Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-02, 17:56   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Yobetit? [Sharps.se avråder från all samröre med detta bolag /mod]


Edit: MODERATORMEDDELANDE av KP

Yobetit påstår sig samarbeta med Pinnacle för att erbjuda arbitragemöjligheter. Detta stämmer INTE alls. Yobetit saknar samarbete överhuvudtaget med Pinnacle sports. Den som påstår att de samarbetar ljuger. De har kontaktat Pinnacle sports angående det men INGET samarbete existerar över huvud taget i dagsläget.
Detta har jag personligen bekräftat med en kontaktperson som arbetar just på Pinnacle. Yobetit saknar trovärdighet och vi råder alla att hålla sig borta från dom.
De har dessutom kontaktat Sharps.se flertalet gånger angående annonsering och samarbete, men det är inget vi någonsin skulle vara intresserade utav heller.

Så vi råder alla att hålla sig borta från all eventuell samröre med Yobetit.


----------------


Någon som hört talas om detta? Fick ett samtal av en avlägsen polare vars kollega hade köpt in sig i företaget.

http://www.youtube.com/watch?v=E3W-_...layer_embedded

De ska alltså garantera "safebets" dagligen.

http://www.yobetit.com/investor/index.html

http://www.yobetit.com/package/
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 17:58   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Det var då ett jävla pris för att gå med såg jag nu x)
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-02, 18:33   #3
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Kan det vara värt. Var ju hela 45 sekunders oddsgaranti.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 18:34   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 51
Standard

Har kontakt med en investerarsnubbe som också köpt in sig i detta bolag.
Jag ska ta mig en seriös titt på detta (eftersom man ska kunna spela
med ovanligt förmånliga villkor och system).
betssonfreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-11, 08:16   #5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 5
Standard

Fick ett reklammail från Rebelbetting om Yobetit. Ikväll ska de ha ett informationsmöte på ett hotell i Älvsjö/Stockholm.

Jag orkar inte åka dit, det är ju för tusan fotboll ikväll!

För övrigt tycker jag att allt verkar jäääävligt skumt med detta.
Mitt råd är - STAY AWAY!
BigBoy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-11, 12:22   #6
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BigBoy Visa inlägg
Fick ett reklammail från Rebelbetting om Yobetit. Ikväll ska de ha ett informationsmöte på ett hotell i Älvsjö/Stockholm.

Jag orkar inte åka dit, det är ju för tusan fotboll ikväll!

För övrigt tycker jag att allt verkar jäääävligt skumt med detta.
Mitt råd är - STAY AWAY!
Nu har jag ingen koll på vad Yobetit är för något men det verkar ju ha något med Rebelbetting att göra och att det letar reda på odds-arbitrage.

En bekant till mig känner en av grundarna till Rebelbetting och vi var förbi på deras kontor för något år sedan och fick en grundläggande genomgång av deras system och hur tanken är. Deras program letar rätt på arbitrage genom att scanna av ett antal bettingsiter och ger förslag på insatser.

Det som gjorde att jag blev tveksam var att det var lite för stora risker att ett spel makulerades hos någon bettingsite vilket gjorde att man kunde stå med en öppen sida. Eller att man lyckades spela hos en men inte fick igenom det hos den andra och då också stod med en öppen sida.

I o m att man tjänar några få procent på varje spel tar det länge att ta igen ett misslyckat spel. Sen tycker jag dom har en rätt tuff prissättning. Men måste omsätta en hel del för att det ska vara värt €129/mån.

Kan Yobetit vara någon form av "mäklare" som automatiserar spelandet hos flera bookies och utvecklat av teamet bakom Rebelbetting? Jag hittar inte mycket information om tjänsten mer än Youtube-filmen.
Cordale är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:21   #7
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Fattar jag rätt om youbetit är en form av spelbolag? Dom erbjuder medvetet själva odds som ligger i arbitrageposititon. Med andra ord bedömer dom som i filmen att pinnacle ligger helt fel?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 13:53   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

hatten har varnat för yobetit med. http://www.gamblersvardag.se/varning...-spelbranschen

Håll er borta så slipper ni bekymmer
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 14:13   #9
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

hmm..den här tråden skulle jag vilja lägga ihop med den andra pågående....tänk om dom kör samma som jag spekulerar bwin kör..

Youbetit spelare några tusen på en ah(0) 2:a på pinnen. Vips stiger ah(0) 1:an till låt säga 2.02. Sen erbjuder dom själva 2.06 på ah(0) 2:an. Vilket jäkla bra odds tänker alla och spelen rasar in.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 20:08   #10
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
hmm..den här tråden skulle jag vilja lägga ihop med den andra pågående....tänk om dom kör samma som jag spekulerar bwin kör..

Youbetit spelare några tusen på en ah(0) 2:a på pinnen. Vips stiger ah(0) 1:an till låt säga 2.02. Sen erbjuder dom själva 2.06 på ah(0) 2:an. Vilket jäkla bra odds tänker alla och spelen rasar in.
Utan data är det svårt att dra några slutsatser, men jag kan ändå så gott som garantera att INTE spelbolag gör som du beskrev.

I ditt exempel så ska alltså Youbetit satsa på alternativ B till favoritodds som gör att alternativ A oddset då skjuter i höjden. Sen ska de själva erbjuda alternativ B till 2.06. Slutsumman blir att de själva spelat B till ett favoritodds samtidigt som de erbjuder sina spelare det för 2.06 (inverterat värde: 1.943) och alltså går med förlust.

Även om de skulle hitta något sätt att manipulera oddsen gör konkurrenssitationen det omöjligt att dra några fördelar av det. För många variabler i spel helt enkelt.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 20:16   #11
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Tanken var då att de själva bara spelat en bråkdels summa av alla spel som kommer in till dom själva.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 20:28   #12
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Tanken var då att de själva bara spelat en bråkdels summa av alla spel som kommer in till dom själva.
Jo, men då ska du också veta att spelbolagen försöker inte få folk att spela på den sidan de tror förlorar, utan när de har givet oddsen förhållandevis samma summa pengar på varje sida så att oavsett utfall går dem därifrån med pengarna.

Om dem skulle göra så som du beskrev så kanske dem får in mängder med spel på 2.06 på alternativ B, men nu sitter dem med en enorm risk om alternativ B skulle vinna (eftersom dem spelat alternativ B själva på Pinnacle och fått in mängder med spel på alternativ B på sin sida). För att inte sitta totalt i skiten och göra storförlust vid det utfallet måste de antingen köpa in sig på A eller erbjuda sina spelare konkurrenskraftigt odds på A så dem får balans.

Men nu är ju saken den att Youbetit är inte Pinnacle och dem kan inte ha konkurrenskraftiga odds på båda utfall samtidigt (med tanke på sin utbetalningsprocent). Dessutom har Pinnacle och alla andra oddsförändrande bolag väldigt bra koll på vilka kunder som gör vad och i vilka scenarion händer. En vacker dag kommer inte oddsen förflytta sig eftersom de är säkra på att det inte är ett vanligt vad utan mer en avancerad form av arbitrage.

Här kan du lära dig mer om Pinnacle och vad som påverkar oddsen:
http://www.youtube.com/watch?v=S-YHHmSxX_w
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 22:20   #13
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Tack! Jo,nog brukar det väl vara så att bolagen vill vara säker på vinst oavsett utfall, men måste ju inte vara så jämt. Dom kanske kan tycka att det är värt och ta risken och åka dit rejält ibland om det är skitodds kunderna har spelat till. Då löner det sig ju i längden ivaf. Stora bolag som bwin har ju troligtvis "lite" marginaler.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 01:17   #14
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Nu har de lagt ut lite mer på sin hemsida, men inte mycket. Jag tänker så det knakar men kan fortfarande inte få detta att gå ihop på något sätt. Är det någon som har listat ut hur det här kan vara något annat än en scam?

Hur de tjänar pengar beskrivs med denna mycket ingående förklaring:

Citat:
Yobetit has two revenue streams generated from subscriptions and the margin. The margin is where the majority of the revenue will be made. This has been successfully demonstrated to the LGA in Malta.
http://yobetit.com/#slide1
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-04, 16:27   #15
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 111
Standard

Jag har gjort en chansning och köpt in mig.
Betatest drar igång i december för oss som köpt in oss och i februari öppnar det för dom som har inbjudningar.
Funkar detta som dom påstår så blir det guld och gröna skogar annars blir det foliehatten på och skamvrån som gäller för min del...

Om ni är intresserade av inbjudningar så skicka ett meddelande till mig.
Racerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-01, 10:07   #16
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 111
Standard

För er som är intresserade av att veta mer om Yobetit så har dom ett webb-möte nu på måndag 3:e december.

Presentation på svenska kl. 19.30

Presentation på engelska kl 21.30

http://vcp3.videocontrolpanel.net/?meeting=5253898

Gå dit en stund innan utsatt tid och klicka på "Click to join" så är ni med.
Det går att ställa frågor direkt under presentationen.
Racerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 12:59   #17
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 1
Sharp$: 36
Standard

Är det någon som kan konfirmera om man har kommit igång med testerna för medlemmarna ännu?
ElPistolero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-06, 14:22   #18
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 111
Standard

Starten är planerad till den 18:e december.
Racerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 10:20   #19
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Borås
Inlägg: 5
Sharp$: 7
Standard

Yobetit info


Citat:
Ursprungligen postat av Racerman Visa inlägg
Starten är planerad till den 18:e december.
Kan informera om att det är lite ändringar,öppningen kommer att ske gemensamt i mitten av februari för Founders och dom som fått/köpt inbjudningar.
vonfingal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 10:31   #20
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Borås
Inlägg: 5
Sharp$: 7
Standard

Yobetit info


Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Det var då ett jävla pris för att gå med såg jag nu x)
Vad menar du med "jävla pris" ?
Är det Paket priserna du menar?

Det finns 3 olika paket,White,Silver,Black.
Priserna är:€790,€2390 resp €3990.

I t.ex. det dyraste paketet "Black" ingår följande:
600 aktier (som av bankfolk värderats till €80-120 inom ett år)
4 st "Globals" som ger avkastning på medlemsavgifterna.
15 st "Invites" som kan ges bort eller säljas.
12 mån. medlemsskap hos Yobetit (kostar annars €150/mån)
8 mån. medlemskap hos Rebel Betting (värt ca €100/mån)
% på vidareförsäljning av paket (inte många kvar)
En gedigen utbildning.
vonfingal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 10:36   #21
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Borås
Inlägg: 5
Sharp$: 7
Standard

Yobetit inbjudningar


Citat:
Ursprungligen postat av Racerman Visa inlägg


Om ni är intresserade av inbjudningar så skicka ett meddelande till mig.
Hoppas du inte ger bort dom,det finns folk som villiga att betala bra för en inbjudan!
vonfingal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 10:40   #22
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Borås
Inlägg: 5
Sharp$: 7
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cordale Visa inlägg
Nu har jag ingen koll på vad Yobetit är för något men det verkar ju ha något med Rebelbetting att göra och att det letar reda på odds-arbitrage.

En bekant till mig känner en av grundarna till Rebelbetting och vi var förbi på deras kontor för något år sedan och fick en grundläggande genomgång av deras system och hur tanken är. Deras program letar rätt på arbitrage genom att scanna av ett antal bettingsiter och ger förslag på insatser.

Det som gjorde att jag blev tveksam var att det var lite för stora risker att ett spel makulerades hos någon bettingsite vilket gjorde att man kunde stå med en öppen sida. Eller att man lyckades spela hos en men inte fick igenom det hos den andra och då också stod med en öppen sida.

I o m att man tjänar några få procent på varje spel tar det länge att ta igen ett misslyckat spel. Sen tycker jag dom har en rätt tuff prissättning. Men måste omsätta en hel del för att det ska vara värt €129/mån.

Kan Yobetit vara någon form av "mäklare" som automatiserar spelandet hos flera bookies och utvecklat av teamet bakom Rebelbetting? Jag hittar inte mycket information om tjänsten mer än Youtube-filmen.
Yobetit är inte utvecklat av folket i RebelBetting men dom har ett samarbete.
Köpare av paket i Yobetit får ett antal månaders medlemskap i RebelBetting.
Antalet månader beror på paketstorlek.
vonfingal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 10:42   #23
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Borås
Inlägg: 5
Sharp$: 7
Standard

Mer Yobetit info


Citat:
Ursprungligen postat av Racerman Visa inlägg
Starten är planerad till den 18:e december.
Kan informera om att det är lite ändringar,öppningen kommer att ske gemensamt i mitten av februari för Founders och dom som fått/köpt inbjudningar.

Om nån är intresserad av att få löpande information om vad som sker så gå till denna länk:
http://www.aquipapartner.com/tr/4fecd54f7f6bb
och regga er mailadress så kommer automatiska uppdateringar.OBS,inga förpliktelser!
Årets sista webinar är den 27/12.

Om det finns nån här på forumet som köpt ett "Paket" och därmed fått ett antal inbjudningar så hoppas jag ni vet att det finns folk som är beredda at betala en bra slant för en inbjudan!

Har själv flera stycken som är villiga att betala €500-1000 för en inbjudan.
Jag har köpt 2 Svarta Paket så jag har alltså 30 inbjudningar,alla bokade.

PS
En annan rekommendation är swebets.com

God Jul o Gott Nytt År
från tomten i Borås
vonfingal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 12:08   #24
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 2696
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vonfingal Visa inlägg
Har själv flera stycken som är villiga att betala €500-1000 för en inbjudan.
Lite märkligt måste jag säga att de är beredd att betala så mycket mot bakgrund att paketen fortfarande finns för försäljning, det billigaste för €790 och då ingår bl.a. 5 invites(som man kan sälja) samt 3 månaders medlemskap(värde €450) MAO skulle de som minst(enligt din prissättning)tjäna €2160 genom att köpa det billigaste paketet, sälja de 5 invites som ingår istället för att betala för en enstaka invite.

Kan bara gratulera dig till en kanon affär.
awolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 22:50   #25
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Detta luktar ju lite väl mkt "för bra för att vara sant", och just i spelens värld känns det verkligen som man måste vara skeptisk till liknande.

Må jag ha fel, men var försiktiga!

God Jul! ��
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-24, 23:07   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Haha, bara för att man höjer "värdet" och "förhoppningar" på saker och ting så förändrar det ändå inget.....
Jag har inbjudningar till en grej som folk är villiga att betala £100.000 för :-)

Tvek.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 09:26   #27
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vonfingal Visa inlägg
Hoppas du inte ger bort dom,det finns folk som villiga att betala bra för en inbjudan!
Vaaa??!! Ta betalt för inbjudningarna?
Jodå, jag är fullt medveten om värdet på dessa inbjudningar och även jag har en lista på intressenter som är mycket längre än antalet inbjudningar jag har till förfogande.
Priset på dessa kommer ju dock helt avgöras av hur bra Yobetit fungerar till slut.
Allt mellan 100€ - 1500€ / inbjudan är fullt rimligt.
Racerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 09:37   #28
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av awolf Visa inlägg
Lite märkligt måste jag säga att de är beredd att betala så mycket mot bakgrund att paketen fortfarande finns för försäljning, det billigaste för €790 och då ingår bl.a. 5 invites(som man kan sälja) samt 3 månaders medlemskap(värde €450) MAO skulle de som minst(enligt din prissättning)tjäna €2160 genom att köpa det billigaste paketet, sälja de 5 invites som ingår istället för att betala för en enstaka invite.

Kan bara gratulera dig till en kanon affär.
Det var just detta som fick mig att till slut köpa ett paket. De billigaste "erbjudanden" jag kunde hitta när jag jagade runt efter inbjudningar var på 500€ (i november).

Skillnaden är ju dock att man som köpare av paket tar en risk jämfört med att köpa en inbjudan senare när man vet att allt fungerar som det ska och det är ju för många värt en hel del.
Racerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 11:18   #29
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Jag trodde kedjebrev upphörde på 80talet?
Herre min skapare!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+3), eventours (+10), pojkrummet (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 11:16   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte skrivit på sharps på ett tag....men herregud lägg pengarna på en trippel större chans o få tillbaka nå pengar....kom gärna o sparka på mig men bevisa först att du gör nå vinst på detta....
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 19:15   #31
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Inte visste jag att folk här var så religiösa här... Men jag kör väl samma koncept...
Herregud min skapare !!! ni kan väl börja med att kolla upp vad yobetit handlar om innan ni börja skrika PYRAMIDSPEL !!!

1. Säljer dom "paket" till begränsat antal personer som får ta del av företagets framgångar i framtiden: JA

2. Får dessa personer mer fördelar/pengar om dom lyckas få med sig fler personer som kommer att få tillgång till yobetits tjänst när dom startar: JA

3. Handlar detta bara om att sälja paket/MLM: NEJ

4. Kommer Yobetit att fungera som en vanlig bookmaker med LGA licens i Malta som riktar sig till arbitrage spelare: JA

5. Kommer yobetit att tjäna pengar på samma sätt som alla andr bookmakers, nämligen på marginalen mellan böckerna: JA
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 21:56   #32
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Konstigt, jag som trodde att en bookmaker tjänade sina pengar på marginalen mellan erbjudet odds och sannolikheten för att utfallet inträffade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 22:16   #33
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Så här skriver Yobetit i ett "investerarprospekt"

För att undvika att oddsen ändras innan Yobetit hunnit lagt sina spel så kommer yobetits egen bookmakingstjänst garantera oddset i 45 sekunder. Bolaget backas även upp av andra bookmakers.

Verkar seriöst att skapa fiktiva vinster med en egen bok
Vore ju även kul om dom kunde namge dom bookiesarna som "backar upp"

Bara hoppas ingen är så jävla dum i huvudet att dom nappar på detta!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Napoleon74 (+5)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 20:40   #34
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Mitt första inlägg på denna sida. Jag är inte alls insatt i detta, en del folk här verkar insatta i detta. Och det gäller ju Yobetit då såklart. Har läst hela tråden. Förlåt för massa text.

Känner många som satsat på största paketet (34k). Står och väger om jag skall satsa på detta eller inte, lutar åt inte. Men det är ju snacket om enkla pengar som lockar.

Kriga efterfrågade namn på bookmakers yobetit samarbetar med, dom säger sig samarbeta med pinnacle, 12bet, bet3000 och betus vad jag vet om.

Jag skrev till LGA Malta och dom bekräftade att youbetit skulle få tillstånd.


Den största anledningen till att jag tvivlar är att jag inte begriper vad dom andra bookmakers skulle tjäna på samarbete med yobetit. Kompisarna snackar om att "dom andra bookmakers får ju mer pengar i sitt system".

Jag tänker va fan det är väl bättra att ha 100 spelare och i snitt gå plus på varje än att ha 105 och gå plus på 100 och isnitt minus på 5


Samtidigt sägs det att de som startat siten är seriösa och välkända inom sin branch

Kan avsluta med hur dom själva säger att det skall fungera en svensk site.

"Spelare 1 på Bookmaker1(yobetit) har oddsen 1,80 och Spelare2 Bookmaker2 har odds 2,45.

Om du satsar € 585 på Bookmaker1 för Spelare1 att vinna, och € 430 på Bookmaker2 för Spelare2 att vinna, har du placerat totalt € 1015.

De olika utfall av händelsen är:

Om Spelare1 vinner, kommer din avkastning att vara totalt € 1053 (1,8 * 585 € = € 1053)

Om Spelare2 vinner, kommer din avkastning att vara totalt 1053,50 € (2,45 * 430 € = 1053,50 €)

Detta innebär att du kommer att tjäna € 38 eller € 38,50 beroende på vem som vinner matchen. Det bästa med Yobetit är att vi beräknar insatserna för dig. På bara några minuter kan du placera dina insatser och säkra din vinst."

Vad tror ni? funkar det eller ej och varför?
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 21:03   #35
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Spoiler:
Mitt första inlägg på denna sida. Jag är inte alls insatt i detta, en del folk här verkar insatta i detta. Och det gäller ju Yobetit då såklart. Har läst hela tråden. Förlåt för massa text.

Känner många som satsat på största paketet (34k). Står och väger om jag skall satsa på detta eller inte, lutar åt inte. Men det är ju snacket om enkla pengar som lockar.

Kriga efterfrågade namn på bookmakers yobetit samarbetar med, dom säger sig samarbeta med pinnacle, 12bet, bet3000 och betus vad jag vet om.

Jag skrev till LGA Malta och dom bekräftade att youbetit skulle få tillstånd.


Den största anledningen till att jag tvivlar är att jag inte begriper vad dom andra bookmakers skulle tjäna på samarbete med yobetit. Kompisarna snackar om att "dom andra bookmakers får ju mer pengar i sitt system".

Jag tänker va fan det är väl bättra att ha 100 spelare och i snitt gå plus på varje än att ha 105 och gå plus på 100 och isnitt minus på 5


Samtidigt sägs det att de som startat siten är seriösa och välkända inom sin branch

Kan avsluta med hur dom själva säger att det skall fungera en svensk site.

"Spelare 1 på Bookmaker1(yobetit) har oddsen 1,80 och Spelare2 Bookmaker2 har odds 2,45.

Om du satsar € 585 på Bookmaker1 för Spelare1 att vinna, och € 430 på Bookmaker2 för Spelare2 att vinna, har du placerat totalt € 1015.

De olika utfall av händelsen är:

Om Spelare1 vinner, kommer din avkastning att vara totalt € 1053 (1,8 * 585 € = € 1053)

Om Spelare2 vinner, kommer din avkastning att vara totalt 1053,50 € (2,45 * 430 € = 1053,50 €)

Detta innebär att du kommer att tjäna € 38 eller € 38,50 beroende på vem som vinner matchen. Det bästa med Yobetit är att vi beräknar insatserna för dig. På bara några minuter kan du placera dina insatser och säkra din vinst."


Vad tror ni? funkar det eller ej och varför?
Jag tror att du har någon fot med i spelet. Varför skulle du få för dig att regga ett konto här på sidan enbart för att diskutera det här? Diskussionen här pekar ju bara åt ett håll. Det vill säga att detta är en enda stor bluff..

Citat:
Känner många som satsat på största paketet (34k)
Varför inte diskutera med de du känner som har satsat pengar istället? De måste ju vara betydligt mer insatta än gemene man här..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Rekarn (+1)
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 21:19   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Många nya sharpare som förespråkar youbit eller vad dem heter
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 21:39   #37
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Du Ulven77, fan, det funkar ju inte att komma dragandes med såna lallarblåsningar här på Sharps. Du är på en sajt där ens ålder näms i antal units. Comprende?


Kolla med istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rekarn (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-09, 21:59   #38
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Spelare 1 på Bookmaker1(yobetit) har oddsen 1,80 och Spelare2 Bookmaker2 har odds 2,45.

Som vanligt tjänar man på att enbart spela värdet. Inte för att 1.80-2.45 lär dyka upp på andra ställen än i drömmen, men ändå.

Kan man inte lista ut på vilken sida värdet finns i det högst teoretiska exemplet ska man inte spela alls - så slipper jag frågor på det.

För 15 år sedan gick det säkert att hitta dylika siffror även om tvåvägs-spel var sällsynta då. Fast det skulle säkert gått att knåpa ihop pengar-till-glass-oavsett-utfall på den tiden också.

Men ingen vettig människa skulle kommit på tanken utan man spela det som stack ut och var djävligt glad för det.

Snacket kunde gå ungefär så här. 2.30 är ju bra då den sitter 1 av 2. Skulle då någon flikat in "jag tar baksidan till 1.80 också" så hade vi varit så barmhärtiga att vi ringt efter hjälp från snälla människor i vita rockar.

Nu inträffade det aldrig så vi kunde koncentrera oss på att tjäna så mycket som möjligt innan internet blev var mans egendom.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:04   #39
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Det här är ju tråden för att diskutera yobetit, konstigt att det kommer in folk som försöker göra det. Jag har ingen koppling till det företaget på något sätt. Och jag förespråkar det inte, försöker se båda sidor. Som jag skrev i första inlägget så tror jag att jag inte skall gå med.

jaroiten Folk som redan satsat 34k i detta tycker redan att det är bra. Så jag vet vad de tycker. Men tråkigt nog verkar de inte så himla insatta(ja vet), ingen av dem har hållit på speciellt mycket med spel innan vad jag vet. De kan inte förklara, och säger gå in på yobetits sida där finns all info, det är ju inte en objektiv källa direkt.

Wagner Tack för svar med substans i. De listar även andra odds som inte är räkneexempel, men får jag fråga tycker du, eller nån annan som vill svara att de låter vettiga: 3.06 2.00 1.38 och ytterligare ett är 2.13 2.30 1.35.

Själva kärnfrågan för mig just nu om jag skall tro på detta eller inte är ju om de andra bookmakers tjänar på detta på något vis eller ej. För tjänar de inte på det (typ pinnacle, bet3000) så kommer de ju inte vilja vara med. Hur skulle de kunna tjäna på det om man själv och yobetit skall gå lite plus varje gång? Men på nåt sätt har ju Yobetit lyckats övertyga LGA, men vem vet vad LGA har för kriterier.

Jag skulle helt enkelt vilja veta vad ni tror om varför det inte skulle fungera eller varför det skulle fungera. Annat än "det är för bra för att vara sant."
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:09   #40
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
jaroiten Folk som redan satsat 34k i detta tycker redan att det är bra. Så jag vet vad de tycker. Men tråkigt nog verkar de inte så himla insatta(ja vet), ingen av dem har hållit på speciellt mycket med spel innan vad jag vet. De kan inte förklara, och säger gå in på yobetits sida där finns all info, det är ju inte en objektiv källa direkt.
Intressant, vad är det för sorts folk som anser sig ha råd att investera 34k i ett sånt här projekt utan att vara insatta eller ha hållit på speciellt mycket med spel? Skulle nästan kunna tro att det är någon av Södertäljebankrånarna.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:35   #41
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja beloppen är ju sinnessjuka för att få vara med och köra lite surebets och tjäna några kronor per spel. Sedan att du får ett fint papper som säger att du har andelar i ett bolag som inte direkt har nåt faktiskt värde annat än på papper känns ju heller inte lockande.

Känns som att detta är vad som kommer att hända.

Folk köper paketen, pengarna från dessa kommer att betalas ut till dom som vinner surebetsen. Dom slantarna som folk förlorar på sidan åker i grundarnas fickor och vips så är alla borta och bolaget konkat.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:38   #42
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Ok, låt oss titta lite närmare på siffrorna.

För det första erbjuds det flertalet olika "paket", för enkelhetens skull så likställer vi dessa värdemässigt som aktier.
Eftersom youbetit inte själva går ut med hur många aktier som bolaget skall sälja så är det ju totalt omöjligt att få ett korrekt värde på bolaget.
Nu har jag efter lite detektivarbete fått fram att antal paket x paketens kostnad skulle motsvara ett värde på bolaget på 520 miljoner kr.
Detta kan kanske te sig lite högt med tanke på att bolaget precis har erhållit en spellicens? och har 0 i oms, och 0 antal kunder.

Ponera att detta vore ett seriöst bolag med goda intentioner, så måste man man ju som investerare ställa sig frågan om värderingen är rimlig.

Unibet som är börsnoterade har ett p/e på ca 15.
För att vara snälla räknar vi på ett p/e på youbetit på 10.

Vi förväntar oss nu en vinst på 52 miljoner för youbetit dvs ca 150.000 per dag. I en fantastisk värld skulle vi kunna få en avkastning på 0.2% på youbetis arbitrage spel. Dvs att för varje miljon Yobetit omsätter så görs en vinst på 2000kr. För att dra in 150.000 per dag så behöver alltså Youbetit omsätta 75 miljoner kronor per dag. Detta exkluderat bolagets kostnader så plussa på 25 miljoner till dagligen.

Alla som kan spelbranschen någorlunda förstår att detta är fullständigt omöjligt. Det som kommer att ske är att Yobetit kommer att skapa fiktiva vinster som bara exiterar på pappret. pengarna finns inte där. Spelen man påstar sig lägga kommer i verkligheten aldrig kunna placeras. Det finns helt enkelt ingen arbitragemarknad som kan hantera dessa volymer inom spel, och kommer heller aldrig uppståen sådan.

Tyvärr är det ju så att dom som inte förstår spel eller affärer lätt kan luras av detta prospekt. Jag skulle säkert själv om jag ville kunna sälja in detta till flertalet i min bekantskapskrets, då jag på pappret kan få det att se övertygande ut. Och faktum är ju tyvärr att folk är naiva och godtrogna.

Mkt trist att se dessa prospekt florera runt och jag säger bara detta!

WHEN IN DOUBT-STAY OUT

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+10), smak (+5), slindoffer (+3)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-10 klockan 15:00.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-10, 14:55   #43
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Summorna är helt absurda och skriker girighet. I bettingens värld ska man vara jäkligt misstänksam och när något verkar för bra för att vara sant eller gapar efter pengar bör man absolut se det som ett varningstecken. Hoppas verkligen ingen är seriös med att de köpt dessa paketen.

"yo"betit"
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 08:12   #44
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Ok, låt oss titta lite närmare på siffrorna.

För det första erbjuds det flertalet olika "paket", för enkelhetens skull så likställer vi dessa värdemässigt som aktier.
Eftersom youbetit inte själva går ut med hur många aktier som bolaget skall sälja så är det ju totalt omöjligt att få ett korrekt värde på bolaget.
Nu har jag efter lite detektivarbete fått fram att antal paket x paketens kostnad skulle motsvara ett värde på bolaget på 520 miljoner kr.
Detta kan kanske te sig lite högt med tanke på att bolaget precis har erhållit en spellicens? och har 0 i oms, och 0 antal kunder.

Ponera att detta vore ett seriöst bolag med goda intentioner, så måste man man ju som investerare ställa sig frågan om värderingen är rimlig.

Unibet som är börsnoterade har ett p/e på ca 15.
För att vara snälla räknar vi på ett p/e på youbetit på 10.

Vi förväntar oss nu en vinst på 52 miljoner för youbetit dvs ca 150.000 per dag. I en fantastisk värld skulle vi kunna få en avkastning på 0.2% på youbetis arbitrage spel. Dvs att för varje miljon Yobetit omsätter så görs en vinst på 2000kr. För att dra in 150.000 per dag så behöver alltså Youbetit omsätta 75 miljoner kronor per dag. Detta exkluderat bolagets kostnader så plussa på 25 miljoner till dagligen.

Alla som kan spelbranschen någorlunda förstår att detta är fullständigt omöjligt. Det som kommer att ske är att Yobetit kommer att skapa fiktiva vinster som bara exiterar på pappret. pengarna finns inte där. Spelen man påstar sig lägga kommer i verkligheten aldrig kunna placeras. Det finns helt enkelt ingen arbitragemarknad som kan hantera dessa volymer inom spel, och kommer heller aldrig uppståen sådan.

Tyvärr är det ju så att dom som inte förstår spel eller affärer lätt kan luras av detta prospekt. Jag skulle säkert själv om jag ville kunna sälja in detta till flertalet i min bekantskapskrets, då jag på pappret kan få det att se övertygande ut. Och faktum är ju tyvärr att folk är naiva och godtrogna.

Mkt trist att se dessa prospekt florera runt och jag säger bara detta!

WHEN IN DOUBT-STAY OUT

Vilken bra resarch du har gjort, vilken drog går du på ?
Yobetit har avsatt 500000 aktier till paketen, om man köper det dyraste paketet så ingår 600 aktier. 500000/600=833 paket. 833 x 34k = 28 miljoner i intäkt för paketen, nu säljer dom blandat med paket med totalintäckten bör hamna på runt 30 miljoner ändå. Med ditt väl genomförda detektivarbete så har du säkert kollat vilka som sitter i styrelsen och grundarna till bolaget. Keith Mcdonnel sitter bl.a i styrelse, du tycker säkert att han är en skum typ också då han bl.a har varit Vd för Bodog europa...du har då även sett att dom driver sitt andra bolag Fair Trading Technology med ca 40 anställda med säljkontor runt om i världen. FTT huvudsakliga kunder består av internationella banker och FX mäklare. Tror knappast att dom skulle skita ner sina namn för att gå ut publikt och "blåsa" ett antal personer på pengar.

Fiktiva vinster ?? Hur ska det gå till hade du tänkt, möjligtsvis om dom tar dina 520 fiktiva miljoner och mutar chefen på LGA så dom kan betala fiktiva vinster till kunderna utan att LGA skulle bry sig

Bra att du intresserar dig, men gör om gör rätt
Comprende !!
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 08:45   #45
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nikke Visa inlägg
Vilken bra resarch du har gjort, vilken drog går du på ?
Yobetit har avsatt 500000 aktier till paketen, om man köper det dyraste paketet så ingår 600 aktier. 500000/600=833 paket. 833 x 34k = 28 miljoner i intäkt för paketen, nu säljer dom blandat med paket med totalintäckten bör hamna på runt 30 miljoner ändå. Med ditt väl genomförda detektivarbete så har du säkert kollat vilka som sitter i styrelsen och grundarna till bolaget. Keith Mcdonnel sitter bl.a i styrelse, du tycker säkert att han är en skum typ också då han bl.a har varit Vd för Bodog europa...du har då även sett att dom driver sitt andra bolag Fair Trading Technology med ca 40 anställda med säljkontor runt om i världen. FTT huvudsakliga kunder består av internationella banker och FX mäklare. Tror knappast att dom skulle skita ner sina namn för att gå ut publikt och "blåsa" ett antal personer på pengar.

Fiktiva vinster ?? Hur ska det gå till hade du tänkt, möjligtsvis om dom tar dina 520 fiktiva miljoner och mutar chefen på LGA så dom kan betala fiktiva vinster till kunderna utan att LGA skulle bry sig

Bra att du intresserar dig, men gör om gör rätt
Comprende !!
Vad skönt att du verkar så insatt i detta, då kanske du kan svara på några av de andra frågor som ställts i den här tråden. Till exempel vad eurobookies skulle tjäna på att delta i detta och hur någon kan garantera att ett odds ska stå i 45 sekunder? Med tanke på hur industrins uppfattning i stort är kring vad man tolkar som "arbers" skulle det ju vara väldigt roligt att höra förklaringen till denna helomvändning.

För egen del är jag måttligt intresserad av arbitrage, men om någon kan garantera ett standoutprice med hyfsad volym i 45 sekunder så hade jag ändå varit lycklig, det hade jag å andra sidan varit om Liverpool vinner PL också och sannolikheten för att det ska hända är väl ungefär lika stor.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 09:00   #46
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vad är skillnaden mellan Yobetit och http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme ?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:11   #47
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Ja det lustigaste av allt är att alla som är här inne och förespråkar denna site inte kan svara på hur youbetit skall kunna tjäna några pengar på spelarna? Varenda gång den frågan kommer upp så får man ett exempel på hur man arbar och jotack det vet nästan alla hur man gör men själva meningen med att arba är ju att man helgarderar matcherna och i de långa loppet så vinner bara spelaren och inte bolagen.

Det säger ju sig själv att om alla som arbar tjänar pengar vem skall då förlora?
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:20   #48
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ja det lustigaste av allt är att alla som är här inne och förespråkar denna site inte kan svara på hur youbetit skall kunna tjäna några pengar på spelarna? Varenda gång den frågan kommer upp så får man ett exempel på hur man arbar och jotack det vet nästan alla hur man gör men själva meningen med att arba är ju att man helgarderar matcherna och i de långa loppet så vinner bara spelaren och inte bolagen.

Det säger ju sig själv att om alla som arbar tjänar pengar vem skall då förlora?
Haha, ja, det är ju så dumt att man baxnar. Alltså, bortsett från alla affärsplaner förklaringar, pyramidspel och annat, låt oss bara kolla på själva kärnan i vad det är man påstår. I korthet säljer man alltså ett koncept som till 100% garanterar vinst, några sådana garantier existerar aldrig och bara det faktumet borde få folk att dra öronen åt sig. Hur någon kan pynta 10 -tusentals kronor för att få köpa in sig i en sådan här affärsidé är för mig en fullständig gåta.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:50   #49
 
eventourss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 275
Standard

Jag drog verkligen öronen åt mig när dom ringde upp mig från Yobetit på försommaren, jag hade någonstans mailat dom och frågat vad det gick ut på efter att sett deras film. Hade lite olika frågor, blev uppringd av någon som ville sälja "aktier" runt 100k skulle det kosta.

Jag har jobbat med många olika aktörer inom finansbranchen och kunde nästa lukta till mig något shady bara på sättet han la upp det. "Det är en kille i danmark som inte betalat för sina akiter, så det finns en post kvar a 100k du kan få den om du vill för att han är sen med sin betalning" Bara det fick mig att rygga tillbaka, jag var trevlig och sa att jag får kolla på detta till hösten. Vad tror ni hände? Till hösten blev jag uppringd av samma person, som fortfarande säger att dansken ej pyntat. Varav jag säger att det är lite för stor investering för mig. Helt plöstligt går det också att köpa poster a 5000kr/st.

Luktar scam.
__________________
"En sak är starkare än all världens arméer, en idé vars stund har kommit"

- Victor Hugo
eventours är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 17:53   #50
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Intressant, vad är det för sorts folk som anser sig ha råd att investera 34k i ett sånt här projekt utan att vara insatta eller ha hållit på speciellt mycket med spel? Skulle nästan kunna tro att det är någon av Södertäljebankrånarna.


jaroiten Det är folk med normal inkomst, två har gått ihop, nån har lånat, typ så. De har vart lite hysteri i bekantskapskretsen kring detta, annars hade jag ryckt på axlarna och aldrig undersökt det hela närmre.

kriga Jag misstänker att du fått en nolla för mycket på din uträkning. Jag har för mig att jag har hört att dom skall sälja 1500 paket om man tar det * 35000 så blir det väl typ 52 000 000? Jag vet dock inte om alla 1500 paket är det dyraste. Men det blir fortfarande som du säger att det är mycket pengar för en idé och rätt stor omsättning krävs även för denna summa.

eventours Ja, det låter som ett riktigt klassiskt upplägg.

Jag skrev iaf till nån yobetit företrädare och ställde en fråga om det här med de andra bookisarna. Om jag får svar postar jag det här. Jag har iaf blivit övertygad om att inte köpa in mig på det här
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 18:13   #51
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det spelar ingen roll om det sägs vara värt 30 millar eller 520 millar eftersom det saknar substans.
Värdet på skiten är EXAKT 0 kr.



Citat:
Ursprungligen postat av nikke Visa inlägg
Vilken bra resarch du har gjort, vilken drog går du på ?
Yobetit har avsatt 500000 aktier till paketen, om man köper det dyraste paketet så ingår 600 aktier. 500000/600=833 paket. 833 x 34k = 28 miljoner i intäkt för paketen, nu säljer dom blandat med paket med totalintäckten bör hamna på runt 30 miljoner ändå. Med ditt väl genomförda detektivarbete så har du säkert kollat vilka som sitter i styrelsen och grundarna till bolaget. Keith Mcdonnel sitter bl.a i styrelse, du tycker säkert att han är en skum typ också då han bl.a har varit Vd för Bodog europa...du har då även sett att dom driver sitt andra bolag Fair Trading Technology med ca 40 anställda med säljkontor runt om i världen. FTT huvudsakliga kunder består av internationella banker och FX mäklare. Tror knappast att dom skulle skita ner sina namn för att gå ut publikt och "blåsa" ett antal personer på pengar.

Fiktiva vinster ?? Hur ska det gå till hade du tänkt, möjligtsvis om dom tar dina 520 fiktiva miljoner och mutar chefen på LGA så dom kan betala fiktiva vinster till kunderna utan att LGA skulle bry sig

Bra att du intresserar dig, men gör om gör rätt
Comprende !!
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 18:14   #52
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Spoiler:



jaroiten Det är folk med normal inkomst, två har gått ihop, nån har lånat, typ så. De har vart lite hysteri i bekantskapskretsen kring detta, annars hade jag ryckt på axlarna och aldrig undersökt det hela närmre.

kriga Jag misstänker att du fått en nolla för mycket på din uträkning. Jag har för mig att jag har hört att dom skall sälja 1500 paket om man tar det * 35000 så blir det väl typ 52 000 000? Jag vet dock inte om alla 1500 paket är det dyraste. Men det blir fortfarande som du säger att det är mycket pengar för en idé och rätt stor omsättning krävs även för denna summa.

eventours Ja, det låter som ett riktigt klassiskt upplägg.

Jag skrev iaf till nån yobetit företrädare och ställde en fråga om det här med de andra bookisarna. Om jag får svar postar jag det här. Jag har iaf blivit övertygad om att inte köpa in mig på det här
Problemet är ju att bolaget skall sälja andelar för ca 30 miljoner kr.
Vad dom inte berättar är att detta bara motsvarar en bråkdel av antalet totala aktier i bolaget. Denna summa motsvara alltså bara ca 6 procent av bolaget.

Jag föreslår att dom som funderar på detta skall läsa boken Rouge Trader med och av Nick Leeson, samt Boken om Tändstickskungen Ivar Kreuger.

Koncepten är detsamma, att skuva upp fiktiva pappersvinster på en icke existerande marknad.

Hur fan kan folk köpa aktier i ett bolag där antalet aktier är okänt för köparna.
Om någon av mina polare skulle fundera på detta, skulle jag smacka på honom en riktig örfil.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 19:36   #53
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Vad skönt att du verkar så insatt i detta, då kanske du kan svara på några av de andra frågor som ställts i den här tråden. Till exempel vad eurobookies skulle tjäna på att delta i detta och hur någon kan garantera att ett odds ska stå i 45 sekunder? Med tanke på hur industrins uppfattning i stort är kring vad man tolkar som "arbers" skulle det ju vara väldigt roligt att höra förklaringen till denna helomvändning.

För egen del är jag måttligt intresserad av arbitrage, men om någon kan garantera ett standoutprice med hyfsad volym i 45 sekunder så hade jag ändå varit lycklig, det hade jag å andra sidan varit om Liverpool vinner PL också och sannolikheten för att det ska hända är väl ungefär lika stor.
En kortfattad beskrivning.
När yobetit håller sitt odds i 45 sekunder så reserveras dessa pengarna i deras bok tills man har bekräftat bettet. Yobetit har vid varje arbitragebet en total maxnivå som går att spela på för alla som vill spela på ett visst bet, på så vis så vet både yobetit och den andra bookmakern på förhand hur mycket pengar som beräknas komma in på respektive odds. Missar man inom 45 sekunder så släpps de reserverade pengarna för andra eller så kan man försöka ta bettet igen om det finns kvar.

En av anledningarna till att en bookmaker höjer oddset är att dom har ojämn balans mellan de olika utfallen på en match, när dom höjer oddset attraherar dom spelare att lägga pengar på oddset för att förhoppningsvis få jämn balans på böckern, när dom har jämn balans så har bookmakern sin marginal oavsett utfall i matchen,  när nivån är uppnådd så sänker dom oddset igen. Genom att tillåta spelare från yobetit lägger in kapital så kan bookmakern på förhand kontrollera hur mycket pengar som förväntas komma in i systemet, eftersom en arbitragespelare omsätter betydligt större insattser än en vanlig gambler så kan bookmakern på detta sätt justera sina obalanser väldigt snabbt men ändå kontrollerat.

Det är långt ifrån alla bookmaker som tycker detta är en bra affärside, det är idag främst asiatiska bookies som har detta tänket, pinnacle jobbar idag på detta sätt, hög omsättning = små marginaler = höga odds, flertalet asiatiska bookies har betydligt lägre marginaler än europeiska vilket gör att dom på sikt tar allt mer marknadsandelar eftersom dom kan erbjuda bättre odds.
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 19:39   #54
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vad är skillnaden mellan Yobetit och http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme ?
Skillnaden är att yobetit har på förhand ett begränsat antal paket som kan säljas, när dessa är slut finns ingen möjlighet att tjäna något på att sälja "paket" eftersom dom då är slut. Det blir ingen "kollaps" där försäljningen pågår i evighet tills ingen mer köper något

Yobetits verksamhet/arbitragetjänst har ingenting med paketen att göra, när dom sedan startar så har yobetit x antal kunder/paketägare som kommer utgöra grundstommen i deras kundstock vilket säkerställer att dom kommer kunna ha en hyffsad omsättning från start.
Paketägarna i sin tur får sedan bonus liknande andra affility tjänster som man kan få hos t.ex rebelbetting och andra spelbolag mm genom att bjuda in rätt kunder som använder deras arbitragetjänst

Kundkretsen kommer att vara begränsad genom paketägarna och deras "invites" på så sätt kan yobetit styra och kontrollera hur många kunder som dom vill/kan släppa in i systemet. För många kunder kommer resultera i ett självutplånande system eftersom arbitragen som ni vet inte finns i obegränsad omfattning.

Om ca en månad kan ni släppa diskussionen om pyramidspel eftersom "paketen" då kommer att vara slut, inga paket = inga missförstånd om pyramidspel
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 19:43   #55
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ja det lustigaste av allt är att alla som är här inne och förespråkar denna site inte kan svara på hur youbetit skall kunna tjäna några pengar på spelarna? Varenda gång den frågan kommer upp så får man ett exempel på hur man arbar och jotack det vet nästan alla hur man gör men själva meningen med att arba är ju att man helgarderar matcherna och i de långa loppet så vinner bara spelaren och inte bolagen.

Det säger ju sig själv att om alla som arbar tjänar pengar vem skall då förlora?

Yobetit tjänar pengar precis som andra spelbolag
Betalda insatser - utbetalda vinster och omkostnader = vinstmarginal

Marginalen får dom i många fall av att dom skapar 2 arbitrage med yobetit på ena sidan av ett befintligt arbitrage. Det betyder att man skulle kunna ta arbitraget utan yobetit på ena sidan och få en högre procent. Varför gör man inte det då, jo du blir limiterad, kan inte satsa lika höga belopp samt att du tar större risker.

Hur kan alla tjäna pengar då
Om yobetit tjänar pengar, arbitragespelaren tjänar pengar, den andra bookmakern tjänar, hur är detta möjligt. Nej det är det inte, om alla skulle vara arbitragespelare så skulle inte detta fungera men nu är det så att det finns ett par hundra miljoner gamblers runt om i världen, dessa är dom som förlorar pengar, givetvis finns det profissionella gambler som går plus också men dessa är i sammanhanget en väldigt liten andel personer
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 19:52   #56
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nikke Visa inlägg
Yobetit tjänar pengar precis som andra spelbolag
Betalda insatser - utbetalda vinster och omkostnader = vinstmarginal

Marginalen får dom i många fall av att dom skapar 2 arbitrage med yobetit på ena sidan av ett befintligt arbitrage. Det betyder att man skulle kunna ta arbitraget utan yobetit på ena sidan och få en högre procent. Varför gör man inte det då, jo du blir limiterad, kan inte satsa lika höga belopp samt att du tar större risker.

Hur kan alla tjäna pengar då
Om yobetit tjänar pengar, arbitragespelaren tjänar pengar, den andra bookmakern tjänar, hur är detta möjligt. Nej det är det inte, om alla skulle vara arbitragespelare så skulle inte detta fungera men nu är det så att det finns ett par hundra miljoner gamblers runt om i världen, dessa är dom som förlorar pengar, givetvis finns det profissionella gambler som går plus också men dessa är i sammanhanget en väldigt liten andel personer
Låter ju kanon det där Nikke! Kör ett blancolån och klipp en 5 6 andelar till.
Hela vägen Nikki
Jobba Nikki!

Låt Herren se dig, låt han finnas där för dig!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 20:11   #57
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Haha, ja, det är ju så dumt att man baxnar. Alltså, bortsett från alla affärsplaner förklaringar, pyramidspel och annat, låt oss bara kolla på själva kärnan i vad det är man påstår. I korthet säljer man alltså ett koncept som till 100% garanterar vinst, några sådana garantier existerar aldrig och bara det faktumet borde få folk att dra öronen åt sig. Hur någon kan pynta 10 -tusentals kronor för att få köpa in sig i en sådan här affärsidé är för mig en fullständig gåta.
Nej dom har aldrig garanterat någon tjänst med 100  % vinst, dom erbjuder arbitragetrading med de risker det innebär, skillnaden är att dom tar det ett steg längre än vad som finns idag, dom minskar riskerna och gör det möjligt att omsätta stora belopp utan att bli limiterad
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 20:13   #58
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Spoiler:



jaroiten Det är folk med normal inkomst, två har gått ihop, nån har lånat, typ så. De har vart lite hysteri i bekantskapskretsen kring detta, annars hade jag ryckt på axlarna och aldrig undersökt det hela närmre.

kriga Jag misstänker att du fått en nolla för mycket på din uträkning. Jag har för mig att jag har hört att dom skall sälja 1500 paket om man tar det * 35000 så blir det väl typ 52 000 000? Jag vet dock inte om alla 1500 paket är det dyraste. Men det blir fortfarande som du säger att det är mycket pengar för en idé och rätt stor omsättning krävs även för denna summa.

eventours Ja, det låter som ett riktigt klassiskt upplägg.

Jag skrev iaf till nån yobetit företrädare och ställde en fråga om det här med de andra bookisarna. Om jag får svar postar jag det här. Jag har iaf blivit övertygad om att inte köpa in mig på det här

Dom trodde från början att dom skulle sälja ca 1500 paket, baserat att dom hade sålt blandat pott med paket, nu har dom sålt större andel av dom dyraste paketen och då kan dom inte sälja lika många, det som bestämmer antal paket är att det är begränsat till 500000 aktier,  eftersom dom billigaste paketen innehåller färre antal aktier så hade det därmed räckt till fler paket som t.ex 1500 st, dom har nu sålt 900 paket och har kvar aktier till ca 100 paket

Yobetit kan aldrig få in 52 miljoner på paketen för det skulle betyda att dom bara sålde 1500 av dom dyraste och för det så skulle det krävas 600x1500=900000 aktier vilket uppenbarligen är mer än 500000 st

Vilka bookmakers det gäller kommer dom att släppa närmare 19:e februari då dom startar, du kommer inte att få svar på ditt mail innan dess
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 20:16   #59
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Låter ju kanon det där Nikke! Kör ett blancolån och klipp en 5 6 andelar till.
Hela vägen Nikki
Jobba Nikki!

Låt Herren se dig, låt han finnas där för dig!
Du har ju faktist humor
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 18:39   #60
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

De användare som försöker värva andra eller påtvinga reklam/marknadsföring kommer att få en permanent bannlysning. En är redan borta. Håll er till regelverket.

Ni andra, är något inte OK så använd rapporteringsknappen istället för att skriva mer strunt i tråden. /MOD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 18:42   #61
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Så nu rear dom ut skiten... OOOOOH pyramiden kollapsar!
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 20:57   #62
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Läste att Yobetit påstår sig samarbeta med Pinnacle för att erbjuda arbitragemöjligheter, vilket fick mig nyfiken att kontrollera det. Detta stämmer INTE alls. Yobetit saknar samarbete överhuvudtaget med Pinnacle sports. Den som påstår att de samarbetar ljuger. De har kontaktat Pinnacle sports angående det men INGET samarbete existerar whatsoever i dagsläget.
Detta har jag personligen bekräftat med en kontaktperson som arbetar just på Pinnacle. Yobetit saknar trovärdighet och vi råder alla att hålla sig borta från dom.
De har dessutom kontaktat Sharps.se flertalet gånger angående annonsering och samarbete, men det är inget vi någonsin skulle vara intresserade utav heller.

Så vi råder alla att hålla sig borta från all eventuell samröre med Yobetit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+10), RobinD (+10), Migge (+1), joppoe (+10), sskssk (+10)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 21:09   #63
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Läste att Yobetit påstår sig samarbeta med Pinnacle för att erbjuda arbitragemöjligheter, vilket fick mig nyfiken att kontrollera det. Detta stämmer INTE alls. Yobetit saknar samarbete överhuvudtaget med Pinnacle sports. Den som påstår att de samarbetar ljuger. De har kontaktat Pinnacle sports angående det men INGET samarbete existerar whatsoever i dagsläget.
Detta har jag personligen bekräftat med en kontaktperson som arbetar just på Pinnacle. Yobetit saknar trovärdighet och vi råder alla att hålla sig borta från dom.
De har dessutom kontaktat Sharps.se flertalet gånger angående annonsering och samarbete, men det är inget vi någonsin skulle vara intresserade utav heller.

Så vi råder alla att hålla sig borta från all eventuell samröre med Yobetit.
Mkr bra jobbat ! Bara hoppas någon polisanmäler.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 21:27   #64
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Ingen annan som undrar varför de inte försöker åtminstone att samarbeta med RoK?
Säkra pengar är ju RoKs mellannamn! Jag menar där skulle de nog kunna hitta "investerare" (omskrivning för speltorsk) som skulle kunna finansiera hela projektet?

Jag kan knappast vara den första som har tänkt på detta? Någon annan måste väl ha tänkt samma sak som mig?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 16:16   #65
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 7
Sharp$: 46
Standard

Jag köpte mitt aktiepaket redan våren 2012 och har med stor nyfikenhet tagit del av alla inlägg här på forumet. Tänker inte på något sätt försvara Yobetit eller uppenbar felaktig information i denna tråd. Det enda jag vill informera om är att Yobetit faktiskt gör något som ingen annan aktör tidigare gjort inom denna bransch. Om man som många här på forumet har stor erfarenhet av arbitragehandel och vet vad som fram till nu fungerat och inte fungerat så är det irrelevent för hela upplägget är annorlunda.

Jag har själv stor erfarenhet från valutatrading och den matematik som ligger bakom handeln och har därför en helt annan syn på sportarbitrage än de som saknar denna insikt.

Konstaterar samtidigt att det är beklämmande att läsa vissa personers inlägg som totalt saknar bärighet gällande fakta. Det är en tydlig känsla av "fear of loss" och bara för att man själv inte är med på tåget så ska man rättfärdiga sitt eget beslut med att attackera de som valt att tro på denna idé.

Jag är inte intresserad av att bemöta ev inlägg eller frågor på det jag skrivit utan nöjer mig med att se hur det gått för Yobetit i sommar när de varit igång några månader......
MrBizniz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 19:59   #66
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrBizniz Visa inlägg
Jag köpte mitt aktiepaket redan våren 2012 och har med stor nyfikenhet tagit del av alla inlägg här på forumet. Tänker inte på något sätt försvara Yobetit eller uppenbar felaktig information i denna tråd. Det enda jag vill informera om är att Yobetit faktiskt gör något som ingen annan aktör tidigare gjort inom denna bransch. Om man som många här på forumet har stor erfarenhet av arbitragehandel och vet vad som fram till nu fungerat och inte fungerat så är det irrelevent för hela upplägget är annorlunda.

Jag har själv stor erfarenhet från valutatrading och den matematik som ligger bakom handeln och har därför en helt annan syn på sportarbitrage än de som saknar denna insikt.

Konstaterar samtidigt att det är beklämmande att läsa vissa personers inlägg som totalt saknar bärighet gällande fakta. Det är en tydlig känsla av "fear of loss" och bara för att man själv inte är med på tåget så ska man rättfärdiga sitt eget beslut med att attackera de som valt att tro på denna idé.

Jag är inte intresserad av att bemöta ev inlägg eller frågor på det jag skrivit utan nöjer mig med att se hur det gått för Yobetit i sommar när de varit igång några månader......
Du har redan bemött tidigare inlägg genom att sortera dess under kategorin "inlägg utan bärighet gällande fakta".

Jag skiter fullständigt i vad folk gör med sina pengar, det jag däremot stör mig på är folk som försöker lura av andra människors pengar.

Är det någon part i denna historia som saknar bärighet gällande fakta så är det ju förespråkarna av yobetit som inte klarar av att bemöta de enklaste frågorna som ställts i tråden.

Sen att det dessutom presenteras uppenbara och även verifierade lögner (samarbetet med Pinnacle) stärker ju inte direkt yobetit's trovärdighet.

Så tills dess att någon väljer att presentera ingående exakt hur yobetit ska tjäna sina pengar, hur de ska garantera sina aktieägares avkastning och hur de ska garantera att odds hålls frysta på andra bookies än de själva etc så kan ni ju fortsätta med det ni gör istället för att tramsa i den här tråden med svävande inlägg om helt andra saker som valutatrading och dylikt.

Det låter ju jättefint, glöm bara inte att det finns fler än du som kan mer än bara traditionell betting eller sportarbitrage.

Et liten (liten) parentes i sammanhanget sportsarbitrage är ju för övrigt att varenda nöjesbok limiterar spelare direkt då de misstänker mönster som liknar sportsarbitrage, bonushoreri och andra tillfällen där man spelar på ett odds som faller efter placerat spel. Böcker som påstås samarbeta med yobetit.

Senast redigerad av RobinD den 2013-01-18 klockan 20:00. Anledning: stavfel
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 21:16   #67
 
Mr.DEEs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrBizniz Visa inlägg
Jag köpte mitt aktiepaket redan våren 2012 och har med stor nyfikenhet tagit del av alla inlägg här på forumet. Tänker inte på något sätt försvara Yobetit eller uppenbar felaktig information i denna tråd. Det enda jag vill informera om är att Yobetit faktiskt gör något som ingen annan aktör tidigare gjort inom denna bransch. Om man som många här på forumet har stor erfarenhet av arbitragehandel och vet vad som fram till nu fungerat och inte fungerat så är det irrelevent för hela upplägget är annorlunda.

Jag har själv stor erfarenhet från valutatrading och den matematik som ligger bakom handeln och har därför en helt annan syn på sportarbitrage än de som saknar denna insikt.

Konstaterar samtidigt att det är beklämmande att läsa vissa personers inlägg som totalt saknar bärighet gällande fakta. Det är en tydlig känsla av "fear of loss" och bara för att man själv inte är med på tåget så ska man rättfärdiga sitt eget beslut med att attackera de som valt att tro på denna idé.

Jag är inte intresserad av att bemöta ev inlägg eller frågor på det jag skrivit utan nöjer mig med att se hur det gått för Yobetit i sommar när de varit igång några månader......
Hahaha. Menar du allvar. Du har precis skrivit en halv A4 och kommit fram till ingenting. Seriöst, behöver/vill vi veta om att du är en myntsamlare? Eftersom att du har läst varje inlägg och fortfarandet inte förstår, så ska jag förklara det för dig:
DET ÄR INGEN SOM HAR ATTACKERAT DEM SOM VALT ATT DONERA SINA PENGAR TILL YOUBIT. DET ÄR YOUBIT SOM BLIR ATTACKERAT OCH IFRÅGASATT AV KUNNIGA PERSONER SOM ÄR INSATTA I SPELVÄRDEN.
Mr.DEE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 18:06   #68
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vi kan fortsätta spinna i denna bluff. Hur ska Yobetit garantera ett odds själva? Det betyder att de ska agera bookie (redan där är det nono, då en bookie tjänar pengar på "marginalen mellan erbjudet odds och sannolikheten för att utfallet inträffade" precis som RobinD redan berättat om här: https://www.sharps.se/forums/223362-post32.html)

Om de nu ska agera bookie så kräver de ett tillstånd. Eftersom de är baserade i Malta är det LGA Malta de kontaktar. Men varför finns de inte med på deras sida över bolag med tillstånd? http://www.lga.org.mt/lga/Search.asp...5887&q=Yobetit "No results found matching your query"
Detta när de har planerat att launcha nu i februari läste jag någonstans.

http://yobetit.com/about.php
Citat:
All legal requirements have been completed and final processes and formalities are going at full speed. To sync the license process with launch, all Business Package owners will have access to education, and full testing of the web site and service will be complete before the Yobetit goes live.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 18:21   #69
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Knut Emlen och Kristoffer Dahlström har båda offentliga roller i verksamheten, så jag ser inget hinder att dom synas lite sömmarna. Någon som har erfarenhet av dessa herrar?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 21:27   #70
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Läste att Yobetit påstår sig samarbeta med Pinnacle för att erbjuda arbitragemöjligheter, vilket fick mig nyfiken att kontrollera det. Detta stämmer INTE alls. Yobetit saknar samarbete överhuvudtaget med Pinnacle sports. Den som påstår att de samarbetar ljuger. De har kontaktat Pinnacle sports angående det men INGET samarbete existerar whatsoever i dagsläget.
Detta har jag personligen bekräftat med en kontaktperson som arbetar just på Pinnacle. Yobetit saknar trovärdighet och vi råder alla att hålla sig borta från dom.
De har dessutom kontaktat Sharps.se flertalet gånger angående annonsering och samarbete, men det är inget vi någonsin skulle vara intresserade utav heller.

Så vi råder alla att hålla sig borta från all eventuell samröre med Yobetit.
Du sägeratt ni inte vill marknadsföra dem, inte låta dem annonsera här...men jösses...hela den här tråden är ju en annons för dom

Sägs ju att all publicitet är bra publicitet
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 21:34   #71
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Du sägeratt ni inte vill marknadsföra dem, inte låta dem annonsera här...men jösses...hela den här tråden är ju en annons för dom

Sägs ju att all publicitet är bra publicitet
Sharps måste helt klart anses vara den mest respekterade bettingcommunityn i sverige. Det naturliga vore ju, med tanke på vilken kritik Youbetit fått utstå, att någon ur bolagets ledning kliver in i tråden och kommenterar och företräder bolagets talan.

Youbetit är givetvis mkt medvetna om vad som pågår i denna tråd, då de bla framkommit tidigare att de velat annonsera hos Sharps.

Känns som nästa steg för att komma vidare i detta.

En inbjudan per mail från sharps ledning?

Ger dom en möjlighet at förklara sig, samt för oss att bla kräva dokumentation av såväl spellicens, samt samarbeten med stora bookies. Bör ju räta ut ev frågetecken

Senast redigerad av kriga den 2013-01-20 klockan 21:37.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-20, 23:14   #72
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Som du säger så vet dem mycket väl om tråden så några påtryckningar från oss lär knappast göra dem mer angelägna om att svara. De är såklart mycket välkomna att komma in här och förklara sig (gärna under sitt rätta namn och inte under shills) om de så önskar.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 16:54   #73
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

LGA
http://www.lga.org.mt/lga/content.aspx?id=86977
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:06   #74
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nikke Visa inlägg
Den licensen måste ha fåtts de senaste 7 dagarna. Det ökar iaf seriositeten på bolaget ifråga. Fortfarande kvarstår dock alla andra tidigare misstankar och frågor.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:18   #75
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Den licensen måste ha fåtts de senaste 7 dagarna. Det ökar iaf seriositeten på bolaget ifråga. Fortfarande kvarstår dock alla andra tidigare misstankar och frågor.
Det kom upp idag på hemsidan
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 15:38   #76
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Jag har inte varit aktiv i denna tråd på ett tag. Jag skrev ju till yobetit (som jag nämnde tidigare) och frågade vad de bookisarna som yobetit samarbetar med hade att vinna på spelare som alltid vann.

Jag orkade inte posta svaret då pga av stämningen i tråden och för jag tänkte att jag ändå bara skulle bli beskylld för att vara delaktig i bluffen eller nåt. Iaf tänkte jag att jag postar svaret nu ändå, det är ju intressant att höra vad ni tycker som vet bättre hur det funkar. Jag har bara tagit bort mitt namn samt avsändarens namn och telefonnr ur brevet. (frågor på varför stavas PUL, den intresserade kan via pm få länk så han/hon själv kan kontakta samma person)

Spoiler:
"Hej! Jag har undrat desamma :-) De spelbolag som Yobetit kommer sammarbeta med kommer att gynnas genom att deras omsättning ökar. En del spelbolag hanterar sin risktagning manuellt dvs om de kommer in spelare som gör arbitrage kan förstöra deras vinst eftersom de kommer bli obalans i deras system och inte hinner sjustera detta innan matcher börjar.

Däremot de spelbolag som har en automatisk hantering av detta blir detta inget problem och kommer bara att öka deras omsättning och behålla sina marginaler och därmed göra mer vinst när deras omsättning ökar. De är bara dessa bolag som Yobetit kommer sammarbeta med som har automatisk riskhantering.

Vet ej om du blir klokare av de men du får gärna ringa mig"
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:23   #77
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Jag har inte varit aktiv i denna tråd på ett tag. Jag skrev ju till yobetit (som jag nämnde tidigare) och frågade vad de bookisarna som yobetit samarbetar med hade att vinna på spelare som alltid vann.

Jag orkade inte posta svaret då pga av stämningen i tråden och för jag tänkte att jag ändå bara skulle bli beskylld för att vara delaktig i bluffen eller nåt. Iaf tänkte jag att jag postar svaret nu ändå, det är ju intressant att höra vad ni tycker som vet bättre hur det funkar. Jag har bara tagit bort mitt namn samt avsändarens namn och telefonnr ur brevet. (frågor på varför stavas PUL, den intresserade kan via pm få länk så han/hon själv kan kontakta samma person)

Spoiler:
"Hej! Jag har undrat desamma :-) De spelbolag som Yobetit kommer sammarbeta med kommer att gynnas genom att deras omsättning ökar. En del spelbolag hanterar sin risktagning manuellt dvs om de kommer in spelare som gör arbitrage kan förstöra deras vinst eftersom de kommer bli obalans i deras system och inte hinner sjustera detta innan matcher börjar.

Däremot de spelbolag som har en automatisk hantering av detta blir detta inget problem och kommer bara att öka deras omsättning och behålla sina marginaler och därmed göra mer vinst när deras omsättning ökar. De är bara dessa bolag som Yobetit kommer sammarbeta med som har automatisk riskhantering.

Vet ej om du blir klokare av de men du får gärna ringa mig"
Mitt problem är inte att förstå hur bookiesarna ska tjäna på det, det är hur yobetit ska plussa på oddsen. De kommer ju uppenbarligen vara de som sticker ut på fel sida i ett surebet, med andra ord erbjuda värdespel hela tiden. Hur ska det gå ihop? Intäkterna de får från inträdespaketen kan ju inte väga upp det i det långa loppet. Eller tänker jag fel?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 18:31   #78
 
Redbulls avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 2858
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Jag har inte varit aktiv i denna tråd på ett tag. Jag skrev ju till yobetit (som jag nämnde tidigare) och frågade vad de bookisarna som yobetit samarbetar med hade att vinna på spelare som alltid vann.

Jag orkade inte posta svaret då pga av stämningen i tråden och för jag tänkte att jag ändå bara skulle bli beskylld för att vara delaktig i bluffen eller nåt. Iaf tänkte jag att jag postar svaret nu ändå, det är ju intressant att höra vad ni tycker som vet bättre hur det funkar. Jag har bara tagit bort mitt namn samt avsändarens namn och telefonnr ur brevet. (frågor på varför stavas PUL, den intresserade kan via pm få länk så han/hon själv kan kontakta samma person)

Spoiler:
"Hej! Jag har undrat desamma :-) De spelbolag som Yobetit kommer sammarbeta med kommer att gynnas genom att deras omsättning ökar. En del spelbolag hanterar sin risktagning manuellt dvs om de kommer in spelare som gör arbitrage kan förstöra deras vinst eftersom de kommer bli obalans i deras system och inte hinner sjustera detta innan matcher börjar.

Däremot de spelbolag som har en automatisk hantering av detta blir detta inget problem och kommer bara att öka deras omsättning och behålla sina marginaler och därmed göra mer vinst när deras omsättning ökar. De är bara dessa bolag som Yobetit kommer sammarbeta med som har automatisk riskhantering.

Vet ej om du blir klokare av de men du får gärna ringa mig"
Alltså...jag vill inte vara elak men hur fan skriver människan? Blir svårt att ta personen/svaret seriöst när han/hon skriver som en 15-åring...
Redbull är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 17:08   #79
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Yobet är naturligtvis en scam.En av världens största aktörer på spelmarknaden heter bettingpromotion, dom tjänar i snitt 0,3%( på omsätttningen eller t o m lägre) dvs roi på 1,003% och omsätter många miljarder.
Om Yobit skulle vara en fungerande affärsmodell med arbitrage,så kostar det maximalt 3,5% att låna i hop till en bankrulle,den bankrullen skulle vara betald på någon vecka på sin höjd OM arbitrage fungerade i så stora volymer,vilket det inte gör.
Detta är en garanterad SCAM och ducka för att inte förlora era pengar. Kom i håg alla nicknames som är positiva till denna scam,då dessa nicknames aldrig kan anses ha förtroenden oavsett uttalande i framtiden.

AKTA ER! MVH Hatten
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 18:52   #80
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Jag blev kontaktad av Youbetit's CEO i Oktober 2011 med en fråga om jag var intresserad av samarbete med bolaget. Efter att ha konstaterat vad konceptet gällde så tackade jag nej då jag tycker konceptet inte har värst bra återkoppling till spelindustrin under längre tid.

Likheten med FX-trading är ganska stor, teoretiskt fungerar det hela bra under förutsättning att man lyckas skapa odds-volotilitet under tiden man köper/säljer. Dvs man vill ha oddsrörelser som gör att man hamnar i surebetsituationer. Stora köp gör ju att oddset sjunker på sidan det köps av. Sedan är det en förutsättning att den andra sidan av oddset skall stiga så pass mycket att surebet uppstår.

Det är knappast någon "scam", rent teoretiskt så funkar det ok. Med tillräckligt stora volymer pengar kan man påverka båda sidor av oddset så pass att det blir obalans i boken hos de stora aktörerna på marknaden. Kruxet är att få saker att hända så att tillräckligt stora obalanser uppstår, 3,5% är som Hatten påpekade bl.a en ganska ordentlig vinst på en insats där ingen risk skall tas.

Jag är tämligen säker på att den här typen av investering inte är hållbar över längre tid. Det finns en stark övertro på att marknadens aktörer skall agera som på FX-marknaden. Om oddssättning skulle vara 100% matematiskt betingat så kanske. Men nu är det ju inte alltid så utan många bolag har kompetenta compilers som är skarpa nog att själva profitera på att sälja till friska underodds och ta en kalkylerad risk isf bara en risk. De kan helt klart rubba mekanismen som detta bygger på.

De enda bookmakers som skulle kunna tänkas vara med i ett sånt här projekt är de i Asien. Systemet bygger i första hand på 2-vägsspel, 1X2-odds lär knappast kunna förekomma mer än i undantagsfall. Idag finns det en uppsjö verktyg och larmsystem om ett bolag skulle hamna i surebetposition och antalet surebets kommer inte bli många nog för att 3-vägsspel skulle kunna bli en värst stor inkomstkälla.

My 50 cents...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+20), KP (+10), DamageINC (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 11:20   #81
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Sedan ska vi inte heller glömma att det krävs att du dunkar in rätt bra med deg för att överhuvudtaget få ut nåt av dessa surebets, är väl bra om du kanske tjänar max nån % på kapitalet. Så detta är definitivt inte nåt för gemene man i alla fall.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 10:47   #82
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Är kass på matte men gör ett försök iaf. Rätta gärna.

Yobet it säger att de vill ha 15000 spelare inom kort. Om du betalar 150E per månad i abbonemangsavgift är kanske det minsta du vill satsa på varje bet 10 000kr, alltså på 2 bookmakers. Då vinner du 200kr med 1%? Om jag fattat saken rätt.
Då tar det typ 7 bet innan du fått tillbaka månadsavgiften. Du vill kanske göra 30 bet i månaden då iaf. Då har du 6000kr - 150E

Om man då tar 15000 spelare * 20 000kr * 30 bet per månad så blir det = 9000 000 000kr per månad.

9000 000 000 * 12 är hyfsat med pengar per år. Hur mycket omsätter hela spelbranchen totalt? Det känns som detta blir för stort för att fungera. Dessutom samarbetar yobetit såklart med bara en bråkdel av spelbranchen.

Om man sedan tänker att spelarna skall ha 1% av det i vinst så blir det 90 000 000 i månaden (fast nu är jag osäker för jag har tappat bort mig bland alla nollor.). De blir nån miljard per år? Dessutom menar ju yobetit att de tar en % på varje spel.

(Aktieutdelningar och "Globals" utbetalningar har jag inte räknat med kvittar dem mot 150e/månad abbonemanget)

Hörde nånstans att yobetit börjar med att samarbeta med 20 bookmakers, men siktar på runt 50 senare. Vid 50 bookmakers blir det typ 20 000 000 per bookmaker per år att betala till yo be tits spelare. Kan ju hoppas att deras vinst ökar med minst motsvarande pga samarbetet med yobetit.

Nu menar iofs Yobetit att det kommer finns gränser för hur mycket du får spela för på varje spel mm. Men om jag skall lägga min tid på detta, betala 150e/månad plus sprida ut typ 100tkr-200tkr på 10-20 bookmakers för att *vara säker* på att kunna delta i bets, då vill jag minst få som tidigare nämnt 6000kr - 150E per månad. Det lär ju säkert bli nåt haveri nångång ibland så man förlorar pengar också.

Min slutsats blir att om dessa uträkningar stämmer kommer man aldrig kunna dra speciellt mycket mer än kaffepengar per månad. Det blir så sjukt stora pengar som skall vara i omlopp så det kommer nog inte fungera. Jag tror inte att yobetits samarbetspertners skulle kunna tjäna speciellt mycket mer med hjälp av ett samarbete med yobetit. Det kanske fungerar i mindre skala, med mindre vinster. Men då är det inte värt det för mig.

Senast redigerad av ulven77 den 2013-02-08 klockan 11:28. Anledning: För att förtydliga vad jag tycker
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-08, 11:12   #83
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Det som jag är lite fundersam till är ju om nu affärsidén är det bästa sedan skivat bröd så varför ska dom då behöva dra in cash via alla dessa paket och månadssavgifter?
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-05, 01:07   #84
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 4
Standard

Hello

har ni hört ngt mer om yobetit..
dom ahde visst fått spellicencen nu iallafall från malta..

/S
SteZu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:23   #85
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

...och allting var ett scam.

Undrar hur länge fasaden är uppe innan dem sticker iväg med pengarna för gott.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:30   #86
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
...och allting var ett scam.

Undrar hur länge fasaden är uppe innan dem sticker iväg med pengarna för gott.

Något nytt som kommit fram?
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-09, 19:35   #87
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Något nytt som kommit fram?
Framskjutna deadlines och spelbolag som skickar mail till sina partners om att se upp för dessa lurendrejare tycker jag är talande.

Rebelbetting verkar också vara inne på samma spår:
http://rebelbetting.com/faq/yobetit
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 07:04   #88
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 29
Standard

Hej!

Foer 2-3 veckor sedan fick jag erbjudande fran dette bolaget, som jag etter
de opplysningarna jag fick reknade som "pyramid-spel". manga andra norrbaggar
reagerade paa samme sett och varnade.
Bare nagra dager etter at han som kom med erbjudandet och berettade att han
hade satsat 25.000.- NOK. erkjende han att pengarna var foerlorade !!!

Ligg undan alla slika "bolag" !
Systemspelare är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-15, 08:43   #89
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Yobetit 100% scam comfimed


Ja, då är det ju helt uppenbart för alla inblandade det som sharps sagt redan från början; Yobetit är en till 100 % confirmed scam. Folk som skulle tjäna storkovan på detta pyramidspel kan nu se sina surt förvärvade slantar åka rakt i sjön.

Trist för de som drabbas och varit ovetande, men svårt att inte säga "vad var det vi sa...."
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 08:41   #90
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 111
Standard

Jag vet inte riktigt vad som skulle göra dom till 100% confirmed scam...
Allt har blivit kraftigt försenat men dom jobbar fortfarande på för fullt. Det verkar lite onödigt att fortsätta jobba på med ett scam långt efter dom fått in pengarna.

Nu är det iallafall såhär:
Man kan nu ställa sig i kö för att bli medlem. Genom att ställa sig i kö har man rätten att köpa ett medlemskap men man förbinder sig inte att göra det. Det är bara att tacka nej när man blir tillfrågad i så fall.
Eftersom tradingen har varit igång i två månader innan man ska bestämma sig blir det ju väldigt mycket enklare att se så allt fungerar.
De första 300 personerna i kön kommer bli insläppta två månader efter tradingen har börjat.
Sen släpps 300 personer in varje månad från kön.

Om någon är intresserad, hör av er så skickar jag en inbjudan.
Racerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 08:47   #91
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Racerman Visa inlägg
Jag vet inte riktigt vad som skulle göra dom till 100% confirmed scam...
Allt har blivit kraftigt försenat men dom jobbar fortfarande på för fullt. Det verkar lite onödigt att fortsätta jobba på med ett scam långt efter dom fått in pengarna.

Nu är det iallafall såhär:
Man kan nu ställa sig i kö för att bli medlem. Genom att ställa sig i kö har man rätten att köpa ett medlemskap men man förbinder sig inte att göra det. Det är bara att tacka nej när man blir tillfrågad i så fall.
Eftersom tradingen har varit igång i två månader innan man ska bestämma sig blir det ju väldigt mycket enklare att se så allt fungerar.
De första 300 personerna i kön kommer bli insläppta två månader efter tradingen har börjat.
Sen släpps 300 personer in varje månad från kön.

Om någon är intresserad, hör av er så skickar jag en inbjudan.
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 08:47   #92
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 09:06   #93
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Jag satt och åt frukost och kom för sent.

Får hoppas på nästa månadssläpp.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 09:13   #94
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag satt och åt frukost och kom för sent.

Får hoppas på nästa månadssläpp.
Du behöver inte oroa dig, detta är en långsiktigt hållbar modell som kommer vara bestående under många år.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 11:07   #95
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Racerman Visa inlägg
Jag vet inte riktigt vad som skulle göra dom till 100% confirmed scam...
Allt har blivit kraftigt försenat men dom jobbar fortfarande på för fullt. Det verkar lite onödigt att fortsätta jobba på med ett scam långt efter dom fått in pengarna.

Nu är det iallafall såhär:
Man kan nu ställa sig i kö för att bli medlem. Genom att ställa sig i kö har man rätten att köpa ett medlemskap men man förbinder sig inte att göra det. Det är bara att tacka nej när man blir tillfrågad i så fall.
Eftersom tradingen har varit igång i två månader innan man ska bestämma sig blir det ju väldigt mycket enklare att se så allt fungerar.
De första 300 personerna i kön kommer bli insläppta två månader efter tradingen har börjat.
Sen släpps 300 personer in varje månad från kön.

Om någon är intresserad, hör av er så skickar jag en inbjudan.
Sluta lura folk
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-20, 09:30   #96
QW
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 172
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Racerman Visa inlägg
Jag vet inte riktigt vad som skulle göra dom till 100% confirmed scam...
Allt har blivit kraftigt försenat men dom jobbar fortfarande på för fullt. Det verkar lite onödigt att fortsätta jobba på med ett scam långt efter dom fått in pengarna.
Är det första gången du spelar MLM? Det är ALLTID så här det funkar när man kraschar en pyramid. Man lovar guld och gröna skogar och håller inget, men stänger aldrig ner över en natt, utan låter offren gradvis inse att de blivit lurade. Om bedragarna bara klappade igen direkt och drog med pengarna, skulle det bli polisanmälningar, men det sker i stort sett aldrig i MLM-spel, just för att man låter luften pysa ur långsamt istället för att smälla bubblan.

Och vilka om vilka "dom" är, som du påstår jobbar så hårt? Kolla in vd Knut Emléns Facebook. Det är en veritabel who's who över svenska pyramidbedragare.

Det är 100 % confirmed scam och har så varit hela tiden.

Jag vet inte om du är bedragare eller offer, det är oftast oklart i MLM-spel och det vanligaste är att man är lite av varje (d v s man blåser folk längre ner i pyramiden och blir blåst av dem ovanför), men om du har huvudet på skaft använder du tiden fram till kraschen till att samla bevis, för när kraschen är ett faktum kommer de vara VÄLDIGT duktiga på att städa undan historik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+50)

Senast redigerad av QW den 2013-09-20 klockan 09:34.
QW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-07, 14:38   #97
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Hur går det med detta scammet? Har de visat upp sedelpressen ännu?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-08, 12:11   #98
QW
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 172
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Hur går det med detta scammet? Har de visat upp sedelpressen ännu?
Sedelpressen startar idag. Yoscamit ska ställa ut på EiG i Barcelona och ragga nya pengar, och då är det förstås viktigt att kunna säga att man är live och det kommer man också vara, tekniskt sett.

Ett urval av dem som lurat in flest i pyramiden kommer får spela för riktiga pengar. Troligen i mycket begränsad omfattning, men Yoscamit kommer säkerligen låta dem vinna en hundring eller två, som ren marknadsföring.

Räknar dock med att detta är sista rycket, så när man har roffat åt sig det man man kan i Barcelona, kommer man sakta men säkert avveckla projektet (genom att gång på gång skjuta upp deadlines, alltså, inte genom att stänga, för så jobbar man inte i pyramidbranschen).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5), Boone (+5)
QW är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-28, 16:48   #99
dny
 
dnys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 334
Sharp$: 1177


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dags att återuppliva denna, någon som vet något mer om hur det har gått etc.?
dny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-29, 10:40   #100
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

VDn Nikolai Livori verkar leva relativt lyxigt med tanke på situationen

HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td