Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-21, 08:44   #166
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av surrelito Visa inlägg
Hur gör ni gamla spelrävar som jag antar, har gått igenom alla europeiska bolag redan gällande limiteringar? Är det utanför EU som gäller då el?
Betfair eller så är det asien /pinnacle som gäller
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 22:22   #167
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 53
Standard

Jag ställer mig lite undrande till min bookie (som istort sätt är den enda jag använder)

Jag spelar bara över/under och bara på en sport. Sen början på augusti fram tills nu (inklusive Februari) har jag bara haft en månad som varit röd. Alltså 6 gröna och 1 röd. Jag misstänker att jag har hyffsat hög omsättning per månad för att vara "hobbyspelare".

Varför limiterar de mig inte?

Kan det vara något bak i historien som gör att de tror att jag skall börja förlora stort?

Jag vill inte röja bookien, eftersom jag inte vill röja mig själv (gillar extrapengarna)
Rookiegambler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 22:27   #168
 
Selan92s avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 1068
Standard

jag kanske verkar dum men vad är limiteringar egentligen? ser massa som skriver hit och dit om det men har inte förstått vad det är och innebär:P
Selan92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 23:13   #169
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rookiegambler Visa inlägg
Jag ställer mig lite undrande till min bookie (som istort sätt är den enda jag använder)

Jag spelar bara över/under och bara på en sport. Sen början på augusti fram tills nu (inklusive Februari) har jag bara haft en månad som varit röd. Alltså 6 gröna och 1 röd. Jag misstänker att jag har hyffsat hög omsättning per månad för att vara "hobbyspelare".

Varför limiterar de mig inte?

Kan det vara något bak i historien som gör att de tror att jag skall börja förlora stort?

Jag vill inte röja bookien, eftersom jag inte vill röja mig själv (gillar extrapengarna)
Ja dom tittar inte bara på dom sju senaste utan hela historiken.

Om du dessutom spelat, och vunnit, utan att bookien varit marknadshögst brukar tålamodet vara oändligt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-01, 23:16   #170
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Selan92 Visa inlägg
jag kanske verkar dum men vad är limiteringar egentligen? ser massa som skriver hit och dit om det men har inte förstått vad det är och innebär:P
Det är när du inte får satsa så mycket du vill eller inte alls och givetvis inom gränsen för vad som gäller för gemene man.

Ett I-landsproblem och dom som bekymrar sig mest brukar sällan ha fog för sin oro.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-02, 06:11   #171
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 127
Sharp$: 513
Standard

Wagner och andra. Om man håller sig till odds som går i sidled eller eller är stigande (alltså ej droppande odds), samt skippar utstick (marknadshögst), slipper man limiteringar då? Förutsatt att man håller sig till hyfsat stora marknader (typ Allsvenskan ahcp och större). Pratar om relativt seriösa EU-bookies som Bet365 och V.Chandler.

Edit: Glömde tillägga att man måste få tillåtas slå closing line (i snitt).

Senast redigerad av zonwoz den 2012-03-02 klockan 06:18.
zonwoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-06, 13:54   #172
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 78
Standard

Tjena, tänkte kolla om nån har koll på hur pass ip-fixerade spelbolagen är. Vet att bolag kan rålimitera om det spelas från två konton från samma ip-adress. Går det att komma förbi med vanlig ip-block eller är ip-block något som spelbolagen kan se att man använder sig av och stänga av pga det. Är inget tekniskt geni så ip-grejer o sånt är inte riktigt min grej. Men skulle jag som limiterad på ett tex bet365 kunna starta ett konto i min brors namn och spela som vanligt eller måste jag fixa ny router o grejer? Som sagt, inget tekniskt geni.
Il Biscione är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 12:18   #173
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ladbrokes: Morecambe vs Hereford Over 2.5 @ 2.00

Insats: 1 SEK

"Din insats är för hög, vänligen försök igen"

Försök med vadå?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 12:22   #174
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ladbrokes: Morecambe vs Hereford Over 2.5 @ 2.00

Insats: 1 SEK

"Din insats är för hög, vänligen försök igen"

Försök med vadå?
Hehe
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 12:31   #175
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 186
Sharp$: 1817


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ladbrokes: Morecambe vs Hereford Over 2.5 @ 2.00

Insats: 1 SEK

"Din insats är för hög, vänligen försök igen"

Försök med vadå?
Blev du limiterad nyligen på Ladbrokes? Detta hände mig också i veckan, kan alltså inte ens satsa _1_ krona.. då fick jag detta till svar:

"Dear Mr xxx,

Thank you for your e-mail regarding placing bets and please accept our apologies for the delay in replying.

I am sorry to learn of your frustration in placing bets over the internet. I can confirm that you are currently limited to 0.00% of the stake which we accept on any given event. This has been applied to your account as a result of some of the business you have recently placed with us. I can assure you we do wish to attract customers to our service whether they win or lose. We do though have a responsibility to run the business profitably and therefore we do restrict certain customers and certain bets.

We do regularly review the stake factors on accounts in line with the business patterns of our customers and we may look to alter the factor in the future. I can also offer you the Telephone Betting number which is 0800 777 888. If you phone your bets in using this number we may be able to accommodate larger stakes. This is because a decision will be made by one of our trading team according to whether the bet suits the book. By contrast, restrictions on the internet are applied across the board.

If we can be of any further assistance, please contact us again and we will be more than happy to help you.

Yours sincerely,"



Bara att casha ut och se glad ut...
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 12:45   #176
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vessl123 Visa inlägg
Blev du limiterad nyligen på Ladbrokes? Detta hände mig också i veckan, kan alltså inte ens satsa _1_ krona.. då fick jag detta till svar:

"Dear Mr xxx,

Thank you for your e-mail regarding placing bets and please accept our apologies for the delay in replying.

I am sorry to learn of your frustration in placing bets over the internet. I can confirm that you are currently limited to 0.00% of the stake which we accept on any given event. This has been applied to your account as a result of some of the business you have recently placed with us. I can assure you we do wish to attract customers to our service whether they win or lose. We do though have a responsibility to run the business profitably and therefore we do restrict certain customers and certain bets.

We do regularly review the stake factors on accounts in line with the business patterns of our customers and we may look to alter the factor in the future. I can also offer you the Telephone Betting number which is 0800 777 888. If you phone your bets in using this number we may be able to accommodate larger stakes. This is because a decision will be made by one of our trading team according to whether the bet suits the book. By contrast, restrictions on the internet are applied across the board.

If we can be of any further assistance, please contact us again and we will be more than happy to help you.

Yours sincerely,"



Bara att casha ut och se glad ut...
Har varit limiterad ett bra tag, men det har gått att få igenom vissa spel på vissa markander, men nu har de strypt allt och till 0%.

Jag har länge fått spela totaler i england utan problem, men nu är den möjligheten borta med detta konto också.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 13:24   #177
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Man får ha flera konton på Ladbrokes i olika valutor. Någon som testat om limiteringarna hänger med? Du kan avregistrera betalningsmetod på ett konto för att använda på ett annat.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 14:05   #178
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Citat:
I can assure you we do wish to attract customers to our service whether they win or lose.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-10, 14:43   #179
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
I can assure you we do wish to attract customers to our service whether they win or lose.
Blev inte motsägelsefullt alls.

Citat:
We do though have a responsibility to run the business profitably and therefore we do restrict certain customers and certain bets.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-17, 20:10   #180
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 50
Sharp$: 333
Standard

Hopp. Så har man blivit limitad på StanJames innan man ens hunnit lägga ett endaste spel. Hoppas de nu kan skicka tillbaka pengarna jag inte fick använda utan för mycket trassel med passfoto och skit. Undvik StanJames, de är absolut inte värt besväret för fem öre.
Bjourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td