Helsingborg
+ David Accam i bra form
+ Helsingborg bra anfallsspel med flera spelare som kan göra mål


- Tidig rek, skador och info vi inte känner till idag kan tillkomma
- Moestafa El Kabir gjort sex mål i Allsvenskan för Häcken denna säsong och är i bra form


Lycka till om du ryggar!

Spreadsheet med mina rekar för dig som vill se hur jag rekat tidigare: https://www.sharps.se/spreadsheet/24214

Jag skriver alltid en kommentar efter spelet, oavsett om det gått in eller inte.


Kommentera gärna – både ris och ros välkomnas!

---

Min kommentar:

Att Gashi är med är nyckeln för HIF. HIF har vunnit alla matcher i år, som Gashi varit med i.
Han är en oerhört viktig kugge/ledare på plan, som alltid kämpar och sliter på mittfältet. Sedan att HIF har massor av farliga spelare offensivt gör inte denna rek mindre spelvärt precis.
Bedoya är spelintelligent och rörlig. Kan både spela på topp eller på en kant. Simovic lång och bra target med distinkt avslut. Lindström och Accam offensiva yttrar. Mahlangu och Gashi styr som de vill på mitten, framför allt på hemmaplan.
Försvaret är också bra. Hansson i mål. Emil Krafth, Atta, Larsson, Hanstveit. Baffo på bänken. Frågetecken eventuellt på Loret Sadiku om han är i spelskick efter sjukdomen sist. Kan användas centralt på mitten eller i försvaret.
Litet minus: Den allrounde, rutinerade ytternmittfältaren/ offensive ytterbacken Christoffer Andersson utgick skadad senast mot Syrianska. Han är därmed osäker till start på måndag. Han serverar alla hörnor och frisparkar som ska slås med höger fot. (Hanstveit de som ska slås med vänster).
Men det finns en bred trupp med bra bänk. Alvaro Santos och Daniel Nordmark har offensiva kvaliteter. Plus ett par lovande ungdomar, Lucas Ohlander 93:a och Elias Andersson 96:a.
Rachid och Uronen spelar nog inte, varit skadade ett tag.


Att Häcken dessutom kommer till match utan deras viktige lagkapten / innerback Mohammed Ali-Khan, gör inte HIFs chanser till att få in några bollar sämre.

Jag är lite orolig över Mostaefa El Kabir i Häcken. Han är målfarlig. I övrigt har de inte så mkt som hotar tror jag.

Mitt tips: 2,3,4 - 0,1
__________________
MVH V75fahlle
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1), slindoffer (+1)
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:39   #907
one
 
ones avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 694
Sharp$: 7382

one-Bomben vid rullpott
Stats: 45 - 269 - 0
ROI: 147.10%
Vinstprocent: 14.33%

Standard

Någon som har känsla för något "spikresultat" för att spara tecken? Själv tycker jag omgången ser riktigt klurig ut... tror det kan bli fin utdelning idag
one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:48   #908
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Någon som har känsla för något "spikresultat" för att spara tecken? Själv tycker jag omgången ser riktigt klurig ut... tror det kan bli fin utdelning idag
Öster 0
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:49   #909
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av one Visa inlägg
Någon som har känsla för något "spikresultat" för att spara tecken? Själv tycker jag omgången ser riktigt klurig ut... tror det kan bli fin utdelning idag
Vet inte, men jag kan tycka att 0 på Gefle är lite småintressant, tror det blir en tråkig match, Gefle är oftast defensivt lagda & när man nu saknar Dahlberg i anfallet tror jag de får svårt att skapa chanser.

Sen vet jag också hur kul det är att spika 0 för ett lag & så plingar det in 0-1 i 4e minuten...haha
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+2)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:51   #910
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av V75fahlle Visa inlägg
Såg en rek här på Sharp till matchen HIF-Häcken, som kanske kan bidra i vårt tänk kring den matchen på bomben ikväll.
Klistrar in Tomtes rek (Ö 2,5 mål), samt min kommentar längst ner:


Motivering:
Helsingborg – Häcken, 2013-05-13, 19:05, Allsvenskan, Olympia, Helsingborg

Spel: Helsingborg, AH-1, 2,51 Pinnacle

Jag rekar alltid till marknadshögsta vid tiden för rekens publicering. För aktuella odds, eller om du inte har bolaget jag rekat på - följ denna länk till BetBrain. Det är alltid värt att kolla upp oddsen innan man lägger spelet.

Insats 4 units, något högre än normalinsats för mig. Jag spelar 1-5 units.


OK, en till tidig rek, hade egentligen tänkt vänta in trupperna för denna, men ser att oddsen rör sig lite neråt så jag hugger den nu.

Den här gången ska vi till Olympia och måndagens match mellan Helsingborg och Häcken.


Helsingborg
Serieledande Helsingborg har visserligen förlorat hemma mot Mjällby i årets Allsvenska, men då ska vi veta att man spelade med en man mindre i 40 minuter efter att annars så kloke Peter Larsson fått hjärnsläpp och dragit på sig ett andra gult kort på mittplan. Dessutom stod målvakten Per Hansson för ett lite tveksamt ingripande – något han mycket sällan gör. Efter denna match har man slagit Norrköping med 4-1 i en chansrik och målrik match där möjligen segern var någon mål för stor, slagit Brommapojkarna stabilt med 2-0, kört över Gefle med 5-1 på hemmaplan och nu senast slagit Syrianska med 1-0 på bortaplan (se nedan).

Helsingborgs fem senaste matcher:
Helsingborg – Mjällby 1-2 (Allsvenskan)
Norrköping – Helsingborg 1-4 (Allsvenskan)
Brommapojkarna – Helsingborg 0-2 (Allsvenskan)
Helsingborg – Gefle 5-1 (Allsvenskan)
Syrianska – Helsingborg 0-1 (Allsvenskan)

Matchen mot Syrianska är inget som kommer att visas som instruktionsvideo för kommande generationers Helsingborgsspelare. Jag tror att de flesta håller med mig om att detta spelmässigt måste ha varit en av Helsingborgs sämsta insatser på ett tag. Mittbacken Loret Sadiku insjuknade innan match och fick stanna kvar på hotellet och även om han spelat alla matcher innan förra så räcker inte det som förklaring till det drällande med boll och allmänt slarviga spel som Helsingborg bjöd på, speciellt i första halvlek. Syrianska gjorde det bra, vände spelet på Dinko Felic som vann nickdueller och skarvade vidare, medan Helsingborg hade oväntat svårt att skapa riktigt heta chanser. 1-0 kom i 60:e minuten efter ett riktigt snyggt instick av David Accam till Alejandro Bedoya som stod för ett klassavslut i bortre krysset. Efter målet släppte lite av krampen i Helsingborgs spel och man skapade ytterligare några chanser, men som tränaren Roar Hansen uttryckte det efter matchen: Inställningen var bra, men det är inte alltid rättvist när man vinner matcher.




Häcken
Fjolårstvåan Häcken, som förra året gjorde överlägset flest antal mål, har ännu inte riktigt levt upp till förväntningarna som många hade inför året. Nyförvärvet Moestafa El Kabir, som ersatt fjolårets skyttekung Waris Majeed har kommit igång och gjort sex mål i Allsvenskan så här långt, men anfallsspelet är inte lika frejdigt som förra året och undantar vi match mot årets slagpåse Djurgården så har man bara gjort fyra mål på övriga sex matcher och man har gått mållösa av planen tre av årets sju matcher så här långt.

Häckens fem senaste matcher:
BK Häcken – Djurgårdens IF 4-0 (Allsvenskan)
Öster – BK Häcken 2-0 (Allsvenskan)
BK Häcken – Mjällby 2-0 (Allsvenskan)
IFK Norrköping – BK Häcken 4-2 (Allsvenskan)
BK Häcken – Brommapojkarna 1-0 (Allsvenskan)

Senaste matchen mot Brommapojkarna var väl ingen fantastisk match (tänk vad många matcher man ser som inte är det egentligen). Moestafa El Kabir hade ett antal chanser och Häcken var bättre och spelövertaget blev mer och mer markant ju längre matchen gick, men till slut krävdes det ändå en rejäl målvakttavla av Brommapojkarnas Niklas Westberg som slog en boll rakt i gapet på El Kabir som gjorde det avgörande målet i minut 83.

Riktigt dåliga nyheter för Häcken var att lagkaptenen och duktigt försvarsspelaren Mohammed Ali Kahn tvingades utgå med vad som senare visade sig vara ett brutet vadben (jag kan bara gissa hur ont det gör, Ali Kahn spelade vidare tills smärtan blev för stor…). Ali Kahn är en ledargestalt i Häcken och de första prognoserna talar om att han blir borta 8-10 veckor – ett stort avbräck för Häcken.


Spelet
Jag funderade ett tag på att spela över 2,5 mål, men att Helsingborg bara mäktade med 1 mål mot Syrianska och att Häcken ännu inte gjort mål än i mer än en av tre bortamatcher gör att jag avstår. Något jag däremot gillar är 2,51 hos Pinnacle på Helsingborg, AH-1. Helsingborg har visat god målform och har gjort 17 mål på 7 matcher så här långt i Allsvenskan. OK, varken rekordmannen Mattias ”mål varje match” Lindström (6 mål) eller Robin Simovic (4 mål) lyckades göra mål mot Syrianska, och Simovic var blekare än vanligt, men det finns ändå så mycket kvalitet i Helsingborg och spelgeniet David Accam kan slå riktigt bra bollar till sina medspelare. Det kombinerat med att Mohammed Ali Kahn är borta i Häckens försvar tycker jag talar för att Helsingborg ska kunna vinna den här matchen med ett par bollar – Ali Kahn var borta även mot Norrköping och då släppte Häcken in 4 mål i en svängig match. Med AH-1 får vi ju pengarna tillbaka om de ”bara” vinner med uddamålet och det tycker jag känns stabilt.

Jag skulle spela detta spel ner till ca 2,20 och jag spelar 4 units, högre än normalt trots att reken är tidig, då jag tycker att spelet känns riktigt bra.

Du som funderar på att rygga - observera att det jag spelar är Asian Handicap –1, det betyder att om Helsingborg vinner med ett mål så får vi pengarna tillbaka. Förväxla inte detta med EH-1 (European Handicap) där vi förlorar pengarna om Helsingborg skulle vinna med uddamålet. EH-1 motsvarar AH-1,5.


Avstängningar
Inga avstängningar i något av lagen.

Senaste nytt och startlelvor hittar du när de släpps, troligen en timme innan matchstart, på www.hif.se respektive www.bkhacken.se.

+ Helsingborg gjort 17 mål i Allsvenskan, varav 9 på hemmaplan
+ Mohammed Ali Kahn skadad i Häcken
+ Hemmaplan för Helsingborg
+ David Accam i bra form
+ Helsingborg bra anfallsspel med flera spelare som kan göra mål


- Tidig rek, skador och info vi inte känner till idag kan tillkomma
- Moestafa El Kabir gjort sex mål i Allsvenskan för Häcken denna säsong och är i bra form


Lycka till om du ryggar!

Spreadsheet med mina rekar för dig som vill se hur jag rekat tidigare: https://www.sharps.se/spreadsheet/24214

Jag skriver alltid en kommentar efter spelet, oavsett om det gått in eller inte.


Kommentera gärna – både ris och ros välkomnas!

---

Min kommentar:

Att Gashi är med är nyckeln för HIF. HIF har vunnit alla matcher i år, som Gashi varit med i.
Han är en oerhört viktig kugge/ledare på plan, som alltid kämpar och sliter på mittfältet. Sedan att HIF har massor av farliga spelare offensivt gör inte denna rek mindre spelvärt precis.
Bedoya är spelintelligent och rörlig. Kan både spela på topp eller på en kant. Simovic lång och bra target med distinkt avslut. Lindström och Accam offensiva yttrar. Mahlangu och Gashi styr som de vill på mitten, framför allt på hemmaplan.
Försvaret är också bra. Hansson i mål. Emil Krafth, Atta, Larsson, Hanstveit. Baffo på bänken. Frågetecken eventuellt på Loret Sadiku om han är i spelskick efter sjukdomen sist. Kan användas centralt på mitten eller i försvaret.
Litet minus: Den allrounde, rutinerade ytternmittfältaren/ offensive ytterbacken Christoffer Andersson utgick skadad senast mot Syrianska. Han är därmed osäker till start på måndag. Han serverar alla hörnor och frisparkar som ska slås med höger fot. (Hanstveit de som ska slås med vänster).
Men det finns en bred trupp med bra bänk. Alvaro Santos och Daniel Nordmark har offensiva kvaliteter. Plus ett par lovande ungdomar, Lucas Ohlander 93:a och Elias Andersson 96:a.
Rachid och Uronen spelar nog inte, varit skadade ett tag.


Att Häcken dessutom kommer till match utan deras viktige lagkapten / innerback Mohammed Ali-Khan, gör inte HIFs chanser till att få in några bollar sämre.

Jag är lite orolig över Mostaefa El Kabir i Häcken. Han är målfarlig. I övrigt har de inte så mkt som hotar tror jag.

Mitt tips: 2,3,4 - 0,1
Jag skulle vilja påstå att Makondele kan hota rätt bra. Jag hade köpt resonemanget om det inte varit för att du är HIF-fan, jag har ännu inte stött på den supporter som kan betta utan att hjärta spelar in när det gäller egna laget (mig själv inräknad )

Edit: Med det sagt så är det fördel Helsingborg, helt klart.

Senast redigerad av slindoffer den 2013-05-13 klockan 09:54.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:51   #911
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag är inte ute efter att bara ha lågprocentare, utan som du skriver potential i systemet. Det jag är ute efter är att man måste våga släppa streck som är övervärderade till förmån för sådana som inte är det. Jag inser själv att man med det tänket fullt ut skulle behöva släppa ganska många 0:or och 1:or i en fotbollsbomb och att det skulle medföra att man i princip aldrig skulle sätta en match. Men samtidigt så går det alltid att hitta streck som kanske är lite för mycket över- eller undervärderade.

Jag förstår hur du tänker med att ta ställning och det tycker jag man ska göra, men man måste ändå ta med streckprocent i beräkningen.

Ta Helsingborg - Häcken idag. Robfri skriver i sitt förslag att han tycker vi kan utgå från att båda lagen gör mål. Jag tycker det låter klart troligt, men tittar man lite statistik de senaste åren så är jag beredd att omvärdera det.

Från att Häcken tog sig tillbaka till Allsvenskan har man gjort exakt 1 mål i 35 matcher av totalt 127, vilket innebär 27,5% ca. Nu möter man Helsingborg och kanske ska den procentsatsen höjas lite pga detta, men jag tycker fortf att 1:an är för övervärderad på 40%.

Man har under samma period blivit nollade 30 gånger, vilket blir knappt 24%. Under de senaste två åren har man dock bara blivit nollade 18%, dessa år har man tillsammans med HIF varit det målgladaste laget.

Nu har man ju dock startat knackigt med 3 st 0:or på 7 matcher och ska man som ni menar tänka sig att det inte är troligt att Häcken bjuder på målkalas så tar jag hellre med 0:an på Häcken. Särskilt då Helsingborg har hållit nollan 24 av 63 hemmamatcher, under samma period.

Det är en svår balansgång, men jag tycker inte att man nödvändigtvis måste försöka täcka in alla troliga resultat bara för att. Tänker jag helt fel tycker ni?
Du tänker inte fel, kort & gott för att lyckas på bomben måste du ha med både troliga & några oväntade komber & sedan hoppas att det är just de som slår in.

Man kan väl säga att vi hitills lyckats ganska bra med det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+1), slindoffer (+1), one (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 09:55   #912
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Helsingborg och Örebro känns som de två lag jag gärna tar flest streck på.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 10:16   #913
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag skulle vilja påstå att Makondele kan hota rätt bra. Jag hade köpt resonemanget om det inte varit för att du är HIF-fan, jag har ännu inte stött på den supporter som kan betta utan att hjärta spelar in när det gäller egna laget (mig själv inräknad )

Edit: Med det sagt så är det fördel Helsingborg, helt klart.

Ja, Makondele är rörlig och ställer ofta till oreda för motståndarnas backar. Dock har han ett förflutet i HIF så man vet vad han kan och kommer säkert hålla ett extra öga på honom.
__________________
MVH V75fahlle
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+5)

Senast redigerad av V75fahlle den 2013-05-13 klockan 10:18.
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 10:25   #914
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Hoppas ni inte tröttnar på mig

Tar till mig av er input och föreslår följande:

BP - Gefle: 1 - 0,1

Helsingborg - Häcken: 1,2,3,4 - 0,1,2,3

Öster - Åtvidaberg: 0,1,2 - 0,1,2 (Tomte har lagt en rek på denna för info)

Örebro - Degerfors: 0,1,2,3, - 0,1,2

Villkor1: Helsingborg - Häcken ej X
Villkor2: Örebro - Degerfors ej X, alternativt ej 2

2106 rader

Kan ändra till två tecken på BP om man plockar bort ett tecken på Häcken och ett på öster eller Åtvidaberg. 2160 rader
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-13, 10:34   #915
 
V75fahlles avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lomma
Inlägg: 2 286
Sharp$: 4912
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Brommap. -Gefle: Knapp fördel hemmalaget, mest beroende på att Gefle saknar 2 viktiga spelare som nämns ovan, kanske framförallt Dahlberg. Man har inte gjort mer än 1 mål i ngn bortamatch hitills, har svart att se hur man ska lyckas med det nu när Dahlberg är borta. 0,1,2 -0,1


Helsingb.-Häcken: 2 lag som lirar rolig fotboll, för att vara allsvenskan ska väl tilläggas. Tror man kan gå på att båda lagen gör mål här. 1,2,3 -1,2,3 känns täckt.

Öster -Åtvidab: Lutar åt en tråkig historia med lite mål, varnar lite för Åtvidaberg då Öster saknar några viktiga pjäser. 0,1,2 -0,1,2

Örebro -Degerfors: Derby, klar fördel för hemmalaget i mina ögon, man är starkare än Dgf på de flesta positioner. 2,3 -0,1


Match 1: Brommap. -Gefle:.
Håller med - Dahlberg är viktig framåt för Gefle. I övrigt är de nästan bara farliga på fasta situationer känns det som. BP vill ha sitt eget spel och rulla boll mer. Känns rätt säkert med siffrorna ovan.

Match 2. Helsingb.-Häcken:
Tror inte riktigt på samma siffor som du.
Tror HIF vinner relativt komfortabelt. Se mitt inlägg om HIF ovan. Vid seger tar man tillbaka ledningen i allsvenskan.
Har massor av målgörare i laget. Starka hemma.
Mött "lätta motståndare" hittills. Nu sätts laget på prov i de sista matcherna innan sommaruppehållet: Häcken, Elfsborg, MFF. Man är medveten om detta och vill visa att man kan vinna över dessa lite bättre lag också. 2,3,4-0,1

Match 3. Öster -Åtvidab:
Håller med. Öster är bättre än många tror och stretar nog emot bra här. Jämnt?

Match 4. Örebro -Degerfors
Håller med mestadels. Örebro är bra hemma på sitt konstgräs och tror de gör minst 1 mål iaf.
__________________
MVH V75fahlle
V75fahlle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td