Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-23, 21:09   #1
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Serjs egna bettingmodell-NFL


Hej alla glada, förbered er på en lång introtext!


Vem fan är du?
Mitt riktiga namn är Tobias Kullberg, jag är 30 år gammal och hemmahörande i Växjö (nicket kommer från System of a Downs sångare). Jag har varit medlem på Sharps sedan 2012 men mest lurkat runt på forumet utan att bidra sådär förbannat mycket själv, men det ska det bli ändring på nu.
Jag bryr mig egentligen bara om en sak när det kommer till betting: NFL. Själv följer jag Philadelphia Eagles. I år är med andra ord ett bra år att vara vid liv. Visst händer det att man sätter en tv-peng på Champions League eller de stora fotbollsmästerskapen men den seriösa bettingen centreras till NFL.


Tidigare "meriter"
Jag har raderat mina gamla spreadsheets från 2013 och 2014 men under säsongerna 2015 och 2016 hade jag ett 257-244-14 record.
Med andra ord, inget som får en att slå klackarna i taket.
Jag ska vara ärlig, på grund av dålig money management i ett bristfälligt 2-6 system så gjorde detta att jag gick en del minus under de två åren. Det är inte värt att försöka dölja detta faktum då det bara är att kolla på mina gamla spreadsheets.
Men det var också det som gjorde att jag seriöst började fundera hur man ska undvika att betta med hjärtat och istället bara gå på kalla, hårda fakta och där är jag idag.


Utprövning och provkörning
Efter det finansiellt sett mörka året 2016, då jag bara bettade efter eget tycke, så bestämde jag mig under sommaren 2017 för att skapa en egen modell för att vikta lags styrkor/svagheter mot det aktuella handikappet. Spelen placeras sen i olika nivåer, 1-4, utifrån hur säkert bettet anses vara. Jag kommer att gå in på djupet vad gäller modellen och nivåerna strax.
Jag testade modellen genom att köra 54 matcher från säsongen 2016 (eftersom det var så många matcher som jag enkelt hade tillgång till detaljerad statistik på) genom min modell för att få fram resultatet 31-21-3. Kanske inte jätteimponerande, men ett positivt resultat och framförallt satt en hög andel av de mer säkra betten (Nivå 3 & 4). Jag skruvade och ändrade på en del siffror och sen var det dags att ta modellen in i säsongen 2017.


Själva modellen
Modellen består utav 11 utvalda kategorier som varje vecka poängsätts med plus- och minuspoäng för att skapa en differens som sedan sätts i förhållande till hur stort handikappet är. När allt är färdigt hamnar ett potentiellt bet under Nivå 1-4 där Nivå 1 symboliserar hyfsat-jämnt-skägg-men-liten-fördel och där Nivå 4 symboliserar nu-ska-pensionen-tryggas-och-huslånet-avbetalas.
Jag kommer inte att gå in på exakta siffror eller t.ex. hur många vinster som krävs för att få plus i "Form"-kategorin (mest för att jag inte tror det är intressant för de flesta och för att det tar lååång tid att skriva om) men för den intresserade är det följande kategorier som ingår:

*Form
Tar både vinster-i-rad och ett större sammanhang i beaktande.

*Signifikanta skillnader i hemma- och bortavinster samt målskillnad under säsongen.

*Hemmalag
Hemmalaget får alltid pluspoäng, oavsett lag.

* "Traditionellt bra" hemmalag
Lag som Seahawks, Siants, Patriots och ett par andra får ytterligare pluspoäng för hemmaplan. Baseras på nutida historia av att vara hemmastarka.

*PPG

*PAPG

*Skador

*Match efter bye

*Match efter TNF

*HUD/BUD/HID/BID

Står för Hemma Utanför Divisionen, Borta Utanför Divisionen osv. och handlar, statistiskt sett, om något av lagen har högre chans för vinst. T.ex. är det så att om ett lag spelar hemma inom divisionen med -7.5-10 i handikapp så bör man rent statistiskt satsa på bortalaget. Baseras på historik från de tre senaste säsongerna och är indelat efter hur stort handikapp favoritlaget har.

*“Random statistik”
Här placeras ett fåtal för mig viktiga punkter som inte faller in någon annanstans, som t.ex. att Matthew Stafford inte kan vinna mot lag som hade ett winning record förra säsongen (5-43 efter säsongen 2016) eller att Steelers slår Bengals 75% av gångerna.


Exempel
Efter att ha tagit allt detta i beaktande kollar jag på handikappet, som är indelat i fem relevanta kategorier där jag alltid utgår från favoriten, dvs. det lag som har minuspoäng:
1-3
3.5-6.5
7
7.5-10
10+

Varje “handikappoängkategori” är värd ett poäng i modellen. Nivå 1-spel är spel där det skiljer en nivå mellan linan och min uträkning av lagens poäng, Nivå 2-spel är när det skiljer 2 etc.

Ett bra exempel på ett Nivå 4-spel är förra veckans Panthers-Eagles. Bookiesen hade Carolina som 3-poängsfavorit men i mitt system så hade Philly samlat på sig 4 poäng och Carolina bara 1 poäng. Philly låg alltså +3 i förhållande till Carolina men i verkligheten hade bookiesen Carolina som favorit med 1 poäng enligt min modell (eftersom de låg inom 1-3 poängspannet). Det skiljde alltså fyra steg mellan verkligheten och min uträkning vilket gjorde att det blev ett Nivå 4-spel.

Ett enklare exempel är gårdagens Giants-Seahawks. Seahawks hade i min modell samlat ihop 3 poäng och Giants 0. Differensen var alltså 3. I verkligheten var Seahawks favorit med 3.5 poäng, dvs. “handikappoängkategori 2”. När vi vägt in det blev den “verkliga differensen” alltså 1 och därmed ett Nivå 1-spel.

Mitt sheet ligger här till vänster, när detta skrivs (efter Week 7 med ett levande spel kvar) så är jag 24-8-3 för säsongen och 5-2-1 i Week 7. Positivt är att resultaten för de olika nivåerna hittills i år sett ut såhär:

Nivå 1: 13-5
Nivå 2: 5-2
Nivå 3: 3-0
Nivå 4: 5-0

Detta gör att, om jag vore ni, så skulle jag betta hårdare på ett Nivå 4-bet än ett som är på Nivå 1. Jag själv spelar efter ett slags viktat 2-6 system där jag hellre startar en ny serie än lägger ett bet 4 om jag bara har Nivå 1- och 2 spel att välja på. De gångerna jag postar som en rek skulle jag därför inte själv följa den summa som jag skrivit om jag vore ni, alla har vi våra egna system.


Hur det kommer gå till
Jag kommer varje vecka att presentera mina spel för helgen och spelen kommer publiceras ibland under lördagen men oftast söndag eftermiddag, eftersom jag försöker vänta in de sista skaderapporterna. Veckans TNF publiceras antingen tisdag eller onsdag om det är en match värd att spela på. Spelen publiceras utefter Nivå, oftast okommenterat.


Förhållningsregler
Jag uppmuntrar kommentarer, glada tillrop eller sharps. För att dagboken ska leva och frodas krävs ju en interaktion med er, alla goa användare . Jag skriver det här för er skull, för egen del hade jag bara kunnat hålla mig till ett spreadsheet, men jag vill ge något tillbaka till communityt.

Jag försöker svara på frågor angående modellen så gott jag kan men reserverar mig för att inte svara om jag känner att det är för komplicerat eller tidsödande.

Jag svarar gärna på frågor om varför ett specifikt spel har den Nivå-rating som det har.

Jag undanber mig direkta frågor av typen “Vad tror du om den här matchen?”. Ligger det inget spel på matchen så är det för att det inte var spelbart i mina ögon. Däremot får man gärna diskutera egna spel och förslag i tråden så att jag kan ge min syn på det hela om man nu vill få det. Men som sagt, har jag inte spelat på en match så var den inte spelbar utifrån modellen.


Så,
det var en VÄLDIGT lång inledning (sharps till alla som säger att de tog sig igenom hela!). Nu blir man ju lite blind för om man missat något så bara fråga på ifall det är något. Annars, BOL! BOL till oss alla för bövelen !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+100), CalPrim (+100), hillgarden (+50), Bjurling (+100), abborre (+150), Bolt (+1000)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 21:13   #2
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Nu är jag både trött efter att ha skrivit i över 1,5 timme och det var länge sen jag använde forumet, men har "Svara med rek" försvunnit? Eller hur lägger jag in rekar i trådar?

Anyway, för de som hinner så har jag ett Nivå 1-spel inför MNF i natt:
Redskins
Eagles-4.5

Och ja, jag kommer alltid skriva hemmalaget sist efter amerikanskt mått.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 21:24   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Du har inte funderat på att testa modellen på tidigare säsonger? För att få ett större underlag dvs. Eller är det så att informationen du baserar dina spel på ej finns tillgänglig längre bak?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 22:20   #4
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Ska bli mycket spännande att följa detta! Stort lycka till!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 02:34   #5
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Du har inte funderat på att testa modellen på tidigare säsonger? För att få ett större underlag dvs. Eller är det så att informationen du baserar dina spel på ej finns tillgänglig längre bak?
Tänkte göra precis det förut men eftersom jag kör efter unit skala beroende på hur bra jag anser att ett spel är så blir det svårt att få ett rättvist resultat i efterhand. Nu vet jag inte om Serj resonerat så men iaf min tanke.

För övrigt ska det bli intressant att följa dig! Säsongen har för mig so far gått jävligt kasst så närmaste veckorna blir det följa er andra i väntan på bättre tider.

Har du fler exempel på "random statistik"? Tycker alltid såna saker är intressanta och är relativt ny inom NFL ändå (fjärde säsongen jag följer) så känner att jag inte har koll på sånt än.

EDIT: Måste även ge creed för din ödmjukhet! Många ute i betting världen som försöker få sig själv att framstå som världens bästa med 110% koll på allt och som alltid sitter på rätt svar. Big up i min bok att du är ärlig med allt från början
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+5), Lazlo (+5)

Senast redigerad av CalPrim den 2017-10-24 klockan 02:40.
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 08:10   #6
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul initiativ! Ska bli kul att följa, lycka till!

Det började ju bra iaf
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 19:28   #7
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Du har inte funderat på att testa modellen på tidigare säsonger? För att få ett större underlag dvs. Eller är det så att informationen du baserar dina spel på ej finns tillgänglig längre bak?
Citat:
Ursprungligen postat av CalPrim Visa inlägg
Tänkte göra precis det förut men eftersom jag kör efter unit skala beroende på hur bra jag anser att ett spel är så blir det svårt att få ett rättvist resultat i efterhand. Nu vet jag inte om Serj resonerat så men iaf min tanke.
Jag hade kunnat göra det utan att det blir den sortens bias som jag tror att du tänker på CalPrim, men det är helt enkelt så att det blir väldigt mycket tangentknackande. Varje vecka lägger jag nog ca 1.5 timme på att inhämta all info, köra det i modellen och sen bokföra lagens resultat i förhållande till aktuella linor (sen tillkommer själv bettandet på det). Jag håller med om att de 54 matcher jag prövade det på är ett litet sampel men det skulle helt enkelt vara väldigt tidskrävande att t.ex. köra alla matcher från de två senaste säsongerna.


Citat:
Ursprungligen postat av CalPrim Visa inlägg
Har du fler exempel på "random statistik"? Tycker alltid såna saker är intressanta och är relativt ny inom NFL ändå (fjärde säsongen jag följer) så känner att jag inte har koll på sånt än.
Här är det jag använder just nu, det uppdateras lite då och då när man får upp ögonen för lite ny statistik (detta är en ganska liten punkt i modellen för er som undrar kring vissa punkters legitimitet)

Dåliga hemmalag: Cowboys, Bears
Dåliga bortalag: Jaguars, Redskins
Cousins är 2-11 mot lag som hade 9 eller fler vinster förra säsongen.

Divionsstatistik
Colts har sett till de senaste säsongerna svårt för att vinna utanför divisionen, men vinner i divisionen.
Patriots har dominerat Bills det senaste årtiondet.
Browns vinner nästan aldrig inom divisionen.
Steelers slår Bengals 75 % av gångerna.
Packers brukar slå såväl Lions som Bears.

Citat:
Ursprungligen postat av CalPrim Visa inlägg
EDIT: Måste även ge creed för din ödmjukhet! Många ute i betting världen som försöker få sig själv att framstå som världens bästa med 110% koll på allt och som alltid sitter på rätt svar. Big up i min bok att du är ärlig med allt från början
Tack så mycket
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
CalPrim (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 19:56   #8
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Nivå 1
Ravens
Dolphins+3

Båda lagen har lite skadebekymmer men Matt Moore gjorde det bra som QB senast för Dolphins. Formkurvan pekar nedåt för Baltimore men uppåt för Miami samtidigt som Miami snittar mer poäng per match.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 20:28   #9
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Är det så att modellen är något du gör för hand eller har du automatiserat den?

Sitter ständigt och jobbar med att utveckla mina modeller för olika sporter så vore intressant att veta hur du gör (själv kör jag NBA genom MatLab, nära på totalt automatiserat)

Intressant att se hur det kommer gå för dig och BOL
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 11:17   #10
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Är det så att modellen är något du gör för hand eller har du automatiserat den?
Tyvärr är allt för hand då jag inte är så tekniskt lagd, det är därför det tar lite tid.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-27, 22:26   #11
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tänkte bara förvarna om att helgens spel kommer dyka upp först under söndagen då morgondagen ser ganska fullproppad ut för min del.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-29, 12:59   #12
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Hade glömt att det är en tidig Londonmatch idag och det finns faktiskt ett spel att hämta där. Ursäkta den sena posten.

Nivå 1
Vikings
Browns +10.5

Övriga matcher är under analys och dyker upp om ungefär en timme. Tänk också på att de tidiga matcherna idag börjar 18:00 eftersom vi ställt om till vintertid.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-29, 13:40   #13
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Intressanta matcher den här veckan, där samtliga bettingnivåer är representerade. BOL allihop, och må lyckan vara med framförallt Jets och Steelers.

Nivå 1
Chargers +7
Patriots

Raiders
Bills +2.5

Broncos +7
Chiefs

Cowboys -2.5
Redskins

Nivå 2
Colts +10.5
Bengals

Texans +6.5
Seahawks

Nivå 3
Steelers -3
Lions

Nivå 4
Falcons
Jets +6.5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+50)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 05:58   #14
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Efter en seg start på de tidiga matcherna slutar gårdagen med ett 6-3 record och samtliga utav Nivå 2, 3 och 4-matcherna satt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bjurling (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-30, 09:54   #15
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Efter en seg start på de tidiga matcherna slutar gårdagen med ett 6-3 record och samtliga utav Nivå 2, 3 och 4-matcherna satt.
Hade också Jets +6.5, de va nära på att förstöra den rejält framåt q3,q4!
Regnet va bland de sjukare jag skådat.

Väl bettat
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-02, 15:00   #16
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Spel på kvällens TNF:

Nivå 2
Bills -3
Jets
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 19:29   #17
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Helgens spel bjuder på flera intressanta bets, hela fyra matcher kvalificerar sig som Nivå 4-spel.

Nivå 1
Ravens +3.5
Titans

Cardinals -2.5
49ers

Chiefs +2.5
Cowboys

Raiders
Dolphins +3

Nivå 2
Bengals +6
Jaguars

Nivå 3
Rams -4.5
Giants

Nivå 4
Buccaneers
Saints -6.5

Broncos
Eagles -7.5

Redskins
Seahawks -7

Lions
Packers +2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+50)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-04, 19:31   #18
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag har även lagt 100 kr på ett specialspel hos William Hill; att Eagles, Seahawks och Texans vinner sina matcher med minst 10 poängs marginal. Texans känns tveksamma, men för 17 ggr degen tyckte jag att det kunde vara värt ett försök.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-08, 12:05   #19
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Resultatet för den gångna helgen blev 5-5-1, men totalt sett under terminen har det sett ut såhär:

Nivå 1: 18-10
Nivå 2: 7-4
Nivå 3: 5-0
Nivå 4: 8-2

Så det blir bara att ta nya tag i helgen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Philjay (+10), Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-08, 12:15   #20
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inför TNF så blir det ett Nivå 1-spel:

Seahawks -5.5
Cardinals
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gokille (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-08, 23:03   #21
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Vilka odds/sidor spelar du på?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 15:58   #22
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det brukar bli William Hill som erbjuder 1.91 på de flesta spel.
Kort förklaring, jag orkar inte bonushora längre.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-11, 17:00   #23
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Blockad PAT räddade torsdagens spel. Inför morgondagen har jag hela 13 spel som väntar. Gjorde precis uträkningarna men parmiddag kallar. Postar resultatet imorgon förmiddag..
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-12, 11:14   #24
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Som sagt, 13 spel idag. Inga motiveringar eftersom jag måste iväg men håll till godo:

Nivå 1
Packers +5.5
Bears

Steelers -10
Colts

Texans
Rams -11

Giants
49ers +2.5

Patriots
Broncos +7.5

Dolphins +9
Panthers


Nivå 2
Chargers +5
Jaguars

Bengals
Titans -4.5


Nivå 3
Saints
Bills +3

Cowboys +3
Falcons

Browns +11
Lions

Nivå 4
Jets -2.5
Buccaneers

Vikings -1.5
Redskins
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Philjay (+50), Lazlo (+5)

Senast redigerad av Serj den 2017-11-12 klockan 14:02. Anledning: Glömde fetstil på ett par lag. Glömde att skriva ner Cleveland-spelet
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-13, 18:58   #25
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Resultatet för den gångna helgen blev 5-6-1 med MNF kvar. De två senaste veckorna har varit något av en besvikelse men generellt under säsongen så har de olika betsen sett ut som följer

Nivå 1: 21-12
Nivå 2: 8-4
Nivå 3: 6-2
Nivå 4: 9-3

Så tilltron finns fortfarande, nu ser vi till att studs tillbaka nästa vecka!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-16, 16:03   #26
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det blir ett Nivå 2-spel inför kvällens TNF:

Titans +7
Steelers
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 10:55   #27
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Bara en heads-up: Dagens spel kommer att postas ganska sent, förmodligen runt 4-snåret.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 15:03   #28
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Har stött på lite patrull men om ungefär en timme kommer spelen upp!
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-19, 15:38   #29
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Nivå 1
Jaguars
Browns +7

Cardinals +2.5
Texans

Rams +1.5
Vikings

Bills +7
Chargers

Bengals +2.5
Broncos

Buccaneers -2
Dolphins


Nivå 2
Patriots
Radiers +7


Nivå 3
Ravens -2
Packers

Eagles -6
Cowboys


Nivå 4
Redskins
Saints -9.5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Philjay (+20)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-20, 21:35   #30
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Resultatet för Week 11 blev till allas vår stora besvikelse 4-7. Då tycker jag att tre av förlustmatcherna länge kändes bra men att det rann iväg i fjärde quartern. Men sån är sportens värld, och än så länge ligger man ju plus på säsongen

Denna vecka ska jag försöka få upp spelen under lördagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 14:54   #31
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Veckan har varit hektisk med intervjuer och jobbyten, två och en halv timme till avspark och jag har inte ens hunnit köra modellen än.

Resultatet kommer komma upp, men förmodligen inte innan 17:30.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Philjay (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 16:44   #32
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det blir spel på samtliga utav dagens tre matcher:

Nivå 1
Vikings -2.5
Lions


Nivå 2
Chargers -1.5
Cowboys

Giants +7
Redskins
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+5), Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 05:56   #33
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

2-1 på Tanksgiving-matcherna, där förlusten avgjordes på grund av två turnovers med mindre än 3 minuter kvar. Men sånt är livet, vi börjar iaf veckan på pluskontot
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 20:32   #34
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

9 spel denna helg, samtliga är dock på Nivå 1 & 2, så viss försiktighet kan ändå vara på sin plats.

Nivå 1
Titans
Colts +3.5

Saints +2
Rams

Broncos
Raiders -4.5

Packers
Steelers -14

Dolphins +16.5

Patriots


Nivå 2
Bills +10
Chiefs

Buccaneers +10
Falcons

Seahawks
49ers +6.5

Texans +7

Ravens
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 21:55   #35
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Sur start på kvällen, 1-3 på de matcherna. Colts förlorade med ett halvt poäng och Dolphins var 2.5 poäng ifrån att täcka linan. Håll tummarna för de sena matcherna nu!
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-27, 08:48   #36
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bara å släppa å komma igen!
Tappa inte tron på dig själv efter den fina starten!

Hade du istället börjat med 3 dåliga veckor för att sedan ha 2 fantastiska (dvs tvärtom vad du hade) så hade ditt självförtroende varit på topp,

keep it up
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Serj (+5), Lazlo (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-28, 19:54   #37
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
Bara å släppa å komma igen!
Tappa inte tron på dig själv efter den fina starten!

Hade du istället börjat med 3 dåliga veckor för att sedan ha 2 fantastiska (dvs tvärtom vad du hade) så hade ditt självförtroende varit på topp,

keep it up
Tack för de värmande orden, de behövs efter en 2-6-1 helg

Med det sagt så har jag försökt komma på ifall modellen kan tweakas på något sätt och jag har lite idéer efter att ha sett en del tendenser i spelen på sistone. Jag hinner inte skriva om dem nu men jag ska förklara vad jag menar senare i veckan när jag har testat dem i teorin.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), holsso10 (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-29, 13:18   #38
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Man får se det från den ljusa sidan, skönt med en bra start så det finns lite att ta av i perioder när det går sämre och dom sämre perioderna kommer såklart för alla.

Hade varit jobbigare med en tung start och sen behöva kämpa sig tillbaka. Jag tycket detta är riktigt spännande och fortsätt gärna dela med dig av dina tankar och modeller!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-30, 10:38   #39
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Under veckan har jag filat på lite förslag för att justera min formel då jag inte är helt nöjd med de senaste veckornas resultat. Men att ändra på saker "bara sådär" för att det känns bra är såklart risky så här kommer en förklaring till hur jag tänkt och varför, då dessa ändringar börjar gälla omedelbart:

*Jag har helt tagit bort "match efter bye/TNF"-kategorin då det, statistiskt sett under säsongen, visat sig att det inte påverkar lagens W/L-ratio i någon nämnvärd utsträckning.

*Jag har lagt till en Dog/Fav-faktor. Kategorin som kallas BUD mm. handlar som jag tidigare beskrivit om ett lags chanser att vinna på hemma- eller bortaplan beroende på om det är en divisionsmatch eller inte. Denna kategori finns kvar, men kompletteras nu av en "allmän" kategori som bara tar favoritskapet i beaktande. Om ett lag är favorit med 1-3 poäng får man pluspoäng i modellen och är man underdog med 7 poäng får man minuspoäng i modellen. Tanken här är att belöna/straffa bra/sämre lag. Baseras på statistik från pågående säsong.

*Tidigare har jag bara gett pluspoäng ifall ett lag presterar bra i PPG/PAPG-kategorierna, men lag kommer nu att kunna få lika mycket minuspoäng ifall de presterar dåligt i dessa kategorier. Detta för att bettsen (de jag lagt, inte alla matcher) från säsongen visar att favoriten har ett 26-12 record medan underdogen har ett 21-24 record. Denna ändring, ihop med den i punkten ovan, är till för att göra det lite svårare för underdogen att bli utsedd till storfavorit.

Den problematiska 7:an
Det var väldigt intressant att se att varje gång, totalt 7 matcher, som jag spelat på ett lag +7 så har det resulterat i förlust. Ni kanske kommer ihåg att mina poängkategorier ser ut såhär, i stor del indelat efter hur många poäng man får för TD respektive field goal:
1-3
3.5-6.5
7
7.5-10
10.5+

7 poäng står alltså som en helt egen kategori och det verkar vara ett problem. Nu är ju modellen tweakad och vi får se vad som händer, men om någon har förslag på en annan poängindelning så lyssnar jag gärna.

PS. Återstående veckor kommer jag bokföra spel utefter dessa ändringar OCH den gamla modellen så att jag kan se om det fått önskad effekt. Men de tips jag lägger är utifrån den nya modellen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Philjay (+10), Gokille (+10), Lazlo (+10), CalPrim (+10), Thuernman (+10), abborre (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-30, 12:52   #40
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Med den nya modellen in place så kommer det ett Nivå 2-spel på nattens TNF:

Redskins -2
Cowboys
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-30, 15:39   #41
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ökat insats på nivå 2 spelen?
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-30, 20:44   #42
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Philjay Visa inlägg
ökat insats på nivå 2 spelen?
Nja, jag spelar ju som sagt efter ett slags 2-6 system och då kanske man egentligen inte bör lägga ett Bet 3 på ett Nivå 2-spel, men jag gillar betet, Redskins känns som det bättre laget just nu.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-02, 17:01   #43
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Med den nya, reviderade modellen hittades det hela 14 spel inför helgen. Men jag uppmanar till att kanske ta det lite försiktigt då det som sagt är första gången sen modellen justerades.

Nivå 1
Vikings
Falcons -3

Chiefs -3
Jets

Panthers +5
Saints

Broncos -2
Dolphins

49ers +3
Bears

Steelers -5
Bengals


Nivå 2
Buccaneers +2.5
Packers

Browns +14
Chargers

Lions
Ravens -3


Nivå 3
Texans
Titans -6.5


Colts +9.5
Jaguars


Nivå 4
Patriots -9
Bills

Giants +8.5
Raiders

Rams -7
Cardinals

Senast redigerad av Serj den 2017-12-02 klockan 17:02. Anledning: Glömde ett bet
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-02, 17:41   #44
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Ifall man går in i mitt spreadsheet så ser ni att jag ändrat 3 bets med ett halvt poäng (Denver, Carolina, Pittsburgh). Detta eftersom jag hittade bra odds på de spelen och de fortfarande faller inom samma poängkategori. Avgör själva vad ni tycker är bäst, det är ju ändå skillnad i praktiken på -2.5 och -3.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-04, 08:33   #45
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Med MNF kvar så blev helgens record 7-6, men som tur var satt i stor utsträckning "rätt" spel. 4 av de 6 förlusterna kom på Nivå 1-spel medan samtliga utav de tre Nivå 4-spelen gick in.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-04, 10:09   #46
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fint spelat, here we go again! Gjorde förändringen i modellen ngn skillnad?
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-04, 19:54   #47
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Den stora skillnaden var att nya modellen fick fram tre Nivå 4-spel och vann samtliga, medan den gamla fick fram två spel på den nivån och bara gick 1-1. Annars var det jämt fördelat vad gäller vinst/förlust i ett par spel/icke-spel situationer.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-05, 18:25   #48
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Eftersom jag är iväg hela helgen kommer samtliga spel att publiceras antingen torsdag eller fredag. Detta gör att skaderapporten får anpassas efter den info som finns tillgänglig då. Bara något som är värt att känna till om ni väljer att rygga.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 18:47   #49
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det blir ett Nivå 2-spel ikväll på TNF

Saints
Falcons -2.5

Jag kommer publicera resten av spelen någon gång imorgon kväll.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-08, 12:04   #50
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Efter vinst för Falcons så tuffar vi vidare inför helgen med bland annat fyra stycken spel på den högsta nivån

Nivå 1
Seahawks
Jaguars -2.5

Cowboys
Giants +3.5

Patriots -11
Dolphins


Nivå 2
Colts
Bills -4

Lions
Buccaneers +1

Packers -3
Browns

Ravens +4.5
Steelers


Nivå 3
Raiders +4
Chiefs

Vikings
Panthers +2.5


Nivå 4
Bears +6.5
Bengals

Redskins
Chargers -6

Jets -1
Broncos

Titans
Cardinals +3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bingotant (+10), Lazlo (+5)

Senast redigerad av Serj den 2017-12-10 klockan 17:36.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 08:40   #51
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

En liten uppdatering om spelet på Buccaneers: det går att få +1.5 till 2.08 hos Betsson vilket är riktigt fint enligt modellen. Om det är oddsbäst vet jag inte, men som sagt, ett bra spel.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 16:26   #52
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Jaguars -2,5?
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 17:37   #53
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
Jaguars -2,5?
Korrigerat nu, ska såklart vara -2.5. Bara ett skrivfel, inget fel i uträkningen, jag har dubbelkollat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bingotant (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-10, 21:26   #54
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Fy faan vilken nagelbitare på de tidiga spelen! Slutar 5-3 efter att Packers och Bills vinner på övertid med toudchdowns i matcher där det inte räckt med ett field goal. Skönt med lite klirr i kassan såhär i början av kvällen, nu håller vi tummarna för fortsättningen.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 05:48   #55
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Sådär ja, 4-1 på de sena matcherna gör att helgens resultat stannar på 9-4 inför MNF. Och i och med att den matchen är ett Nivå 1-spel så kan vi räkna med en hel del plus för den här veckans spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-11, 09:05   #56
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Missat dina spel senaste 2 veckorna. inte nöjd med det!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-13, 18:47   #57
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Eventuellt spel inför TNF kommer upp imorgon eftermiddag eftersom det är Star Wars-premiär ikväll
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-14, 16:50   #58
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Filmen var mycket och bra och rekommenderas starkt, men nu till kvällens spel.

Nivå 3
Broncos -2.5
Colts
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bingotant (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 12:35   #59
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Vinst inatt, resten av veckans spel kommer publiceras först under söndagen då det ska fixas julgodis under hela lördagen.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-15, 14:29   #60
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Vinst inatt, resten av veckans spel kommer publiceras först under söndagen då det ska fixas julgodis under hela lördagen.
Tydligen spelas Lions - Bears och Chiefs - Chargers imorgon ifall du missat det, eller det kanske inte blev några spel på dom matcherna?
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 07:40   #61
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12129

Sportsbetting
Stats: 137 - 107 - 1
ROI: 115.12%
Vinstprocent: 56.15%

Standard

Hej, och tack för fina spel och tankegångar. Jag har en fråga om de olika nivåerna, som du delar in dina spel i. Om man tänkt rygga, rekommenderar du i första hand nivå 3 och 4 spelen eller alla spel?

Naturligtvis är det upp till var och en men kan du rekommendera något där??

Lycka till i fortsättningen!!!!!!!
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 09:32   #62
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CalPrim Visa inlägg
Tydligen spelas Lions - Bears och Chiefs - Chargers imorgon ifall du missat det, eller det kanske inte blev några spel på dom matcherna?
Det missade jag helt, slarvigt av mig pga. en hektisk vecka på jobbet. Jag kan inte göra mer än be om ursäkt för detta.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 09:35   #63
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maximalvinst Visa inlägg
Hej, och tack för fina spel och tankegångar. Jag har en fråga om de olika nivåerna, som du delar in dina spel i. Om man tänkt rygga, rekommenderar du i första hand nivå 3 och 4 spelen eller alla spel?

Naturligtvis är det upp till var och en men kan du rekommendera något där??

Lycka till i fortsättningen!!!!!!!
Just nu ligger Nivå 1-spelen nästan på en 50/50-nivå, så som du själv skriver är det säkrast att rygga Nivå 3 & 4. Själv gör jag helt enkelt så att jag anpassar insatsnivåerna efter hur säkert spelet anses vara.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 13:32   #64
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Det missade jag helt, slarvigt av mig pga. en hektisk vecka på jobbet. Jag kan inte göra mer än be om ursäkt för detta.
Såg det själv av en slump bara Lycka till ikväll!
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 15:18   #65
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Hektisk vecka som sagt, spelen kommer komma upp om ungefär 90 minuter.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 17:03   #66
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Återigen, tusen ursäkter för slöeriet den här veckan, här kommer kvällens spel; inga spel på Nivå 3 men hela FEM stycken på Nivå 4.

Nivå 1
Cardinals +4
Redskins

Jets +16.5
Saints

Titans
49ers -2.5

Patriots
Steelers +2.5

Cowboys
Raiders +3


Nivå 2
Eagles -7.5
Giants


Nivå 4
Ravens -7
Browns

Texans
Jaguars -10.5

Packers
Panthers -3

Falcons -6
Buccaneers

Rams +1
Seahawks
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)

Senast redigerad av Serj den 2017-12-17 klockan 17:14. Anledning: Glömde Rams-Seahawks
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 17:10   #67
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

För transparensens skull ska det också sägas att modellen fick fram ett Nivå 1-spel på Bears och ett Nivå 2-spel på Chargers. Jag kommer lägga in dessa som förluster i mitt sheet nu i efterhand.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-17, 21:37   #68
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

SMACKADACK säger det när samtliga utav de tre tidiga spelen på Nivå 4 trillar in och kvällen öppnas med ett fint 4-2 resultat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FoxMulder (+1), Lazlo (+5), Bjurling (+10), abborre (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-18, 05:57   #69
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Väldigt underhållande match mellan Patriots-Steelers inatt. Lite surt att både den och 49ers-matchen slutar med förluster med ett halvt poängs marginal men å andra sidan så fullständigtkrossade Rams Seahawks samtidigt som det blev en push för Oakland. Därmed så lyckas det bli lite klirr i kassan även på de sena matcherna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), abborre (+15)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-20, 20:30   #70
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Imorgon åker jag till Tyskland för att fira jul, och är borta i fem dagar. Jag vet inte hur det kommer ligga till med internettillgång och kan därför inte säga hur det blir med veckans spel. Jag uppdaterar i tråden nör jag vet mer.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 08:23   #71
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Förhoppningsvis kan jag publicera veckans spel under eftermiddagen, men det är svårt att avgöra hur lång tid dagens aktiviteter tar. I värsta fall så får jag publicera imorgon och strunta i kvällens match.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 16:06   #72
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag hann precis klämma in en uträkning på dagens två spel mellan två olika familjemiddagar, därför kommer spelen för imorgon publiceras först imorgon. Skriver från mobilen sittandes på tunnelbanan och bryr mig därför inte om formatering. Dagens spel är Packers +9 (Nivå 2) och Ravens -13.5 (Nivå 4).
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 10:16   #73
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det är svårt att säga när dagens spel kommer komma upp, men förhoppningsvis innan Kalle Anka
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 12:52   #74
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag kan bara säga att det kommer bli väldigt tajt idag med spelen. De kommer komma upp, men kanske bara nån timme innan matchstart.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-24, 14:48   #75
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Eftersom vi närmar oss slutet på säsongen kommer jag börja stänga ner mina 2-6 serier och därefter tillämpa en typ av flat beting beroende på vilken nivå spelen ligger på. Så ni som följer mitt sheet, var medvetna om detta och kolla kanske i första hand här i tråden istället för att få rätt nivåer på ert eget betande.

Nivå 1
Bills +11.5
Patriots

Browns
Bears -5

Rams
Titans +5.5

Jaguars
49ers +4

Raiders
Eagles -9


Nivå 2
Lions -3
Bengals

Dolphins +10.5
Chiefs


Nivå 3
Seahawks
Cowboys -3.5


Nivå 4
Giants
Cardinals -3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bingotant (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-25, 19:36   #76
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

4-6 på gårdagens spel, med ett mini-spel kvar på Eagles i natt. Nu håller vi tummarna för att man lyckas stänga ner serierna nästa vecka innan slutspelet börjar, eftersom utbudet på matcher sen naturligt minskar avsevärt.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-28, 22:59   #77
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Lite inaktivitet såhär i mellandagarna, men för er som undrar så kommer helgens spel att komma upp någon gång under dagen den 30:e.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 18:31   #78
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Kort uppdatering: som för så många andra är det fullt upp i dessa mellandagar. Tyvärr kommer spelen för Week 17 att komma upp först imorgon runt lunch/tidig eftermiddag. Beklagar detta, men nu är det som det är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 12:18   #79
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Processen är startad, så om ungefär 90 minuter kan vi förvänta oss ett resultat.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 13:40   #80
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Många intressanta spel idag på min ära. Eftersom majoriteten av slutspelsplatserna och seedningen redan är klar så väljer vissa lag att vila startspelare (något jag tagit med i mina beräkningar) och vissa linor från spelbolagen ser också väldigt konstiga ut på grund av detta, t.ex. att Philadelphia och Los Angeles Rams skulle vara underdogs på hemmaplan(!) mot Dallas respektive San Francisco.
Jag utgår dock ifrån att ett lag alltid vill vinna, så det har inte påverkat mina beräkningar jättemycket vad gäller vila eller huruvida ett lag slåss om en slutspelsplats. Med det sagt kan det vara värt att lägga in en egen värdering på mina höga spel, ifall man själv håller med om min värdering eller inte.

Nivå 1
Texans
Colts -5.5

Packers
Lions -7

Bears +12
Vikings

Bills -2.5
Dolphins

49ers -4.5
Rams

Bengals +9
Ravens


Nivå 2
Redskins -3
Giants


Nivå 3
Saints -6
Buccaneers


Nivå 4
Browns
Steelers -6.5

Cardinals +8.5
Seahawks

Chiefs +4.5
Broncos

Jaguars +2
Titans

Raiders
Chargers -7

Panthers +4
Falcons
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 11:18   #81
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Kvällen slutar 8-6 vilket såklart känns bra. Tyvärr gick Nivå 4-spelen 3-3 vilket betyder en del förluster för mig personligen (curse you Panthers!).

Jag kommer fortsätta spela på slutspelet men då med mindre insatser, mest eftersom jag inte vill starta upp fler 2-6 serier som man kanske inte hinner avsluta när det är begränsat med matcher.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 15:55   #82
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Uppdatering: Jag kommer inte att spela något på slutspelet i NFL och jag behöver er hjälp med att lösa en knepig fråga.

Om man vill gå tillbaka till sida 3 av den här tråden så kanske ni minns att jag gjorde lite ändringar av modellen med fem veckor kvar på säsongen, eftersom jag just då inte var helt nöjd med resultatet. Jag har nu sammanställt spelen för de fem veckorna och resultatet presenteras nedan.

Original

Nivå 1 11-13
Nivå 2 12-6
Nivå 3 6-3
Nivå 4 4-7

Reviderad
Nivå 1 11-11
Nivå 2 6-8
Nivå 3 3-4
Nivå 4 13-7

Här finns nu ett stort problem: även om det är ett väldigt litet sample så ser ni att Original-modellen sparkar stjärt på Nivå 2 & 3 men går med förlust på Nivå 4, medan den Reviderade modellen har ett jättebra resultat på Nivå 4 men faktiskt går minus i övrigt.

Som sagt, det här är ett jättelitet urval men jag blir helt ställd inför hur jag ska göra inför nästa säsong; vilken modell är bäst?
Med tio olika faktorer är det ett alldeles för stort jobb att manuellt försöka bryta ned dem var för sig för att undersöka ifall det är någon enskild faktor i den Reviderade modellen som borde strykas.

Detta är anledningen till att jag inte kommer spela något under slutspelet, mer än nån tv-peng, och jag behöver nu lite råd om hur jag ska gå vidare.

Ordet är fritt!
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 18:32   #83
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12129

Sportsbetting
Stats: 137 - 107 - 1
ROI: 115.12%
Vinstprocent: 56.15%

Standard

Slopa nivå 1-3, och satsa på nivå 4 på den nya modellen med högre insatser?????????
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 13:51   #84
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Då var det dags att starta upp dagboken igen inför säsongen 2018/19.

Efter en bra betingsäsong förra säsongen (mitt gamla sheet ligger fortfarande under min profil för nytillkomna läsare) och ännu bättre sportslig framgång som slutade med Eagles första Super Bowl är det dags för nya tag, redan på torsdag smäller det hemma i Philadelphia när man tar emot Atlanta Falcons. Gå gärna tillbaka till trådens första inlägg ifall du är ny i tråden och vill veta mer om mina metoder.

Jag kommer att börja beta enligt modellen med start Week 4, detta helt enkelt för att hinna samla på mig den nödvändiga statistik som behövs för att modellen ska fungera.

Modellen ja...
Om ni går två inlägg bakåt i tråden ser ni att jag i slutet av förra säsongen klurade på vilken modell jag skulle använda av "Original" och "Reviderad" (mer info om skillnaden finns på sida 3). Jag har fortfarande inte kommit fram till ett svar utan håller på att torrköra säsongen 2015 för att komma fram till vilken som är bäst. Men det handlar om 150-200 matcher så det tar låååång tid och jag är inte riktigt klar ännu. Men jag kommer såklart att vara klar innan Week 4 samt publicera resultaten av torrkörningen här i tråden.

Tills dess för vi slå våra kloka huvuden ihop för att försöka hitta bra spel under de tre första veckorna av ytterligare en under NFL-säsong. Jag skapar en separat tråd om det så håller vi dagboken ren från bets som baserar sig på spekulationer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+3), abborre (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-24, 12:56   #85
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Torrkörningen för säsongen 2015/2016 är äntligen avslutad, precis lagom till Week 4 dessutom. Totalt lyckades jag hitta 113 spel som mest (antalet skiljer sig något åt beroende på vilken modell som användes) och fördelningen inklusive resultat såg ut som följer:

Original
Nivå 1 34-26
Nivå 2 17-12
Nivå 3 12-8
Nivå 4 12-2

Reviderad
Nivå 1 17-16
Nivå 2 15-14
Nivå 3 18-14
Nivå 4 23-18


Det framstår helt enkelt med all önskvärd tydlighet att det är Originalmodellen som ska användas. Kanske var mitt beslut att börja skruva på modellen mitt i förra säsongen helt enkelt förhastat bara för att man kom in i ett cold streak.

Med detta ur världen ställer vi in fokus på årets säsong. Eventuellt spel på TNF kommer att publiceras under onsdagen och resterande matcher kommer upp lördag/tidig söndag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+50), abborre (+20), CalPrim (+25)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-26, 18:12   #86
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag är ledig från jobbet imorgon så slänger upp eventuellt spel om det blir något på TNF under morgondagen då sambon överraskade med bio ikväll.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-27, 16:45   #87
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det finns ett Nivå 1-spel på nattens match och det är Rams -7. Modellen avråder dock från spela Rams -7.5 där många bolag sätter linan, så man får ta ett lite lägre odds än vanligt.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 07:49   #88
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Säsongen börjar alltså med en push, hoppas att ingen tog Rams -7.5 i torsdags

Dagens spel kan dröja till eftermiddagen, men senast klockan 16 kommer de att publiceras.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-30, 14:57   #89
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Hela 12 spel har modellen spottat ur sig, men jag vill höja ett varningens finger för att modellen blir bättre ju längre säsongen går då mängden data ökar och variansen därmed minskar. Så var kanske lite försiktiga med era bets, då det är första veckan för säsongen som modellen är live.

Nivå 1
Bengals +3.5

Falcons

Lions
Cowboys -2.5

Seahawks
Cardinals +3.5

Ravens
Steelers -3

Chiefs -3.5
Broncos


Nivå 2
Eagles
Titans +3

Bills +9.5
Packers

Texans
Colts PK

49ers +10
Chargers


Nivå 3
Jets +7.5

Jaguars

Saints
Giants +3.5


Nivå 4
Dolphins +6.5

Patriots
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+10)

Senast redigerad av Serj den 2018-09-30 klockan 14:59.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-02, 07:48   #90
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inte direkt en kanonstart på säsongen, 5-7 i resultat på helgens 12 matcher och förluster på de högre nivåerna. Återigen så kan det vara värt viss försiktighet såhär i början av säsongen, men vi har ju alla våra egna system för hur vi vill beta så själv kommer jag fortsätta att beta lite större på de högre nivåerna då jag har förtroende för att modellen kommer börja leverera.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-02, 08:42   #91
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul att se dig tillbaka! Lycka till
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-04, 16:21   #92
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inget spel på nattens möte mellan Colts-Patriots, linan ligger tyvärr där den ska (-10) enligt modellen.

Senast redigerad av Serj den 2018-10-04 klockan 16:25.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-05, 10:05   #93
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

I helgen är jag bortrest till familjens stuga, så det är lite oklart när helgens spel kommer upp. I värsta fall kan det bli med bara ett par timmars marginal innan avspark i de tidiga matcherna, men nu vet ni iaf om det.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-06, 10:01   #94
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Medan sambon duschar hinner jag publicera helgens spel innan ett besök på Helsingborgs Museum of Failure. Låt oss hoppasatt besöket inte är en indikation på hur det kommer gå i helgens matcher
Jag hinner nog inte lägga in matcherna i mitt eget sheet ännu, men håll till godo här i tråden så länge.

Nivå 1
Titans
Bills +5.5

Falcons +3
Steelers

Broncos -1
Jets

Giants +6
Panthers

Vikings
Eagles -3

Rams
Seahawks +7.5

Cowboys
Texans -3


Nivå 2
Dolphins
Bengals -6

Raiders +5.5
Chargers

Redskins
Saints -6


Nivå 4

Jaguars
Chiefs -3

Ravens
Browns +3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)

Senast redigerad av Serj den 2018-10-07 klockan 11:16.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 11:18   #95
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag ber om ursäkt för att ett fel smög sig in igår, betet ska vara Broncos -1, inte +1. Jag hade bara råkat skriva in det fel, modellen stämmer fortfarande. Vidare kan ni se att jag personligen i mitt sheet har ändrat en del bets med 0.5 poäng. Eftersom jag inte hann lägga mina bets igår har en del linor helt enkelt ändrats, så det är anledningen till det hela.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-07, 21:44   #96
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Gudars vilken nagelbitare mellan Ravens-Browns men det gick vägen till slut, vilket ger 5-2 som resultat på de tidiga matcherna samt träff på båda Nivå 4-spelen.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-09, 06:19   #97
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Totalt klockar omgångens matcher in på 7-4-1 vilket känns helt okej, särskilt eftersom jag gick 4-1 på spelen som var på Nivå 3 & 4.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 12:25   #98
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inget spel på nattens möte mellan Eagles-Giants. På lördag ska jag medverka på öppet hus på gymnasieskolan som jag jobbar på vilket kommer att ta större delen av dagen i anspråk. Med stor sannolikhet kommer därför spelen på helgens matcher inte att komma upp förrän någon gång söndag eftermiddag.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-14, 14:06   #99
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det kommer vara snål marginal idag, räknar med att få upp spelen nån gång runt klockan 18.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-14, 16:34   #100
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

11 spel, ganska jämnt fördelade över nivåerna om man tänker att det är naturligt att det hittas fler spel på Nivå 1 än på Nivå 4.

Nivå 1
Buccaneers
Falcons -3

Steelers +1.5

Bengals

Bears -6.5
Dolphins

Rams -6.5
Broncos

Ravens
Titans +2.5


Nivå 2
Bills +10
Texans

Panthers -1
Redskins

Chiefs +3.5
Patriots


Nivå 3
Colts
Jets -2.5

49ers +9.5

Packers


Nivå 4
Cardinals +10
Vikings
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5), Misär (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-14, 16:46   #101
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Oddset på Bears verkar ha flyttat sig till -7, vilket är en av mina cut-off points när jag gör min uträkning. Bears -7 är dock fortfarande spelbart.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-14, 16:54   #102
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tannehill kommer inte spela för Dolphins, vilket jag redan räknade med, men det borde ytterligare underlätta beslutet att spela på Bears.

Vidare så rekommenderar jag att man dubbelkollar i mitt sheet när man lägger sina spel, då jag ibland ändrat ett poäng hit eller dit beroende på vad jag själv hittar för odds, oddsen som anges i mitt inledande inlägg hinner ju allt som ofta ändras.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-14, 21:26   #103
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Push för helgens enda Nivå 4-spel, annars en bra start överlag på de tidiga matcherna med 4-2-1. Nathan Peterman gjorde sitt bästa för att sänka betet på Bills men som tur var knäade Texans ut slutsekunderna av den matchen.

Senast redigerad av Serj den 2018-10-14 klockan 21:33.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-16, 07:29   #104
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Efter att 49ers gjort en hedervärd insats som slutar med ett walk-off field goal för Packers så håller omgångens sista bet på 49ers +9. Därmed klockar veckans omgång in på 6-4-1 vilket inte känns jätteimponerande i sig, men med bara en förlust på de sex spelen i Nivå 2-4 så känns det bra och för mig personligen så gav det fint klirr i kassan att sätta de högt värderade spelen. Synd med en push i Cardinals-matchen annars hade det varit en riktigt fin omgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Galeocerdo cuvier (+5), oHYRA (+5), skarabe (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-18, 16:33   #105
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Ej heller denna vecka blir det något spel på Thursday Night Football. Ni kan räkna med att helgens spel publiceras först under söndagen då jag har fullt upp under lördagen med städdag i bostadsrättsföreningen följt av en baby shower som sambon har satt ihop i vår lägenhet. Söndag kan med andra ord inte komma fort nog.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 11:23   #106
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Här kommer helgens 10 spel. Själv kommer jag inte hinna lägga in alla spel i mitt sheet innan sex-tiden ikväll pga. andra åtaganden. Men som alltid, håll utkik efter om ni kan få ett poäng hit eller dit som ni kan utnyttja beroende på hur starkt spelet är.

Nivå 1
Cowboys -1
Redskins

Giants
Falcons -4


Nivå 2
Vikings
Jets +3.5

Patriots
Bears +1.5

Lions -3
Dolphins

Saints +2.5
Ravens


Nivå 3
Texans +4
Jaguars

Bills +7
Colts

Browns +3.5
Buccaneers


Nivå 4
Rams -9
49ers
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 11:34   #107
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Hann faktiskt lägga in alla spel nu på vad som måste vara rekordtid. Inga förändringar på några linor för min del, BOL!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 06:18   #108
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Med ett litet Nivå 1-spel kvar som avgörs natten till tisdag så står veckans spel hittills på 5-4, men återigen så är det de viktiga spelen på de högre nivåerna som levererar. Bills fortsätter att vara extremt ojämna i sitt spel men jag klagar ändå inte över nattens utdelning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 07:31   #109
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tråkigt att Giants reducerar via touchdown med fem sekunder kvar och sen bestämmer sig för en 2 point conversion som sätter slutresultatet till 20-23. En misslyckad conversion eller bara en sparkad PAT så hade det sista betet suttit. Men men, det blev plus i helgen och då får man ändå vara nöjd tycker jag.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 07:34   #110
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

För den intresserade så har resultaten för säsongens spel hittills sett ut som följer:

Nivå 1: 8-8
Nivå 2: 7-7
Nivå 3: 4-2
Nivå 4: 4-1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5), Thuernman (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-25, 12:46   #111
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

I nattens möte mellan Dolphins-Texans så finns det ett Nivå 1-spel att hämta på Dolphins +7.5. Lycka till om ni väljer att rygga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+3)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-27, 17:14   #112
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Flera spel på Nivå 1 i helgen. Efter TNF ligger nu spelen på Nivå 1 på minus så det kan vara värt att vara försiktig med de spelen, ni väljer själva, själv kommer jag fortfarande spela på dem. Jag hinner inte lägga in spelen i mitt sheet nu så handikappet kan komma att ändras något för min del när jag lägger dem imorgon. Notera också pga. vintertid och London att Eagles match mot Jaguars börjar redan klockan 14:30 imorgon.


Nivå 1
Browns +7.5
Steelers

Redskins
Giants +1

Colts
Raiders +3

Packers +8
Rams

Nivå 2
Broncos
Chiefs -9.5


Buccaneers +3.5

Bengals

Jets +8
Bears

Ravens
Panthers +2.5

Patriots
Bills +13.5


Nivå 3
Saints -1.5
Vikings


Nivå 4
Eagles -3

Jaguars
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-28, 08:44   #113
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Just nu kan man få Jets +9.5 till ett fördelaktigt odds hos bland annat Betsson för er som inte lagt era spel ännu.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-28, 20:28   #114
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

3-4 på de tidiga spelen men ändå plus i kassan för min del, inatt håller vi lite extra på Saints tycker jag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-29, 06:15   #115
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tack vare att helgens andra stora spel på Saints satt så kommer jag gå plus med ett 5-6 record oavsett hur det går i matchen mellan Patriots-Bills. Lite oroande är att Nivå 1-spelen har en dålig helg. Själv spelar jag ett slags 2-6 system och jag kommer själv fortsätta spela på de matcher där jag får fram ett Nivå 1-spel men kommer vara mer restriktiv med hur mycket pengar jag lägger på dem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-01, 14:09   #116
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

I nattens bottenmöte väljer vi att spela Raiders +2.5 som ett Nivå 2-spel, BOL!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-02, 08:54   #117
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag lägger ingen personlig värdering i hur bra jag tror att mina spel är eftersom allt sköts mekaniskt, men efter att ha plågat mig igenom tre quarters av Raiders-49ers innan jag stängde av så måste jag säga att Raiders känns lika potenta just nu som en brinnande säck plast. De lär tillsammans med Bills och Giants få dela på nästa års topp tre picks i draften.

Tack vare höstlovet så har jag gjort alla uträkningar i modellen redan och väntar bara in den sista skaderapporten, så om inget oförutsett händer så kommer helgens spel att komma upp redan imorgon.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-03, 10:58   #118
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inget Nivå 4-spel den här helgen samt många spel på Nivå 1. Ni väljer själva vilka spel ni väljer att rygga, kom ihåg att Nivå 1-spelen är 9-12 hittills den här säsongen. Personligen räknar jag med att det vänder och fortsätter spela, men med lite mindre summor på just de spelen.


Nivå 1
Bears -10

Bills

Chiefs
Browns +9

Jets
Dolphins -2.5

Lions +5.5
Vikings

Falcons
Redskins -2

Rams
Saints +2

Titans
Cowboys -5


Nivå 2

Buccaneers
Panthers +6


Nivå 3

Steelers +2.5
Ravens

Texans +1
Broncos

Packers
Patriots -5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-04, 21:56   #119
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag ber om ursäkt för mitt slarv, betet skulle såklart vara Panthers -6. Beror helt på den mänskliga faktorn, förhoppningsvis förstod ni ändå och ryggade spelet då det gick in.
4-3 på de tidiga spelen, helgens enda Nivå 2-spel satt samt spelet på Steelers så det börjar bra rent pengamässigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-05, 16:20   #120
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

De höga spelen fortsätter leverera och helgen ligger för tillfället på 7-3 samt över 4K i vinster för egen del. Nivå 1-spelen är 3-3 med en match kvar så vi fortsätter bevaka hur det går på den nivån, kanske kan Cowboys bidra till att det börjar trenda uppåt inatt?
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-06, 14:31   #121
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Som ni ser i mitt sheet är jag 35-32-3 hittills på säsongen, men tack vare riktigt hög träffprocent på de höga nivåerna så har det gått riktigt bra såhär halvvägs in i säsongen. Säsongens spel hittills:

Nivå 1: 12-16
Nivå 2: 10-9
Nivå 3: 8-2
Nivå 4: 5-1

Ni nyttjar denna information som ni vill, själv kommer jag som sagt att fortsätta spela på även Nivå 1 med förhoppningen att det vänder tids nog.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-08, 12:38   #122
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inget spel på nattens möte mellan Panthers-Steelers, linan ligger dessvärre där den ska.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-10, 22:43   #123
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Här kommer helgens spel, håll till godo.

Nivå 1
Saints -5.5
Bengals

Cardinals +16.5
Chiefs

Redskins
Buccaneers -3

Chargers -10

Raiders

Seahawks
Rams -10


Nivå 2
Falcons -6

Browns

Lions
Bears -7

Bills
Jets -7

Giants +3.5

49ers


Nivå 3
Jaguars
Colts -3

Patriots -6.5

Titans
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10), Misär (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-12, 19:29   #124
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

4-5 på helgens spel med ett Nivå 2-spel kvar på MNF är såklart inget att vara nöjd med, särskilt inte ihop med ett ganska dåligt resultat på de högre spelen. Å andra sidan är det första riktigt röda veckan sedan Week 3, så vad tusan, ibland vill det sig bara inte.

Nya tag nästa omgång!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 10:32   #125
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det finns ett Nivå-1 spel på nattens möte mellan Packers-Seahawks och spelet är Seahawks -3. Lycka till om du ryggar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-15, 16:07   #126
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det kan också vara värt att nämna att helgens spel förmodligen kommer komma upp relativt sent, förmodligen sen eftermiddag på söndagen, eftersom jag är bortrest stora delar av fredag-söndag.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-17, 11:18   #127
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag hann slinka in helgens spel lagom till jag ska åka iväg, glädjande att se att det finns hela tre spel att hämta på Nivå 4. Inte lika glädjande att ett av dom är att beta mot mitt kära Eagles men så kan det vara ibland.

Nivå 1
Vikings
Bears -2.5

Broncos
Chargers -7


Nivå 2
Panthers -4.5
Lions

Chiefs +3.5
Rams

Titans
Colts -1.5


Nivå 3
Texans -3

Redskins


Nivå 4
Cowboys
Falcons -3

Eagles
Saints -7.5

Steelers -5
Jaguars
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-18, 17:34   #128
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

När jag la mina spel igår kunde man inte spela på Baltimore-Cincinnati, förmodligen eftersom Flaccos status var oklar. För er som hinner finns det ett Nivå 2-spel att hämta på Bengals +6.5. Jag lägger in det i mitt sheet först senare ikväll (skriver på mobilen).
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-20, 10:19   #129
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Helgens resultat klockar in på 4-5, en besvikelse såklart och tyvärr gick det tungt på Nivå 3 & 4 denna gång. Sett över hela säsongen ser dock statistiken ut såhär, så jag är inte redo att hänga läpp ännu:

Nivå 1: 16-19
Nivå 2: 14-12
Nivå 3: 8-4
Nivå 4: 6-3

I och med Thanksgiving bjuds det på hela tre matcher natten mot fredag, jag återkommer med eventuella spel där på torsdag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
skarabe (+6), oHYRA (+4)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-22, 08:15   #130
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Thanksgiving i USA firas sedvanligt med tre matcher under torsdag kväll/natt och det finns spel att hämta i samtliga matcher. I Bears-matchen så har jag räknat med att Trubisky inte ska starta som QB för Bears då det verkar vara det som gäller. Och skulle han få starta så är det bara bra för spelet.

Nivå 1
Bears -3

Lions


Nivå 2
Redskins
Cowboys -7


Nivå 3
Falcons
Saints -12.5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+6), oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-23, 05:52   #131
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Hoppas folk hakade på igår, för resultatet blev 3-0 och en bättre start på vecka 12 kan man inte begära
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+10), Lazlo (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-25, 09:46   #132
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inte supermånga spel då hela fyra matcher hade linan korrekt placerad denna gång.

Nivå 1
Browns
Bengals -1

Jaguars
Bills +3

Cardinals
Chargers -13.5


Nivå 2
Seahawks
Panthers -3


Nivå 3
Raiders +11.5

Ravens

Giants +5
Eagles

Titans
Texans -4


Nivå 4
Steelers -3
Broncos
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5), oHYRA (+55), Misär (+1)

Senast redigerad av Serj den 2018-11-26 klockan 08:22.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-26, 08:22   #133
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

6-4 hittills på matcherna igår och i torsdags, men en tung förlust på Steelers gör att det pengamässigt går sämre än vad resultatet visar den här veckan. Vi håller tummarna för att Texans fixar till detta i nattens match. Jag vill också passa på att be om ursäkt för att Tryckfels-Nisse varit framme. Ifall någon lyckade hitta Chargers +13.5 till ett bra odds så hoppas jag att ni tog det
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-28, 07:30   #134
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Texans fixade biffen relativt enkelt och helgen slutar därmed på 7-4 vilket såklart känns riktigt bra. Uppdaterade stats för spel på de olika nivåerna säsongen 2018/19 ser ut som följer:

Nivå 1: 19-20
Nivå 2: 15-13
Nivå 3: 11-5
Nivå 4: 6-4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-11-29, 17:00   #135
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inget spel på nattens match vilket betyder att man med gott samvete kan hoppas att Dallas åker på en brakförlust
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-01, 18:51   #136
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Helgens spel, jag lägger själv in dem i mitt sheet imorgon nån gång då jag inte hinner just nu.

Nivå 1
Ravens +1.5
Falcons

Panthers
Buccaneers +3

Bears
Giants +3.5

Broncos
Bengals +5

Cardinals
Packers -14

49ers +10
Seahawks

Redskins
Eagles -6


Nivå 2
Rams -10
Lions


Nivå 3
Jets +8

Titans

Chiefs
Raiders +14


Nivå 4
Colts -4
Jaguars

Vikings
Patriots -5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10), skarabe (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 10:11   #137
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Har ni inte lagt era spel än så är det värt att se över vad man kan få för linor, flera linor har under natten flyttat sig ett eller som i fallet Jets-Titans till och med ett par poäng och i de allra flesta fall i rätt riktning så att säga.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 09:02   #138
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

7-4 på söndagens matcher, visserligen förlust för Colts men annars ett bra resultat på övriga av de höga spelen. Nattens match mellan Redskins-Eagles är bara ett litet spel på Nivå 1 så det blir plus i kassan för vecka 13.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 07:55   #139
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Eagles fixade biffen vilket ger ett väldigt gemytligt resultat för vecka 13. Resultaten för säsongen ser nu ut som följer:

Nivå 1: 23-23
Nivå 2: 16-13
Nivå 3: 13-5
Nivå 4: 7-5

Det är såklart lite märkligt hur Nivå 3 kan ha såpass mycket bättre resultat än Nivå 4, ni gör vad ni vill med den informationen. Kanske är det egentligen värt att tänka på det mer som två nivåer än fyra, där 1 & 2 representerar lite mer risky spel och 3 & 4 står för mer säkra spel. Jag kommer själv anpassa mina spel något med detta i åtanke.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
skarabe (+10), oHYRA (+11)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-06, 14:47   #140
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inget spel på nattens möte mellan Jaguars-Titans, återkommer som vanligt med helgens spel lördag/söndag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 10:47   #141
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Spel på alla matcher utom en så håll till godo.

Nivå 1
Jets
Bills -4

Colts
Texans -4.5

Rams
Bears +3

Steelers
Raiders +10


Nivå 2
Giants -3
Redskins

Ravens
Chiefs -6.5

Falcons
Packers -4.5

Broncos -3.5
49ers

Lions
Cardinals +3



Nivå 3
Patriots
Dolphins +8

Bengals
Chargers-15

Eagles
Cowboys -3

Vikings
Seahawks -3


Nivå 4
Panthers
Browns PK
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), Lazlo (+5), oHYRA (+10)

Senast redigerad av Serj den 2018-12-09 klockan 11:01.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-11, 14:02   #142
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

8-6 på helgens spel, inklusive 4-1 på de höga nivåerna, så modellen fortsätter leverera stabila resultat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+10), oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-12, 07:51   #143
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag kommer att vara bortrest från fredag eftermiddag till söndag kväll vilket gör att helgens spel kommer att komma upp redan imorgon. Detta medför främst att jag inte kommer att ha en uppdaterad skaderapport till hands. Ha detta i åtanke, att veckans spel kan komma att bli lite skeva då inte all data matas in i modellen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-13, 14:00   #144
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Återigen, modellen är inte komplett denna vecka eftersom jag måste lägga spelen tidigt och skaderapporter inte är tillgängliga så ha det i åtanke.

Nivå 1
Chargers +3.5
Chiefs

Browns +3
Broncos

Texans -6
Jets

Packers
Bears -6

Titans +2.5
Giants

Redskins +7
Jaguars

Seahawks -4
49ers


Nivå 2
Buccaneers +7.5
Ravens

Dolphins +7
Vikings

Eagles +10.5
Rams


Nivå 3
Cardinals +9

Falcons

Raiders +2.5
Bengals
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 11:45   #145
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

7-5 blev veckans resultat, men tyvärr kom sex utav vinsterna på Nivå 1 denna gång, så tyvärr klockar det in på minus för egen del. Men med två veckor kvar av regular season ser det ändå, peppar peppar, grönt ut i vinstkolumnen.

Även nästa vecka spelas en del av matcherna på lördag. Räkna med att spel kommer upp där först under dagen på lördag iom att den sista skaderapporten släpps klockan 22:00 fredag kväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 11:48   #146
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Uppdaterad statistik för säsongen:

2018
Nivå 1: 32-26
Nivå 2: 18-18
Nivå 3: 16-8
Nivå 4: 8-5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rejs (+1), oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-17, 18:58   #147
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1
Sharp$: 35
Standard

kämpa!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1)
najs94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-22, 11:14   #148
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Spel på samtliga av omgångens matcher utom två, men trots det bara ett spel på Nivå 3 och inga spel på Nivå 4. Betta med förstånd såhär i slutet av säsongen och jaga inte tidigare förluster, särskilt inte med en så hög andel spel på de mer osäkra nivåerna.

Nivå 1
Giants +9.5

Colts

Jaguars +3.5
Dolphins

Packers
Jets +3

Falcons -3
Panthers

Bears -4.5
49ers


Nivå 2
Texans +1.5

Eagles

Redskins
Titans -10

Vikings
Lions +6

Bills
Patriots -13.5

Ravens
Chargers -4

Steelers
Saints -6.5

Chiefs
Seahawks +2.5

Broncos
Raiders +3


Nivå 3
Rams -14.5

Cardinals
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+20)

Senast redigerad av Serj den 2018-12-22 klockan 11:20.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-25, 11:20   #149
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

7-7 och i princip ett nollresultat blev veckans facit. Börja hålla tummarna redan nu för att Eagles slår Redskins i säsongens sista match samtidigt som Bears tvålar till Vikings!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 10:30   #150
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Sista omgångens spel kommer att publiceras någon gång under kvällen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), oHYRA (+6), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-29, 17:06   #151
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Spel på samtliga matcher i sista omgången, kul! Det finns inget i modellen som beräknar för "motivation slår klass" eller liknande såhär i sista omgången, och utöver det är det inte helt ovanligt att en del lag som redan är klara för slutspel låter sina startspelare vila. Man kan också fråga sig hur motiverade ett lag som t.ex. Jets som inte har något att spela för är att möta redan slutspelsklara Patriots. Men som sagt, det finns inget i modellen som redogör för dessa så kallade "intangibles", så har jag det sagt.
Jag tyckte dock det kunde vara lämpligt att markera på de två spelen på Nivå 4 att jag har koll på att varken Brees eller Newton spelar och att Mariota FÖRMODLIGEN inte kommer starta för Titans.
Slutligen så kanske jag råkat vända på något bortalag/hemmalag eftersom den nya spellagen gjort att jag fått lägga mina spel på en sajt som jag inte är riktigt van vid.

Nivå 1
Browns +6.5
Ravens

Lions
Packers -8.5

Raiders +14.5
Chiefs

Jets +13.5
Patriots

Falcons +1.5
Buccaneers

Chargers -6.5
Broncos

Cardinals
Seahawks -13.5


Nivå 2
Dolphins +6.5
Bills

Bears +5.5
Vikings


Eagles -6.5
Redskins

Giants
Cowboys+6.5


Nivå 3
Jaguars
Texans -6.5

Steelers
Bengals +14.5

49ers
Rams -10.5


Nivå 4
Colts
Titans +3.5 (OBS! Medräknat att Mariota inte startar)

Saints -6.5 (OBS! Medräknat att Bridgewater startar och att Newton inte spelar)
Panthers

EDIT: Fel lag hade markerats i Giants-Cowboys.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10), Rob (+10)

Senast redigerad av Serj den 2018-12-29 klockan 17:30.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-31, 14:05   #152
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

9-7 men dessvärre förlust på båda Nivå 4-spelen så även denna vecka blir det i princip ett nollresultat för egen del. Modellen kommer att fortsätta även under slutspelet men jag räknar inte med att det blir jättemånga spel till innan säsongen är över eftersom slutspelet är så kort i NFL.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-04, 15:00   #153
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inväntar sista skaderapporten som publiceras 22:00 ikväll så räkna med spel först imorgon, och det kan komma sent då jag är iväg till 17:00 (första matchen börjar 22:25). Men som det ser ut nu blir det förmodligen ett eller två spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-05, 08:18   #154
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Lagom till frukost hann jag få in helgens spel, håll till godo.

Nivå 1
Colts +2.5
Texans

Chargers +3.5
Ravens

Eagles +6.5
Bears
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5), Rob (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-08, 09:29   #155
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Härliga bananer i helgen i form av 3-0. Ska försöka lägga lördagens spel på lördag morgon, är iväg mellan 10-20 på lördag. Därav kommer förmodligen eventuella spel på söndagens matcher att publiceras först på söndag, eller i mån av tid under lördagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 22:18   #156
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Spel på samtliga matcher i divisionsrundan, trevligt. BOL för bövelen!

Nivå 1
Cowboys +7.5

Rams

Chargers
Patriots -3.5


Nivå 2
Colts +5.5
Chiefs


Nivå 3
Eagles +8.5

Saints
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 07:55   #157
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

2-2 men vinst på Nivå 3 ger ändå klirr i kassan. Bara tre matcher kvar på säsongen nu lagom till att man sprängt 10.000 kr i vinst så låt oss hoppas att det stannar på femsiffrigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5), Rejs (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-20, 18:54   #158
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag ber om ursäkt för det sena upplägget denna vecka, men livet har helt enkelt kommit emellan. Hur som haver:

Nivå 1
Rams +3.5
Saints


Nivå 2
Patriots +3.5
Chiefs
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-03, 14:36   #159
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag borde såklart annonserat detta tidigare, men bröllopsbestyr tar upp mycket av min tid just nu: det blir inget spel på Super Bowl. Det är för många faktorer i en sån här match som modellen inte kan ta hänsyn till pga. neutral plan, det faktum att båda lagen vunnit iaf ett par matcher i rad osv.

Men jag kommer tillbaka säsongen 2019/20, var så säkra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+100), abborre (+50), CalPrim (+100), FoxMulder (+1), Rejs (+5), oHYRA (+100)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 21:41   #160
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inatt drar äntligen NFL-säsongen igång igen, och vi håller alla givetvis både tummar och tår för att Eagles ska ha en riktigt fin säsong.

Spel i dagboken kommer att börja publiceras from Week 4, så att jag hinner samla på mig den nödvändiga statistik som behövs för att kunna använda mig av min kära modell. Så detta inlägg är egentligen bara mitt sätt att säga att den som väntar på nåt gott... får vänta tre veckor till.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FoxMulder (+5), Lazlo (+10), packit (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 20:17   #161
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Jag kommer inte göra något större presentationsinlägg i år, modellen har inte tweakats på något sätt sen tidigare så är man intresserad av hur allt funkar är det bara att gräva lite längre bak i tråden.

Eventuellt spel på TNF kommer att presenteras under torsdagskvällen efter klockan 17.

Jag uppmuntrar alla som vill diskutera olika bets på NFL att göra så, förra året var det ganska tunnsått med dialog i tråden. Jag kommer inte gå in med några personliga åsikter kring min egen beting då den ju är helt "mekanisk" så att säga, men vill man t.ex. ha en förklaring på ett visst bet så kan jag gå in på detaljerna kring vad det var som gjorde att modellen spottade ur sig det den gjorde.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 09:47   #162
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Slö dag på jobbet och ett bättre jobb från NFLs sida att publicera Cynthia Frelunds "Game Theory" i god tid gör att jag kan publicera nattens spel lite tidigare än väntat.

Nivå 1
Eagles
Packers -4.5

För den mer försiktige finns spelet till lägre odds som -4, det gör dock ingen skillnad för uträkningen då handikappen delas in i kluster om tre poäng vardera, så ni väljer själva vad ni föredrar. Detta kommer säkert vara en återkommande punkt under säsongen, att det kan skilja ett halvt eller ibland ett helt poäng hit eller dit beroende på var man spelar, så överlag kan man säga välj det som passar er.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-28, 15:19   #163
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Förlust för säsongens första spel men svårt att vara helt missnöjd då Eagles vann

Spel på alla matcher utom två denna veckan, med bara ett spel på Nivå 4 och inga spel på Nivå 3. Ha i åtanke när ni bettar att även om jag har allt jag behöver för uträkningen så är ju säsongen fortfarande lite oberäknelig såhär tidigt, faktorer som form och poängsnitt är t.ex. något skeva pga. litet sampel #FördelFörDeLagSomMöttDolphins

Nivå 1
Seahawks
Cardinals +5.5

Vikings +2

Bears

Cowboys
Saints +2.5

Bengals +3.5

Steelers

Chiefs
Lions +7


Nivå 2
Rams -8.5

Buccaneers

Jaguars +2.5
Broncos

Redskins +3.5
Giants

Patriots -7
Bills

Browns
Ravens -7

Titans +3.5

Falcons


Nivå 4
Raiders +7

Colts
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+10), oHYRA (+50)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 13:42   #164
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Första veckan slutar 5-8 efter förlust på MNF. Själv är jag inte särskilt oroad, Nivå 4-spelet satt och de andra två nivåerna är ju mer osäkra, precis som det "ska" vara.

Spelen för Week 5 kommer publiceras redan på fredag då jag är bortrest hela helgen. Detta innebär främst att jag kommer få använda mig av s.k. "estimated injury reports", vilket såklart kan vara något vanskligt, men annars kommer allt va som vanligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-03, 18:14   #165
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tyvärr inget spel på nattens möte mellan Rams och Seahawks, linan ligger rätt med Seahawks som knappa favoriter.

Men förtrösta inte, helgens spel kommer som sagt upp redan imorgon.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-04, 09:14   #166
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Lite skralt utbud i helgen med spel på endast nio matcher, samtliga på nivå 1 och 2. Men man tager vad man haver.

Nivå 1
Ravens -3.5

Steelers

Patriots
Redskins +15

Falcons +4.5

Texans

Cardinals +3
Bengals

Broncos
Chargers -6


Nivå 2
Buccanners +3

Saints

Vikings
Giants +4.5

Jaguars +3.5

Panthers

Packers
Cowboys -3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+20)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 17:04   #167
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Förra veckans 1-8 är ett katastrofalt resultat, det går inte att kalla det något annat. Jag har dock inte varit tyst här pga. det utan för att jag varit och jobbat
14-timmarspass i Göteborg måndag-onsdag. Det går upp och ner, det vet vi. Själv kommer jag att fortsätta betta precis som vanligt och lita på att det vänder.

Inatt spelas det Giants +17 som Nivå 1. Lycka till om ni ryggar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-10, 18:12   #168
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 1 366
Sharp$: 12129

Sportsbetting
Stats: 137 - 107 - 1
ROI: 115.12%
Vinstprocent: 56.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Serj Visa inlägg
Förra veckans 1-8 är ett katastrofalt resultat, det går inte att kalla det något annat. Jag har dock inte varit tyst här pga. det utan för att jag varit och jobbat
14-timmarspass i Göteborg måndag-onsdag. Det går upp och ner, det vet vi. Själv kommer jag att fortsätta betta precis som vanligt och lita på att det vänder.

Inatt spelas det Giants +17 som Nivå 1. Lycka till om ni ryggar.
Kämpa på!!! Alla har vi dåliga streaks då och då!! Säsongen är lång ännu!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Serj (+10)
maximalvinst är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-13, 09:58   #169
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Giants förlorade med något överdrivna siffror i torsdags pga. två defensiva touchdowns från Patriots, så nu tar vi nya tag med tio nya spel varav tre stycken på nivå 3. Notera att starttiden för den första matchen i listan är redan 15:30 eftersom den spelas i London.

Nivå 1
Panthers -2.5

Buccaneers

Eagles +3.5
Vikings

Redskins
Dolphins +4

Texans +4

Chiefs


Nivå 2
Titans +1.5

Broncos

Steelers
Chargers -6

Lions
Packers -4


Nivå 3
Saints +3

Jaguars

49ers +3
Rams

Bengals
Ravens -10.5
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 06:04   #170
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

5-6 blev förra veckans record, men iaf 2-1 på Nivå 3.
Låtom oss hoppas att den hittills svaga formkurvan fortsätter peka uppåt denna veckan.

Senast redigerad av Serj den 2019-10-17 klockan 20:55.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-17, 20:56   #171
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Kort uppdatering pga. den sena timmen.


Nivå 3
Chiefs -3

Broncos
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-18, 06:08   #172
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Chiefs tog en komfortabel seger inatt, trots att Mahomes missade en stor del av matchen med en knäskada. Som tur var så fullkomligt ägde Chiefs pass rush Broncos offensive line.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-19, 09:45   #173
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

11 spel vaskades fram för resten av Week 7, varav 3 stycken på Nivå 3.

Nivå 1
49ers -10

Redskins

Cardinals
Giants -3

Raiders
Packers -4.5

Dolphins +17

Bills

Chargers
Titans -2

Jaguars -4
Bengals


Nivå 2
Saints +4

Bears


Nivå 3
Patriots -9.5
Jets

Eagles +2.5
Cowboys

Texans
Colts -1

Ravens
Seahawks -3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-22, 17:00   #174
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

8-4 blev resultatet för veckan, med ett 3-2 resultat för spelen på Nivå 3 så helt okej
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FoxMulder (+1), oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 12:00   #175
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inför nattens möte mellan hopplösa Redskins och uppåttrendande Vikings så finns det ett spel på Nivå 2.

Nivå 2
Redskins
Vikings -16.5
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-26, 16:24   #176
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Ifall någon sitter uppe och väntar så tänkte jag bara meddela att morgondagens spel kommer att publiceras först imorgon runt lunchtid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5), FoxMulder (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-27, 12:29   #177
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

11 matcher bjuder modellen på, men endast ett spel på Nivå 3 och fortsatt inga spel på Nivå 4.

Nivå 1
Jets +6.5

Jaguars

Giants +6.5
Lions

Chargers
Bears -3.5

Eagles +2

Bills

Broncos
Colts -5.5

Packers -5

Chiefs

Dolphins
Steelers -14


Nivå 2
Buccaneers +2.5

Titans

Raiders +6
Texans

Browns +10.5
Patriots


Nivå 3
Panthers +5

49ers
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+20), Misär (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-10-31, 13:03   #178
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Förra veckans record var mediokra 4-8.

En sak som jag testar inför den här veckan är att inte låta skaderapporten ingå i modellen.
Varför? För att det är den enda variabeln där jag fortfarande själv värderar infon och tillskriver olika siffror. Genom att eliminera detta så blir modellen 100% mekanisk och risken för över/undervärderingar minskar.
Jag har torrkört det såhär hittills under säsongen och då fått bättre resultat än vad den nuvarande modellen har gett. Men jag var tvungen att låta det gå ett antal spel innan jag kände att jag kunde dra några slutsatser.

Inför TNF mellan 49ers och Cardinals hittar vi ett spel.

Nivå 1
49ers -10

Cardinals
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-02, 16:58   #179
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Helgens spel dyker up imorgon runt lunchtid. Notera att vi har en tidig avspark vid 15:30 så att ni hinner lägga era spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-03, 11:46   #180
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Nivå 1
Colts +1

Steelers

Bears
Eagles -4

Jets -3
Dolphins

Lions +3
Raiders


Nivå 2
Texans -1
Jaguars

Vikings
Chiefs +4

Buccaneers
Seahawks -5

Packers -3.5

Chargers

Cowboys -6.5

Giants


Nivå 3
Redskins +10.5

Bills

Browns
Broncos +4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Misär (+1), oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-05, 12:53   #181
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

6-6 blev helgens resultat, denna vecka så har Eagles sin bye så låt oss hoppas att modellen spottar ut lite intressanta matcher som man kan se på TV.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 08:29   #182
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

I nattens möte finns det ett spel på Nivå 2.

Nivå 2
Chargers
Raiders +1
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 22:22   #183
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Skralt utbud i helgen med bara spel på 7 matcher, flera lag har sin bye week och i hela fyra matcher låg linan redan rätt. Men kul att vi för bara andra gången den här säsongen har ett spel på Nivå 4.

Nivå 1
Chiefs
Titans +6

Giants
Jets +3


Nivå 2
Cardinals +4.5

Buccaneers

Falcons
Saints -13.5

Bills +3
Browns


Nivå 3
Dolphins +10.5

Colts


Nivå 4
Rams
Steelers +4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+20), FoxMulder (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 22:24   #184
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

PS. Det kan komma ett spel på Lions-Bears, tydligen har man svårt att enas om odds där så beroende på vad som erbjuds för handicap kan det dyka upp ett spel under morgondagen med kort varsel eftersom jag är iväg till ungefär sex på kvällen och avspark är klockan sju.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-10, 11:15   #185
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tillägg:

Nivå 3
Lions +3

Bears
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FoxMulder (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-11, 08:14   #186
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Det är såklart synd att spelet på Lions fallerar då det var ett sent tillskott men veckans record blir ändå 6-2-push då det inte blir något spel på Monday Night Football, så det går ju inte direkt att klaga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10), FoxMulder (+1), Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:16   #187
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Statistiken för de olika nivåerna hittills den här säsongen ser ut som följer. Notera att detta är med den torrkörda nuvarande modellen som inte tar hänsyn till skaderapporten och som gick "live" för två veckor sen, dessa siffror skiljer sig alltså från hur det ser ut i mitt spreadsheet.

Nivå 1: 22-15
Nivå 2: 13-18
Nivå 3: 9-3
Nivå 4: 2-0

Precis som i slutet av förra året går det alltså bättre för spelen på Nivå 1 än på Nivå 2 utan att jag har en bra förklaring till varför, men jag tar personligen med detta i mitt spelande och ser Nivå 1 som säkrare/bättre spel än Nivå 2.

Inatt finns följande spel att hämta:


Nivå 2
Steelers +3

Browns
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-16, 14:59   #188
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Endast 9 spel imorgon, fyra matcher går bort för att linorna ligger rätt i de matcherna.

Nivå 1
Falcons +4.5

Panthers

Jaguars +2.5
Colts

Texans
Ravens -4.5

Bengals
Raiders -11.5

Bears
Rams -6.5


Nivå 2
Chiefs -4

Chargers

Patritos
Eagles +4

Cardinals
49ers -10


Nivå 3
Jets +3

Redskins
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), oHYRA (+50)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-17, 10:18   #189
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 367
Standard

Tjena, kul dagbok du har! Har du statistik över hur minusliren går mot plusliren? Nu kan jag ingenting om amerikansk fotboll men i NBA t.ex. är ju lagen så pass jämna att ofta finns det mer värde i plusspelen tycker jag.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-17, 19:45   #190
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Hej och tack för de fina orden. Jag har ingen statistik på det rakt upp och ner, bara minus- och plus men jag har brutit ner det i lite mer detaljerade kategorier utefter hur stort handikappet är och om favoriten/underdogen har hemmaplan eller inte.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-19, 12:49   #191
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

5-4-1 i helgen och lite plus i kassan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 10:27   #192
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

I nattens möte har vi ett spel att hämta.

Nivå 1
Colts +3.5

Texans
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 14:24   #193
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Morgondagens spel kommer först imorgon eftermiddag, kanske med bara ett par timmars varsel pga. resa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+1), oHYRA (+4)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 17:04   #194
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Hemma i grevens tid, mitt spreadsheet börjar uppdateras om ca 10 minuter och den fulla listan kommer här om ca 25 minuter så att ni även kan se de olika nivåerna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 17:25   #195
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Nivå 1
Broncos +3.5

Bills

Buccaneers +3.5
Falcons

Panthers +10
Saints

Raiders -3

Jets


Nivå 2
Lions
Redskins +3.5

Packers
49ers -3


Nivå 3
Ravens -3

Rams

Steelers -6.5

Bengals


Nivå 4
Dolphins +11

Browns
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+25)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-24, 17:51   #196
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tilläggsspel Nivå 2, Seahawks - 1.5.
Pga. ändrad starttid hittade jag inte den matchen i min lista först.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-28, 08:27   #197
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

7-4 förra veckan är såklart bra men endast 1-2 på spel på Nivå 3 & 4 gör att kassan ändå blir lite lidande. Inatt spelas det hela tre matcher pga. Thanksgiving.

Nivå 1
Bills +6.5

Cowboys

Saints
Falcons +6.5


Nivå 2
Bears -5.5

Lions
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-01, 10:21   #198
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Många intressanta spel idag med hela fem spel på Nivå 3 och ett på Nivå 4.

Nivå 1
Browns -2.5

Steelers

Patriots
Texans +3


Nivå 2
Vikings +3

Seahawks


Nivå 3
Titans +1

Colts

Jets -3
Bengals

Redskins +10
Panthers

Raiders +11
Chiefs

Buccaneers -2.5
Jaguars


Nivå 4
Eagles
Dolphins +10
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), oHYRA (+25), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-05, 14:36   #199
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Inför nattens drabbning:

Nivå 1
Cowboys
Bears +3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-08, 11:10   #200
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Nivå 1
Broncos +9

Texans

Ravens
Bills +6

Bengals
Browns -7

Chargers
Jaguars +3

Steelers -2

Cardinals

Titans
Raiders +3


Nivå 2

Redskins
Packers -13

Colts
Buccaneers -3

49ers
Saints -2

Chiefs +3

Patriots

Giants +10
Eagles


Nivå 4
Seahawks +1

Rams
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+20), tompa87 (+10), Lazlo (+5), FoxMulder (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-12, 10:21   #201
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Spelmässigt var resultatet förra veckan 4-5-1 men tyvärr täckte inte Seahawks linan vilket ledde till en stor monetär förlust från min sida. Onwards and upwards.

Inatt har vi ett spel på TNF:

Nivå 2
Bills
Ravens -16.5

Hela helgens spel kommer att publiceras och placeras redan imorgon runt lunchtid eftersom jag ska till Fjollträsk över hela helgen. För mig innebär det en viss risk, för er innebär det att ni bör vara uppmärksamma på om någon lina förändras jämfört med det handikappet jag har gett er.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 11:45   #202
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Nivå 1
Bears +4

Packers

Eagles
Redskins +5

Bills
Steelers -1.5

Broncos
Chiefs -10

Rams -1.5

Cowboys


Nivå 2
Seahawks -6.5

Panthers

Browns -3
Cardinals

Falcons +10.5

49ers

Vikings
Chargers +1.5


Nivå 3

Texans
Titans -3

Dolphins +3.5

Giants

Buccaneers -3.5
Lions
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+10), FoxMulder (+1)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 13:24   #203
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Stats hittills med två matcher kvar:

Nivå 1: 31-24
Nivå 2: 19-25
Nivå 3: 14-8
Nivå 4: 2-2

Säsongen har varit en besvikelse hittills, och personligen får jag vara glad om jag slutar +/-noll i år. Jag kommer betrakta detta år som en outlier iom de två tidigare säsongernas framgångar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+5)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-19, 13:51   #204
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Notera att det inte är någon Thursday Night Football den här veckan, men istället tre matcher på lördag.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-21, 16:07   #205
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Hela sju matcher är no contests i veckan. Notera att för spelet på Nivå 4 så är det nu bara knappt två timmar kvar till avspark.

Nivå 1
Giants +1

Redskins

Saints
Titans +2.5

Steelers
Jets +3

Jaguars
Falcons -7.5

Ravens
Browns +10

Panthers +6.5

Colts

Packers +5.5
Vikings


Nivå 2

Cowboys
Eagles +2


Nivå 4

Texans
Buccaneers +3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+20)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-04, 16:21   #206
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Så förra veckan skrev jag ett inlägg som vanligt men tydligen publicerades det inte. Jag råkade förmodligen trycka på avbryt istället för skicka. Detta är såklart surt iom att det var den bästa veckan på säsongen sett till mängden pengar jag drog in, men det fick mig också att tänka.

Jag avslutar dagboken här och nu.
I början av säsongen efterfrågade jag dialog och glada tillrop i tråden, något som nästan helt uteblivit. Jag lägger ganska mycket tid varje vecka på detta och jag skriver inte dagboken för min skull utan för andras, men jag känner helt enkelt att det inte är värt min tid längre.

Ta inte detta som ett surgubbe-inlägg, jag ska snart bli pappa och behöver prioritera min tid bättre, och då är det här en sån sak som kommer att få stryka på foten helt enkelt.

Det går fortfarande, likaså kommer det gå nästa säsong, att följa mina spel i mitt spreadsheet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oHYRA (+20), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1), oHYRA (+1), Lazlo (+5), FoxMulder (+10), bingotant (+20)

Senast redigerad av Serj den 2020-01-11 klockan 14:01.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 19:52   #207
 
oHYRAs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 300
Sharp$: 135
Standard

Hej! Det har varit spännande att följa dig.
Det är så klart tråkigt att jag missade din önska i början av säsongen, då jag med flit inte skrivit något för att hålla din tråd ren och jag hade gärna sett att du fortsatt.

Att bli pappa är det bästa som hänt mig, jag hoppas det blir samma för dig och jag får önska dig all lycka till med kommande bebis och familjelivet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FoxMulder (+1), Serj (+10)
oHYRA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 23:46   #208
 
FoxMulders avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 279
Sharp$: 3887
Standard

Det har varit spännande att följa dig, har gjort det senaste 3 säsongerna så jag är mer än nöjd med alla spel jag fått ta del av. Inte ens förra veckan missade jag några spel eftersom jag alltid dubbelkollar ditt spreadsheet varje söndag.

Och precis som oHYRA nämner har jag tigit i tråden för att jag inte vill spamma (skriver generellt väldigt sällan på forumet) och det är väl lika bra eftersom jag personligen inte har så bra koll på NFL. Har försökt visa tacksamhet genom att dela ut Sharps-poäng istället (om det nu betyder något). Du har i alla fall lyckats få mig att begripa sporten, vilket tidigare har varit helt ointressant för mig.

Därför är det såklart trist om du skulle lägga ned dagboken, men det är självklart förståeligt att andra saker i livet behöver prioriteras.

Jag kommer fortsätta hålla utkik på ditt spreadsheet om det är så att du väljer att fortsätta med denna.
FoxMulder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-11, 14:05   #209
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Tack för orden, de värmer

Ungen är planerad till Super Bowl Sunday så vi får väl se om hon lyckas pricka in direktsändningen eller inte

Spreadsheetet lever fortfarande och det kommer komma ett nytt nästa säsong också, var så säkra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FoxMulder (+1), oHYRA (+10)
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td