Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-08, 19:15   #31
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Inte visste jag att folk här var så religiösa här... Men jag kör väl samma koncept...
Herregud min skapare !!! ni kan väl börja med att kolla upp vad yobetit handlar om innan ni börja skrika PYRAMIDSPEL !!!

1. Säljer dom "paket" till begränsat antal personer som får ta del av företagets framgångar i framtiden: JA

2. Får dessa personer mer fördelar/pengar om dom lyckas få med sig fler personer som kommer att få tillgång till yobetits tjänst när dom startar: JA

3. Handlar detta bara om att sälja paket/MLM: NEJ

4. Kommer Yobetit att fungera som en vanlig bookmaker med LGA licens i Malta som riktar sig till arbitrage spelare: JA

5. Kommer yobetit att tjäna pengar på samma sätt som alla andr bookmakers, nämligen på marginalen mellan böckerna: JA
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:56   #32
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Konstigt, jag som trodde att en bookmaker tjänade sina pengar på marginalen mellan erbjudet odds och sannolikheten för att utfallet inträffade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 22:16   #33
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Så här skriver Yobetit i ett "investerarprospekt"

För att undvika att oddsen ändras innan Yobetit hunnit lagt sina spel så kommer yobetits egen bookmakingstjänst garantera oddset i 45 sekunder. Bolaget backas även upp av andra bookmakers.

Verkar seriöst att skapa fiktiva vinster med en egen bok
Vore ju även kul om dom kunde namge dom bookiesarna som "backar upp"

Bara hoppas ingen är så jävla dum i huvudet att dom nappar på detta!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Napoleon74 (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 20:40   #34
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Mitt första inlägg på denna sida. Jag är inte alls insatt i detta, en del folk här verkar insatta i detta. Och det gäller ju Yobetit då såklart. Har läst hela tråden. Förlåt för massa text.

Känner många som satsat på största paketet (34k). Står och väger om jag skall satsa på detta eller inte, lutar åt inte. Men det är ju snacket om enkla pengar som lockar.

Kriga efterfrågade namn på bookmakers yobetit samarbetar med, dom säger sig samarbeta med pinnacle, 12bet, bet3000 och betus vad jag vet om.

Jag skrev till LGA Malta och dom bekräftade att youbetit skulle få tillstånd.


Den största anledningen till att jag tvivlar är att jag inte begriper vad dom andra bookmakers skulle tjäna på samarbete med yobetit. Kompisarna snackar om att "dom andra bookmakers får ju mer pengar i sitt system".

Jag tänker va fan det är väl bättra att ha 100 spelare och i snitt gå plus på varje än att ha 105 och gå plus på 100 och isnitt minus på 5


Samtidigt sägs det att de som startat siten är seriösa och välkända inom sin branch

Kan avsluta med hur dom själva säger att det skall fungera en svensk site.

"Spelare 1 på Bookmaker1(yobetit) har oddsen 1,80 och Spelare2 Bookmaker2 har odds 2,45.

Om du satsar € 585 på Bookmaker1 för Spelare1 att vinna, och € 430 på Bookmaker2 för Spelare2 att vinna, har du placerat totalt € 1015.

De olika utfall av händelsen är:

Om Spelare1 vinner, kommer din avkastning att vara totalt € 1053 (1,8 * 585 € = € 1053)

Om Spelare2 vinner, kommer din avkastning att vara totalt 1053,50 € (2,45 * 430 € = 1053,50 €)

Detta innebär att du kommer att tjäna € 38 eller € 38,50 beroende på vem som vinner matchen. Det bästa med Yobetit är att vi beräknar insatserna för dig. På bara några minuter kan du placera dina insatser och säkra din vinst."

Vad tror ni? funkar det eller ej och varför?
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 21:03   #35
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Spoiler:
Mitt första inlägg på denna sida. Jag är inte alls insatt i detta, en del folk här verkar insatta i detta. Och det gäller ju Yobetit då såklart. Har läst hela tråden. Förlåt för massa text.

Känner många som satsat på största paketet (34k). Står och väger om jag skall satsa på detta eller inte, lutar åt inte. Men det är ju snacket om enkla pengar som lockar.

Kriga efterfrågade namn på bookmakers yobetit samarbetar med, dom säger sig samarbeta med pinnacle, 12bet, bet3000 och betus vad jag vet om.

Jag skrev till LGA Malta och dom bekräftade att youbetit skulle få tillstånd.


Den största anledningen till att jag tvivlar är att jag inte begriper vad dom andra bookmakers skulle tjäna på samarbete med yobetit. Kompisarna snackar om att "dom andra bookmakers får ju mer pengar i sitt system".

Jag tänker va fan det är väl bättra att ha 100 spelare och i snitt gå plus på varje än att ha 105 och gå plus på 100 och isnitt minus på 5


Samtidigt sägs det att de som startat siten är seriösa och välkända inom sin branch

Kan avsluta med hur dom själva säger att det skall fungera en svensk site.

"Spelare 1 på Bookmaker1(yobetit) har oddsen 1,80 och Spelare2 Bookmaker2 har odds 2,45.

Om du satsar € 585 på Bookmaker1 för Spelare1 att vinna, och € 430 på Bookmaker2 för Spelare2 att vinna, har du placerat totalt € 1015.

De olika utfall av händelsen är:

Om Spelare1 vinner, kommer din avkastning att vara totalt € 1053 (1,8 * 585 € = € 1053)

Om Spelare2 vinner, kommer din avkastning att vara totalt 1053,50 € (2,45 * 430 € = 1053,50 €)

Detta innebär att du kommer att tjäna € 38 eller € 38,50 beroende på vem som vinner matchen. Det bästa med Yobetit är att vi beräknar insatserna för dig. På bara några minuter kan du placera dina insatser och säkra din vinst."


Vad tror ni? funkar det eller ej och varför?
Jag tror att du har någon fot med i spelet. Varför skulle du få för dig att regga ett konto här på sidan enbart för att diskutera det här? Diskussionen här pekar ju bara åt ett håll. Det vill säga att detta är en enda stor bluff..

Citat:
Känner många som satsat på största paketet (34k)
Varför inte diskutera med de du känner som har satsat pengar istället? De måste ju vara betydligt mer insatta än gemene man här..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Rekarn (+1)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 21:19   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Många nya sharpare som förespråkar youbit eller vad dem heter
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 21:39   #37
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Du Ulven77, fan, det funkar ju inte att komma dragandes med såna lallarblåsningar här på Sharps. Du är på en sajt där ens ålder näms i antal units. Comprende?


Kolla med istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rekarn (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 21:59   #38
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Spelare 1 på Bookmaker1(yobetit) har oddsen 1,80 och Spelare2 Bookmaker2 har odds 2,45.

Som vanligt tjänar man på att enbart spela värdet. Inte för att 1.80-2.45 lär dyka upp på andra ställen än i drömmen, men ändå.

Kan man inte lista ut på vilken sida värdet finns i det högst teoretiska exemplet ska man inte spela alls - så slipper jag frågor på det.

För 15 år sedan gick det säkert att hitta dylika siffror även om tvåvägs-spel var sällsynta då. Fast det skulle säkert gått att knåpa ihop pengar-till-glass-oavsett-utfall på den tiden också.

Men ingen vettig människa skulle kommit på tanken utan man spela det som stack ut och var djävligt glad för det.

Snacket kunde gå ungefär så här. 2.30 är ju bra då den sitter 1 av 2. Skulle då någon flikat in "jag tar baksidan till 1.80 också" så hade vi varit så barmhärtiga att vi ringt efter hjälp från snälla människor i vita rockar.

Nu inträffade det aldrig så vi kunde koncentrera oss på att tjäna så mycket som möjligt innan internet blev var mans egendom.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:04   #39
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Det här är ju tråden för att diskutera yobetit, konstigt att det kommer in folk som försöker göra det. Jag har ingen koppling till det företaget på något sätt. Och jag förespråkar det inte, försöker se båda sidor. Som jag skrev i första inlägget så tror jag att jag inte skall gå med.

jaroiten Folk som redan satsat 34k i detta tycker redan att det är bra. Så jag vet vad de tycker. Men tråkigt nog verkar de inte så himla insatta(ja vet), ingen av dem har hållit på speciellt mycket med spel innan vad jag vet. De kan inte förklara, och säger gå in på yobetits sida där finns all info, det är ju inte en objektiv källa direkt.

Wagner Tack för svar med substans i. De listar även andra odds som inte är räkneexempel, men får jag fråga tycker du, eller nån annan som vill svara att de låter vettiga: 3.06 2.00 1.38 och ytterligare ett är 2.13 2.30 1.35.

Själva kärnfrågan för mig just nu om jag skall tro på detta eller inte är ju om de andra bookmakers tjänar på detta på något vis eller ej. För tjänar de inte på det (typ pinnacle, bet3000) så kommer de ju inte vilja vara med. Hur skulle de kunna tjäna på det om man själv och yobetit skall gå lite plus varje gång? Men på nåt sätt har ju Yobetit lyckats övertyga LGA, men vem vet vad LGA har för kriterier.

Jag skulle helt enkelt vilja veta vad ni tror om varför det inte skulle fungera eller varför det skulle fungera. Annat än "det är för bra för att vara sant."
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:09   #40
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
jaroiten Folk som redan satsat 34k i detta tycker redan att det är bra. Så jag vet vad de tycker. Men tråkigt nog verkar de inte så himla insatta(ja vet), ingen av dem har hållit på speciellt mycket med spel innan vad jag vet. De kan inte förklara, och säger gå in på yobetits sida där finns all info, det är ju inte en objektiv källa direkt.
Intressant, vad är det för sorts folk som anser sig ha råd att investera 34k i ett sånt här projekt utan att vara insatta eller ha hållit på speciellt mycket med spel? Skulle nästan kunna tro att det är någon av Södertäljebankrånarna.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:35   #41
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja beloppen är ju sinnessjuka för att få vara med och köra lite surebets och tjäna några kronor per spel. Sedan att du får ett fint papper som säger att du har andelar i ett bolag som inte direkt har nåt faktiskt värde annat än på papper känns ju heller inte lockande.

Känns som att detta är vad som kommer att hända.

Folk köper paketen, pengarna från dessa kommer att betalas ut till dom som vinner surebetsen. Dom slantarna som folk förlorar på sidan åker i grundarnas fickor och vips så är alla borta och bolaget konkat.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:38   #42
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Ok, låt oss titta lite närmare på siffrorna.

För det första erbjuds det flertalet olika "paket", för enkelhetens skull så likställer vi dessa värdemässigt som aktier.
Eftersom youbetit inte själva går ut med hur många aktier som bolaget skall sälja så är det ju totalt omöjligt att få ett korrekt värde på bolaget.
Nu har jag efter lite detektivarbete fått fram att antal paket x paketens kostnad skulle motsvara ett värde på bolaget på 520 miljoner kr.
Detta kan kanske te sig lite högt med tanke på att bolaget precis har erhållit en spellicens? och har 0 i oms, och 0 antal kunder.

Ponera att detta vore ett seriöst bolag med goda intentioner, så måste man man ju som investerare ställa sig frågan om värderingen är rimlig.

Unibet som är börsnoterade har ett p/e på ca 15.
För att vara snälla räknar vi på ett p/e på youbetit på 10.

Vi förväntar oss nu en vinst på 52 miljoner för youbetit dvs ca 150.000 per dag. I en fantastisk värld skulle vi kunna få en avkastning på 0.2% på youbetis arbitrage spel. Dvs att för varje miljon Yobetit omsätter så görs en vinst på 2000kr. För att dra in 150.000 per dag så behöver alltså Youbetit omsätta 75 miljoner kronor per dag. Detta exkluderat bolagets kostnader så plussa på 25 miljoner till dagligen.

Alla som kan spelbranschen någorlunda förstår att detta är fullständigt omöjligt. Det som kommer att ske är att Yobetit kommer att skapa fiktiva vinster som bara exiterar på pappret. pengarna finns inte där. Spelen man påstar sig lägga kommer i verkligheten aldrig kunna placeras. Det finns helt enkelt ingen arbitragemarknad som kan hantera dessa volymer inom spel, och kommer heller aldrig uppståen sådan.

Tyvärr är det ju så att dom som inte förstår spel eller affärer lätt kan luras av detta prospekt. Jag skulle säkert själv om jag ville kunna sälja in detta till flertalet i min bekantskapskrets, då jag på pappret kan få det att se övertygande ut. Och faktum är ju tyvärr att folk är naiva och godtrogna.

Mkt trist att se dessa prospekt florera runt och jag säger bara detta!

WHEN IN DOUBT-STAY OUT

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+10), smak (+5), slindoffer (+3)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-10 klockan 15:00.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:55   #43
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Summorna är helt absurda och skriker girighet. I bettingens värld ska man vara jäkligt misstänksam och när något verkar för bra för att vara sant eller gapar efter pengar bör man absolut se det som ett varningstecken. Hoppas verkligen ingen är seriös med att de köpt dessa paketen.

"yo"betit"
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 08:12   #44
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Ok, låt oss titta lite närmare på siffrorna.

För det första erbjuds det flertalet olika "paket", för enkelhetens skull så likställer vi dessa värdemässigt som aktier.
Eftersom youbetit inte själva går ut med hur många aktier som bolaget skall sälja så är det ju totalt omöjligt att få ett korrekt värde på bolaget.
Nu har jag efter lite detektivarbete fått fram att antal paket x paketens kostnad skulle motsvara ett värde på bolaget på 520 miljoner kr.
Detta kan kanske te sig lite högt med tanke på att bolaget precis har erhållit en spellicens? och har 0 i oms, och 0 antal kunder.

Ponera att detta vore ett seriöst bolag med goda intentioner, så måste man man ju som investerare ställa sig frågan om värderingen är rimlig.

Unibet som är börsnoterade har ett p/e på ca 15.
För att vara snälla räknar vi på ett p/e på youbetit på 10.

Vi förväntar oss nu en vinst på 52 miljoner för youbetit dvs ca 150.000 per dag. I en fantastisk värld skulle vi kunna få en avkastning på 0.2% på youbetis arbitrage spel. Dvs att för varje miljon Yobetit omsätter så görs en vinst på 2000kr. För att dra in 150.000 per dag så behöver alltså Youbetit omsätta 75 miljoner kronor per dag. Detta exkluderat bolagets kostnader så plussa på 25 miljoner till dagligen.

Alla som kan spelbranschen någorlunda förstår att detta är fullständigt omöjligt. Det som kommer att ske är att Yobetit kommer att skapa fiktiva vinster som bara exiterar på pappret. pengarna finns inte där. Spelen man påstar sig lägga kommer i verkligheten aldrig kunna placeras. Det finns helt enkelt ingen arbitragemarknad som kan hantera dessa volymer inom spel, och kommer heller aldrig uppståen sådan.

Tyvärr är det ju så att dom som inte förstår spel eller affärer lätt kan luras av detta prospekt. Jag skulle säkert själv om jag ville kunna sälja in detta till flertalet i min bekantskapskrets, då jag på pappret kan få det att se övertygande ut. Och faktum är ju tyvärr att folk är naiva och godtrogna.

Mkt trist att se dessa prospekt florera runt och jag säger bara detta!

WHEN IN DOUBT-STAY OUT

Vilken bra resarch du har gjort, vilken drog går du på ?
Yobetit har avsatt 500000 aktier till paketen, om man köper det dyraste paketet så ingår 600 aktier. 500000/600=833 paket. 833 x 34k = 28 miljoner i intäkt för paketen, nu säljer dom blandat med paket med totalintäckten bör hamna på runt 30 miljoner ändå. Med ditt väl genomförda detektivarbete så har du säkert kollat vilka som sitter i styrelsen och grundarna till bolaget. Keith Mcdonnel sitter bl.a i styrelse, du tycker säkert att han är en skum typ också då han bl.a har varit Vd för Bodog europa...du har då även sett att dom driver sitt andra bolag Fair Trading Technology med ca 40 anställda med säljkontor runt om i världen. FTT huvudsakliga kunder består av internationella banker och FX mäklare. Tror knappast att dom skulle skita ner sina namn för att gå ut publikt och "blåsa" ett antal personer på pengar.

Fiktiva vinster ?? Hur ska det gå till hade du tänkt, möjligtsvis om dom tar dina 520 fiktiva miljoner och mutar chefen på LGA så dom kan betala fiktiva vinster till kunderna utan att LGA skulle bry sig

Bra att du intresserar dig, men gör om gör rätt
Comprende !!
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 08:45   #45
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nikke Visa inlägg
Vilken bra resarch du har gjort, vilken drog går du på ?
Yobetit har avsatt 500000 aktier till paketen, om man köper det dyraste paketet så ingår 600 aktier. 500000/600=833 paket. 833 x 34k = 28 miljoner i intäkt för paketen, nu säljer dom blandat med paket med totalintäckten bör hamna på runt 30 miljoner ändå. Med ditt väl genomförda detektivarbete så har du säkert kollat vilka som sitter i styrelsen och grundarna till bolaget. Keith Mcdonnel sitter bl.a i styrelse, du tycker säkert att han är en skum typ också då han bl.a har varit Vd för Bodog europa...du har då även sett att dom driver sitt andra bolag Fair Trading Technology med ca 40 anställda med säljkontor runt om i världen. FTT huvudsakliga kunder består av internationella banker och FX mäklare. Tror knappast att dom skulle skita ner sina namn för att gå ut publikt och "blåsa" ett antal personer på pengar.

Fiktiva vinster ?? Hur ska det gå till hade du tänkt, möjligtsvis om dom tar dina 520 fiktiva miljoner och mutar chefen på LGA så dom kan betala fiktiva vinster till kunderna utan att LGA skulle bry sig

Bra att du intresserar dig, men gör om gör rätt
Comprende !!
Vad skönt att du verkar så insatt i detta, då kanske du kan svara på några av de andra frågor som ställts i den här tråden. Till exempel vad eurobookies skulle tjäna på att delta i detta och hur någon kan garantera att ett odds ska stå i 45 sekunder? Med tanke på hur industrins uppfattning i stort är kring vad man tolkar som "arbers" skulle det ju vara väldigt roligt att höra förklaringen till denna helomvändning.

För egen del är jag måttligt intresserad av arbitrage, men om någon kan garantera ett standoutprice med hyfsad volym i 45 sekunder så hade jag ändå varit lycklig, det hade jag å andra sidan varit om Liverpool vinner PL också och sannolikheten för att det ska hända är väl ungefär lika stor.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td