Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-16, 16:26   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

ATP-Tennis


Är en 27 åring från Sthlm som under några års tid med jämna mellanrum tittat in på forumet och letat efter bra rekar. Har alltid uppskattat den mängd seriösa inlägg som finns här, något man inte alltid hittar på andra spelforum. (Ingen nämnd, ingen glömd)
Nu tänkte jag försöka betala tillbaks genom att komma med egna tips. Och jag tänkte hålla till tennis, även om det redan finns duktiga tennisrekare här.

Min tennisbakrund är ganska enkel. Jag spelade mellan 11-17 år, men har aldrig satsat seriöst och numer så spelar jag en eller två gånger i veckan bara för att hålla igång. Jag tittar dock väldigt mycket och är bra uppdaterad på vad som händer på touren. Har sedan 7 år tillbaka lagt många tennisspel, och de senaste två åren har det gått relativt bra. Inget jag kan leva på, men ändå roligare än att gå minus! För det mesta använder jag Pinnacle, men kan även kika in på tex. Betsafe för att ett par gånger per säsong hitta intressanta specialspel.

Den stora förändringen jag gjorde i mitt spel runt 2010 var att endast fokusera på ATP-Touren, och framförallt 500, 1000 och GS-turneringarna. Det är mycket lättare att följa de högre rankade spelarna, och framförallt mycket enklare att se matcherna själv och kunna få egna intryck om dagsform etc.

Nu ska jag för första gången publicera mina spel, jag tänkte börja ganska lugnt och det blir kanske inte full fart här till en början, men ni andra tennisfreaks (andra också givetvis) får gärna komma med kommentarer och synpunkter, för jag tar gärna till mig all möjlig kritik. Åtminstone den man lär sig av. Jag spelar mellan 1-5 Units på varje spel.

Användarnamnet har jag länge burit med mig. P.g.a att jag i yngre år hade ett svårslaget rekord på antal fotfel under en och samma match. (Domarens fel, inte mitt!)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
muskali (+2), BlackCobra (+2), zimzelen (+5), Haltmathe (+1), Akilles (+10)

Senast redigerad av footfault den 2012-08-16 klockan 16:44.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 16:44   #2
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-16 22:00ATPRaonic vs Berdych 1 FT 2 2.080


Passar på att posta första spelet.

Raonic är sannerligen ingen personlig favorit, p.g.a spelstilen. Men den är effektiv, när den fungerar. Igår bombade han in 22 ace mot Baghdatis på tre set. Sett över hela matchen hade han bra utdelning på förstaserven och i andra och tredje set, klart bättre utdelning även på andraserven.
Hans servande är nyckeln till seger, men stämmer det som igår, då tappar han inte många game.

Berdych verkar vara helt ur slag för tillfället, bara två vinster på sex matcher under sommaren. Har en högre högstanivå än Raonic i mitt tycke, men formen och oddset göra att jag lockas av Raonic. Räknar med långa set, och Raonic vinst i två, kanske tre.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 17:27   #3
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Härligt. Är en inbiten tennisälskare med så kommer följa denna!

Angående ditt första spel, jag såg inte matchen Baghdatis - Raonic men du vet att Baghdatis hade 38% förstaservar efter 2 spelade set varav han vann ett av de seten? För mig är det en gåta att han ens lyckades hålla de flesta av sina servegem med den statistiken även om Raonic inte är den bäste returneraren. Tror själv på överspel här eller att spela på att det blir minst ett tiebreak i matchen men lycka till, det är alltid skönt med en bra start
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-16, 17:49   #4
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Absolut, borde jag ha nämnt. Raonic är svag i returspelet, och igår var han sämre än vanligt. Men Berdych är ur form, och jag har full tro på att Raonic serve blir ännu bättre desto längre veckan lider.
Överspel känns naturligt, men jag har missat några sådana den senaste tiden och håller mig till vinnare istället. Åtminstone just nu.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 00:53   #5
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Spelet in, även om matchbilden inte blev som jag förväntat mig. Hade förväntat mig betydligt längre set, egentligen bara det första som gick som jag trott, där Raonic tog vara på enda breakchansen som gavs.
Otroligt svajigt spel från framförallt Berdych, en bättre returnerare än Raonic hade vunnit första set i större siffror.
Raonic gav bort andra set, men fick verkligen fart på serven i det tredje. Vann samtliga bollar där han fick in förstaserven i sista set.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 10:48   #6
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-17 21:00ATPWawrinka vs Raonic 1 FT 2 2.460

Byter spelare här. Tycker att oddset på Wawrinka är för högt för att förbises. Som jag skrev igår, Raonic är en ganska svag returnerare och nu blir det jobbigt för honom då Wawrinkas serve har fungerat utmärkt i de två senaste matcherna. Mot Ferrer hade Wawrinka otrolig utdelning i sin egen serve, han vann 93% av förstaservarna och släppte bara åtta bollar mot Ferrer på två set i egen serve. Visst att Ferrer är bättre på grus, men att bara släppa åtta bollar i egen serve mot honom är riktigt bra.
Igår vann Wawrinka i två raka mot Nishikori, även där fungerade serven bra. 9 Ace på två set och han vann 92% av förstaservarna.

Om serven funkar lika bra mot Raonic så kan jag inte se kanadensaren ta något game av Wawrinka i dennes serve, sett till Raonic returspel under veckan. Det här lär bli en rejäl servefest med få break, det är klart att Wawrinka kommer få minst lika svårt att bryta Raonic serve, men jag tror ändå att hans chanser är lite större. Jag tycker att det är är 50/50 på förhand, och då är oddset på Wawrinka för bra för att motstås.

(+2.5 på Wawrinka finns till c:a 1.75, vilket är spelbart enligt mig. Överspelet likaså, men linan är lite för hög för att jag ska känna mig helt säker)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Haltmathe (+1), Pettzon2 (+1), BlackCobra (+2), Altarath (+3), suddenneddus (+1), owster (+1), simonsanken (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-17, 23:30   #7
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Stark vändning utav Wawrinka efter ett svagt första set. Fick en breakchans under hela matchen, men det räckte till seger. Fick bättre utdelning på förstaserven i de två sista seten, men framförallt mer poäng på andraserven, vilket blev avgörande i sista set. (Raonic 17% på sin andraserve i tredje set)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbannat (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 09:42   #8
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-19 18:30ATPFederer vs Djokovic 1 FT 3 2.670

Att motivera för sig själv varför Djokovic inte ska vinna en match är sällan enkelt. Men, here it goes.
Federer har sett riktigt bra ut under veckan. Inte ett enda tappat set, och även om både Fish och Wawrinka tog det till tiebreak så hade de inte en endaste breakchans matchen igenom.
Nu möter han visserligen en av världens bästa returnerare i Djokovic, men på det här snabba underlaget så tror jag att Federer får bra utdelning på sin serve, även mot Djokovic.

Djokovic då? Resultaten imponerar, men han är inte i samma form som under fjolåret. Han vann i Toronto senast, men då ska man komma ihåg att varken Federer eller Nadal var med och Andy Murray drog sig ur p.g.a skada efter en omgång. Djokovic har ett litet mentalt övertag i.o.m att han vunnit de senaste fyra matcherna mot Federer på Hardcourt, men jag tycker att han sett lite slarvig ut den senaste tiden. Det är fler Unforced Errors än vanligt, det är fler dubbelfel än vanligt och även om han nu spelar sin andra final på två veckor så är känslan att han inte kommit undan med det svajiga spel han visade mot Del Potro igår mot en av de bästa spelarna. Argentinaren missade t.e.x sex breakchanser, det gör inte Federer. Så Djokovic måste höja sig från igår om han ska vinna det här.

Med allt detta sagt. Det är alltid otroligt jämnt på förhand när de här två möts. Men oddset på Federer är för högt, sett till dagsformen.
(+2.5 finns till 2.10 på Federer, även det känns fullt spelbart)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simonsanken (+3), owster (+3)

Senast redigerad av footfault den 2012-08-19 klockan 10:00.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 23:28   #9
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

När torskade Djokovic med 6-0 senast? När spelade han ett set på 20 minuter som han inte vann?! Han är sannerligen inte i form, trots att han var i final. Blir intressant att se om han kan kliva upp en nivå till US Open.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 10:15   #10
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Snygg start! Tyckte också värdet låg på Federer men brukar sällan gå bra när man bettar på finalerna så avstod. Keep it up
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 11:42   #11
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

I det här fallet så var dagsformen på spelarna så olika att jag kände mig tvingad att spela Federer.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 11:56   #12
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-20 21:00ATPHaase vs Davydenko 1 FT 2 2.000


I vanliga fall är jag inte så jätteförtjust i att spela på 250 turneringar, men den här är speciell då det är den sista tävlingen inför U.S Open. Dessutom så gör arrangören allt för att tävlingen ska vara så lik årets sista GS som möjligt.
Banorna är snabba här, och det tror jag gynnar Haase som har en bra serve. Holländaren kommer visserligen från förluster i första omgången både i Cincinnati och i OS, men innan dess så vann han turneringen i Kitzbühl. (Grus)

Nu möter han Davydenko som är långt från den spelaren som han var för några år sedan. Han har fortfarande en hög högstanivå, men det är inte ofta vi ser den längre. Hittar han toppformen så vinner han det här, men jag ser inte riktigt varför han helt plötsligt skulle göra det? Speciellt inte då han bara för tre dagar sedan bröt mot Djokovic med smärtor i axeln. Tveksamt om den är 100% nu?
Davydenko imponerade dock i de två första omgångarna i Cincinnati då han slog ut Dolgopolov och Mayer i två raka set.

Anledningen till att jag spelar Haase är att jag inte tror att Davydenko är helt återställd, och är han inte det kommer han inte rå på Haases serve som passar bra på de här banorna där bollen inte studsar lika högt som på andra hardcourtbanor. Insatsen hålls ner lite just för Davydenkos oberäknlighet, men eftersom att jag ser Haase som liten favorit så tycker jag att dubbla pengarna på seger är klart spelbart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tavus (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 12:35   #13
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Varför inte spela på någon bookie som inte voidar om Davydenko bryter matchen? Nu försvinner ju en hel del värde pga hans axel om det du skriver stämmer.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-20, 13:02   #14
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

För min egen del är det att de bolag jag spelar på inte kör med de reglerna. Men det är ju upp till var och en.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 09:56   #15
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Haase släppte en breakchans, men det var snarare Davydenkos svaga spel som gjorde att siffrorna blev så stora än något annat. Lär inte fortsätta spela Haase i turneringen.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 10:35   #16
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 47
Sharp$: 228


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Imponerande start på dagboken. Du verkar veta vad du grejar med.
Fortsätt på samma sätt.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
footfault (+2), simonsanken (+1)
tavus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 12:15   #17
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Bara hålla med. Gillar dessutom att du lägger spelen i god tid innan matchstart så man hinner rygga.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 13:36   #18
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Lättare att vara ute i god tid nu när de spelar på andra sidan jorden
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 13:44   #19
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-22 02:30ATPHarrison vs Granollers 1 FT 3 1.850

Harrison är en spelare som jag tror kommer att bli riktigt bra framöver. Han har gjort en del bra resultat i år och på det här underlaget så trivs han som bäst.
Har en bra serve, men kan och lär utvecklas ännu mer. På de här snabba banorna där bollen inte studsar speciellt högt så tror jag att hans motståndare, Granollers, kommer att besegras. Spanjoren är en grusspelare som kan göra bra resultat på Hardcourt när banorna är lite långsammare än vad de är här.
Harrison inledde turneringen med att slå ut Soeda med 2-0 i set, han släppte till två breakchanser (tappade serven en gång) under matchens gång. Han hade ok utdelning på förstaserven (78%) men bra utdelning på sin andraserve (60%).
Granollers gjorde det ok i Toronto där han tog sig till kvartsfinal (svagt motstånd), men var bedrövlig senaste veckan i Cincinnati där han åkte ut mot Nishikori i två raka (1-6, 2-6)

Om Harrison kan öka på sin förstaserv-statistik litegrann så ska den här matchen inte bli några problem. Oddset har droppat rejält under dagen och lär så göra fram tills matchstart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simonsanken (+4), zimzelen (+2)

Senast redigerad av footfault den 2012-08-21 klockan 13:47.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 16:41   #20
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-21 21:30ATPKlizan vs Isner +4 FT 2 2.110


Jag tror inte att det kommer bli särskilt många break i den här matchen. Isner trivs givetvis utmärkt i sin egen serve på det här underlaget, men hans returspel lämnar ofta mycket att önska på de lite snabbare banorna. Jag tvivlar inte en sekund på att han kommer hålla sin serve, men det skulle inte förvåna mig om det blir minst ett tie-break här.

För motståndaren, Martin Klizan, är även han en spelare med en bra serve. 190cm lång, trivs visserligen bäst på grus men kan absolut spela bra tennis även på Hardcourt. Inledde den här turneringen med att slå ut Benoit Paire i två raka, i en match där han vann 87% av bollarna i sin förstaserve.
Klizan är dock svag i sin andraserve, och han är beroende av att förstaservarna sitter. Han hade en procent på 61 i förstaservar in, mot Paire, en siffra som inte får sjunka mot Isner.

21 av Isners 23 senaste matcher har slutat med minst ett tie-break. Det är egentligen en helt sjuk statistik, men den säger också mycket om vilken typ av spelare han är. I egen serve är han otroligt svår att ha att göra med, men han är ingen bra returspelare. Därför tror jag inte att han bryter mer än en gång per set, om ens det. Pengarna tillbaka på +4 Klizan känns bra, även överspelet 21.5 till 1.93 hos Pinnacle tycker jag är spelbart.

7-6, 6-4 Isner, känns rimligt.

Senast redigerad av footfault den 2012-08-21 klockan 16:42.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 16:58   #21
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Vill varna för att det är Klizans blott tredje match på HC detta år och att han hållt till mest på challengertouren på slutet. Men Isner har spelat tiebreaks mot sämre spelare än Klizan så inte alls omöjligt att spelet går in ändå, ville bara nämna det.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-21, 17:32   #22
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Har du givetvis rätt i. Borde jag kollat upp.
Han är som sagt bättre på grus, inget snack om det. Men är ändå rätt trygg i att han kan hålla sin serve långt in i seten.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 07:48   #23
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Harrison höll tyvärr inte alls. Väldigt överraskad att han spelade så pass dåligt som han verkar ha gjort om man ska tro på statistiken.

Klizan gick bättre, trodde inte att han skulle vinna ett set, men matchbilden blev ganska väntad. Tre break på hela matchen, och väldigt få breakchanser över huvudtaget (fem st på tre set).
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 11:22   #24
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-22 19:15ATPDarcis vs Roddick +3.5 FT 3 1.810

Belgaren Darcis har gjort två riktigt bra matcher i turneringen. Serven har fungerat riktigt bra mot Malisse och Istomin, och jag tror att den blir nyckeln i det här spelet också.
Mot Malisse hade han 89% utdelning på förstaserven, mot Istomin var den på 91%. Han har inte tappat serven en enda gång under de här två matcherna, och bara gett bort tre breakchanser (Alla mot Malisse). Igår släppte han bara åtta poäng i egen serve, nog för Istomin inte är den bästa returneraren på touren, men det är imponerande siffror ändå.

Roddick är som alla vet på nedgång. Han kan fortfarande blixtra till, som han gjorde i Atlanta där han vann turneringen, men nu tror jag att han lägger all sin kraft på US Open nästa vecka. Han klev in i turneringen i förrgår mot James Blake, en match han vann efter två raka tie-break. Serven är det inget fel på, men returspelet lämnar mycket att önska. Blake är visserligen en bra servare, men att Roddick bara vinner 28% av bollarna när Blake inte når över 56% i förstaservar som går in, visar att det är något som inte stämmer.

Om Darcis håller samma höga nivå i egen serve som i de två första matcherna så är jag säker på att han kommer att pressa Roddick långt in i varje set. Och antagligen ta minst ett set själv, eller åtminstone ta ett av dem till tie-break.
Skulle inte förvåna mig om han vinner matchen, men Roddick är en bättre spelare i grunden, och trivs bättre på underlaget så hcp-spelet får räcka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), zimzelen (+2), Akabodil (+1), Lazlo (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-22, 20:30   #25
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

En match helt utan break, med endast fyra breakchanser totalt (Tre för Darcis). Han servade bra mot Roddick, om än inte lika effektivt som mot Istomin och Malisse. Håller han i den lär han dock ha möjlighet att gå långt i den här turneringen då en formsvag Berdych eller Jarko Nieminen står för motståndet i nästa runda.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simonsanken (+2), BlackCobra (+2), kungroy (+1)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 13:07   #26
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-23 17:00ATPDarcis vs Berdych +4.5 FT 3 1.722

Oddset har sjunkit under dagen, men hos Betfair finns det i skrivande stund till 1.76.
Darcis, ni kan läsa vad jag tycker om honom från gårdagens rek. Jag konstaterar bara nu att han spelar oerhört stabilt i egen serve, och har bara släppt fyra breakchanser på sex set mot Malisse, Istomin och Roddick.

Berdych är i en formsvacka, men verkar vara på väg ur den med små steg. Vann igår behagligt mot Jarko Nieminen, men känslan var ändå att han kom billigt undan. Man ska inte vinna så enkelt när man bara drar in 47% av sina förstaservar. Å andra sidan returnerade han bättre än på länge igår.
Jag tycker Berdych är lite väl stor favorit här. Jag tror visserligen att han har goda chanser att vinna, men jag ser inte varför han av alla helt plötsligt skulle få hål på Darcis stabila spel i egen serve. Inte med den form som tjecken visat under sommaren.

Jag litar på att Darcis vinner minst fyra game per set här. Det finns inga tendenser i hans spel under turneringen som talar för något annat. En liten insats på Darcis som vinnare kan spelas, men jag fegar och håller mig till +4.5 som jag tycker är spelbart över 1.75.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 14:14   #27
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Räknar du med commision när du lägger spel på betfair eller är detta före comission?

Blir fel i ditt sheet annars.

edit: ser dock att du inte låser spelen så då är det ju bara att ändra i efterhand om du vill ha rätta siffror.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 16:19   #28
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Precis! Spelar så sällan på betfair, men den här gången var oddsskillnaden så stor här att jag får leva med den avgift de tar ut.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:14   #29
 
Troulers avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 68
Sharp$: 364


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Väldigt imponerande resultat so far
Keep it up
Trouler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 18:54   #30
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Darcis kollapsar fullständigt efter en sjukt lovande start. Har tappat sex av de nio senaste servegamen, detta efter att inte ha tappat något i sina tre första matcher.
Sånt som händer, bara trist att det ska drabba en själv
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 19:07   #31
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Ja det såg riktigt bra ut där efter första set men sen började Darcis att grina samtidigt som Berdych höjde sig och visade hur mycket det skiljer mellan dessa, främst mentalt. Berdych blir giftig till turneringsvinst nu om han fortsätter visa upp detta spel. Jag trodde som flera andra att Darcis skulle ha bra chans till en jämn match här pga Berdychs form
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2012-08-23 klockan 19:09.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 19:15   #32
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Det som verkligen överraskade mig var att Darcis tappade efter en så fin start. Men som du säger, Berdych är klart bättre i grunden, men en sån där kollaps ser man inte ofta.
Nåja, är en rätt intressant match kl 21, men Dolgopolov vågar jag inte spela på.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 19:39   #33
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Nej det är egentligen inte min favoritspelare att spela på men 2-1 till Dolgopolov är väl typ det sista jag tror på och Querrey efter gårdagens match... nja. Fortfarande känns underspele klart bäst. Det blir 2 raka, jag tror till Dolgopolov
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 21:34   #34
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Omöjligt att bli klok på honom. Jag menar, han ryker mot Stepanek och Davydenko i två raka turneringar. Vinner inte mer än 6 game(?) på de två matcherna. Följer upp det med att serva perfekt och spela stundtals bländande i den här turneringen. Men underhållande är han, helt klart!
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 22:07   #35
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footfault Visa inlägg
Det som verkligen överraskade mig var att Darcis tappade efter en så fin start. Men som du säger, Berdych är klart bättre i grunden, men en sån där kollaps ser man inte ofta.
Nåja, är en rätt intressant match kl 21, men Dolgopolov vågar jag inte spela på.
Ryggade och följde matchen på stream, helt galet vad han bryter ner sig själv i andra set för att sedan vara total kaos i sista.
Bra spel och lycka till i fortsättningen, jag följer dig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
footfault (+2)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 10:08   #36
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-24 21:00ATPIsner vs Tsonga 1 FT 2 2.270

Blir ett tidigt spel idag. Möjligtvis att det blir ett på den sena matchen också.

Jag ser Isner vs. Tsonga som 50/50 på det här underlaget. Tsonga är minst en klass bättre än de spelarna som Isner mött tidigare i turneringen, men Isners serve har varit magnifik de två senaste matcherna. 14 ace, 85% utdelning på förstaserven mot Melzer. En match där han bara släppte 12 poäng i egen serve, inte en enda breakchans emot sig.
Mot Goffin igår var den ännu värre, 21 ace, 87% utdelning på förstaserve och han släppte endast 9/55 poäng i egen serve.

Nu vet alla att Tsonga är en annan typ av motståndare, och Tsonga spelade riktigt bra igår mot Granollers. Men fransmannen hade tidigare under turneringen lite problem med både Bellucci och Stakhovskij, där han tvingades till ett tie-break i båda matcherna.

Jag litar på att Isner fortsätter att serva lika bra. Han kommer givetvis tappa fler poäng i egen serve än i de två tidigare matcherna då Tsonga är en helt annan motståndare, men jag tvivlar på att Tsonga lyckas bryta mer än någon enstaka gång.
Fransmannen är fantastisk i sina bästa stunder, men han har förmågan att tappa allt under perioder, och min känsla är att han kan bli extra frustrerad när det kommer perioder där han bara får gå mellan serverutorna medans Isner bombar in sina servar. Jag ser det här som 50/50, det lär bli långa set, antagligen tre stycken. Men det är ett överodds på Isner, och jag tror att han har minst lika god chans som Tsonga att ta sig till final.

Isner har 2-1 i inbördes möten. Alla på hardcourt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), Philjay (+2), simonsanken (+1)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 10:11   #37
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Och som det framgår utav min rek så är överspelet ett alternativ. Men jag personligen gillar inte att spela den varianten när det krävs tre set för att få ett hyfsat odds. Men det bygger jag mest på dåliga erfarenheter.

Senast redigerad av footfault den 2012-08-24 klockan 19:11.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-24, 22:23   #38
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Blev en väntad matchbild, men kanske borde Isner avgjort tidigare i tredje set. Hade tre breakchanser vid 2-3 i sista set. Saksamma, han vann och jag kan inte se att Berdych eller Querry ska utmana honom i finalen.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 10:02   #39
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-25 18:30ATPIsner vs Berdych 1 FT 2 2.200


Jag håller fast vid Isner.
Nu gjorde Berdych visserligen en riktigt bra match igår mot Querrey, och även om Isner är en liknande spelartyp så är han ett snäpp bättre än Querrey på det mesta.
Berdych returnerade otroligt bra igår, hade smått osannolik statistik i Querryes serve.
18 breakchanser på 9 servegame.
Men det ska också sägas att Querrey är svag i sin andraserve, vilket han inte minst visade igår. Endast 28% vunnet i sin andraserve.

Där är Isner givetvis bättre, och det finns inte en chans att han ger Berdych de möjligheterna. Isner har släppt två break på hela turneringen, och sammanlagt har han haft sex breakbollar emot sig på fyra matcher.

Han hade en liten svacka igår mot Tsonga i andra set, och jag tror absolut att det kan krävas tre set här. Men Isner verkar vara så mentalt stark just nu att han inte störs av utsatta lägen. Han vet att serven funkar så bra att han kan rädda sig ur vilken situation som helst. Dessutom har han ett starkt publikstöd på hemmaplan, vilket inte minst hördes igår mot Tsonga.
Hans returspel har varit bra under turneringen, vilket tio breakchanser mot Tsonga igår visar på.

Berdych är påväg ur sin formsvacka, men han visar fortfarande tendenser på att kunna gräva ner sig under matcherna och tappa i sin serve, framförallt.
Jag håller Isner som liten favorit då jag tycker att han har sett bättre ut under turneringen, och även om Berdych är tre platser över på rankingen så tycker jag inte att det skiljer mycket mellan de här två i grunden, även om Isner är mer beroende av sin serve än Berdych.
Jämn match att vänta, men precis som mot Tsonga så är oddset på Isner för högt för att inte spelas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Philjay (+20)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 10:16   #40
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kollade aldrig på Berdychs semifinal men genom att läsa av siffrorna så såg han ju tämligen överlägsen ut. Men som sagt, Isner är klassen över Querry, har hemmaplan och är i en rejält bra form så jag hakar på Isner spelet.
Vill även passa på att tacka för höstens första ATP turnering med gott resultat!

BoL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
footfault (+2)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 20:30   #41
 
muskalis avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 115
Sharp$: 295

NFL 2021
Stats: 89 - 94 - 2
ROI: 92.47%
Vinstprocent: 48.63%

Standard

Tackar för Isner reken! fortsätt med vad du gör för det går riktigt bra
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
footfault (+2)
muskali är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 23:22   #42
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Det var tur att han spelade upp sig efter första set, där han antagligen spelade sin sämsta tennis under hela turneringen. Berdych servade 38% förstaservar och vann ändå utan att släppa en enda breakchans i första set.

Spännande värre i sista set. Tror faktiskt Isner har en bra chans att nå långt i US Open nu. Börjar i morgon kväll, ska bli kul!
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 21:08   #43
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Letar några specialspel inför US-Open och har fastnat för det här.

2012-08-27 17:00ATPIsner vs TO WIN 3RD QUARTER FT 1 3.380

Isner är i grym form, vilket vi såg nu i veckan. Har en ganska gynsam lottning där de farligaste motståndarna heter Ferrer, Tipsarevic och Gasquet. Tror dock att Isner, på de här banorna och med hemmapubliken i ryggen kommer att ta sig en bra bit i US Open. Känns som ett kul spel, sett till oddset. Spelet finns hos Pinnacle.

http://www.usopen.org/en_US/scores/draws/ms/r1s3.html
Där kan man se vilka som är med i "3rd quarter"
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 21:12   #44
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-27 17:00ATPMurray vs Rest of field 1 FT 1 5.390

Min magkänsla säger att det är dags för Murray nu. Han blev av med några spöken när han vann OS. Han har varit i bra form hela året i princip, och håller han sig bara frisk så tror jag att det är hans tur nu. Federer lär vänta i semin, tror att utklassningen i OS stärker Murray rejält. I final lär det väl bli Djokovic, trots att denne inte är på samma nivå som 2011.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 22:46   #45
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Själv bokar jag Murray @ 5.4. Svår lottning - Raonic, Tsonga, Federer innan finalen. Njae. Blir nog tufft.

Har även Ferrer + Tipseravic TO WIN 3RD QUARTER.
Vi får se!
Kommer bli jävligt kul iallafall!
Lycka till!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 00:07   #46
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Kan omöjligen se Raonic stå emot Murray över fem set. Tsonga har ju potentialen att göra det såklart, men är för ojämn.

Men vi kan enas om att det blir jävligt kul!
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 00:28   #47
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Länge följt dig BF..det vet du..Men här håller jag med Footy. Murray for the win! Ogillar den gnällige jäveln men gillar pengar desto mer, och att Raonic ska stå emot...nej. Inte heller bollplanket Ferrer tror jag på här.. Men vem är jag att tycka?

Enig i att detta kommer bli skoj!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 08:43   #48
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Vill också klargöra att jag ogillar både son och mamma, Murray.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 10:10   #49
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piturek Visa inlägg
Länge följt dig BF..det vet du..Men här håller jag med Footy. Murray for the win! Ogillar den gnällige jäveln men gillar pengar desto mer, och att Raonic ska stå emot...nej. Inte heller bollplanket Ferrer tror jag på här.. Men vem är jag att tycka?

Enig i att detta kommer bli skoj!
Murray kan absolut vinna, men oddset lockar inte. Bara att han ska slå både Federer och Djokovic överstiger vinstchansen på 18.5%(5.4);
(2.2 x 2.6=5.72) 17.4%

Lägg även till Raonic och Tsonga;
(mina värderingar)

Raonic @1.33
Tsonga @ 1.50
Federer @2.2
Djokovic @2.6
= 11.44
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 10:14   #50
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footfault Visa inlägg
Vill också klargöra att jag ogillar både son och mamma, Murray.
Den största anledningen till att jag inte gillar Andy.


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+3), footfault (+2), pittaluga (+10)
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-27, 14:32   #51
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-27 18:30ATPMathieu vs Andreev ÖVER Ö 37.5 FT 3 1.890

Ett spel blir det idag.
De här två känner varandra bra, 3-3 i inbördes möten, och även om Andreev haft en katastrofal sommar så har Mathieus inte varit mycket vassare. Skillnaden är att fransmannen hade en bra turnering i Gstaad där han tog sig till semifinal.

Nu till varför jag tror på överspelet. Jo, jag tror att det kommer bli fler än tre set. Ingen av dem är bra nog att hålla en jämn och hög nivå matchen igenom, utan det kommer bli svackor hos båda två. Jag tror Mathieu vinner, men jag tror inte att han gör det i tre raka, och jag tror att minst ett av dem går till tiebreak. I de fyra senaste matcherna spelarna mellan så har minst ett set gått till tiebreak.

En liten oro finns i att ryssen faller igenom helt, så som han gjorde i kvalet till Cincinnati. Men å andra sidan så tog han tre raka set till tie-break mot Querrey för tre veckor sedan i Washington, så det finns absolut potential att ge Mathieu en längre match här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1), simonsanken (+2), Philjay (+2)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 00:15   #52
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footfault Visa inlägg
2012-08-27 18:30ATPMathieu vs Andreev ÖVER Ö 37.5 FT 3 1.890

Ett spel blir det idag.
De här två känner varandra bra, 3-3 i inbördes möten, och även om Andreev haft en katastrofal sommar så har Mathieus inte varit mycket vassare. Skillnaden är att fransmannen hade en bra turnering i Gstaad där han tog sig till semifinal.

Nu till varför jag tror på överspelet. Jo, jag tror att det kommer bli fler än tre set. Ingen av dem är bra nog att hålla en jämn och hög nivå matchen igenom, utan det kommer bli svackor hos båda två. Jag tror Mathieu vinner, men jag tror inte att han gör det i tre raka, och jag tror att minst ett av dem går till tiebreak. I de fyra senaste matcherna spelarna mellan så har minst ett set gått till tiebreak.

En liten oro finns i att ryssen faller igenom helt, så som han gjorde i kvalet till Cincinnati. Men å andra sidan så tog han tre raka set till tie-break mot Querrey för tre veckor sedan i Washington, så det finns absolut potential att ge Mathieu en längre match här.
Började lite oroväckande men sen flöt de på fin fint! 2 tiebreaks idag t.o.m
tack för ännu ett vinst givande spel =)

Senast redigerad av Philjay den 2012-08-28 klockan 00:16.
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 00:29   #53
 
simonsankens avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 58
Sharp$: 117

Simon sankens höst
Stats: 40 - 28 - 2
ROI: 135.91%
Vinstprocent: 58.82%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Började lite oroväckande men sen flöt de på fin fint! 2 tiebreaks idag t.o.m
tack för ännu ett vinst givande spel =)
Håller helt med, Mathieu såg riktigt loj ut men ordnade upp det och och ordnade både 1 och 2 tiebreaks

Vill även jag tacka och bocka för att du delar med dig av din kunskap på ett så fantastiskt sätt!
simonsanken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 08:23   #54
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Var lite orolig där i tredje set jag också, men det fanns verkligen ingenting som talade för att Andreev skulle ta det i tre raka. Såg inte matchen, men statistiken i de två första seten talar sitt tydliga språk om vilken ojämn nivå det var, nio break på två set.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 09:28   #55
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-28 17:00ATPKarlovic vs Wang 1 FT 3 1.790

Karlovic spelar relativt lite matcher nu mera. Men serven brukar hålla i ett par omgångar, även i GS. Nu har han inte spelat en match på underlaget sedan Mars, men jag tror inte att det påverkar hans serve.

Motståndaren, Wang, är en rätt medioker spelare på den här nivån (Även om han pressade Verdasco i tre set i Wimbledon). Han har haft ett tufft år, och spenderade våren/sommaren med att åka ur första omgången i tre raka challanger turneringar, då förstår man hur låg klassen är. Han har spelat väldigt mycket matcher på sistonde, men klarade inte av att kvala in till Los Angeles ATP och tog sig inte längre än till kvartsfinal i de två efterföljande Challanger turneringarna. Lyckades dock kvala in till US-Open efter tiebreak i avgörande set i kvalfinalen.

Tror inte på någon utklassningsseger på något sätt. Men håller bara Karlovic serve normal nivå, då kommer Wang inte ha en chans att bryta. Karlovic är bättre än sitt rykte i returspelet, men lär givetvis vara lite ringrostig. I tie-break är han mentalt starkare än Wang, och jag tror att han tappar max ett set här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
yertle (+1), simonsanken (+1), plingplong (+1), kungroy (+1)
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 14:52   #56
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oddsen sjunker på wang nu, säkert ngn biggie som rekat honom då.
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 15:04   #57
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Sportyy har rekat Wang
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 15:18   #58
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förstår inte varför Berdych (1.15) är så stor favorit mot Goffin. Han spelat riktigt dåligt senaste månaderna (finalen förra veckan säger inte så mycket).
Jag har bokat 3-0 @ 1.96snitt för en ganska stor summa. Goffin borde ta ett set och jag blir inte förvånad om han vinner hela matchen.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 15:21   #59
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Förstår inte varför Berdych (1.15) är så stor favorit mot Goffin. Han spelat riktigt dåligt senaste månaderna (finalen förra veckan säger inte så mycket).
Jag har bokat 3-0 @ 1.96snitt för en ganska stor summa. Goffin borde ta ett set och jag blir inte förvånad om han vinner hela matchen.
Finns till 2.03 på Pinnen med
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+6)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 15:37   #60
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Finns till 2.03 på Pinnen med
Bara att slå till det

Ett annat bra spel är U Radwanska @ 3.35, även 2-0 lay @ 2.08
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 15:43   #61
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Bara att slå till det

Ett annat bra spel är U Radwanska @ 3.35, även 2-0 lay @ 2.08
Radwanska stiger över hela marknaden. Någon motivering till spelet?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 15:49   #62
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hon har haft problem med armen senaste veckorna, men jag tror hon ska vara okej nu. Vinci vann i Dallas förra veckan och blir överspelad på det. Skiljer egentligen inte mycket mellan dem.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 17:38   #63
 
Akilless avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 289
Standard

Ska man in på Karlovic live, han ligger på fina odds. Ser dock inte matchen, någon med kommentarer?
Akilles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 18:11   #64
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Väldigt jämnt. Vunnit varsitt tie-break. Karlovic har haft två breakchanser på de två seten, Wang 1. Min gissning är att Wang börjar tröttna snart.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 18:45   #65
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Karlovic kollapsar tyvärr helt i tredje. Får hoppas att han kan ta tag i sig själv här nu. Verkar tyvärr vara han som inte har ork.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 18:48   #66
 
Akilless avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 289
Standard

Oj, ja du tredje set..
Akilles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 19:26   #67
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Jag överskattade helt klart Karlovic. Men, det är bara att lära sig och gå vidare!
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-28, 19:26   #68
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Förstår inte varför Berdych (1.15) är så stor favorit mot Goffin. Han spelat riktigt dåligt senaste månaderna (finalen förra veckan säger inte så mycket).
Jag har bokat 3-0 @ 1.96snitt för en ganska stor summa. Goffin borde ta ett set och jag blir inte förvånad om han vinner hela matchen.
Mycket tröttsamt. Goffin brände 10 breakbollar i första set och hade chansen att ta ledningen i andra.
Jaja, bara att glömma och köra vidare!
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 09:22   #69
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 49
Sharp$: 163

ATP
Stats: 9 - 3 - 0
ROI: 151.17%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

2012-08-30 23:00ATPGranollers vs Blake 1 FT 3 1.780

I vanliga fall är jag inte mycket för att spela spanjorer på snabba underlag, men Granollers har överraskat mig den senaste tiden. Och han har slagit bättre spelare än Blake på hardcourt under sommaren.
Han gjorde en helt ok match i första rundan mot Kudla, vann 3-1 i set. Bara 2 unforced errors visar att han spelar stabilt. Han får ingen jätteutdelning på sin serve, men å andra sidan så returnerar han väldigt bra.

Nu väntar James Blake som spelat rätt mycket under sommaren (Spelar sällan utanför USA numera) men resultaten imponerar inte. Han har bara tagit sig förbi andra omgången en gång (Washington, för en månad sedan).
Blake slog ut Lacko i fyra set i första omgången, men jag vettefan om han kommit undan med det spelet mot en bättre spelare. 49 unforced errors på fyra set, Blake spelar visserligen offensivt men det är ändå en väldigt hög siffra. Dessutom fick han dålig utdelning på sin serve och släppte 13 breakchanser på fyra set.

Blake måste höja sig, och jag är inte säker på att han kan det. Han kommer ha publiken i ryggen, vilket ofta höjer amerikanerna, och han trivs i grunden bättre på underlaget än Granollers, men jag tror inte att det hjälper här. För Granollers är en stabilare spelare, som gör färre misstag och över fem set tror jag att det kommer visa sig.
footfault är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 10:41   #70
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av footfault Visa inlägg
2012-08-30 23:00ATPGranollers vs Blake 1 FT 3 1.780

I vanliga fall är jag inte mycket för att spela spanjorer på snabba underlag, men Granollers har överraskat mig den senaste tiden. Och han har slagit bättre spelare än Blake på hardcourt under sommaren.
Han gjorde en helt ok match i första rundan mot Kudla, vann 3-1 i set. Bara 2 unforced errors visar att han spelar stabilt. Han får ingen jätteutdelning på sin serve, men å andra sidan så returnerar han väldigt bra.

Nu väntar James Blake som spelat rätt mycket under sommaren (Spelar sällan utanför USA numera) men resultaten imponerar inte. Han har bara tagit sig förbi andra omgången en gång (Washington, för en månad sedan).
Blake slog ut Lacko i fyra set i första omgången, men jag vettefan om han kommit undan med det spelet mot en bättre spelare. 49 unforced errors på fyra set, Blake spelar visserligen offensivt men det är ändå en väldigt hög siffra. Dessutom fick han dålig utdelning på sin serve och släppte 13 breakchanser på fyra set.

Blake måste höja sig, och jag är inte säker på att han kan det. Han kommer ha publiken i ryggen, vilket ofta höjer amerikanerna, och han trivs i grunden bättre på underlaget än Granollers, men jag tror inte att det hjälper här. För Granollers är en stabilare spelare, som gör färre misstag och över fem set tror jag att det kommer visa sig.
Tror du på det själv? 2 unforced errors på 263 poäng....
Kan inte tänka mig att någon spelare någonsin haft under 1% u.e på en match över 200 poäng.

Kollar du lite nogrannare på statistiken så ser du att Granollers har 11 ess ch 2 dubbelfel. Längre ner står 11 vinnare och 2 u.e. Hans motståndare Kudla har 4 ess och 4 dubbelfel. Längre ner står 4 vinnare och 4 u.e.

Inte sagt att spelet är dåligt men du skriver felaktig info som kan lura andra som inte kollar upp sådant själv.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 13:12   #71
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

footfault, jag vet inte om ditt inlägg var riktat åt en medlem eller någon annanstans, men ditt språkbruk och missbruk av smileys lämpar sig inte i denna tråd. Du slipper undan en varning denna gång. Inlägg raderade. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 00:20   #72
 
muskalis avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 115
Sharp$: 295

NFL 2021
Stats: 89 - 94 - 2
ROI: 92.47%
Vinstprocent: 48.63%

Standard

Granollers får i sig......
muskali är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td