Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-22, 14:23   #106
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Matematisk vetenskaplig spelteori har funnits innan någon av oss här var född.
Klart som fan man bygga på den och "grinda".

Det en rutinerad Bookie kan addera är kunskap om hur människor faktiskt agerar, och hur man hela tiden lockar till för bookien lönsamma spel på bägge sidor för att maximera vinsten.

Jag satt på Valla med 3 bookisar en gång, och de satt konstant och balanserade boken, justerade odds, lockade till spel för att öka omsättningen.

Kunskap om hur människor verkligen agerar i olika lägen ger en extra edge.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+25)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 14:26   #107
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Vilka vetenskapliga metoder avser du nu?
Exempelvis är "calibration plots" för att visualisera resultaten.

Ett problem vi ofta har är att beräkna motsidans odds för klara favoriter. Tänkt att lag X möter Y, oddset för X 1.03 hos Pinnacle, solklar favorit alltså. Vi vill däremot erbjuda att lag Y vinner, med 3 mål.

Detta är väldigt svårt att fånga upp, eftersom historiskt sätt så finns det väldigt få snarlika matcher, där lag Y ens vunnit, speciellt med 3 mål. Låt oss däremot säga att vi får ut något typ av odds, det blir extremt svårt att testa hur bra det oddset är, eftersom vi måste ha historiska matcher att testa på.

Detta är en anledning det erbjuds färre marknader när det är klara favoriter. Alternativt så slutar bolagen erbjuda odds efter ett intervall.

T.ex, om oddset för lag X minskar först från 1.03, till 1.02, sedan även ned till 1.01. Det borde innebära att sannolikheten för Y ökat, men ofta så rör sig inte det oddset ett dugg.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 14:29   #108
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Du lämnar diskussionen för att du inte kan besvara frågorna.
Nu gjorde du din åsikt till en sanning igen..känner igen hybris när jag ser den!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 14:31   #109
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

EDIT: Detta var tänkt att citera matchingbetisover föregående inlägg.

Vem i här tråden leder näthatningsligan?

JA! Oddset för de flesta mest likvida marknaderna är nästan "korrekta". Detta går att visa med en calibration plot som jag visade innan.

Anledningen till att jag säger nästan, är att de inte kommer vara 100% korrekta, men närmare 99%, trots om du tar hundratusentals evenemang. Detta med anledning att antagandet för en effektiv marknad är ett det inte finns några transaktionskostnader, vilket det gör.

Senast redigerad av cran den 2017-04-22 klockan 14:36.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 14:34   #110
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Nu gjorde du din åsikt till en sanning igen..känner igen hybris när jag ser den!
Måste finnas någon lust från dina sida att glänsa med din expertis? Jag besvarade dina frågor och du kan inte besvara mina. Snart kommer svaret att du inte har tid och bättre saker för dig.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 14:55   #111
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Berätta lite om ditt liv !

Vad jag förstår utan att ha läst alla inlägg, stationerad på Malta. Hur långa arb.dgr har du ? Jobbar du 5 dgr/vecka lr måste alltid finnas "tillgänglig" ? Semester, beger du dej hem till Sverige & hur många veckor har du "ledigt" ? Jobbar du i "lokal" lr mest från ditt boende på Malta ?
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 15:09   #112
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Berätta lite om ditt liv !

Vad jag förstår utan att ha läst alla inlägg, stationerad på Malta. Hur långa arb.dgr har du ? Jobbar du 5 dgr/vecka lr måste alltid finnas "tillgänglig" ? Semester, beger du dej hem till Sverige & hur många veckor har du "ledigt" ? Jobbar du i "lokal" lr mest från ditt boende på Malta ?
Om det är Isle of Malta, Malta, Guernsay eller Storbritannien vill jag inte bekräfta just nu.

Jag har ~40 timmar arbetsvecka, med nästan helt flexibla arbetstider. Behöver aldrig jobba helger. De som jobbar helger är ofta traders och riskavdelningen, samt att de har scheman.

Semesterdagarna är precis som Sverige, omkring 25 dagar. Jobbar till större delen av tiden på arbetsplatsen, där vi sitter i ett öppet landskap.

Blir en del hemresor pga bröllop, dop m.m. Annars så träffar jag gärna mina vänner från Sverige någonstans i Europa på weekendresor
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 15:40   #113
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Måste finnas någon lust från dina sida att glänsa med din expertis? Jag besvarade dina frågor och du kan inte besvara mina. Snart kommer svaret att du inte har tid och bättre saker för dig.
ffs.., nu var det väl ändå du som skulle svara på frågor och ingen annan. Tycker du börjar tappa tråden lite nu. Du är inte över 30, eller hur?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 15:50   #114
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
ffs.., nu var det väl ändå du som skulle svara på frågor och ingen annan. Tycker du börjar tappa tråden lite nu. Du är inte över 30, eller hur?

Sant, ber om ursäkt för det, ska hålla mig till topic.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 19:38   #115
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
ffs.., nu var det väl ändå du som skulle svara på frågor och ingen annan. Tycker du börjar tappa tråden lite nu. Du är inte över 30, eller hur?

Är det någon som försöker hålla lite nivå så är det väl Crane?

Han är schysst och låter folk ställa frågor, och en del blir ju näst intill hatiska.

Är ju inte en tråd som heter "ställ frågor till en pedofil"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-22, 19:45   #116
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Är det någon som försöker hålla lite nivå så är det väl Crane?

Han är schysst och låter folk ställa frågor, och en del blir ju näst intill hatiska.

Är ju inte en tråd som heter "ställ frågor till en pedofil"
Ser du inte den uppenbara drygheten mot CC en sida tillbaks vet jag inte var du läser.
TS duckar ju mer än en anka när det väl kommer matnyttiga frågor. Det vill säga på annat än inte bara goddag yxskaft kommentarer
Jag tycker det var en sund ursäkt och bra självreflektion som TS gjorde där när han lovade att skärpa till sig.


Eller som jag skulle sagt, det dolda näthatet.



Edit: Någon pedofil är han väl inte men man behöver ju inte vara ett geni för att känna till att spelbolagen är ganska hatade här inne.

edit:

/ankan
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-22 klockan 21:50.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-24, 19:01   #117
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Står du fast vid att en vinnande spelare med lätthet kan få arbete hos er och dessutom tjäna bra på det? Du nämnda siffran 600 000 årligen om jag inte minns fel.
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-25, 10:26   #118
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad tycker du allmänt om spelbranschen, smuttsig eller fair? har du rekommenderat en nära å kära att börja kasta pengar på betting?
Vad tycker du om Sharps.se, VIP tätt eller WiseGuy tätt? Hur finner du diskussionerna?


Anser du att man kan leva på sportsbetting?
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-25, 14:54   #119
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Cran, du skriver (såvida jag ej missförstått dig) att din ROI är 0,5 % på eget spelande. Är inte detta att betrakta som extremt lågt för någon som arbetar professionellt med oddssättning? Eller är det över många många tusentals spel? I sådana fall låter det något mer rimligt men ändå konstigt lågt.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-25, 16:00   #120
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Idag finns det nog många som jobbar inom oddssättning som inte är vinnande spelare överhuvudtaget.
Tittar man tillbaka på SO-tiden så värvades signaturer som t.ex. barry, Johan, Sani, Överoddset och Kraftverk över till bolagen. Dessa hade minst sagt stenkoll på sina sporter/ligor. Numera annonseras det ut ”juniortjänster" till höger och vänster och det visar väl bl.a. på att Malta-bolagen inte betalar för samma höga kompetens idag som man gjorde då. Det är väl ett resultat av hur branschen förändrats.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td