Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-18, 15:56   #16
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

hahaha har lyssnat på den säkert minst 1 gång per vecka sedan de sjöng den i Eurovision.
Något pojkband eller?!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:02   #17
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Nja. Inte alls samma typ av låt så förvänta dig inget Men den är grymt jävla bra! Inget boyband utan en solokille. Äh va fan. Jag lägger upp inlägget nu.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:04   #18
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Alltså seriöst, förstår verkligen inte detta med Youngblood .... Låten håller verkligen inte, aldrig i livet att de kommer gå direkt till final! Tror verkligen inte att den räcker till ikväll....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:05   #19
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

ESC 2012: Tyskland


Publicerat 12-02-17


Sådär ja. Andra finalisten klar i årets Eurovision Song Contest. Tyskland tillhör ju “The Big 5″ och är alltid direktkvalificerade till finalen så länge gällande regler gäller. Och återigen – det har INTE visat sig vara en fördel att ha denna fördelen om man ser till det historiska sedan detta begrepp infördes. Så inget tjat om det, tack.

Om ni tycker att Christer Björkman har för stor inflytande på Melodifestivalen ska ni bara veta hur mycket Stefan Raab ÄR Tysklands motsvarighet. Han handplockar kanske inte alla artister men det är han som arrangerar hela evenemanget i Tyskland och det är kanske tack vare honom som den nationell tävlingen håller så pass hög kvalitet (jämför bara med Holland som totalt saknar någon sådan beskyddande profil). Till årets tävling ville han dock ha lite förändringar så han avsade sig uppdraget som värd, producent, jurychef och mentor för artisterna! Han nöjde sig helt enkelt med att bara vara en del av juryn i år.

Upplägget för den nationella finalen i Tyskland har varierat genom åren men det nuvarande konceptet har nu funnits i ett par år. Unser Star für Baku var programmets titel i år och har pågått varje vecka sedan den 12 januari. Under de åtta veckorna har 20 artister blivit 2 och torsdagsfinalen kom att stå mellan Roman Lob och Ornella de Santis. Konceptet med Unser Star für Baku påminner lite om de olika talangprogrammen som finns där artisterna får välja egna låtar att framföra men båda finalisterna har också under vägens gång uppträtt med egenkomponerade låtar.

Roman Lob var finalens lilla favorit eftersom han vunnit de fem senaste programmen och där Ornella de Santis faktiskt bara varit tvåa en gång – i det näst sista programmet som således tog henne till finalen. I finalen fick artisterna framträda med tre låtar var. Bland dessa tre låtar skulle tv-tittarna rösta fram den bästa hos de båda artisterna som slutligen möttes i en sista final. Roman Lob gick med sig “Standing still” och Ornella de Santis “Quietly“. Genom 100% telefonröstning så avgjordes finalen till Romans fördel men segern blev nog något mindre än förväntad – 50,7% mot 49,3%.

Den 2 juli 1990 såg unge herr Roman Lob dagens ljus för första gången i den tyska staden Neustadt an del Wied. Han är fortfarande något okänd och därför finns inte så mycket att skriva om honom förrän när han som 16-åring anmälde sig till uttagningarna till tyska versionen av Idol. Han lyckades gå vidare till att bli bland de 20 sista i programmet men en infektion på stämbanden tvingade honom att hoppa av programmet.

Efter programmet valde han att satsa på sitt band , Rooftop Kingdom, där han ansvarade för sången. Men suget efter nationella TV-sändningar kom tillbaka och han anmälde sig till Unser Song für Baku. Och ja, nu vet ni ju hur det gick med det – lördagen den 26 maj står han på scenen i Baku och framför sin låt “Standing still”.

Och just denna “Standing still” är ett bevis på att Tyskland tar ESC på största allvar. Allt som oftast så skickar tyskarna bra bidrag till Europafinalen och i år är absolut inget undantag. Efter att ha haft Lena som representant två år i rad tycker jag att man gör rätt i att skicka en kille. Visserligen är statistiken för en manlig solist något vidare för ESC men traditioner är ibland till för att brytas.

Nu vill jag inte påstå att Tyskland kommer att ha något med den absoluta toppen att göra i Baku. Det är en väldigt bra låt som dom skickar men jag tror inte den håller hela vägen. Något som den däremot kommer att lyckas med är att hamna på de flesta europeiska radiostationers spellistor. För det är en modern poplåt med en väldigt bra refräng. Upphovsmännen är inte vilka som helst utan den brittiska singer/songwritern Jamie Cullum, producenten Steve Robson (som jobbat med bland annat Leona Lewis, Take That, James Blunt och Faith Hill) samt demonproducenten Wayne Hector (Pussycat Dolls, Britney Spears, Enrique Iglesias och Tose Proeski) – alla tre från England.

Det som jag slås av när jag hör låten (och det har jag nog gjort en fem-sex gånger nu UTAN att ha sett på honom eller framträdanet) är hans variation i rösten. Nog för att det är ett liveframträdande men det kan nog anas ett uns av nervositet i hans röst. Dessutom så tyckte jag i början att det lät som en två-tre olika sångare eftersom det var variation i rösten. Men ju mer jag hör på den desto mer gillar jag hans röst. Att han kan sjunga är inget tvivel och låten är så behagligt laidback.

Det saknas kanske en riktigt vass edge i låten men oj vad den är modern. James Morrison skulle kunna ha gjort denna låten. Snow Patrol likaså. Ja, ganska så många “stora” artister skulle kunna ha gjort denna låten. Och jag tror att just låtens enkelhet är dess styrka. Det finns inget överarbetat eller extremt med den. Men å andra sidan kan det vara dess svaghet också och möjligen försvinna förbi snabbt i det stora finalfältet. Men jag tycker om den i alla fall! Och nu ska jag se på honom och framträdandet också.

Tja. En ung och snygg kille med skäggstubb och tatuerat bröst. Det kan ju inte mer än gå hem i stugorna runt om i Europa. Klippet som jag såg på YouTube och som jag infogar längst ner i detta inlägg är från finalen men i första omgången. Där han sjunger en av sina tre låtar så jag ska kanske inte orda för mycket om det men jag hoppas att dom jobbar hårt med framträdandet för det var ganska tråkigt. Det är inte så mycket aktivitet på scenen men så heter i och för sig också låten just “Standing still”.

Nej, efter att ha sett framträdandet så höjdes potentialen något. Man kanske inte ska räkna bort den helt och hållet ändå? Detta kan kanske bli farligt? Av de bidrag som än så länge är klara så är detta nog min favorit (Loreen är ju inte officiellt klar än…) och man vet ju inte hur de andra bidragen kommer att låta. Fast detta är kanske en sådan typisk låt som hamnar på en tredjeplats. Det känns som om tredjeplatsen i ESC motsvarar andraplatsen i Idol. Det är dom låtarna som lyckas. För på radio kommer ni får höra denna plattan snurra. Betyget är enkelt. Att poängsätta detta på en skala mellan 1 och 5 kan inte bli enklare än: 5
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 16:55   #20
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har nu kört igenom alla bidrag. Blir spel, men kommer bli live, då jag vill se framträdandena när jag spelar på detta spektakel!

Btw vet någon om bet365 kör live på melodifestivalen, samt vad för spel du brukar ha?

Överlag känns det som att det är väldigt öppet, SOM VANLIGT. Molly står ut på ett positivt sätt med sin vackra ballad, och kommar säkerligen gå direkt. Där bakom är det väldigt öppet. Tror inte alla på Kempes-småpojkar, de och Love Generation kommer dessutom att norpa en hel del röster "av varandra". Björn Ranelid samt Carolina Wallin Perez är de som känns intressanta nu när jag har lyssnat, det är på tiden att ett bidrag på svenska går direkt till finalen....

Andreas Johnsson kommer försvinna, låten håller inte, och ärligt talat, är det några mer än ensamma 40+ kvinnor med grava rödvinsproblem som röstar på honom?

Mattias Andreassons låt är alldeles för svag.... kan mycket väl hamna sist

Web-jokern, Maria BenHajii har otur, då hennes ballad ligger i fel deltävling. I denna kommer Molly plocka åt sig de flesta balladrösterna....

Återkommer eventuellt närmare matchstart
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2012-02-18 klockan 16:57.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 19:55   #21
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Jävlar - Molly! Vilket otroligt snygg låt hon gjorde. Skulle lika bra kunna vara gjord av Leona Lewis.

Nej. Om man ser till framträdandet så hoppas jag på Molly och Mattias.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:03   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Otippat att Björn och Youngblood fortfarande är kvar.. Sånt här som gör att tävlingen aldrig får ett vettigt anseende. Tröttsamt jippo detta.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:08   #23
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Otippat att Björn och Youngblood fortfarande är kvar.. Sånt här som gör att tävlingen aldrig får ett vettigt anseende. Tröttsamt jippo detta.
Björn är kvar med rätta. Nyskapande och poetiskt

Men Youngblood? För fan. Snorungar - rösta på Molly eller Matte!
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:10   #24
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Björn är kvar med rätta. Nyskapande och poetiskt

Men Youngblood? För fan. Snorungar - rösta på Molly eller Matte!
Poetiskt - kanske.
Fel forum - definitivt.

Rösterna på honom är av fel anledning och på bekostnad av någon bättre artist.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:19   #25
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Mattias måste väl ändå ses som en större skräll än Ranelid?
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:20   #26
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

SÅ UNDERBART BJÖRN!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:20   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Jag blir så förbannad att >Ranelid går till final, låten är helt bedrövlig!
Vem FAN röstar på sådant?
Är det den där jävla RixFM kampanjen att rösta på honom som gör att han får rösterna?

Det KAN inte vara låten iallafall....!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:24   #28
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Jag blir så förbannad att >Ranelid går till final, låten är helt bedrövlig!
Vem FAN röstar på sådant?
Är det den där jävla RixFM kampanjen att rösta på honom som gör att han får rösterna?

Det KAN inte vara låten iallafall....!
Det är hela konceptet. Mellon är så mycket mer än bara låtarna nuförtiden. Det ska vara en show, en upplevelse, en helhet.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:29   #29
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Molly och Ranelid till final alltså.
Andreas Johnson och Youngblood till Andra Chansen.

Mattias femma. Leve Generation sexa. Carolina Wallin Perez sjua. Maria BenHajji sist.

Jag tycker nog fan att Mattias fesmteplats var den största skrällen denna deltävling.

Ranelids succé gav mig ett klirr i kassan:
2012-02-18 20:00Deltävling 3 - LeksandMaria Benhajji vs Carolina Wallin-Perez 1 FT 2 2.470

2012-02-18 20:00Deltävling 3 - LeksandYoungblood vs Björn Ranelid 2 FT 2 3.710

2012-02-18 20:00Deltävling 3 - LeksandBjörn Ranelid vs DIREKT TILL FINAL Ja FT 1 3.150

2012-02-18 20:00Deltävling 3 - LeksandBjörn Ranelid vs TILL ANDRA CHANSEN Ja FT 1 2.470
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 20:41   #30
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Och så Björn Ranelid. Det känns mer som politisk agitation än sång om jag ska vara ärlig. I alla fall från Björn Ranelids sida. Som tur är så har han Sara Li vid sin sida som sköter sjungandet och det gör hon bra i denna tuggumipopdänga. Men så är vi där igen: Han kommer gå till finalen. Och det direkt. Han har delat Sverige i två delar och den halva som tycker om honom kommer rösta honom dit. Och det är mer än tillräckligt.
Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Varför spelar du ens då att han går till Andra Chansen om din feeling är så pass stor på att han avancerar direkt till final, är det inte mer värde för dig att bara lira på omgående finalplats till 3.15?


Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td