Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-11, 09:00   #46
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Vad är skillnaden mellan Yobetit och http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme ?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:11   #47
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Ja det lustigaste av allt är att alla som är här inne och förespråkar denna site inte kan svara på hur youbetit skall kunna tjäna några pengar på spelarna? Varenda gång den frågan kommer upp så får man ett exempel på hur man arbar och jotack det vet nästan alla hur man gör men själva meningen med att arba är ju att man helgarderar matcherna och i de långa loppet så vinner bara spelaren och inte bolagen.

Det säger ju sig själv att om alla som arbar tjänar pengar vem skall då förlora?
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:20   #48
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ja det lustigaste av allt är att alla som är här inne och förespråkar denna site inte kan svara på hur youbetit skall kunna tjäna några pengar på spelarna? Varenda gång den frågan kommer upp så får man ett exempel på hur man arbar och jotack det vet nästan alla hur man gör men själva meningen med att arba är ju att man helgarderar matcherna och i de långa loppet så vinner bara spelaren och inte bolagen.

Det säger ju sig själv att om alla som arbar tjänar pengar vem skall då förlora?
Haha, ja, det är ju så dumt att man baxnar. Alltså, bortsett från alla affärsplaner förklaringar, pyramidspel och annat, låt oss bara kolla på själva kärnan i vad det är man påstår. I korthet säljer man alltså ett koncept som till 100% garanterar vinst, några sådana garantier existerar aldrig och bara det faktumet borde få folk att dra öronen åt sig. Hur någon kan pynta 10 -tusentals kronor för att få köpa in sig i en sådan här affärsidé är för mig en fullständig gåta.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 12:50   #49
 
eventourss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 275
Standard

Jag drog verkligen öronen åt mig när dom ringde upp mig från Yobetit på försommaren, jag hade någonstans mailat dom och frågat vad det gick ut på efter att sett deras film. Hade lite olika frågor, blev uppringd av någon som ville sälja "aktier" runt 100k skulle det kosta.

Jag har jobbat med många olika aktörer inom finansbranchen och kunde nästa lukta till mig något shady bara på sättet han la upp det. "Det är en kille i danmark som inte betalat för sina akiter, så det finns en post kvar a 100k du kan få den om du vill för att han är sen med sin betalning" Bara det fick mig att rygga tillbaka, jag var trevlig och sa att jag får kolla på detta till hösten. Vad tror ni hände? Till hösten blev jag uppringd av samma person, som fortfarande säger att dansken ej pyntat. Varav jag säger att det är lite för stor investering för mig. Helt plöstligt går det också att köpa poster a 5000kr/st.

Luktar scam.
__________________
"En sak är starkare än all världens arméer, en idé vars stund har kommit"

- Victor Hugo
eventours är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 17:53   #50
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 22
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Intressant, vad är det för sorts folk som anser sig ha råd att investera 34k i ett sånt här projekt utan att vara insatta eller ha hållit på speciellt mycket med spel? Skulle nästan kunna tro att det är någon av Södertäljebankrånarna.


jaroiten Det är folk med normal inkomst, två har gått ihop, nån har lånat, typ så. De har vart lite hysteri i bekantskapskretsen kring detta, annars hade jag ryckt på axlarna och aldrig undersökt det hela närmre.

kriga Jag misstänker att du fått en nolla för mycket på din uträkning. Jag har för mig att jag har hört att dom skall sälja 1500 paket om man tar det * 35000 så blir det väl typ 52 000 000? Jag vet dock inte om alla 1500 paket är det dyraste. Men det blir fortfarande som du säger att det är mycket pengar för en idé och rätt stor omsättning krävs även för denna summa.

eventours Ja, det låter som ett riktigt klassiskt upplägg.

Jag skrev iaf till nån yobetit företrädare och ställde en fråga om det här med de andra bookisarna. Om jag får svar postar jag det här. Jag har iaf blivit övertygad om att inte köpa in mig på det här
ulven77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 18:13   #51
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det spelar ingen roll om det sägs vara värt 30 millar eller 520 millar eftersom det saknar substans.
Värdet på skiten är EXAKT 0 kr.



Citat:
Ursprungligen postat av nikke Visa inlägg
Vilken bra resarch du har gjort, vilken drog går du på ?
Yobetit har avsatt 500000 aktier till paketen, om man köper det dyraste paketet så ingår 600 aktier. 500000/600=833 paket. 833 x 34k = 28 miljoner i intäkt för paketen, nu säljer dom blandat med paket med totalintäckten bör hamna på runt 30 miljoner ändå. Med ditt väl genomförda detektivarbete så har du säkert kollat vilka som sitter i styrelsen och grundarna till bolaget. Keith Mcdonnel sitter bl.a i styrelse, du tycker säkert att han är en skum typ också då han bl.a har varit Vd för Bodog europa...du har då även sett att dom driver sitt andra bolag Fair Trading Technology med ca 40 anställda med säljkontor runt om i världen. FTT huvudsakliga kunder består av internationella banker och FX mäklare. Tror knappast att dom skulle skita ner sina namn för att gå ut publikt och "blåsa" ett antal personer på pengar.

Fiktiva vinster ?? Hur ska det gå till hade du tänkt, möjligtsvis om dom tar dina 520 fiktiva miljoner och mutar chefen på LGA så dom kan betala fiktiva vinster till kunderna utan att LGA skulle bry sig

Bra att du intresserar dig, men gör om gör rätt
Comprende !!
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 18:14   #52
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Spoiler:



jaroiten Det är folk med normal inkomst, två har gått ihop, nån har lånat, typ så. De har vart lite hysteri i bekantskapskretsen kring detta, annars hade jag ryckt på axlarna och aldrig undersökt det hela närmre.

kriga Jag misstänker att du fått en nolla för mycket på din uträkning. Jag har för mig att jag har hört att dom skall sälja 1500 paket om man tar det * 35000 så blir det väl typ 52 000 000? Jag vet dock inte om alla 1500 paket är det dyraste. Men det blir fortfarande som du säger att det är mycket pengar för en idé och rätt stor omsättning krävs även för denna summa.

eventours Ja, det låter som ett riktigt klassiskt upplägg.

Jag skrev iaf till nån yobetit företrädare och ställde en fråga om det här med de andra bookisarna. Om jag får svar postar jag det här. Jag har iaf blivit övertygad om att inte köpa in mig på det här
Problemet är ju att bolaget skall sälja andelar för ca 30 miljoner kr.
Vad dom inte berättar är att detta bara motsvarar en bråkdel av antalet totala aktier i bolaget. Denna summa motsvara alltså bara ca 6 procent av bolaget.

Jag föreslår att dom som funderar på detta skall läsa boken Rouge Trader med och av Nick Leeson, samt Boken om Tändstickskungen Ivar Kreuger.

Koncepten är detsamma, att skuva upp fiktiva pappersvinster på en icke existerande marknad.

Hur fan kan folk köpa aktier i ett bolag där antalet aktier är okänt för köparna.
Om någon av mina polare skulle fundera på detta, skulle jag smacka på honom en riktig örfil.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 19:36   #53
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Vad skönt att du verkar så insatt i detta, då kanske du kan svara på några av de andra frågor som ställts i den här tråden. Till exempel vad eurobookies skulle tjäna på att delta i detta och hur någon kan garantera att ett odds ska stå i 45 sekunder? Med tanke på hur industrins uppfattning i stort är kring vad man tolkar som "arbers" skulle det ju vara väldigt roligt att höra förklaringen till denna helomvändning.

För egen del är jag måttligt intresserad av arbitrage, men om någon kan garantera ett standoutprice med hyfsad volym i 45 sekunder så hade jag ändå varit lycklig, det hade jag å andra sidan varit om Liverpool vinner PL också och sannolikheten för att det ska hända är väl ungefär lika stor.
En kortfattad beskrivning.
När yobetit håller sitt odds i 45 sekunder så reserveras dessa pengarna i deras bok tills man har bekräftat bettet. Yobetit har vid varje arbitragebet en total maxnivå som går att spela på för alla som vill spela på ett visst bet, på så vis så vet både yobetit och den andra bookmakern på förhand hur mycket pengar som beräknas komma in på respektive odds. Missar man inom 45 sekunder så släpps de reserverade pengarna för andra eller så kan man försöka ta bettet igen om det finns kvar.

En av anledningarna till att en bookmaker höjer oddset är att dom har ojämn balans mellan de olika utfallen på en match, när dom höjer oddset attraherar dom spelare att lägga pengar på oddset för att förhoppningsvis få jämn balans på böckern, när dom har jämn balans så har bookmakern sin marginal oavsett utfall i matchen,  när nivån är uppnådd så sänker dom oddset igen. Genom att tillåta spelare från yobetit lägger in kapital så kan bookmakern på förhand kontrollera hur mycket pengar som förväntas komma in i systemet, eftersom en arbitragespelare omsätter betydligt större insattser än en vanlig gambler så kan bookmakern på detta sätt justera sina obalanser väldigt snabbt men ändå kontrollerat.

Det är långt ifrån alla bookmaker som tycker detta är en bra affärside, det är idag främst asiatiska bookies som har detta tänket, pinnacle jobbar idag på detta sätt, hög omsättning = små marginaler = höga odds, flertalet asiatiska bookies har betydligt lägre marginaler än europeiska vilket gör att dom på sikt tar allt mer marknadsandelar eftersom dom kan erbjuda bättre odds.
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 19:39   #54
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Vad är skillnaden mellan Yobetit och http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme ?
Skillnaden är att yobetit har på förhand ett begränsat antal paket som kan säljas, när dessa är slut finns ingen möjlighet att tjäna något på att sälja "paket" eftersom dom då är slut. Det blir ingen "kollaps" där försäljningen pågår i evighet tills ingen mer köper något

Yobetits verksamhet/arbitragetjänst har ingenting med paketen att göra, när dom sedan startar så har yobetit x antal kunder/paketägare som kommer utgöra grundstommen i deras kundstock vilket säkerställer att dom kommer kunna ha en hyffsad omsättning från start.
Paketägarna i sin tur får sedan bonus liknande andra affility tjänster som man kan få hos t.ex rebelbetting och andra spelbolag mm genom att bjuda in rätt kunder som använder deras arbitragetjänst

Kundkretsen kommer att vara begränsad genom paketägarna och deras "invites" på så sätt kan yobetit styra och kontrollera hur många kunder som dom vill/kan släppa in i systemet. För många kunder kommer resultera i ett självutplånande system eftersom arbitragen som ni vet inte finns i obegränsad omfattning.

Om ca en månad kan ni släppa diskussionen om pyramidspel eftersom "paketen" då kommer att vara slut, inga paket = inga missförstånd om pyramidspel
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 19:43   #55
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Ja det lustigaste av allt är att alla som är här inne och förespråkar denna site inte kan svara på hur youbetit skall kunna tjäna några pengar på spelarna? Varenda gång den frågan kommer upp så får man ett exempel på hur man arbar och jotack det vet nästan alla hur man gör men själva meningen med att arba är ju att man helgarderar matcherna och i de långa loppet så vinner bara spelaren och inte bolagen.

Det säger ju sig själv att om alla som arbar tjänar pengar vem skall då förlora?

Yobetit tjänar pengar precis som andra spelbolag
Betalda insatser - utbetalda vinster och omkostnader = vinstmarginal

Marginalen får dom i många fall av att dom skapar 2 arbitrage med yobetit på ena sidan av ett befintligt arbitrage. Det betyder att man skulle kunna ta arbitraget utan yobetit på ena sidan och få en högre procent. Varför gör man inte det då, jo du blir limiterad, kan inte satsa lika höga belopp samt att du tar större risker.

Hur kan alla tjäna pengar då
Om yobetit tjänar pengar, arbitragespelaren tjänar pengar, den andra bookmakern tjänar, hur är detta möjligt. Nej det är det inte, om alla skulle vara arbitragespelare så skulle inte detta fungera men nu är det så att det finns ett par hundra miljoner gamblers runt om i världen, dessa är dom som förlorar pengar, givetvis finns det profissionella gambler som går plus också men dessa är i sammanhanget en väldigt liten andel personer
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 19:52   #56
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nikke Visa inlägg
Yobetit tjänar pengar precis som andra spelbolag
Betalda insatser - utbetalda vinster och omkostnader = vinstmarginal

Marginalen får dom i många fall av att dom skapar 2 arbitrage med yobetit på ena sidan av ett befintligt arbitrage. Det betyder att man skulle kunna ta arbitraget utan yobetit på ena sidan och få en högre procent. Varför gör man inte det då, jo du blir limiterad, kan inte satsa lika höga belopp samt att du tar större risker.

Hur kan alla tjäna pengar då
Om yobetit tjänar pengar, arbitragespelaren tjänar pengar, den andra bookmakern tjänar, hur är detta möjligt. Nej det är det inte, om alla skulle vara arbitragespelare så skulle inte detta fungera men nu är det så att det finns ett par hundra miljoner gamblers runt om i världen, dessa är dom som förlorar pengar, givetvis finns det profissionella gambler som går plus också men dessa är i sammanhanget en väldigt liten andel personer
Låter ju kanon det där Nikke! Kör ett blancolån och klipp en 5 6 andelar till.
Hela vägen Nikki
Jobba Nikki!

Låt Herren se dig, låt han finnas där för dig!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 20:11   #57
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Haha, ja, det är ju så dumt att man baxnar. Alltså, bortsett från alla affärsplaner förklaringar, pyramidspel och annat, låt oss bara kolla på själva kärnan i vad det är man påstår. I korthet säljer man alltså ett koncept som till 100% garanterar vinst, några sådana garantier existerar aldrig och bara det faktumet borde få folk att dra öronen åt sig. Hur någon kan pynta 10 -tusentals kronor för att få köpa in sig i en sådan här affärsidé är för mig en fullständig gåta.
Nej dom har aldrig garanterat någon tjänst med 100  % vinst, dom erbjuder arbitragetrading med de risker det innebär, skillnaden är att dom tar det ett steg längre än vad som finns idag, dom minskar riskerna och gör det möjligt att omsätta stora belopp utan att bli limiterad
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 20:13   #58
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ulven77 Visa inlägg
Spoiler:



jaroiten Det är folk med normal inkomst, två har gått ihop, nån har lånat, typ så. De har vart lite hysteri i bekantskapskretsen kring detta, annars hade jag ryckt på axlarna och aldrig undersökt det hela närmre.

kriga Jag misstänker att du fått en nolla för mycket på din uträkning. Jag har för mig att jag har hört att dom skall sälja 1500 paket om man tar det * 35000 så blir det väl typ 52 000 000? Jag vet dock inte om alla 1500 paket är det dyraste. Men det blir fortfarande som du säger att det är mycket pengar för en idé och rätt stor omsättning krävs även för denna summa.

eventours Ja, det låter som ett riktigt klassiskt upplägg.

Jag skrev iaf till nån yobetit företrädare och ställde en fråga om det här med de andra bookisarna. Om jag får svar postar jag det här. Jag har iaf blivit övertygad om att inte köpa in mig på det här

Dom trodde från början att dom skulle sälja ca 1500 paket, baserat att dom hade sålt blandat pott med paket, nu har dom sålt större andel av dom dyraste paketen och då kan dom inte sälja lika många, det som bestämmer antal paket är att det är begränsat till 500000 aktier,  eftersom dom billigaste paketen innehåller färre antal aktier så hade det därmed räckt till fler paket som t.ex 1500 st, dom har nu sålt 900 paket och har kvar aktier till ca 100 paket

Yobetit kan aldrig få in 52 miljoner på paketen för det skulle betyda att dom bara sålde 1500 av dom dyraste och för det så skulle det krävas 600x1500=900000 aktier vilket uppenbarligen är mer än 500000 st

Vilka bookmakers det gäller kommer dom att släppa närmare 19:e februari då dom startar, du kommer inte att få svar på ditt mail innan dess
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-11, 20:16   #59
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 10
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Låter ju kanon det där Nikke! Kör ett blancolån och klipp en 5 6 andelar till.
Hela vägen Nikki
Jobba Nikki!

Låt Herren se dig, låt han finnas där för dig!
Du har ju faktist humor
nikke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 18:39   #60
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

De användare som försöker värva andra eller påtvinga reklam/marknadsföring kommer att få en permanent bannlysning. En är redan borta. Håll er till regelverket.

Ni andra, är något inte OK så använd rapporteringsknappen istället för att skriva mer strunt i tråden. /MOD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td