Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-05, 15:38   #76
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Jag har inte varit aktiv i denna tråd på ett tag. Jag skrev ju till yobetit (som jag nämnde tidigare) och frågade vad de bookisarna som yobetit samarbetar med hade att vinna på spelare som alltid vann.

Jag orkade inte posta svaret då pga av stämningen i tråden och för jag tänkte att jag ändå bara skulle bli beskylld för att vara delaktig i bluffen eller nåt. Iaf tänkte jag att jag postar svaret nu ändå, det är ju intressant att höra vad ni tycker som vet bättre hur det funkar. Jag har bara tagit bort mitt namn samt avsändarens namn och telefonnr ur brevet. (frågor på varför stavas PUL, den intresserade kan via pm få länk så han/hon själv kan kontakta samma person)

Spoiler:
"Hej! Jag har undrat desamma :-) De spelbolag som Yobetit kommer sammarbeta med kommer att gynnas genom att deras omsättning ökar. En del spelbolag hanterar sin risktagning manuellt dvs om de kommer in spelare som gör arbitrage kan förstöra deras vinst eftersom de kommer bli obalans i deras system och inte hinner sjustera detta innan matcher börjar.

Däremot de spelbolag som har en automatisk hantering av detta blir detta inget problem och kommer bara att öka deras omsättning och behålla sina marginaler och därmed göra mer vinst när deras omsättning ökar. De är bara dessa bolag som Yobetit kommer sammarbeta med som har automatisk riskhantering.

Vet ej om du blir klokare av de men du får gärna ringa mig"
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:23   #77
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Jag har inte varit aktiv i denna tråd på ett tag. Jag skrev ju till yobetit (som jag nämnde tidigare) och frågade vad de bookisarna som yobetit samarbetar med hade att vinna på spelare som alltid vann.

Jag orkade inte posta svaret då pga av stämningen i tråden och för jag tänkte att jag ändå bara skulle bli beskylld för att vara delaktig i bluffen eller nåt. Iaf tänkte jag att jag postar svaret nu ändå, det är ju intressant att höra vad ni tycker som vet bättre hur det funkar. Jag har bara tagit bort mitt namn samt avsändarens namn och telefonnr ur brevet. (frågor på varför stavas PUL, den intresserade kan via pm få länk så han/hon själv kan kontakta samma person)

Spoiler:
"Hej! Jag har undrat desamma :-) De spelbolag som Yobetit kommer sammarbeta med kommer att gynnas genom att deras omsättning ökar. En del spelbolag hanterar sin risktagning manuellt dvs om de kommer in spelare som gör arbitrage kan förstöra deras vinst eftersom de kommer bli obalans i deras system och inte hinner sjustera detta innan matcher börjar.

Däremot de spelbolag som har en automatisk hantering av detta blir detta inget problem och kommer bara att öka deras omsättning och behålla sina marginaler och därmed göra mer vinst när deras omsättning ökar. De är bara dessa bolag som Yobetit kommer sammarbeta med som har automatisk riskhantering.

Vet ej om du blir klokare av de men du får gärna ringa mig"
Mitt problem är inte att förstå hur bookiesarna ska tjäna på det, det är hur yobetit ska plussa på oddsen. De kommer ju uppenbarligen vara de som sticker ut på fel sida i ett surebet, med andra ord erbjuda värdespel hela tiden. Hur ska det gå ihop? Intäkterna de får från inträdespaketen kan ju inte väga upp det i det långa loppet. Eller tänker jag fel?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 18:31   #78
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Jag har inte varit aktiv i denna tråd på ett tag. Jag skrev ju till yobetit (som jag nämnde tidigare) och frågade vad de bookisarna som yobetit samarbetar med hade att vinna på spelare som alltid vann.

Jag orkade inte posta svaret då pga av stämningen i tråden och för jag tänkte att jag ändå bara skulle bli beskylld för att vara delaktig i bluffen eller nåt. Iaf tänkte jag att jag postar svaret nu ändå, det är ju intressant att höra vad ni tycker som vet bättre hur det funkar. Jag har bara tagit bort mitt namn samt avsändarens namn och telefonnr ur brevet. (frågor på varför stavas PUL, den intresserade kan via pm få länk så han/hon själv kan kontakta samma person)

Spoiler:
"Hej! Jag har undrat desamma :-) De spelbolag som Yobetit kommer sammarbeta med kommer att gynnas genom att deras omsättning ökar. En del spelbolag hanterar sin risktagning manuellt dvs om de kommer in spelare som gör arbitrage kan förstöra deras vinst eftersom de kommer bli obalans i deras system och inte hinner sjustera detta innan matcher börjar.

Däremot de spelbolag som har en automatisk hantering av detta blir detta inget problem och kommer bara att öka deras omsättning och behålla sina marginaler och därmed göra mer vinst när deras omsättning ökar. De är bara dessa bolag som Yobetit kommer sammarbeta med som har automatisk riskhantering.

Vet ej om du blir klokare av de men du får gärna ringa mig"
Alltså...jag vill inte vara elak men hur fan skriver människan? Blir svårt att ta personen/svaret seriöst när han/hon skriver som en 15-åring...
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 17:08   #79
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Yobet är naturligtvis en scam.En av världens största aktörer på spelmarknaden heter bettingpromotion, dom tjänar i snitt 0,3%( på omsätttningen eller t o m lägre) dvs roi på 1,003% och omsätter många miljarder.
Om Yobit skulle vara en fungerande affärsmodell med arbitrage,så kostar det maximalt 3,5% att låna i hop till en bankrulle,den bankrullen skulle vara betald på någon vecka på sin höjd OM arbitrage fungerade i så stora volymer,vilket det inte gör.
Detta är en garanterad SCAM och ducka för att inte förlora era pengar. Kom i håg alla nicknames som är positiva till denna scam,då dessa nicknames aldrig kan anses ha förtroenden oavsett uttalande i framtiden.

AKTA ER! MVH Hatten
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 18:52   #80
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Jag blev kontaktad av Youbetit's CEO i Oktober 2011 med en fråga om jag var intresserad av samarbete med bolaget. Efter att ha konstaterat vad konceptet gällde så tackade jag nej då jag tycker konceptet inte har värst bra återkoppling till spelindustrin under längre tid.

Likheten med FX-trading är ganska stor, teoretiskt fungerar det hela bra under förutsättning att man lyckas skapa odds-volotilitet under tiden man köper/säljer. Dvs man vill ha oddsrörelser som gör att man hamnar i surebetsituationer. Stora köp gör ju att oddset sjunker på sidan det köps av. Sedan är det en förutsättning att den andra sidan av oddset skall stiga så pass mycket att surebet uppstår.

Det är knappast någon "scam", rent teoretiskt så funkar det ok. Med tillräckligt stora volymer pengar kan man påverka båda sidor av oddset så pass att det blir obalans i boken hos de stora aktörerna på marknaden. Kruxet är att få saker att hända så att tillräckligt stora obalanser uppstår, 3,5% är som Hatten påpekade bl.a en ganska ordentlig vinst på en insats där ingen risk skall tas.

Jag är tämligen säker på att den här typen av investering inte är hållbar över längre tid. Det finns en stark övertro på att marknadens aktörer skall agera som på FX-marknaden. Om oddssättning skulle vara 100% matematiskt betingat så kanske. Men nu är det ju inte alltid så utan många bolag har kompetenta compilers som är skarpa nog att själva profitera på att sälja till friska underodds och ta en kalkylerad risk isf bara en risk. De kan helt klart rubba mekanismen som detta bygger på.

De enda bookmakers som skulle kunna tänkas vara med i ett sånt här projekt är de i Asien. Systemet bygger i första hand på 2-vägsspel, 1X2-odds lär knappast kunna förekomma mer än i undantagsfall. Idag finns det en uppsjö verktyg och larmsystem om ett bolag skulle hamna i surebetposition och antalet surebets kommer inte bli många nog för att 3-vägsspel skulle kunna bli en värst stor inkomstkälla.

My 50 cents...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+20), KP (+10), DamageINC (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 11:20   #81
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Sedan ska vi inte heller glömma att det krävs att du dunkar in rätt bra med deg för att överhuvudtaget få ut nåt av dessa surebets, är väl bra om du kanske tjänar max nån % på kapitalet. Så detta är definitivt inte nåt för gemene man i alla fall.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 10:47   #82
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Är kass på matte men gör ett försök iaf. Rätta gärna.

Yobet it säger att de vill ha 15000 spelare inom kort. Om du betalar 150E per månad i abbonemangsavgift är kanske det minsta du vill satsa på varje bet 10 000kr, alltså på 2 bookmakers. Då vinner du 200kr med 1%? Om jag fattat saken rätt.
Då tar det typ 7 bet innan du fått tillbaka månadsavgiften. Du vill kanske göra 30 bet i månaden då iaf. Då har du 6000kr - 150E

Om man då tar 15000 spelare * 20 000kr * 30 bet per månad så blir det = 9000 000 000kr per månad.

9000 000 000 * 12 är hyfsat med pengar per år. Hur mycket omsätter hela spelbranchen totalt? Det känns som detta blir för stort för att fungera. Dessutom samarbetar yobetit såklart med bara en bråkdel av spelbranchen.

Om man sedan tänker att spelarna skall ha 1% av det i vinst så blir det 90 000 000 i månaden (fast nu är jag osäker för jag har tappat bort mig bland alla nollor.). De blir nån miljard per år? Dessutom menar ju yobetit att de tar en % på varje spel.

(Aktieutdelningar och "Globals" utbetalningar har jag inte räknat med kvittar dem mot 150e/månad abbonemanget)

Hörde nånstans att yobetit börjar med att samarbeta med 20 bookmakers, men siktar på runt 50 senare. Vid 50 bookmakers blir det typ 20 000 000 per bookmaker per år att betala till yo be tits spelare. Kan ju hoppas att deras vinst ökar med minst motsvarande pga samarbetet med yobetit.

Nu menar iofs Yobetit att det kommer finns gränser för hur mycket du får spela för på varje spel mm. Men om jag skall lägga min tid på detta, betala 150e/månad plus sprida ut typ 100tkr-200tkr på 10-20 bookmakers för att *vara säker* på att kunna delta i bets, då vill jag minst få som tidigare nämnt 6000kr - 150E per månad. Det lär ju säkert bli nåt haveri nångång ibland så man förlorar pengar också.

Min slutsats blir att om dessa uträkningar stämmer kommer man aldrig kunna dra speciellt mycket mer än kaffepengar per månad. Det blir så sjukt stora pengar som skall vara i omlopp så det kommer nog inte fungera. Jag tror inte att yobetits samarbetspertners skulle kunna tjäna speciellt mycket mer med hjälp av ett samarbete med yobetit. Det kanske fungerar i mindre skala, med mindre vinster. Men då är det inte värt det för mig.

Senast redigerad av ulven77 den 2013-02-08 klockan 11:28. Anledning: För att förtydliga vad jag tycker
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 11:12   #83
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Det som jag är lite fundersam till är ju om nu affärsidén är det bästa sedan skivat bröd så varför ska dom då behöva dra in cash via alla dessa paket och månadssavgifter?
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 01:07   #84
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 4
Standard

Hello

har ni hört ngt mer om yobetit..
dom ahde visst fått spellicencen nu iallafall från malta..

/S
SteZu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:23   #85
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

...och allting var ett scam.

Undrar hur länge fasaden är uppe innan dem sticker iväg med pengarna för gott.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:30   #86
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
...och allting var ett scam.

Undrar hur länge fasaden är uppe innan dem sticker iväg med pengarna för gott.

Något nytt som kommit fram?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:35   #87
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Något nytt som kommit fram?
Framskjutna deadlines och spelbolag som skickar mail till sina partners om att se upp för dessa lurendrejare tycker jag är talande.

Rebelbetting verkar också vara inne på samma spår:
http://rebelbetting.com/faq/yobetit
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 07:04   #88
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Hej!

Foer 2-3 veckor sedan fick jag erbjudande fran dette bolaget, som jag etter
de opplysningarna jag fick reknade som "pyramid-spel". manga andra norrbaggar
reagerade paa samme sett och varnade.
Bare nagra dager etter at han som kom med erbjudandet och berettade att han
hade satsat 25.000.- NOK. erkjende han att pengarna var foerlorade !!!

Ligg undan alla slika "bolag" !
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 08:43   #89
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Yobetit 100% scam comfimed


Ja, då är det ju helt uppenbart för alla inblandade det som sharps sagt redan från början; Yobetit är en till 100 % confirmed scam. Folk som skulle tjäna storkovan på detta pyramidspel kan nu se sina surt förvärvade slantar åka rakt i sjön.

Trist för de som drabbas och varit ovetande, men svårt att inte säga "vad var det vi sa...."
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 08:41   #90
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 111
Standard

Jag vet inte riktigt vad som skulle göra dom till 100% confirmed scam...
Allt har blivit kraftigt försenat men dom jobbar fortfarande på för fullt. Det verkar lite onödigt att fortsätta jobba på med ett scam långt efter dom fått in pengarna.

Nu är det iallafall såhär:
Man kan nu ställa sig i kö för att bli medlem. Genom att ställa sig i kö har man rätten att köpa ett medlemskap men man förbinder sig inte att göra det. Det är bara att tacka nej när man blir tillfrågad i så fall.
Eftersom tradingen har varit igång i två månader innan man ska bestämma sig blir det ju väldigt mycket enklare att se så allt fungerar.
De första 300 personerna i kön kommer bli insläppta två månader efter tradingen har börjat.
Sen släpps 300 personer in varje månad från kön.

Om någon är intresserad, hör av er så skickar jag en inbjudan.
Racerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td