Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-27, 14:43   #796
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Härligt att det uppskattas guys.

Ja man ser alltid fram emot NBA och framförallt nu efter den konstiga förkortade förra säsongen. Nu är lagen mer förberedda och allt är i sin ordning. Kan nog dock tyvärr säga att jag inte kommer skriva ut analyser för varje omgång då det är extremt mycket matcher och det varje dag så det känns som en omöjlighet. Kommer det dock igång lite tugg här på sidan bland basket folket så kommer jag mer än gladeligen vara med och bidra med tankar så mycket jag kan. Dock känns det inte så värt att sitta och tugga med sig själv i dagboken dag ut och dag in om det skulle bli så utan då får väl spelen tala för sig själva eller om någon frågar så kan jag tala om hur mina tankar gått. Förhoppningsvis så blir det drag kring NBA här på sharps och då ska vi nog kunna gå igenom allt tillsammans och hitta alla guldkorn.

Dubblar till 1.70-2.00 så antar jag att du lirar på de rörliga linorna? Det är precis så jag gjort en hel del tidigare med bra resultat. Det är alltid svårt att säga om man egentligen tjänar på det eller om man borde spela bara till original linorna men oftast är ju grund linorna på NBA ganska skarpa så kan man köpa sig 5-10 poäng åt rätt håll så kan man nog göra bra resultat. Det har iaf jag gjort genom åren och kommer köra på en del spel denna säsongen också. Tycker helt klart det kan vara bra att köpa sig lite poäng för att på så sätt hamna mer rätt, det gäller bara att man är rätt ute med analysen från start.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 15:39   #797
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Hoppas med att det blir lite mer drag kring NBA på Sharps när det nu drar igång. Förra säsongen blev ju lite skum med lockouten, men nu är man rejält sugen på korgbollen.

Kul och läsvärd sammanfattning av de olika ligorna/sporterna, Laz.

Och du har helt rätt när det gäller Holder/Pedersen.

http://www.youtube.com/watch?v=tLKjo...eature=related

eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 19:49   #798
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Spoiler:
[QUOTE=Lazlo;210437]Alright, Fredag kväll och man sitter hemma vilket inte hör till vanligheten. Skönt? Ja ganska men ändå lite långtråkigt. Kanske skulle ta och damma av dagboken lite tänkte jag och få skriva av mig lite (mycket märkte jag sen ). Dagboken har tyvärr en tendens att falla långt ner i listan mellan de få gångerna jag kommer in och summerar men det kanske inte finns så mycket att tala om, vad vet jag. Tycker det är roligt om det kan vara lite tjo och tjim här och att man kan diskutera både spelen i sig men även allt annat möjligt roligt.

Hockey

Till att börja med så kan man väl nämna att hockeyn verkar ha satt sig för min del denna säsongen efter att ha startat med en dålig hockeyhöst. Nu jag har haft rätt på 11 av de senaste 14 hockeyspelen över den senaste månaden. Hade en riktigt fin hockeydag idag då spelen som satt gjorde det med 4, 5 och 5 mål och spelet med lägst insats Yugra -0.5 blev torsk eftersom Yugra vann först efter straffar då 43 skott efter ordinarie tid inte räckte till vinst.

-----------------------------------------------------------

MLB

Jag spelade på Tigers som vinnare av World Series innan den 7:e matchen mellan Giants-Cardinals i NLCS och höll en liten tumme för att Cardinals skulle gå till finalen. Nu gick Giants dit enkelt och det som jag kände va lite faran för spelet har inträffat dvs. att Giants lyckas med precis allting och forsätter rida på en otrolig våg av flyt/självförtroende, alla studsar är med och de kommer nog inte gå att stoppa.

En stor del av analysen va att Tigers hade sina bästa pitchers vilade och redo för att starta direkt i world series medan motståndarlaget Cardinals/Giants skulle få starta med sina sämre pitchers i början och således skulle Tigers kunna ta ett grepp om serien direkt. Nu börjar det med att Zito totalt outpitchar i Verlander i game 1 och då finns det liksom inget vett och reson kvar och det finns inga analyser som kan få fram vad som händer utan Giants kan blunda och slå och slänga in fruarna som pitchers det kommer ändå gå deras väg. Nu har Tigers bränt sina bästa pitchers och Giants kommer med sina bättre pitchers i de kommande matcherna så jag har mycket svårt att se Tigers vända detta, framförallt för det otroliga flytet Giants har i sitt lag just nu.

Men som vi alla vet så är bollen rund och allt kan hända så vi håller tummarna för att Tigers offense kommer igång och att något kan sätta sig skallen hos Giants spelarna och de börjar fundera. Så vi målar inte rött än utan hoppas på det bästa, hur som helst så kommer denna MLB säsongen avslutas med en total ROI på 107-109% över snart 600 spel som sträcker sig över den senaste två säsongerna och kan man fortsätta ligga på den nivån så är det riktigt bra.

---------------------------------------------------------------------

NBA

Snart dags för NBA och det känns som det ska bli riktigt roligt. Hade inte någon utav mina bättre säsonger i NBA ifjol men lyckades vinna fantasyn. Denna säsongen blev jag maximalt straffad i fantasy draften då jag va 15 minuter sen och va körd redan då och vi får väl hoppas att det kanske kan gå bättre med spelen istället nu när jag inte har något att hämta i fantasyn!? (tänker dock visa fantasyrävarna vem som är vassast och plocka hem skiten i år igen mot alla odds)

Försäsongen börjar lida mot sitt slut och det råder alltid delade meningar om vad man kan sätta för värde på det som händer på försäsongen. Vi kan konstatera att det bara är 1 lag av 30 som inte har lyckats vinna en enda match på försäsongen utan gått 0-8 och ni skulle aldrig kunna gissa vilket. Inte Kings, Charlotte, Wizards, Cleveland, Hornets, Minnesota utan det är Steve Nash, Kobe Bryant, Pau Gasol och Dwight Howards (nya Ron Artest är inte värd att nämna) Lakers som är enda lag utan seger denna försäsongen, smått förvånande ja då de tillsammans med Heat och kanske lite Thunder klassas som ligans särklass bästa lag denna säsongen. Man ska nog inte dra allt för stora växlar av detta utan Lakers kommer vara ett av de bättre lagen när allt summeras men det kanske tar lite tid för dem att komma igång för det är faktiskt nästan bara dåliga lag de mött på försäsongen och ändå torskat alla.

I övrigt finns det väl inte så mycket att säga om försäsongen i NBA. De förväntat dåliga lagen har varit rätt dåligt, Charlotte, Hornets och Detroit vilka jag klassar som dåliga alla tre och ingen har lyckats snitta 90 poäng per match på försäsongen, frågan är hur det då ska bli med matcher mot tuffare defense. Philly har väl imponerat mest med sina 6 vinster på 7 matcher och stor övervikt i poängstatistiken. Laget har ju länge saknat en bra Center och har nu skaffat sig Bynum och frågan är om han kan lyfta laget till nästa nivå. Ja varför inte, de fick ge bort lite kvalitet som har drabbat djupet i laget men samtidigt har de haft för bra spelare på bänken länge nu så det va lika bra att satsa på en stark första lineup och en okej bänk som alla andra.

Tycker Clippers utveckling har varit rolig att följa. Griffin och Paul är väl kanske ligans roligaste duo att se på (sry Heat) och ifjol hade de problemet att det tog stopp när stjärnorna va tvungna att vila några minuter, de har lärt sig snabbt av det och besitter nu enligt mig ligans bästa "andra femma" i form av Eric Bledsoe, Jamal Crawford, Matt Barnes/Grant Hill, Lamar Odom och Ronny Turiaf. Det är ett gäng spelare som skulle kunna motsvara en start femma i många sämre lag i NBA och det finns gott om rutin som kommer krävas om man ska gå långt. Tror Clippers kan bli intressanta och det är som sagt kanske roligaste laget att se på.

--------------------------------------------------------------------

NFL & Speedway

NFL tuggar på och även om jag fortfarande känner mig relativt ny på det så tycker jag det går ganska bra. Fått ihop ca 100 spel nu och ligger på 104 % i ROI och det börjar ta sig. Har inte alls samma erfarenhet inom NFL som på övriga sporter utan har bara följt det några säsonger men kan det fortsätta vara grönt och förhoppningsvis klättra lite säsong för säsong så ska det väl finnas guld och gröna skogar att skörda där också.

Speedway är alltid roligt, tyvärr så blev det inte så roligt som Indian supporter då Bjerre ballade ur totalt och skulle vara laget stjärna men han blev elitseriens största flopp. Dock så skötte sig laget ändå bra och tog sig till slutspel och semifinal där Vetlanda som väntat blev för svåra. Bjerre är borta och Sayfutdinov kommer in istället och det kan bli succé! Kul att Holder vann GP:t och inte Pedersen och spelen gick riktigt bra för min del även denna säsong, ett stort tack till perfa och eddieh som alltid lägger ner ett stort arbete på speedwayspelen och jag har åkt med på en del spel. Något guldkorn har jag kunnat hitta själv dock!

----------------------------------------------------------------------------------------

Tennis och äntligen slut

Fortsätter att ligga ganska lågt med tennisen så här i slutet av säsongen, det kanske dyker upp något spel rätt som det är. Just nu är det inne i ett skede där många spelare inte går för fullt utan laddar för en sista ansträngning med Masters turneringen i Paris och sedan Finalen i London för de bästa. De som inte kan sikta mot London har inte så jätte mycket att spela för och de som redan är klara för London väntar på det. Totalt så har tennis säsongen varit riktigt bra för min del och jag ligger nu totalt på 124.6 % ROI över 222 spel och sedan jag kom tillbaka efter uppehållet i våras så har jag haft en ROI på 144 % över 93 spel med en träffprocent på 68 % på Tennisen.

På det stora hela så har det gått riktigt bra överlag sen uppehållet i våras då jag har en ROI på 110.41 % över 660 spel denna sommaren+höst. Vinter, kyla och mörker kommer och hur dystert det än må kännas så får vi hoppas att det kan fortsätta gå bra för grönt är ju skönt!

Det blev inte ett inlägg, det blev en bok men nåja någon kanske orkar lägga ner ett par minuter på att läsa igenom det kan tycka det är intressant och någon kanske till och med kan bli med och skriva lite i dagboken.

Må väl alla spelvänner och trots att vi fick ett dystert (dock felaktigt) konstaterande från "Fredrik" i veckan så kan jag lova er att det faktiskt går att vinna och vara lycklig inom spel det gäller bara att visa vem som bestämmer, djävulen eller du själv!?

[/QUOTE
]


Ursäkta, Lazlo, vad är det "Fredrik" skrivit och var - skulle vara intressant att läsa... Har missat detta.

Nice, spelat, annars...!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 19:54   #799
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Ja vi får se till att hålla liv i ladan vad gäller NBA denna säsongen.

Nicki är gay så det va rätt åt honom att det sket sig. Han kan lägga ner nu och ta med sig Bjerre när han ändå är i farten, gillar inte Bjarne helller efter att han tjuvstartat i reservheatet i båda finalerna mot Piraterna förra säsongen så det inte gick att sätta in någon annan, jävla danskjävlar!

Såg länge ut att bli en långtråkig lördag också men nu blir det LapSatDoj för hela slanten istället till tonerna av denna dänga:

http://www.youtube.com/watch?v=XdIn2I-eBCc

Kör hårt inatt guys och gals!

Edit: Inga problem Pilkast, skickar en länk i PM till dig! Ha det fint!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 20:41   #800
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Ja vi får se till att hålla liv i ladan vad gäller NBA denna säsongen.

Nicki är gay så det va rätt åt honom att det sket sig. Han kan lägga ner nu och ta med sig Bjerre när han ändå är i farten, gillar inte Bjarne helller efter att han tjuvstartat i reservheatet i båda finalerna mot Piraterna förra säsongen så det inte gick att sätta in någon annan, jävla danskjävlar!

Såg länge ut att bli en långtråkig lördag också men nu blir det LapSatDoj för hela slanten istället till tonerna av denna dänga:

http://www.youtube.com/watch?v=XdIn2I-eBCc

Kör hårt inatt guys och gals!

Edit: Inga problem Pilkast, skickar en länk i PM till dig! Ha det fint!
Ja, fan vad jag längtar till NBA kör igång. Har ett par futures redan ( Spurs, Thunder, Bulls, Celtics)

Hoppas att NHL-fejden löser sig snart (var nära förra veckan) så vi kan casha där med.

Får hålla tillgodo med football sålänge
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 20:45   #801
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Ja, fan vad jag längtar till NBA kör igång. Har ett par futures redan ( Spurs, Thunder, Bulls, Celtics)

Hoppas att NHL-fejden löser sig snart (var nära förra veckan) så vi kan casha där med.

Får hålla tillgodo med football sålänge
Låt höra vad du har för futures messijah!?

Ja NHL vill man också att det ska komma igång. Tycker det är smått tragiskt att sen en klass spelare som Landeskog harva i allsvenskan, han hade varit kapten i Colorado nu istället, snacka om att han bara vill att det ska igång igen!

NFL duger gott, iaf nu när det är riktiga domare. Fan vad irriterad jag va på pissdomarna i början.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 21:17   #802
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Låt höra vad du har för futures messijah!?

Ja NHL vill man också att det ska komma igång. Tycker det är smått tragiskt att sen en klass spelare som Landeskog harva i allsvenskan, han hade varit kapten i Colorado nu istället, snacka om att han bara vill att det ska igång igen!

NFL duger gott, iaf nu när det är riktiga domare. Fan vad irriterad jag va på pissdomarna i början.
Det lät nog mer extravagant än det är; det är vem som vinner NBA, jag har de fyra som vinnare. Vill inte att Heat/Lakers tar det. Kollar igenom schemat nu och där är många spel att lägga, känns som ett orättvist men ändå rättvist spelschema. ATL och MIN får det hårt

Ja, det är en skam att de inte kan komma överens. Kan ni inte bara spela hockey??

NFL! Hälften av alla calls var rent ut sagt sjuka. Förra veckan var där ett call speciellt som jag störde mig på, kommer inte på vilket (tror det var redskins).

Helgens pengar kommer att komma in på Dolphins, Colts, Redskins och Giants. JAg har en fucking förmögenhet på dom. Det var längesen jag la så mycket pengar på ett fåtal spel. Jag har singlat, teasat, parlayed och allt möjligt

Ot: fan vad jag gillar dina KHL-spel

Senast redigerad av messijah den 2012-10-27 klockan 21:18.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-28, 20:25   #803
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Det lät nog mer extravagant än det är; det är vem som vinner NBA, jag har de fyra som vinnare. Vill inte att Heat/Lakers tar det. Kollar igenom schemat nu och där är många spel att lägga, känns som ett orättvist men ändå rättvist spelschema. ATL och MIN får det hårt

Ja, det är en skam att de inte kan komma överens. Kan ni inte bara spela hockey??

NFL! Hälften av alla calls var rent ut sagt sjuka. Förra veckan var där ett call speciellt som jag störde mig på, kommer inte på vilket (tror det var redskins).

Helgens pengar kommer att komma in på Dolphins, Colts, Redskins och Giants. JAg har en fucking förmögenhet på dom. Det var längesen jag la så mycket pengar på ett fåtal spel. Jag har singlat, teasat, parlayed och allt möjligt

Ot: fan vad jag gillar dina KHL-spel
Ah okej, då kan det troligen bli tråkigt för din del då Lakers och Heat ser starka ut. Tänkte om du hade några tankar på hur du resonerat när du valde dessa lagen.

Tyvärr så verkar det inte vara så enkelt att bara spela hockey när det finns giriga ägare som bara vill ha mer trots att de inte gör jobbet själva.

Ja men nu börjar det blir lite ordning på NFL igen och skönt är väl det. Sedär, jag va också på Colts och Dolphins som dig och det gick ju vägen. Får hoppas Giants vinner så du får in 3 av 4 iaf.

Härligt att KHL spelen gör nytta och att du gillar dem!

--------------------------------------------------------------------

Det gick jävligt bra för min del på de tidiga NFL matcherna. 7 rätt på 8 spel på 18:00 matcherna. B6 spelet satt busenkelt, och ja de flesta spelen satt busenkelt trots en del höga odds, härligt! Bara att jobba in Giants nu och sen kan det bli rock n roll i natt matchen och Saints kanske kan skrälla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2), messijah (+25)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 06:06   #804
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Vilken fin säsongsstart på korgbollen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 11:32   #805
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Vilken fin säsongsstart på korgbollen!
Yes det blev en riktigt härlig start!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Akabodil (+2)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 12:18   #806
 
eskens avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 24
Sharp$: 283
Standard

+1....... som vanligt!
esken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 21:00   #807
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Ska du äntligen spräcka "den där" inatt? Ser så ut, dina spel ser bra ut mannen

edit: nu jinxa jag det säkert

Senast redigerad av messijah den 2012-10-31 klockan 21:06. Anledning: JINXXXXXX
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 21:14   #808
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Om du syftar på vad jag tror så är den ju redan spräckt bara det att den inte vill hålla sig! Men inatt är det dags igen får vi hoppas! Inget jinx här inte, man måste ju kunna gilla spel i förhand annars blir ju allt jinx

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Ska du äntligen spräcka "den där" inatt? Ser så ut, dina spel ser bra ut mannen

edit: nu jinxa jag det säkert
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 21:28   #809
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Du har dock glömt att rätta MLB-spelet på 20 units som förlorades, då blir det en liten bit upp till 500k igen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 21:32   #810
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Du har dock glömt att rätta MLB-spelet på 20 units som förlorades, då blir det en liten bit upp till 500k igen.
Stämmer bra, tackar! Får ta och sätta allt inatt då, om det ens räcker då!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td