Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-04, 21:17   #511
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av luke Visa inlägg
Har en fråga om reglerna på bet365 kring H2H-spel. Har mest spelat H2H på Unibet och där krävs det att någon av hästarna får en placering för att spelet ska vara giltigt och jag trodde det var samma på bet365 också, men idag var första gången jag spelade ett H2H-spel på bet365 där ingen av hästarna fick någon placering och spelet har rättats som förlust. Är det meningen att det ska va så?
Ja det är olika beroende på bolag det där, tror Expekt har samma som Unibet också. b365 voidar inga spel om de inte är strukna, de går rakt av efter den som står först i ATG:s resultatlistor. Osäker på hur det är om båda diskas eller utgår, har inte råkat ut för det än. Har du någon void på en flerkupong på b365 så faller hela lappen också och insatsen återbetalas, vet inte hur de andra gör.


Jävla surt att man inte satte sexan idag, 90k på den raden var helt fantastiskt bra betalt. Hade fem streck i loppet som skrällde, varav flera var långt ner i strecklistan men det räckte inte, skulle kört med heltäckning som vanligt.

Dagens dumstrut till Björn Goop som lyckades köra målgalopp med Hazard Brodde för tredje gången på åtta försök, jag kan tänka mig att ägarna håller sig för skratt.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 20:59   #512
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Sjukt bra utdelning på sexan idag igen! Alla utom Poison Composite satte jag ganska lätt på systemet så det var lite trist. Heltäckte andra loppet, skulle väl ha spikat ludde där istället. Desto roligare var målfotovinsten i DD-2, jag hade med båda på mina tre rader men Made In Hoff gav ju ganska mycket bättre utdelning! Har haft några målfotoförluster på senaste tiden, det här var den första på mycket länge som gick "åt rätt håll".

Spreadsheetet går sådär får man säga. Jag ångrar väl 2-3 av de 30-tal spel som lagts men resten står jag för. Funderar på om hur jag ska göra med parlay-spelen men jag fortsätter nog att blanda lite, tripplar kommer nog fortsättningsvis vara ganska sällsynta. ROI om jag lagt enbart singlar med fast insats låg just nu på 101%.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 15:49   #513
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Idag vill jag pusha lite extra för de två H2H-spel jag lagt på Valvet.

Marjons Kiss/Intruder Kronos 1.95
-Spelas delvis på läge (springspår vs bakspår tillägg), men främst på galopprisk för IK. Har felat i nästan varje start och även om han gick felfritt senast i debuten för Bergh är förutsättningarna desto värre den här gången. Stänkrädd häst med bakspår på tillägg borde göra att galopprisken ökar från kanske 50% vid öppet spår till närmare 90% här. Vem av hästarna som är bäst är svårt att säga, båda har varit överlägsna vid sina segrar, men det har samtidigt inte varit speciellt hårt motstånd.


Dusty Girl/Alpha Degato 2.10
-Spelas på samma faktorer som den första, med vikten lite mer åt läge på denna. AD är nog bästa hästen här, men är mer galoppbenägen än konkurrenten. Dessutom är det "bara" medeldistans här vilket gör det än svårare från bakspår på tillägg. DG har varit mycket bra senaste två utan att det syns i raden.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 10:04   #514
 
Lukes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Lund
Inlägg: 84
Sharp$: 2079

Luke Travar
Stats: 90 - 126 - 1
ROI: 125.81%
Vinstprocent: 41.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Spreadsheetet går sådär får man säga. Jag ångrar väl 2-3 av de 30-tal spel som lagts men resten står jag för. Funderar på om hur jag ska göra med parlay-spelen men jag fortsätter nog att blanda lite, tripplar kommer nog fortsättningsvis vara ganska sällsynta. ROI om jag lagt enbart singlar med fast insats låg just nu på 101%.
Kan ju vara en idé att spela mer singlar om du inte vill ha för stora svängningar i resultatet. Själv gillar jag inte att spela dubblar då jag vill kunna hålla nere variansen, tycker den lätt kan bli ganska stor i trav ändå.

Granskade mitt eget spreadsheet lite noggrannare nu och resultatet av den granskningen blev väldigt tydligt. Sedan jag började bokföra mina travspel här på Sharps har jag haft en ROI på H2H som ligger på nästan 160% efter 28 spel, men samtidigt har alla andra spel gått helt åt skogen och käkat upp en stor del av vinsten från H2H.

Siffrorna är väl inte helt tillförlitliga eftersom antalet spel fortfarande är ganska få, men jag börjar bli lite osäker på om jag ska satsa allt på H2H eller hoppas på att de andra spelen börjar sitta igen snart. Känns som alla hästar jag spelat plats på det senaste har galopperat eller slutat fyra. När man spelar vinnare är det ju oftast högre odds så där får man räkna med stor varians. Det är väl lite det som gör att du har så dåligt resultat i ditt spreadsheet just nu, variansen från dubblarna gör ju att det kan svänga snabbt mellan stora vinster och förluster.
Luke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 17:00   #515
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Självklart blir det högre varians ju mer oddsar och högre odds man spelar på, och det är jag ju fullt medveten om.

Väldigt kul sport idag! Att Local Conch är dagens näst största favorit tycker jag är helknasigt på sprintdistans, nästan så jag tycker han ska vara chanslös faktiskt när han dessutom går upp i klass lite. Oktoberstayern vinner ju Elliot Hall om han travar, men nu börjar han blir riktigt överstreckad (till skillnad från förra gången då det var tvärtom). S:t Leger har ju ett enormt fint startfält och det ska bli intressant. Tycker även det här är lite felstreckat för Select Yankee borde väl inte vara speciellt gynnad av att gå 3km och även om Åke låter optimistisk tycker jag att han borde få svårt mot de bästa här, speciellt efter det stentuffa lopp han fick senast. Distansgynnade bör Juggle Face och framförallt Cash Is Fun Zaz däremot vara! Cashen är riktigt underskattad här tycker jag, det är väl delvis för att det inte är Ohlsson eller Kontio som kör.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 17:45   #516
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

La ett rövarspel på Clinton Tooma och Cash Is Fun Zaz till 202ggr, undrar hur limiterad man blir om den skulle råka gå in . Jag gillar hursomhelst båda spelen till 45/4.50 men bästa spelet idag tycker jag är den H2H jag lagt på valvet.

Chimall T.T./Local Conch 2.00
-Värde till 1.75 någonstans på den här tycker jag, Chimallen tog stryk senast men det är skillnad i förutsättningar här med kort distans och dansken hinner inte med, dessutom går han med skor den här gången.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-07, 18:08   #517
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jisses! Nu var jag ute och cyklade igen, Local Conch drog på med 11-tempo hela vägen och vann totalt överlägset. Chimallen var klar tvåa långt framför resten av fältet, men vad hjälper det?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-08, 18:59   #518
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Bra H2H-odds på V75 imorrn, spelas på startsnabbhet som ger bra resa samt bästa hästen (förutom Tough Smash som nog är sämre än sin motståndare).

Touch The Sky/Monas Incada 2.00

Finders Keepers/Conrads Epilog 1.95

Tough Smash/Mils You Love 1.80

Pinepower Rose/Askö Toy/New Photo Guy 1.65
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 17:21   #519
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Svårt att hålla sig ifrån att spela idag när det är jackpot på V64. Det ser ut att kunna bli anständig utdelning, och ser samtidigt inte så värst svårt ut. Tar ställning för Skully, tror hon är tillräckligt mycket bättre än Bring Me Luck att hon vinner hur det än blir kört. I andra skulle jag nog egentligen vilja ha med alla, men Vampyrenne gillar jag och när han nu värmde bra och är kuskförstärkt hoppas jag han fixar det trots ett lite knepigt spår.

2
2
Alla
Alla
Alla
1

Krav: Dashing Tooma/Treecko
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 17:40   #520
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vampyrenne har värmt kanon och Kouros Broline uselt, H2H står i 2.20 fortfarande på bet365!!!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 17:49   #521
 
Lukes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Lund
Inlägg: 84
Sharp$: 2079

Luke Travar
Stats: 90 - 126 - 1
ROI: 125.81%
Vinstprocent: 41.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vampyrenne har värmt kanon och Kouros Broline uselt, H2H står i 2.20 fortfarande på bet365!!!
Tror också på denna efter att ha sett värmningarna, såg inte alls bra ut för Kouros. Känns som Vampyrenne borde vinna loppet om han kommer iväg ordentligt i starten.
Luke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 17:56   #522
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Fan nu blev Kouros struken!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 17:57   #523
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Och Vampyrenne är första reserv
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 20:28   #524
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Pinsamt att missa sexan idag. Jag stöp på Nurmos i tredje till slut (gjorde om systemet helt efter strykningen i andra och tog med alla i andra) då jag valde Stickans häst som utgång istället för favoriten. Nöjd dock med att efter många om och men analysera fram att favorit-dubbeln var ett riktigt bra spel och lagt in tungt där. Brukar verkligen gilla långlopp, men det de körde idag var ju under all kritik alltså. Så jäkla segt alltså när alla var livrädda för att röra en fena de första 3500 metrarna. Inte oväntat att det blev ett sånt loppscenario, men att det skulle bli så extremt! Man kan väl inte påstå att de andra loppen idag var speciellt upphetsande heller, det var riktig Solvalla-lunk i både tredje och fjärde. De får lov att göra om propositionerna eller vadsomhelst för att få lite drag i loppen på onsdagarna, det här håller ju inte längre...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-21, 16:12   #525
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

DD ser ovanligt intressant ut idag!

I första loppet borde Rix-hästen Oh Yeah ha en bra chans att leda hela vägen, han har gjort det bra mot hårt motstånd hela hösten och står propositionsmässigt enormt bra till! Peter Eriksson har dessutom en extra anledning att segra då det förmodligen innebär att han säkrar en prestigefylld seger i Rixallsvenskan. Det är dock ett finallopp med mycket prispengar och prestige för alla, så man kan räkna med att de flesta i loppet är formtoppade och kan överraska. De övriga hästarna på start borde ha svårt att vinna, form eller ej, men samtliga hästar på tillägg borde ha viss chans på segern. Favoriten Slevin Kelevra är bra, men jag tycker han fått alldeles för mycket spel idag.

Andra loppet har också en stark favorit i form av Trotteur. Han har rejält bra form, har fått ett bra läge, och är ute över önskedistansen. På valla näst senast mötte han mycket tuffare motstånd och höll riktigt bra till tredjeplatsen. Senast fick han gå i dödens hela vägen och gick starkt i mål men blev slagen med en halv mule. Paris Turf S.L. ser jag som enda hotet till favoriten. Han är rejält härdad i hårda gäng och det här loppet är den enklaste uppgiften han haft på mycket länge.

DD-förslag:
3
3,8
x200

5,6,7,9,10,11
3
x30
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td